جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


اسکی بازان دیزین گرفتار بهمن شدند

Posted:



جنبش راه سبز (جرس) : پنج‌شنبه 15 بهمن دو گروه از کوهنوردان و اسکی بازان که در محور شمشک به دیزین در حال تردد با وسایل نقلیه خود بوده‌اند، دچار بهمن شدند. بنیروهای امدادی توانستند 49 نفررا نجات دهند. به گفته‌ی "حمیدرضا رضایی" مسوول تربیت بدنی آسارای کرج جسد افرادی با هویت «فرشید خلیلی» و «مجید شهپری» شناسایی شده‌اند و 4 جسد تازه کشف شده هم هنوز هویت آنها مشخص نشده است. وی در این باره گفت:« تلاش‌ها تا ساعت یک و 30 دقیقه بامداد امروز ادامه داشت که در نتیجه آن 49 نفر نجات پیدا کردند که سه تبعه خارجی هم در میان آنها وجود دارد. وی افزود:« یک نفر با هویت سید جواد درخشان به دلیل شکستگی کمر در بیمارستان مدنی کرج بستری شده است. عملیات امداد و نجات پایان یافته و بن ابر شواهد موجود دیگر کسی زیر بهمن نیست. گفتنی است این حادثه شب گذشته و به دنبال طوفان و کولاک شدید در منطقه اتفاق افتاد.

خبر کوتاه‌ بود - شعری قدیمی از هوشنگ ابتهاج (سایه)

Posted:



خبر کوتاه‌ بود
اعدام‌ شان‌ کردند!

خروش‌ دخترک‌ برخاست‌
لبش‌ لرزید
دو چشم‌ خسته‌اش‌ از اشک‌ پر شد
گریه‌ را سر داد
و من‌ با کوششی‌ پر درد
اشکم‌ را نهان‌ کردم‌

چرا اعدامشان‌ کردند؟
می‌پرسد ز من‌، با چشم‌ اشک‌آلود

عزیزم‌، دخترم‌
آنجا شگفت‌انگیز دنیایی‌ست‌
دروغ‌ و دشمنی‌ فرمانروایی‌ می‌کند آنجا
طلا، این‌ کیمیای‌ خون‌ انسان‌ها
خدایی‌ می‌کند آنجا

شگفت‌انگیز دنیایی‌ست‌
که‌ همچون‌ قرن‌های‌ دور
هنوز از ننگ‌ آزار سیاهان‌، دامن‌ آلوده‌ست‌
در آنجا حق‌ و انسان‌ حرف‌های‌ پوچ‌ و بیهوده‌ست‌
در آنجا رهزنی‌، آدم‌کشی‌، خون‌ ریزی‌ آزادست‌
و دست‌ و پای‌ آزادی‌ در زنجیر

عزیزم‌، دخترم‌
آنان‌ برای‌ دشمنی‌ با من‌
برای‌ دشمنی‌ با تو
برای‌ دشمنی‌ با راستی‌ اعدام‌ شان‌ کردند
و هنگامی‌ که‌ یاران‌
با سرود زندگی‌ بر لب‌
به‌ سوی‌ مرگ‌ می‌رفتند
امید آشنا می‌زد چو گل‌ در چشمشان‌ لبخند
به‌ شوق‌ زندگی‌، آواز می‌خواندند
و تا پایان‌ به‌ راه‌ روشن‌ خود با وفا ماندند

عزیزم‌
پاک‌ کن‌ از چهره‌ اشکت‌ را، ز جا برخیز
تو در من‌ زنده‌ای‌، من‌ در تو
ما هرگز نمی‌میریم‌
من‌ و تو با هزارانِ دگر
این‌ راه‌ را دنبال‌ می‌گیریم‌
از آن‌ ماست‌ پیروزی‌
از آن‌ ماست‌ فردا
با همه‌ شادی‌ و بهروزی‌

عزیزم‌
کار دنیا رو به‌ آبادی‌ست‌
و هر لاله‌ که‌ از خون‌ شهیدان‌ می‌دمد امروز
نوید روز آزادی‌ست‌.

 

باتوم ونی

Posted:



شمس كوير -

روزی نی ئی در بیت خویش همسایه باتوم بگشت

آخر چطور زیبائیی همسایه بر زشتی بگشت

نی رو به باتوم کرد وگفت از من سلام باشد به تو

باتوم کنایه خو بگفت کین لرزه چیست بر جان تو

نی در جواب آهسته گفت لرزه من از ترس توست

باتوم بخندیدوبگفت کین ذات من ترساندن امثال توست

نی گفت که جسم ما دوتا هردو زچوب باشد ولی

من نای زیبا دارم وتووحشت وضربت بلی

باتوم تمسخرکرد وگفت فریاد تو باد هواست

لیکن زکار من بسی دادها وفریادها هواست

نی گفت که آن فریادها یک جور نباشد ای دغل

با تو بکوبند مردم ومن را بگیرند در بغل

زشتی کارهایت کم است رویت سیاه هم کرده اند

با ترس زضربتهای تو ناحق حکومت کرده اند

حزن وغم فریاد من سوز دل مظلوم بود

سوز دل مظلوم بحق خانه زبهر حق بود

باتوم زحق گویی نی رویش سیاه ترهم بشد

نگه بکوبید بر نی وسوزهای نی اخگر بشد

باتوم که آتش را بدید دریافت سوزشهای نی

آتش گرفت وسوخت اواز سوز سوزشهای نی

12بهمن

Posted:



شمس کویر -

روز ورودت ای امام درذهن ایران است هنوز

بعدگذشت سی سال بینی چه ها دادند بروز

گفتی تو بی معنی بود تصمیم نسل قبل ما

حالا جوانان بعد تو معنای آن پرسند زما

گفتی که توپ وتانک نباشد از برای هموطن

اینک نگر با نام تو تحفه چه دادند بر وطن

گفتی که شاه سانسور کند دانشجو زندانی کند

گفتی که شاه آدم زند تبعید وتهدید میکند

گفتی که رای گیری شاه فرمایشی صوری بود

گفتی که جمهوری ما مثل دگر جاها بود

گفتی که ملت داده این مسئولیت از بهر ما

پس گر نبودیم خوب ونیک آن را بگیردهم زما

گفتی که ملت صاحبند تو هم شوی خدمتگزار

گفتی جواب منتقد منطق بود نه چوب دار

حالا تو بین ضدیت این گفته ها را باعمل

مردم نمودند اعتراض نه جنگ به میدان جمل

دیدی که از اعمال شاه بدتر نمودند بیش وکم

حالا بگو چاره چه است با این همه درد والم

 

نامه شدید الحن سید حسن خمینی خطاب به عزت الله ضرغامی

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس با اشاره به پخش گزینشی سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در صدا و سیما از نگارش نامه‌ای اعتراض آ‌میز و شدیداللحن از سوی سید حسنن خمینی خطاب به عزت‌الله ضرغامی خبر داد.

قدرت الله علیخانی در گفتگو با «پارلمان‌نیوز»، گفت:«در آستانه 22 بهمن، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، وظیفه همگان به ویژه رسانه ملی این است که همه را به وحدت و رحمت و رافت که همان آرمانهای امام و منویات رهبری است دعوت کنیم و همگان را در این مراسم سرنوشت‌ساز همه ساله دعوت نمائیم.»

وی تاکید کرد:« می‌بایست شعار اصلی نظام و انقلاب که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است را فراموش نکنیم و خدای ناکرده باعث آزردگی روح امام عزیز و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نشویم.»

نماینده اصلاح‌طلب مردم قزوین ادامه داد:«لیکن متاسفانه در این ایام به صورت گزینشی مطالبی از امام بزرگوار از طریق صدا و سیما پخش شده که مقدمه و مؤخره آن برای بینندگان و شنودگان چندان مشخص نیست.»

علیخانی تصریح کرد:«این عمل باعث نگرانی پیروان آرمان‌های امام(ره) بخصوص بیت شریف امام و بویژه حضرت حجت الاسلام والمسلین حاج سید حسن آقای خمینی گردید.»

وی افزود:«به طوری که مطلع شدم، یادگار امام راحل، حضرت حجت‌الاسلام و المسلین حاج سید حسن آقای خمینی، نامه‌ای اعتراض آمیز و شدید اللحنی خطاب به ریاست محترم صدا و سیما نوشته‌اند.»

این عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس خاطر نشان کرد:«انتظار می‌رود ریاست محترم صدا و سیما با اشراف بیشتر نسبت به زیرمجموعه خود و مراقبت بیشتر، هر چه سریعتر نسبت به این موارد گزینشی عکس العمل لازم را نشان داده و جلوی این موارد را بگیرند و کار به جایی نرسد که نامه اعتراض‌آمیز حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی برای آگاهی افکار عمومی منتشر شود.»

برگزاری چهلم شهید علی موسوی

Posted:



،میرحسین موسوی ،زهرا رهنورد و جمعی از شخصیت های سیاسی و فرهنگی حضور داشتند -

شبکه جنبش راه سبز(جرس) " مراسم چهلمین روز شهادت علی حبیبی موسوی ، خواهر زاده میرحسین موسوی و یکی از شهدای عاشورای تهران دیروز برگزارشد.

 

به گزارش خبرنگار کلمه ،خانواده این شهید دیروز پنج شنبه ،حوالی ساعت سیزده و سی دقیقه بر مراز آن شهید در قطعه ۹ بهشت زهرای تهران گردهم آمدند.نیروهای امنیتی و لباس شخصی در اطراف قطعه حضور داشته اند و از دور مراسم را نظاره می کردند.

حضور خانواده شهید موسوی بر سر مزار آن شهید با بارش تند باران مصادف شد .به همین دلیل جمعیت عزادار با خواندن فاتحه مزار آن شهید را ترک کردند و برای برگزاری مراسم چهلم به خانه آن شهید رفتند.

در مراسمی که همراه با مدیحه سرایی اهل بیت دیشب در منزل آن شهید برگزار شد ،میرحسین موسوی ،زهرا رهنورد و جمعی از شخصیت های سیاسی و فرهنگی نیز حضور داشتند.

بسیاری از این چهره های سیاسی و فرهنگی بارها و با واژه های مختلف این مضمون را خطاب به خانواده شهید موسوی تکرار کردند که “عاقبت خون بی گناهان دامان گناهکاران را خواهد گرفت.”

پدر شهید موسوی که یکی دیگر ازفرزندان خود را نیز در جبهه های جنگ از دست داده است،در این مراسم گفت :”من دعا می کنم که این خون ها برای مردم و انقلاب مفید و مثمر ثمر باشد و بر اساس چیزهایی که از سید الشهدا آموخته ام می دانم که این خون ها پایمال نخواهند شد.”

مادر شهید علی موسوی نیز در گوشه ای از خانه با مهمانانش از ایمان و روحیه نوعدوستی پسرش سخن می گفت:” علی بسیار آرام و با روحیه بود. همه او را محرم خود می دانستند و با او رو دربایستی نداشتند و مشکلاتشان را با او در میان می گذاشتند .علی اگر کاری از دستش بر می آمد برای دیگران می کرد و بسیار دلسوز بود. در یک کلام او مرد عمل بود.”

شهیدعلی موسوی ظهر عاشورای امسال در خیابان شادمان به ضرب گلوله به شهادت رسید. در تمام چهل روز گذشته اقشار مختلف مردم بویژه فعالان مدنی و سیاسی و خانواده زندانیان سیاسی بارها برای دلجویی به دیدن خانواده شهید موسوی رفته اند.

خبرهای رسیده همچنین حاکی است که گروههای مختلفی از مردم نیز صبح امروز برای بزرگداشت چهلمین روز شهادت علی موسوی و دیگر شهدای عاشورا ی تهران در قطعه های ۹ ،۳۰۲ و ۳۰۴ بهشت زهرا حضور یلفته اند.

شاهدان عینی ازحام مردم را در این قطعه ها زیاد توصیف کرده اند.

 

بیش از 100 کشته و زخمی در انفجار امروز کربلا

Posted:



شبکه جنبش راه سبز(جرس) : دو انفجار انتحاری در شرق کربلا موجب کشته شدن دست کم بیست و هفت نفر و مجروح شدن هفتاد نفر شده است.


هدف این بمبگذاری ها زائران شیعه مذهبی بودند که در اوج مراسم مذهبی اربعین در کربلا جمع شده بودند.


نزدیک به یک میلیون زائر شیعه مذهب برای زیارت حرم امام حسین به کربلا رفته اند.


گابریل گیتهاوس، خبرنگار بی بی سی می گوید بمبگذاران خودروهای خود را که بمب در آن کار گذاشته شده بود هنگامی که زائران در حال ورود به کربلا یا خروج از این شهر بودند، منفجر کردند.


بنا بر گزارش ها یک بمب کنار جاده ای نیز در شرق بغداد و در نزدیکی اتوبوسی که زائران را از کربلا به بغداد باز می گرداند، منفجر شده که هنوز از تلفات احتمالی آن اطلاعی در دست نیست.


در هفته جاری یک رشته انفجار بمب در عراق صورت گرفت که علیه زائران شیعه مذهب بود.

 بمبگذاری ها با و جود اتخاذ تدابیر شدید امنیتی رخ داده است.


این حملات در حالی صورت می گیرد که مجادله بر سر موضوع بحث انگیز فاقد صلاحیت اعلام کردن بعضی از نامزدهای انتخابات آینده عراق ادامه دارد.
بسیاری از رد صلاحت شدگان از عراقی های سنی مذهب هستند.
 

مهدی کروبی: شرایط بحرانی کنونی قطعا ادامه نخواهد داشت

Posted:



دیدار خانواده زندانیان گزارشگران حقوق بشر با کروبی -

شبکه جنبش راه سبز (جرس): روز گذشته جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی پس از انتخابات به دیدار  مهدی کروبی رفته و وی را در جریان آخرین وضعیت عزیزان دربند خود  و مظالم صورت گرفته نسبت به آنان قرار دادند. در این دیدار که خانواده برخی از فعالین ستاد انتخاباتب مهدی کروبی پس از انتخابات بازداشت شده بودند حضور داشتند  کروبی ساعاتی را شنوای درد دلهای خانواده های این زندانیان و سخنان آنان درباره درباره اتهامات بی اساس دستگاه امنیتی و قضایی که به آنها وارد شده بود.

 

به گزارش تحول سبز، سعید محمدی وکیل "مهرداد رحیمی" قائم مقام کمیته دفاع از حقوق شهروندی ستاد مرکزی مهدی کروبی و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر که به مدت ۲۳ روز است در بازداشت به سر میبرد. با اشاره به عدم همکاری دادگاه انقلاب در مورد مطالعه پرونده این زندانی سیاسی با وکیل و ملاقات با وی و نیز فشارهای سنگین بازجویان پرونده به موکل خود جهت انجام مصاحبه تلویزیونی پرداخت و بر غیر قانونی بودن اینگونه اقدامات دستگاه امنیتی درباره زندانیان سیاسی تاکید نمود.

 

در ادامه این دیدار دو برادر "مهرداد بزرگ" فعال دانشجویی دانشگاه تهران که بیش از ۸۰ روز است در بازداشت به سر میبرد،اظهار داشتند که برادر دربندشان در دو روز اول بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و این برادران با اشاره به اتهام بی اساس ارتباط با یکی از گروهکهای خارج از کشور( سازمان مجاهدين) اذعان کردند که با توجه به سوابق فکری مهرداد بزرگ و فعالیتهای مسالمت آمیز و در چهارچوب قانون اساسی این زندانی سیاسی،اتهام نهادهای امنیتی به وی کذب بوده و مبتنی بر هیچگونه دلائل و مستندات قانونی نیست.

 

مرضیه گلرو خواهر "مهدیه گلرو" عضو بازداشتی کمیته دفاع از حقوق شهروندی ستاد مرکزی مهدی کروبی و از فعالین دانشجویی دانشگاه علامه که به همراه همسرش "وحید لعلی پور" به مدت بیش از ۶۰ روز است در بازداشت به سر میبرد،به بیان وضعیت این دو عضو خانواده اش پرداخته و با اشاره به عدم فعالیت سیاسی آقای لعلی پور خاطر نشان کرد خواهر دربندش در آخرین ملاقاتی که با خانواده اش داشته تاکید نمود که به گفته بازجویش نگهداری همسر وی در زندان تنها با نیت فشار بر وی جهت انجام اعتراف به برخی اتهامات بی اساس بوده، خواهر مهدیه گلرو در این دیدار نسبت به این رویه غیر انسانی وزارت اطلاعات در برخورد با فعالین سیاسی دانشجویی اظهار تاسف نمود.

 

نسیم چالاکی خواهر "پیمان چالاکی" فعال سیاسی که ۲۷ دی ماه به همراه همسرش"سمیه عالمی پسند" در شهر ساوه بازداشت شدند و به زندان اوین منتقل شده بودند ،با اشاره به بازداشت کردن این زوج فعال سیاسی در حضور دختربچه ۴ ساله ایشان و نگهداری چند ساعته این کودک در اداره اطلاعات شهرستان ساوه ،وضعیت روحی فرزند خردسال ایشان را نا مطلوب توصیف نمود.به گفته خانم چالاکی اتهامات این زوج دربند که از مسئولین ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در شهر ساوه نیز بوده اند،مواردی از قبیل ارسال اس ام اس به برنامه تلویزیونی ۹۰،نگهداری کتابهای مارکسیستی اعلام شده،وی با اشاره به نامربوط بودن اتهامات،اینگونه برخورد با جوانان فعال سیاسی توسط دستگاه قضایی و امنیتی را محکوم نمود.

 

در ادامه این دیدار شهرزاد کریمان "مادر شیوانظرآهاری" فعال سیاسی مدنی و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر،به نگهداری فرزندش به مدت ۴۵ روز در سلول انفرادی و فشارهای وارده از سوی بازجویان از قبیل ممنوع الملاقات شدن و ممنوع تماس شدن در طی دوهفته اخیر در جهت وادار نمودن فرزندش به اعتراف به اتهامات واهی و بی اساس دانست.

 

در ادامه برادر "احسان دولتشاه"فعال دانشجویی دانشگاه تهران که بیش از ۸۰ روز است در بازداشت به سر میبرد نیز در این دیدار به فشارهای وارد بر برادرش توسط بازجویان جهت انجام مصاحبه تلویزیونی اشاره نمود و اینگونه برخوردهای غیر قانونی بازجویان را ناشی از فقدان ادله درباره اتهامات وارده به برادرش و دیگر زندانیان سیاسی ارزیابی کرد.

 

سجاد حائری برادر "سعید حائری" عضو دربند کمیته کمیته گزارشگران حقوق بشر و دبیر شاخه حقوق بشر کمیته دفاع از حقوق شهروندی ستاد مرکزی مهدی کروبی ،به بیان وضعیت برادرش در زندان پرداخت.وی اظهار داشت برادرش ۴۵ روز پیش در حین عزیمت به شهر قم جهت حضور در مراسم ختم آقای منتظری به همراه کوهیار گودرزی و شیوا نظر آهای بازداشت شد و در طی ایام بازداشتش تا کنون تنها دوبار با منزل تماس گرفته و ۲ بار ملاقات کابینی داشته،به گفته برادر سعید حائری ،سعید نیز همانند دیگر اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر در معرض اتهام بی اساس و ناجوانمردانه ارتباط با یکی از گروهکهای خارج نشین بوده و با اشاره به فعالیتهای سیاسی و حقوق بشری مسالمت آمیز و در چهار چوب قانون اساسی برادرش و دیگر اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر اینگونه اتهام پراکنی نهادهای قضایی و امنیتی را در چهار چوب پروژه تخریب وجهه انسان دوستانه و قانونی فعالیتهای ،فعالین مدنی- سیاسی دانست و آن را پروژه ای از پیش شکست خورده ارزیابی نمود.

 

گفتنی است پیش از سخنان مهدی کروبی برخی از فعالین ستاد انتخاباتی وی در جلسه حضور داشتند گزارشی از وضعیت وخیم برخی از اعضای بازداشتی ستاد انتخاباتی این نامزد معترض اراده کردند..از جمله سلمان سیما،رشید اسماعیلی،علیرضا فیروزی و سورنا هاشمی.

 

 مهدی کروبی،کاندیدای معترض انتخابات اخیر  در ادامه این دیدار،ضمن محکوم کردن بازداشتهای غیر قانونی و بی رویه فعالین سیاسی-مدنی در ماههای پس از انتخابات اظهار داشت اینگونه برخوردهای غیر عقلانی نسبت به فعالین سیاسی و بی تدبیری صورت پذیرفته در اداره امور کشور همگان را در بهت و حیرت فرو برده. و تداوم اینگونه برخوردهای غیر عقلانی همچون سیاست خارجی،اقتصاد و غیره را در نهایت به ضرر نظام ارزیابی کرد و خواستار توقف اینگونه برخورد ها و حاکم شدن عقلانیتی مدبرانه بر اوضاع کشور شد.

 

دبیر کل حزب اعتماد ملی در این دیدار با اشاره به اتهامات بی اساسی که مبنی بر ارتباط با گروهکهای خارج از کشور به فعالین سیاسی مدنی داخل وارد می شود ، عامل اینگونه اتهام پراکنی ها را تنها زنده نمودن این گروهکهای به تاریخ پیوسته عنوان کرد.

 

وی در این دیدار تاکید کرد که علی رغم تنگناهای روبه تزایدی که برای او و همکارانش به وجود آورده اند همه تلاش خود را جهت احقاق حق زندانیان سیاسی دربند و آزادی هرچه سریعتر آنان انجام خواهد داد.

 

مهدی کروبی در این دیدار همه خانواده های زندانیان سیاسی -مدنی را به در پیش گرفتن صبر و بردباری دعوت  و تاکید کرد که شرایط بحرانی کنونی قطعا تداوم نخواهد یافت و با توجه به زنده بودن ملت ایران و استعانت خداوند آینده ای روشن را برای همه جامعه نوید داد.

تحریم ها گسترده تر می شود؛ شرکت نفتی ايتاليا هم به فعاليت‌های خود در ايران پايان می‌دهد

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): در حالی که شرکت ملی نفت ايران از ادامه مذاکره با شرکت نفتی «انی» ايتاليا برای مرحله سوم توسعه ميدان نفتی دارخوين خبر داده است، مدير اجرايی اين شرکت روز پنج‌شنبه اعلام کرد که «انی» قرارداد تازه‌ای با ایران امضا نخواهد کرد.

به گزارش رایو فردا، پائولو اسکارونی، مدير اجرايی «انی»، در عین حال که گفته است اين شرکت به قرارداد خود برای توسعه دو ميدان نفتی ايران که در سال ۲۰۰۱ آن امضا کرده هم‌چنان پایبند خواهد بود، تاکید کرده است که انی دیگر قراردادی با ايران امضا نخواهد کرد.

ايتاليا روابط نزديک اقتصادی با ايران دارد، اما سيلويو برلوسکونی، نخست وزير این کشور، روز سه‌شنبه خواستار تشديد تحريم های ايران شد و گفته بود که از سال ۲۰۰۷ تاکنون حضور شرکت های ايتاليايی در بازا ايران به يک سوم کاهش يافته است.

دولت ايتاليا ۳۰ درصد از سهام شرکت «انی» که بزرگ‌ترين شرکت نفتی اين کشور است را در اختيار دارد.

سيلويو برلوسکونی که برای ديدار با مقام های اسرائيل به اين کشور سفر کرده است روز سه شنبه گفته بود: «انی» از مذاکرات برای توسعه فاز سوم ميدان نفتی دارخوين کناره گيری کرده است.

در واکنش به اين اظهارات، سيف الله جشن ساز، مديرعامل شرکت ملی نفت ايران، روز چهارشنبه از ادامه مذاکره با شرکت نفتی «انی» برای مرحله سوم توسعه ميدان نفتی دارخوين خبر داد.

ولی به گزارش آسوشيتدپرس، پائولو اسکارونی تاييد کرد که شرکت «انی» از مذاکرات کناره گيری کرده است. اماسيف الله جشن ساز می گوید: شرکت «انی» در حال تحويل مرحله دوم توسعه ميدان نفتی دارخوين است.

ميدان نفتی دارخوين در ۴۵ کيلومتری شمال آبادان قرار دارد و به گزارش منابع خبری ايران، ذخيره نفتی درجای آن حدود سه ميليارد و ۶۰۰ ميليون بشکه برآورد شده است.

توسعه مرحله اول ميدان نفتی دارخوين در سال ۲۰۰۵ به پايان رسيد و به گزارش خبرگزاری فارس فاز دوم توسعه اين ميدان در جريان است.

در همين زمينه، فرانکو فراتينی، وزير امور خارجه ايتاليا، در جريان سفر به اسرائيل گفته است: ايتاليا تضمين های اعتباری شرکت هايی که در ايران سرمايه گذاری می کنند را معلق می کند.

آقای فراتينی تاکيد کرده است: «ما در تصميم خود برای جلوگيری از سرمايه گذاری جديد در بخش نفت و گاز ايران قاطع هستيم.»

درهمين حال يک تحليلگر اقتصادی به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته است: ملغی شدن توسعه فاز سوم ميدان دارخوين زيان چندانی برای «انی» در پی نخواهد داشت.

به دنبال افزايش تنش بين ايران و کشورهای غربی بر سر برنامه هسته ای اين کشور، شرکت های اروپايی طرف تجاری ايران از انعقاد قراردادهای جديد با جمهوری اسلامی خودداری می کنند.

درهمين زمينه، شرکت آلمانی زيمنس، هفته گذشته، اعلام کردکه از ماه اکتبر و پس از پايان سفارشات قبلی ديگر هيچ سفارشی را از سوی ايران نخواهد پذيرفت.

پيتر لوشِر، مدير اجرايی شرکت زيمنس در نشست سهامداران زيمنس گفته بود که به جهت حساسيت بالای تجارت با ايران، اين شرکت تصميم به قطع روابط تجاری خود با ايران گرفته است.

وی همچنين تاکيد کرد که تجارت زيمنس با ايران همواره غير نظامی بوده است.

 

برنامه های راهپیمایی ایرانیان مقیم لندن و نیویورک در حمایت از جنبش سبز

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): در آستانه بیست و دوم بهمن و همزمان با آمادگی مردم و گروههای داخلی کشور برای حضور پر رنگ در راهپیمایی این روز، ایرانیان مقیم انگلستان و امریکا نیز برنامه هایی را برای اعلام حمایت از هموطنان در داخل کشور در دست دارند.

به گزارش جرس، این برنامه ها عبارتند از:

1- تظاهرات چهلم شهدای عاشورا  در لندن،روبروی مرکز اسلامی، روز جمعه پنجم فوریه از ساعت 6.30-8.30

 

آدرس مرکز اسلامی

Islamic Centre of England

140 Maida Vale, London , W9 1QB

Nearest Tube Station:

Kilburn Park Station

 

2- تظاهرات جلوی سفارت چین روز شنبه - 6 فوریه از ساعت 6.30-8.30 بعد از ظهر.

آدرس سفارت چین در لندن :

49-51 PORTLAND PLACE

LONDON W1B 1JL

NEAREST TUBE: OXFORD STREET

نزدیکترین ایستگاه: آکسفورد استریت.

 

3- تظاهرات روبروی سفارت ایران، روز 22 بهمن، مصادف با 11 فوریه،از ساعت 5- بعد از ظهر تا 8- شب.

 

4- تظاهرات روبروی سفارت ایران، یکشنبه ها از ساعت 3-5 بعد از ظهر.


تظاهرات در مقابل سازمان ملل

در نیویورک نیز ایرانیان همزمان با روز بیست و دوم بهمن برابر با 11 فوریه در تجمعی که مقابل سازمان ملل برگزار خواهند کرد اعتراض خود را نسبت به برخورد دوبت با معترضین و در حمایت از جنبش سبز مردم ایران اعلام خواهند کرد. زمان و مکان ای برنامه نیز از این قرار است:

Location:Ralph Bunche Park - New York پارک رالف بانچ شهرنیویورک
Time:10:30AM Thursday, February 11th