جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


نامه سرگشاده فاطمه کروبی خطاب به آقای خامنه ای: تا دیر نشده به داد جوانان بی نام و نشان برسید

Posted:



افشای شکنجه شدید علی کروبی در مسجد امیرالمومئین -

 به گزارش سحام متن کامل این نامه  بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت اله خامنه ای – مقام معظم رهبری
با سلام و احترام

 

در ارتباط با راهپیمائی ۲۲ بهمن امسال و حوادث پیرامون آن که شخصا شاهد بخش کوچکی آز آن بودم و یا فرزندم علی پس از آزادی، بیان کرد؛ با در نظر گرفتن خدا، صادقانه و به نیت درمان این غده ی سرطانی که تمامیت نظام و اسلام را نشانه گرفته است و با این امید که دستور صریح و قاطع جنابعالی به افراد صالح به پاک کردن همیشگی آن منجر شود، نکاتی به استحضار می رسانم. اینجانبه از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۷ در کنار همسرم در مبارزه علیه رژیم سفاک پهلوی فراز و نشیب هائی را پشت سر گذاشتم و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به لطف خداوند متعال توفیق یافتم در بنیاد شهید در دوران دفاع مقدس در بخش دارو ودرمان به مجروحان و وخانواده های معزز شهدا خدمت نمایم و مورد تقدیر کتبی امام (ره) قرار گیرم. پس از آن نیز در هر مسئولیت اجرائی قرار گرفتم و یا نمایندگی مردم در مجلس را بر عهده داشتم، سعی کردم با خدمت به مردم بطور عملی از نظام و انقلاب حمایت کنم. همگان میدانند که اینجانبه از بدو انقلاب تاکنون نیز همواره از انقلاب، نظام و آرمان های امام و شهدا دفاع کرده و می کنم. استدعا دارم آنچه که در این نامه به نگارش در آمده را تنها از سر دلسوزی و برای پیشگیری از جنایات آتی علیه فرزندان این سرزمین بدانید، نه برای فرزندم علی که بازداشت او فقط یک نمونه کوچکی است از این دریا. توضیحات زیر تنها در این راستا بیان می گردد و لاغیر.

 

آثار شکنجه بر بدن علی کروبی فرزند سوم مهدی کروبی که در جریان حوادث روز 22 بهمن در میدان صاقیه بازداشت شد

 

فرزند سوم ام علی که در سن ۲ سالگی دستگیری و محکومیت ۵ ساله پدر را در شمیران تجربه کرده بود، در کنار پدرش در راهپیمائی ۲۲ بهمن به رسم همه ساله شرکت کرد. همه گروه های سیاسی و شخصیت های هر دو جریان از مردم برای شرکت در این راهپیمائی بزرگ دعوت کردند و از آنان خواستند با پرهیز از افراط گرائی و خشونت زبانی و فیزیکی بطور آرام شرکت کنند. متاسفانه خشونت طلبان که حیات سیاسی و اقتصادی خود را در خشونت و بحران می بینند با دستور به پیاده نظام های بی هویت به همسرم این یار دیرینه امام و مردم یورش بردند که ابعاد آن را همگان می دانند. اینجانبه که برای شرکت در راهپیمائی رفته بودم با فاصله ای اندک شاهد آنچه گذشت بودم. در همان موقع، علی به جرم نانوشته شرکت و کمک به حفاظت از پدر دستگیر و به مسجد امیر المومنین (ع) برده شد و در خانه خدا این محل امن الهی در کنار سایر بازداشت شدگان کتک خورد و ناسزا شنید.

هنگامیکه اسامی بازداشت شدگان را یادداشت می کردند، اوباش هائی که امروز در لباس ضابطان قرار گرفته اند به هویت علی پی بردند و پس از ده دقیقه و کسب اجازه از مسوولان ارشد خود، او را از جمع جدا کرده و بشدت مورد ضرب و جرح قرار دادند. این از خدا بی خبران مکان امن الهی را به شکنجه گاه فرزندان مردم تبدیل کردند. آنان در کنار ضرب و جرح شدید فیزیکی علی با بکارگیری سخیف ترین و زشت ترین الفاظ نسبت به فاطمه و مهدی کروبی او را تحت فشار روحی قرار دادند و در قبال اعتراض علی نسبت به آن اهانت ها و شکستن حرمت مسجد، نه تنها خشونت فیزیکی و زبانی را افزایش دادند بلکه این مرد ۳۷ ساله را در خانه خدا تهدید به … کردند – مجازات ارتکاب آن فعل در قانون مجازات اسلامی مرگ است. خدا می داند این جماعت وقیح با دست بازی که دارند بر سر جوانان کم سن و سال این کشور چه آورده و می آورند.

براستی که زبان و قلم از بیان وحشی گری این قوم که این روزها بر فرزندان این مرز و بوم حاکم شده اند قاصر و ناتوان است.

 

دستگیری علی فتح الفتوحات این جماعت بی هویت بوده که با افتخار و برای مرعوب کردن سایر بازداشت شدگان او را شکنجه می کردند. در هنگام انتقال بازداشت شدگان آنان علی را از جمع جدا کرده و به گارد ویژه به سرکردگی افراد فاسدی می سپارند که دور جدید شکنجه او آغاز می گردد. در هنگام شکنجه از او فیلم گرفته و با افتخار از اینکه فرزند مهدی کروبی در اسارت آنان است با زشت ترین الفاظ به مهدی کروبی و خانواده او توهین می کنند. هنگامیکه دستور انتقال و آزادی علی به پایگاه خیابان شهید مطهری می رسد، مامور شکنجه ضمن اظهار تاسف می گوید اگر ۲۴ ساعت دیگر اینجا بودی جنازه ات را تحویل می دادم. البته جا دارد از رفتار انسانی افسران پایگاه شهید مطهری و تلاش آنان در جهت درمان علی تشکر شود. برای نجات سایر بازداشت شدگان ایشان آمادگی دارند جزئیات بیشتر را در اختیار هر مقامی که صلاح بدانید قرار دهند.

 

آین رنجنامه برای علی نیست زیرا او امروز تحت درمان و در کنار خانواده اش است. این نوشته برای آن است که جنابعالی تا دیر نشده به دادخواهی فرزندان بی نام و نشان این کشور بویژه دستگیر شدگان جوان اخیر برسید. پیش از آنکه کامران ها و محسن های دیگر زیر شکنجه این افراد بی مسئولیت جان دهند و حیثیت این کشور و نظام را به چالشی اساسی بکشانند، تدبیری نمائید. امروز متاسفانه شاهد قوه قضائیه مستقل و مقتدر که بتواند به تظلم خواهی مردم رسیدگی کند و یا مجلسی توانمند که بخواهد به حمایت از حقوق مردم مبادرت کند نیستیم، فلذا از حضرتعالی خاضعانه و مصرانه می خواهم بداد مردم و ظلمی که بر آنان می رود برسید و از مسوولان قضائی بخواهید که چرا به جنایت آمران و عاملان اصلی جنایات کهریزک و سایر بازداشتگاه ها رسیدگی نمی کنند که اگر به دستور بجای جنابعالی در قبال کهریزک بدرستی عمل کرده بودند، امروز قطعا شاهد تکرار مجدد آن نبودیم.

دستگیری 21 فعال زن در هفته منتهی به 22 بهمن

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): در هفته منتهی به 22 بهمن در پی دستگیری های گسترده، حداقل 21 زن فعال در حوزه های مختلف خبری، هنری، فمینیستی و... بازداشت شده اند.

 

به گزارش سایت مدرسه فمنیستی از جمله این زنان فعال : نیلوفر لاری پور، نوشین جعفری، مهسا جزینی، سمیه مومنی، مریم قنبری، زینب کاظم خواه، نازنین فرزان جو، بهار تراکمه، حمیده قاسمی، بنفشه دارالشفایی و جمیله دارالشفایی، سعیده میرزایی، ماه فرید منصوریان، پروین کهزادی، ملودی محمودی زنگنه، الهام احسنی، مریم کریمی، نازنین حسن نیا، سحر قاسمی نژاد، گلناز توسلی؛ تارا سپهری‌فر و... بازداشت شده اند. لازم به ذکر است بهار تراکمه پس از سه روز آزاد شده است.

 

اما پیش از آن نیز در روزهای پس از حوادث روز عاشورا، تعدادی از فعالان جنبش زنان و جنبش دانشجویی، و فعالان مدنی و نیز زنان روزنامه نگار بازداشت شده بودند، از جمله منصوره شجاعی، زهره تنکابنی، بدرالسادات مفیدی، مهین فهیمی، لیلا توسلی، نوشین عبادی، نسرین وزیری، نیلوفر هاشمی آذر، آتیه یوسفی، بهاره هدایت، نفیسه اصغری، مریم ضیاء، مهسا حکمت، پریسا کاکایی، فروغ میرزایی، سارا توسلی، پروانه راد، زویا حسنی، نگین درخشان، سولماز علیمرادی، مهرانه آتشی، سمیه عالمی، لیلی فرهادپور، فرزانه زینالی و... که از میان این زنان، آتیه یوسفی، نوشین عبادی، نسرین وزیری، زویا حسنی و ناهید کوه شکاف، سولماز علیمرادی، مهسا حکمت، منصوره شجاعی، زهره تنکابنی، مهین فهیمی، فروغ میرزایی و پروانه راد، به تدریج از زندان آزاد شده اند.

 

اما در طی 8 ماه گذشته از میان زنان دستگیر شده حوادث پس از حوادث انتخابات، هنوز تعدادی از زنان در بازداشت بسر می برند از جمله شیوا نظرآهاری، آذر منصوری، سمیه رشیدی، زهرا جباری، کبری زاغه دوست، عاطفه نبوی، شبنم مددزاده، مهدیه گلرو و... اشاره کرد که برای برخی از آنان احکامی صادر شده است. از جمله می توان به شبنم مددزاده اشاره کرد که به تازگی به ۵ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان رجایی‌شهر محکوم شده است.

صف اتوبوسهای خود جوش -22بهمن

Posted:



جبهه مشارکت: راهپیمایی 22 بهمن امسال غیر حکومتی ترین راهپیمایی سال بود

Posted:



متن کامل بیانیه جبهه مشارکت به نقل سایت نوروز به شرح زیر است:

بنام خدا

حضور چشمگیر اعضاء جنبش سبز در راهپیمایی سراسری 22بهمن که بر اساس درک فرصت ها و امکانات و در پاسخ به دعوت احزاب حامی جنبش سبز و در همراهی با رهبران این جنبش انجام شد موجب ستایش و قدر دانیست.اگرچه حضور گسترده نیروهای امنیتی و انتظامی موجب محدودیت استفاده از نماد سبز توسط حامیان و هواداران آن شد اما چه کسی است که ندانند تفاوت چشمگیر حاضران در راهپیمایی امسال با سالهای گذشته که بصورت کاملا حکومتی برگزار می شد ناشی از حضور گسترده اعضاء و حامیان جنبش سبز بوده است. این در حالیست که جمعیت راهپیمایی 22 بهمن همیشه ترکیبی از جناح های مختلف وفادار به آرمانهای انقلاب اسلامی بوده است که بسیاری از آنان اکنون در زمره حامیان جنبش سبز هستند.اقدامات امنیتی گسترده ،اعمال محدودیت شدید بر اینترنت ،قطع ارتباط تلفن های همراه و اعمال محدودیت بر تهیه و ارسال خبر توسط خبرنگاران خارجی دعوت شده ، پیش و حین برپایی راهپیمایی ، همه حکایت از نگرانی دولت و حامیانش از اقتدار روزافزون جنبش سبز دارد.
آنان که تا کنون اسیر تبلیغات دروغین علیه جنبش سبز بودند روز گذشته به چشم دیدند که حضور منظم و مسالمت آمیز اعضاء و رهبران جنبش سبز چگونه با خشونت ورزی حامیان دولت مواجه گردید. رهبران این جنبش که مانند هر سال در این مراسم شرکت کرده بودند مورد حمله نیروهای انتظامی باتوم بدست و لباس شخصی های تحت حمایت آنها قرار گرفتند ونیروهای حافظ نظم ، بجای حفظ امنیت آنها ، رسما از ادامه حضور آنها در راهپیمایی ممانعت کردند. تعهد اعضاء آگاه و هشیار جنبش سبز به پرهیز از هر رفتاری که پیامد آن بروز خشونت باشد موجب شد آنان که بهانه جویی می کردند تا با سرکوب خشن ،مردم را به حاشیه برانند در هدف خود ناکام بمانند. بدون تردید عامل اصلی درگیری های پراکنده ای که درحاشیه یا پس از راهپیمایی رخ داد نیروهای لباس شخصی ماموریت یافته و نیروهای انتظامی حامی آنها بوده اند و قریب به اتفاق راهپیمایان سبز به درخواست رهبران جنبش ، مسالمت را سرلوحه کار خویش قرار داده و جایی که احتمال بروز درگیری می دادند حتی از ابراز نماد سبز خویش اجتناب کردند.
ما به سهم خود از مردم شریف ایران که برای دفاع از آرمانهای اصیل انقلاب و تاکید بر زدودن کجرویها و انحرافات موجود در عملکرد دولتمردان و برخی حاکمان به صحنه آمدند و با استفاده از فرصت راهپیمایی جمعیت انبوه خود را آشکار کردند ، تشکر می نماییم.
اکنون با ارزیابی راهپیمایی روز گذشته و انبوه جمعیتی که به دعوت حنبش سبز بر جمعیت سنتی راهپیمایان این روز افزوده شد تا جایی که حتی منابع خبری حامی دولت خبر از دو برابر شدن جمعیت راهپیمایان امسال دادند باید وجود اعتراض و بحران به رسمیت شناخته شده و راه حلهای برون رفت از آن بر اساس پیشنهادات رهبران جنبش سبز در دستور کار قرار گیرد.
عزم استوار مردم و پایداری آنان در پیگیری حق خود ستودنیست.
جبهه مشارکت ایران اسلامی ایران-88/11/23

حماسه سازن ساندیسی، حداقل بعد از خوردن آشغالها را روی زمین نریزید

Posted:



22 بهمن -

 

 

احتمال مذاکره مشایی با مقامات امریکایی در قطر

Posted:



 

شبکه جنبش راه سبز (جرس): سایت نزدیک به علی لاریجانی از احتمال مذاکره مشایی با طرف امریکایی خبرداد.
 
 
خبر آنلاین با اشاره به سفر هیلاری کلینتون، وزیر خارجه امریکا  به خاورمیانه برای بحث ورایزنی  پیرامون موضوع هسته‌ای ایران، تحریم‌های بیشتر، سپر موشکی وافزایش نفوذ ایران با کشور‌های منطقه از طریق «قطر» و «عربستان سعودی» ، از سفر اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و معاون رییس‌جمهور در امور ایرانیان خارج از کشور به قطر خبر داد.
 
 
این سایت نوشت : سفر‌ مشایی این گمان را تقویت می‌کند که گویا نوعی دیپلماسی پنهان و تبادل پیام‌ بین مقامات ایرانی و آمریکایی با وساطت قطری‌ها در جریان است. البته پیش از این نیز برخی از نقش احتمالی رییس‌دفتر رییس‌جمهور در موضوع رابطه با امریکا سخن گفته بودند که آخرین بار این تحلیل در سفر اروپایی مشایی مطرح شد.
 
 
خبر آنلاین بر این باور است که  اشارات سر بسته علی مطهری نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرآنلاین است که گفته بود:« انتظار از دولت این است که صلابت انقلاب اسلامی در مسایل بین الملل را حفظ کرده و تلاش نکند با بده و بستان با قدرت های بزرگ به اهداف خود برسد... دولت باید با مردم صادق باشد و اگر در پشت پرده با قدرت های بزرگ گفت‌وگوهایی دارد به مردم اعلام کند و مسئله انرژی هسته ای را به رابطه با آمریکا پیوند نزند.»
 
 

چهار ویدئو از بلوار فردوسی در ۲۲ بهمن

Posted:



شعار يا حسين مير حسين, پاره كردن عكس,... -

 

شعار يا حسين مير حسين

 

پاره كردن عكس آیت الله خامنه اي

 

صدای جنگ مردم در میدان فردوسی

 

 

منتجب نیا: مصادره حضور مردم در 22 بهمن سوء استفاده و ظلم است

Posted:



 

شبکه جنبش راه سبز (جرس): عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: حضور مردم در صحنه ها مربوط به رشد و بلوغ آنان و وفاداری نسبت به امام (ره) و انقلاب است و مصادره این حضور به نفع یک جریان خاص سوء استفاده و ظلم به مردم می باشد.
 
 رسول منتجب نیا در گفت و گو با خبرآنلاین تصریح کرد: با توجه به اینکه 22  بهمن برای ملت ایران روز ملی و اسلامی مطرح شده است، مردم نسبت به این روز حساسیت فوق العاده ای دارند و تلاش دارند حتی الامکان در صحنه حضور پیدا کرده و این حضور در صحنه تصمیم گیری ها و نمایش قدرت را به جهانیان اعلام کنند.
 
وی با بیان این نظر که بارها مشاهده شده است که برخی مسئولان در طول بعد از انقلاب حضور مردم در صحنه را به نفع خود مصادره کردند گفت: آنان از حضور مردم به نوعی تایید سیاست های جاری خود و انتخاب و گزینش مسئولان بهره برداری می کنند که این بهره برداری و استفاده منصفانه و صحیح نمی باشد و در واقع یک سوء استفاده و ظلم به مردم است.
 
منتجب نیا  ادامه داد: افرادی که کاملا راست و اصولگرا هستند و نیز افراد اصلاح طلب با شاخه ها و گرایش های مختلفی که دارند در این راهپیمایی حضور و شرکت می کنند. بنابراین از رادیکال ترین تا لیبرال ترین افراد روز22 بهمن در این راهپیمایی حضور داشتند که نشان می دهد که پیوند دیگری بین مردم و این روز وجود دارد که ارتباطی با مسئولین فعلی و جریان های سیاسی، اقتصادی و یا سیاست های جاری ندارد.
 
این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه تمامی رسانه های داخلی و خارجی در تحلیل هایشان از این روز دچار اشتباه شدند تصریح کرد: رسانه های داخلی بعضا این روز را به قضایای بعد انتخابات و انتقاد به مسئولان درانتخابات ارتباط می دهند و می خواهند با این حضور تمام آن انتقادها و اعتراض ها و مسایل دیگر را پوشش داده و صورت مسئله را پاک کنند و چنین وانمود کنند که دیگر قضایا منتفی شده و هیچ منتقدی وجود ندارد.
وی ادامه داد: رسانه های خارجی هم می آیند و قضیه را کوچک کرده یا پیش از انجام راهپیمایی مردم را تشویق به عدم شرکت یا ایجاد اختلاف و تشنج و امثال این ها می کنند. ولی مردم به رسانه های داخلی و خارجی توجه ندارند. آنان با حس درونی خود، عمق آگاهی که دارند به وظیفه خود عمل می کنند.
 

تصاویری از کاروان اتوبوس ها در 22 بهمن

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): تصاویری که در زیر مشاهده می کنید نشان از سازماندهی و تدارک گسترده دولتی برای تظاهر به حمایت مردمی خود است.

به گزارش جرس، هواران دولت نگران از این موضوع که حضور خیل هواداران جنبش سبز برنامه های فرمایشی و نمایشی آنها را برهم بزند. از اولین ساعات بامداد 22 بهمن به وسیله صدها اتوبوس حامیان خود را از شهرها و روستاهای کشور به میدان آزادی تهران کشاندند.

در تصاویر زیر کاروان این اتوبوس ها به خوبی دیده می شود.

 

 

 

 

اختصاصی جرس / جزئیاتی در خصوص دستگیری تمام خبرنگاران و کارکنان سایت آینده نیوز

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): نیروهای امنیتی تمامی کارکنان سایت آینده نیوز را بازداشت کرده اند.

به گزارش جرس، نیروهای امنیتی در شب بیست و دوم بهمن تمام خبرنگاران و کارکنان این سایت منتقد دولت محمود احمدی نژاد را دستگیر کرده اند.

گفتنی است که  سایت آینده که به محسن رضایی نزدیک است امروز خبری را منتشر کرد که بر اساس آن "فواد صادقی" مدیرمسئول سایت دستگیر شده و بقیه کارکنان و خبرنگاران آن دستگیر نشده اند اما اطلاعات موثقی که به جرس رسیده است نشان از آن دارد که این خبر توسط نیروهای امنیتی بر روی این سایت قرار گرفته است و نه تنها مدیرمسئول که تمام افراد شاغل در سایت دستگیر شده اند.

به گزارش جرس، فواد صادقی مدیر مسئول این سایت در سال 81  به خاطر عملکرد خود در حوزه رسانه و از جمله نقش او در راه اندازی سایت "بازتاب"، انگشتری فیروزه ای از رهبر جمهوری اسلامی دریافت کرد.

صادقی که از نزدیکان محسن رضایی به شمار می رود همواره مواضعی اصولی اتخاذ می کرده است . او پس از فیلتر شدن سایت "بازتاب" که زیر نظر محسن رضایی اداره می شد سایت "آینده" را به همراهی افراد جناح چپ تیم "بازتاب" راه اندازی کرد.

گروه دیگر که تفکرات اصولگرایانه تر داشتند سایت "تابناک" را راه اندازی کردند که هر دوی این سایتها به محسن رضایی نزدیک هستند.

از سوی دیگر فواد صادقی از تحلیلگران ارشد و منتقد دولت در زمینه فعالیت های هسته ای و دیپلماسی دولت محمود احمدی نژاد در این زمینه است و بارها در مناظراتی در رادیو و تلویزیون شرکت  در این مورد صحبت کرد ه و از مخالفان جدی طرح ارسال اورانیوم ایران به خارج از کشور بود. با توجه به سخنان اخیراحمدی نژاد در روز 22 بهمن و در برنامه گفتگوی تلویزیونی مبنی بر تحویل اورانیوم به کشورهای غربی این احتمال وجود دارد که دستگیری صادقی در این رابطه نیز باشد .