جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


صحبت های عضو سابق بسیج - گزارشی از شبکه “سی ان ان” به زبان انگلیسی

Posted:



رهبری: اعتقادی به سلاح و بمب اتم نداریم

Posted:



شبکه جنبش راه سبز(جرس):  رهبر جمهوری اسلامی در بازدید از بخش‌های مختلف ناوشکن جماران،اعلام کرد که اعتقادی به سلاح و بمب اتم نداریم.

به گزارش ایلنا، رهبر جمهوری اسلامی ، با یادآوری صدها سال قدمت ایران در صنعت دریانوردی، تسلط حکمرانان فاسد و خودکامه در طول قرن‌های اخیر را باعث ضعف ایران در این عرصه برشمردند و تاکید کردند: اسلام و جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد توانایی ، حیثیت و آبروی ایران و ایرانی در جهان از بین برود و بازگشت روح عزت و هویت به ملت و کشور در سی سال اخیر، مدیون همین نگاه و تفکر است.

وی ، با اشاره به خشم و درماندگی دشمنان ملت ایران پس از حماسه عظیم مردم در ‌٢٢ بهمن ، افزود: در آن روز بیاد ماندنی ، ده‌ها میلیون "دل مومن و حنجره پر استقامت ، یکصدا نفرت از استکبار را فریاد زدند و بر ایمان و عزت اسلامی پافشاری کردند و این حقیقت زیبا و ماندگار ، سلطه گران بخصوص آمریکا را درمانده و مایوس و خشمگین کرده است.

آقای خامنه ای ، حرف‌های روزهای اخیر رییس‌جمهور و دیگر مقامات آمریکایی را نشانه عصبانیت و نا امیدی از ملت ایران خواند و افزود: حرف‌های کهنه و مهمل درباره ساخت سلاح اتمی در ایران، نشان می‌دهد دشمنان ملت حتی در زمینه تبلیغاتی نیز در نهایت ناتوانی، به تکرار افتاده‌اند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی در پاسخ به این گونه مهملات، احساساتی نخواهد شد؛ چراکه ما بارها گفته‌ایم مبانی و اعتقادات دینی ما این‌گونه سلاح‌ها را به عنوان سمبل نابودی حرث و نسل، ممنوع و حرام می‌داند و به همین علت ماهیچ اعتقادی به سلاح و بمب اتم نداریم و دنبال آن نمی‌رویم.

ایشان افزود: ما بر خلاف تبلیغات زورگویان مستبد جهانی، دنبال بیدار کردن روح حماسه و عزت در همه امت اسلامی هستیم همچنان‌که تاکنون نیز تلاش‌های ملت و نظام اسلامی موجب بیداری اسلامی و نفرت روزافزون از مستکبران به ویژه امریکا شده است.

آقای خامنه‌ای، با اشاره به ادعای دروغ امریکایی‌ها و برخی دیگر از کشورهای غربی درباره اقدامات ایران برضد همسایگانش افزودند: همسایگان ما نیز می‌دانند که این ادعاها دروغ است و امریکا و رژیم صهیونیستی با این اختلاف افکنی‌ها ، تلاش می‌کنند نگاه امت اسلامی را از دشمنان اصلی جهان اسلام یعنی امریکا و اسرائیل منحرف کنند.

رهبر جمهوری اسلامی در تبیین سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال خلیج فارس افزود: کشورهای منطقه، برادران و همسایگان ما هستند و ما معتقدیم مجموعه خلیج فارس می ‌تواند با سیاست خردمندانه جمعی، به سود همه ملت‌ها و کشورهای منطقه اداره شود.

وی، بیگانگان را ، مخدوش کننده امنیت منطقه دانست و افزود: اختلاف‌انگیزی و حیله‌ورزی ، سیاست مستمر بیگانگان است اما ما امیدواریم که مانند بسیاری از مواقع که توطئه‌ها و حیله‌های تفرقه‌افکنانه آن‌ها ناکام مانده ، بعد از این هم با هوشیاری همه کشورها ، این طرح‌ها خنثی شود.

رهبری، جمهوری اسلامی را کشوری متکی بر دل‌های مردم خواند و افزود: بر اساس قوانین تخلف‌ناپذیز طبیعت ، هنگامی که صدایی واحد و مقتدرانه از حنجره یک ملت ، بیان می شود این امواج در تاریخ و هستی ماندگار خواهد شد.


 

لیست زندانیان سیاسی

Posted:



 

شبکه جنبش راه سبز(جرس): وبلاگ "گذری و نظری " در یک اقدام جالب اقدام به انتشار اسامی زندانیان سیاسی کرده و از مردم درخواست نموده که این لیست را کامل کنند.
این وبلاگ با دسته بندی زندانیان تحت عنوان سازمانهای عضو، علایق مذهبی و سیاسی به تفکیک اسامی پرداخته است.
برای مثال می توان به دانشجویان، نزدیکان موسوی و کروبی ، حزب کارگزاران، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، مشارکت، نهضت آزادی و .... اشاره کرد.
برای اطلاعات بیشتر می توانید به این وبسایت مراجعه کنید.
 

محسن کدیور - اخلاق محمدی  -۲۵ بهمن

Posted:



بنیاد توحید، دالاس، تگزاس -

 

 

 

 

لینک دانلود

محسن کدیور - اخلاق محمدی -۲۵ بهمن

برای تغییرعمدی رنگ پرچم باید از احمدی نژاد سوال شود

Posted:



شبکه جنبش راه سبز(جرس):یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس گفت که اگر تغییر رنگ پرچم در برنامه‌های احمدی‌نژاد عمدی بوده باید به او تذکر داده و از او سوال کرد.

 

 


محمد مهدی شهریاری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به تغییر رنگ سبز پرچم ایران در برنامه‌های اخیر رئیس‌جمهور به ایلنا گفت: چنانچه رنگ پرچم در برخی برنامه‌های اخیر رئیس‌جمهور تغییر کرده باشد، جای سوال و تذکر دارد. چرا که خلاف قانون اساسی محسوب می‌شود.


وی با بیان اینکه براساس قانون اساسی رنگ پرچم ایران، سبز، ‌سفید و قرمز است؛ خاطرنشان کرد: این عمل خلاف منافع ملی، امنیتی و قانون اساسی است.
عضو فراکسیون خط امام (ره) تاکید کرد: انجام چنین کاری جای سوال دارد و بنده تعجب می‌کنم. باید با کسانی که این کار را انجام داده‌اند برخورد شود.
وی تصریح کرد: اگر چنین کاری با آگاهی انجام شده باشد جای سوال از رئیس‌جمهور را دارد.
 

راه حل وفاق: بازگشت  هاشمی به نمازجمعه و احمدی‌نژاد به مجمع تشخیص

Posted:



اکرمی : باید پرونده انتخابات را بست -

شبکه جنبش راه سبز(جرس): رضا اکرمی، نزدیکی مسئولان را بهترین راه ایجاد وفاق و اتحاد در کشور دانست و گفت: به عنوان مثال، آقای احمدی‌نژاد باید به مجمع تشخیص مصلحت و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نیز به نمازجمعه برگردد.

 

 

عضو جامعه روحانیت مبارز با اعتقاد به این‌که برای قربانی‌نشدن مسایل اجرایی و کلان کشور در مقابل برخی مسایل سیاسی باید توجه داشت به ایسنا گفت: در این مقطع دیگر باید پرونده انتخابات را بست و هر آنچه را که اتفاق افتاده است، تمام شده تلقی کنیم.

اکرمی با اظهار تاسف از این‌که حدود 9 ماه از انتخابات ریاست جمهوری دهم می‌گذرد اما هنوز تبعات آن گریبانگیر کشور است، ادامه داد: بیشتر از این نمی‌ارزد که همه انرژی و وقت و امکانات کشور صرف مجادلات مربوط به انتخابات شود.

نماینده تهران با تاکید بر این‌که مملکت باید حالت عادی به خود بگیرد، گفت: اگر مسولان با یکدیگر اختلافاتی دارند باید جلسات آنها با یکدیگر بیشتر شده تا طی این جلسات اندیشه و ایده‌های خود را به یکدیگر نزدیک‌تر کنند.

اکرمی با اشاره به بررسی بودجه سال 89 در مجلس عنوان کرد: همه باید به متن قانون تمکین کرده و برای اجرای این لایحه مهم کمک کنند.

نماهنگ - سبز بودن چه جرم سنگینی است

Posted:

عکاسان ایرانی باز هم برنده بهترین عکسها؛ این بار اعتراضات مدنی

Posted:



 

 
هیأت داوران شصت و هفتمین دوره مسابقه "برترین عکس های سال" (Pictures of TheYear International) آثار عکاسان خبری ایران را که از حوادث مربوط به راهپیمایی معترضان به نتایج انتخابات در ایران و حوادث آن تهیه شده بود، به عنوان برترین عکس های سال ۲۰۰۹ در بخش "اعتراضات مدنی" انتخاب کرد.

برنده جایزه ویژه در رشته "اعتراض مدنی" که به عکاس ایرانی که نامش فاش نشده تعلق گرفته است

در کنار احراز رتبه های اول تا سوم، سه عکس دیگر از عکاسان ایرانی هم مورد توجه داوران این مسابقه قرار گرفت و تحت عنوان "جوایز ویژه" (Award of Excellence) از آنها تقدیر شد.
'عکاسی خبری، پاشنه آشیل دولت در مواجهه با معترضان'
 حسن سربخشیان، عکاس خبری، در گفتگو با بی بی سی فارسی، توجه جهانی به تصاویر اعتراضات خیابانی را بیانگر موفقیت عکاسان ایرانی در ثبت وقایع دانست و نقش عکاسی خبری در جریان برخورد با مخالفان دولت را "پاشنه آشیل" دولت ایران خواند.
 سربخشیان گفت که عکاسان ایرانی در روزهای نخست اعتراضات مدنی مردم ایران و تا زمانی که مجوز پوشش این وقایع را از طرف دولت ایران داشتند، ثابت کردند که عکاسی خبری در ایران تا چه حد می تواند اثرگذار و آگاهی بخش باشد.
این عکاس خبری به بی بی سی فارسی گفت: "عکاسان ایرانی تا آنجا که اجازه یافتند، با ثبت وقایع و انعکاس آن ارزش های حرفه ای خود را به اثبات رساندند و نشان دادند که تلاش دولت برای محدود ساختن عکاسی خبری در ایران نتیجه ای نخواهد داشت و مورد توجه قرار گرفتن عکس ها و تصاویر اعتراضات مدنی مردم ایران توسط جشنواره های معتبر جهانی طی هفته های گذشته شاهدی بر این مدعا است."
هفته گذشته، عکس "معترضان بر بام های تهران" برنده بهترین عکس خبری سال شد و موسسه "ورلد پرس فوتو" (World Press Photo) عکاس ایتالیایی این عکس را به عنوان برترین عکس خبری سال معرفی کرد.
همچنین مجموعه عکس های یک عکاس فرانسوی از اعتراضات مخالفان دولت ایران هم برنده دومین مجموعه عکس سال "ورلد پرس فوتو" شد.
روز سه شنبه ۱۷ فوریه (۲۷ بهمن) هم جایزه روزنامه نگاری جورج پولک George Polk برای بهترین فیلم های خبری در سال ۲۰۰۹ انتشار یافت و اعلام شد که تصویربردار ناشناسی که با استفاده از گوشی تلفن همراه خود صحنه قتل ندا آقا سلطان را در جریان تجمع معترضان به نتیجه انتخابات ایران ضبط کرده و در دسترس جهانیان قرار داده بود، بهترین تصویر بردار خبری سال شناخته شده است.
حسن سربخشیان در رابطه با نقش عکاسان آماتور و شهروند-خبرنگاران به بی بی سی فارسی گفت: "تصاویر تهیه شده توسط مردم عادی و با استفاده از گوشی های تلفن همراه آغاز راهی بود که نشان داد تلاش های سی و یک ساله دولت برای محدود ساختن مجاری رسمی اطلاع رسانی دیگر نمی تواند اثربخش باشد و مردم راهی را برای اطلاع رسانی پیدا کرده اند که هیچوقت متوقف نخواهد شد.
از میدان شهیاد تا میدان آزادی

برنده رتبه سوم "عکس برتر سال" که از تجمع روز ۲۵ خرداد معترضان در میدان آزادی تهران گرفته شده است

 مقام سوم "بهترین عکس سال" به عکسی از تجمع بزرگ معترضان ایرانی موسوم به "جنبش سبز" تعلق گرفته است که یک عکاس ایرانی در روز ۲۵ خرداد (۱۵ ژوئیه) در میدان آزادی تهران (شهیاد) گرفته و شباهت فراوانی به عکسی دارد که در بهمن ۱۳۵۷ از تجمع مردم در میدان شهیاد (آزادی) و همزمان با ورود آیت الله خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی تهیه شده است.
حسن سربخشیان در باره شباهت های میان عکس های خبری اعتراضات پس از انتخابات خرداد ۸۸ و انقلاب بهمن ۵۷ به بی بی سی فارسی گفت: "در صحنه ثبت این عکس شخصا در میدان آزادی تهران حاضر بودم هر چند اجازه عکاسی نداشتم، و از نزدیک شاهد ابعاد رویداد بودم. این عکس (برنده مقام سوم عکس برتر سال) از همان نمایی گرفته شده که عکس معروف بهمن ۵۷ تهیه شده و من دیدم که شباهت های دو رویداد با وجود گذشت سی سال، چقدر زیاد بود و شاید بتوان گفت که تنها نوع پوشش حاضران در تجمع خرداد ۸۸ با سی سال پیش تفاوت کرده اما جنس اعتراض ها مثل هم بود و هر دو خواستار تغییر هستند."
با گذشت هشت ماه از زمان برگزاری انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری در ایران، تصاویر ویدئویی و عکس های مربوط به معترضان ایرانی و مخالفان دولت ایران همچنان مورد توجه رسانه های خبری قرار دارد و بسیاری از جشنواره های معتبر خبری و هنری عکاسان حرفه ای و شهروند-خبرنگاران ناشناس تهیه کننده این تصاویر را به عنوان برگزیدگان مسابقات سال ۲۰۰۹ اعلام کرده اند.
 

 

دیدار موسوی و رهنورد با امین زاده

Posted:



شبکه جنبش راه سبز(جرس): مهندس موسوی و دکتر رهنورد با حضور در منزل دکتر محسن امین زاده، رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان و معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات با وی دیدار کردند.

 

به گزارش نوروز، در این دیدار که سه شنبه شب انجام شد، مهندس موسوی صبر و استقامت امین زاده در تحمل ۸ ماه زندان را ستود و ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد آزادی سایر فعالان سیاسی و مدنی که در بند اسیر هستند، باشیم.

دکتر محسن امین زاده پیش از این و از بعد از آزادی خود میزبان، سیدمحمد خاتمی، مهدی کروبی، عبدالله نوری و سایر فعالان سیاسی و مدنی و دانشجویی بوده است.

عضو موسس جبهه مشارکت هفته گذشته با قید وثیقه ۷۰۰ میلیونی و پس از تحمل ۸ ماه حبس در زندان اوین که نیمی از آن را در سلول انفرادی گذرانده بود، به مرخصی آمد.
 

تهدید تکراری رادان: بازداشت‌شدگان چهارشنبه سوري تا پايان تعطيلات نوروز آزاد نمي‌شوند

Posted:



شبکه جنبش راه سبز(جرس): جانشين فرمانده نيروي انتظامي از توقيف و بازداشت افرادي كه اقدام به مزاحمت در چهارشنبه سوري امسال كنند تا پايان تعطيلات نوروزي خبر داد.

 

به گزارش  ايسنا، سردار احمدرضا رادان در حاشيه شانزدهمين همايش روساي بهداري‌هاي كل ناجا در جمع خبرنگاران درباره تمهيدات پليس براي چهارشنبه آخر سال اظهار كرد: امسال نيز همانند سال‌هاي گذشته پليس با افرادي كه ايجاد مزاحمت، سد كردن مسير و استفاده از مواد محترقه خطرناك مي‌كنند برخورد خواهد كرد.

وي با اشاره به اين كه هدف اصلي برگزاري اين سنت قديمي حل كردن مشكلات و نگراني‌هاي مردم است، اظهار كرد: به مرور زمان هدف اصلي برگزاري مراسم چهارشنبه سوري به فراموش سپرده شده و متاسفانه مباحث غلط ديگري جايگزين آن شده است.

سردار رادان اضافه كرد: پليس به گلوگاه‌هاي ورود مواد محترقه خطرناك توجه ويژه‌اي خواهد داشت و براساس هماهنگي‌هايي كه با مقامات قضايي انجام شده است هر كسي كه با ناهنجاري اقدام به ايجاد مزاحمت، راهبندان كند و آزار و اذيت مردم كند، بازداشت و احتمالا تا پايان تعطيلات نوروزي پليس و دستگاه قضايي در خدمت اين افراد خواهند بود.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اين كه همچنين خودروهايي كه در چهارشنبه سوري امسال توقيف شوند تا پايان تعطيلات متوقف خواهند بود، در عين حال تصريح كرد: البته مطمئن هستم با توجه به اهميتي كه مردم براي برگزاري اين مراسم دارند مراسم چهارشنبه آخر سال به خوبي برگزار خواهد شد و حساب گروه اندكي كه اقدام به ايجاد مزاحمت مي‌كنند از مردم جداست.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با كشفيات مواد محترقه هم گفت: ميزان كشفيات مواد محترقه تاكنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش يافته است كه اين موضوع به دليل توجه ويژه پليس به مواد محترقه غيراستاندارد و خطرناك است، به طوري كه نيروي انتظامي تا پايان سال جاري مناطق مرزي تا جوار شهرهاي كشور را تحت كنترل خود قرار مي‌دهد.

سردار رادان خاطرنشان كرد: مواد محترقه غيراستاندارد داخلي از برخي استان‌ها به مناطق مختلف رد و بدل مي‌شود و مقداري از اين مواد هم از مرزهاي شمال غرب و جنوب شرق كشور وارد مي‌شود كه در حال حاضر آماده‌باش به پليس در مرزهاي كشور داده شده است.

 

گفتنی است پبش از برگزرای راهپیمایی 22 بهمن پلیس تهران تهدید مشابه ای کرده بود که دستگیرشدگان تا پایان تعطیلات نوروزی آزاد نخواهند شد.