جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


شراب سبز

Posted:



کاظم -


جوجه ای کاز تخم می آید برون

در رگش پرواز جوشد همچو خون


سبز چون از خاک سر بر می کشد

رنگ گلها را به منظر می کشد


من یکی و صد هزارم در نظر

آتشی سوزنده ام بعد از شرر


یک جهان امروز یاران منند

در شمار بی شماران منند


با من از دشمن مگو من دوستم

می نگنجد دشمنی در پوستم


سبز می روید ز دستم خوشه ها

تا که بردارند مردم توشه ها


تا که دهقان خوشه چینی ها کند

بهر فردا پیش بینی ها کند


هم خورد امروز و هم ریزد به خٔم

جوش جانم را بیامیزد به خٔم


رنگ سبزم شوق بستانش شود

رنگ سرخم تا زمستانش شود


من بمانم در رگش چون خون گرم

در تن بیمار او معجون گرم


چون می سرخ منش مستی فزود

می فرستد بر سر سبزم درود

ا ی و ا ی بر شما

Posted:



سحر . ر -

سحر . ر

،،،،،،،،

 

گفتید !

تمام شد

بروید

خا نه‌ هایتان !

حجت

تمام کردید!

فتح

ال

فتوح خو ا ندید !

ا ی غافلان

مست

ز پیروزی

بر ما د ر ا ن خویش

.....

 

گفتیم

بنگرید

این

یک

نگا ه خو نین

فریاد ملتی شد ه

د ر

جا ی جا ی خا ک

 

یا اینکه

بشنفید

این

زجچه‌ها ی

ما د ر سهراب است

د ر

سا لگر د

جشن تولد

بر ر و ی قبر پا ک

.....

ا ی

قاتلان

سید و پیر و جو ا ن ما

ا ی و ا ی بر شما

ا ی و ا ی بر شما

رحيم پور ازغدي : آنچه امروز در دنيا مطرح است علوم حيواني است نه علوم انساني!

Posted:



جنبش راه سبز(جرس): عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح كرد ما اكنون در دنيا علوم انساني نداريم و اين مباحثي كه مطرح مي شود در واقع علوم حيواني است.
حسن رحيم پور ازغدي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در دومين همايش جهاني زنان با موضوع «ره آورد جهان اسلام در مسائل زنان و واكاوي فمينيسم» كه از سوي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها برگزار شده بود، طي سخناني با مخاطب قراردادن مسئولان برگزار كننده اين همايش و شركت كنندگان در آن، اظهار داشت: شما با اين مقالات و گفت وگوهاي خود به جهان يادآوري مي كنيد كه بايستي نگاه انساني به جنسيت داشته باشند نه اينكه بخواهند نگاه جنسي به انسان را دنبال كنند.
رحيم پور ازغدي با اشاره به اينكه چه زن ستيزي و چه زن محوري هر دو ماهيت غيرانساني و غير اسلامي دارند، گفت كه اين دو مسئله ريشه در يك بيماري دارند و در واقع حركت ضد فمينيسم نيز بازي در ميدان ديگري است و بايستي ما ميدان را عوض كنيم يعني صورت مسئله را تغيير دهيم.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: ما اكنون در دنيا علوم انساني نداريم و اين مباحثي كه مطرح مي شود در واقع علوم حيواني است و براساس تجربه به دست آمده است.
اين استاد حوزه و دانشگاه در نهايت در رابطه با فمينيسم تأكيد كرد: فمينيسم قصد داشت حقوق زنان را احيا كند كه نتوانست و 20 سال است كه در اروپا فروكش كرده و امروز مباحث آن در ايران مطرح شده است كه البته در واقع اهداف ديگري را دنبال مي كرد.

تداوم بازداشت یکی از فعالین دانشجویی دانشگاه علم و صنعت و نگرانی از وضعیت مبهم وی

Posted:

تداوم بازداشت یکی از فعالین دانشجویی دانشگاه علم و صنعت و نگرانی از وضعیت مبهم وی

علیرضا ابوفاضلی حدود سه هفته پیش ربوده و به بازداشتگاه اوین منتقل شد -

 

شبکه جنبش راه سبز (جرس): با گذشت حدود سه هفته از بازداشت علیرضا ابوفاضلی، دانشجوی دانشگاه علم و صنعت ایران و بی خبری از وضعیت وی، نگرانی پیرامون وضعیّت و شرایط نگهداری این فعال دانشجویی افزایش یافته است.

علیرضا ابوفاضلی، دانشجوی سال چهارم دانشگاه علم و صنعت ایران، دوشنبه ۱۹ بهمن ماه به دنبال احضار و مراجعه به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات - واقع در تقاطع خیابان صبا و انقلاب- بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این فعال دانشجویی طی زمان بازداشت، فقط یک بار از اوین تماس گرفته و از حضور خود در آن زندان خبر داده بود.

با اینکه علت بازداشت وی هنوز اعلام نشده؛ اما دستگیری وی در ادامۀ موج جدید سرکوب، احضار، ربایش و بازداشت دانشجویان و فعالان کشور- بعد از وقایع عاشورا - صورت گرفته بود.

همزمان با ابوفاضلی، روح الله صحرائی و یاسر خسروی زاده، از دیگر فعّالین دانشجویی آن دانشگاه نیز بازداشت شده بودند که هر دوی آنان اوایل اسفند ماه آزاد شدند؛ امّا ابوفاضلی کماکان در بازداشت به سر می برد.

بنا به گزارش های رسیده از دانشگاه علم و صنعت ایران، به فاصلۀ حوادث خونین عاشورا تا ۲۲ بهمن امسال، تعداد زیادی از دانشجویان و فعالان صنفی- فرهنگی آن دانشگاه - همانند دانشگاههای دیگر- به دفاتر حراست و کمیته های انضباطی احضار یا مورد تهدید و بازداشت قرار گرفتند.

طی اعتراضات و درگیریهای صورت گرفته در دانشگاه علم و صنعت طی روزهای پس از عاشورا، ۱۲ دانشجو از درون دانشگاه توسط ماموران لباس شخصی ربوده و به خارج دانشگاه منتقل شدند. طی هفته های بعدی نیز۲۰ دانشجوی آن دانشگاه بدلیل "اعتراض به حوادث عاشورا و گرامیداشت جاباختگان آن روز" بازداشت شده‌ بودند. شاهدان عینی و رسانه های خبری گزارش داده بودند با توجه به صدور بخشنامۀ جدید "ممنوعیت ورود نیروهای انتظامی به دانشگاه" که بعد از وقایع امسالِ کوی دانشگاه صادر شد، لباس شخصی‌ها در لوای دانشجویان بسیجی به دانشگاه آمده و دانشجویان را با اسپری اشک‌آور و چماق مصدوم کرده و سپس به خارج دانشگاه منتقل می کردند.




 

اختصاصی جرس/ بازداشت یکی دیگر از شاگردان آیت الله منتظری

Posted:



 

شبکه جنبش راه سبز (جرس): یکی از شاگردان آیت الله العظمی منتظری جمعه شب بازداشت شد.

جمعه شب 7 اسفند گروهي با حكم دادگاه ويژه روحانيت به منزل حجت الاسلام دكتر مصطفي ميراحمدي زاده مراجعه و پس از تفتيش و بازرسي منزل، وی را به همراه كامپيوتر و دست نوشته هایش به زندان منتقل كرده اند. دلايل دستگيري و بازداشت ايشان مشخص نیست. دکتر میر احمدی زاده استاد دانشگاه و از شاگردان مرحوم آیت الله العظمی منتظری بوده است

تاجرنیا: چهره‌هاي اصلاح طلب بايد شفاف اعلام موضع كنند

Posted:



شبکه جنبش راه سبز(جرس): عضو جبهه مشاركت ايران اسلامي خواستار اعلام مواضع شفاف از طرف چهره‌هاي اصلاح‌طلب و موافق نظام شد.

 علي تاجرنيا در‌گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا، مسايل به وجود آمده پس از انتخابات را موجب ايجاد فضاي راديكال و غير منطقي در گفتمان سياسي ارزيابي كرد و گفت: به نظر من دو دسته اوضاع كشور را آرام نمي‌خواهند، اول جرياناتي كه از ابتدا با اصل نظام و اهداف آن مشكل داشته‌اند‌ و بعد از انتخابات براي آنها فرصت جديدي براي انتقام‌گيري ايجاد كرده است كه عمدتا عافيت‌‌طلبان خارج‌نشين هستند.


وي ادامه داد: دسته دوم جرياني كه حتي انتقادهاي معمولي به بدنه اجرايي كشور را مخالفت با اصل نظام تلقي كرده و به دنبال تنگ كردن دايره نيروهاي نظام است.
اين فعال سياسي اصلاح طلب با بيان اينكه معتقدم سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با خبرگان در جهت حفظ آرامش و شفافيت فضاي سياسي بسيار راهگشا است، تاكيد كرد: اينكه ايشان از طرفي خواستار شفاف‌ شدن مواضع حاميان و دوستداران نظام هستند و از طرفي با پذيرش اصل نظام اختلافات جزئي در نقطه نظرات را قابل قبول مي‌دانند، امر مهمي است كه با تمسك به آن بسياري از مسائل روشن و‌حل مي‌شود.


تاجرنيا با بيان اين اعتقاد كه طبيعي است كه هر نظامي در دنيا بين جريانات برانداز و ساختارشكن با اعتراض‌هاي قانوني و درچارچوب كليت نظام تفاوت قائل است ، ادامه داد: ايجاد فضاي مخشوش، تمييز دادن بين اعتراض‌هاي قانوني با رفتارهاي ساختارشكن را دچار مشكل مي‌كند.


وي با تاكيد براينكه جريانات اصلاح‌طلب همواره بر پذيرش اصل نظام،‌تمامي اصول قانون اساسي و اصل ولايت‌فقيه تاكيد داشتند، تصريح كرد: متاسفانه برخي معاندان كه به دنبال سوء‌استفاده از فضاي كنوني كشورهستند همين موضع‌گيري‌ها را با اتهام‌هاي واهي خدشه‌دار نشان مي‌دهند، در همين راستا بايد هوشيار بود و نبايد به صرف جلوگيري از سوء‌استفاده ديگران از اتخاذ مواضع صحيح اصولي كه همانا تاكيد بر حفظ اصل نظام جمهوري اسلامي و پذيرش اركان است، پرهيز كرد.


عضو جبهه مشاركت تاكيد كرد: شرايط پيش آمده بعد از انتخابات و برخي نامهرباني‌ها كه منجر به فضاي نامطلوب پس از انتخابات شد، اعلام مواضع شفاف از طرف چهره‌هاي اصلاح‌طلب و موافق نظام را بيش از پيش ضروري مي‌سازد، بدين شكل مخالفان نظام خواهند دانست كه اگر اختلافي هم است باعث دست كشيدن از نظام و ارزش‌هاي متعالي آن يعني استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي نيست.
 

اختلاف نظر وزارتخانه های اطلاعات و امور خارجه در مورد قطع رابطه با انگلستان

Posted:



 

شبکه جنبش راه سبز (جرس): عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، از اختلاف نظرمعاونین وزارت امورخارجه و وزارت اطلاعات نسبت به قطع روابط با انگلستان خبر داد وهمزمان خاطرنشان کرد آن دو وزارتخانه "بر كاهش روابط ایران با انگلیس اتفاق نظر دارند."
 
تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طی ماههای اخیر و در جریان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه انگلستان در حوادث ایران "نقش و مداخله" دارد، خواستار کاهش یا قطع رابطه با آن کشور شدند.
 
به گزارش ایلنا، حسین سبحانی‌نیا عضو هیات رئیسه كمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، امروز طی گفتگویی اعلام کرد "به جهت وجود برخی اختلافات پیرامون قطع یا کاهش رابطه با انگلستان، بحث بیشتری باید انجام شود تا به نظر واحدی برسیم."
 
وی طرح كاهش روابط ایران با انگلیس را "با اهمیت" خواند و خاطرنشان کرد "با توجه به اهمیت موضوع، این طرح از سوی ریاست مجلس جهت دریافت نظر شورایعالی امنیت ملی و وزارت خارجه، به كمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس ارجاع شده است." وی از جلسۀ مشترك كمیسیون امنیت‌ملی با دبیر شورایعالی امنیت‌ملی و وزیر خارجه در هفته جاری خبر داد.
 
عضو هیات رئیسه كمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی، همچنین پیرامون "استفساریه مجلس از شورای امنیت‌ملی در مورد طرح كاهش روابط ایران با انگلیس" خاطرنشان کرد "همچنان منتظر پاسخ این استفساریه توسط شورای امنیت‌ملی هستیم که هنوز جوابی به ما داده نشده است. "
 
این نماینده اصولگرای مجلس هشتم، بررسی طرح كاهش روابط ایران و انگلیس را به بعد از بررسی لایحه بودجه ۸۹ و حتی بعد از تعطیلات نوروز موکول دانست وهمزمان از بحثهای مفصلی که طی هفته های جاری پیرامون "كاهش روابط، قطع رابطه ‌و حوزه های كاهش روابط ایران وانگلیس" در کمیسیون امنیت ملی مجلس صورت گرفته خبر داد.
 
طرح الزام دولت به قطع همه روابط با انگلستان، دی ماه امسال با امضای ۳۵ نماینده تقدیم ریاست مجلس شده بود که ۲۳ دیماه در دستور کار مجلس قرار گرفت ولی به سرعت از دستور خارج شد تا به كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع گردد.
 
همان روز مهدی كوچك‌زاده یكی از طراحان آن طرح و نماینده افراطی تهران در خصوص سرنوشت طرح گفت: "متاسفانه طرح مذكور بدون هیچ توجیه قانونی و صرفا با تمایل آقای علاءالدین بروجردی (رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی) و موافقت علی لاریجانی رئیس مجلس به طور كلی از دستور صحن مجلس خارج شد و این اولین بار نیست كه رئیس مجلس برخلاف سوگندی كه یاد كرده، تمایلات فردی خود را بر اجرای آیین‌نامه داخلی مقدم می‌دارد."
 
همان زمان کاظم جلالی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس قطع رابطه ایران با انگلیس را قابل دفاع ندانست وگفت "سیاست فعلی نظام قطع رابطه نیست؛ امروز افراد وقتی بیمار می شوند اولین جایی که برای درمان مراجعه می کنند، لندن است و بسیاری از فرزندان مسوولان ما در این کشور مشغول به تحصیل هستند."
 
 

محمد علی انصاری :‌خطی ناشناس در صدد انتقام و بهانه جویی است

Posted:



سخنان غلط و بی مایه تنها عاملی برای شادمانی دشمنان قسم خورده انقلاب وامام است -

در روزهای گذشته نامه ای از جانب حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در جواب به نامه محمدعلی انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) منتشر شد. در این نامه سعیدی حجت الاسلام سید حسن خمینی به دلیل عدم شرکت در مراسم تنفیذ احمدی نژاد و دیدار با دکتر علیرضا بهشتی فرزند شهید آیت الله بهشتی پس از آزادی از زندان انتقاد کرده و گفته سید حسن آقا در برابر نظام و رهبری قرار گرفته است.سعیدی همچنین از نقش سپاه در حوادث انتخابات و دخالت در مسایل سیاسی دفاع کرده بود.

 

 در پی این نامه سایت جماران نامه محمد علی انصاری خطاب به سعیدی را منتشر کرد.

متن نامه محمد علی انصاری بدین شرح است :

بسمه تعالی

جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای سعیدی (دامت افاضاته)

با سلام و تحیت

مرقومه ۷/۱۲/۸۸ جنابعالی را در سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی ملاحظه نمودم. تعجب است که نامه اینجانب به شما در مهر ماه ۸۸ و به صورت خصوصی و غیر انتشار یافته ارسال شده بود ولی مطالب حضرتعالی با حدود ۶ ماه تاخیر در سایت خاص انتشار می یابد و جالب است که تا لحظه نگارش این مطلب، نامه ای از شما بدست اینجانب نرسیده است.

احساس می کنم خطی ناشناس در صدد انتقام و بهانه جویی است اینجانب از جنابعالی تقاضا می‌کنم نامه مرا هم منتشر کنید تا مردم شریف ایران و پاسداران و بسیجیان غیوری که به عشق امام، هستی خویش را وقف انقلاب اسلامی نموده‌اند، در مقام قضاوت، امکان مقایسه بین مطالب را داشته باشند. اینجانب نسبت به آنچه به عنوان مقابله حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سید حسن خمینی با رهبری معظم انقلاب مرقوم داشتید، شدیدا اعتراض دارم و چنین سخنان غلط و بی مایه ای را تنها عاملی برای شادمانی دشمنان قسم خورده انقلاب وامام می دانم و خاطرنشان می سازم که به حمد الله مثل همیشه بیت امام نسبت خویش را با جانشین آن راحل عظیم الشان حفظ کرده و دسیسه خناسان در این میان نقشی نخواهد داشت، خوشبختانه بعضی از مطالب جنابعالی تاییدی است بر آنچه در نامه قبل خود گوشزد کرده بودم و انشاء الله در صورت ضرورت جواب نامه شما را به تفصیل خواهم داد. و ما تشاون الاان یشاءالله رب العالمین .

محمد علی انصاری
 

خبرسازی برخی رسانه ها مبنی بر انتقاد خاتمی از موسوی تکذیب شد

Posted:



 

شبکه جنبش راه سبز (جرس): فعالان جریان اصلاحات، خبر منتشره در برخی رسانه های خاص، مبنی بر اینکه "محمد خاتمی طی دیدار با میرحسین موسوی از وی شدیدا انتقاد کرده است" را شدیدا تکذیب کردند.
 
خبرگزاری نیمه رسمی فارس- وابسته به برخی محافل نظامی- چند روز پیش با انتشار خبری ادعا کرد "طی دیداری كه اخیراً محمد خاتمی با میرحسین موسوی داشته، خاتمی با موسوی اتمام حجت کرده و گفته است پیش‌بینی می کنم با این وضعیت، تا دو ماه دیگر از اصلاحات چیزی باقی نمی‌ماند." فارس همچنین نوشته بود "خاتمی گفته است میرحسین فكر می‌كند این اتفاقات به خاطر اوست. من آن موقع اشتباهی كردم و گفتم یا‌من یا میرحسین و حالا این حرف افتاده سر زبان‌ها و باعث بروز ناراحتی شده و موسوی دچار توهم شدید شده است."
 
به گزارش سامانه خبری «آریا»، امروزعبدالله ناصری، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب، در واکنش به خبر فوق خاطرنشان کرد: "این کذب محض است و به هیچ وجه واقعیت ندارد."
 
همزمان مجید انصاری نماینده مجلس اصلاحات و عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز نیز، در خصوص انتقاد شدید خاتمی از عملکرد میرحسین موسوی خاطرنشان کرد "این خبر صحت نداشته و اخباری از این دست از سوی یک طیف خاص مطرح می شود ."
 
لازم به ذکر است این اولین باری نمی باشد که خبرسازی رسانه های خاص تکذیب و مورد تردید واقع می شود.
 
 

تبعید دانشجویان دانشگاه آزاد

Posted:



 

شبکه جنبش راه سبز(جرس): دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه فشارها بر دانشجویانی که فعالیت سیاسی و انتخاباتی داشته‌اند، در تازه‌ترین اقدام خود اقدام به تبعید دانشجویان نموده است.
بر اساس اطلاعات رسیده به«پارلمان‌نیوز»،بیشترین و شدیدترین برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان در ماه‌های اخیر از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد که از بزرگترین واحد‌های دانشگاه آزاد به شمار می‌رود صورت گرفته است.
بر اساس احکام صادر شده برای بیش از ۵۰ دانشجوی دانشگاه آزاد نجف‌آباد، این دانشجویان به دلیل جرم‌های انتسابی به آنان از جمله شرکت در تجمعات ۱۳ آبان و ۱۶ آذر به حداقل یک ترم تعلیق (برای بیش از ۲۰ نفر)، تذکر و درج در پرونده برای حداقل ۲۰ نفر و ادامه تحصیل در واحد دانشگاه دور از محل زندگی برای حداقل ۸ نفر محکوم شده‌اند.
برخی از این دانشجویان اعلام کرده‌اند که اساسا در روزهای ۱۳ آبان و ۱۶آذر در دانشگاه نبوده‌اند و برخی دیگر از دانشجویان دلیل اصلی این برخورد را فعالیت در ستاد مهندس میرحسین موسوی در زمان انتخابات عنوان کرده‌اند.
اما احکام تبعید صادر شده از سوی کمیته انضباطی این دانشگاه با استناد به ماه ۵ آئین‌نامه بوده است و دانشجویان محکوم شده از سوی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد علاوه بر تعلیق یک تا سه ترم موظف هستند تا ادامه تحصیلات خود را در واحدهای دانشگاهی دیگری از جمله علوم و تحقیقات فارس، لنجان و مجلسی بگذارنند.