جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


جنبش سبز پيروز است، تغيير تاكتيك نياز نيست

Posted:



مهدي احساني -

علی رغم ظاهر مسئله که گفته می شود جنبش اولین شکست خود را پذیرفت یا به قول موافقان دولت " چشم فتنه کور شد " آنچه که از تظاهرات روز 22 بهمن بر می آید نشانه ی اولین پیروزی مهم جنبش سبز می باشد.

در تظاهرات دیروز بر خلاف سعی در کم جلوه دادن جمعیت آنچه مهم است وجود نیروهای امنیتی بسیار زیاد است که نشان دهنده ترس زیاد حکومت از مخالفان است. در واقع پس از 9 ماه فتح خاکریزهای اولیه حکومت توسط سبزها در تظاهرات 22 بهمن با به خطر انداختن خط مقدم حکومت، ترس را در جان آن نهادینه کردند. علی رغم نظریه تعویض تاکتیک اعتراض، فکر می کنم بهترین روش همین روش موجود تظاهرات در مقابل تظاهرات می باشد که باعث فلج کردن دولت در مقابله با معترضین در صورت فرسایشی و تداوم این حرکت می باشد.

دولت پس از دیدن نمایش قدرت مخالفان و به خطر افتادن مشروعیت نظام سعی در کشاندن مردم به هر طریق به صحنه جهت ترمیم چهره ی مشروع از دست رفته ی خود کرد که اوج آن در 9 دی و 22 بهمن بود که با روش های اجباری، تطمیع و کشاندن دانش آموزان و کارمندان تا حدودی موفق گردید چنانچه که با نیم نگاهی به پلاکاردهای حمل شده توسط جمعیت در بیش از 80 درصد آنها متعلق به دبیرستان ها، راهنمایی ها و هنرستان ها، و یا بسیج دانشجویی و ادارات مختلف می باشند.

وجود انبوه نیروهای نظامی و امنیتی در میان جمعیت باعث شد که بسیاری از معترضین نتوانند منظور خود از تظاهرات را نشان داده و ناچار جزوی از انبوه جمعیت گردند که به اصطلاح در تظاهرات موافقین شرکت کردند از سوی دیگر تهدید ها و اعدام ها و سرکوب های چند هفته ی اخیر که جهت ترساندن مخالفین صورت گرفت نیز تا حدودی تاثیرگذار بود اما وجه مهم همانا شرکت بسیاری از معترضین علی رغم این مسایل بود. فراموش نکنیم که شاه نیز در دوران سرکوب به هر روشی روی آورد و حتی دست آخر با کشاندن تانک در خیابان نیز نتوانست معترضین را شکست دهد و ما تا آن مرحله راه بسیار داریم.

این بار حکومت با قشون کشی نیروهای امنیتی از تمامی شهرها و کشاندن اتوبوس های حامل تظاهرکنندگان به تهران به صورت نیم بند توانست فضای تهران را در دست گیرد، اما آیا به راستی در صورت تداوم تظاهرات معترضین می تواند به همین شکل عمل کرده و با قطع پیامک، موبایل، اینترنت و ماهواره و آوردن هر روزه ی نیروهای امنیتی و تظاهر کنندگانی به تهران کارایی خود را از دست ندهد؟
 

تدوين سياست‌هاي كلي نظام درخصوص انتخابات در جلسه مجمع تشخیص

Posted:




جنبش راه سبز(جرس):مجمع تشخيص مصلحت نظام در جلسه امروز خود، بررسي و تدوين سياست‌هاي كلي در خصوص انتخابات، ارجاعي از سوي رهبر جمهوری اسلامی را در دستور كار قرار داد تا از جلسه آينده مورد بررسي قرار گيرد.

به گزارش ایلنا، ابتدا حسن روحاني رئيس كميسيون سياسي، دفاعي و امنيتي مجمع تشخيص مصلحت نظام و حجت‌الاسلام و المسلمين پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور گزارشي از روند شكل‌گيري اين مبحث در مجمع تشخيص مصلحت نظام ارائه داد.

بر اساس اين گزارش‌ها از حدود دو سال قبل آقاي پورمحمدي چنين موضوعي را با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني مطرح كرد و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز بررسي موضوع قانون انتخابات را منوط به نظر رهبري  دانست كه متعاقبا آقاي پورمحمدي در نامه‌اي خطاب به رهبري ضرورت بازنگري در قانون انتخابات را به  ايشان نوشت.

آقای خامنه‌اي نيز در پاسخ به اين نامه در تاريخ 5.3.1387 نوشت: «پيشنهاد آقاي پورمحمدي ايده‌اي است كه لازم است در صحن اصلي مجمع تشخيص مصلحت نظام با حضور خود ايشان مورد بحث و بررسي قرار گيرد و پس از آن مجمع نظر مشورتي خودش را نسبت به اين ايده و پيشنهاد ذيل آن به اينجانب ارائه كند تا تصميم مقتضي گرفته شود.»
متعاقب اين نامه و پاسخ  رهبري به آقاي پورمحمدي، كميسيون سياسي، دفاعي و امنيتي مجمع تشخيص مصلحت نظام طي چندين جلسه كارشناسي،‌موضوع را بررسي و محورهاي پيشنهادي طي نامه شماره 6399.9451 مورخ 5.11.1387 در دستور كار مجمع قرار گرفت.
مجمع در تاريخ 11.8.87 مصوبات كميسيون را تصويب و طي نامه شماره 0101.57224 مورخ 26.8.87 به استحضار  رهبري رساند. ایشان در مورخ 16.9.87 نوشتند: «رياست محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام با سلام و تحيت:
به نظر مي‌رسد در صورتي‌كه سياست‌هاي كلي در باره انتخابات مشخص و در آن از نواقص كنوني پيشگيري شود معضلي باقي نخواهد ماند. پس اولي آن است كه فرآيند تنظيم سياست‌هاي كلي در آن مجمع محترم آغاز گردد.
در ادامه اين جلسه براي ورود به بحث بررسي و تدوين سياست‌هاي كلي نظام در خصوص انتخابات راي‌گيري به عمل آمد كه با اكثريت آرا تصويب و مقرر شد از جلسه آينده اين بحث در دستور كار مجمع قرار گيرد.

رشد اقتصادی ايران در سال آينده به صفر نزديک می شود

Posted:



 

جنبش راه سبز(جرس): احمد توکلی، رئيس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: « پيش بينی می شود نرخ رشد اقتصادی ايران در سال جاری به يک و نيم تا دو درصد برسد».

به گزارش خبرگزاری « مهر»، آقای توکلی همچنين پيش بينی کرد که رشد اقتصادی ايران در سال آينده با اجرای طرح هدفمند کردن يارانه ها به صفر نزديک شود.

رئيس مرکز پژوهش های مجلس، اين احتمال را نيز مطرح کرد که نرخ رشد اقتصادی در سال آينده حالت رکودی داشته باشد و حتی منفی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رشد اقتصادی ايران در پايان سال ۸۸، به عنوان سال پايانی برنامه چهارم، بايد به سالانه ۸ درصد می رسيد.

تظاهرات پراكنده بهتر از متمركز

Posted:



خرد سبز -


با درود، به نظر بنده حضور سبزها مانند همیشه بوده ولی کمی سردرگمی و عدم برنامه ریزی وجود داشته است. پدر و مادر من به فلکه صادقیه رفتند و از حجم نیروهای امنیتی به خاطر اين روز خاص حیرت کرده و به خاطر خشونت شدید باز گشته اند. خوب این امر برای بسياری دیگر هم اتفاق افتاده. به خاطر اعلام مسیر امام حسین تا آزادی بسیاری از سبزها در آن مسیر حضور داشته و به خاطر حضور سنگین پلیس از دادن هر گونه شعاري معذور بوده اند. به نظر من اشتباه بزرگ ما برای چنين روزی اعلام همان مسیر راهپيمایی حکومتی بود! باید مسیری کاملا مجزا و در قسمت دیگری از شهر اعلام مي شد و رسما توسط آقای موسوی و کروبی از مردم خواسته می شد برای پرهیز از هرگونه درگیري و عریان شدن تعداد قلیل هواداران حکومت به آن نقطه بروند. جمع کثیری از هم وطنان به خاطر بسته بودن مسیرها به میدان آزادی یا ميدان صادقیه اصلا قادر به رساندن خود به آن مناطق نبوده اند و من در این مورد اخبار موثق از بستگان خود دارم. لطفا اين موارد را براي راهپیمایی هاي بعد در سایت خود بازتاب دهید و ما باید بدانیم که بهتر است از اين پس روزهای خاص خودمان را داشته باشیم و به انتظار کشیدن برای رسيدن مناسبت های حکومتی پایان دهیم. ما باید عاشوراها و 22 بهمن های جدید خود را بسازیم و از تظاهرات پراکنده و برق آسا در 4 گوشه شهر تهران بیشتر بهره بگیریم تا رویای داشتن دوباره تظاهراتی میلیونی مانند 25 خرداد همه در یکجا. چنین چیزی قطعا با وجود ممانعت حکومت امکان پذير نخواهد بود
 

هاشمی رفسنجانی: روحیه طرد و فحاشی سمی مهلک در کشور است

Posted:




جنبش راه سبز(جرس): رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن را دارای پیامی بسیار جدی و رسا برای دشمنان خواند و تاکید کرد که باید از روحیه طرد، حذف، فحاشی و بدنامی که سمی مهلک در داخل کشور است پرهیز و حول محورهای وحدت و مشترکات و رهنمودهای رهبر جمهوری اسلامی در جامعه، رسانه های رسمی و به ویژه رسانه ملی تاکید شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آغاز جلسه امروز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام تجلیل و قدردانی خود و اعضای مجمع از حضور پرشور مردم سراسر کشور در راهپیمایی 22 بهمن، این حضور را دارای پیامی بسیار جدی و رسا برای دشمنان دانست و گفت: مردم فهیم ایران بسیار حماسی و معنادار در این مراسم شرکت کردند و نشان دادند که نظام اسلامی همواره با اتکا و برخورداری از قدرت مردم، امور را اداره و مشکلات را مرتفع کرده است و یک بار دیگر همه مردم با همه سلایق وحدت ملی را نمایش دادند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تهمت های واهی که به جمهوری اسلامی ایران وارد می شود و گزارش اخیر مدیر جدید آژانس انرژی هسته ای گفت: کاملا مشخص است که بخشی از این گزارش به صورت سفارشی و تحت تاثیر عوامل خارج از آژانس تهیه شده و نمی تواند برآمده از موضع یک مرکز بین المللی مستقل باشد.

وی با محکومیت شدید شانتاژهای تبلیغاتی و جنگ روانی اخیر آمریکا و عمده کشورهای غربی در مورد استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته ای گفت: این حجم تهدید و القائات سیاسی مغرضانه که به دنبال دستیابی به اجماع علیه ایران هستند تا کنون بی سابقه بوده است و آنها مطمئن باشند که راه به جایی نبرده و نخواهند برد.

وی افزود: به همین دلیل باید در داخل کاملا مراقب بود که چه در گفتار و چه در عمل سنجیده برخورد شود و بیدار و هوشیار باشیم. باید از پیام حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن برای ایجاد وحدت و انسجام داخلی استفاده کنیم و از روحیه طرد، حذف، فحاشی و بدنامی که سمی مهلک در داخل کشور است پرهیز و حول محورهای وحدت و مشترکات و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب در جامعه، رسانه های رسمی به ویژه رسانه ملی تاکید شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، حفظ و تقویت وحدت، همدلی و یکپارچگی در کشور را برای رفع مشکلات داخلی و مقابله با تهدیدات و ماجراجویی های کشورهای خارجی از ضرورت ها و اهم امور ذکر کرد و گفت: هر گونه حرکتی که مخدوش کننده یکپارچگی و اعتماد مردم باشد محکوم بوده و باید مورد مذمت دلسوزان انقلاب اسلامی قرار گیرد.

محل تجمع بايد توسط خود سبزها تعيين شود

Posted:




با سلام،به نظر من حضور سبزها در 22 بهمن 88 خوب بود اما سعي كنيم محل جمع شدن و اعتراض رو هم خود سبزها تعيين كنند نه آدرس و محلي كه دولت گفت. سبزها به جايي كه آنها گفته بودند ( ميدان آزادي) نبايد مي رفتند.
سبز بمانيد كه نشان از بهار داريد
 

محاكمه شريعتمداري در غیاب شاكيان، فردا برگزار می شود

Posted:



 

شبکه جنبش راه سبز(جرس): فردا حسین شریعتمداری، مدیر مسوول روزنامه كیهان در دادگاه مطبوعات محاكمه می شود.

  در بین شاكیان وی روشنفكران، نویسندگان، چهره های سیاسی و فرهنگی  و حتی مردم عادی هستند كه در شكایت خود از شریعتمداری او را به اتهاماتی چون تشویش اذهان عمومی و افترا به شخصیت های حقیقی و حقوقی و نهادهای مدنی متهم كرده اند.

شاخص ترین شاکیان شریعتمداری، میرحسن موسوی و علیرضا بهشتی هستند. در میان نام شاکیان همچنین اسامی  شیرین عبادی، عمادالدین باقی و محسن كدیور و... به چشم می خورد. پیش از این چند بار شاكیان یا وكلای آن ها در دادگاه حاضر شده بودند، اما به بهانه های مختلف دادگاه تشكیل نشد. یك مرتبه شریعتمداری برخلاف قانون درخواست استمهال نمود و بار دیگر به علت تغییر هیات منصفه دادگاه برگزار نشد. این در حالی است كه هم اكنون برخی از شاكیان در زندان به سر می برند و فرصت حضور در دادگاه را ندارند تا به طرح دقیق شكایت خود بپردازند.

حسین شریعتمداری مدت هاست كه در قالب نماینده ولی فقیه و مدیر مسوول موسسه كیهان به اتهام زنی علیه افراد، گروهها و جریانهای سیاسی مشغول است بدون اینكه به شكایات علیه وی رسیدگی شود.
 

دیدار جدید موسوی و کروبی

Posted:



شبکه جنبش راه سبز(جرس): مهدي كروبي و ميرحسين موسوي با يكديگر ديدار و درباره چگونگي اتخاذ مواضع جديد در روزهاي آينده گفتگو و رايزني كردند.

به گزارش سحام نیوز،اين ديدار روز شنبه، اول اسفندماه در منزل مهدي كروبي برگزار شد و به جز ميرحسين موسوي و مهدي كروبي، حجت الاسلام محتشمي پور و حجت الاسلام كيان ارثي نيز در آن حضور داشتند.

در اين ديدار حاضرين درباره اتفاقات روزهاي اخير و چگونگي اتخاذ مواضع تازه در روزهاي آينده به بحث و تبادل نظر پرداختند

محسن کدیور - از پیامبر (ص) بیاموزیم

Posted:



بنیاد فرهنگی ایرانیان، هیوستون، تگزا - فایل شنیداری -

 

 

 

لینک دانلود

محسن کدیور - اخلاق محمدی -۲۵ بهمن

استمداد خانواده دکتر ملکی از تمامی انسانهای آزادیخواه، فعالان و نهادهای حقوق بشر جهان

Posted:



ظاهرا مقامات جمهوری اسلامی اینبارقصد جان دکتر ملکی را کرده اند -

 


شبکه جنبش راه سبز(جرس):خانواده دکتر ملکی از تمامی انسانهای آزادیخواه، فعالان و نهادهای حقوق بشر در سراسر جهان جهت نجات جان دکتر محمد ملکی استمداد خواست.

به گزارش خبرنگار جرس،در بیانیه خانواده دکتر ملکی آمده است:

همزمان با آغاز هفتمین ماه اسارت دکتر محمد ملکی، وضعیت جسمی ایشان در زندان بسیار وخیم گزارش میشود. طبق اخبار زیادی که از زندانیان آزاد شده میرسد، علیرغم روحیه بالا، ایشان در زندان بدون کمک دیگران قادر به راه رفتن نیستند. همچنین در روزهای گذشته در تماس از زندان با خانواده، تقاضای داروهای جدید شده که امروز داروی مربوط به شیمی درمانی سرطان پروستات و داروهای دیگر به زندان تحویل داده شد. مساله دیگری که بر نگرانی خانواده افزوده و بسیار مشکوک است، جابجایی چند باره ایشان در زندان طی هفته های اخیر است. در این مدت هر بار که نزدیک به زمان ملاقات میشود، به خانواده اطلاع میدهند که زمان ملاقات تغییر یافته است. امروز حدود بیست روز است که ملاقاتهای هفتگی دکتر ملکی به بهانه های مختلف به تعویق می افتد که نشان میدهد مسئولان زندان نگران مشاهده خانواده از وضعیت سلامتی او هستند.
در این میان هیچ یک از مسئولان حاکمیت پاسخگو نیستند و ظاهرا مقامات جمهوری اسلامی اینبارقصد جان دکتر ملکی را کرده اند. مشخص نیست که بدستور کدام مقام جمهوری اسلامی، اصرار بر نگهداری ایشان در زندان وجود دارد که حتی حاضر به بستری نمودن تحت الحفظ وی جهت درمان هم نیستند.
خانواده دکتر ملکی با آگاهی از اینکه تزریق داروی شیمی درمانی سرطان پروستات نیاز به شرایط بسیار آرام و استراحت مطلق دارد، نگرانی عمیق خود را از پیامدهای اجبار به تزریق این داروها در زندان ابراز میکند. ما از همه انسانهای آزادیخواه، فعالان و نهادهای حقوق بشر در سراسر جهان استمداد طلبیده و خواهان اقدام فوری و جمعی آنها جهت نجات جان دکتر محمد ملکی هستیم.

خانواده دکتر محمد ملکی
اول اسفند هزار و سیصد و هشتاد و هشت