جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


فردا از آن ماست

Posted:

???? : طراح سبز

فردا از آن ماست

گزارش تصویری - تظاهرات در پاكستان عليه فيس بوك در شهر کراچي

Posted:



 
Get the Flash Player to see this rotator.

 

لینک دانلود عکسها

 

آغاز به کار کمپین فرزندان موسوی و رهنورد

Posted:



پسران موسوی و دختران رهنورد فرزندان ایرانند و نخواهند گذاشت که ایران به دست نا محرمان و نا اهلان ویران شود -

جرس: کمپین ملی وسراسری فرزندان موسوی و رهنورد با انتشار بیانیه ای، همزمان با سالگرد دوم خرداد ماه، فعالیت رسمی خود را اعلام کرد.

سخنگوی کمپین  هدف از تشکیل این تشکیلات ملی و سراسری را "سامان دادن به نیروهای فعال و ایجاد انسجام و انضباطی که می تواند جنبش سبز ملت ایران را به درستی تداوم بخشد و جنبش را از خطر غارت اقتدارگریان مصون بدارد"، دانست و گفت: "عمده ترین و اصلی ترین انگیزه کمپین ملی و سراسری فرزندان موسوی و رهنورد در جهت تحقق اهدافی که در بیانیه های مهندس میر حسین موسوی مکررا از آن یاد شده ،حمایت همه جانبه از پدر و مادر معنوی مان مهندس میرحسین موسوی و پرفسور زهرا رهنورد ،پیگیری وضعیت بازاشت شدگان ، تظلم خواهی از مراجع حقوق بشری و ذی صلاح ، اتحاد و انسجام بین جوانان که نیروهای محرکه جنبش سبز محسوب می شوند تاسیس گشته است واز همه کسانی را که در این باور ، این انگیزه واین هدفها با ما باشند را به همراهی فرا می خوانیم".

متن کامل بیانیه این کمپین به شرح زیر است:

به حضرت پدر، به میر عشق ، میرحسین
به گرامی مادر،همنام زهرای اطهر ، همپای چنان پدر
درود خدا و سلام و صلات ما برای شما که جان شیرین به طبق اخلاص دارید و جان سخت برای هبه و هدیه اش به ملک و ملتی که سزاوار آنند . هزینه های عشق ورزی به رب العالمین و به خلیفگان زمین ، به وسع و مقدور شما پرداخت میشود و درد و داغ تقابل شب پرستان و تاریک اندیشان خسته تان کرده است اما نه دلشکسته ! کمرتان اگر به سوگ شهادت برادران و خواهرانمان شکست ، دل به استواری خود تا به هنوز باقی داشته اید که دلمایه ماست برای استدامت و استواری قدم در کنار شما....باید پاسخی برای تاریخ ، برای فردا ، وبرای سهراب و ندا داشت ...! دلدشت ایران به بذر عشقی که شما افشاندید ، به سبز یکسر و به حضور سرو فامتان سراسر در امد.... در سایه سارسروی چنین سبز و به ایرانشهری که حد و مرزی به کمان نظر آرش گون شما میطلبد ، مافرزندان شما تنهایتان نخواهیم گذاشت...شمار نداها و سهرابهای شما به شمار اختران آسمانند / به همان تلالو اما در زمین و در جوار مبین شما ..! با شمائیم تا به حصول حق خدائی خویش

دانه های عشق ثقل زمهریر سرما را در زیر سنگینی خاک تحمل میکنند تا به فصل رستن و گسستن زنجیرهای زمستانی . وقتی چاووش بهار به هیئت شکوفه نی و نای عندلیبان باغ را به اواز می نشاند ، زمستانیان چه دارند که به پاسخ آرند ؟ رویش بنفشه به گاه بدیهی را جلوگیر نتوانند شد ...!خلق به جلوداری میر و مقتدا وامیر عشق و استقامت ، رهرو راه حسین ع ، میر حسین نشانده به صدر سینه اش جنبش سبز انارستانی خود را ، که گلوگاهی به خون آغشته دارد به بار و بر خواهد رساند تا وعده خدا محقق شود.
ملت سترگ ایران آراء خود را پاس میدارد و به گرم حضورش خواب را بر ربایندگانش آشفته میسازد . ایرانی به حفظ حرمت ایران و به قدر شناسی هویتش ، اگر آغاز حرکتش بنام خدا بود ، یاد خدا و بخون خفتگان راه خدا را تا به وصول و حصول هدف با خود باقی میدارد . پس
ای امیر عشق ! با شمائیم تا تیمم کنیم به خاک خون الود همراهان بخاک افتاده مان و نمازی به اقتدای شما.....قبول پیشا پیشمان

پدر و مادر
اینک فرزندان شما که شناسنامه اشان با خون شهدای سبز مهر و موم گشته با تکیه بر همان عهد پیشین دوباره پا به آوردگاه مبارزه حق علیه باطل گذاردند تا در سپاه صبح و روشنا لشکر جهل و تاریکی را از پای درآوردند. امروز آمدیم تا دست در دست هم دهیم و با ایمان به راهمان و عهدی که با شهدا بستیم تا آخرین نفس یار و یاور شما باشیم . پس ای سیاوش گونه مرد از آتش و بلا بگذر زیرا پس از آن گلستانی گسترانیده خواهد شد به وسعت ایران . ایرانی سبز برای همه ایرانیان.
ما آمده ایم ...
کمپین ملٌی پسران موسوی و دختران رهنورد.
 

جعفر پناهي امشب آزاد مي‌شود

Posted:



 

 

جرس: منابع آگاه خبر داده اند كه جعفر پناهي كارگردان سينما امشب از زندان اوين آزاد خواهد شد.

پناهی پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸ هنگامی که به همراه گروه دیگری از فیلم‌سازان برای گرامیداشت کشته‌شدگان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم به بهشت زهرا رفته بود، به‌همراه مهناز محمدی، مستندساز بازداشت و پس از چند روز آزاد شد اما چندي بعد در شامگاه دوشنبه ۱۰ اسفند به همراه ۱۸ نفر از اعضای خانواده و دوستانی که در خانه او در تهران مهمان بودند  بار ديگر از سوي مسئولان امنيتي بازداشت شد.

پس از چند روز و در چند مرحله، اعضای خانواده و همکاران پناهی آزاد شدند، اما  بازداشت او ادامه یافت. مقام‌های قضایی تاکنون علت بازداشت و اتهام او را اعلام نکرده‌اند. در این مورد صرفا دادستان تهران بازداشت او را غیرسیاسی دانست. رسانه‌های وابسته به محافظه‌کاران ادعا کرده‌اند، دلیل دستگیری او تدارک برای ساختن فیلمی علیه نظام، بوده است. جعفر پناهی یکی از شناخته‌شده‌ترین کارگردانان ایرانی در جهان است. پناهی کارش را در سینما به عنوان دستیار کارگردانِ فیلم های عباس کیارستمی آغاز کرد.بسیاری از فیلم های او تصویری صریح و انتقادی از مشکلات جامعه ایرانی ارائه می دهند که این امر سبب اعمال محدودیت هایی برای نمایش آثارش شده است.

سازمان عفو بین الملل در بیانیه‌ای اعلام کرده یک فیلمساز دیگر، محمدعلی شیرزادی، نیز همراه با جعفر پناهی بازداشت شده‌است. چندي پيش چهره‌هاي شاخص سينماي از جمله مارتین اسکورسیزی، استیون اسپیلبرگ، فرانسیس فورد کاپولا، برادران کوئن، مایکل مور، الیور استون، رابرت دنیرو و رابرت ردفورد و چندین هنرپیشه و کارگردان دیگر آمریکایی جزء با انتشار نامه اي خواستار آزادي او شدند.

یکی نه، پنج تن بودند

Posted:

یکی نه، پنج تن بودند

سیمین بهبهانی ، بانوی غزل ايران 
 ترجمۀ فاطمه کشاورز، استاد زبان و ادبیات فارسی - دانشگاه  واشنگتن – سنت لوئیس



بگو چگونه بنویسم ؟ یکی نه، پنج تن بودند
نه پنج، بلکه پنجاهان به خاطرات من بودند

بگو چگونه بنویسم که دار از درخت آمد
درخت آن درختانی که خود تبر شکن بودند

 

 

Not one, not two …they were five and yet I don’t know why

In my mind, they were more like fifty.

And, how is it possible that gallows [on which they were hanged]

Were, someday, trees that did not surrender to axes?

 

 

بگو چگونه بنويسم که چوب دارها روزی

فشرده پای آزادي بفرق هر چمن بودند

نسیم در درختستان به شاخه ها چو میپیوست

پیام هاش دست افشان بسوی مرد و زن بودند 

 

 

 Tell me how to write about the treehood days of the gallows:

Standing firm for freedom, they dug their heels in the meadow.

When the breeze found them in the orchard and wrapped itself around their branches

Their message reached everyone in soft playful dance.s

 

 

کنون سری به هر داری شکسته گردنی دارد

که روز و روزگارانی یلان تهمتن بودند

چه پای در هوا مانده چه لال و بی صدا مانده

معطلند این سرها که دفتری سخن بودند

مگر ببارد از ابری ، بر این جنازه ها اشکی

که مادران جدا مانده ز پاره های تن بودند

 

 

Now, heads have grown on them, heads hanging from broken necks,

Heads of full-bodied figures, perhaps champions in their own way.   

Left waiting, feet-dangling-in-the-air, utterly robbed of their words,

These heads whose stories could have filled many books!

Only clouds could now rain tears on their broken bodies,

For mothers were not united with them even after their death.

 

 

زداوران بی ایمان چه جای شکوه ام کاینان

نه خصم ظلم و ظلمت ها که خصم ذوالمنن بودند

 

Don’t waste a complaint on the faithless judge, who

Was the enemy, not of darkness and tyranny, but of the Giver of life.

 

 

ماجراجویی کنید مسیر بیانیه تهران را کنار می گذاریم

Posted:



هشدار لاریجانی به آمریکا -

جرس: ماجراجویی کنید بیانیه تهران به کنار می رود و مجلس در رابطه ایران و آژانس تصمیم دیگری خواهد گرفت .

 

رئیس مجلس با اشاره به اینکه ترکیه و برزیل به درخواست آمریکا وارد عرصه فعالیت های هسته ای ایران شوند اظهار داشت ایران به احترام این دو کشور دوست بحث تبادل مشروط سوخت هسته ای را پذیرفت .

به گزارش خبر آنلاین رئیس مجلس در نطق امروز خود با بیان اینکه آمریکا علیرغم ورود این دو کشور بار دیگر بحث قطعنامه علیه ایران را پیش کشید این رویکرد آمریکا را به تمسخر گرفتن ترکیه و برزیل دانست و افزود به این ترتیب صحت نگاه ایران برای همگان اثبات شد . لاریجانی هشدار داد که چنانچه آمریکا به دنبال قیل و قال برای اجرای گزینشی بیانیه تهران باشد و دست به ماجراجویی در شورای امنیت یا کنگره بزند ، ایران این مسیر (بیانیه تهران) را به کنار خواهد گذاشت و مجلس در مورد رابطه ایران و آژانس تصمیم گیری دیگری خواهد کرد . چرا که دولت و مجلس ایران به دنبال اجرای تمام بیانیه تهران هستند نه اجرای گزینشی آن .
 

تصویر - دیدار خانواده های شهدا با میرحسین و زهرا رهنورد

Posted:



 

 

 

اجباری شدن مقنعه در دانشگاه تهران

Posted:



گزارش بی بی سی فارسی -

 

رهنورد: حاکمیت باید بداند که طبع اصلاحات ” اصلاح “است، نه براندازی

Posted:



 

 

رهنورد همچنین یادآور شد: امروز هم جنبش سبز به دنبال همان ارزش های متعالی و در امتداد اهداف انقلاب و دفاع مقدس است و شهدای جنبش سبز و رزمندگان و جانبازان این جنبش ، رهروان همان شهدای هشت سال دفاع مقدس و بویژه فتح آبادان و خرمشهر هستند.

 

 

به گزارش خبر نگار “کلمه” دکتر زهرا رهنورد، قرآن پژوه و استاد دانشگاه در دیدار با جمعی از خانواده های سرداران شهید دوران دفاع، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران  ضمن تشکر و خوش آمد گویی از حضوراین جمع ، بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر را به خاندان شهادت و ایثار و رزمندگی تبریک گفت و افزود: روز فتح خرمشهر، روز بزرگی است که بر تارک حفظ تمامیت ارضی ما مثل خورشید می درخشد . من در ایام حصر آبادان و فتح خرمشهر با همسران اعضای کابینه مهندس موسوی در خرمشهر و آبادان بودیم و شاهد ایثارگری ها ، فداکاری ها و شهادت ها از نزدیک بودیم. رهنورد افزود : واقعا از آنچه می دیدیم ،نیرو گرفتیم و قسم خوردیم که همیشه پاسدار این همه ایثار و فداکاری باشیم و فکر نمی کنم سایه نورانی آن رویدادها بر زندگی ام هیچ وقت حذف شود . همیشه مثل حضرت موسی که می فرمود من هیچ وقت ظهیرا للکافرین نخواهم شد ، انجا قسم خوردم که هیچ وقت یار کافرین چه بی دینان و چه کسانی که حق ، زیبایی ، عدالت و آزادگی را پایمال می کنند نباشم .

 

این استاد دانشگاه در ادامه گفت : بر تارک تمامیت ارضی ما فتح خرمشهر و آبادان می درخشد. وقتی بیشتر درخشش این پیروزی ها درک خواهد شد که آن را با برخی از توافقنامه های امروزی مقایسه کنیم .توافقنامه هایی که از قرار دادهای ننگین ترکمنچای و گلستان بدتر است و آخرین نمونه اش همین معاهده هسته ای هفته گذشته است.

 

وی با یاد آوری این که در زمان قاجار هم ما با این معاهدات روبه رو بودیم ، گفت : فقط شاید فرق آن قرار دادها با الان این باشد که قاجارها وقتی این شکست ها را خوردند شخصی مثل عباس میرزا بود که تمام دلایل شکست را احصا کرد و اقداماتی برای نوسازی کشور انجام داد .

رهنورد ادامه داد : شاید اگر حیات پربرکت امیر کبیر ادامه می یافت ، نوسازی ای که در زمان عباس میرزا آغاز شد ،خوب پیش می رفت و کار به اینجا نمی رسید که بعد از ۲۰۰ سال یک ترکمنچای دیگر امضاکنیم و آن را فتح الفتوح و فتح المبین بگوییم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت :“شهدای جنبش سبز امروز همان پرچم شهدای دفاع مقدس را بلند کرده اند و خاطره فداکاری مادرانی را زنده می کنند که گهواره های فرزندان شهیدان ، رزمندگان و جانبازان را به حرکت در می آوردند. امروز آن فرزندان از گهواره ها برخاسته و هرکدام به یک سلحشور و ایثارگر تبدیل شده اند. اینجاست که نقش بانوان، دختران و همسران بیت شهدا به عنوان پرچمداران پاکی ، عدالت و آزادگی واقعا فراموش نشدنی است و فرا روی همه ما خواهد بود.

دکتر رهنورد در ادامه با تشریح معنای اصلاحات افزود: “اصلاحات همیشه در جهان اسلام بوده و چیز تازه ای هم نیست . بیداری ، احیاو اصلاح همواره همراه هم بوده اند و این سه مقوله در امور سیاسی تئوریزه شده اند . جنبش سبز نیز همین پدیده ها را دنبال می کند، احیا ارزش ها ، اصلاح کجی ها ، بیداری و دردمندی ای که براساس آن به مظالم حکومت ها و دولت ها تن ندهیم .مظالمی که در هرحکومتی ممکن است مثل یک اژدها به جان مردم بیفتد.”

وی خطاب به خانواده های شهدا گفت :”مایلم در حضور شما که هرکدام شاهدانی ارزشمند بر ارزش های شهدایتان بوده و هستید بگویم که این نظام اگر در پی درخواست ها و مطالبات متعالی وارزشی جنبش سبز نباشد قطعا خودش، خودش را شکست خواهد داد. حاکمیت باید بداند که طبع اصلاحات ” اصلاح “است و برانداز نیست.اما ممکن است این نظام با روشی که در پیش گرفته ،خودش را براندازد. حکومت امروز نه ۹۰ درجه که۱۸۰ درجه ازارزش های متعالی اسلام و انقلاب و جنگ تحمیلی انحراف پیدا کرده است .”

 

رهنورد در پایان سخنانش خطاب به دولتمردان امروز ایران گفت :” جنبش سبز نمی خواهد شما سقوط کنید ، انقلاب کبیر اسلامی ما به ۲۵۰۰ سال شاهنشاهی خاتمه داد و به نهضت انبیا پیوست. این انقلاب هیچ وقت سقوط نمی کند ولی این حاکمیت فعلی اگر خودش را اصلاح نکند و به مطالبات مردم پاسخ ندهد ، جنبش سبز آن را بر نمی اندازد، بلکه این حاکمیت خودش، خودش را بر می اندازد. ما امیدواریم که این گونه نشود. ما دلمان می خواهد که همه چیز به بهترین وجه اصلاح شود. امیدواریم خود نظام پیشوایی این مطالبات را بر عهده بگیرد و آن را به انجام برساند. اگر هم به مطالبات مردم بی توجه باقی بماند، تیشه به ریشه خود زده و امیدواریم اینطور نشود.
 

استادیوم آزادی دوم خرداد سال 87

Posted: