جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


استیضاح وزیر کشور در مجلس کلید خورد

Posted: 16 Jul 2014 03:01 AM PDT

جرس: بعد از وزیر علوم، اینک تعدادی دیگر از اعضای مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر کشور را در اعتراض به نحوه عملکرد رحمانی فضلی امضا کردند. از جمله مفاد این طرح، "افزایش بدحجابی و افزایش ماهواره‌ها در سطح کشور" اعلام شده است.

 

علی ایرانپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در طرح استیضاح وزیر کشور که تاکنون 16 نفر از نمایندگان آن را امضا کرده‌اند،‌ عدم عمل به وعده‌ها و برنامه‌های وزیر کشور، بکارگیری گسترده بازنشستگان در استانداریها، و فرمانداریها، و عدم توجه به جوانان و نیروهای تحصیلکرده و همچنین انتصاب‌های غیراصولی، توجه کمتر به شایسته سالاری و بکارگیری افراد متعهد و توانمند در مجموعه وزارت کشور از جمله محورهای این استیضاح اعلام شده است.

 

به گفته ایرانپور، توقف غیرقانونی تقسیمات کشوری، افزایش بدحجابی و افزایش ماهواره‌ها در سطح کشور، افزایش ناامنی در مرزها از جمله گروگانگیری مرزبانان ایران در سیستان و بلوچستان، ورود غیرقانونی اتباع خارجی به داخل کشور و بروز معضلات و نا امنی‌ها و همچنین ناتوانی در مبارزه با مواد مخدر و افزایش توزیع و قاچاق مواد،‌ از دیگر دلایل نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور عنوان شده است.

 

نماینده مردم مبارکه همچنین گفت که دو گروه دیگر از نمایندگان نیز بصورت جداگانه در پی جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر کشور هستند و احتمالا روز یکشنبه این سه استیضاح با یکدیگر تجمیع خواهد شد

شکایت نمایندگان مجلس از علی مطهری: چرا درباره رفع حصر حرف می زنی؟

Posted: 16 Jul 2014 03:01 AM PDT

جرس: بعد از اظهارات علی مطهری نماینده تهران در نجف‌آباد در خصوص رفع حصر، ‌برخی اعضای مجلس از مطهری به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردند.

 

روح الله حسینیان، عضو افراطی مجلس نهم با تأیید خبر شکایت تعدادی از اعضای مجلس از علی مطهری گفت: این شکایت نامه برای بررسی بیشتر به محمد حسن ابوترابی فردرئیس هیئت نظارت بر نمایندگان و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تحویل داده شده است.

 

روح الله حسینیان در گفت و گو با خانه ملت، با تأیید شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از علی مطهری نماینده مردم تهران گفت: این شکایت نامه برای بررسی بیشتر در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به محمدحسن ابوترابی فرد رئیس این هیأت ارائه شده است.

 

این فعال امنیتی درتشریح اهداف شکایت نمایندگان از مطهری افزود: این اقدام با هدف تغییر رویکرد مطهری از سوی نمایندگان صورت گرفته است.

 

بعد از اظهارات علی مطهری نماینده تهران در نجف‌آباد در خصوص رفع حصر، ‌برخی نمایندگان مجلس از مطهری به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردند. نمایندگان این اظهارات و رفتارهای مطهری را دور از شأن نمایندگی‌اش دانسته و به همین خاطر از وی شکایت کردند.
 

قاضی جدید پرونده مهدی هاشمی مشخص شد

Posted: 16 Jul 2014 03:01 AM PDT

جرس: قضاوت در پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی، به قاضی مقیسه واگذار شد. در همین زمینه مهدی هاشمی در اعتراض به تغییر قاضی پرونده‌اش توضیحی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

 

به گزارش ایسنا، قاضی مقیسه رییس شعبه 28 دادگاه عمومی و انقلاب از این پس مسئولیت قضاوت در پرونده مهدی هاشمی را بر عهده دارد.

سراج پیش از این در رابطه با تغییر قاضی پرونده مهدی هاشمی گفته بود: من رییس سازمان بازرسی کل کشور هستم. قبلا سازمان بازرسی کل کشور راجع به این پرونده گزارش داده است و با توجه به اینکه گزارش‌دهنده و حاکم نمی‌تواند یکی باشد این موضوع جزء موارد رد دادرس است. من اعلام کردم که به این دلیل نمی‌توانم به پرونده رسیدگی کنم و خوشبختانه با این درخواست موافقت شد.

وی درباره اینکه آیا قوه قضاییه در این پرونده تحت فشار بوده است؟ گفته بود: قوه قضاییه تحت هیچ فشاری قرار نمی‌گیرد. علت تغییر قاضی هم این بود که من قانونا حق رسیدگی نداشتم.

 

در همین راستا مهدی هاشمی در اعتراض به تغییر قاضی پرونده‌اش توضیحی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد:

«عطف به انتشار خبر جایگزینی قاضی سراج با قاضی دیگر، موارد ذیل را به استحضار می‌رساند که اول «اخذ پرونده از قاضی سراج و ارجاع پرونده به قاضی دیگر، پس از شروع رسیدگی توسط وی و یک سال کار قضایی و نظارت نامبرده بر پرونده»، به هر بهانه که باشد، کاملا بی‌سابقه و مغایر با اصول دادرسی منصفانه است.

دوم، متاسفانه پرونده در حالی از دادسرا به دادگاه بازگشته است که بخشی از دستورات مهم قاضی سراج مبنی بر رفع نواقص و رفع ایرادات سنگینی که نامبرده بر رفع آن تاکید داشته، معطل مانده و انجام نشده است؛ بنابراین وکلای مدافع مراتب اعتراض خود را به مقامات ذی‌صلاح کشور اعلام کرده و منتظر تصمیم شایسته در این رابطه هستیم.»
 

افشاگری و درگیری لفظی دو نماینده اصولگرای مجلس درباره زمین خواری همدیگر

Posted: 16 Jul 2014 12:25 AM PDT

لاریجانی: بس است دیگر، ادامه ندهید
جرس: در جریان درگیری لفظی و افشاگری دو تن از نمایندگان اصولگرای مجلس نهم علیه یکدیگر، یکی از آنان به احمد توکلی (فرد دیگر دعوا) گفت: "همچنین شما چند هزار متر زمین در منطقه دماوند گرفتید، آیا دست پیش می‌گیرد که پس نیفتید؟ انسان تعجب می‌کند از کسانی که شعارشان گوش فلک را کر می‌کند، اما موقع عمل پایشان می‌لنگد."

 

نماینده بابلسر در مجلس در نطق میان ‌دستور امروز مجلس گفت: توکلی نسبتی ناروا در مورد پرونده زمین‌های بابلسر به من داده است

به گزارش فارس،‌ مقداد نجف‌نژاد در مورد پرونده‌های بابلسر گفت: احمد توکلی نسبتی ناروا به من داده است و تعمداً اسم من را بدون عناوین حقوقی آورده که القا کند معامله شخصی بوده است.

 

مقداد نجف‌نژاد نماینده بابلسر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق میان ‌دستور خود در صحن علنی با اشاره به نسبت ناروایی که علیه شخص وی در سایت الف درج شده است، اظهار داشت: املاک و پلاژ‌های بابلسر صددرصد متعلق به خاندان پهلوی بوده و پس از انقلاب به بنیاد علوی منتقل شده است.

وی افزود: در این راستا هیأت امنایی به ریاست بنده تشکیل شد و فروشنامه‌ها با عنوان حقوقی انجام می‌شد تا مشخص شود که معامله عمومی است و نه خصوصی.

نجف‌نژاد خاطرنشان کرد: با اجازه بنیاد مستضعفان صندوق قرض‌الحسنه‌ای به نام بعثت تأسیس کردیم و زمانی که هشت هکتار از زمین‌ها را معامله کردیم، چهار هکتار آن را به پلاژ‌داران که از ساکنان و مالکان قدیمی بابلسر بودند، دادیم و بقیه را برای چند طرح عمرانی اختصاص دادیم.

وی با اشاره به مشورت با شخص رفیق‌دوست رئیس وقت بنیاد جانبازان و مستضعفان در این خصوص به رغم اینکه زمین‌ها تملک شده بود، تصریح کرد: دادگاه پس از 10 سال حکم داد که معامله فسخ شود و بنیاد هم مصمم است که مشکلات مردم حل شود.

 

نماینده بابلسر در مجلس ادامه داد: ‌توکلی نسبتی ناروا و غیر بین به من داده است، آقای توکلی! شما تعمدا اسم من را به عنوان نماینده آوردید و عناوین حقوقی من را حذف کردید که القا کنید معامله شخصی بوده است.

وی اضافه کرد: اگر شما کنجکاو هستید و دوست دارید اطلاع‌رسانی کنید، اشکالی ندارد، اما جوانمردی کرده و همان واقعیت حکم دادگاه را اعلام کنید، نه اینکه تهمت بزنید.

نجف‌نژاد با یادآوری نامه خود در سال 1392 به رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در آن نامه نوشتم که اگر من یک سانتی‌متر زمین برای شخص خود برداشته‌ام، آماده مجازات هستم.

 

وی با تأکید مجدد بر اینکه اگر دستگاه قضایی تملک شخصی زمین‌ها را از سوی خود ثابت کرد سزاوار مجازات است، خطاب به توکلی افزود: شما پرونده زمین‌خواری‌تان روشن است و چند هزار متر زمین در شهرک غرب گرفته‌اید که قرار بوده بخشی از آن به ایتام تعلق بگیرد که آن هم صورت نگرفته است.

نماینده بابلسر تصریح کرد: همچنین شما چند هزار متر زمین در منطقه دماوند گرفتید، آیا دست پیش می‌گیرد که پس نیفتید؟ انسان تعجب می‌کند از کسانی که شعارشان گوش فلک را کر می‌کند، اما موقع عمل پایشان می‌لنگد.

 

وی خطاب به توکلی ادامه داد: آقای توکلی! شما بیمار هستید، به روانپزشک مراجعه کنید، بلکه درمان شوید.

 

این گزارش حاکی است در اینجا علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نجف‌نژاد گفت:‌ شما چرا با این لحن سخن می‌گویید؟ که وی پاسخ داد: «کلوخ‌انداز را جواب سنگ است».

 

نجف‌نژاد با اشاره به اینکه میزان رأی ملت است و وی پس از معامله زمین‌ها در بابلسر دوباره رأی آورده است، خطاب به توکلی خاطرنشان کرد: فرد فاسدی برای دلالی به من مراجعه کرد، اما از من ناامید شد و بلافاصله به شما وصل شد.

 

نماینده بابلسر در پایان یادآور شد: ‌مردم صددرصد بیش از دوره قبل در این دوره به من رأی دادند و شما اگر راست می‌گویید این دوره از بابلسر کاندید شوید و مشاهده کنید که هیچ جایگاهی در میان مردم ندارید.

 

افشاگری دو نماینده مجلس درباره زمین خواری همدیگرتوضیحات توکلی درباره زمینخواری نماینده بابلسر

در ادامه نماینده مردم تهران در مجلس در توضیحاتی درباره موضوع زمین‌خواری نماینده بابلسر و رأی دادگاه در این زمینه تأکید کرد: اگر بنده خودم را از این موضوعات مبرا نمی‌دانستم، مانند آقای نجف‌نژاد دستم را در لانه زنبور نمی‌کردم.

 

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه خانه ملت) در تذکر آیین‌نامه‌ای با انتقاد از اظهارات مقداد نجف‌نژاد در نطق میان‌ دستورش که توکلی را به زمین‌خواری متهم کرد، اظهار داشت: آقای نجف‌نژاد امروز به بنده نسبت‌هایی داد که به طور حتم می‌توانم در دادگاه از خود دفاع کنم و تکلیف روشن خواهد شد، بنده خودم را مبرا می‌دانم و اگر مبرا نمی‌دانستم، دستم را مانند آقای نجف‌نژاد در لانه زنبور نمی‌کردم.

 

وی افزود: ماجرا از این قرار است که آقای نجف‌نژاد اعلام کرده زمینی گرفته‌ است که به استناد اینکه یک هیأت امنایی تشکیل دادند و زمینی را از بنیاد مستضعفان گرفتند و سپس این زمین را تفکیک کرده و به فروش رساندند.

 

توکلی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضفعان از آقای نجف‌نژاد شکایت کرده و دادگاه اول یعنی دادگاه جزایی بابلسر در این زمینه تشکیل شده و آقای نجف‌نژاد را محکوم کرده و این اقدام او را تصرفات شخصی دانسته است.

 

توکلی همچنین تصریح کرد: دادگاه معامله را باطل اعلام کرده و خلاف شرط مذکور در قرارداد دانسته است، این حکم مجدداً به دادگاه تجدیدنظر رفته و در آن دادگاه قاضی محترم با اینکه اعلام کرده بنیاد مستضعفان حقی ندارد، چراکه کار معامله این زمین‌ها به اتمام رسیده، تصریح کرده که حق مردم بابلسر است که از این موضوع شکایت کنند و این زمین‌ها را پس بگیرند، چراکه این زمین‌ها در غیر محل خود استفاده شده است.

 

توکلی در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: یعنی دادگاه دوم به ابطال معامله رأی نداده، تصریح کرده که این تخلف صورت گرفته است، بنیاد مستضعفان نیز تقاضای اعمال ماده 18 را داده است، این تقاضا به قوه قضائیه ارسال شده و سه کارشناس مستشار عالی مقام نظر دادند و گفتند که این اقدام به فروش زمین‌های بنیاد مستضعفان تخلف بوده است.

 

توکلی در ادامه به قرائت نظر قوه قضائیه در این زمینه پرداخت و گفت: در نامه قوه قضائیه آمده است «علی الهذه فروشنده به هیچ وجه راضی و متمایل به واگذاری زمین‌ها در جهت منافع شخصی که پول آن به جیب چند فرد صاحب نفوذ می‌رود، نبوده است، ثانیاً با توجه به محتویات پرونده و نامه فرماندار محترم شهرستان بابلسر، چنین مؤسسه‌ای وجود خارجی نداشته است».

 

نماینده تهران در مجلس بر همین اساس تأکید کرد: بنده اصلاً نمی‌خواهم در این زمینه قضاوت کنم، چراکه قضاوت انجام شده است، این نظریه مستشاری نزد مقامات ذیربط رفته است و در نتیجه به اعمال ماده 18 اجازه می‌دهند و دادگاه تجدیدنظر در مازندران تشکیل می‌شود و حکم ابطال معامله را می‌دهد و تمام تخلفات را تأیید می‌کند و دستور می‌دهد همه ساختمان‌هایی که آنجا تأسیس شده قلع و قمع شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این زمین‌ها تفکیک شده و به یکی از بدنام‌ترین خریدارانی که بدنام‌ترین و متخلف‌ترین صندوق‌های اعتباری است، فروخته می‌شود و متأسفانه این کار صورت گرفته است.

 

توکلی گفت: مجلس باید از اینگونه افرادی که از مقامشان سوءاستفاده می‌کنند، منزه باشد، مجلس باید از اینگونه افرادی که امکانات می‌گیرند برای منافع عمومی ولی استفاده شخصی می‌کنند، منزه باشد.

 

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به توکلی گفت: ‌مطالبی که گفتید یک مسیر دادگاهی دارد که در آنجا باید طی شود و دیگر لزومی ندارد در اینجا مطرح شود، مجلس محل محکمه نیست و این مسائل باید در جای خودش رسیدگی شود، اینکه شما اینگونه افراد را متهم می‌کنید، این حق برای آنها ایجاد می‌شود که از خودشان دفاع کنند.

 

پس از این اظهارات لاریجانی، ‌مقداد نجف‌نژاد نماینده بابلسر در مجلس خواستار بیان تذکر ماده 79 آیین‌نامه داخلی شد و گفت: بنده حکم دادگاه را قبول می‌کنم اما آقای توکلی نباید نصف مطلب را بگوید، بلکه باید همه موضوع را توضیح دهد، ما بعد از آنکه صندوق قرض‌الحسنه تشکیل دادیم که امضای ما پنج نفر پای آن وجود دارد، بنده، فرماندار، شهردار و شورای شهر.

 

وی افزود: در آن نامه نوشته‌ایم که «بدیهی‌ است همه امکانات مادی و معنوی به هیچ وجه در این صندوق قرض‌الحسنه شخصی نبوده و مؤکداً و منحصراً برای توسعه امور عام‌المنفعه دراختیار صندوق مذکور قرار خواهد گرفت، همچنین همه مسئولیت‌ها از اعضای ذکرشده در این نامه سلب و هیأت امنای صندوق جدیدالتأسیس، پاسخگوست».

 

نجف‌نژاد تأکید کرد: در این نامه تأکید کردیم صندوق مذکور متعلق به ولی فقیه است و در صورت تعطیلی و یا انحلال، تمام امکانات آن زیرنظر نماینده ولی فقیه در استان هزینه خواهد شد.

لاریجانی در پاسخ به نجف‌نژاد گفت: بهتر است دیگر این بحث را ادامه ندهید.

ادامه بحران در غزه؛ تعداد کشته شدگان از مرز دویست تن گذشت

Posted: 16 Jul 2014 12:04 AM PDT

جرس: در آستانه نهمین روز از بحران جدید میان اسرائیل و نوار غزه، فلسطینیان موفق شدند یک فروند هواپیمای اسرائیل را سرنگون کند. همزمان و در پی رد پیشنهاد مصر برای آتش‌بس از سوی حماس، نتانیاهو اعلام کرد که حملات به غزه گسترش می‌یابد. وی تهدید کرد که حماس بهای رد آتش‌بس را خواهد پرداخت. ارتش اسرائیل از ساکنان شمال و شرق غزه خواسته منطقه را ترک کنند.

 

به گزارش فارس، در آستانه نهمین روز از بحران جدید میان اسرائیل و فلسطینیان، نیروهای فلسطینی موفق شدند یک هواپیمای اسرائیل را سرنگون کند.

 

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی ارتش اسرائیل حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «عملیات دهم ماه رمضان» رو به رو شد.


همزمان خبرگزاری آلمان گزارش داده است که در پی رد پیشنهاد مصر برای آتش‌بس از سوی حماس، نتانیاهو اعلام کرد که حملات به غزه گسترش می‌یابد. وی تهدید کرد که حماس بهای رد آتش‌بس را خواهد پرداخت. ارتش اسرائیل از ساکنان شمال و شرق غزه خواسته منطقه را ترک کنند.

 

بنیامین نتانیاهو٬ نخست‌وزیر اسرائیل گفت اسرائیل هیچ راهی جز افزایش حملات هوایی به غزه ندارد. وی گفت: «وقتی آتش‌بسی در کار نیست٬ پاسخ ما آتش است.»

 

نتانیاهو گفت: «بهتر بود ماجرا به صورت دیپلماتیک حل و فصل می شد. این همان چیزی بود که ما تلاش کردیم با پذیرش پیشنهاد آتش‌بس از سوی مصر انجام دهیم.»

وی گفت اما حماس راهی جز "گسترش و تشدید" حملات باقی نگذاشته است. نتانیاهو سخنی درباره احتمال حمله زمینی به غزه نگفت.

جن ساکی٬ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا٬ روز گذشته با پذیرش حق اسرائیل برای دفاع از خود هشدار داد که "هیچ کسی نمی‌خواهد شاهد جنگ زمینی باشد."

حماس روز سه‌شنبه پیشنهاد مصر برای برقرای آتش‌بس را رد کرد. فوزی برهوم، سخنگوی حماس درباره این موضع‌گیری گفت: «ما هر گونه برقراری آتش‌بس، پیش از توافق بر سر یک قرارداد را رد می‌کنیم.»

اسرائیل نیز روز گذشته پس از شش ساعت توقف٬ حملات خود به غزه را از سر گرفت و تهدید کرد که حماس "بهای" رد پیشنهاد آتش‌بس را "خواهد پرداخت."

 

اولین کشته‌ اسرائیل در درگیری‌های اخیر

در آخرین ساعات شب گذشته ارتش اسرائیل اعلام کرد با اطلاع‌رسانی به ساکنان شمال و شرق غزه از آن‌ها خواسته‌ است تا صبح چهارشنبه خانه‌های خود را ترک کنند. اما یکی از ساکنان این ناحیه در گفت‌وگو با اسوشیتدپرس با بیان این‌که خانه را ترک نخواهد کرد٬ گفت می‌دانیم در خانه ماندن خطرناک است ولی جای امنی وجود ندارد که به آن‌جا برویم.

به گفته منابع فلسطینی از آغاز درگیری‌ها در سه‌شنبه گذشته ۲۰۴ نفر کشته و حدود ۱۵۰۰ نفر زخمی شده‌اند. اسرائیل روز گذشته از نخستین کشته‌ی خود در طول یک هفته گذشته خبر داد. بر اساس این گزارش یک مرد اسرائیلی (۳۰ ساله) که نزدیک مرز غزه مشغول غذارسانی به سربازهای اسرائیلی بود با آتش حماس کشته شد.

 

 

برکناری معاون وزیر دفاع اسرائیل در پی انتقاد از پذیرش آتش‌بس

بنیامین نتانیاهو٬ نخست‌وزیر اسرائیل٬ از سوی راست‌گرایان داخلی در دولت تحت فشار است تا حملات به غزه را گسترش داده و حمله زمینی را آغاز کند. نتانیاهو روز سه‌شنبه (۱۵ ژوئیه/ ۲۴ تیر) یکی از معاونان وزیر دفاع خود را به علت انتقاد علنی‌اش از تصمیم دولت برای پذیرش پیشنهاد آتش‌بس با حماس که از سوی مصر ارائه شده بود برکنار کرد.

دنی دنون٬ از اعضای حزب راست‌گرای آقای نتانیاهو٬ حزب لیکود٬ است که روز سه‌شنبه نسبت به تصمیم دولت اسرائیل مبنی بر پذیرش پیشنهاد آتش‌بس واکنش نشان داد و تصمیم دولت را "اشتباه" خواند.

گفته می‌شود اخراج دنون راهی برای آرام کردن احزاب رقیب است. به گزارش رویترز نتانیاهو دلیل برکناری دنون را اظهارنظر وی اعلام کرد و اظهارنظر او را نمایان‌گر "درجه بالایی از بی‌مسئولیتی" خواند.

نخست‌وزیر اسرائیل اظهارنظر دنون را بیانگر "کمبود اعتماد به دولت و رئیس آن" دانست و گفت "شخصا" تصمیم گرفته تا دنون را برکنار کند.

در پی برکناری دنون وی در صفحه فیس‌بوک خود از نتانیاهو بار دیگر انتقاد کرد. او نوشت نتانیاهو در یک سال گذشته "ضعیف" عمل کرده است.
 

گزارش لحظه ای روز چهارشنبه

 

11:39 درخواست ا از اهالی تل‌آویو، غوش‌دان و هرتسلیا برای ماندن در پناهگاهها

11:28 موشکباران تل‌آویو با کار گروهی جهاد اسلامی و حماس برای اولین بار

10:51 پیام «روحانی» به پادشاه بحرین درباره غزه

10:45 نشست فوق العاده پارلمان اتحادیه عرب درباره غزه

10:30 رئیس جمهور بولیوی: حملات هوایی رژیم اسرائیل نسل کشی است

09:45 بر اثر اصابت موشک به اشکلون (عسقلان) آتش‌سوزی بزرگی رخ داده است (المیادین)

09:07 وزارت بهداشت غزه شمار شهدا تا صبح روز نهم را 204 نفر اعلام کرد

03:03 العربیه: جنگنده‌های اسرائیلی منزل محمود الزهار را زدند

01:24 صهیونیست‌ها به بیمارستان الوفاء غزه هشدار تخلیه دادند

01:03 نماینده حماس در تهران: طرح آتش‌بسی که خواسته‌های مقاومت را محقق نکند، رد می‌شود

00:50 حمله جنگنده‌های اسرائیل به رفح در بامداد روز نهم تجاوز به غزه

00:40 رسانه‌های اسرائیلی از اصابت دو موشک مقاومت به شهرکی یهودی نشین در الخلیل خبر دادند

00:38 اسرائیل: مصر تنها میانجی مورد قبول ماست

00:01 با شهادت یک فلسطینی دیگر درپی حمله توپخانه‌ای اسرائیل به شمال نوار غزه تعداد شهدای فلسطینی به 195 نفر رسید

23:50 هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی در آسمان غزه هدف قرار گرفت

22:14 نتانیاهو معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را برکنار کرد

22:09 رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل بر گسترش حملات خود علیه غزه تاکید کرد

22:07 واشنگتن خواستار میانجی‌گری کشورهای عرب برای آتش‌بس در غزه شد

22:02 تجمع معترضان به BBC نسبت به نحوه پوشش اخبار غزه
 

دستیار روحانی: نواصلاح‌طلبی را جدی تلقی نمی‌کنیم

Posted: 15 Jul 2014 11:46 PM PDT

جرس: دستیار ویژه رئیس جمهور در امور قومیت‌ها و اقلیت‌های دینی تاکید کرد حمایت رهبری از دولت پشتوانه اصلی دولت است و دولت بدون حمایت رهبر نمی‌تواند کاری بکند.

 

به گزارش ایلنا، علی یونسی در حاشیه مراسم شب‌های قدر که حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص حمایت‌های اخیر مقام معظم رهبری از دولت و تیم مذاکره‌کننده در جمع مسئولان و کارگزاران نظام گفت: ایشان مثل همیشه از دولت‌ها حمایت کردند اما این بار، با تعابیر خیلی شفاف و روشنی که برخی برنمی‌تابند فرمودند که «من از دولت حمایت می‌کنم» تا بهانه‌ای برای منتقدان نباشد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت رهبری از دولت پشتوانه اصلی دولت است، اظهار داشت: دولت بدون حمایت رهبر انقلاب نمی‌تواند کاری کند. دولت وقتی که تنفیذ شد، مورد حمایت رهبری قرار گرفت و در همان زمان و در زمان‌های بعدی مکررا دولت را تائید کردند ولی مخالفین گویا نمی‌خواستند آن حمایت‌ها را بشنوند و برای همین مکررا دولت را حمایت کردند و گفتند که هم از دولت و هم از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنم.

وزیر اسبق اطلاعات ادامه داد: با این حال، درب انتقاد باز است و مخالفین می‌توانند انتقاد کنند ولی بدانند که این دولت مورد حمایت رهبری است و هیچ وقت این دولت، کوچک‌ترین رفتاری که مورد مخالفت و نظر منفی ایشان باشد را انجام نمی‌دهد و با توجه به شناختی که از دکتر روحانی دارم، مطمئن هستم که ایشان حتی از فکرشان نمی‌گذرد که به گونه‌ای عمل کنند که مخالفت رهبری را ایجاد کند.

یونسی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه نظرتان درباره یکی بودن آغاز ماه مبارک رمضان و عید فطر میان کشورها و فرق اسلامی چیست؟ تصریح کرد: میان شیعه و اهل سنت در این باره، مبانی فقهی مختلفی وجود داردو من در اینجا معقتدم که باید حکومتی عمل کرد، به این معنا که ببینیم حکومت و ولی فقیه در این باره چه می‌گوید.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور قومیت‌ها و اقلیت‌های دینی با اشاره به استفاده ستاد استهلال دفتر  رهبری از ابرازهای علمی برای مشخص شدن حلول ماه رمضان و حلول ماه شوال خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب برای مشخص شدن ماه رمضان و عید فطر از تمام ابرازهای علمی برای کشف استهلال استفاده می‌کنند و نباید به خودمان شک و شبهه‌ای راه بدهیم.

خبرنگاری از یونسی درباره «نواصلاح‌طلبی» پرسید که وی در پاسخ به این سوال ابراز داشت: من نواصلاح‌طلبی را نه می‌پسندیم و نه آن را جدی تلقی می‌کنیم و اگر منظور این باشد که اصلاح‌طلبی مانند هر جریان سیاسی دیگر خود را اصلاح‌ کند و اشتباهاتش را شناسایی کند، مشکلی نیست.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه هر جریان سیاسی چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب باید در مقام آسیب‌شناسی خود باشد، یادآور شد: آنها باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند و ضعف‌هایشان را اصلاح‌ کنند.

یونسی در پایان تاکید کرد: هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان نسبت به گذشته خیلی فرق کرده‌اند و در حال تغییر و اصلاح هستند.
 

افشای گوشه هایی دیگر از فساد در دولت نهم و دهم؛ ده تن از نمایندگان مجلس در لیست بورسیه های غیرقانونی

Posted: 15 Jul 2014 11:46 PM PDT

بذل و بخشش‌های کلان یارانه مطبوعات برای خواص!
جرس: نایب‌رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس تاکید دارد ریشه استیضاح وزیر علوم اتفاقا در افشاگری های اخیر درباره بورسیه‌های غیرقانونی بوده وتا جایی که اطلاع داریم نام ۱۰نماینده مجلس در میان فهرست سه‌هزار بورسیه غیرقانونی است که وزیر علوم به‌تازگی آن را افشا کرده." همزمان گزارش هایی که نشان از یک حرکت تامل برانگیز دولت احمدی نژاد در ریختن پول نفت بر سفره برخی رسانه ها می باشد، منتشر شده است.

 

به گزارش شرق، مجلس تا همین‌جای کار شش کارت‌زرد به وزیران دولت تدبیر و امید نشان داده و دست‌کم نیمی از وزرای کابینه را تهدید به استیضاح کرده؛ برخی با ریشه‌های سیاسی و برخی با محوریت مسایل منطقه‌ای. اما بیش از همه این‌روزها استیضاح وزیر علوم در دستور کار است و تلاش برای به صحن‌کشاندن فرجی‌دانا.

 

«حامد قادرمرزی»، نایب‌رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس در گفت‌وگو با «شرق» تاکید دارد ریشه استیضاح وزیر اتفاقا در افشاگری وزارت علوم درباره بورسیه‌های غیرقانونی بوده؛ «تا جایی که اطلاع داریم نام 10نماینده مجلس در میان فهرست سه‌هزار بورسیه غیرقانونی است که وزیر علوم به‌تازگی آن را افشا کرده و جالب‌تر اینکه بدانید برخی از همین نمایندگان پای نامه استیضاح وزیر را امضا نکرده‌اند و از وزارت علوم قول گرفته‌اند تا در صورت افشای اسامی، نامی از آنها برده نشود. یعنی یکجور مصالحه، چراکه اگر ماجرای استیضاح به جای باریک کشیده شود، بدون‌شک وزارت علوم هم ناگزیر از خواندن برخی اسامی خواهد شد.

 

البته مجلس بی‌کم‌وکاست جزییات ماجرای بورسیه‌ها را برای افکارعمومی روایت خواهد کرد.» قادرمرزی کمی مصداقی‌تر درباره اشکال بورسیه خلاف قانون برخی نمایندگان مجلس توضیح می‌دهد: «شکل بهره‌مندی برخی نمایندگان متخلف از بورسیه به این ترتیب بوده که به خارج بورس شدند و بعد تبدیل به داخل کردند، این در حالی است که هیچ اثری از پذیرش اینها در دانشگاه‌های خارج از کشور وجود ندارد. سازمان بازرسی گفته جزییات پرونده محرمانه است اما دیر یا زود مقام‌های مسوول باید به افکارعمومی درباره خیانت علمی صورت‌گرفته در سال‌های گذشته اطلاع‌رسانی کنند.»

 

فساد علمی شانه‌به‌شانه فساد اقتصادی
سعدالله نصیری‌قیداری، معاون پارلمانی وزیر علوم پیش از این گفته بود، حدود یک‌هزارو۱۸۴نفر از سه‌هزار بورسیه غیرقانونی دوره احمدی‌نژاد بورسیه‌هایی بودند که به خارج بورس شدند و بعد تبدیل به داخل کردند و این افراد در حال حاضر همگی مشغول به تحصیل هستند و شهریه‌های آنان را نیز معاونت دانشجویی پرداخت می‌کند. اما بورسیه‌های خارج تبدیل به داخل باید حکم جایابی ارایه دهند. قادرمرزی همچنین می‌گوید: «وزیر و معاون پارلمانی ایشان بنا دارند همه چیزها محرمانه باشد اما نمایندگان قرار نیست سکوت کنند چراکه فساد علمی دوره احمدی‌نژاد دست‌کمی از فساد اقتصادی نداشت. فکر کنید همین سه‌هزار دانشجوی بورسیه‌ای غیراستاندارد جذب‌شده در دولت نهم و دهم، دکترهای آینده کشور خواهند شد و به‌تبع مسوولان آینده نظام. این خیانت از آنچه امسال بابک زنجانی به کشور کرده‌، فراتر و عمیق‌تر است و صرفا عدد و ارقام موثقی همراه ندارد، اما اگر کسی چرتکه بردارد و حساب کند که تزریق یک نیروی دکترای ناکارآمد با رانت‌های ویژه به دانشگاه چه لطمه‌ای به اقتصاد و مدیریت کشور وارد می‌کند، آن‌وقت متوجه می‌شویم که میراث ماندگار دکتر احمدی‌نژاد و یارانشان در سال‌های گذشته تنها به تولید اسامی چون بابک زنجانی و امیرمنصور آریا خلاصه نمی‌شود.»

 

دفترچه پررمز و راز بورسیه‌ها
ناگفته‌ها درباره بورسیه‌ها زیاد است و حالا نمایندگان مطلع در این زمینه تنها به عبارت «به وقت مقتضی خواهم گفت» بسنده کرده‌اند، جوادهروی، دفترچه را از کیف بیرون آورده و انواع اسامی و جداول در گوشه‌وکنار دفترچه نقش بسته اما هنوز هم بنا ندارد تا از ناگفته‌ها بگوید. دزدکی هم به دفترچه نگاه کنی، اسامی خیلی خوانا نیست و نمی‌شود به چشم غیرمسلح اعتماد کرد. او در پاسخ به اینکه مصداق بورسیه‌های غیرقانونی چه افرادی هستند و تا چه میزان رد پای نمایندگان در میان است، به «شرق» می‌گوید: «اگر اینها بنا را بر استیضاح بگذارند، حتی اگر وزیر هم نخواهد ما به عنوان نماینده ناگزیر از افشاگری درباره موضوع بورسیه‌ها هستیم.»

هروی در همان حال که دفترچه‌اش را ورق می‌زند به «شرق» می‌گوید: «در برخی از بورسیه‌ها آنقدر تخلف مشهود است که مانده‌ام چطور مسوولان به این سادگی از کنار فروش موقعیت‌های علمی آن هم در سطح دکترا به این شکل مبتذل گذشته‌اند.» ماجرای استیضاح کماکان دور سر وزارت علوم می‌چرخد، ماجرای حکمیت حدادعادل و ابوترابی فرد نیز کج‌دار و مریز دنبال می‌شود و با این وجود استیضاح‌کنندگان هنوز بر طبل خود می‌کوبند و هر بار در جلسه علنی به عدم‌اعلام وصول استیضاح گله می‌کنند. واکنش برخی منتقدان افشاگری وزارت علوم تنها یک تذکر اجمالی به کل ماجرا بوده، چنانچه چندی پیش 15نماینده در خصوص اقدام غیرمنطقی و سیاسی و بلاتکلیفی بورسیه قانونی دوره دکترا که قریب به سه‌هزار نفر بوده‌اند تذکر داده‌اند، این در حالی است که وزارت علوم تاکید کرده که این بورسیه‌ها غیرقانونی‌اند و برخی دیگر از نمایندگان ماجرای استیضاح را به کل امری سیاسی می‌دانند.

علی لاریجانی و هیات‌رییسه و برخی نمایندگان در فراکسیون رهروان ولایت می‌دانند که استیضاح وزیر علوم در یک‌سال نخست فعالیت دولت یازدهم، سودی برای مجلس به‌دنبال ندارد. به ویژه اینکه تا همین‌جای کار 900استاد دانشگاه از مواضع وزیر علوم حمایت کرده و فضای به وجودآمده در دانشگاه‌ها نیز تاییدی است بر ماجرای صلاحیت وزیر علوم.

 

بذل و بخشش‌های کلان یارانه مطبوعات برای خواص!

باگذشت زمان و دور شدن از روزهای حیات دولت نهم و دهم، هر چند وقت یک بار اطلاعات جالب توجهی از بذل و بخشش بیت المال بدون حساب و کتاب گزارش می شود؛ گزارش هایی که نشان از یک حرکت تامل برانگیز دولتی در  ریختن پول نفت بر سفره برخی رسانه ها است.

 
شاید مطالعه این گزارش  فرارو به درک بهتر دلواپسی این روزهای برخی مطبوعات، کمک کند.
 

بنا بر اطلاعاتی که خبرنگار فرارو به دست آورده است، در نخستین سال دولت دهم، محمدعلی رامین ، معاون جنجالی و عجیب و غریب مطبوعاتی وزارت ارشاد،  بالغ بر 20 میلیارد تومان را به یارانه مطبوعات اختصاص داده است . از این 20 میلیارد تومان یارانه سال 88،  حدود 5 میلیارد تومان به دو روزنامه کشور رسیده است: «ایران و کیهان»!

 

موسسه ایران با روزنامه ای 32 صفحه ای، ویژه نامه های رنگارنگ و ویژه نامه های استانی در کنار کیفیت چاپ و تیراژ بالای آن، 2.2 میلیارد تومان یارانه گرفته است اما روزنامه کیهان که در کمیت و کیفیت انتشار، قابل قیاس با روزانه ایران نیست، یارانه اش 400 میلیون تومان از «ایران»  بیشتر است!

 

در واقع روزنامه کیهان بالاترین رقم دریافت یارانه را در بین روزنامه های کشور در سال 88، به خود اختصاص داده که گویا در 4 سال دوم دولت احمدی نژاد رکورد دریافت یارانه نیز محسوب می شود؛ 2.6 میلیارد تومان برای یک سال! ضمن اینکه روزنامه کیهان در طول سالهای 89، 90 و 91 حدود 6 میلیارد تومان یارانه دریافت کرده است.

 

نکته قابل تامل در سال اول وزارت سید محمد حسینی، 5 روزنامه «کیهان، وطن امروز، رسالت، جوان و عصر ایرانیان» یک چهارم یارانه کل مطبوعات را به خود اختصاص دادند و 5 میلیارد تومان یارانه دریافت کردند که با احتساب 2 میلیارد تومان یارانه روزنامه ایران، می توان گفت که حدود 12 میلیارد تومان بین 100 روزنامه کشور توزیع شده است!

 
در واقع حدود 8 میلیارد تومان، بین 6 روزنامه و 12 میلیارد تومان بین بالغ بر 100 روزنامه کشور توزیع شده است.
 

این در حالی است که در همین سال، یارانه روزنامه همشهری 150 میلیون تومان، جام جم 900 میلیون تومان، جمهوری اسلامی 300 میلیون تومان و اطلاعات نیز حدود یک میلیارد تومان بوده است.

 

روند بذل و بخشش دولت احمدی نژاد به دلواپس های امروز به کیهان ختم نمی شود؛ روزنامه وطن امروز متعلق به مهرداد بذرپاش، در سال 89 نزدیک به «یک میلیارد تومان» از دولت یارانه دریافت کرده، روزنامه ای با تیراژ بسیار پایین که سابقه انتشارش به دو سال نمی رسیده است؛ با این حال مبلغ دریافتی روزنامه وطن امروز از روزنامه های «جام جم، همشهری، جمهوری اسلامی، اطلاعات، رسالت، شرق و خراسان» بسیار بیشتر بوده است!

 

بنابر گزارش خبرنگار فرارو، روزنامه تازه متولد شده «عصر ایرانیان» که «بیژن نوباوه» مدیر مسئول آن است نیز در دولت احمدی نژاد مشمول مهرورزی قرار گرفته و طی سالهای 89 تا 91 در مجموع 900 میلیون تومان یارانه از ارشاد گرفته است. در همین مدت، روزنامه کم تیراژ "رسالت" حدود 1.5 میلیارد تومان و روزنامه کم تیراژ "جوان" نیز نزدیک به 2میلیارد تومان یارانه نقدی دریافت کرده‌اند!

 

 روزنامه شرق، در این بازه زمانی حدود 400 میلیون تومان و روزنامه مردم سالاری، حدود 700 میلیون تومان یارانه دریافت کرده است. در واقع روزنامه های با سابقه و شناخته شده  با گستره توزیع سراسری خیلی کمتر از روزنامه تازه متولد شده بیژن نوباوه دریافت کرده اند.روزنامه ای که گویا فقط در تهران توزیع می شده و نام «سراسری» را با خود یدک می کشیده است.

 

این که روزنامه‌ای با تیراژی کمتر از 50 هزار نسخه، در دریافت یارانه رکورد بزند و یا روزنامه ای که تنها در برخی مناطق و دکه های تهران توزیع می شود و کل تیراژش 3هزار نسخه نیست از روزنامه ای مثل همشهری و جام جم و اطلاعات بیشتر یارانه می گیرد، از جمله مصادیق مهرورزی های عادلانه دولت دهم است اما اگر شعار دولت یازدهم «اعتدال» است و وزارت ارشاد مدعی شفاف سازی و رفتار حرفه ای در قبال مطبوعات، باید لیست دقیق پرداخت یارانه در دولت گذشته (اگر وجود داشته باشد!) و لیست دولت فعلی، را منتشر کند تا مردم در جریان واقعیت ها قرار گیرند.

 
اینک به جدول اطلاعات مربوط به پرداخت یارانه مطبوعات از  محل بیت المال طی سال های 1388 تا پایان 1390 توجه بفرمایید.
 
این داده ها بر اساس اطلاعاتی که یک منبع آگاه در وزارت ارشاد دولت احمدی نژاد در اختیار خبرنگار فرارو قرار داده، آورده شده است.
 
 
جدول یارانه پرداختی به روزنامه ها در سالهای 88 ، 89 و 90
نام روزنامه
مبلغ دریافتی (88 تا90)
کیهان
6 میلیارد تومان
وطن امروز
2.2 میلیارد تومان
رسالت
1.5 میلیارد تومان
جوان
2.2 میلیارد تومان
عصر ایرانیان
800 میلیون تومان
شرق
400 میلیون تومان
مردم سالاری
700 میلیون تومان
اعتماد
300 میلیون تومان
آفتاب یزد
300 میلیون تومان
 همشهری
200 میلیون تومان
جام جم
2.5 میلیارد تومان
ایران
5.8 میلیارد تومان
 

 

رابطه دین، اخلاق و عرفان - سروش دباغ

Posted: 15 Jul 2014 11:27 PM PDT

 دانشگاه تگزاس ای اند ام آمریکا

روایت روزنامه جمهوری اسلامی از پشت صحنه کلاسهایی که به نام “جنگ نرم”برگزار می شود

Posted: 15 Jul 2014 11:27 PM PDT

جرس: اخیرا برخي دستگاه‌هاي خاص كشور اقدام به برگزاري كلاس‌هايي با عنوان "جنگ نرم"کرده اند.

 

 به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی مدتي است برخي دستگاه‌هاي خاص كشور اقدام به برگزاري كلاس‌هايي با عنوان "جنگ نرم" براي عموم كاركنان با قيد "حضور الزامي" و با استفاده از مدرسين مجهول‌الهويه تحت عنوان استاد دانشگاه و غيره مي‌نمايند. برگزاري اينگونه كلاس‌ها كه عموماً بعد از حوادث انتخاباتي سال 88 باب شده است اكنون تبديل شده به محفلي براي زير سؤال بردن فرآيند مذاكرات هسته‌اي كشور و تخريب دولت يازدهم و شخص رئيس‌جمهور روحاني . جا دارد مسئولين ذيربط (وزارت اطلاعات) بدان رسيدگي نمايند.

پلیس نیجریه: رهبر بوکوحرام دستگیر شد

Posted: 15 Jul 2014 11:16 PM PDT

جرس: پلیس نیجریه می‌گوید موفق به دستگیری رهبر بوکوحرام شده است.



به گزارش فرارو به نقل از سی‌ان‌ان، پلیس نیجریه می‌گوید، مردی را در «بالمو فورست»، واقع مناطق شمال شرقی نیجریه دستگیر کرده که «رهبر قصاب» بوکوحرام است.

براساس این گزارش، نیروهای نیجریه «محمد ذکری» را حین فرار دستگیر کرده اند. پلیس نیجریه اعلام کرده یکی از اتهامات ذکری 30 ساله، ارتباط وی با قتل 7 نفر از جمله چند زن و کودک است.

وی همچنین متهم به دست داشتن در حمله آوریل(فروردین) گذشته به ماموران گمرک این کشور در «کاری» است.

بوکوحرام یک گروه تروریستی است که از سال 2009 علیه مدارس،‌ کلیساها و دولت نیجریه می‌جنگد. ربودن بیش از 200 دانش‌آموز دختر از سوی این گروه وابسته به القاعده که در ماه مه(اردیبهشت) و در شهر چیبوک صورت گرفت، نام این گروه را بیش از گذشته بر سر زبان‌ها انداخت.

ماه گذشته بود که این گروه تروریستی با حمله به روستای«کومابزا» 60 زن را به مدت 4 روز به گروگان گرفت و 30 مرد را به قتل رساند. این زنان بعدها وقتی بوکوحرامی‌ها در حال جنگ با نظامیان دولتی بودند، از اردوگاهی که نگهداری می‌شدند گریختند.