جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


تجديدنظرخواهي صفایی فراهانی به حكم صادره

Posted:



شبکه جنبش راه سبز(جرس): وكيل مدافع محسن صفايي فراهاني از تجديدنظرخواهي نسبت به حكم صادره از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب خبر داد.

هوشنگ پوربابايي اظهار كرد: پس از ابلاغ راي صادره از سوي دادگاه بدوي كه موكل را به شش سال حبس تعزيري محكوم كرده است، در مهلت قانوني نسبت به راي تجديدنظرخواهي صورت گرفت.

وي در گفتگو با ایسنا يادآور شد: در پرونده موكل، چهار اتهام اقدام عليه امنيت، فعاليت تبليغي عليه نظام، توهين به مسوولان و نشر اكاذيب مطرح بود كه در مورد اتهامات اقدام عليه امنيت و فعاليت تبليغي عليه نظام، دادگاه موكل را به شش سال حبس تعزيري محكوم و در مورد اتهامات توهين به مسوولان و نشر اكاذيب به جهت فقدان دليل، موكل تبرئه شده است.

وي كه وكالت محسن ميردامادي را برعهده دارد، گفت: دادگاه موكل بيست‌ويكم بهمن ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شد كه به دليل كمبود وقت، ادامه رسيدگي به جلسه بعد موكول شد.

پوربابايي در مورد پرونده مصطفي تاج‌زاده نيز اظهار كرد: 19 بهمن ماه، جلسه رسيدگي به پرونده موكل در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شد و ما منتظر صدور راي در مهلت قانوني هستيم.

خبر”فارس” باز هم تکذیب شد

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): يك عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز خبر عدم شركت اعضاي اين تشكل در راهپيمايي 22 بهمن را تكذيب كرد.


مجيد انصاري ضمن تكذيب برخي اخبار مبني بر عدم شركت اعضاي مجمع روحانيون مبارز در راهپيمايي 22 بهمن امسال، اظهار داشت:سيد محمد خاتمي رئيس شوراي مركزي مجمع يكي از افرادي است كه در راهپيمايي حضور يافت و شيشه اتومبيل وي نيز شكسته شد كه در رسانه ها انعكاس يافت، لذا اين خبر از اساس دروغ است.

گفتنی است عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت محمد خاتمی نیز در راهپیمایی 22 بهمن حضور داشته و مضروب شد.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران در خبری که امروز منتشر کرد مدعی شده بود که : اعضاي مجمع روحانيون مبارز از همراهي با حضور ميليوني مردم در راهپيمايي 22 بهمن خودداري كردند.

نهصد هزار نفر از كارگران صنعت برق در آستانه بيكارى قرار دارند

Posted:



بسیاری از مدیران صنعت برق فراری شده اند -

شبکه جنبش راه سبز (جرس): حجم مطالبات اعضاى سنديكاى صنعت برق از دولت به رقم نگران كننده 5 ميليارد دلار رسيده است.


رئيس هيات مديره سنديكاى صنعت برق، سنديكاى توليد كنندگان صنعت برق ضمن اعلام این خبر به خبرگزاری کار ایران - ایلنا- گفت: مشكلات بي‌شمار واحدهاى توليد كننده تجهيزات برقى را تهديد مى كند. درحال حاضر بسيارى از توليدكنندگان يا تعطيل هستند و يا با بخش اندكى از ظرفيت توليدشان كار مي‌كنند.


محمد پارسا گفت: متاسفانه رقم بدهي‌هاى دولت به ما آنقدر سنگين شده كه در صورت عدم چاره جويى واحدهاى توليد كننده مجبور به تعطيلى خواهند بود و بيش از نهصد هزار نيروى كار كه مستقيم و غير مستقيم در اين صنعت مشغول به كار هستند، در معرض بيكارى قرار دارند.


او در توضيح اين مطلب افزود: چون دولت طلب‌هاى ما را به موقع نداده ما نتوانسته‌ايم وام‌هايمان را تسويه كنيم و بدهي‌مان به سيستم بانكى بسيار سنگين شده است. از اين رو ما از سوى بانك‌ها تحت فشار شديد هستيم و بين خود اعضا نيز دعواى حقوقى در جريان است.


او سرآغاز مشكل را از زمان تثبيت قيمت‌ها دانست كه مجلس هفتم تصميم به تثبيت قيمت برق گرفت و گفت: از آن موقع وزارت نيرو نتوانست بدهي‌هاى خود را بپردازد و صنعت برق آهسته آهسته درگير بحران شده و سير قهقرايى آن آغاز شد.
او گفت: به هر حال وقتى تعادل در وزارت نيرو بر هم مى خورد طبيعى است كه مجموعه‌اى كه در حال كار با اين وزارتخانه هستند نيز دستخوش تغيير مي‌شوند. او ادامه داد: بدهى وزارت نيرو به ما حدود 5 هزار ميليارد تومان است كه 40 درصد از اين مبلغ را شركت مپنا به ما بدهكار است.


او در پاسخ به اين سئوال كه سيستم بانكى چقدر از شما طلبكار است، گفت: رقم مطالبات بانك‌ها از ما بيش از 5 هزار ميليارد تومان است. با برخى از بانك‌ها در حال مذاكره هستيم تا مگر بدهى ما را استمهال كنند. بالاخره برخى بانك‌ها براى وصول مطالباتشان دست به اقدامات حقوقى و قضايى زده‌اند. ما ديگر زورمان نمي‌رسد خودمان را سر پا نگه داريم. در حالت اضطرار هستيم و خيلى از مديران ما فرارى شده‌اند. باور كنيد برخى از مديران ما به خاطر چك برگشتى به خانه‌هايشان نمي‌روند و مثل قاچاقچي‌ها با من در اتومبيل قرار مي‌گذارند تا مسائلشان را بگويند.


او گفت: خريدار 99 درصد از توليدات ما دولت است. وزارت نفت و نيرو عمده‌ترين مشتريان ما هستند اما وقتى كالا را مي‌خرند و پول نمي‌دهند تعادل ما بر هم مي‌خورد. اين بحران سبب شده بازار صادراتى ما نيز در معرض خطر قرار گيرد. ما با بحران‌هاى كارگرى مواجه شده‌ايم. هر چند سعى كرده‌ايم خطوط توليد را كامل تعطيل نكنيم اما در برخى واحدها با اعتراضات كارگران مواجه‌ايم. مثلا در شركت آونگان كه به طور كامل تعطيل شد، برنامه‌اى براى صادرات به پاكستان طرح‌ريزى شده بود اما اين شركت هر روز شاهد تظاهرات كارگرى است و به طور كامل تعطيل شده است. كارگرانى كه حقوق هم نگرفته اند دست روى مواد اوليه موجود در اين شركت گذاشته‌اند و نمي‌گذارند آن را خارج كنيم در نتيجه ما با مشكلاتى مواجه‌ايم.

 

خوش چهره : ایجاد فضای امنیتی و نظامی دستاوردی نداشته است

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): محمد خوش چهره گفت:هنوز اقناع سیاسی فرهنگی که می بایست بعد از انتخابات انجام می شد شکل نگرفته است. شاهد هستیم که سعی شد این ضعف با پرداختن هزینه های امنیتی و انتظامی جبران شود که جواب درستی نداده است.

رییس فراکسیون اصولگرایان منتقد در مجلس هفتم در گفتگو با خبرآنلاین با بیان اینکه مصادره راهپیمایی 22 بهمن انجراف از مسیر اصلی آن است، اظهار داشت: در مقاطعی از دوران سازندگی یا اصلاحات و یا دوران اخیر که به عنوان عدالت مطرح است، شاهد مصادره این روز توسط دیدگاه ها و مشرب های مسلط اجرایی کشور بودیم که باید یک انحراف جدی تلقی شود. نگرانی از این انحراف یعنی استفاده ابزاری و مقطعی از حضور مردم هم اکنون نیز احساس می شود.

خوش چهره تاکید کرد: این خام خیالی است که ما فکر کنیم علی رغم اینکه سی سال گذشته به طور مداوم در مسیر ضربات مستقیم، غیرمستقیم، مریی و نامریی آنان بودیم این راه با یک راهپیمایی بسته شود. مضافا اینکه مباحث بعد انتخابات هنوز به طور کامل حل نشده است.

صادق محصولی : هيچ عددي كه در مورد خط فقر اعلام مي شود را قبول ندارم

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): وزير رفاه و تامين اجتماعي دولت محمود احمدی نژاد گفت: هيچ كدام از آمارهايي كه درمورد خط فقر اعلام مي شود، كارشناسي نيست و هنوز كار كارشناسي دقيقي در اين رابطه انجام نشده است.


صادق محصولي در گفتگو با ايلنا درباره ميزان خط فقر اعلام شده در برخي مراكز كارشناسي اظهار داشت: در مورد هيچ كدام از اعدادي كه در مورد خط فقر عنوان مي‌شود، كار كارشناسي صورت نگرفته زيراخط فقر تعاريف مختلف دارد.


وي افزود: براساس تعاريف خط فقر شامل خط فقر مطلق، شديد و نسبي است كه البته هركدام تعاريف جداگانه‌اي دارد و براي هر كشور اين تعاريف فرق مي‌كند.


وي با بيان اينكه خط فقر يك دلاري نيز در تعاريف وجود دارد، تصريح كرد: يعني اگر يك نفر روزي يك دلار درآمد داشته باشد در ماه درآمد او 120 هزار تومان مي‌شود؛ اما آيا مي‌توان اين درآمد را براي يك خانواده چهار نفري گفت كه خط فقر مناسبي است؟ به نظر من اين‌طور نيست و با اينكه در دنيا به عنوان ملاك است براي ما ملاك قابل قبول نيست.


وزير رفاه خاطرنشان كرد: ضمن اينكه خط فقر شهر به شهر، روستا به روستا و مركز يك استان با ديگري فرق مي‌كند، بنابراين هركدام از اين عددها كه گفته مي‌شود كاركارشناسي بر روي آنها صورت نگرفته است.
وي ادامه داد: كار كارشناسي آن است كه ما براي هركدام از مناطق و هركدام از دوره‌ها به صورت متناسب رقمي را برآورد و اعلام كنيم.


محصولي در پاسخ به اين سئوال كه اخيرا بانك مركزي خط فقر را بيش از 700 هزار تومان اعلام كرده است، عنوان كرد: اين آمار را قطعا بانك مركزي اعلام نكرده و حتي دولت نيز هنوز هيچ رقمي را منتشر نكرده است.


وزير رفاه و تامين اجتماعي با ذكر دو مثال از دو خط فقر گفت: خط فقر مطلق برخلاف ظاهر تعريف آن از خط فقر شديد بدتر نيست، خط فقر شديد بد است.
او ادامه داد: در خط فقر مطلق علاوه برحدود 2هزار كالري كه بايد در خط فقر شديد درآمد داشته باشد كه بتواند در روز جذب و مصرف كند، موضوع آموزش، حمل و نقل و پوشاك و... جاي مي‌گيرد. پس ملاحظه مي‌شود كه اگر كسي بگويد خط فقر اين است، قطعا اشتباه گفته است.


محصولي تاكيد كرد: مگر اينكه كار كارشناسي دقيقي انجام داده باشد كه كدام ملاك از خط فقر شامل شديد، مطلق يا حتي يك دلاري مد نظر است.

 

گفتنی است محمود احمدی نژاد در شهریور ماه گذشته طی یک  کنفرانس خبري  حاضر به پذيرش اينکه دولت بايد خط فقر را اعلام کند نشد و خط فقر را امري سرکاري دانست.


عبدالرضا مصري وزير سابق رفاه اعلام خط فقر را امري بي فايده مي دانست و هيچ گاه حاضر به محاسبه و اعلان آن نشد.

کلینتون: ایران بسوی دیکتاتوری نظامی حرکت می کند

Posted:



شبکه جنبش راه سبز(جرس): وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داده که نظام سیاسی ایران به سوی یک دیکتاتوری نظامی حرکت می کند و این روند را خطری برای منطقه دانسته است. امروز هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، در سخنانی در دوحه، پایتخت قطر، در بررسی شرایط و تحولات سیاسی در ایران، گفت که به نظر می رسد این کشور به سوی تسلط یک دیکتاتوری نظامی به رهبری سپاه پاسداران حرکت می کند. کلینتون؛ که در جمع گروهی از دانشجویان در شعبه دانشگاه کارنگی - ملون در قطر سخن می گفت، افزود که از آنچه که مشاهده می شود به نظر می رسد که "اختیارات حکومتی رهبر، رئیس جمهوری و مجلس ایران از آنها سلب و به سپاه پاسداران منتقل می شود." وزیر امور خارجه آمریکا در این سخنان، که به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی قطر پخش می شد، اظهار داشت "به اعتقاد ما، سپاه پاسداران عملا قدرت حکومتی در ایران را در دست گرفته و این کشور به سوی استقرار یک دیکتاتوری نظامی در حرکت است." هیلاری کلینتون این تحول را باعث تاسف و نگرانی خواند. کلینتون در حال حاضر برای جلب حمایت کشورهای منطقه خلیج فارس از افزایش فشار بین المللی برای توقف بخشی از برنامه های هسته ای ایران به منطقه سفر کرده است. وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی در شامگاه یکشنبه نیز گفته بود که به تدریج قصد ایران برای دستیابی به تسلیحات اتمی آشکار می شود و هشدار داد افزایش پیشروی سپاه پاسداران در قبضه کردن قدرت سیاسی و امکانات حکومتی جمهوری اسلامی "تهدیدی مستقیم" را متوجه همگان کرده است. در این سخنرانی، که در مرکز گفتگوهای جهانی آمریکا و اسلام ایراد شد، وزیر امور خارجه آمریکا افزود که کشور او در صدد تشویق شورای امنیت سازمان ملل برای وضع تحریم های بین المللی جدید علیه ایران است و امیدوار است این تحریم ها مشخصا سپاه پاسداران و منافع این تشکیلات نظامی را هدف قرار دهد. وی گفت که همسایگان ایران در مورد مقاصد حکومت این کشور احساس نگرانی می کنند و برای نگرانی خود، دلیل کافی هم دارند، اما موضوع این است که ایران برای رفع این نگرانی ها به چه اقداماتی دست خواهد زد. گفته می شود یکی از موضوعات مورد مذاکره در سفر خانم کلینتون به منطقه، جلب موافقت عربستان سعودی برای افزایش صدور نفت به چین است که در حال حاضر بخش قابل توجهی از نیاز داخلی خود را از ایران تامین می کند. در همین حال جيمز جونز، مشاور ارشد رئيس جمهور آمريکا، روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز آمریکا گفت که «اعمال تحريم‌های بسيار شديد عليه ايران می‌تواند منجر به تغيير رژيم در اين کشور شود.» جونز افزود: «مشکلات داخلی و خارجی مطمئناً زندگی را برای دولت ایران آسان‌تر نخواهد کرد.» وی گفت:‌ «تحریم‌های جدید علیه تهران بسیار شدید خواهد بود و این امر می‌تواند به تغییر رژیم در این کشور منجر شود.» جونز همچنین اعلام كرد كه ايالات متحده در تلاش است تا در ماه فوریه تحريم‌هاى جديد عليه ايران را به شوراى امنيت سازمان ملل ارائه كند.

ارزیابی آنچه در 22 بهمن گذشت

Posted:



علی شکوری راد -

 

جنبش سبز در زورآزمایی سیاسی خود با جناح حامی دولت در راهپیمائی 22بهمن موفق به غلبه نشد و سبزها که اعلام کرده بودند با نماد سبز در این راهپیمائی شرکت می کنند علی رغم حضور گسترده نتوانستند بطور عمومی از نماد سبز استفاده کنند و این مسأله موجب شد حامیان دولت جمعیت آنها را به نفع خود مصادره کنند و در تبلیغات رسمی آنها را موافق وضعیت موجود قلمداد کنند. این یک زورآزمائی در شرایط برابر نبود که نتیجۀ آن بتواند ارزیابی واقعیت جامعه را بدست بدهد و آنچه نصیب جناح حامی وضع موجود شده است صرفا یک برد تبلیغاتی است و نه از میدان بدر کردن جنبش سبز.


در حالی که آنها از ابزار و امکانات و امنیت بسیار زیاد برای برنامه ریزی و سازماندهی برخوردار هستند معترضین از هرگونه امکانی محروم شده اند و از هیچ امنیتی حتی برای یک تلفن زدن برخوردار نیستند. با این حال هشت ماه است که جنبش اعتراضی مردم زنده است و علی رغم همۀ فشارها بالیده است و این خود پیروزی کمی نیست. پیروزی واقعی برای آنها خاموش کردن اعتراضات مردمی است و برای جنبش اعتراضی بقا و بالندگی. آنها پیروز نیستند چرا که نتوانسته اند جنبش سبز را خاموش کنند و برای جلوگیری از بالندگی آن در 22 بهمن ناگزیر شده اند همۀ ظرفیت خود را بکار بگیرند و با این حال همچون تلاش ناکامشان برای مصادرۀ 40 میلیون شرکت کنندۀ ادعایی در انتخابات گذشته نمی توانند انبوه شرکت کنندگان در راهپیمائی 22 بهمن را به نام خود ثبت کنند. حضور اعضاء جنبش سبز در راهپیمائی 22بهمن همانند شرکتشان در انتخابات گذشته اشتباه نبوده است و اگر کسانی در این راهپیمائی شرکت نکرده باشند اشتباه کسانی را مرتکب شده اند که در انتخابات گذشته شرکت نکردند ولی پس از آن خود را جزء جنبش سبز نامیدند. همانها که اکنون بیشترین سرخوردگی ها را فریاد می کنند و خواسته یا نا خواسته در جهت تبلیغات رسمی دولت حرکت می کنند.


موسوی هرگز بیانیه نداد و سازماندهی نکرد که مردم با نماد سبز و یا شعارهای متمایز در راهپیمائی شرکت کنند. دعوت او به حفظ هویت، مسالمت و پرهیز از شعارهای ساختار شکنانه بود. سایر رهبران و احزاب حامی جنبش سبز نیز همین ها را خواستند و اعلام کردند. هیچ کس پوستری چاپ یا توزیع نکرد که بر روی آنها شعارها و یا عکس رهبران جنبش سبز نقش بسته باشد. هیچ کس پارچۀ سبز بین مردم پخش نکرد. هیچ بلندگویی در اختیاراعضاء جنبش سبز نبود. هیچ تشکیلاتی هیچ سازماندهی ای برای چگونگی حضور سبزها نکرد و وسیلۀ نقلیه برایشان مهیا نکرد. ولی تا دلتان بخواهد آنها ترسانده شدند. بازداشت های شبانه تا شب آخر ادامه داشت. سایت ها فیلتر و مجاری اطلاع رسانی مسدود بود. بسیاری از افراد موثر در بازداشت بودند و تمام ارتباط گیری ها تحت کنترل بود. احزاب و تشکلها فقط بخاطر صدور بیانیه هایی که فقط در سایت های فیلتر شده منتشر شده بودند، تهدید و اعضاء آنها احضار شدند. اما باز ترس و واهمه از حضور سبزها غوغا می کرد. تهران هرگز این تعداد نیروی امنیتی و انتظامی بخود ندیده بود. آنها هر چه در توان داشتند بکار گرفتند تا صدایی از کسی برنیاید. هر پنجاه قدم یک بلندگو گذاشتند که پیوسته صدا و سرود از آن پخش می شد تا مبادا صدای دیگری بگوش برسد و قدم به قدم در حاشیه راهپیمائی نیروهای لباس شخصی بیسیم بدست ایستاده بودند. پلاکارد، پوستر و پرچم آنقدر بود که اگر کسی نماد سبزی هم استفاده می کرد به چشم نمی آمد. سرانۀ اقلام تبلیغاتی برای هر یک از حامیان دولت و وضع موجود به مراتب بیش از یک بود و اگر کسی ادعا بکند کسی از آن سو نبود که یکی از اقلام رسمی تبلیغاتی راهپیمائی را دست نگرفته باشد، گزاف نگفته است و اگر هم کسی ادعا کند که هر کس نمادی بدست نداشت لاجرم سبز بوده است ، گزاف نگفته است.


سبز ها آمدند اما هویت خود را آشکار نکردند. برخی بخاطر آنکه 22 بهمن را روز وحدت می دانستند و نه ابراز اختلاف، برخی برای پرهیز از بروز خشونت توسط نیروهای امنیتی و انتظامی و آسیب دیدن خانواده ها و برخی نیز از سر ترس و بیم برخورد وبازداشت. هیچ یک از اینها شایستۀ نکوهش نیست. همه باید تلاش کنند هزینه اعتراض و مبارزه برای استیفیای حق به حداقل برسد. وقتی هزینه بالا برود عده ای به حاشیه می روند و این خواست طرف مقابل است. بر خلاف بی صبری ها، بی حوصلگی ها، وبعضاً نق و نوق های روشنفکر مآبانه که در برخی مطالب سایت ها دیده می شود، آنچه در 22 بهمن اتفاق افتاد اگرچه برای طرف مقابل برد محسوب شده است اما برای جنبش سبز شکست نبود، بلوغ بود. آنها آماده شده بودند برای درگیری و سرکوب و ما درست تشخیص دادیم و درگیر نشدیم. نان در گیری را نه جنبش سبز می خورد و نه نیروهای دلسوز طرف مقابل. نان درگیری را آنهایی می خورند که با چاپ هفته نامه هایی بنام "همت" نشان دادند که جز به متلاشی کردن کشور نمی اندیشند.


وقتی از رهپیمائی به خانه برمی گشتم از مقابل صف نیروهای ضد شورش که باطوم در دست داشتند و ساعتها سر پا ایستاده بودند رد شدم. یک نفر که بنظر می رسید سبز باشد از یکی از آنها پرسید آیا شما مردم را می زنید؟ او با حزن پاسخ داد بخدا قسم نمی خواهیم. سپس توجه کردم! هوا صاف و تمیز بود اما تعدادی از آنها ماسک سفید زده بودند. ترس بود یا شرم، نفهمیدم

 

منبع: نوروز

فتنه «تابوت» شکست خورد

Posted:



پارلمان نیوز -

 

فتنه‌گران واقعی که در ماه‌های اخیر نقشی اصلی را در غبارآلود کردن فضا، خشونت‌آفرینی‌ها و تلاش برای بدنام کردن نظام را داشتند در اجرای پروژه «تابوت» شکست خوردند.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، محفلی که نقش اصلی را در رهبری و هدایت نیروهای خودسر و افراطی بر عهده دارد، اخیرا در جلسه‌ای در ادامه فتنه‌انگیزی‌های خود سناریوی چند مرحله‌ای را برای به آشوب‌کشیدن راهپیمایی وحدت بخش 22 بهمن طراحی کرده بود.

در این سناریو ابتدا قرار بود از مسیر میدان انقلاب تا آزادی «تابوت سبز» همراه با عکس‌هایی از میرحسین موسوی، مهدی کروبی، سیدمحمدخاتمی، هاشمی رفسنجانی و تنی چند از چهره‌های برجسته نظام به اصطلاح تشییع و بعد از آن به آتش کشیده شود.

آن‌ها قصد داشتند با این‌کار احساسات عمومی را تحریک نمایند و در مرحله بعدی با استفاده از چند صد نفر از نیروهای خودسر که با نمادسبز در مسیرهای نزدیک به مسیرهای اصلی راهپیمایی اقدام به رقص، هلهلهه، شعارهای ساختارشکنانه و ... می‌کردند به اصطلاح بتوانند مردم حامی جنبش سبز را به خود جذب کنند و زمینه را برای برخوردهای خشن و فیلم‌سازی از این صحنه‌ها برای پخش در برخی رسانه‌ها فراهم نمایند.

اما با اطلاع یافتن تنی چند از دلسوزان نظام از این فتنه و به کارگیری راه‌های خنثی کننده فتنه تابوت و همچنین در جریان قرارگرفتن مسئولان ارشد و دلسوز نظام، فتنه‌گران واقعی در پیاده‌سازی اهداف شوم خود ناکام ماندند، هرچند بازوی رسانه‌ای این جریان از صبح 22 بهمن به انتشار اخبار دروغین و تحریک‌آمیز همچنان مشغول است اما با توجه به اجرا نشدن مرحله اصلی این سناریو، این بازوهای رسانه‌ای نتوانسته‌اند به اهداف مورد نظر خود دست یابند.

یادآور می‌شود بنا بود این سناریو در مرکز چند استان اجرایی شود و بنابر اخبار منتشر شده توسط برخی رسانه‌های نیمه دولتی، این سناریو در چند شهر از جمله اهواز به اجرا درآمد اما در آن شهرها نیز این محفل نتوانست به اهداف خود دست یابد و راهمپایی 22 بهمن با حضور پرشور ملت تبدیل به حماسه‌ای ملی و وحدت‌آفرین شد.

 

منبع: پارلمان نیوز

22 بهمن ضربه ای دیگر بر پیکر حاکمیت کودتا

Posted:



بهرام پرتوی -

 

در سالروز سی و یکمین سالگرد 22 بهمن حکومت کودتا با تدارکات گسترده «جمع آوری و اعزام نفرات از شهرهای دور و نزدیک به زور تهدید و تطمیع، استفاده از نیروهای بسیج و خانواده ی آنان» و غیره تنها توانست بخشی از میدان آزادی و خیابان منتهی به آن را پوشش دهد و با انسداد تمامی مسیرها بر روی حامیان جنبش مردمی با نیروهای سرکوب گر خود، مراسمی را بر خلاف سالهای پیش بدون رژه و نمایش سلاح های تازه تولید شده برگزار نماید.

 

حکومت کودتا تلاش بسیار کرد که این روز را به عنوان پیروزی برای خود و پایانی بر خیزش عمومی تلقی نماید، اما حضور با اقتدار حامیان جنبش مردمی در نقاط گوناگون شهرها و به ویژه تهران که تا پاسی از شب گذشته ادامه داشت، بار دیگر مشتی کوبنده بر دهان یاوه گویان حکومتی زد که با بازتاب جهانی آن هرانچه را رشته بودندپنبه گرداند.

برخوردهای سرکوب گرانه ی خشن از ضرب و شتم و استفاده ی بی شمار از گازهای اشک آور و مسموم کننده تا شلیک های مداوم نتوانست جنبش مردمی را از حرکت باز دارد.

 

این واقعیت که این 22 بهمن با تمامی سالگردهای گذشته تفاوت جدی داشت ، خود باعث سرگردانی و هراس فزاینده ی کودتاگران شده است و در روزهای آینده به یقین شاهد فرسایشی بیشتر در این حکومت پوشالی خواهیم بود.

 

اما از دیگر سو باید با بررسی دقیق به نقاط کاستی و ضعف جنبش مردمی نیز پرداخت که به نظر می رسد برخی از آن ها به قرار زیر است:

 

1.       عدم وجود رهبری هماهنگ حول محور خواست های اساسی جنبش در مرحله ی کنونی «بهتر است آقایان موسوی، کروبی و خاتمی با برگزاری جلسات مشترک بر این مهم فائق آیند.»

2.       عدم وجود امکانات اطلاع رسانی دقیق و به موقع در شرایط انسداد ماهواره ها و اینترنت و رسانه های مکتوب.

3.       بهره گیری از تاکتیک های گوناگون اعتراضات مدنی و... به صورت روزمره و نه فقط در مناسبت های خاص که خود باعث فرسایش نیروهای کودتاگران خواهد شد.

 

جنبش مردمی باید بتواند با جذب هرچه بیشتر طیف های گوناگون اجتماعی به گسترش روز افزون خود ادامه داده و هر روز حلقه ی محاصره ی استبدادیان را تنگ و تنگ تر نماید.

 

لازمه ی امید به فردا تلاش امروز ماست و ما هرگز از مبارزه دست نخواهیم شست.

 

چهارشنبه سوری

Posted:



مونا -

 

با عرض سلام خدمت دست اندکاران سایت جرس و عرض خسته نباشید خدمت همه

 

با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی سال و اعلام برنامه از سوی اعضای جنبش سبز برای تظاهرات در چهارشنبه آخر سال. از اونجایی که طبق روال هر سال به احتمال زیاد مجروح و خسارات زیادی خواهد داد که هم مسلما سبزها راضی به اون نیستند و از سوی دیگه دستاویزی خواهد شد برای حکومت فاسد تا بدین وسیله سرکوب ها رو تشدید کنه. نظر من اینه که روز 29 اسفند و در سالگرد ملی شدن نفت توسط دولت مرحوم مصدق که تعطیل هم هست روز تظاهرات ضد استبدادی برای سبزها اعلام بشه.

 

تظاهرات با شکوه سبزها در روز استقلال صنعت نفت ایران بسیار باشکوه تر خواهد شد .