جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


تاکید خطیبان نماز جمعه بر برخورد شدید با رهبران و حامیان جنبش

Posted: 25 Feb 2011 03:56 AM PST

 

جرس: در حالیکه رهبر جمهوری اسلامی طی روزهای اخیر پیرامون خیزش حامیان جنبش سبز در ٢۵ بهمن و اول اسفند سکوت اختیار کرده، نمایندگان وی بعنوان خطیبان نماز جمعه ششم اسفند ماه ٨٩، خواستار برخورد شدید با جنبش سبز و رهبران آن شده و همزمان از عزم خود برای "کور کردن چشم فتنه" خبر دادند.

 

خطیبان نماز جمعه امروز تهران و شهرهای مختلف، همچنین مجددا قیام های ضد استبدادی و آزادیخواهانۀ مردم منطقه را "ناشی از انقلاب اسلامی ایران" ذکر کرده و ضمن حمله به تجمعات و تظاهرات حامیان جنبش سبز در حمایت از آن قیام ها، آنان را گروهی "فتنه گر کم تعداد" و در راستای "اهداف آمریکا و اسراییل" خواندند.

 

خطیبان نماز جمعه در خطبه های خود ضمن اتمام حجت با دستگاه قضایی برای برخورد با رهبران جنبش، همچنین ادعا کردند که این افراد حتی لایق یك گلوله سربی نیستند و مردم با حضور گسترده خود آنها را محاكمه و زیر پای خود له كرده اند."

 

تهران، امامی کاشانی: هركس در مقابل انقلاب اسلامی بایستد از بین می رود

محمد امامی كاشانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، گفت "اما گفته بود هركدام از ما در مقابل انقلاب بایستد، از بین می رود و امروز و بعد از فتنه سال گذشته و فتنه ٢۵ بهمن معنی «ما» را می فهمم. "

 

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود، بدون اشاره به جو پادگانی و سرکوب اخیر، گفت: این آقایان دعوت كرده بودند كه مردم در ٢۵ بهمن به خیابان ها بیایند و گروه اندكی آمدند و این در حالی بود كه ملت ایران ٢٢ بهمن آنچنان در سراسر كشور در صحنه حضور یافتند و حماسه آفریدند كه دنیا عبرت گرفت.

 

وی خطاب به "دسته ای از جوانان كه در ٢۵ بهمن به خیابان ها آمدند" نیز توصیه كرد كه "زیر پرچمی قرار گیرند كه امروز بر دوش حضرت آیت الله خامنه ای است و دیروز بر دوش حضرت امام خمینی قرار داشت. " وی مدعی شد پرچم مقابل بر دوش كارتر؛ ریگان؛ بوش پدر؛ بوش پسر و امروز هم بر دوش اوباما است.


امامی كاشانی افزود: بیشتر مردم این را درك كرده اند اما این شمار اندك از جوانان و نوجوانان هم نباید فریب بخورند و بیایند زیر پرچم اسلام كه بر دوش حضرت آیت الله خامنه ای است و وظیفه خود را درك و عمل كنند؛ امروز ؛ روز تردید نیست.

 

خطیب نماز جمعه تهران با ادعای اینكه "ولایت همان خط مستقیم است"؛ اظهار عقیده کرد "هرگاه سیاست در دین قرار گرفت؛ سیاست اصیل و درست است؛ نباید اخلاق و دین در سیاست قرار گیرد زیرا در این صورت اخلاق و دین سكولار و بی محتوا می شود و تنها ظاهری از آنها باقی می ماند. "


امام جمعه موقت تهران بدون رویکرد به عمکرد غیر اخلاقی و غیر حرفه ای رسانه های حکومتی و امنیتی در انعکاس حقایق، به "اخلاق رسانه ای" اشاره كرد و با توصیه به ایجاد تشكیلاتی در زمینه اخلاق رسانه ای گفت رسانه ها باید دنیا و كشور ما را ببینند ؛ نه مصالح اندك خود را و آنها باید حق را تبیین كنند و رسانه‌های علاقمند به انقلاب باید تشكیلاتی ایجاد و اخلاقی را مطرح كنند كه در آن فقه و فكر وجود داشته باشد تا حلال و حرام رعایت شود.

 

امامی كاشانی گفت: دولت ؛ مجلس ؛ قوه قضائیه و شورای نگهبان كار خود را می كنند؛ حال اگر كسی به عملكرد این دستگاه ها اعتراض دارد ؛ نباید اسلام و خط مستقیم را مورد حمله قراردهد.

 
اصفهان، رهبر: سران فتنه حتی لایق یك گلوله سربی نیستند

محمد تقی رهبر' در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان گفت "با قیامهای همگانی ملتهای منطقه، فاتحه ابرقدرتها خوانده شده است.

 

وی با بیان اینكه ابرقدرتها از اسلام انقلابی می ترسند، به راهبران جنبش سبز حمله و اهانت کرده و گفت "در ایران دو فرد فاسد با همدستی آمریكا، رژیم صهیونیستی، منافقین و مزدوران آنها با صدور اطلاعیه ای درصدد به خیابان كشاندن حدود چند صد نفر اراذل و اوباش بودند تا بگویند كه اگر در تونس و مصر حركتی درجریان دارد، در ایران هم اینگونه است. "

 

نماینده اصفهان در مجلس افزود: مجلس در فتنه ننگین ٢۵بهمن كه این جنایتكاران آن را حركتی ضد ملی و اسلامی كردند، بیشترین حضور را نشان داد و خواستار محاكمه سران فتنه و مجرمین سیاسی شد.


وی گفت: دستگاه قضایی نیز تاكنون پیگیر این موضوع بوده و قصوری نكرده و هم اكنون نیز به دنبال محاكمه این افراد است.  وی اظهارداشت: این افراد حتی لایق یك گلوله سربی نیستند و مردم با حضور گسترده خود آنها را محاكمه و زیر پای خود له كردند.

شیراز، ایمانی: روحانیت چشم فته را کور کند

نماینده رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: این وظیفه روحانیت است كه با افزایش بصیرت در مردم و آگاه سازی جامعه در مقابل فتنه گران بایستد و چشم فتنه را كور كند.

 

اسد الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: روحانیت باید مردم را فتنه شناس بار بیاورد . در جریان فتنه نیز مردم انتظار دارند كه روحانیت به جامعه بصیرت بدهد.


وی ادامه داد : همانطور كه از ابتدای انقلاب روحانیت در خط اول دفاع از انقلاب بوده و بیشترین شهید را به نسبت جمعیت تقدیم كرده است اكنون و در جریان فتنه نیز باید روحانیت به صحنه بیاید وهمانطور كه در حوزه های بزرگ علمیه علما و روحانیون اعتراض خود را به فتنه و فتنه گران اعلام كردند این امر تداوم داشته باشد تا كسی نتواند در انقلاب فتنه انگیزی كند.

 

نماینده فارس در مجلس خبرگان مدعی شد: كسانی كه فتنه روز ٢۵ بهمن را به راه انداختند برای كمك به انگلیس و آمریكا به صحنه آمدند آنها می خواستند نظام را از بالندگی و رشد بیندازند آنها می خواستند این حرف امریكا و اسراییل را بزنند كه نظامی كه مردم آن در كف خیابانها هستند و گرفتار مشكل است چگونه می تواند دستاوردهایش را صادر كند.

 
رشت، عربانی: وضعیت حجاب دردناک است

یوسف صدیق عربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: با به پایان رسیدن فرعونیت آمریكا و قدرت های منطقه، هر روز شاهد به زیر كشیده شدن طاغوت های منطقه یكی پس از دیگری هستیم.


وی در ادامه به مشكل بدحجابی در جامعه و دانشگاه ها اشاره كرد و اظهارداشت: مسوولان دست اندركار به فكر حل این مسئله مهم در دانشگاهها باشید چرا كه در این زمینه كمتر توجه شده است.


خطیب جمعه رشت خاطرنشان كرد: وضع فعلی بدحجابی در خیابان ها در شان یك جامعه اسلامی نیست و متاسفانه این روند در جامعه رو به گسترش بوده و دل خانواده های شهدا و مومنین را به درد می آورد. كشور ایران اسلامی ام القرای جهان اسلام است و باید حجاب در آن رعایت شود و هر جای جهان سخنی از اسلام به میان می آید، كشور ایران به عنوان الگو مطرح است.


وی با تاكید بر اینكه باید همه پشتیبان و در خط ولایت فقیه باشند، ادعا کرد: ولایت فقیه پدیده جدیدی نیست و از زمان غیبت كبری مطرح بوده و علما نیز در زمان غیبت اجازه نمی دهند در دین بدعت ایجاد شود.

 
مشهد، علم الهدی: امروز مسلمانان جهان بپا خاسته اند

احمد علم الهدی نیز امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد گفت "امروز مسلمانان جهان علیه دولت ها و حاكمان وابسته به استكبار در كشورهایشان به پاخاسته و بیدار شده اند. "

 

نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت : اگرچه به ظاهر در عربستان سعودی، امارات عربی متحده و سایر كشورهای حوزه خلیج فارس كه تحت حاكمیت حاكمان شیطانی وابسته به استكبار زندگی می كنند از درگیری، شهادت و راهپیمایی بر خلاف بحرین و برخی دیگر كشورهای عربی خبری نیست اما این بدان معنا نیست كه همه چیز خوب است بلكه به این دلیل است كه مردم این كشورها زندگی تحت ظلم را پذیرفته اند.

 

علم الهدی افزود: بر خلاف مردم تحت ستم كشورهای مذكور، مردم برخی دیگر از كشورهای عربی مانند بحرین با نثار خون و جان خویش درمقابل طاغوت و ظلم ایستاده اند و خواستار بر اندازی حاكمان ظالم كشورشان و خارج شدن از زیر بار ظلم و ستم هستند.

 
تبریز، مجتهد شبستری: بزودی دست آمریکا از مطقه قطع می شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با بیداری و خیزش ملت های مسلمان به زودی دست آمریكا از امكانات و منابع منطقه شمال افزیقا و خاورمیانه قطع می شود.

 

محسن مجتهد شبستری در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز افزود: تحولات منطقه منافع آمریكا را كه به واسطه حكام دست نشانده ایجاد شده بود به خطر انداخته و مقامات این كشور را به شدت عصبانی كرده است.


وی اظهار داشت: مصر، بحرین و لیبی مناطق حساس و مهمی برای جهان اسلام و نیز از طرفی پایگاه های نظامی و اطلاعاتی مناسبی برای آمریكا هستند و به همین دلیل آمریكا از تحولات این كشورها و احتمال نابودی حكومت های دست نشانده خود در آنها نگران است.


وی در ادامه سحنانش اهمیت ارائه آموزش های دینی در مدارس را یاد آور شد و افزود: روحانیت باید بیش از پیش درحوزه آموزش و پرورش نقش آفرینی كنند و همزمان باید از تمركز گرایی در شهر قم پرهیز كرده و در مناطقی از كشور كه با كمبود روحانی مواجه هستند خدمت رسانی كنند تا عموم مردم بتوانند از دانسته های آنها استفاده كنند.

 

 

درخواست همسر علی باقری از دادستان برای ملاقات فوری

Posted: 25 Feb 2011 03:44 AM PST

 جرس: در پی بازداشت علی باقری عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب و بی خبری از وضعیت او همسر این زندانی سیاسی در نامه ای  خطاب به دادستان تهران خواستار ملاقات فوری با همسرش شد.


به گزارش امروز متن این نامه به شرح زیر است:

دادستان محترم انقلاب اسلامی 
جناب آقای جعفری دولت آبادی

با سلام و احترام 
بدین وسیله به استحضار می رساند اینجانب مژگان اثباتی همسر آقای محمد علی باقری عدالت که بنا به درخواست وزارت اطلاعات مورخ 24/11/89، در تاریخ 25/11/89 برای انجام پاره ای مذاکرات دوستانه! به محل مزبور احضار شده لیکن پس از دو ساعت گفتگوی به ظاهر ناتمام به اتفاق عده ای از ماموران آن وزارتخانه به منزل آمده و با تفتیش محل، به خصوص کتابخانه شخصی اینجانب، مواردی که تاکنون برای بنده نامعلوم است به استثنای دفاتر تلفن و اسباب بازی دخترم و برخی جزوات درسی مرا با خود ضبط نموده و با برخورد توهین آمیزی یکی از ماموران، همسرم را بی دلیل دستگیر کرده و در مقام پاسخگویی از چرایی موضوع، مرا به دفتر شما ارجاع داده اند. 
از آن جا که همسرم دارای عارضه ی قلبی و فشار خون و آلرژ ی هستند و وضعیت نامناسب زندان در این شرایط بر نگرانی ما افزوده است و بی خبری از وی مزید بر علت گشته، حضورا در تاریخ 27/11/89 به دفتر جنابعالی مراجعه نموده و با برخورد ناشایستی مواجه شدم. لذا با تاسف بسیار و ناامیدی این عریضه را می نویسم تا نه تنها ذهن شما را نسبت به گذشته ی فردی از فرزندان صدیق این مرز و بوم آشنا و روشن سازم، بلکه سندی باشد برای آینده ی تاریخ ایران، که ببینند انقلاب چگونه فرزندان خود را می خورد...
جناب آقای دادستان: علی باقری در بدو پیروزی انقلاب 12 ساله بوده او در یک خانواده ی اصیل و مذهبی رشد کرده است پس طبیعی است که از اولین افرادی بوده که انجمن اسلامی مدرسه ی مفتح امروزی و (خوارزمی سابق) را پایه گذاری کرده و پس از آن تاسیس هیئت مذهبی پسران آن دبیرستان و سپس بسیج دانش آموزی و در سال 62 آهنگ جبهه نموده، در بدو ورود به دانشگاه با تاسیس انجمن اسلامی و بسیج برایش تاریخ تکرار شده و تا پایان جنگ در جبهه حضوری فعال داشته است، بدون اینکه از قبل جنگ غنیمتی اندوخته یا منفعتی طلبیده باشد که همیشه این گونه افراد مورد سرزنش وی بوده اند او که دغدغه ی امام راحل را با گوشت و خون خود لمس کرده است برای اینکه نگذارد انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد بدنبال اسلامی کردن دانشگاه ها از اعضاء مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان بود و پس از اتمام تحصیل در عرصه مطبوعات و سپس در دولت اصلاحات افتخار خدمت در سمت مدیر کل سیاسی و امنیتی استانداریهای قزوین و گیلان را داشت و مدتی سرپرست استانداری گیلان و تا سال 84 مدیرکل سیاسی وزارت کشور به عهده وی بود.


جناب دادستان از شما می پرسم آیا جای علی باقری با این کارنامه قابل قبول به عنوان انسانی انقلابی و مومن که دعوت امام زمان خویش را لبیک گفته و بی وقفه در جهت اهداف بلند آن گام نهاده، گوشه ی زندان مخوف اوین می باشد؟ چگونه می توانید پاسخ ضدانقلاب را بدهید که محرمان انقلابتان در سلول های انفرادی سرد و تاریک بازمانده از دوران ستم شاهی بسر می برند، شما که دوست انقلابید، پس چه حاجت به ... 
آقای جعفری! دختران خردسال من در فقدان پدرشان بسیاری بی تاب هستند مادر پیر و بیمار همسرم تحمل از کف داده است. 
و ا... این انصاف نیست که عزیزان و جگرگوشه های امام راحل که سربند یا زهرا (س) و یا حسین (ع) بر پیشانی بسته و داوطلبانه بدون کمترین چشم داشتی از انقلاب پاسداری نموده اند اینگونه به بند کشیده شوند. آیا این اجر و مزد فرزندان جان بر کف این مرز و بوم است؟ آیا این پاسخ در خور کسانی که به فرمان آن عزیز کمربندهایشان را محکم بستند تا انقلاب اسلامی را جهانی سازند. 


منش علی باقری در ساده زیستی به تاسی از امام علی (ع) زبانزد خاص و عام است آیا زراندوزی کرده که وی را به بند کشیده اید! که زراندوزان آزادترند!... 
با این اوصاف، ما خانواده سرباز انقلاب را امام زمان (عج)، علی باقری، آزادی بی قید و شرط وی را از آن مقام مسئول خواهانیم و به عنوان اولین مرحله، درخواست ملاقات فوری با ایشان را داریم. چرا که وضعیت روحی فرزندانش نامناسب است و بیخبری از شرایط نامساعد پدرشان نگران کننده است.

... واجعله اللهم مفزعا لمظلوم عبادک و ناصراً لمن لایجد له ناصر اً غیرک.
... و قرار بده او را ای خدا پناهگاه برای ستمدیدگان بندگانت

با تشکر 
مژگان اثباتی 

 

بیانیه جبهه مشارکت در محکومیت زندان خانگی غیرقانونی رهبران جنبش سبز

Posted: 25 Feb 2011 03:44 AM PST

جرس: جبهه مشارکت ایران اسلامی با صدور بیانیه به حصر ناجوانمردانه میرحسین موسوی و مهدی کروبی شدیدا اعتراض کرد و مسئولیت همه عواقب این اقدام را متوجه مسئولین اصلی کشور دان و از حق مردم در ابرازنگرانی از این اقدام و پی گیری رفع حصر و زندان این عزیزان حمایت کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوروز متن این بیانیه به شرح زیر است:

 
بسم الله الرحمن الرحیم
حصر ناجوانمردانه و غیر قانونی رهبران سربلند جنبش سبز، مهندس میرحسین موسوی و حجه الاسلام و المسلمین کروبی، کوششی دیگر بر سرپوش گذاشتن برعمق بحرانیست که کودتاگران را احاطه کرده و در خود فرو برده است. آنها با این اقدامات گمان می کنند می توانند جنبش سبز ملت ایران در نفی استبداد و بی قانونی را سرکوب کنند. ملت سربلند ایران که در طول دو سال گذشته اراده مصمم خود را در تغییر مناسبات ظالمانه و استقرار حاکمیت مردمسالارانه واقعی نشان داده اند اینک به حق نگران سلامت رهبران عزیز خود هستند و در صورتی که پاسخ مناسبی به این نگرانی و در جهت رفع آن نبینند حق خود میدانند تا بهرنحو حمایت خود را از رهبران خود، آقایان موسوی و کروبی ابراز دارند وانزجار خود را از رفتار غیر قانونی قوه قضائیه و نهادهای امنیتی وانتظامی عامل اعلام دارند.


در حالی که مردم عزیز همواره کوشیده اند در کمال آرامش و با روشهای مدنی و مسالمت آمیزخواسته های مشروع و قانونی خود را بیان دارند پاسخی جز سرکوب و خشونت نگرفته اند. این بدان معناست که کودتاگران اقتدارگرا تداوم حاکمیت غیر قانونی خود را جز با رادیکال و تند کردن فضای کشور ممکن نمی دانند ، و به همین دلیل مسئولیت رخداد هرگونه حادثه ناگواری خواسته یا ناخواسته بر گردن آنهاست و درکارنامه آنها ثبت می شود.


جبهه مشارکت ایران اسلامی با محکوم کردن حصر و زندان خانگی غیرقانونی آقایان موسوی و کروبی وابراز نگرانی شدید از سلامت آنها و همسران مکرمه شان، مسئولیت همه عواقب این اقدام را متوجه مسئولین اصلی کشور می داند و از حق مردم در ابرازنگرانی از این اقدام  و پی گیری رفع حصر و زندان این عزیزان حمایت می کند.


جبهه مشارکت ایران اسلامی
6/12/89

 

 

دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس: ما امید چندانی به اصلاح روند های موجود به وسیله حاکمان نداریم

Posted: 25 Feb 2011 02:27 AM PST

جرس: در واکنش به وقایع اخیر کشور و تداوم سرکوب حامیان جنبش و حصر خانگی رهبران آن توسط حکومت، گروهی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران، با انتشار بیانیه ای، تهدیدات و سرکوب های دولت در فرونشاندن اعتراضات مردمی را "بی نتیجه" دانسته و همزمان خاطرنشان کرده اند که "امید چندانی به اصلاح روند های موجود به وسیله حاکمان نداریم چرا که نیک آگاه هستیم که رفتارهای غیرانسانی آنها نه ناشی از عقاید ایدئولوژیک و دینی، بلکه ریشه در منافع باد آورده اقتصادی دارد که انحصار قدرت سیاسی برای آنها فراهم آورده است.بنابراین برای ما در این شرایط آنچه اهمیت دارد و آنچه حقیقت دارد عمل تاریخ ساز مردم است."

 


این دانشجویان همچنین آمادگی خود را برای شرکت در تجمعات اعتراض به حصر رهبران جنبش سبز اعلام کرده اند.


به گزارش منابع خبری جرس، دانشجویان و فعالان دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس، در بیانیه تحلیلی خود، با تاکید بر "داخلی بودن ریشه مبارزات مردم ایران"، همچنین تاکید کرده اند که "باید صبورانه به مبارزات ادامه داد و در دام خشونت کودتاچیان نیفتاد."


متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

حضور آرام، پر صلابت و شجاعانه مردم ایران در راهپیمایی اعتراضی ٢۵ بهمن خط بطلانی بود بر بیش از یک سال هجمه سنگین امنیتی و تبلیغاتی حکومت کودتا علیه جنبش سبز مردم ایران. رژیم ظلم و جور عمومی حاکم که تصور می کرد با اعدام های گسترده، تبلیغات سنگین و صرف همه امکانات کشور برای ارعاب معترضان توانسته است به جنبش اعتراضی مردم پایان دهد، با این راهپیمایی در شوک فرو رفت و در واکنشی سراسیمه اقدام به حصر دو رهبر جنبش سبز یعنی آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی نمود.از آن پس رفتارهای هیستریک حکومت کودتا ادامه داشته است؛ از نعره های سبعانه "اعدام باید گردد" نمایندگان مجلس کودتا گرفته تا حملات وحشیانه عمال استبداد به خانه بی دفاع مهدی کروبی.


رژیم ظلم و جور عمومی حاکم بر ایران تصور می کند که می تواند با این اقدامات غیر انسانی جنبش سبز مردم ایران را سرکوب کرده و آب رفته را به جوی  بازگرداند. اما زهی خیال باطل! آنچه امروز در ایران می گذرد ریشه در نارضایتی عمیق مردم از روند هایی دارد که در سال های گذشته بر کشور حاکم بوده است: گسترش شکاف طبقاتی و نابرابری علی رغم شعار های عوام فریبانه، انحصار منابع اقتصادی به دست نظامیان، سرکوب گسترده سیاسی ، رواج گسترده دروغ و ریا و استفاده ابزاری از دین. اینها رانه دیالکتیک عمل مردم در مبارزه موجود هستند. البته کودتاچیان حاکم بر ایران برای حفظ انسجام اقلیت هوادار خود، همچنان می کوشند اعتراضات مردم را به تحریکات بیگانگان نسبت داده و ریشه های داخلی نارضایتی از وضع موجود را انکار کنند. اما حقیقت این است که این گونه دروغ پردازی ها دیگر تاثیری در قضاوت مردم ندارد و اکنون برای اکثریت مردم آشکار شده است که رسانه های دروغ پرداز از جمله صدا و سیما جزء ارگانیک استبداد حاکم بر ایران هستند.


ما امید چندانی به اصلاح روند های موجود به وسیله حاکمان نداریم چرا که نیک آگاه هستیم که رفتار های غیر انسانی آنها نه ناشی از عقاید ایدئولوژیک و دینی، بلکه ریشه در منافع باد آورده اقتصادی دارد که انحصار قدرت سیاسی برای آنها فراهم آورده است.بنابراین برای ما در این شرایط آنچه اهمیت دارد و آنچه حقیقت دارد عمل تاریخ ساز مردم است. تا جایی که به مردم مربوط می شود هدف کوتاچیان از یک سو گرفتن امید از مردم نسبت به نتیجه مبارزه و از سوی دیگر به خشونت کشاندن مبارزات است.بنابراین باید صبورانه به مبارزه ادامه داد و تحت هیچ شرایطی به دام خشونت که منش و خواست سرکوبگران حاکم بر ایران است نیفتاد.


ما جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس ضمن هشدار به کودتا چیان حاکم نسبت به ادامه روند های موجود، و ضمن گرامیداشت یاد شهیدان به خون خفته جنبش مردمی ، همبستگی خود را با خانواده زندانیان سیاسی و رهبران در حصر جنبش سبز اعلام کردو و با اعتقاد راسخ به این که در شرایط سرکوب افراطی ترین کار سکوت کردن است، آمادگی خود را برای شرکت در تجمع اعتراض به حصر رهبران جنبش سبز اعلام می کنیم.


جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس
پنج شنبه پنجم اسفند ٨٩
 

ممنوع الورودی و احضار تعدادی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

Posted: 25 Feb 2011 01:44 AM PST

جرس: بنا به دستور ریاست انتصابی دانشگاه فردوسی مشهد، تعدادی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد ممنوع الورود شدند.


به گزارش منابع خبری جرس، با حکم مستقیم و محرمانۀ «عاشوری»، رییس انتصابی آن دانشگاه ، تعدادی از دانشجویان که اکثرا از دانشکده فنی- مهندسی هستند، به مدت یک ماه و تا زمان رسیدگی به پرونده ی آنان ممنوع الورود به دانشگاه اعلام شدند.


منبع خبری فوق خاطرنشان می کند این اقدام نادر که در طول اعتراضات پس از انتخابات دیده نشده، به اعتقاد دانشجویان نوعی اعلام جنگ از طرف مقامات دانشگاه محسوب می شود.


همچنین علاوه بر این، تعدادی از دانشجویان نیز به کمیته انضباطی احضار شده و اتهاماتی پیرامون تجمعات ٢۵ بهمن و اول اسفند متوجه آنان شده است.


گفتنی است این ابلاغها محرمانه بود.


طی روزهای گذشته نیز، سرپرست موقت و انتصابی دانشگاه صنعتی شریف، طی اقدامی غیرقانونی، ۲۰ دانشجوی آن دانشگاه را ممنوع الورود به محیط دانشگاه اعلام کرد و همزمان از ورود ۲۵ تن دیگر به خوابگاه جلوگیری بعمل آورد.

این اقدام بنا به گفته‌ مسئولان دانشگاه، تا روشن شدن وضعیت دانشجویان احضار شده به کمیته انضباطی و صدور حکم محرومیت از تحصیل برای آنان، این حکم باقی خواهد بود.
 

تعطیلی دفتر شبکه ماهواره ای اهل بیت در قم

Posted: 25 Feb 2011 01:22 AM PST

بازداشت دو روحانی مرتبط با شبکه

جرس: منابع خبری گزارش داده اند که روز پنجشنبه پنجم اسفند، دفتر شبکه ماهواره ای اهل بیت در شهر مقدس قم بدستور دادگاه ویژه بسته شد . در این گزارش آمده است "اتهام اين شبكه ماهواره ای شیعه بنا به گفته دادگاه ويژه، رفتار مغاير با وحدت بوده است."


به گزارش تارنمای «شیعه نیوز» روز گذشته دفتر شبکه ماهواره ای اهل بیت در شهر مقدس قم بدستور دادگاه ویژه بسته شد .


همچنین دو طلبه روحانی به نامهای سید مجید نبوی و هاشم زاده در اصفهان به دلیل همکاری با این شبکه ماهواره ای بازداشت شدند .


شبکه ماهواره ای اهل بیت یک شبکه غیر انتفاعی میباشد که توسط یک روحانی افغانی تبار به نام «اللهیاری» در آمریکا اداره می شود .
 

درخواست دانشگاهیان ایرانی خارج از کشور از جامعه بین المللی برای اعمال فشار جهت رفع حصر رهبران سبز

Posted: 25 Feb 2011 01:22 AM PST

جرس: در پی ادامه حصر راهبران جنبش سبز و بی خبری از وضعیت و سرنوشت آنان، گروهی از دانشجویان و دانشگاهیان ایرانی خارج از کشور و تشکل های ایرانی مستقر در آن دانشگاهها، از جامعه بین المللی خواستار اعمال فشار جهت رفع حصر رهبران سبز درایران شدند.


به گزارش منابع خبری جرس، متن بیانیۀ این تشکل های دانشجویی – دانشگاهی به شرح زیر است:

حاکمیت ایران با سرکوب بی رحمانه راهپیمایی مسالمت آمیز شهروندان ایرانی در ٢۵ بهمن ماه بار دیگر نشان داد که به موازین بین المللی و قانون اساسی ایران پای بند نیست. کشته شدن حداقل سه تن از شهروندان ایرانی و دستگیری اعضای خانواده کشته شدگان و شکنجه آنان برای اعترافات کذب، تنها گویای بخشی از بی رحمی و سبعیت حاکمیت استبدادی جمهوری اسلامی است. در ادامه سرکوب و تجاوز به حقوق شهروندان ایرانی، حاکمیت ایران اخیرا رسما اعلام کرده است رهبران جنبش دموکراسی خواهی مردم ایران میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، مهدی کروبی و فاطمه کروبی را با اتهام درخواست راهپیمایی مسالمت آمیز که آزادی آن در اصل ٢٧ قانون اساسی ایران به رسمیت شناخته شده است بدون محاکمه و با نقض آشکار اصل ۳۲ قانون اساسی تحت حصرخانگی قرار داده است.

ما به عنوان نمایندگان بخشی از دانشجویان و دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور درخواست می کنیم تا با اعمال فشار دیپلماتیک بر دولت ایران موجبات رفع حصر رهبران جنبش دمکراسی خواهی ایران فراهم شود. ملت ایران رفتار جامعه بین المللی در قبال این موضوع را مد نظر قرار خواهد داد و آن را به منزله آزمونی برای وفاداری به اصول دموکراسی و حقوق بشر قلمداد خواهد کرد. مقاومت ملت ایران و اعتراضات گسترده ۲۵ بهمن و اول اسفند نشان داد که اقتدارگرایان در ایران دیر یا زود رفتنی هستند و ملت ایران از هم اکنون دوستان واقعی خود را برای فردای ایران آزاد خواهد شناخت.


پرسا - پویش راه سبز دانش آموختگان و دانشجویان ایرانی
PORSA
http://iranporsa.org

آستین برای ایران – شاخه دانشجویی
Austin for Iran

http://www.austinforiran.org
جنبش راه سبز اتاوا

سبز هیوستون
SabzHouston
http://sabzhouston.org

دانشجویان سبز دانشگاه تگزاس اِی اَند اِم

همبستگیبا جنبش دموکراتیک ایران – ادمونتون
Solidarity with Iran's Democratic Movement – Edmonton
http://sidme.wordpress.com

سیگما - گروه دانشجویان برای حرکت سبز ایران
Students for Iranian Green Movement Association (SIGMA), University of Victoria
http://www.facebook.com/group.php?gid=107726373210

راه سبز مالزی (رسام)
http://www.facebook.com/rasam.malaysia

دانشجویان ایرانی رم
activist4iran – Rome

دانشجویان سبز حامی دمکراسی در ایران – جنوب کالیفرنیا
Green Students for a Democratic Iran - Southern California
http://www.facebook.com/pages/Green-Students-for-a-Democratic-Iran-Southern-California/132903900074322

سبزهای مجارستان
Iran green movement supporters, Budapest, Hungary
http://www.facebook.com/home.php?sk=group_103424263069717&ap=1

انجمن دانشجویان دموکراسی خواه ایرانی واشنگتن
Iranian Democratic student association( IDSA)
 

تحلیل مسئول اداره سیاسی سپاه از حوادث بعد از انتخابات

Posted: 25 Feb 2011 01:02 AM PST

نظام با یك جریان ضدانقلاب جدید كه از درون خانواده انقلاب بود، مواجه شده است

جرس: مسئول اداره سیاسی سپاه پاسداران که خبرگزاری فارس اخیرا او را بدون ذکر سِمَت، "تحلیلگر مسائل سیاسی" معرفی می کند، گفت: مجموعه حوادثی كه پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در كشور رخ داد، نشان داد كه نظام جمهوری اسلامی با یك جریان ضدانقلاب جدید كه از درون خانواده انقلاب بود، مواجه شده است.


سردار یدالله جوانی همچنین تاكید كرد: وفاداری به انقلاب، قانون اساسی، ولایت فقیه، مردم و پیشبرد آرمان‌های امام و انقلاب، امروز در گرو اعلام برائت از فتنه‌گران ضدانقلاب است و اگر اقدام به این كار نكنند، صلاحیت‌های خود را از دست داده‌اند.


به گزارش خبرگزاری فارس، وابسته به محافل امنیتی سپاه، سردار یدالله جوانی، همچنین معتقد است پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم همواره با دو جریان مخالف مواجه بوده‌اند وی گفت: یكی از آن جریان‌ها، دشمنان بیرونی به سركردگی آمریكا، صهیونیست‌ها، غرب و متحدین آنها بود كه چون منافع خود را در تقابل با جمهوری اسلامی می‌دیدند، در مقابل ما ایستادند و از طرق گوناگون بر جمهوری اسلامی ایران فشار وارد آوردند.


این مقام سیاسی سپاه، جریان دوم مخالف با انقلاب اسلامی را مجموعه‌ای از جریان‌ها، احزاب و تشكل‌های مخالف نظام دینی عنوان كرد و افزود: منافقین، توده‌ای‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، نهضت آزادی و ... از جمله این گروه‌ها هستند كه جریان ضد‌انقلاب نام گرفتند.


جوانی در ادامه مدعی شد: "در سال‌های بعد از انقلاب و با گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی، نظام با ریزش‌هایی مواجه شد و كسانی كه هرچند در گذشته به ظاهر سابقه انقلابی هم داشتند و وانمود به همراهی با انقلاب می‌كردند و مسئولیت‌های بزرگی هم عهده‌دار بودند به مرور زمان از مسیر انقلاب و آرمان‌های بنیانگذار آن منحرف شده و فتنه ٨٨ را كلید زدند. "


وی در ادامه با تحلیل و تشریح اعتراضات بعد از انتخابات که از آنها بعنوان "فتنه ٨٨" نام برد، مدعی شد "جریان فتنه در طول این فتنه مصمم بود كه به شكل سازمان‌یافته قدرت سیاسی را به هر شكل ممكن در كشور تصرف كرده و مسیر انقلاب را به انحراف و بیراهه بكشاند؛ این افراد از آنجا كه با فریبكاری شعار خط امام و اصلاح جامعه و ادامه حركت در مسیر انقلاب را سر می‌داد، عده‌ای از افرادی را كه شناخت عمیقی از این جریان نداشتند، با آنها در مقطعی همراهی كردند. "


جریان فتنه امروز دیگر كاملا یك جریان ضدانقلابی است
جوانی ادامه داد: اما با گذشت زمان و با كلید زدن فتنه‌های برنامه‌ریزی شده انحراف و دروغگویی‌های آنها بر همگان روشن شد و آن عده‌ای كه در ابتدا به دلیل شعارهای فریبنده با آنها همراهی كرده بودند، از آنها جدا شدند و امروز به روشنی مشخص شده است كه این جریان گرچه پیشینه در انقلاب دارد؛ اما كاملا یك جریان ضدانقلابی است و به دو جریان دیگر یعنی دشمنان بیرونی و دشمنان شناسنامه دار داخلی پیوسته است.


این سردار سپاه به آخرین فراخوان و خیزش مردمی راهبران جنبش نیز با عنوان "فراخوان جریان فتنه (ضد‌ انقلاب) در ٢۵ بهمن" نام برد و اظهار عقیده کرد "همه دیدند زمانی كه موسوی و كروبی در طرحی دیكته شده از سوی استكبار، اقدام به فراخوان كردند، چگونه جریان‌های ضدانقلاب با تمام توان فیزیكی و رسانه‌ای خود به صحنه آمده و تلاش كردند با كشاندن عده‌ای ناآگاه به خیابان‌ها، انقلاب را بعد از حضور دشمن ‌شكن ٢٢ بهمن دچار تزلزل ‌كنند. "


اقدام موسوی و كروبی كاملا با سفارش دشمنان بیرونی بود
وی بدون اشاره به ماهیت قیامهای ضد استبدادی مردم منطقه و فراخوان راهبران جنبش سبز جهت حمایت از آن خیزش ها، ادعا كرد: اقدام موسوی و كروبی كاملا با سفارش دشمنان بیرونی توسط آمریكا و صهیونیسم برای نجات پیدا كردن از بحران گرفتار شده در منطقه خاورمیانه بود تا جمهوری اسلامی كه الگوی خیزش‌های اسلامی منطقه است را بی‌ثبات جلوه دهند.

جوانی با بیان اینكه ماهیت ضد‌انقلابی حركت موسوی و كروبی روشن شده است، اظهارداشت: همه افراد، گروه‌ها، جریان‌ها باید موضع صریح خود نسبت به این جریان ضدانقلاب، مشخص كنند؛ چراكه امروز بعد از روشنگری‌های گسترده دیگر گرد و غبار در فضا فرونشسته است و پیوند سران فتنه و ضدانقلاب آشكار شده است.


رئیس دفتر سیاسی سپاه با اشاره به مطالبات و مواضع روشن و به حق مردم انقلابی و مسلمان كشورمان در برابر فتنه‌گران ضد‌انقلاب، تاكیدكرد: همه مسئولان، نخبگان و خواص وظیفه دارند كه موضع شفاف خود را در قبال این افراد ضدانقلاب روشن كنند، اما اگر عده‌ای موضع خود را روشن نكنند و این جریان ضدانقلاب را محكوم نكرده نمی‌توانند ادعای انقلابی، در خط امام بودن، معتقد به قانون اساسی بودن، پیروی از ولایت را داشته باشد.


نشان دادن وفاداری به انقلاب و امام در گرو اعلام برائت از فتنه‌گران ضدانقلاب است
جوانی تاكید كرد: وفاداری به انقلاب، قانون اساسی، ولایت فقیه، مردم و پیشبرد آرمان‌های امام و انقلاب، امروز در گرو اعلام برائت از فتنه‌گران ضدانقلاب است و اگر اقدام به این كار نكنند، صلاحیت‌های خود را از دست داده‌اند.


وی همچنین هشدار داد كه در آینده ممكن است فتنه‌های دیگری به شكل دیگری رخ بنماید، اما فتنه موسوی و كروبی و همراهان آنها به كلی از حالت فتنه خارج شده است؛ چراكه امروز دیگر هیچ فرد آگاه و منصفی نیست كه بگوید موسوی و كروبی حق انجام چنین اعمالی را داشته باشند.


جوانی در ادامه گفت‌وگو با فارس، بدون اشاره به دستکاری در روند و نتایج انتخابات توسط نظامیان و نهادهای فراقانونی و پافشاری راهبران جنبش جهت استیفای رای و حقوق مردم، ادعا كرد: موسوی و كروبی به دلیل بی‌اعتقادی به مبانی اندیشه‌های امام و نظام، شیفتگی قدرت، دنیا‌طلبی و ... دست به توطئه علیه انقلاب اسلامی زدند كه با فضل‌ الهی و با هوشیاری مردم با شكست قطعی روبرو شدند.


وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص وظایف قوه قضائیه، القا کرد: دستگاه قضایی باید به وظیفه قانونی خود عمل كند و مطالبات به حق مردم از سیستم قضایی را جدی بگیرد، اما باید دانست دستگاه‌قضایی امروز با توجه به قرار داشتن شخصیت فرهیخته و برجسته‌ای كه در راس خود دارد در مجموع باید بر اساس مصالح و منافع نظام عمل كند.


وی همچنین مدعی شد: نكته‌ حائز اهمیت در این موضوع این است كه امروز سران فتنه حقیقتا به مرده‌های سیاسی تبدیل شده‌اند و تصور این نیست كه اگر قوه قضائیه سران فتنه را دستگیر و محاكمه كند فتنه‌های آینده تمام خواهد شد، موسوی و كروبی مطرود ملت هستند و جرات حضور در میان مردم را ندارند و به هیچ عنوان جایگاهی در میان مردم ندارند.

 

جوانی گفت: قوه قضائیه در برخورد با سران فتنه و ضد انقلاب باید به قانون عمل كند، تا عبرتی برای دیگران شود و افرادی گمان نكنند كه از مصونیتی برخوردار هستند و هر كاری را می‌توانند انجام دهند؛ لذا مسئولان قوه قضائیه به صراحت اعلام كرده‌اند كه سران فتنه ضدانقلاب را تحت پیگرد محاكمه و مجازات قرار خواهند داد؛ بنابراین اراده محاكمه در دستگاه قضایی وجود دارد، اما زمان اجرای آن بر اساس جمع‌بندی نهایی صورت خواهد گرفت.
 

شیرین عبادی خواستار قرائت گزارش اتفاقات اخیر ایران در سازمان ملل شد

Posted: 25 Feb 2011 01:02 AM PST

جرس: شیرین عبادی، فعال حقوق بشری و برنده جایزه صلح نوبل (٢٠٠٣)، طی نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیسر عالی حقوق بشر آن سازمان، با برشمردن گوشه ای از فشارها و تهدیدات وارده بر راهبران و فعالان و حامیان جنبش سبز ایران و همچنین حصرخانگی و بیخبری از وضعیت آنان، از این مقامات ارشد بین المللی خواستار تنظیم گزارشی از موارد مذکور،جهت قرائت در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای نشست آتی (۱۴ ماه مارس) شد.

 


به گزارش دفتر شیرین عبادی، این حقوقدان ایرانی هدف از این اقدام را "توانمندی و اشرافِ اعضای شورای حقوق بشر ملل متحد برای تصمیم گیری های خود" ذکر کرد.


متن این نامه به شرح زیر است:

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد
طبق تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دسامبر ۲۰۱۰ جنابعالی مامور شدید که هر سه ماه یک بار، گزارشی از وضعیت حقوق بشر در ایران تهیه نمائید و چون در ماه آتی گزارش حضرتعالی در شورای حقوق بشر خوانده خواهد شد، لذا ضروری می دانم که مطالبی را به استحضار برسانم:
۱- در راه پیمائی مسالمت آمیز ۲۵ بهمن ماه متاسفانه دو جوان به اسامی صانع ژاله و محمد مختاری در خیابان های شهر تهران با شلیک گلوله کشته شدند. هم چنین در این روز تعدادی از راه پیمایان در تهران و شهرستان های مختلف در اثر ضربات مامورین حکومتی مجروح شده و بیش از یک هزار نفر در نقاط مختلف ایران دستگیر شدند که هر چند تعداد کثیری از آنان بعد از ۲۴ ساعت آزاد شدند اما مسلما بیش از یک صد نفر از دستگیرشدگان هنوز در زندان هستند.


۲- در راهپیمائی و تجمعات مسالمت آمیز اول اسفند ماه یک دانشجو به نام حامد نور محمدی در شهر شیراز کشته شد. شاهدان عینی گزارش داده اند که مامورین حکومتی وی را از بالای پل به پائین پرتاب کرده و باعث قتل او شده اند. متعاقب اعتراض دانشجویان بیش از بیست نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز دستگیر شدند.
در این روز در سایر شهرهای ایران از قبیل تهران، رشت، سنندج، مریوان و بسیاری دیگر از شهرها تعداد کثیری مضروب و دستگیر شدند که آمار دقیقی از آنان در دست نیست اما طبق اطلاعات واصله از خانواده های بازداشت شدگان می توان با قاطعیت اعلام کرد که تعداد دستگیر شدگان بیش از یک صد و پنجاه نفر است که هنوز در زندان هستند .


۳- از ۲۵ بهمن ماه آقای میر حسین موسوی باتفاق همسرش خانم زهرا رهنورد در منزل خود زندانی شده اند و محل سکونت آنها توسط نرده و درب آهنی محصور شده است. تلفن ها و اینترنت قطع شده و حتی برای دیدن فرزندان و خرید آذوقه اجازه خروج از منزل ندارند و غذای آنها توسط مامورین امنیتی تهیه می شود که این امر نگرانی خانواده آنها را فراهم ساخته است.
همچنین آقای مهدی کروبی نیز در وضعیتی مشابه قرار دارد و باتفاق همسرش در آپارتمان خود زندانی است و ارتباط با ایشان کاملا قطع شده است و یکی از پسران ایشان به نام علی نیز دستگیر و زندانی است.
خواهشمندم دستور فرمایید مراتب فوق به گزارش تنظیمی اضافه شود تا در روز ۱۴ ماه مارس که گزارش شما در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قرائت می گردد، اعضای محترم شورا با اشراف بیشتر بتوانند تصمیم گیری نمایند.


با تقدیم احترام
شیرین عبادی
مدافع حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۰۳
۶ اسفند ۱۳۸۹ برابر با ۲۵ فوریه ۲۰۱۱


رونوشت: سرکار خانم پیلای کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل متحد
رونوشت: گروه کار سازمان ملل در بازداشت های خودسرانه
 

بی خبری از وضعیت مهدی پیلتن، دانش آموخته دانشگاه تهران و بازداشتی ٢۵ بهمن

Posted: 25 Feb 2011 12:41 AM PST

جرس: با گذشت بیش از ده روز از دستگیری مهدی پیلتن فارغ التحصیل دانشگاه تهران خانواده وی در بی خبری مطلق از وضعیت وی به سر می برند.


بنا به گزارش منابع خبری جرس و برخی از دانشجویان دانشگاه تهران، مهدی پیلتن فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع این دانشگاه در روز دوشنبه ٢۵ بهمن ماه در حالی که به محل کار خود در خیابان طالقانی مراجعه کرده بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردیده است.


بنا بر این گزارش مهدی پیلتن دارای سابقه سیاسی خاصی نبوده و هنوز دلایل بازداشت وی نامعلوم می باشد و طولانی شدن قرار بازداشت و همچنین بی خبری مطلق از وی باعث نگرانی خانواده و دوستان ایشان گردیده است.


شایان ذکر است که در روزهای گذشته و به دنبال اعتراضات دو هفته اخیر در ایران، تعداد زیادی از فعالان دانشجویی، بازداشت شده اند، به طوریکه برخی از سایت های خبری از بازداشت بیش از ٨٠ تن از فعالین دانشجویی خبر داده اند