جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


عیادت فرزندان هاشمی از علی کروبی.

Posted:



 

شبکه جنبش راه سبز(جرس): فرزندان هاشمی رفسنجانی از علی کروبی عیادت کردند..

به گزارش سحام نیوز فاطمه هاشمی و یاسر هاشمی از علی کروبی که در روز ۲۲ بهمن توسط لباس شخصی ها و نیروی انتظامی بازداشت و بشدت مورد شکنجه در مسجد و مقر پلیس ضد شورش قرار گرفته بود، عیادت کردند.

احمدی نژاد: بزودی مناسبات حاکم بر جهان تغییر و تحولات بزرگی اتفاق خواهد افتاد!

Posted:



شبکه جنبش راه سبز(جرس): به گفته احمدی نژاد، بزودی مناسبات حاکم بر جهان تغییر و تحولات بزرگی اتفاق خواهد افتاد. به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد در دیدار با وزیر خارجه بلاروس،با بیان اینکه روابط ایران و بلاروس در حال گسترش است، ضمن بیان اینکه سیاست‌های آمریکا در منطقه به سرعت با شکست مواجه خواهد شد، گفت: سلطه آمریکا مانند برفی در مقابل آفتاب درحال آب شدن است واین بدان معناست که در آینده نزدیک مناسبات سیاسی حاکم بر جهان تغییر پیدا کرده و تحولات بزرگی اتفاق خواهد افتاد!.

واکنش ایران به پیشنهاد جدیدغرب

Posted:



توقف کار راکتور تهران ارزش بررسی ندارد -


شبکه جنبش راه سبز(جرس): سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به نامه فرانسه ، روسیه و آمریکا به آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: پیشنهاد ارائه رادیو دارو و ایزوتوپ های پزشکی به ایران در ازای توقف فعالیت راکتور تهران ارزش بررسی ندارد.

رامین مهمانپرست در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص انتشار نامه فرانسه، روسیه و آمریکا به آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: هر پیشنهادی که نقطه نظرات خاصی در مورد موضوع هسته ای به صورت نامه یا شفاها ارائه شود توسط کارشناسان فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی بررسی می شود و نقطه نظرات ما نیز نسبت به آن اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: چارچوب کلی بررسی این پیشنهادات این است که اگر این پیشنهادها به تامین نیازهای صلح آمیز هسته ای ما کمک کند ما از آن استقبال می کنیم اما اگر هر نوع پیشنهادی منوط به متوقف کردن غنی سازی در ایران و یا تعطیل شدن راکتور تهران باشد قابلیت رسیدگی ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که در پیشنهاد این سه کشور آمده است ایزوتوپ های پزشکی در بازار جهانی وجود دارد و ایران می تواند آنها را خریداری کند خاطرنشان کرد: این بحث ها دقیق نیست و غیرکارشناسی است چون برخی کشورها تولید کننده این مواد هستند و این گونه نیست که در بازارهای جهانی به راحتی قابل تامین باشد.

مهمانپرست یادآور شد: پیشنهاد این سه کشور این است که رادیوداروها و ایزتوپ پزشکی در اختیار ایران قرار بگیرد و ایران راکتور تهران را تعطیل کند که این پیشنهاد منطقی نیست و ارزش بررسی ندارد.

وی تاکید کرد تنها پیشنهاداتی قابلیت بررسی دارد که به تامین سوخت راکتو ر تهران به منظور تامین نیازهای دارویی کشور کمک کند و بر این اساس ایران می بایست یا این سوخت را خریداری کند یا در صورت احراز شرایط مورد نظر آن را معاوضه کند و در مرحله آخر نیز تولید داخل می تواند نیازهای راکتور تهران را تامین کند.

شهاب الدین طباطبایی آزاد شد

Posted:



شبکه جنبش راه سبز(جرس): عضو جبهه مشاركت عصر امروز به مرخصي آمد.

به گزارش ايلنا،شهاب‌الدين طباطبايي،عضو جبهه مشاركت ايران اسلامي عصر امروز به مرخصي آمد.
وي در حوادث بعد از انتخابات بازداشت شده بود.

لاریجانی خبر از  بررسي پرونده کهريزک در قوه قضائیه داد

Posted:




شبکه جنبش راه سبز(جرس): رئيس قوه قضائيه با اشاره به پرونده کهريزک گفت اين سازمان پرونده کهريزک را بدون حاشيه و جنجال بررسي مي‌کند و در برخورد با فرماندهان ظرافت‌هاي خاص را مدنظر قرار مي‌دهد و با برخورد‌هاي فراقانوني و خارج از ضابطه قاطعانه مقابله مي‌کند.
به گزارش ايلنا، صادق لاريجاني در ديدار از سازمان قضائي نيروهاي مسلح گفت: قضاوت و شخص قاضي به طور مستمر در مسير لغزش و خطر است و بايد براي اينکه در اين مسير به بيراهه نرود، مدام ذکر حق در وجودش جاري باشد و با ياد هدف اصلي و اجراي دقيق قانون به گمراهي نرود.
رئيس قوه قضائيه کار قضاوت را بسيار حساس و خطير ذکر کرد و گفت: قضات در فرآيند رسيدگي، در معرض خطرها و چالش‌هاي مختلفي هستند و بايد همواره به خطرات و چالش‌هاي پيش رو واقف باشند.

وی گفت: در طول اين مدت عده‌اي دستگاه قضائي را به کندي و يا اهمال در رسيدگي به اتهام آشوبگران و فتنه‌انگيزان متهم مي‌کردند و عده‌اي برخوردهاي قانوني دستگاه دادرسي با متهمان و آشوبگران را تجاوز به حقوق شهروندي پنداشته‌اند.
رئيس قوه قضائيه ادامه داد: واقعيت اين است که دستگاه قضائي اگر بخواهد بر اساس حرف ديگر ان عمل کند دچار چالش‌هاي جدي خواهد شد و ما در اين زمينه، در مسير انصاف و حق، گام برداشته وعمل مي‌کنيم و در مقابل فشارهايي که هست مقاومت کرده و راه صحيح قانوني را طي مي‌کنيم.

ما آرام بودیم

Posted:

???? : طراح سبز

ما آرام بودیم

اختصاصی جرس/  اهداي کتاب ري شهري توسط اداره ارشاد قم

Posted:





شبکه جنبش راه سبز(جرس): در حالیکه پس از رحلت آيت الله العظمي منتظري، رسانه هاي حاکميت، اعم از صدا و سيما و جرايد وابسته، هم چنان به انعکاس مطالب تکراري در رابطه با آن مرحوم و چگونگي و چرايي حوادث پس از قايم مقامي ايشان ادامه مي دهند، اداره ارشاد قم اقدام به عملی تازه کرده است.

به گزارش جرس، در ايام پيروزي انقلاب در برنامه ((ديروز، امروز، فردا)) افرادي چون رسايي، پناهيان و فلاحيان بدون اين که مخالفي داشته باشند، مطالب يک سويه و يک طرفه اي را درباره آيت الله منتظري پخش کردند که علاوه بر مقلدان و علاقه مندان ايشان، اعتراض آقاي احمدمنتظري را هم برانگيخت.
در تازه ترين اقدام، اداره کل ارشاد استان قم، اقدام به اهداي کتاب (( سنجه انصاف)) به مدارس، کتابخانه ها و دانش آموزان دبیرستانی نمود که نوشته محمدي ري شهري وزير اسبق اطلاعات و دادستان ويژه دادگاه ويژه روحانيت بود.وي در اين کتاب که به مباحث مربوط به کناره گيري آيت الله منتظري از قايم مقامي رهبري مي پردازد، علاوه بر تکرار تهمت ها و نسبت هاي خلاف واقع به ايشان، علت برکناري ايشان را اعترافات سيد مهدي هاشمي مي داند. وي در اين کتاب نقش اساسي خودش را برجسته کرده است.

لازم به ذکر است در پاسخ به اين کتاب و کتاب هايي از اين دست، کتابي قطور با نام (( واقعيت ها و قضاوت ها)) در سايت آیت الله منتظري جهت استفاده کاربران موجود است

مروری بر روزنامه های چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۸

Posted:



 

اعتماد چاپ تهران

"با آزادکردن قیمت ها تورم چهل درصد می شود..."

روزنامه اعتماد چاپ تهران، در مطلبی تحت همین عنوان و به قول حسن غفوری فرد، عضو هیات رئیسه مجلس و از اصولگرایان سرشناس، خاطرنشان می سازد: "برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با اجرای هدفمند کردن یارانه ها و آزاد کردن قیمتها، تورم در سال آتی 50-40 درصد خواهد بود و این مسئله با سخن احمدی نژاد مبنی بر اینکه هدفمند کردن یارانه ها خاصیت تورم زایی ندارد، در تناقض است." این روزنامه در ادامه همین مطلب به سخنان این عضو هیات رئیسه مجلس استناد می کند که:

"... دولت از مفاد لایحه بودجه 89 انحراف کلی داشته است...طبق قانون در سال اول اجرای هدفمند کردن یارانه ها، دولت باید 20 هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد اما این درآمد در لایحه بودجه 89 ، 40 هزار میلیارد تومان است که با مصوبه مجلس مغایرت دارد...تورم در سال آتی از سال قبل بیشتر خواهد بود و برخی کارشناسان بر این باورند که با اجرای هدفمند کردن یارانه ها و آزاد کردن قیمت ها، تورم در سال آتی 50-40 درصد خواهد بود و این با سخن رئیس جمهور مبنی بر اینکه هدفمند کردن یارانه ها خاصیت تورم زایی ندارد، در تناقض است... امیدوارم تورم در سال آتی کمی از سال قبل بیشتر باشد اما این فقط امید است و نظر علمی پشت آن نیست و درضمن وابستگی به نفت نیز در لایحه بودجه سال 89 افزایش یافته است..."

 

رسالت چاپ تهران

"چرا عدم حساسیت؟"

محمدکاظم انبارلوئی، سرمقاله نویس و سردبیر روزنامۀ اصولگرای رسالت، از سکوت و عملکرد نمایندگان مجلس در مورد «شرکت ملی نفت» انتقاد کرده و با بیان این مطلب که "بودجه شرکت ملی نفت در سال آینده (۸۹) رقمی نزدیک به کل بودجه عمومی دولت خواهد بود،" از اینکه نه در رسانه ها و نه در نشست مشترک مجلس و دولت، حساب و کتاب و عملکرد این شرکت بزرگ مورد بررسی واقع نمی شود، ابراز تعجب و نگرانی کرده و خاطرنشان می سازد:

"...سال گذشته هنگامی که بند هفتم بودجه که مربوط به شرکت ملی نفت می شد مطرح شد هیچ موافق و مخالفی بحث نکردند و پیشنهاد کمیسیون تلفیق ظرف چند ثانیه رای آورد. در حالی که دهها موضوع برنامه ای و بودجه ای در لابه لای اجزای پیشنهاد که هر کدام در اندازه یک لایحه و طرح مستقل است مطرح بود. اما حساسیت کسی را برنینگیخت و همین عدم حساسیت در شورای نگهبان هم دیده شد..."

 

کیهان چاپ تهران

"نه فتنه گر، نه واسطه"

سعدالله زارعی در سرمقالۀ امروز کیهان مدعی شده است "اکنون بعضی از اعضای جنبش می گویند شانس تغییر در ایران به تدریج از دست می رود..." سرمقاله نویس کیهان با ادعای اینکه "تظاهرات عظیم 22 بهمن یك همه پرسی واقعی در مورد رهبری نظام بود"، ابتدائا خاطرنشان می سازد "با توجه به جایگاه قدسی و ملكوتی رهبری، باید گفت این یك بیعت واقعی بود كه میزان محبوبیت و مقبولیت رهبر معظم انقلاب را به شیوایی نشان داد...و كیفیت راهپیمایی هم به گونه ای بود كه حضرت آیت الله خامنه ای - دامت بركاته - در كانون توجه راهپیمایان قرار داشت..."

 

سرمقاله کیهان همچنین ادعاهای مدیر مسئول آن روزنامه (شریعتمداری) را تکرار کرده و می نویسد:

"...تنوع و گستردگی تصاویر رهبری و سربندهای اعلام حمایت از ایشان، بر هر تصویر یا شعار دیگری غلبه داشت...بخصوص در شهری مثل تهران كه گاهی - دردمندانه - شاهد هتك حریم رهبری در بیانیه های سران فتنه و یا در تجمعات آشوب طلبانه بود... دوما اینکه سران فتنه طی هفته های منتهی به تظاهرات عظیم 22 بهمن با كمك گرفتن از بعضی واسطه های اصولگرانما تلاش وسیعی كردند تا وضعیت را عادی سازی كنند و علیرغم جنایاتی كه مرتكب شده بودند بار دیگر بعنوان خودی نظام و مردم جلوه گر شوند بر این اساس چندین نامه خصوصی و چند بیانیه عمومی صادر كردند و بعضی از واسطه ها هم دوره افتادند كه بله حالا كه این ها از مطالبات! خود كاسته اند خوب است كه رهبری و نظام هم آغوش بگشایند و جنایات این ها را نادیده بگیرند یعنی دوباره این ها مجال پیدا كنند كه خون و آبروی مردم و نظام را بر زمین بریزند ..."

 

جمهوری اسلامی چاپ تهران

واشنگتن...تهران...بحران...

این روزنامۀ صبح تهران در سرمقالۀ امروز خود، مجموعه تحرکات سیاسی اخیر دولتمردان آمریکا  و اسرائیل در منطقه را "نوعی تهاجم سیاسی ـ تبلیغاتی" واشنگتن برای بزرگنمائی طرحهای منطقه ایِ خود و "سرپوش نهادن بر شكست های بزرگ آمریکا در عراق و افغانستان و یمن" ارزیابی کرده و خاطرنشان می سازد:

"...حتی اگر ستاد مركزی هماهنگی ها در اجرای طرح جدید واشنگتن هم در تل آویو مستقر نمی شد باز هم تمامی ابعاد این بازی رسوا آشكار می بود و همه می دانستند كه واشنگتن برای تامین چه اهدافی و برای سرپوش گذاشتن بر چه چیزی تصمیم به جو سازی های كنونی گرفته است...واشنگتن مایل است چنین وانمود كند كه اولا ایران یك «كانون خطرساز» است، ثانیا در منطقه گویا همه از قدرت روزافزون ایران دچار وحشت شده اند و ثالثا در منطقه گویا تمام دنیا به آمریكا پناه برده اند كه واشنگتن دست به كار شود و كاری صورت دهد هرچند این آرزوی آمریكا و اسرائیل است كه دنیای معاصر چنین دروغها و جوسازیهائی را باور كند..."

 

آفتاب یزد چاپ تهران

"فرار روبه جلو  دولت، برای جبران كسری بودجه"

روزنامه آفتاب به اظهارات علیرضا محجوب، نماینده مجلس هشتم و دبـیـركـل خـانـه كـارگـر اشاره می کند که ادعای اخیر محمود احمدی نژاد پیرامون "سقوط تورم و قیمتها" را به چالش کشیده است. محجوب در این زمینه خاطرنشان می سازد: "راهكارهایی که برای مقابله با كسری بودجه در لایحه بودجه سال 1389 پیش‌بینی شده، خود مبتنی بر روش‌های كسری در مقابل كسری است؛ یعنی دولت برای كاهش ‌كسری به راه جدیدی متوسل شده كه استفاده از اوراق مشاركت ارزی است كــه در بــودجـه‌نـویـسـی سـابـقـه نـدارد. "

 

به گزارش آفتاب یزد، رئیس فراكسیون كارگری مجلس هشتم پیرامون "میزان كسری بودجه دولت در سال 1389" تصریح کرد:

"...اگر می‌خواهیم رقم واقعی كسری را در بودجه محاسبه كنیم، باید به خود بودجه نگاه كنیم. ‌نگاهی به بند 2 ماده واحده كه تحت عنوان جابجایی به دولت اجازه‌های متعدد داده است تا عمل انتقال به آینده و سال بعد را ممكن سازد و بند3 و اجزای آن و همچنین در ردیف‌ها و ‌بندهای متعددی كه در قانون برای بخش‌های مختلف اجازه صدور اوراق داده است، مسلما رقم بسیار قابل ملاحظه‌ای را می‌سازند. همچنین 80 هزار میلیارد تومان هزینه اضافی كه از محل 40 هزار میلیارد تومان هدفمند سازی یارانه‌ها در نظر گرفته شده، حسب قانون، فقط حداكثر 20 هزار میلیارد آن قابل تحقق است؛ كه گوشه‌ای از این ارقام را نشان می‌دهد... "

 

ابتکار چاپ تهران

"چرا روشنفکران...چرا...؟"

روزنامه ابتکار در سرمقاله امروز خود که به قلم کمیل خجسته نگاشته شده، با مقدمه و پرسشی طولانی مبنی بر اینکه "چرا روشنفکران یعنی کسانی که تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی دارند و منبع ذهنیشان محصولات مدرنیته است نمی توانند رفتار ایرانیان را تحلیل کنند؟ چرا برخی اساتید که بعضا در دانشگاه های خودشان هم دارای مقبولیت هستند، نمی توانند درک درستی از معرفت و اندیشه ایرانیان داشته باشند؟ چرا (تلویزیون) بی بی سی فارسی اگر حتی برنامه هایش را از ۵ ساعت در شبانه روز به ۲۴ ساعت تبدیل کند، نمی تواند در رفتار ایرانیان اثر بگذارد؟"، در جستجوی پاسخ رفته و تحلیلِ ذهنی خود را بعنوان جواب سوالاتِ مطروحۀ خود ارائه می کند و خاطرنشان می سازد:

"...عدم درک محیطی که حوادث در آن رخ می دهد؛ متاسفانه بخشی از قشر دانشگاهی-روشنفکری، محیط "رخ داد حوادث" در ایران را با محیط غرب یکی می دانند. از این رو هنگام تحلیل مسائل ایران، ابتدا شبیه سازی غربی می کنند و سپس به دنبال نسخه های غربی آن می روند...

 

... دانشمندان و روشنفکرانِ کشور، بدون توجه به اقتضائات یک سیستم اجتماعی خاص، حکمی از سیستم اجتماعی دیگر اتخاذ کرده و خواهان آن هستند که همان نسخه ها را اجرا کنند. آنان سعی می کنند از ادبیات فضای مدرنیته برای جامعه ولایی استفاده کنند. به همین دلیلی است که آنان پیوند مردم با امامشان را پوپولیسم، جامعه ولایی را اقتدارگرا و حضور قوانین مترقی اسلام در جامعه را با تحجر یکی می دانند..."

 

جام جم چاپ تهران

"استدلال‌های عملی ولایت فقیه"

عباس محمدنژاد در سرمقاله امروز روزنامۀ ارگان رسمی صدا وسیما، با مقدمۀ "ولایت فقیه یك اصل مترقی در فقه شیعه است كه نظام سیاسی مشروع در دوران غیبت امام معصوم را بیان می‌كند"، به ریشه های تاریخی و جایگاه آن در جامعه پرداخته و با بیان این نکته که "ریشه این اصل مهم و حیاتی هم برخلاف ادعای برخی كه عامدانه مطرح می‌كنند، تنها برگرفته از دیدگاه‌های امام راحل نیست، بلكه ریشه آن به قرن‌ها پیش برمی‌گردد..." به مقصود اصلی خود یعنی نقش ولی فقیه در حوادث اخیر ایران و به زعم وی "ختم غائله و فتنه اخیر" می پردازد و مدعی می شود :

"...نقش ولی‌فقیه در خنثی كردن فتنه اخیر، برجستگی خاص و منحصربه‌فردی دارد؛ از آن جهت خاص كه فضایی ایجاد شد كه نه تنها عوام كه خواص نیز در برخی مواقع دچار شك و تردید شدند، گروهی از آنها در صف دشمنان قرار گرفتند و برخی دیگر با سكوت خود بر ابهام‌ها افزودند...

 

رهبری در جریان وقایع اخیر با تدبیر، حكمت و قاطعیتی كه نشان دادند و برمبنای بصیرت بالا، توانستند حوادث اخیر را به‌گونه‌ای مدیریت كنند كه به آرامش منتهی شود. به منظور دشمن‌شناسی، برخوردی قاطع و صریح با دشمن داشتند...بارها از نقش خواص گفتند و مثال‌های متعددی در این باب مطرح كردند...

حاصل چنین مدیریتی است كه مردم ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی چنین حضور باشكوهی را به نمایش می‌گذارند و بساط جریان فتنه را برای همیشه از صحنه كشور جمع می‌كنند..."

 

جوان چاپ تهران

"جنبش تقلبی و شورش رنگین کمانی"

علی رضائی در سر مقاله امروز روزنامۀ جوان –وابسته به سپاه- با حمله به جنبش سبز و رهبران مقاومت مدنی مردم ایران و بدون اشاره به واقعیت های عریان جامعه و حوادث 8 ماه اخیر، ابتدائا می نویسد "ادعای تقلب در شمارش آرای دهمین انتخابات ریاست جمهوری در روزهای آغازین اغتشاشات شاید میان مسببان و هواداران فتنه سبز استراتژی واحدی به شمار می‌رفت که تنها یک راهبرد یعنی ابطال انتخابات را دنبال می‌کرد. اما رفته رفته و با فرونشستن تدریجی غبار فتنه مسببان فتنه تأکید‌ و تکیه خود برای نیل به اهداف را تغییر دادند و از توهم تقلب و ابطال انتخابات کمی کوتاه آمدند و ساختارشکنی‌ها را در راستای قانون‌گرایی و تلاش برای بازگشت به مسیر انقلاب نمایش دادند..."

 

این سرمقاله نویس روزنامۀ وابسته به سپاه، همچنین در بخش"رهبری فتنه سبز در کجاست؟" در مقاله خود ادعا می کند:

"... پس از انتشار توهم تقلب و پیروزی از سوی برخی نامزدهای شکست خورده در انتخابات به ویژه میرحسین موسوی که 13 میلیون رأی را به خود اختصاص داده بود، فتنه‌گران سبز، میرحسین موسوی را به عنوان رهبر خود پذیرفتند. ولی اندک اندک به جمع رهبران باطل افزوده شد و مهدی کروبی و تعدادی دیگر از مردان و خواص، خود را در این جمع بی‌ثبات جای دادند و هر یک عنوان رهبری و داعیه‌داری حق و حقیقت را شایسته خود دیدند...عبدالکریم سروش، محسن کدیور، عطاءالله مهاجرانی، اکبر گنجی و عبدالعلی بازرگان را می‌توان در دایره رهبران خارج‌نشین معرفی کرد. اگرچه برخی وجوه اشتراک در میان سران داخلی و خارجی فتنه مشاهده می‌شود از جمله آنکه همگی بر آتش فتنه دامن می‌زنند و آب در آسیاب دشمن می‌ریزند و در برابر حرکات شنیع هواداران واکنش قاطعی نشان نمی‌دهند..."

 

تهران امروز چاپ تهران

سهام پر دردسر و جنجالی "عدالت"

موضوع جنجال برانگیز "سهام عدالت" که سالهاست ابزاری تبلیغاتی و مالی جهت سوء استفادۀ دولت احمدی نژاد قرار گرفته -و اکنون نیز در مورد آن سکوت اختیار کرده اند- سوژۀ گزارش امروز در روزنامۀ تهران امروز است که با مقدمۀ "باز هم تداوم ابهامات سهام عدالت و این‌بار تاخیر شركت‌ها در پرداخت سود این سهام در هشت ماه مهلت قانونی تعیین شده"، به بررسی این مسئلۀ ملی می پردازد:

"... در حالی که محمدرضا رستمی (رئیس سازمان خصوصی سازی) اعلام کرده بود به دلیل مشکلات ناشی از هجوم سهام عدالتی‌ها که این بار بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی هستند، پرداخت سود سهام عدالت از پنج بهمن به ده بهمن موکول شد، این افراد همچنان برای دریافت سود خود با مشکل مواجه هستند.

 

رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "آیا دارندگان سهام عدالت هم می‌توانند از این راهكار برای دریافت سود خود اقدام كنند"، می گوید: با توجه به اینكه میزان درصد سهام دارندگان سهام عدالت مشخص نیست بنابراین شركت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند كه می‌توانند از این قانون برای پرداخت به‌موقع سود توسط شركت‌ها اقدام كنند.

 

این روزنامه همچنین گزارش می دهد:

 "آخرین مرحله پرداخت سود متعلق به بازنشستگان تامین اجتماعی است كه این دسته از دارندگان سهام عدالت با مشكلات زیادی مواجه شده‌اند اما از بهمن‌ماه سال‌جاری مدیران سازمان خصوصی‌سازی قول پرداخت سود سهام را داده بودند كه به‌رغم این وعده و وعیدها هنوز سود این افراد پرداخت نشده است. "

گزارش سی ان ان از 22 بهمن به زبان انگلیسی

Posted:



اظهارات رهبر جمهوری اسلامی

Posted:



حوادث بعد از انتخابات موجب قدرت بیش از پیش نظام اسلامی شد -

شبکه جنبش راه سبز (جرس):رهبر جمهوری اسلامی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را معجزه عظیم الهی خواند و آنرا مشت محکمی بر دهان مخالفین دانست و گفت: ملت ایران در روز 22 بهمن پاسخ کوبنده ای به همه مخالفان نظام جمهوری اسلامی داد و حجت را بر همه تمام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای خامنه ای امروز چهارشنبه در دیدار جمع زیادی از مردم آذربایجان، که در آستانه سالگرد قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 برگزار شد،گفت که انقلاب اسلامی با گذشت زمان پرفروغ تر و تأثیرگذارتر شد و دلهای بسیاری را بسوی خود جذب کرد.

وی حضور در راهپیمایی 22 بهمن امسال را" به مراتب از سالهای قبل بیشتر، پررنگ تر و قوی تر" دانست و گفت: دشمنان انقلاب و برخی افراد دیگر که دانسته یا ندانسته با زبان دشمنان سخن می گویند، تلاش بسیاری دارند تا اینگونه وانمود کنند که انقلاب اسلامی از راه خود منحرف شده است اما واقعیت آن است که حرکت امروز انقلاب اسلامی و اهداف آن، همان حرکت و اهدافی است که امام بزرگوار (ره) در روز اول انقلاب ترسیم کردند.

آقای خامنه ای همچنین هشدار داد که اگر کسانی با انقلاب اسلامی سست عهدی یا بدعهدی کنند، به ضرر خود آنها تمام خواهد شد زیرا انقلاب اسلامی با قوت به راه خود ادامه خواهد داد و آن افرادی که انقلاب را رها کنند و یا به خواست دشمن در مقابل آن بایستد، خود دچار خسران و زیان خواهند شد.

وی افزود: عده ای در داخل از روی غفلت، یا عدم تعقل، و یا عناد و دشمنی، دائماً بر ضد حرکت کلی نظام اسلامی سخن می گفتند، و دم از مردم می زدند، اما 22 بهمن نشان داد که مردم بدنبال چه هستند و چه می خواهند. این عده بر اساس توهماتی که به آنها القا شده بود، غرّه شدند و تصور کردند، مردم از انقلاب اسلامی و راه امام (ره) برگشته اند اما 22 بهمن پاسخ کوبنده ای به آنها بود.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از موضع خود که سخن دل ملتها و بسیاری از دولتها است کوتاه نخواهد آمد و به هیچ وجه از مخالفتهای کشورهای غربی و تهدیدها نیز نمی هراسد افزود: به صراحت اعلام می کنیم، ما با استکبار و نظام سلطه و تسلط چند کشور بر جهان مخالفیم و با آن مبارزه می کنیم و نخواهیم گذاشت این چند دولت با سرنوشت دنیا بازی کنند.

رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به بروز حوادث بعد از انتخابات به دلیل نادانی و محاسبه غلط برخی افراد، افزود: دشمن تلاش کرد تا با استفاده از این حوادث، جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کند، اما این حوادث نه تنها موجب تضعیف نظام نشد بلکه موجب قدرت بیش از پیش نظام اسلامی شد. اگر قبل از انتخابات، باید با استدلال گفته می شد که دشمن در کمین است، مردم بعد از حوادث انتخابات دیدند که دشمن چگونه در کمین است، بنابراین بلافاصله در میدان حاضر شدند و از این پس هم همینگونه خواهد بود.

وی  تأکید کرد: آینده ملت ایران آینده درخشانی است و این ملت تصمیم خود را برای رسیدن به اوج اهداف گرفته است و به این اهداف نیز خواهد رسید و الگویی برای همه ملتها خواهد شد تا آنها بدانند مسیر عزت و عظمت چگونه است.