جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


احمد حکیمی‌پور، رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات بازداشت شد

Posted: 16 Feb 2011 06:53 AM PST

 جرس: احمد حکیمی پور بازداشت شد.

به گزارش جرس، دکتر احمد حکیمی‌پور رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات  شب گذشته توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد.

حکیمی‌پور نمایندگی مردم زنجان در دوره‌‌ی چهارم مجلس شورای اسلامی،عضو شورای اسلامی شهر تهران در دوره‌اول، موسس و بنیانگذار باشگاه فرهنگی- ورزشی «آذربایجان» و مدیر مسئولی هفته‌نامه‌ی امید زنجان را در کارنامه‌ی خود دارد.
 
گفتنی است حکیمی‌پور از فرماندهان دفاع مقدس و جانبار جنگ تحمیلی می‌باشد که هنوز از عوارض مجروحیت خود رنج می‌برد

نگرانی و بی اطلاعی نسبت به وضعیت میرحسین موسوی و  زهرا رهنورد

Posted: 16 Feb 2011 06:39 AM PST

 


جرس: نگرانی و بی اطلاعی نسبت به وضعیت مهندس موسوی و دکتر رهنورد، دو رهبر جنبش سبز رو به فزونیست

 

به گزارش جرس، از روز گذشته،سه شنبه 26 بهمن ماه و پس از صدور بیانیه مهندس موسوی درتشکر از حضور گسترده مردم در راهپیمائی 25 بهمن خانه وی در محاصره کامل است و کلیه ارتباطات وی قطع شده است بطوری که حتی فرزندان وی نیز از او وهمسرش خانم دکتر رهنورد بی اطلاع هستند. تلفن ثابت او قطع شده است و محافظین وی در پاسخ به خانواده او گفته اند تعدادی مامورین اطلاعات در دفتر آنها مستقر شده و مانع برقراری هرگونه ارتباط با موسوی هستند. دختر مهندس موسوی که شب گذشته برای دیدار با پدر و مادرش عازم خانه آنها بوده است مشاهده کرده است که یک اتومبیل ون بگونه ای در ابتدای کوچه ایستاده است که امکان عبور، حتی بصورت پیاده نیز از کنار آن وجود ندارد. مامورین مستقر در ون در پاسخ به اعتراض او گفته اند که بدستور دادستان تهران مبادرت به حصر مهندس موسوی کرده اند. ماموران آنتن هایی را در اطراف خانه موسوی کار گذاشته اند که عبور امواج مربوط به موبایل را غیر ممکن می نماید.  در حالی که بیش از 24 ساعت از حصر موسوی و همسرش در منزل می گذرد هیچ یک از نزدیکان او موفق به هیچ گونه تماسی با آنها نشده اند و حتی مطمئن نیستند که آیا آنها در خانه خود هستند و یا به جای دیگری منتقل شده اند. در این حال نگرانی نسبت به سلامتی این دو رهبر جنبش سبز نیز رو به فزونیست.

گفتنی ست دختران آقای موسوی شب گذشته به خبرنگار جرس گفتند:" نگرانی ما این است که اصلا نمی دانیم در پشت این درهای بسته و در پسِ سکوت  و خاموشی و بی خبری ایجاد شده  چه می گذرد وچه اقدامات غیرقابل تصوری  علیه آنها صورت گرفته است. ما نمی دانیم چه اتفاقی برای آقای موسوی و خانم رهنورد افتاده است و آیا اصولا مسئولیت حفظ جان مهندس موسوی و خانم رهنورد به عهده چه کسی است؟ ما حتی نمی دانیم  آیا پدر و مادر ما در این منزل مستقر هستند و  یا به جای دیگر منتقل شده اند؟"

شایان ذکرست از ساعاتی پیش، بعد از تشییع جنازه شهید صانع ژاله،جمعی سازماندهی شده به سمت منزل موسوی و رهنورد رهسپار شدند. برخی سایتهای حکومتی نیز با دکر آدرس منزل ایشان زمینه ساز حضور دیگر نیروهای وابسته لباس شخصی در مقابل منزل آنها شدند. 

 

 

 

رهبر جمهوری اسلامی: حرکت های عظیم اجتماعی به صورت ناگهانی و دفعی بروز خواهد کرد

Posted: 16 Feb 2011 05:41 AM PST

جرس: رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با گروهی از مردم استان آذربایجان،بدون اشاره به ایران و وقایع اخیر کشور، مجددا وقایع منطقه را مورد اشاره قرار داده و با بیان اینکه "شكل گیری حركتهای عظیم اجتماعی تدریجی و در طول سالیان متمادی رخ می دهد"، خاطرنشان کرد "اما بروز این حرکتهای جامعه، ناگهانی و دفعی خواهد بود."


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر جمهوری اسلامی، وی در دیدار با گروهی از مردم استان آذربایجان، با اشاره مجدد به اعتراضات مردمی در منطقه، حركت رو به گسترش بیداری اسلامی در دنیای اسلام را، "ثمره شیرین مقاومت و ایستادگی ملت ایران در ٣٣ سال گذشته دانست .


آقای خامنه ای در این دیدار كه در آستانه سالروز قیام مردم تبریز در ٢٩ بهمن سال ۵۶، انجام شد، گفت "اگر قیام ٢٩ بهمن ۵۶ روی نمی داد، قیام ۱۶ دی مردم قم به فراموشی سپرده و روند حركت نهضت اسلامی متوقف می شد. "


رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به تحریم های اقتصادی، ترور دانشمندان برجسته علمی ایران، و اتهامات وارده به جمهوری اسلامی پیرامون نقض حقوق بشر، گفت همه فشارها و تبلیغات برای این است كه حركت ملت ایران را متوقف كنند و موجب رویگردانی افكار عمومی منطقه و جهان از جمهوری اسلامی شوند اما برخلاف خواسته سلطه گران، ایران اسلامی روز به روز قویتر و پیشرفته تر شده است.


آقای خامنه ای با تأكید مجدد بر ضرورت وجود "بصیرت" گفت "بصیرت ایمانی، شریان حیاتی احیاء كننده فكرها و دلها است و این بصیرت باید همواره ادامه پیدا كند، همانگونه كه تاكنون ادامه داشته و تأثیر خود را نیز در دنیا گذاشته است. "


رهبر جمهوری اسلامی با اشاره مجدد به اعتراضات مردم منطقه، آن را "بیداری اسلامی" و "متأثر از جمهوری اسلامی" دانست و گفت "قضایای بسیار مهم مصر ناشی از حركت بیداری اسلامی و تحقیر سالهای متمادی ملت فهیم، كهن و صاحب تمدن مصر است. "
وی شكل گیری حركتهای عظیم اجتماعی را "تدریجی" و" در طول سالیان متمادی"، اما بروز آنها را ناگهانی و دفعی دانست و بدون اشاره به ایران، در مورد مصر گفت "ذلت و تحقیری كه حكومت مصر در طول سالهای گذشته به دلیل وابستگی به امریكا و اسراییل بر مردم تحمیل كرد، سرانجام ملت و جوانان مصر را به ستوه آورد و اینگونه بصورت ناگهانی بروز كرد. "


آقای خامنه ای حضور مردم در صحنه را موجب ناكارآمد شدن ابزارهای سیاسی، نظامی و اقتصادی قدرتهای زورگو دانست و افزود: امریكاییها می توانند به دولتهای بدون پشتوانه مردمی به راحتی زور بگویند و هرگاه هم كه به سردمداران آنها نیاز نداشته باشند به آنها همچون محمدرضا پهلوی و بن علی بی محلی كنند اما هنگام حضور مردم در صحنه، در مقابل عزم راسخ آنها، نمی توانند كاری از پیش ببرند.


وی تأكید كرد: این اتفاق مهم امروز در مصر روی داده است البته امریكا تلاش دارد تا با منحرف كردن حركت مردم مصر و قانع كردن آنها به برخی دستاوردهای جزئی، مردم را به خانه هایشان بازگرداند ولی بعید است چنین ترفندهایی در مقابل مردمی كه بیدار شده و قدرت و توان تأثیرگذاری خود را متوجه شده است، به نتیجه برسد.


گفتنی است رهبر جمهوری اسلامی امروز چهارشنبه ٢٧ بهمن ماه، در سخنان خود هیچ اشاره ای به تظاهرات و حوادث ٢۵ بهمن ماه تهران و شهرهای ایران نکرد.
 

حمله نیروهای امنیتی به منزل حسین کروبی

Posted: 16 Feb 2011 05:15 AM PST

جرس: بنا به گزارش منابع خبری، گروهی از نیروهای امنیتی لباس شخصی، با هجوم به منزل حسین كروبی، فرزند ارشد مهدی كروبی، قصد بازداشت وی را داشتند كه بدلیل ناكام ماندن در این امر، اقدام به شكستن درب منزل و ورود غیرقانونی و استقرار در آنجا نموده اند .


به گزارش سحام نیوز، حسین كروبی در این مورد گفته است "نیروهای امنیتی كه حدودا بیست نفر بوده اند پس از مراجعه به منزل من، علی رغم اینكه كسی در منزل نبوده است اقدام به شكستن درب منزل نموده و وارد ساختمان شده اند. این افراد متاسفانه با تخریب اموال و بر هم زدن آسایش عمومی و نیز و با ایجاد رعب و وحشت در ساختمان مسکونی، اسباب ناراحتی و وحشت را در میان همسایگان فراهم کرده اند. "


حسین كروبی در ادامه افزود: این رفتارها نه اسلامیست و نه ایرانی و نه حتی انسانی! بلكه شبیه رفتار حكومت های فاشیستی در برخورد آنها با مخالفین شان است. فرزند ارشد مهدی كروبی با اشاره به این اقدامات گفت: هم اكنون این نیروها با استقرار در منزل من در حال تفتیش خانه و وسایل شخصی من و خانواده ام هستند. این رفتار نیروهای امنیتی باعث گردیده حتی فرزندان كوچك من نیز احساس امنیت نداشه باشند، تا آنجا كه حتی دسترسی به كتابهای درسی و وسایل شخصی آنها نیز درحال حاضر مقدور نیست.


لازم به توضیح است سه هفته قبل نیز حسین كروبی توسط نیروهای امنیتی برای چندین ساعت بازداشت شده بود. این اقدام در پی فشار به خانواده مهدی كروبی صورت میگیرد و این خانواده از بیست ماه گذشته تاكنون بارها و بارها شاهد این رفتارها و برخوردها بوده اند.


امروز فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، در نامه ای سرگشاده به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن شرح حملات لباس شخصی ها به منزل آنها و حصر مهدی کروبی، نسبت به تداوم روند فعلی هشدار داد.

 

فاطمه کروبی: امروز پذیرفتم دیگر حقی برای زیستن ساده هم نداریم

Posted: 16 Feb 2011 04:32 AM PST

نامه به علی لاریجانی
 جرس: در واکنش به هتاکی و تهدیدهای صورت گرفته توسط برخی نمایندگان حامی دولت و نطق تهدیدآمیز رئیس مجلس شورای اسلامی علیه راهبران جنبش سبز، و همچنین حملات و مزاحمت های شبانگاهی لباس شخصی ها برای منزل مهدی کروبی، همسر ایشان طی نامه ای سرگشاده خطاب به ریاست مجلس، موارد فوق الذکر و حصر خانگی کروبی را مورد پرسش قرار داده و محکوم نمود.


به گزارش منابع خبری جرس، فاطمه کروبی در نامه خود به علی لاریجانی، ضمن شرح گوشه ای از اتفاقات اخیر، خاطرنشان کرده است "امروزه پذیرفته ام در نظامی که بیشترین نقش را در دوران مبارزه و شکل گیری آن داشتیم، دیگر حقی برای زیستن ساده هم نداریم."


بسمه تعالی
جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
بدنبال نطق جنابعالی در جلسه دیروز و شعارهای جمعی از وکلای منتخب حاکمیت که به جای تقنین به صدور حکم اعدام دو یار صدیق امام پرداختند، خبر سازماندهی عده ای اوباش و مزد بگیر را در جهت حمله به محل سکونت دریافت کردیم. حضور پلیس امنیت و نیروی امنیتی حسب ظاهر مانع از این امر در اوایل شب شد. لیکن در ساعت 1:30 بامداد تا ساعت 2:45 این گروه سازماندهی شده به منطقه وارد شده و از یکسو به فحاشی و هتاکی به اینجانب، همسرم، مهندس موسوی، آقایان خاتمی و هاشمی پرداختند و از سوی دیگر شعارهایی در حمایت از رهبری و حاکمیت سر دادند. آنچه بیشتر موجب تاسف است توسل این اراذل به شعائر دینی و مذهبی و خواندن دعای فرج در خاتمه اوباش گری است. آیا توسل به این شیوه های ابداعی و بدوی که قرن هاست نمونه ای از آن در جوامع غیر متمدن هم دیده نشده، نباید سران حاکمیت را به این واقعیت رهنون کند که نکند عده ای ماموریت دارند ضربه کاری به اسلام و باورهای دینی مردم وارد نمایند. اینجانب در خلال حملات اوباش در شب های مقدس رمضان به مقام رهبری نامه ای نگاشتم و اعلام کردم اختلاف جنابعالی با همسرم چه ارتباطی با حق زیستن ما دارد، اما امروزه پذیرفته ام در نظامی که بیشترین نقش را در دوران مبارزه و شکل گیری آن داشتیم، دیگر حقی برای زیستن ساده هم نداریم. اما این سوال برایم مطرح است که آیا این محرومیت نیز به ساکنین و همسایگان محترم این منطقه تسری پیدا کرده است؟ براستی در این نظام نباید همسایگان محترم این منطقه از شر عده ای مزدور در نیمه های شب هم در امان باشند؟ آقای کروبی همان مرد ثابت قدم دوران مبارزه و فردی که امام او را دوست خوب خود و مجاهد صف اسلام نامید، بارها اعلام کرده است که آماده محاکمه در هر دادگاه علنی و پرداختن هرهزینه ای برای اصلاح ویرانی های امروز این نظام است. پس آزموده را آزمودن خطاست.


جناب آقای لاریجانی
جنابعالی به خوبی می دانید که از پنج شنبه در حصر کامل نیروهای امنیتی هستیم که بنحوی که فرزندانم را نیز به منزل راه نمی دهند، تلفن های ارتباطی همگی قطع می باشد، از ادامه درمان - این حق اولیه ام - نیز ممانعت بعمل آمده و نیروهای امنیتی دیشب همزمان با حمله اوباش شبانه با شکاندن درب آپارتمان فرزندم محمد حسین بدون حضور او به منزلش یورش بردند.از آنجا که سخن از قانون گرایی کرده اید، موجب امتنان است معیار های قانونی برای این رفتار های مذبوحانه، عیر انسانی و البته کودکانه که هیچ خللی در انتخاب راه همسرم ایجاد نمی کند را جهت اطلاع اینجانب و تنویر افکار عمومی معین نمائید.
با تشکر
فاطمه کروبی
27 بهمن 1389
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی

در واکنش به رخدادهای خونین روز ٢۵ بهمن، مهدی کروبی نیز با صدور بیانه ای کوتاه، ضمن تقدیر از حضور مسالمت آمیز مردم در راهپیمایی، خشونت های صورت گرفته که منجر به شهادت و جراحت عده ای از شهروندان شد را به شدت محکوم کرد.


گفتنی است جمعی از لباس شخصی های حامی دولت بعدازظهر دیروز در برابر منزل مهدی کروبی تجمع کردند و شعارهایی بر ضد وی سر دادند.

این تجمع به دنبال فراخوان امروز یکی از وبسایت‌های منسوب به حکومت مبنی بر تدارک تحصن در ميدان ارك تهران بر ضد مهدی کروبی و میرحسین موسوی از رهبران جنبش سبز شکل گرفت و گروه حاضران در میدان ارک، پس از ساعتی به سمت منزل دبیر کل حزب اعتماد ملی حرکت کردند.


این در حالی است که مهدی کروبی و میر حسین موسوی تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارند و نیروهای امنیتی مانع از خروج آنها از منزل می شوند.
 

برای دوستان سبز خرده گیرم

Posted: 16 Feb 2011 03:52 AM PST

ف. پ

 پیام میرحسین موسوی را خواندیم ... 26 بهمن ... بعد از 48 ساعت بی خبری از این عزیزان ... و حال ذکر چند نکته کوچک از یک سبز کوچک در ایران عزیزمان.

الان نیمه شب است و وقت آن نیست که تحلیل کاملی از آنچه می گذرد داشته باشم که قطع به یقین چنین کاری نیز در حد توان من نیست؛ اما آنچه را که احساس می کنم در شرایط حال باید گفته شود در حد توانم بیان می کنم.

عزیزانی که از بیانیه موسوی (26 بهمن 89) ایراد می گیرند یادشان رفته است که در نهایت همو و مشاوران او بودند که تا آخرین لحظه برای 25 بهمن و برگزاری حتمی تظاهرات ایستادگی کردند ... عزیزانی که از بیانیه موسوی ایراد می گیرند یادشان رفته که در یک سال اخیر تنها اعلام تاریخ از طرف شخص او بود که دوباره توانست همه را با هم متحد کند و باز بی آبرویی دیگری را برای حکومت به ظاهر اسلامی با تمام ادعاهای پوشالینش به بار آوَرد ... باز هم خرده گیری ؟ چرا ؟ چون بار دیگر گفته آرمانهای امام ؟ چون بار دیگر گفته اجرای بدون تنازل قانون اساسی ؟ تا دیروز زکاوت موسوی را در قرار دادن حکومت در شرایط باخت مطلق و اعلام روز تظاهرات می ستودیم و حال دوباره به جان او افتاده ایم و هیهات می کنیم ؟؟  ما و شما نبودیم که از روز قبل از تظاهرات نگران موسوی و رهنورد بودیم ؟ که کجا هستند و چرا خبری نداریم و حال چه کنیم ؟؟ به یاد ندارید فریادهای مرگ بر موسوی را در صحن علنی مجلس ؟؟ به خود بیاییم دوستان ...  موسوی علیرغم برخی سکوت ها  اما امروز با اندیشه ای بزرگ جلودار حرکت بزرگ ملی علیه استبداد دینی است ... او می گوید "امام" ... او می گوید "همین قانون اساسی خودتان"! و باز غاصبان سرزمینمان این گونه تخریبش می کنند و فرمان اعدامش را در صحن مقدس مجلس سر می دهند؛ وای به روزی که دیگر حرفی از امام و قانون اساسی هم نزند ... شکی دارید که حکومت هم دنبال همین عقب نشینی موسوی از مواضع خویش است ؟  تا راحت تر و بی دردسرتر به جرم مخالفت "علنی" با آرمان های آیت الله خمینی و مخالفت با قانون اساسی محاکمه اش کنند ؟

یک لحظه بیاندیشید؛ کسی که یک هفته پیش در بیانیه ای محکم بیان می کند که "حاکمان امروز ایران تمام مناسبت های پادشاهی را جز موروثی بودن دارند" چطور می تواند به ولایت مطلقه و غیرمطلقه ایمان داشته باشد که خود باعث این بساط است ؟  یا آنجا که می گوید :

آری امروز گفتمانی تازه متولد شده است ؛ گفتمانی که می داند حفظ نظام یعنی حفظ ارزش هایی که نظام برای آن بوجود آمده، نه حفظ اشخاص در مناصب قدرت.

این جمله را چگونه معنی می کنید ؟ منظور از حفظ ارزش های نظام کدام نظام است ؟ آیا آن نظامی که مردم در 22 بهمن 57 فکر می کردند به آن رسیده اند و ایده آل همان است، همین نظام کنونی ما بوده ؟ موسوی می خواهد به اعدام های دهه شصت برگردد ؟!! تا دوباره مردم از او هم بگذرند ؟ یعنی موسوی این قدر طالب قدرت است ؟ که این همه فشار و تخریب و ترور بستگان خود را هم تحمل می کند ؟ خرده از چه میگیریم دوستان ؟

دوستی مثال زیبا و ساده ای می زد و می گفت: وقتی توی یک آبادی زندگی میکنید که آب لوله کشی ندارد به نظرتون منطقی است که یک نفر دم از تجهیز مدرسه روستا به آب سردکن بزند ؟!!

او می گوید "همین قانون اساسی شما" به آن پایبند باشید آنها می گویند "نه" ... موسوی و همفکرانش خوب می دانند که حیات حاکمان امروز ایران در عدم اجرای قانون اساسی است و "اجرای بدون تنازل" آن توسط حاکمان، یعنی تیشه به ریشه خویش زدن آنان ... وقتی می گوید انتخابات آزاد و آن ها می گویند "نه" یعنی می دانند که انتخابات اگر آزاد باشد رفتنی خواهند بود؛ وقتی می گوید اصل 27 برای تجمع آزاد و آنها می گویند "نه" یعنی می دانند که موافقت با آن ده ها میلیون ایرانی معترض را به خیابان خواهد کشاند  ... وقتی می گوید: "فصل سوم قانون اساسی، یعنی حقوق ملت، در پرانتز قرار گرفته و آنچه به نفع حاکمان بوده است به صورت اغراق‌آمیز و چند برابر به اجرا درآمده و تبعیت بی چون و چرا از قدرت، رنگ قدسی و آسمانی به خود گرفته" ... معنی واضح تر از خود ندارد !

از چه خرده می گیریم ؟

  ایستادگی موسوی را به شخصه تحسین می کنم و معتقدم راهی که می رود همانی است که در جامعه امروز ایران برای رسیدن به دموکراسی می توان طی کرد و باز همچنان امیدوار باقی ماند.


 *نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.

هتاکی پناهیان به علما،  رهبران جنبش سبز و هاشمی رفسنجانی

Posted: 16 Feb 2011 03:10 AM PST

شعار مرگ بر هاشمی بدنبال تحریک پناهیان
جرس: علیرضا پناهیان که طی بیست ماهه گذشته از هیچ تلاشی برای محکوم کردن سران جنبش سبزکوتاهی نکرده، امروز در مراسم تشییع پیکر شهید صانع ژاله ادعا کرد: ملت ايران نه تنها خواستار اعدام سران فتنه هستند بلكه خواستار اين هستند سياست‌مداراني كه به هر نحو زمينه شعله‌ورتر شدن فتنه را فراهم كرده‌اند از صحنه سياست حذف شوند.

 

 

به گزارش  فارس،  عليرضا پناهيان در مراسم تشييع پيكر پاك شهيد "صانع ژاله "  با قلب واقعیت و بدون اشاره به شرکت شهید در همه تظاهرات اعتراضی گفت: : اين شهيد مظلوم و بسيجي بدون اينكه در اغتشاشات 25 بهمن درگير باشد و در حال عبور از خيابان مورد هدف گروه‌هاي تروريستي قرار گرفت تا مظلوميتش همانند ساير مظلومان اسلام مشخص باشد. 

وی آرزوی قلبی خود را به مردم منتسب کرد و مدعی شد:  ايران تمنا دارد تا پاي چوبه‌دار سران فتنه بايستند و شعارهاي استكبارستيز سر دهند. 

وي با اشاره به اينكه سياست‌مداران كشور بايد بدانند كه سران فتنه حق بازگشت به درون نظام اسلامي ايران را ندارند، اظهار داشت: دست سران فتنه به خون شهداي اخير آغشته است و آنان موجب بي‌آبرويي ملت شده‌اند. 

وي تأكيد كرد: چرا جامعه خود را نبايد از لكه ننگ فتنه‌گران پاك كنيم؟ تمامي ملت ايران آماد‌ه‌اند تا اين لكه ننگ را از اين مرز و بوم پاك كنند. 

پناهيان با بيان اينكه خشم و احساسات ملت ايران موجب نشده تا خواستار اعدام سران فتنه شوند، بيان داشت: جزاي كساني كه امنيت كشور را از ميان مي‌برند و با تظاهرات خود زمينه حضور منافقان را در خيابان‌ها فراهم مي‌كنند، اين است كه يا بايد كشته شوند، يا به دار آويخته شوند و يا دست و پاي آنها قطع شود. 

وی ادعا كرد: ملت ايران نه تنها خواستار اعدام سران فتنه هستند بلكه خواستار اين هستند سياست‌مداراني كه به هر نحو زمينه شعله‌ورتر شدن فتنه را فراهم كرده‌اند از صحنه سياست حذف شوند. 

پناهیان با تأكيد بر اينكه سياست‌مداراني كه موجب شعله‌ورترشدن فتنه‌انگيزي در كشور شدند، در صحنه‌هاي سياست جا خوش كرده‌اند، گفت: چه كسي است كه نمي‌داند دشمنان نظام اسلامي از هر فرصتي براي حقير كردن ملت ايران استفاده مي‌كنند؟ چه كسي كه نمي‌داند كوچك‌ترين فرصت به فتنه‌گران خيانت به حساب مي‌آيد؟ 

وي  که خطابش به رئیس مجلس خبرگان بود، ادامه داد: تقاضا داريم كساني كه در اين فتنه حكميت را به رهبري تحميل كردند از صحنه سياست محو شوند. اگر تاكنون مصلحت بوده تا با سران فتنه برخورد نشود و در اين خصوص قوه‌قضاييه دست نگهداشته است اما اين مصلحت بايد تا كي ادامه پيدا كند؟ 

پناهیان تصريح كرد: آنان كه مي‌خواهند در كشور توليد مصلحت كنند بايد از صحنه سياست كشور خارج شوند. 

وي خاطرنشان كرد: اگر تاكنون مصلحت اين بوده كه با سران فتنه برخورد نشود تا خواص جامعه نسبت به فتنه‌گري‌ها آگاه شوند مطمئنا اين خواص اكنون آگاه شده‌اند و اگر كسي خود را به خواب زده ديگر نمي‌شود وي را از خواب بيدار كرد. 

پناهيان که روز گذشته از پیشقراولان شعار مرگ بر رهبران جنبش سبز بود، گفت: بايد از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تشكر كرد كه مانند يك بسيجي انقلابي در صحن علني مجلس شوراي اسلامي درخواست اعدام سران فتنه را اعلام كردند. 

وي با تأكيد بر اينكه هر كسي كه تاكنون بيدار نشده ديگر بيدار نخواهد، بيان داشت: پيشنهاد من اين است كه بر اساس متون ديني از اين به بعد ملت ايران شعار «مرگ بر ساكتين» را سر دهند. 

پس از اين قسمت از سخنان پناهيان، شركت‌كنندگان در مراسم تشييع شعار "مرگ بر هاشمي " سر دادند. 

در ادامه اين مراسم پناهيان  از مواضع علما انتقاد کرد و افزود: كساني كه تقاضاي اعدام براي سران فتنه را نمي‌كنند همان افرادي هستند كه نسبت به فتنه‌گران سكوت اختيار كرده‌اند. علمايي كه براي بي‌احترامي به كوچك‌ترين موضوعات ديني برمي‌آشوبند چطور شده كه در مقابل توهين به ولايت‌فقيه سكوت اختيار كرده‌اند. 

وی بدون اشاره به تعطیلی اجباری کلاسهای درس علما افزود: علماي هوشمند امروز در حوزه‌هاي علميه سراسر كشور درس‌هاي خود راتعطيل كرده و بر عليه فتنه‌گران راهپيمايي كردند. 

وي در پايان خاطرنشان كرد: آن سياستمداري كه در نمازجمعه 23 تير حضور پيدا نكرد ديگر هيچ‌گاه حضور نخواهد داشت و اميدواريم اين شهيد گرانقدر آخرين شهيد پيش از ظهور امام زمان(عج) باشد. 

جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران، نسبت به تداوم وضعیت فعلی هشدار دادند

Posted: 16 Feb 2011 03:02 AM PST

 جرس: در ادامه واکنش ها نسبت به شهادت صانع ژاله، از جانباختگان حوادث ٢۵ بهمن، تهدید رهبران جنبش توسط برخی حامیان دولت و همچنین نحوۀ انعکاس هویت و شهادت ژاله توسط حکومت و برگزاری تشییع جنازه ای مصادره شده، جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشكی، با انتشار بیانیه ای، این اقدامات را شدیدا محکوم کردند.


به گزارش منابع خبری جرس، در سومین بیانیه جمعی از اعضای این تشکل دانشجویی - طی سه روز اخیر- آمده است:


"و همچنین ما قرار دادیم که در هر دیاری رؤسای بدکارِِ ستمگر (که با مردم آن جا) مکر می کنند و جز مکر با خویشتن نمی کنند و به این هم آگاه نیستند ... به زودی خدا مجرمان را خوار می سازد و عذابی سخت به واسطه مکری که می‏اندیشیدند بر آنان فرو خواهد فرستاد.

قرآن مجید سوره انعام

با درود بی کران بر ملت ایران و بر دانشجویان و فرهیختگان که بار دیگر در اوج خفقان حاکم بر جامعه ایران و در فضای دهشتناك ایجاد شده توسط دولت کودتا؛ در روز ٢۵ بهمن ماه حماسه ای پر شکوه آفریدید که زبان از بیان آن قاصر است. لحظاتی آفریدید که اشک را در دیدگان خسته آزادگان و آزادیخوهان ایران زمین جاری نمود. درود بی کران بر دلاوری و شجاعت و پایمردی شما ؛ درود و سلام بر شهیدان سبز این روز بزرگ ؛ شهید صانع ژاله و شهید محمد مختاری و درود و سلام بر تمامی شهیدان راه حق و آزادی.

بی شک سران فاسد دولت كودتا و پشتیبانان جاهل ایشان از این حضور شما متعجب شده و ترس و اضطراب و پریشانی سراسر وجودشان را فرا گرفته است . جنبشی را كه تا دیروز مرده و پایان یافته تصور می نمودند امروز پویا تر و توانا تر از گذشته یافته اند. شاید همین اضطراب و ترس باعث شد اوباش و حامیانشان دیروز در مجلس و امروز در دانشگاه تهران با وقاحت تمام دست به برپایی نمایشی مسخره و سازماندهی شده بزنند. دیروز برخی به اصطلاح نمایندگان ملت که امروز به نمایندگان دولت فاسد کودتا و تریبون آن تبدیل گشته اند با پشتیبانی صدا و سیمای دست به نمایشی وقیحانه و مضحک زدند و بدین موضوع نیاندیشیدند كه صدها فریاد آزادیخواهی صدها هزاران نفر در خیابان های تهران بسی فراتر از صدای چند عنصر مزدور و اجیر شده حاكمیت است.

وقاحت ایشان بدین جا نیز پایان نپذیرفت . امروز نیز در دانشگاه تهران در نمایشی مضحك تر از دیروز و در اوج حیرت دانشجویان ؛ نیرویی سازماندهی شده را وارد دانشگاه نموده و با اقدام به هتاکی به سران جنبش سبز ؛ یار سبز و برادر شهیدمان را بر دوش خود حمل نموده و بر جانیان و قاتلانی که از قماش خود بودند مرگ و ننگ فرستادند و با اندك دوستان این شهید بزرگوار كه نتوانستند این وقاحت را تحمل نمایند به طرز بسیار زننده ای برخورد نموده و عده ای را نیز دستگیر نمودند.

ما جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی ضمن محکوم کردن این اعمال وقیحانه و تسلیت به خانواده این دو شهید معظم از سران جنبش می خواهیم در اسرع وقت روزی را برای اعتراض به دروغ پراکنی صدا و سیمای جمهوری اسلامی در نظر گرفته و زمانی را برای تجمع در مقابل صدا و سیمای دولت كودتا و اعتراض به روند دروغ پراكنی این سازمان اعلام نمایند.

در انتهای این بیانیه آمده است  که این وقاحت بی پاسخ نمی ماند و خون شهیدان به زودی دامان ناپاک آنها را فرا خواهد گرفت... وگرچه واقفیم كه نه توان و نه جرات این جسارت را دارید ولی بدانید در صورت هر گونه آسیب رسیدن به هر یک از سران جنبش سبز ؛ دانشجویان این دانشگاه ساکت نمی نشینند و  دست به اقدام مقتضی خواهند زد. 

این بیانیه به امضای جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران به تاریخ  ٢٧ بهمن  می باشد

گفتنی است امروز چهارشنبه درحالیکه جمع زیادی از همکلاسی ها و دانشجویان دانشگاه هنر، بدلیل محصور شدن در یکی از سالن های دانشگاه، امکان حضور در تشییع پیکر صانع ژاله، از جانباختگان حوادث ٢۵ بهمن تهران را نیافته بودند، شماری از لباس شخصی های منسوب به بسیج، با حضور برخی شخصیت های ارشد نظامی، انتظامی، امنیتی و انصار حزب الله، پیکر وی را از دانشگاه هنر به محل دانشگاه تهران منتقل کردند.


طی بیست و چهار ساعت گذشته، ادعای رسانه های حامی حکومت مبنی بر "عضویت فعال ژاله در بسیج"، و "حامی دولت" بودن وی، با انتشار تصاویر و مستنداتی زیر سوال رفته بود و دانشجویان طی فراخوانی، خواستار حضور در مراسم فوق شده و تاکید داشتند نباید اجازه مصادره خون پاک شهدای راه آزادی را به قاتلانشان داد.


برخی نمایندگان حامی دولت نیز، خواستار بازداشت و محاکمه و اشد مجازات برای راهبران و رهبران جنبش سبز شده بودند.
 

تشییع پیکرصانع ژاله توسط لباس شخصی ها و حصر همکلاسی های شهید در سالن دانشگاه

Posted: 16 Feb 2011 02:44 AM PST

درمیان تدابیر شدید امنیتی
جرس: درحالیکه جمع زیادی از همکلاسی ها و دانشجویان دانشگاه هنر، بدلیل محصور شدن در یکی از سالن های دانشگاه، امکان حضور در تشییع پیکر صانع ژاله، از جانباختگان حوادث ٢۵ بهمن تهران را نیافته بودند، شماری از لباس شخصی های منسوب به بسیج، با حضور برخی شخصیت های ارشد نظامی، امنیتی و انصار حزب الله، پیکر وی را از دانشگاه هنر به محل دانشگاه تهران منتقل کردند.


همزمان دانشجویان و همکلاسی های صانع ژاله که قرار بود از ساعت هشت صبح چهارشنبه در محل حضور و در تشییع پیکر وی مشارکت داشته باشند، طی اقدامات هماهنگ شدۀ حراست و نهادهای امنیتی، در سالن دانشگاه محبوس گردیده و امکان خروج از آنجا را نیافتند. بنا به گزارش شاهدان عینی، لباس شخصی های حامی دولت و گروه منصور ارضی، با گاز اشک آور و باتوم، به گروهی از دانشجویان متحصن حمله کرده و ضمن ضرب و شتم، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

طی بیست و چهار ساعت گذشته، ادعای رسانه های حامی حکومت مبنی بر "عضویت فعال ژاله در بسیج"، و "حامی دولت" بودن وی، با انتشار تصاویر و مستنداتی زیر سوال رفته بود و دانشجویان طی فراخوانی، خواستار حضور در مراسم فوق شده و تاکید داشتند نباید اجازه مصادره خون پاک شهدای راه آزادی را به قاتلانشان داد.


گزارش منابع خبری حاکی از آن است که از اولین ساعات بامداد چهارشنبه ۲۷ بهمن ٨٩، تعداد زیادی از اتوبوس های سپاه و نیروی انتظامی و بسیج، نظامیان لباس شخصی و نیروهای بسیجی را در اطراف چهارراه ولیعصر تهران پیاده کردند و این افراد به طور منظم و سازمان‌یافته در محوطه‌ی دانشگاه هنر و اطراف آن مستقر شدند.


بنا به شاهدان عینی، سردار علی فضلی(معاونت فرماندهی کل بسیج) و سردار همدانی (فرمانده سپاه تهران) امروز آزادانه در محوطه‌ دانشگاه هنر حضور یافته و به گفتگو با نیروهای خود و سازماندهی لباس شخصی ها پرداختند و همزمان بلندگوی این مراسم نیز، در اختیار سردار حسین الله کرم، از رهبران انصار حزب الله و ضاربین خیابانی مردم و دانشجویان در سالهای دهه هفتاد قرار گرفته بود.


سایت کلمه نوشته بود "حجم پوسترها و تراکت‌هایی که نیروهای شبه نظامی و بسیجی با مضمون‌های جهت‌دار و دروغین برای این برنامه تهیه کرده بود، به حدی زیاد بود که حدود ۵۰ هزار برگ تخمین زده می شد و بسیاری از بسته‌های این اقلام تبلیغاتی، باز نشده در کنار خیابان رها شده بود."


منابع خبری و شاهدان عینی همچنین گزارش دادند که برای جلوگیری از حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه هنر در تشییع جنازه دانشجوی شهید این دانشگاه، نیروهای شبه نظامی و بسیج تعداد قابل توجهی از آنها را در سالن کاربردی دانشگاه محبوس کرده بودند و گروهی از بسیجیان نیز در برابر آنها صف کشیده و شعار می‌دادند و در تلاش برای تحریک دانشجویان و ایجاد درگیری بودند.


همچنین آمده است "تشییع جنازه‌ شهید ژاله، در نهایت با تدارکات و تمهیدات گسترده‌ی نهادهای نظامی و امنیتی، از چهارراه ولیعصر به سمت دانشگاه تهران برگزار شد. پیکر پاک این شهید در یک کامیون قرار گرفته بود و هرگونه تحرک سبزها در این مسیر نیز با برخوردهای تند و خشن لباس‌شخصی‌ها و نیروهای امنیتی روبه‌رو گردید."


سامانه خبری دانشجوی نیوز نیز گزارش داد "امروز از سویی از سمت خیابان ١۶ آذر تا چهارراه ولیعصر و از سویی دیگر از خیابان حافظ تا خیابان ولیعصر در کنار هر یک از خیابان ها و حتی کوچه ها ماموران نیروی انتظامی به همراه سربازان وظیفه در دسته های ٤-۵ نفر حضور داشتند. همچنین در اطراف دانشگاه هنر از چهار راه ولیعصر تا دانشگاه امیرکبیر دسته های ٢۰-٣۰ نفر نیروهای لباس شخصی با در دست داشتن پرچم و عکس هایی که در آن شهید صانع ژاله را در کنار سیدعلی خامنه ای قرار داده بودند، حضور پیدا کردند.

در مناطق حساس و نزدیک به دانشگاه هنر و دانشگاه امیرکبیر نیز نیروهای گارد ویژه مجهز به تمامی امکانات تلاش کردند تا مانع از هرگونه برپایی تجمع اعتراضی شوند. همچنین موتورسواران نیروی گارد ویژه در پیاده روهای خیابان ولیعصر و در میان جمعیت و برای کنترل شرایط حرکت می کردند. محوطه پارک دانشجو نیز از صبح امروز به طور کامل محاصره و در بسیاری از کوچه های اطراف دانشگاه های هنر و امیرکبیر، ماشین ها و اتوبوس های متعلق به نیروی انتظامی و بسیج پارک شده است.

در این میان از بلندگوهایی که توسط نیروهای حکومتی حمل می شدند، مرتبا شعارهایی بر علیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی پخش شد. همچنین یکی از نیروهای سازماندهی شده در سخنرانی خود در صبح امروز در مقابل دانشگاه هنر از تمامی بسیجی هایی که از شهرهای دیگر برای شرکت در مراسم امروز به دانشگاه هنر آمده بودند، تشکر کرد.

بنابر گزارش یکی از حاضرین در صحنه دانشجونیوز ٢ تن از مردم غیروابسته به نیروهای حکومتی که مشغول فیلمبرداری از اوضاع بودند در حوالی ساعت ١۰ صبح امروز بازداشت شدند."


خبرگزاری امنیتی فارس که پیشتاز قلب واقعیت در ماجرای شهادت و هویت شهید ژاله و موارد مشابه بود، امروز نوشت: "چند تن از دختران منتسب به جریان فتنه نیز در حالی که موهای خود را سبزرنگ کرده بودند قصد اخلال در تشییع جنازه شهید ژاله را داشتند که با واکنش مردم و دانشجویان مواجه شده و محل تشییع را ترک کردند."


همزمان سامانه خبری تابناک، که این روزها همانند جوان و جهان و فارس، به قلب واقعیت ها می پردازد، پیرامون "حاشیه های تشییع جنازه" ادعا کرد "تعداد معدودی از هواداران جریان فتنه و خائن به آرمان های نظام و انقلاب، با دانشجویان شرکت کننده در تشییع جنازه شهید «صانع ژاله» درگیر شدند و از سوی دیگر دانشجویان شرکت کننده در این مراسم با شعار علیه موسوی و کروبی اغتشاشات روز دوشنبه را محکوم می‌کنند."

خبرگزاری رسمی دولت نیز نوشته است "مشایعت کنندگان شعار می دهند برادر بسیجی شهادتت مبارک و ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده و وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، آمادگی خود را برای مبارزه با فتنه گران اعلام و خواهان برخورد قانونی با سران و تروریست های این باند شدند" .

گفتنی است این لباس شخصی ها، شامگاه دیروز (سه شنبه) نیز، با برگزاری آزادنۀ تجمعی غیر قانونی، به تهدید، هتاکی و توهین به مردم و جنبش سبز پرداختند.

به گزارش کلمه،  آخرین خبرهای رسیده از دانشگاه هنر حاکی از آن است که دانشجویان با ضرب و شتم از دانشگاه به بیرون رانده شده‌اند و به انجمن اسلامی هم اجازه‌ی برگزاری مراسم یادبود برای شهید ژاله، داده نشده است. 


به گزارش منابع خبری، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر تهران، بدلیل شهادت صانع ژاله توسط نیروهای حکومتی در تجمعات جنبش، هفته آینده در این دانشگاه عزای عمومی اعلام کرده است.

 

فرمانده کل سپاه: بزودی پروژه هایی بی نظیر و شبیه معجزه توسط سپاه افتتاح خواهد شد

Posted: 16 Feb 2011 02:36 AM PST

جرس: فرمانده كل سپاه با بیان اینكه به زودی "پروژه‌هایی شبیه" به معجزه توسط سپاه اعلام خواهد شد كه "اختصاصی بوده و دنیا را به شگفتی وا خواهد داشت"، خاطرنشان کرد "این پروژه‌ها در هیچ كجای جهان وجود ندارد و اولین آن در آینده نزدیك به اطلاع ملت ایران خواهد رسید."


به گزارش فارس، سردار سرلشكر محمد علی جعفری فرمانده كل سپاه پاسداران، صبح چهارشنبه در دهمین جشنواره تحقیقات سپاه با عنوان "سلمان فارسی"، با بیان اینكه امروز شاهد پیروزهای مستمر انقلاب اسلامی در عرصه خاورمیانه به خصوص در میان كشورهای عربی هستیم، اظهار عقیده کرد: اینها همان موفقیت‌هایی است كه سال‌ها پیش امام آن را برای ما ترسیم فرمودند و ما چشم به انتظار این موفقیت‌ها بودیم.


جعفری با بیان اینكه انقلاب نیازهای متفاوتی دارد وتاكید بر اینكه "ما هنوز در ابتدای راه قرار داریم"، خاطرنشان كرد: امروز در عرصه امنیتی و دفاعی شاهد دستاوردهای بی‌نظیری هستیم اما باید بدانیم كه تلاش برای فناوری‌های جدید باید ادامه پیدا كند و در این صورت با مجاهدت رزمندگان در عرصه‌های دفاعی علاوه بر حفظ آمادگی دیگر نیازی به تكرار تجربه‌های گذشته نخواهیم داشت.


جعفری با بیان اینكه این دانش و تجربه‌ها می‌تواند به كشورهای دیگر كه چشم امید به جمهوری اسلامی دارند، منتقل شود، ادامه داد: سپاه یك نهاد انقلابی است كه باید در همه عرصه‌ها فعالیت كند كه البته بعد از اتمام جنگ سرمایه‌گذاری‌های خوبی در عرصه علم و فناوری داشت كه به موفقیت‌های چشمگیری رسید.


فرمانده كل سپاه ادامه داد: برخی این اقدامات در ابتدا با ابهام، تردید و مخالفت شروع شد اما پس از چند سال كه نتایج آن به دست آمد، همه به این باور رسیدند كه این اقدامات درست بوده است.

جعفری بدون اشاره به رانت های مورد استفادۀ سپاه، استفاده از مناقصه های دولتی بدون طی روند قانونی، و همچنین واگذاری خارج از ضابطۀ معاملات و امتیازات سودآور به سپاه گفت "برای مثال برای ورود سپاه به عرصه اقتصادی ابتدا مخالفت‌هایی می‌شد اما امروز می‌بینیم كه اگر این اقدامات توسط سپاه پاسداران صورت نمی‌گرفت ما با مشكلات زیادی روبرو می‌شدیم. "


جعفری در پایان با بیان اینكه به زودی پروژه‌هایی شبیه به معجزه اعلام خواهد شد كه مختص انقلاب اسلامی است، افزود:در صورت افتتاح این پروژه‌ها دنیا به شگفتی واداشته خواهد شد چرا كه این پروژه‌ها در هیچ كجای جهان وجود ندارد و اولین آن در آینده نزدیك به اطلاع ملت ایران خواهد رسید.