جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


مناظره صفار هرندی و کواکبیان  - مناظره ای که مردم بار دیگر خس و خاشاک خوانده شدند

Posted:

مطمئن باشید ما پیروزیم

Posted:

???? : طراح سبز

مطمئن باشید ما پیروزیم

مطمئن باشید ما پیروزیم، زیرا بی اسلحه می جنگیم

تصویر - دیدارعبدالله نوری با فیض الله عرب سرخی

Posted:



تقدیر عبدالله نوری ازاستقامت و پایداری عرب سرخی

Posted:



جرس:عبدالله نوری با حضور در منزل فيض الله عرب سرخی با او دیدار وگفتگوکرد.

 

به گزارش خبرنگار جرس، عرب سرخی از اعضای شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پس ازانتخابات 22 خرداد 88 دستگير شد و به تازگی به مرخصی آمده است.

عبدالله نوری دردیدارباعرب سرخی درجريان بخش کوچکی ازآنچه بروی دردوران طولاني انفرادی و زندان گذشته قرارگرفت،عبدالله نوری نیز با تقدیرازاستقامت و پایداری عرب سرخی دردفاع از حقوق مردم برای آزادی زندانیان بيگناه دعا کرد.

 

 

طاهره سعیدی: مساحت غرفه پناهی جوایزش در موزه سینما از سلول انفرادی اش بزرگترست

Posted:



به درخواست او، و به نمایندگی از جانب او، بازگرداندنِ سریعِ کلیه جوایز ایشان را به خانواده اش، خواستارم -



جرس: طاهره سعیدی همسر جعفر پناهی در دیداری با عزت الله انتظامی رئیس هیات مدیره موزه سینما در اعتراض به زندانی شدن همسرش خواستار آن شد تا به فوریت به نامه وی جهت بازگرداندن کلیه جوایز جعفر پناهی به خانواده اش اقدام شود.

بنا به گزارش پویا خبر،در پایان این دیدار مقرر شد تا طی نامه ای با امضای جعفر پناهی، هیئت مدیره موزه سینما اقدامات لازم را جهت بازگرداندن کلیه جوایز این سینماگر برجسته به خانوده اش انجام دهد. متن کامل نامه طاهره سعیدی به رئیس هیات مدیره موزه سینما عزت الله انتظامی که در تاریخ ده اردیبهشت ماه به دفتر موزه سینما ارسال شده بود.

هنرمند گرامی، ریاست محترم هیأت مدیره موزه سینما، جناب آقای عزت الله انتظامی

با سلام

احتمالاً مطلع هستید که شصت روز از بازداشت همسرم، جعفر پناهی می گذرد.

غیاب او در عرصه هنری این مملکت، مرا وا می دارد که بار دیگر جایگاهش را در سینمای ایران مرور کنم:

پناهی فیلمسازی است که از کار در کشورش منع می شود، با این حال از مفاخر سینمای ایران محسوب می شود.

فیلمسازی است که برخی در مورد فیلم هایش این گونه نظر میدهند که باید آنها را به آتش کشید، با این حال آنجا که لازم است هر یک از جوایزش را افتخاری برای سینمای ملی محسوب می کنند.

فیلمسازی است که به جرم فیلمسازی به زندان می فرستند، با این حال به اعتبار جهانی او تکیه می کنند.

و فیلمسازی که مساحت غرفه جوایزش در موزه سینمای ایران از سلول انفرادی اش بزرگتر است…

آیا در دل چنین تناقضی در برخورد با فیلمساز بزرگ ایرانی، چیزی جز ریا، بهره کشی و مزاحمت برای او می توان یافت؟ چه طور زندگی فیلمسازی را به بازی می گیرند که موفقیت هایش بخشی از آبروی سینمای ایران است؟ غیر از این است که در این میان، آبروی سینمای ایران است که به بازی گرفته می شود؟

به درخواست او، و به نمایندگی از جانب او، بازگرداندنِ سریعِ کلیه جوایز ایشان را به خانواده اش، که برای او، اندیشه او و سینمای او احترام حقیقی قائلند، از جنابعالی خواستارم.

با احترام

طاهره سعیدی

۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹
 

ایجاد رعب؛ توهم اقتدار

Posted:



 

جرس: با نزدیک شدن به اولین سالگرد برگزاری شبهه برانگیز انتخابات، نیروهای امنیتی و قضایی با اتکا به سیاست قدیمی "النصر بالرعب"، تلاش خود را برای ایجاد وحشت در جامعه و القای اقتدار هر روز بیشتر می‌کنند؛اعدام‌ها ادامه می‌یابد؛ احکام سنگین حبس صادر می‌شود؛ اجازه‌ آزادی حتی با تودیع وثیقه‌های چند صد میلیونی به زندانیان داده نمی‌شود؛ زندانیانی که در مرخصی هستند یک به یک به زندان بازگردانده می‌شوند و عده‌ ای نیز بسان قربانی تحت فشارهای شدید ناچار به گفتن و نوشتن از زبان بازجویان خود می‌شوند؛


همزمان با روز معلم و کارگر، معلمان و کارگران به بند کشیده می‌شوند برایشان پرونده‌سازی می‌شود، روند ستاره دار کردن و محروم کردن دانشجویان از تحصیل ادامه پیدا می‌کند؛ اقلیت‌های مذهبی و قومی به شدیدترین شکل ممکن سرکوب می‌شوند.


افزایش تدابیر امنیتی در مناطق کردنشین در پی اعدام زندانیان سیاسی


نیروهای انتظامی در مناطق کردنشین خصوصا در منطقه کامیاران، سنندج و مهاباد در راستای مقابله با اعتراضات احتمالی مردمی پس از اعدام زندانیان سیاسی مستقر شده اند.


به گزارش هرانا، نیروهای امنیتی و انتظامی پس از اعلام اعدام پنج زندانی سیاسی، که چهار نفر از آنان به نام‌های فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و شیرین علم هولی زندانیان کرد بوده اند به صورت بی سابقه ای به مناطق کردنشین گسیل شده اند، این نیروها در مناطق کامیاران، سنندج و مهاباد بیشترین حضور را دارند.


همچنین گفته می‌شود خانواده های زندانیان اعدام شده با همراهی تعدادی از فعالان مدنی اعلام کرده اند که فردا در تهران دست به تجمع اعتراضی خواهند زد.


به گزارش هرانا، تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی اعدام شده در روز جاری که همگی ساکن شهرستان هستند برای برگزاری یک تجمع اعتراضی به سمت تهران به راه افتاده اند. این خانواده ها اعلام کرده اند تجمع اعتراضی خود را از ساعت ۱۱ صبح فردا، ۲۰ اردیبهشت ماه در مقابل در ورودی دانشگاه تهران برگزار خواهند کرد.


بی خبری از وضعیت عضو بازداشت شده کمیته پیگیری حقوقی موسوی


وحید طلایی، عضو کمیته پیگیری حقوقی میرحسین موسوی تا کنون با خانواده خود تماسی نداشته و هنوز خبری از محل نگهداری او در دست نیست.


به گزارش کلمه ساعت هفت صبح روز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه، نیروهای امنیتی به بهانه شناسایی خودروی پارک شده مقابل منزل طلایی موفق به ورود خانه او شدند و بعد از تفتیش منزل و بردن برخی از وسایل شخصی طلایی، او را با خود بردند.این نیروها خود را از نیروهای پلیس امنیت معرفی کرده اند.


بعد از گذشت چندین روز از بازداشت طلایی او هنوز با خانواده خود تماسی نداشته است و این موجب نگرانی همسرش شده است.


همسر طلایی صبح دیروز با مراجعه به دادستانی و با پر کردن فرمی، درخواست کرده که همسرش حداقل به او تلفن بزند و اطلاع دهد در کجا نگهداری می شود.


تا کنون وکلای وحید طلایی نتوانسته اند برای او اعلام وکالت کنند.


مخالفت مسئولان بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه با آزادی کاوه کرمانشاهی


با وجود صدور قرار وثیقه برای کاوه کرمانشاهی و تهیه آن توسط خانواده، مسئولان بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه با آزادی وی، مخالفت کردند.


به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه، با وجود قرار قبلی، مسئولان بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه با اعلام اینکه «وزارت اطلاعات» با آزادی این فعال حقوق بشر مخالفت کرده، آزادی او را «به چند روز آینده موکول کردند.»


این درحالی است که کاوه قاسمی کرمانشاهی نزدیک به ۱۰۰ روز است که در بازداشت به سر می برد و خانواده وی پیش از این بارها نسبت به وضعیت نامناسب روحی و جسمانی وی ابراز نگرانی کرده بودند.


مادر کاوه پیش از این، با اشاره به مشکلات جسمی فرزندش و نیاز مبرم وی به پزشک متخصص، نسبت به وضعیت جسمی پسرش به شدت اظهار نگرانی کرده بود. این فعال حقوق بشر «چندین بار» از ناحیه دهان و دندان مورد عمل جراحی قرار گرفته و تحت «نظارت دائمی» پزشک بوده است.


کاوه قاسمی کرمانشاهی، فعال حقوق بشر، عضو کمپین یک میلیون امضا، سازمان حقوق بشر کردستان و عضو ادوار تحکیم وحدت، از ۱۴ بهمن در بازداشت به سر می برد.


همچنین در خبری آمده است خليل بهراميان، وکیل دادگستری، با حبيب الله گلپري پور زنداني كرد محكوم به اعدام ملاقات کرد.


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خلیل بهراميان به درخواست خانواده حبيب الله گلپري پور زنداني كرد محكوم به اعدام براي اخذ وكالت او به مهاباد سفر کرد.


بهراميان، 14 اردیبهشت ماه با همكاري قاضی ناظر بر زندان مهاباد توانست با آقاي گلپري پور ملاقات کند و با قبول وكالت او وكالتنامه را تنظيم کرد.


لازم به ذكر است حبيب الله گلپري پور زنداني سياسي كرد اهل سنندج در طي ماه گذشته از سوي دادگاه انقلاب شهر مهاباد به اتهام محاربه و همكاري با احزاب كرد به اعدام محكوم شده است.


محاکمه عیسی خان حاتمی در دادگاه انقلاب تهران


جلسه رسیدگی به پرونده عیسی خان حاتمی روز ۲۰ اردیبهشت در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد.


به گزارش خبرنامه گویا، عیسی خان حاتمی روزنامه نگار، مدیر مجلۀ لغو امتیاز شدۀ ایرانمهر، دبیر اجرایی همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران و عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران محاکمه خواهد شد.


وی دی ماه ۱۳۸۸ توسط اطلاعات سپاه دستگیر شد و در زندان اوین و در بندهای ۲۴۰ سپاه و ۲۰۹ اطلاعات زندانی بود و سپس با سپردن وثیقه آزاد شد.


اولین تماس تلفنی دو تن از معلمان بازداشتی از زندان اوین


صبح روز شنبه 18 اردی بهشت ماه، 2 تن از معلمان بازداشتی که پیش از روز معلم بازداشت و به بند 209 زندان اوین منتقل شده بودند با خانواده های خود تماس گرفتند.


به گزارش هرانا، پس از گذشت 10 روز بی خبری کامل از وضعیت رئیس و سخنگوی کانون صنفی معلمان صبح روز شنبه آقایان علی اکبر باغانی و محمد بهشتی لنگرودی با خانواده‌های خود تماس گرفتند.


بی خبری از وضعیت آقای علیرضا هاشمی، دبیر کل سازمان معلمان که در هشتم اردیبهشت بازداشت شده است هم چنان ادامه دارد.


نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در آستانه روز معلم دست کم 8 فعال صنفی معلمان را بازداشت کردند. آن ها هم چنین در روز معلم از برگزاری تجمع معلمان در ابن بابویه نیز جلوگیری کردند و دست کم 15 تن از معلمان پس از تعهد کتبی و بازداشت 24 ساعته حمزه کرمی به شانزده سال حبس قطعی محکوم شد.


شعبه 36 دادگاه تجديد نظر تهران با رد تجديد نظر خواهي، راي صادره از شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران در مورد حمزه کرمي، مدير سایت جمهوریت را تاييد کرد.


به گزارش ندای سبز آزادی، شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران پيش از اين کرمي را به جرم فعاليت تبليغي عليه نظام به تحمل يک سال حبس محکوم کرده بود.


کرمي همچنين به دليل اختلاس از سازمان بهينه سازي به 10 سال حبس و انفصال دايم از خدمات دولتي محکوم شده بود که دادگاه تجديد نظر اين دو مورد را تاييد کرد.


دادگاه انقلاب، همچنين کرمي را به جرم اجتماع و تباني با هدف برهم زدن امنيت کشور به تحمل 5 سال حبس محکوم کرده بود که دادگاه تجديد نظر به دليل اينکه متهم منکر آن بوده و به لحاظ عدم کفايت دليل، حکم به برائت وي در اين مورد را صادر کرد.


وي در جريان انتخابات دوره نهم رياست جمهوري مسوول ستاد مطبوعات هاشمي رفسنجاني بود.


کرمي همچنين مشاورت رييس دانشگاه آزاد و دبير ستاد عملکرد ربع قرن اين دانشگاه را در کارنامه خود دارد.


آخرین وضعیت پرونده بهاره هدایت


جلسه رسیدگی به اتهامات بهاره هدایت برگزار و بعد از اخذ آخرین دفاع ختم رسیدگی به پرونده از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اعلام شد.

مهدی حجتی در گفتگو با ایلنا در خصوص آخرین وضعیت پرونده موکل خود گفت:‌ چهارشنبه هفته گذشته جلسه رسیدگی به اتهامات بهاره هدایت از فعالان دانشجویی در شعبه ۲۸ با حضور رییس شعبه و نماینده دادستان برگزار شد.


وکیل هدایت با بیان اینکه به ۶ اتهام موکلش در این جلسه رسیدگی شد،ادامه داد: عمده اتهامات مطرح در این جلسه فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌های بیگانه،توهین به رهبری،توهین به رییس دولت،اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی ،ورود غیرقانونی و تخریب درب دانشگاه امیرکبیر هنگام ورود مهدی کروبی به این دانشگاه بود.


حجتی اظهار داشت: روند دادگاه به صورت سوال و جواب بود و بعد از اینکه دفاعیات از موکلم اخذ شد به دادگاه اعلام کردیم که با توجه به این روند هیچ تفهیم اتهامی به موکلم صورت نگرفته است.


وی با بیان اینکه رسیدگی به اتهامات توهین به رییس دولت، ورود غیرقانونی و تخریب در دانشگاه امیر کبیر در صلاحیت دادگاه عمومی است، افزود: این موضوع را به رییس دادگاه تذکر دادیم، اما ایشان اعلام کردند که از رییس قوه قضاییه ابلاغ ویژه‌ای برای رسیدگی به این جرائم دارند و در کنار رسیدگی به اتهامات در صلاحیت دادگاه انقلاب می‌توانند،اتهاماتی را که در صلاحیت دادگاه عمومی است را نیز رسیدگی کند.


حجتی تاکبد کرد: طبق موازین حقوقی قاضی صلاحیت خود را از دادگاه می گیرد نه اینکه دادگاه صلاحیت خود را از قاضی بگیرد و علی‌الاصول قاضی حق ندارد به موضوعی که صلاحیت رسیدگی به آن را ندارد،رسیدگی کند.


وکیل هدایت خاطرنشان کرد: در پایان جلسه،رییس دادگاه ضمن اخذ آخرین دفاع ،ختم جلسه رسیدگی را اعلام و قرار شد وکلای پرونده ظرف یک هفته لایحه دفاعیه خود را به دادگاه ارائه دهند.


بیانیه شوراهاي صنفي دانشجويان دانشگاه اميرکبير در پي سوء قصد به دکتر معتمدی


شوراهاي صنفي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميرکبير (پلي تکنيک تهران) در پي سوء قصد به يکي از اعضاء هيئت علمي دانشگاه بیانیه‌ای صادر و منتشر کردند.


به گزارش ندای سبز آزادی، در این بیانیه با اظهار تاسف از سوء قصد به دکتر معتمدی آن هم در فضای دانشگاه آمده است: " شوراهاي صنفي خواستار آنند که کميته اي متشکل از نمایندگان اساتید و نمایندگان صنفی دانشجویان و مسئولان دانشگاه جهت پيگيري روند دادرسي شکايت طرح شده توسط خانواده دکتر معتمدي و شفاف سازي نيت و ريشه يابي علت اين سوء قصد، جهت تنوير افکار عمومي جامعه دانشگاهي کشور و بازگشت آرامش و اطمينان به فضاي دانشگاه تشکيل شود."

 

دادگاه “تهران امروز” برگزار شد و مديرمسئول روزنامه جوان تبرئه شد

Posted:



جرس:جلسه رسيدگی به اتهام روزنامه تهران امروز به مدير مسئولی رسول بابايی در شعبه 76 دادگاه كيفری استان تهران با حضور هيأت منصفه مطبوعات برگزار شد.

به گزراش ایسنا در ابتدای جلسه بر اساس كيفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران مدير مسئول روزنامه تهران امروز با شكايت اداره حقوقی وزارت اطلاعات به نشر مطالب خلاف واقع با چاپ مطلبی تحت عنوان «حاشيه‌های مرگ سيد عبدالله» متهم است.

براساس اين گزارش به دليل عدم حضور شاكی و متهم پرونده، رئيس شعبه 76 دادگاه كيفری تهران ختم جلسه رسيدگی را اعلام كرد.

همچنین هيأت منصفه مطبوعات، به اتفاق آرا مدير مسئول روزنامه جوان را از اتهامات وارده تبرئه كرد.

به گزارش فارس، دادگاه شكايت ميرحسين موسوي از سيدنظام‌الدين موسوي مدير مسئول روزنامه جوان امروز برگزار شد.

در اين دادگاه هيأت منصفه مطبوعات پس از استماع دفاعيات سيدنظام‌الدين موسوی به اتفاق آرا، مدير مسئول روزنامه جوان درباره اتهامات وارده را مجرم نشناخت.


ميرحسين موسوي از روزنامه جوان دو شكايت داشت كه شكايت اول به مصاحبه دكتر اسرافيليان درباره ديدگاه‌هاي شهيد آيت نسبت به ميرحسين بود كه با عنوان «شهيد آيت قبل از همه موسوي را مي‌شناخت»، منتشر شده بود.
شكايت دوم نيز مربوط به انتشار خبري درخصوص منابع مالي ستاد ميرحسين موسوي بود.

وخامت حال عماد الدین باقی؛ احتمال پارگی عصب و جابجایی مهره

Posted:

وخامت حال عماد الدین باقی؛ احتمال پارگی عصب و جابجایی مهره

فاطمه کمالی در گفت و گو با جرس خبر داد -

 

 
 
 
وی در گفت و گو با جرس با اعلام این خبر افزود: چند هفته گذشته باقي را  جهت MRI به بيمارستان منتقل كرده بودند و نتيجه آن نشان از وجود ديسك كمر در دو مهره او داشت. پزشكان فيزيوتراپي حركت را براي او خطرناك دانسته اند زيرا ممكن است موجب پارگي عصب و جابجايي مهره شود و در وهله اول برای كاهش درد او حداقل10 جلسه فيزيوتراپي حرارتي تجويز كرده اند.
 
 
 
كمالي در ادامه از بلاتكليفي مطلق حاكم بر پرونده باقي در ماه پنجم بازداشت او خبر داد وگفت:"تنها دو ماه اول حبس او، با قرار بازداشت بوده است و در مابقي بازداشت باقي تاكنون هيچ قرار بازداشتي در كار نبوده و با دو بار ابلاغ قرار وثيقه او  همچنان در سلول بسته اي در بند 240 زنداني است."
 
 
 همسر عمادالدين باقي به خبرنگار جرس گفت:" نگارش نامه خطاب به مسوولان زندان حق هر زنداني است و طبق قانون نه تنها نبايد مانع از درخواست و شكايت زنداني شد بلكه بايد به آن فورا رسيدگي شود اين در حالي است كه حتي از اعطاي يك قلم و خودكار ساده به باقي براي نوشتن نامه به مسوولان بند حتي برای دريافت كتاب نهج البلاغه جلوگيري مي شود و زماني كه ما براي او كتاب به زندان مي بريم از ما نمي پذیرند" باقي در تمام اين چند ماه از ديدار با وكلاي خود هم محروم بوده است.
 
 
گفتنی است عمادالدین باقی پژوهشگر و روزنامه نگار  سومین باری است که  راهی زندان اوین می شود. پیش از این یک بار به مدت سه سال و باردیگر به مدت یک سال تحمل حبس کرده و نزدیک به 80 بار احضار و بازجویی داشته است.
 
باقی در روز هفتم دی ماه، فردای عاشورای خونین تهران  برای بار سوم بازداشت شد. به گفته همسر وی، عمادالدین باقی بوسیله حکمی که به امضای دادستان وقت تهران رسیده بود ( به تاریخ روز فوت آیت الله منتظری ) و با عنوان پيشگيري از حوادث پس از فوت آيت الله منتظري ، بازداشت شده است.
 
روز گذشته میر حسین موسوی در دیدار با خانواده عماد الدین باقی از مجاهدتهای باقی در دفاع از حقوق بشر تمجید کرد و اظهار داشت: کارهای دین پژوهانه وبشر دوستانه او در خاطره ها باقی می ماند. این روزها سپری می شود اما آنچه باقی می ماند کارنامه افراد در دفاع از حقیقت است.
 
 
 

عصبانیت بازجوها از دیدارهای خانواده مشاوران با مراجع

Posted:



قرار بازداشت بهشتی شیرازی دو ماه دیگر تمدید شد -

جرس:قرار بازداشت سید علیرضا بهشتی شیرازی، مشاور ارشد مهندس موسوی برای دو ماه دیگر تمدید شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، سید علیرضا بهشتی شیرازی در تماس با خانواه خود از تمدید قرار بازداشتش برای دو ماه دیگر خبرداده است.

سید علیرضا بهشتی مشاور ارشد مهندس موسوی و سر دبیر روزنامه کلمه سبز به همراه جمع دیگری از مشاوران مهندس از ۷ دی ماه بازداشت شد و اکنون بیش از ۴ ماه است که بلاتکلیف و بدون آنکه هیچ گونه دلیلی برای باز داشت به او یا وکیلش اعلام شود در زندان است.

اما تمدید قرار بازداشت علیرضا بهشتی شیرازی پس از آن صورت گرفته که بر اساس گزارشات رسیده به کلمه مشاوران دربند مهندس موسوی به دلیل ملاقات خانواده هایشان با مراجع قم و دادخواهی از آنان برای عزیزان دربندشان از سوی بازجویان و نیروهای امنیتی به شدت تحت فشار قرار گرفته اند و با برخوردهای تند آنان مواجه شده اند.

گزارش های رسیده به کلمه حاکی از آن است که دیدار خانواده مشاوران با مراجع و تظلم خواهی آنان ، بازجوها را بر آن داشته تا با اعمال فشار بر زندانی ها و تهدید ضمنی خانواده ها که در دو مورد این اقدام به صورت تلفنی رخ داده ،تلاشی بوده تا از ادامه دیدار آنان با مراجع و در خواست کمک برای جلوگیری از ظلم های رفته بر عزیزانشان جلوگیری شود.

بر اساس اخبار رسیده علیرضا بهشتی شیرازی در طول دوران بازداشت بشدت برای اعتراف از سوی بازجویان تحت فشار بوده است.

چندی پیش خانواده های بهشتی شیرازی،عرب مازار و بهزادیان نژاد از مشاوران ارشد مهندس موسوی که از چهار ماه پیش تا کنون در زندان و انفرادی بسر می برند، به ملاقات حضرات آیات عظام وحیدخراسانی، بیات زنجانی و موسوی اردبیلی،صانعی و محقق داماد رفتند و ایشان را از وضعیت عزیزان دربندشان مطلع ساخته اند.

خانواده ها در این دیدارها تاکید کردند:آقایان عرب مازار ،بهشتی شیرازی و بهزادیان نژاد از افراد انقلابی ، مسلمان و پایبند به ارزش های انقلاب و راه امام هستند و سال هاست اغلب فعالیت هایشان علمی و فرهنگی و هنری است. جرم افراد مشخص نشده است.

این خانواده ها در دیدار با مراجع اعتراضات خود به عدم رعایت حقوق اولیه در بازداشت عزیزانشان را مطرح کردند.آنها از وضعیت موجود به محضر مراجع شکایت برده و عنوان کردند:در این مدت حتی اجازه ملاقات به خانواده ها داده نمی شد و اگر اجازه ملاقات هم داده شده به عنوان هدیه ،با منت و نامه نگاری فراوان بوده است.

در چنین شرایطی قرار بازداشت موقت سید علیرضا بهشتی شیرازی برای دو ماه دیگر تمدید شده است. این در حالی ست که با پایان بازجویی ها تمدید قرار بازداشت هیچ توجیه قانونی ندارد.

وکیل این مشاور دربند نیز بعد از گذشت بیش از چهار ماه هنوز موفق به مطالعه پرونده نشده است. به نظر می رسد تنها توجیه نگهداری مشاوران مهندس موسوی در زندان برای فشارهای سیاسی بر او و نوعی گروکشی است تا رویه ای برسبیل اخلاق و قانون.

قبله ی سبز

Posted:



حمید موسوی -

به ره سبز در ایید و به فردوس روید                                طلب غفر کنید طالب پیمانه شوید

نفس میر بگیریدو امیری بکنید                                       دست از ظلم بشویید و دوصد نافه برید

غم ایام مه الوده به پا اندازید                                         خرقه ی سبز بپوشیدو چو گل باز شوید

توشه ی ره ز اسب دغلان باز کنید                                  پرسیمرغ بگیریدو چو پروانه شوید

بوسه بر لعل ان سرو پر ادینه زنید                                 غم و اندوه و تحجر ز سر باز کنید

خس و خاشاک به چشم دغلان راه دهید                           دست محمود ز گریبان وطن باز کنید

طعم خوشبختی ز جام می ما نوش کنید                            زهر و زقوم به جان دغلان راه دهید

بنهید سر بر این قبله ی سبز ای یاران                              تا که یک بار دگر سرد و پشیمان نشوید