جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


فیلمی که، به عنوان فیلم دستگیری عبدالمالک ریگی پخش شد

Posted:

آغاز نشست مجلس خبرگان

Posted:



گزارشی از بی‌ بی‌ سی‌ فارسی -

 

محاکمه ریگی در دادگاه علنی

Posted:



شبکه جنبش راه سبز(جرس):

روز چهارشنبه، 5 اسفند (24 فوریه)، ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان، گفت که عبدالمالک ریگی، رهبر گروه جندالله که خبر بازداشت او روز گذشته توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی انتشار یافت، در آینده در یک دادگاه علنی در استان سیستان و بلوچستان محاکمه خواهد شد.

همزمان، خبرگزاری فارس به نقل از علیرضا آوایی، رئیس کل دادگستری استان تهران، گزارش کرده است که با توجه به محتوای پرونده عبدالمالک ریگی، درخواست احاله این پرونده به دادگستری تهران "به صورت صد در صد منتفی نیست."

به گفته آقای آوایی، معمولا رسیدگی به پرونده متهمان در محل ارتکاب جرم مورد اتهام صورت می گیرد مگر اینکه موجبات قانونی برای انتقال پرونده به محل دیگری وجود داشته باشد.

رئیس دادگستری تهران گفته است که اگر تهران محل ارتکاب بعضی جرایم عبدالمالک ریگی از نظر سازماندهی و اقدامات مربوط به آن بوده باشد، ممکن است رسیدگی به پرونده در تهران صورت گیرد.

ذوالقدر: اطلاعات ریگی سرویس‌های جاسوسی آمریكا و انگلیس را نگران کرده است

Posted:



 

شبکه جنبش راه سبز (جرس): سردار پاسدار محمدباقر ذوالقدر مشاور رئیس قوه قضائیه، از نگرانی سرویس های جاسوسی آمریکا و انگلیس پیرامون بازداشت ریگی و اطلاعاتی که وی از رابطه با آن کشورها ارائه خواهد کرد، خبر داد.
 
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، بامداد روز سه شنبه ۴ اسفندماه، از دستگیری عبدالمالک ریگی، رهبر گروه مسلح و تروریستی موسوم به «جندالله» خبر داده بود.
 
محمدباقر ذوالقدر، امروز طی گفتگو با خبرگزاری فارس، ضمن بیان اینکه "اطلاعات ریگی پیرامون رابطۀ خود با سرویسهای جاسوسی آمریكا و انگلیس، آن کشورها را نگران كرده"، خاطرنشان کرد "وی باید به سوالات فراوانی پاسخ دهد و همین نكته‌ است كه قدرت‌ها و كشورهای حامیِ ریگی از آن بیم دارند ."
 
معاون امنیتی سابق وزارت کشور در دولت نهم، همچنین تاکید کرد "بی‌تردید به جرائم و جنایات این شرور سریعا رسیدگی شده و به سزای اعمال ننگین خود خواهد رسید، اما آنچه از محاكمه و مجازات وی مهمتر است، اطلاعاتی است كه در اختیار دارد و وی باید حمایت‌های لجستیكی و مالی برخی كشورهای منطقه از اقدامات جنایت‌كارانه خود را توضیح دهد."
 
این فرمانده ارشد سابق سپاه، در ادامه خاطرنشان کرد "ریگی باید درباره عوامل و مزدوران داخلی و منابع مالی و تسلیحاتی خود و حمایت‌های سیاسی و تبلیغاتی برخی عناصر و محافل نیز، افشاگری كند. "
 
سردار ذوالقدر در خاتمه گفت "گروهك ریگی درحدی نبوده، تنها چند سالی در برخورد با آن تأخیر حاصل شد که آنهم به دلیل حضور دزدانه آنها در عمق خاك پاكستان بود و متأسفانه مورد حمایت برخی كشورها نیز قرار داشت و دستگیری سركرده این گروه با وجود حمایت و مراقبت شدیدی كه از او به عمل می‌آمد، نیازمند كار اطلاعاتی دقیق بود كه نتیجه داد. "
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

تحلیل واشنگتن پست از رفتار  احمدی نژاد

Posted:

تحلیل واشنگتن پست از رفتار  احمدی نژاد

ریچارد کوهن/ مترجم:علی رحمانیان -

 

 

یک سوال در باره برنامه شک برانگیز تسلیحات اتمی ایران:آیا رئیس جمهور ایران مثل آدلف هیتلر دیوانه است یا   دیوانگی او از جنس جنون ریچارد نیکسون است؟

 

نیکسون اصطلاحی برای نوع دیوانگی خودش داشت. او به دستیارش باب هالدمن در خلال مبارزات انتخابی ریاست جمهوریش در سال 1968 میگفت:"من آنرا تئوری مرد دیوانه می نامم باب". او داشت درباره چگونگی برخورد با جنگ ویتنام صحبت میکرد."من میخواهم ویتنامی های شمالی باور کنند که من به جایی رسیده ام که ممکن است هر کاری برای متوقف کردن جنگ انجام دهم. ما این پیام را به آنها خواهیم داد که شما میدانید که نیکسون به خاطر کمونیسم به شدت نگران است. ما نمی توانیم وقتی او عصبانی است مهارش کنیم و دستش بر روی کلید اتمی است. استراتژی او اگرچه زیرکانه بود ولی در مورد ویتنام شمالی جواب نداد. شاید آنها دیوانه تر از نیکسون بودند.

 

    احمدی نژاد نوع خاصی از دیوانه هاست. انکار هولوکاست توسط او یا دلیلی برنوعی یاوه سرایی های دیوانه وار است یا نوعی از جنون نیکسون است که برای آنکه دشمنان و رقبا را در حالت عدم تعادل نگاه دارد طراحی شده است: این شخص در قدم بعدی چه خواهد کرد؟

 

احمدی نژاد همزمان با انکار هولوکاست،مکررا بر نابودی اسرائیل اصرار میکند. اگرچه برخی کارشناسان در ترجمه دقیق حرفهایش اختلاف دارند، هدف کلی او روشن است. اما آنچه روشن نیست آنست که او در حال اظهار آرزویی است یا اینکه وعده ایی جدی را بیان میکند: "رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد"،"رژیم صهیونیستی رو به نابودیست"،"روزهای این رژیم به شماره افتاده است"،"خدایا شکر، خواست تو به زودی محقق خواهد شد واین جرثومه فساد ازصفحه روزگار محو خواهد شد" میتوانم ادامه بدهم همانطور که احمدی نزاد ادامه داده است.

 

در نوع خودش ، این حرفها میتواند چیزی جزلفاظی های یک هوچی با هدف خشنودی عوام نباشد.به هر حال احمدی نژاد باید بداند که هرتلاشی برای تبدیل نقطش به عمل، با زور مواجه خواهد شد. اسرائیل یک قدرت اتمی است و بدون جنگ عکس العمل نشان نخواهد داد. ایرانیان نمیتوانند آنطور دیوانه باشند . شاید آنها به روش نیکسون دیوانه اند و فقط دارند تلاش میکنند تاثیر بگذارند.

 

اما ادعایی که دنیا عقلانی عمل میکند خود غیر عقلانی است.نمونه هیتلر هم آموزنده است و هم هشدار دهنده. رهبر نازی تنها یک ضد یهود که به تئوری های احمقانه اش باور داشت نبود؛او همچنین تصمیماتی میگرفت که به خودی خود جنون آمیز بود. مثلا چرا او، پس ازحمله ژاپن به پرل هاربر، به آمریکا اعلان جنگ داد؟چرا او شوروی را قبل از شکست دادن انگلیسی ها اشغال کرد؟در هر دو مورد او دلائل خودش را داشت. و در هر دو حالت دلائلش جنون آمیز بودند.

 

 

اسرائیل، از میان همه کشورها، اعتقاد کمتری به عقلانیت بشر دارد.پس سوال از اینکه آیا احمدی نژاد نقش یک دیوانه را بازی میکند یا واقعا دیوانه است یک مساله آکادمیک نیست.این یک واقعیت و فوریت وحشت آور است که اغلب،در بسیاری از محدوده ها ،به عنوان شکلی از پارانویا بی اهمیت میشود. مثلا وقتی رهبران اسرائیل هشدار میدهند که ممکن است علیه ایران عمل پیشگیرانه انجام دهند—مثلا تلاشی برای بمباران تاسیسات اتمی ایران، آنطور که در مورد عراق در سال 1981 انجام دادند، این به عنوان یک نمایش پر طمطراق قدرت نظامی رد میشود. مشاور سابق امنیت ملی، زبگینیو برژینسکی، حتی پیشنهاد داد که حتی اگر اسرائیل چنین کرد ایالات متحده علیه آن به زور متوسل شود. دکترین برژینسکی در حال تازه کردن تهور غیر عقلانی معکوس است که: ما دوستانمان را میزنیم تا از دشمنانمان دفاع کنیم.

 

بمب ایرانی مساله ایی نیست که تنها اسرائیل را نگران کند. تعادل قدرت را در منطقه خاورمیانه برهم میزند و گروههای تندرو/تروریست نظیر حزب الله و حماس را تشویق میکند تا جنگ علیه اسرائیل را تشدید کنند. سایر ملل خاورمیانه به اتکا به چتر اتمی آمریکا رضایت نیمدهند وبه دنبال بمب خواهند رفت. یک منطقه ناپایدار اتمی خواهد شد. خواب خوبی داشته باشید!

 

من نمیدانم که آیا احمدی نژاد فقط دیوانه وار عمل میکند یا دیوانه است. ولی میدانم که به نظر میرسد ایران به دنبال دست یابی به سلاحهای هسته ایی و موشکهایی برای حمل آنهاست. من همچنین میدانم که آنچه ایالات متحده و متحدانش انجام داده اند احمدی نژاد (یا ملا ها یا سپاه پاسداران را ) از هدفشان منصرف نکرده است. ممکن است زمان آن باشد که براک اوباما تاکتیکی از نیکسون عاریه بگیرد و دیوانه وار با دیوانه بجنگد. آنطور که امور پیش میرود، دیوانه وار خواهد بود اگر نشود.   

 

 

سیدحمید روحانی: در فتنه اخیر باید برخوردهای سال ۶۷ تکرار شود

Posted:



میرحسین موسوی در مبارزه نبود، یک سیلی هم نخورد! -

 

شبکه جنبش راه سبز (جرس): حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی، اصولگرای حامی دولت، با بیان اینکه "در فتنه اخیر باید برخوردهای سال ۱۳۶۷ تکرار شود"، خواستار اعدام سریع السیر و دسته جمعی و معترضین زندانی شد و ادعا کرد "اگر برخوردهای قاطع، جدی و انقلابی سال ۶۷ انجام نشود، مشکلات فعلی ادامه‌دار خواهد شد."
 
در تابستان سال ۱۳۶۷ هزاران تن از زندانیان سیاسی – که بعضا در حال اتمام دوران محکومیت خود بودند- طی محاکماتی برق آسا به جوخه های اعدام سپرده شدند که همان زمان مرحوم آیت الله منتظری مراتب اعتراض شدید خود را اعلام نمود.
 
جزئیات اعدامهای ۶۷ از زیان یک فعالِ افراطیِ حامیِ دولت
 
حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر، در شرح جزئیات اعدام‌های زندانیان سیاسی در تابستان سال ۶۷، آنها را فقط اعضای سازمان منافقین اعلام کرد که بزعم وی  در زندان بودند و چون "به شکل تاکتیکی اعلام توبه کرده بودند"، پس از پذیرفتن آتش‌بس توسط ایران در جنگ با عراق و زمانی که مجاهدین به ایران حمله کردند، آنها هم در زندان آشوب و آتش سوزی راه انداختند."
 
وی بدون اشاره به سایراعدامها خاطرنشان کرد "همین موقع امام فرمود آنهایی که بر سر (موضع) هستند مهدورالدمند و باید محاکمه و مجازات شوند و آن اعدامها توانست چشم فتنه را دربیاورد و ریشه آن جریان را بخشکاند."
 
روحانی با قیاسی مع الفارق بین سال ۶۷ و اعتراضات اخیر گفت "فکر می‌کنم در فتنه اخیر هم اگر یک چنین برخورد قاطع، جدی و انقلابی‌ای انجام نشود، این مشکل ادامه‌دار می‌شود.
 
در حالی که برخی مقامات فعلی جمهوری اسلامی قصد دارند موضوع تابستان سال ۶۷ بدست فراموشی سپرده شود، چندی پیش دکتر عطاالله مهاجرانی، محقق و وزیر اسبق ارشاد در دولت اصلاحات، اعدامهای صورت گرفته در تابستان آن سال را، "تاسف بار و کم نظیر در تاریخ" خواند .
 
"برخی برای انقلاب حتی یک سیلی نخورده اند، یکی همین آقای..."
 
حمید روحانی همچنین با قلب واقعیت و بدون اشاره به سوابق مبارزاتی میرحسین موسوی ادعا کرد "کسانی به تعبیر رهبری برای انقلاب حتی یک سیلی هم نخورده‌اند و امروز بسیار پرتوقع هستند و یکی همین آقای میرحسین موسوی است که از آن روزی که مبارزه آغاز شد، ایشان در مبارزه نبود، یک سیلی هم نخورد. اصلا شرایط زندگی‌اش یک طور دیگر بود. همسرشان هم همینطور. اینها اصلا کاری به این مسائل‌ نداشتند."
 
این در حالی است که مهندس میرحسین موسوی، مبارزات خود را از دوران دانشجوئی (اواخر دهه چهل و اوایل دهه پنجاه خورشیدی) آغاز کرد و همان سال‌ها به دلیل شرکت در اعتراضات خیابانی، بازداشت شد.
 
حمید روحانی همچنین محمد خاتمی را نیز مورد حمله قرار داد و مصداق سخنان رهبر جمهوری اسلامی خواند.
 
همین لیبرال هایی که...
 
این روحانی افراطی و حامی دولت کودتا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "فکر می‌کنید الان هم سیدمهدی هاشمی‌ای هست؟" گفت: "لیبرالیست‌هایی که در بیت منتظری حاکم شدند و ایشان را به روز سیاه نشاندند، امروز به سراغ آقای کروبی رفته‌اند."
 
حمید روحانی زیارتی، سالها رئیس مرکز استاد انقلاب اسلامی بود و در همان ایام حملات بیشماری را متوجه نواندیشان و متفکران ملی و مذهبی تاریخ ایران نمود.
 
 
 

علیخانی:از تخريب هاشمي و حسن خميني دست  بردارید

Posted:



شبکه جنبش راه سبز(جرس): عضو فراكسيون خط امام در نطق پيش از دستور فت:امروز كشور بيش از هر زمان ديگر نياز به وحدت و آرامش دارد و بايد دست از تخريب همه نيروها و به خصوص تخريب شخصيت‌هاي موثر و تاثيرگذار مانند آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و حاج سيدحسن خميني دست برداشت و بايد حرمت همه انسان‌ها حفظ شود.

 

به گزارش ايلنا، قدرت‌الله عليخاني با اشاره به دستگیری ریگی اين موفقيت بزرگ را به مردم و آسيب‌ديدگان شرارت‌هاي گروه منحرف ريگي تبريك گفت و افزود كه انتظار از دستگاه‌هاي اطلاعاتي كشور دقيقا همين است كه اقدام به تعقيب و دستگيري افرادي كنند كه افكار عمومي نيز بر درستي آن مهر تاييد مي‌زند و از آن حمايت مي‌كند زيرا در اينگونه دستگيري‌ها نه‌تنها وحدت طبقات مختلف كشور مخدوش نمي‌شود بلكه احساس امنيت واقعي نيز به وجود مي‌آيد.

وی در ادامه به رویکردی فرهنگی پرداخت و گفت: مساله مهم ديگر تاكيد بر اتخاذ رويكردي نيك‌انديشانه از سوي مسوولان مرتبط با امر فرهنگ و رسانه است. رويكردي كه مي‌توان جايگزين نگاه‌هاي تنگ‌نظرانه و محدود حاكم بر فضاي كنوني مطبوعات شود و كمي از سرعت توقيف و تذكرات فله‌اي نشريات يا برخي فيلترهاي بي‌مورد سايت‌ها كه حتي بعضا بدون تذكر و اخطار قبلي، كم كند.زيرا ادامه روش كنوني در برخورد با مطبوعات و برخي از سايت‌ها جز آنكه اذهان را نسبت به تحمل بالاي نظام دچار ترديد مي‌كند،حاصل ديگري ندارد.

این نماینده مجلس افزود: فضاي امروز حاكم بر دنياي ارتباطات، دنيايي نيست كه در آن بتوان با حذف و محدوديت به مصونيت دست يافت و هنر در چنين فضايي، ايجاد زمينه مساعد براي طرح همه ديدگاه‌هاي ملتزم به قانون و نظام است نه آنكه به محض بيان انتقاد به شخص مسوول و بر مبناي گرايش‌هاي جناحي به اقدامات شديد دست زد، لذا رئيس محترم دولت كه پس از توقيف يك نشريه همسو دست به انتقاد از دستگاه قضايي مي‌زند بد نيست به زيرمجموعه خود توصيه نمايد كه از اين رويه تنگ‌نظرانه دست بردارند و به منافع كلي نظام بيانديشند.
از مسوولان دستگاه سياست خارجي و ديگر نهادهاي موثر مي‌خواهم كه با درك واقعي و به دور از هيجان از هرگونه سياستي كه مي‌تواند براي مردم و منافع كشور هزينه‌زا باشد اجتناب كنند و به تعبير امام (ره) سياستي را در پيش بگيرند كه در برابر مردم بتوان از آن دفاع عقلاني كرد و ضروري است كه برخي افراد در اين راستا قدمي جلوتر از رهبري و روش صحيح و روشن‌انديشانه ايشان در اينگونه موارد بر ندارند و بيشتر به منافع ملي و مصالح عمومي و اصل انقلاب و نظام و اسلام و رهبري توجه كنند و همه بايد در اين راستا يد واحده باشيم و همه بخصوص دولت بايد از فرصت‌هاي فراهم آمده از طرف مردم در جهت خدمت بيشتر به آنها استفاده كند.

تعیین وثیقه 30 میلیون تومانی برای احسان مهرابی

Posted:



شبکه جنبش راه سبز(جرس): احسان مهرابی خبرنگار پارلمانی روزنامه فرهیختگان شب گذشته با خانواده خود تماس تلفنی گرفت.

 

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، این دومین تماس تلفنی این خبرنگار پارلمانی در طول مدت بازداشتش با خانواده خود است.

پیگیری‌های خانواده مهرابی برای ملاقات با او راه به جایی نبرده است.

این روزنامه‌نگار که از تاریخ 18 بهمن در بازداشت به سر می‌برد در این تماس تلفنی از تعیین وثیقه 30 میلیون تومانی به همسرش خبرداده و تاکید کرده است:« از زمان آزادی خود خبر ندارم.»

مهرابی همچنین در خصوص اتهاماتش به همسرش گفته است:«من هیچ جرمی مرتکب نشده‌ام و هنوز نمی‌دانم اتهامم چیست.»
 

سردارجعفری در اجلاس خبرگان

Posted:



ضدانقلابيون، تكنوكرات‌ها و تجديد نظر طلب‌ها سه جريان مخالف انقلابند -

شبکه جنبش راه سبز(جرس):فرمانده سپاه با اشاره به حوادث بعد از انتخابات گفت:مظلوميت انقلاب در اين قضيه آن قدر عميق است كه دشمن هنوز هم نمي‌خواهد از شهداي مردمي و بسيجي اين فتنه اخير سخن گويد.


به گزارش ايلنا، سرلشگر جعفري با حضور در اجلاسيه خبرگان به‌عنوان شخصيت مدعو حاضر شد و گزارشي از اوضاع جاري كشور ارائه كرد.

 سردار جعفري در سخناني با ارائه تعريفي آكادميك از امنيت ملي به بيان عوامل و ريبشه‌هاي حوادث پس از انتخابات پرداخت. وي توان يك ملت براي حفظ ارزش‌ها در مقابل تهديدات را امنيت ملي دانست.

سردار جعفري مردم را اساس امنيت ملي در طول 30 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي دانست و گفت: حضور مردم در 22 بهمن امسال دليل اين مدعاست.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي حفظ محتواي نظام اسلامي را مهمترين ارزش براي مردم ايران اسلامي دانست و با اشاره به سخنانرهبري گفت: اگر به محتوا واصول توجه نشود شايد در زيرپوست نظام تغييرات تدريجي ايجاد شود.
سردار جعفري عدالت خواهي، استقلال وآزادي، استكبار ستيزي، منفعل نشدن، مردم گرايي، مسضعف نوازي و پرهيز از اشرافي‌گري را اصول و مباني انقلاب اسلامي در نگاه مقام معظم رهبري دانست و گفت: علت دشمني خيلي‌ها پافشاري‌هاي نظام براين اصول است.
وي پايبندي مردم به اصول و ارزش‌ها را مايه دلگرمي مسوولان و نيروهاي نظامي و انتظامي در برخورد با مسائل دانست وگفت: مردم در برخورد بافتنه گران بسيار جدي بودند كه در قالب دفاع از نظام هم اصول و ارزش‌ها مخدوش نشود.
فرمانده سپاه ضدانقلابيون، تكنوكرات‌ها و تجديد نظر طلب‌ها را از جمله سه جريان مخالف ارزشهاي اصيل، ارگان‌هاي انقلابي و اصل ولايت فقيه دانست و افزود: عبور ازقانون، تضعيف جايگاه ولايت فقيه و استحاله انقلاب اسلامي جزوترفندهاي گروه فتنه از قبل از انتخابات و وقايع پس از آن بود.
سردار جعفري ضمن ارائه گزارشي از شيوه‌هاي منافقين و دشمنان خارجي براي تبليغات گسترده درباره كشته شدگان، گفت: مظلوميت انقلاب در اين قضيه آن قدر عميق است كه هنوز هم نمي‌خواهد از شهداي مردمي و بسيجي اين فتنه اخير سخن گويد.
در ادامه براساس آيين‌نامه چند تن از نمايندگان اظهارنظر كرده و بعضا سوالاتي داشتند و سردار جعفري نيز پاسخ گفت.

فرمانده سپاه تهران: تلاش کردیم در ۲۲ بهمن، تهران پادگانی نشود!

Posted:



می خواستند وزن کشی و طلب خواهی کنند -

 

  
شبکه جنبش راه سبز (جرس): سردار پاسدار حسین همدانی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران، از تلاش سپاه برای "پادگانی نشدن فضای تهران در جریان راهپیمائی ۲۲ بهمن" خبر داد.
 
این درحالیست که دولت کودتا و حامیان آن، از روزها و ساعات قبل از برگزاری مراسم ۲۲ بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب، بااستفاده از سازماندهی گستردۀ نیروهای لباس شخصی و حامی، اعزام نیرو از شهرستانها، آرایش نظامی در نقاط حساس شهر، مسدود نمودن مسیرهای راهپیمایی،اختلال در خطوط اطلاع رسانی، ردیابی smsها و تهدید و بازداشتهای گسترده، فضا را کاملا پلیسی نمود و عملا فضا را در اختیار گرفت.
 
 
"می خواستند وزن کشی و طلب خواهی کنند"
 
سردار حسین همدانی امروز طی گفتگویی با خبرگزاری ایلنا در تهران، ضمن بیان اینکه "تلاش ما بر این بود كه مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران پادگانی نشود"، ادعا کرد "مردم همانطور كه در حوادث مشاهده كردند،در آن روز نیز تنها پلیس امنیت و پلیس نظم در خیابا‌نها حضور داشتند."
 
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران، پیرامون اظهارات مهدی کروبی مبنی براینكه "نظامی شدن فضای شهر تهران در ۲۲ بهمن"، گفت: "این افراد قبل از روز مراسم بسیار امیدوار بودند كه این روز، روز وزن كشی خواهد بود و آنها می‌توانند مطالبات خود را از نظام بگیرند؛ اما زمانی كه امید‌های آنها به یاس تبدیل شد، طبیعی است كه چنین اظهار نظر‌هایی كنند."
 

"نهم دی از ما خواسته بودند امنیت را برقرار كنیم"
 
این فرمانده عالیرتبه سپاه، همچنین خاطرنشان کرد "در ۲۲ بهمن با توجه به حضور برخی افراد در خارج از مسیر راهپیمایی و اخباری كه به ما رسیده بود و گروهی نیز که دستگیر شده بودند، لازم بود پلیس در خیابان‌ها حضور داشته باشد."
 
همدانی به روزهای پس از عاشورای خونین تهران نیز اشاره کرد و گفت "در نهم دی ماه مردم از ما و نیروهای امنیتی خواستند كه امنیت را در شهر برقرار كنیم و در مورد ۲۲ بهمن نیز جای تعجب است كه برخی افراد بر چه اساسی معتقدند می توان امنیت مردم را نادیده گرفت؛ در حالیكه ما قبل از ۲۲ بهمن، نزدیك به صدنفر از منافقین و اعضای انجمن پادشاهی را كه به دنبال ترور و بمب گذاری بودند، دستگیر كرده بودیم."
 
سردار همدانی چند روز قبل از مراسم سالگرد پیروزی انقلاب گفته بود "اگر كسی در روز ۲۲ بهمن اعتراضی كند، به جرات می‌گوییم عامل بیگانه است."
 
بر اساس همین گزارش، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران، دستگیری عبدالمالك ریگی سركرده گروه تروریستی جندالله را نیز، "از بركات حضور مردم در نهم دی و ۲۲ بهمن دانست."