جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


اعتراض شیرین عبادی به رواج خشونت در جامعه

Posted:



جنبش راه سبز (جرس): شیرین عبادی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: زمانی صدام جنگ علیه ایران را آغاز کرد و صدها هزار ایرانی را به خاک و خون کشید و میلیون ها مادر ایرانی را به سوگ نشاند، اما سخت تر از آن کشته شدن جوانان سرزمینمان توسط اقلیتی از هموطنانمان است و بی شک ملت ایران ناباورانه این خشونت و آتش جنگ را به نظاره نشسته اند.

برنده جایزه صلح نوبل، با بیان اینکه "متاسفانه گویی صدای صلح طلبان و مسالمت جویان در هیا هوی بوق و کرنای جنگ طلبان و خشونت خواهان شنیده نمی شود" ، افزوده است: تداوم این سیاست آنچه شده است که نباید می شد. یعنی برادر کشی ایرانیان. و این امر اگر نگوییم ناشی از خشونت طلبی و مردم ستیزی عده قلیلی از حاکمان قطعا از بی تدبیری ، بی کفایتی و بی لیاقتی برخی از ایشان است که تردید های جدی در افکار عمومی ایجاد کرده است ودر آینده نه چندان دور تاریخ این تردید ها را روشن خواهد ساخت.

وی خطاب به مردم ایراننوشته است: ما ملتی صلح طلب هستیم که اکنون می بایست نارضایتی، انتقاد ، مخالفت و اعتراض را با راهکار های مدنی و با پرهیز کامل از هر گونه خشونتی بی گیریم و در دام گسترده شده خشونت خواهان گرفتار نشویم.

به اعتقاد این حقوقدان، باید ممارست و مقاومت کرد و حتی در مقابل توپ و تانگ و گلوله ، سنگ هم در دست نگرفت.راه رسیدن به عدالت و آزادی و دموکراسی و حقوق بشر راه گل گون می طلبد نه راه پرخون.

شیرین عبادی از سوی کانون مدافعان حقوق بشر اعلام کرده است که ما مدافعان حقوق بشر مخالف تداوم هر گونه خشونت در جامعه ایران و خواهان مقابله همگانی وملی در برابر خشونت هستیم و مصرانه توقف خشونت را می خواهیم.

وی در بخش دیگری از این بیانیه خطاب به نمایندگان مجلس نوشته است: صلاح سیاست های نادرست گذشته و حال و تمکین به اراده و خواست ملت از جمله وظایف قانونی شماست که اولین آن توقف خشونت علیه ملت است و در صورت تداوم سیاست های خشونت آمیز درمقابله با هموطنان خود و افکار عمومی بین المللی قرار خواهید گرفت.

وی خطاب به بسیج و سپاه نیز نوشته است: ما مدافعان حقوق بشر از شما برادران سپاهی و بسیجی مردمی میخواهیم که برادران و خواهران خود را که سوگند به پاسداری آنها خورده اید، بی گناه و بی دفاع به خاک نیفکنید و مادران خود را رخت ماتم نپوشانید و بر سر مزار شهدایی دیگر ننشانید..

رئیس کانون مدافعان حقوق بشر در پایان بیانیه اش تصریح کرده است: کانون مدافعان حقوق بشربا تاکید بر امر خشونت زدایی از عرصه اجتماعی ایران اعلام می کند هر اقدامی از سوی هر گروهی می بایست در راستای تامین و نهادینه کردن موازین جهانی حقوق بشردر کشور ایران باشد، چرا که در غیر این صورت ناکارآمد و غیر قابل قبول در بیشگاه ملت ایران خواهد بود.


 

بروز اختلال در شبكه‌ اينترنت كشور

Posted:



جنبش ره سبز (جرس): شبكه اينترنت در ایران، امروز دچار اختلال شده و دسترسي به سايت‌ها هرچند وقت يكبار غيرممكن مي‌شود.

معاون دفتر روابط عمومي و امور بين‌الملل شركت ارتباطات زيرساخت - با تاييد بروز اختلال در ارتباطات اينترنتي، اين موضوع را به توسعه فيبر نوري مربوط دانسته است.

حسين شفيع در گفت‌و‌گو با ايسنا اظهار كرد: كار توسعه فيبر نوري در مسير تهران، مشهد اختلالاتي را موجب شده كه به احتمال زياد تا آخر امشب به اتمام مي‌رسد

این در حالیست که پیش از این شایعاتی مبنی بر قطع اینترنت در برخی روزهای دهه فجر به گوش می رسید.

 

حداد عادل : عده‌ای در آغوش آمریکا و انگلیس پناه گرفته و بیانیه می‌دهند!

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): غلامعلی حداد عادل می گوید:امروز ملت ایران چشم به دهان رهبری دوخته است که آموزگار بصیرت است.

به گزارش ایسنا، غلامعلی حدادعادل صبح امروزدرمراسم دهه فجر ـ که با گلباران محل جلوس حضرت امام(ره) در بهشت زهرا(س) آغاز شد ـ سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی  گفت: امروز ملت ایران چشم به دهان رهبری دوخته است که آموزگار بصیرت است و گوش به فرمان اوست تا آن‌چه رهبر می‌گوید عمل کند. ملت ایران سخن رهبری را از جان و دل درک می‌کند و می‌پذیرد و از آن اطاعت می‌کند؛ چون می‌بیند که رهبری در مسیر استکبارستیزی و عزت و اقتدار و استقلال گام برمی‌دارد و پیش می‌رود. ملت سخن رهبری را اسلامی و قانونی می‌بیند و منطبق با صلاح جامعه می‌شناسد. همان‌طور که دیدید در حوادث اخیر، رهبری همگان را به قانون و اطاعت از قانون دعوت کرد.

حداد عادل افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز گفت، ملت امروز خواهان این است که خواص از سخنان دوپهلو پرهیز کنند. مقام معظم رهبری حرف دل مردم را زد و امروز کسانی که مدعی دوستی ملت و انقلاب و امام(ره) هستند باید مرز خود را با آشوبگران و اغتشاشگران و بیگانگان مشخص کنند.

وی گفت: عده‌ای در خارج در آغوش آمریکا و انگلیس پناه گرفته و بیانیه می‌دهند و خود را اتاق فکر شما می‌دانند. شما باید حساب خود را از کسانی که به اصل ولایت فقیه توهین کردند جدا کنید. کسانی هستند که خود را نماینده شما می‌دانند و در کنار تحلیل‌گر آمریکا که از همان ابتدا هم دشمن این ملت و انقلاب بود می‌نشینند و نواری نیز به دست خود می‌بندند و راجع به ملت ایران حرف می‌زنند اما یک کلمه هم از ظلم آمریکا در عراق و افغانستان نمی‌گویند و دائما می‌خواهند از ایران حرف بزنند. آن‌ها به خیال خود می‌خواهند جنبش مورد ادعای خود را رهبری کنند. این‌ها دشمن ملت و انقلاب هستند.رهبری می‌گوید کسانی که سابقه‌ای در انقلاب دارند باید مرز خود را با اینان روشن کنند.

دستگیری شاهین فضلی برای سومین بار

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): صبح امروز شاهین فضلی دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه علمی کاربردی به حکم دادستانی وزارت اطلاعات برای سومین بار در تبریز دستگیر شد.

مأموران در بازرسی منزل وی کتاب‌ها، لب تاپ و دیسک‌ کامپیوتر وی را برده‌اند. شاهین فضلی پیش از انتخابات ریاست جمهوری به اتاق ۳۷ زندان تبریز (دفتری که در مجاورت زندان مرکزی تبریز قرار دارد) احضار و پس از بازداشت به بخش وزارت اطلاعات زندان منتقل و به مدت سه روز تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفته بود.

اثر خاموش کردن سیگار روی گردن وی همچنان باقیست. شاهین فضلی منتقد سینمایی و برادرزاده بایرام فضلی کارگردان فیلم «باز‌ هم سیب داری» است که در سال ۸۵ مورد توجه منتقدان قرار گرفت و هنوز راهی به اکران پیدا نکرده است.

اختصاصی جرس / آغاز به کار گروه انقلاب سبز اهواز

Posted:



شبکه جبش راه سبز (جرس): به همت جوانان سبز اهوازی، " گروه انقلاب سبز اهواز با حمايت قاطع از جنبش سبز و دو رهبر سبز انديش آقايان مهدي كروبي و ميرحسين موسوي" آغاز به كار كرد.

به گزارش جرس ، جوانان سبز اهوازی در تدارک ویژه برنامه هایی برای راهپیمایی روز 22 بهمن ماه و حضور گسترده سبزها در این روز هستند.

مصباح یزدی:  اکنون باید رافت داشت یا شمشیر کشید؟!

Posted:



در کنار صلح جهاد را نیز داریم که با استفاده از سلاح است -

شبکه جنبش راه سبز(جرس): مصباح یزدی با مقایسه شرایط کنونی با دوران امام علی (ع) خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید دید در برابر اتفاقات اخیر چگونه رفتار کرد. باید شمشیر کشید یا رأفت اسلامی به خرج داد و اینها مسائلی است که در کتاب، آیه و حدیث به آن اشاره نشده است.


به گزارش فارس محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در گردهمایی اساتید و دانش‌پژوهان بخش آموزش‌های نیمه حضوری موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در سخنانی با اشاره به شرایط کنونی کشور و اتفاقات اخیر بر لزوم موضوع شناسی یا بصیرت به نفل از رهبری تاکید کرد و گفت : اسلام دین رأفت، رحمت، گذشت، عفو و صلح است، ولی در کنار اینها در اسلام سخت‌گیری‌هایی نیز شده است و ما در کنار صلح جهاد را نیز داریم که با استفاده از سلاح است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به جنگ‌های تاریخ پیامبر گرامی اسلام و همچنین امیرالمومنین گفت: در زمان چهار سال و 9 ماه حکومت مولای متقیان سه جنگ عظیم اتفاق افتاد و در جنگ سوم اصحاب علی(ع) در مقابل ایشان ایستادند و کسانی روی ایشان شمشیر کشیدند که روزی در رکاب آن حضرت حضور داشتند.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) 4 هزار نفر از این دست آدم‌ها را در جنگ نهروان هلاک کردند، تاکید کرد: امام علی(ع) پس از خاموش کردن این توطئه که با هدف براندازی حکومت علی(ع) طراحی شده بود، فرمودند« من چشم فتنه را کور کردم».

وی افزود: در این شرایط به بصیرت و بینش نیازمند هستیم که البته این مهم نیز به آسانی به دست نمی‌آید و طلاب باید غیر از درس خواندن برای حفظ اسلام با این مسائل نیز آشنا باشند.

گفتنی است مصباح یزدی پیش از این نیز در جمع سپاهیان گفته بود که ” فتنه‌ها و حوادثی که در ماه‌های اخیر در کشور اتفاق افتاد در طول تاریخ بی‌سابقه نیست و آخرین آن‌ها هم نخواهد بود البته نوع شعارها، حرکات و پوشش‌ها تفاوت می‌کند که همه آن ها تحت عنوان یک فساد یا افساد فی‌الارض مشترک هستند.”


از مصباح بعنوان مفتی قتلهای زنجیره ای نیز نام برده می شود. وی که در زمان حیات امام خمینی (ره) عرصه ابزار وجود نداشت طی دو دهه اخیر بیشترین تاثیر را بر روند " جمهوری زدایی" در کشور داشته است.  مصباح یزدی از حامیان اسلام بنیادگرایانه و متحجر و از مخالفان جدی اصلاح طلبان است. وی گفته بود که اصلاح طلبان می خواهند سنت 2500 سال پیش کفار را در ایران احیا کنند!


مصباح یزدی بارها در سخنرانی های خود از مرتد و محارب برای معترضان و مخالفان استفاده کرده است.

 

گزارشی از سبز شدن مراسم دولتی در پاریس و کتک خوردن سفیر ایران از دست پلیس

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): روز گذشته، تعدادی از ایرانیان ساکن پاریس به دعوت کمیته ضد سرکوب شهروندان ایرانی، جشن دولتی سفارت جمهوری اسلامی در نوفل لوشاتو را به مناسبت سالروز ورود آیت الله خمینی به ایران سبز کردند.

بر اساس ویدیو منتشر شده در یوتیوب کارکنان و مهمانان سفارت، که از نمایندگان عالیرتبه دولت جمهوری اسلامی در فرانسه بودند، شعارهای سبز ایرانیان را تاب نیاورده و اقدام به فحاشی، پرتاب سنگ و تهدیدهای فیزیکی و گفتاری کردند که  حضور موثر پلیس فرانسه مانع از آن شد تا مامورین دولت کودتا، آسیبی به مردم وارد کنند.


در این مراسم زمانی که مهدی میر ابوطالب سفیر حکومت در فرانسه از راه میرسد، جمعیت معترض شروع به سر دادن شعارهای هر چه رساتر مرگ بر دیکتاتور و زندانی سیاسی آزاد باید گردد، می کنند. پلیس در بین تظاهر کنندگان و اعضای سفارت حایل می شود که درگیری رخ ندهد ولی سفیرکه از شعارهای ایرانیان عصبانی شده بود به تظاهرکنندگان حمله می کند که پلیس نیز مانع او می شود و این سفیر به سینه پلیسی که او را گرفته از شدت عصبانیت یک مشت می زند و پلیس نیز این سفیر را کتک می زنند و او را بروی زمین می خوابانند که به دستش دستبند بزنند.

گفتنی است سفیر ایران براستی نمایندگی خود نشان داد و حتی در حضور پلیس و نیروهای حفاظتی طاقت شنیدن چند شعار مخالف را نداشت و بسوی مردم حمله ور شد. وقتی دیپلمات حکومت اسلامی در خاک کشور دیگری بر مردم می شورد، می توان حدس زد که ماموران دولتی در غیاب "دیگری" چه رفتاری با مردم معترض در داخل کشور دارند.

همچنین روز گذشته فرزند یکی از ماموران سفارت به قصد حمله به مردم معترض که عکس ندا و سهراب و پرچم ایران را در دست داشتند، از حلقه پلیس گریخت که با شدت عمل پلیس مواجه شد. ماموران پلیس به او دست بند زدند.

از جمله شعارهایی که در این تجمع داده می شد" دیپلمات باغیرت؛ بیا به جمع ملت". همچنین تجمع کنندگان سرودهای روزهای بهمن 57 را بصورت گروهی می خواندند.

 

انتقال پرونده قدیانی به دادگاه ؛ وکیل حق دسترسی به پرونده ندارد

Posted:



شبکه جنبش راه سبز(جرس): همسر ابوالفضل قدیانی از انتقال پرونده همسرش از شعبه دوازده به شعبه یک اوین خبر داد و گفت:«وکیل آقای قدیانی موفق به مطالعه پروند ایشان نشده و نمی‌داند اتهام ایشان چیست تا در روز دادگاه از او دفاع کند.»

 

همسر ابوالفضل قدیانی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و از زندانیان سیاسی دوران رژیم شاه در گفتگو با «پارلمان‌نیوز»، با بیان اینکه در آستانه تشکیل دادگاه همسرش هیچ اطلاعی از پرونده و اتهام او نیست، گفت:« دیروز با آقای موسوی وکیل ایشان برای رفتن به دادگاه تماس گرفتم که گفتند متاسفانه نه پرونده همسرم را دیده‌اند و نه شعبه دادگاه مشخص است.»

وی تاکید کرد:«بازپرسی آقای قدیانی را از شعبه ۱۲ به داخل اوین شعبه یک منتقل کرده‌اند که به هیچ عنوان کسی به پرونده دسترسی نداشته باشد.»

همسر قدیانی به نقل از وکیلش گفت که چگونه من از پرونده‌ای که ندیده‌ام و بی‌خبر از اتهام موکلم هستم در دادگاه حاضر شده و از او دفاع کنم؟

وی خاطر نشان کرد:«در حالیکه عنوان کرده‌اند دادگاه ایشان آخر این هفته یا اوایل هفته بعد خواهد بود اطلاعی از شعبه و قاضی پرونده هم نداریم.»

 

دیدار سید حسن خمینی با خانواده  علیرضا بهشتی

Posted:

دیدار سید حسن خمینی با خانواده  علیرضا بهشتی

جنبش راه سبز(جرس): حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی صبح امروز در سالروز ورود امام خمینی (س) به میهن اسلامی، با حضور در منزل دکتر علیرضا بهشتی فرزند شهید آیت الله دکتر بهشتی، دیدار و از حال آنان تفقد کرد.

این دیدار بلافاصله پس از تجدید میثاق هیئت دولت با آرمانهای امام خمینی صورت گرفت.
 

به گزارش کلمه حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی که هنگام حضور محمود احمدی نژاد رییس دولت در حرم مطهر امام راحل حاضر بود بلافاصله و بطور ناگهانی حرم امام راحل را ترک کرد . وی همچنین در مراسم رسمی گرامیداشت سالروز ورود امام به کشور که امسال برخلاف سالهای گذشته در بهشت زهرا برگزار شد ، حاضر نشد.

 

سایت جماران گزارش داده محمود احمدی‌نژاد و برخی اعضای هیات دولت، صبح روز دوشنبه ۱۲ بهمن‌ماه همزمان با فرا رسیدن سی‌و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های حضرت امام خمینی(س) تجدید میثاق کردند.در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی همراه بود، احمدی نژاد و اعضای هیات دولت با قرائت فاتحه، به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای احترام کردند.و

در همین حال به گزارش خبرنگار کلمه سید حسن خمینی  در هنگام سخنرانی احمدی نژاد در حرم و مداحی آنجا حضور نداشته و در اتاق خود بوده است .

اختصاص 18 هزار میلیارد تومان به نیروهای نظامی و امنیتی

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): بودجه نیروهای نظامی و امنیتی با رشد 31 درصدی در سال آینده به حدود 18 هزار میلیارد تومان رسید.

 بنا بر گزارش آینده بودجه وزارت اطلاعات، 670 میلیارد تومان، نیروی انتظامی 2300 میلیارد تومان، وزارت دفاع 6700 میلیارد تومان، ارتش 2300 میلیارد تومان و سپاه 5800 میلیارد تومان و ستاد كل نیروهای مسلح 5 میلیارد تومان می‌باشد، كه مجموع بودجه نظامی و انتظامی و امنیتی كشور را به حدود 18 هزار میلیارد تومان می‌رساند.

بر اساس بندهایی از بودجه 1389 که توسط دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است مجموع بودجه نهادهای نظامی از 11250 میلیارد تومان در سال 1388به 14753 میلیارد تومان در سال 1389افزایش یافته است. بر اساس این بودجه، بودجه پیشنهادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از 4850 میلیارد تومان در سال 1388 با 20 درصد افزایش معادل 975 میلیارد تومان به 5825 میلیارد تومان در سال 89 افزایش یافته است.

 

بیشترین افزایش بودجه نصیب وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شده و بودجه این نهاد با حدود 50 درصد افزایش از 4600 میلیارد تومان در سال 88 به حدود 6725 میلیارد تومان در سال 89 افزایش یافته است. بودجه ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز از 1800 به 2213 میلیارد تومان افزایش یافته است.

نکته مهم در این میان ثابت بودن و عدم افزایش بودجه نیروی انتظامی کشور است که به رغم افزایش 30 درصدی بودجه نهاد های نظامی، افزایشی نداشته است. از سوی دیگر بودجه پیشنهادی سازمان انرژی اتمی برای سال 89 حدود 377 میلیارد تومان است که از بودجه 272 میلیارد تومانی وزارت صنایع و معادن هم بیشتر است.


برای كمیته امداد، 1700 میلیارد تومان، سازمان تبلیغات 37 میلیارد، دفتر تبلیغات حوزه علمیه 47 میلیارد، شورای عالی حوزه علمیه 191 میلیارد، مركز خدمات حوزه علمیه 114 میلیارد و شورای عالی حوزه 6 میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده است.

بودجه كل قوه‌قضائیه 1300 میلیارد تومان، بودجه وزارت خارجه 425 میلیارد تومان، بودجه دیوان عدالت اداری 13 میلیارد و سازمان بازرسی كل كشور 34 میلیارد تومان می‌باشد.

بودجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری 353 میلیارد، وزارت ارشاد 660 میلیارد و وزارت آموزش و پرورش 11800 میلیارد تومان، بودجه بنیاد شهید 3100 میلیارد تومان و بودجه صداوسیما 650 میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین بودجه وزارت مسكن 590 میلیارد و وزارت نیرو 6300 میلیارد در نظر گرفته شده است.