جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


سیل اعتراضات علیه دیکتاتوری به کردستان عراق رسید

Posted: 20 Feb 2011 09:06 AM PST

 جرس: سیل اعتراضات علیه دیکتاتوری به کردستان عراق رسید.

پس از بیانیه حزب گوران ( تغییر) در 17  روز پیش و تقاضای انحلال دولت و پارلمان کردستان به علت گسترش روز افزون فساد اداری و نیز سوء استفاده احزاب پارت دموکرات و اتحادیه میهنی از قدرت، جرقه اعتراضات مردمی در شهر سلیمانیه  زده شد. این بیانیه خواستار استقرار حکومتی دموکراتیک بر اساس کرامت انسانی و برگزاری انتخابات آزاد بود.

 

به گزارش جرس، شکل گیری اعتراضات مردمی در خیابان سالم شهر سلیمانیه در پی فراخوان حزب گوران در روز 28 بهمن آغاز شد. در این روز آتش گشودن نیروهای نظامی مستقر در دفتر حزب پارت دموکرات به سمت مردم موجب کشته شدن یک نفر و زخمی دهها تن از معترضان شد.

 

در این حین بسیاری از دفاتر و رسانه های حزب گوران در شهرهای مختلف از جمله اربیل و  دهوک مورد هجوم نیروهای وابسته به  پارت دموکرات کردستان قرار گرفت و به آتش کشیده شدند.

 

 پس از این حادثه و عدم  عکس العملی مناسب از سوی سران حکومت و بویژه حزب پارت دموکرات ، ناآرامی ها گسترش پیدا کرده و اکنون پس از سه روز، اعتراضات به دیگر شهرهها نیز کشیده شده است. شهرهای رانیه، کلارو دربندی خان نیز امروز صحنه اعتراضات پراکنده مردمی بود.

 

اما اوج اعتراضات امروز در شهر سلیمانیه و میدان سرا برگزار شد.  با تجمع بسیاری از مردم و نیز دانشجویان و جوانان شهر معترضان خواستار عقب نشینی نیروهای نظامی و خروج آنها از شهر، عذر خواهی حزب حاکم پارت دموکرات بعلت رفتار خشونت آمیز، محاکمه آمران تیراندازی بسوی مردم  و اجرای اصلاحات و برچیدن سیستم فساد اداری شدند.

 

جو امنیتی و حضور نیروهای نظامی مجهز به انواع سلاحهای سبک و سنگین در شهر سلیمانیه امروز بیش از روزهای گذشته بود.

 

معترضان اما همچنان با سردادن شعارهای علیه حکومت خواهان اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی هستند.

 

امروز صدای تیر اندازی از جای جای شهر شنیده می شد. معترضان میدان سرا در مرکز شهر سلیمانیه را به عنوان میدان آزادی خویش برگزیده و اعلام کردند تا وقتی حکومت خواسته‌های‌شان را به اجرا در نیاورد همچنان در آنجا خواهند ماند.

 

عکس ها از سایت:  سبه ی


یوسف حاجی میرزایی 

گسترش تجمع‌های مردم پس از تاریکی هوا در تهران

Posted: 20 Feb 2011 09:01 AM PST

 جرس: تجمع های غیر متمرکز مردم تهران با تاریکی هوا رو به گسترش است و لحظه به لحظه بر حضور مردم در برخی از نقاط تهران از جمله خیایان ولی عصر، چهار راه پاک وی، میرداماد و میدان هفت تیر در حال افزایش است.

 

به گزارش کلمه، در خیابان میرداماد میان مردم و نیروهای انتظامی و لباس‌شخصی درگیری هایی اتفاق افتاده است. در میدان هفت تیز نیز درگیری هایی میان مردم و پلیس ضد شورش گزارش شده است.

 

این تجمع ها در پاسخ به دعوت شورای هماهنگی راه سبز امید که باصدور بیانیه ای از مردم ایران دعوت کرده بود که روز یکشنبه، اول اسفندماه، ساعت سه به منظور هفتمین روز شهادت دو شهید تظاهرات ۲۵ بهمن و همچنین بزرگداشت یاد و خاطره سایر شهدای جنبش سبز و حمایت از سران جنبش سبز در میادین شهر حضور داشته باشند، انجام می شود.

 

خبرنگاران از سطح شهر تهران از حضور پرشمار نیروهای ضد شورش، امنیتی، انتظامی، لباس شخصی و بسیج خبر می‌دهند.

راهپیمایی و اعتصاب سراسری در مناطق کردنشین

Posted: 20 Feb 2011 08:22 AM PST

 جرس: مناطق کردنشین ایران، در روز اسفند ماه همراه با مردم دیگر شهرهای کشور دست به راهپیمایی و در برخی مناطق اعتصاب زدند.

 

یک شاهد عینی به راديو زمانه گفت که شهر مهاباد شلوغ شده و مخالفان دولت در چند خیابان اصلی این شهر تجمع کرده‌اند  و با آتش زدن لاستیک و سطل های زباله خیابان‌ها را بسته اند. همچنین از سنندج نیز برخی "تحرکات مردمی" گزارش شده است.

 

در پی فراخوان به اعتصاب سراسری در کردستان در روز یکم اسفند ماه، در برخی مناطق کردنشین اعتصاباتی انجام گرفته است.

 

به گزارش هرانا، در بوکان اعتصابی گسترده شکل گرفته تا جایی که بیش از 80 درصد مغازه های این شهر در روز یکشنبه به طور کامل تعطیل شدند. از سویی فضای شهر بوکان نیز به شدت امنیتی گزارش شده است.

 

هم چنین جمعی از جوانان در میدان استقلال مهاباد با برپایی تجمعی اقدام به سر دادن شعارهای ضدحکومتی کردند. این در حالیست که حضور نیروهای امنیتی در مهاباد چشمگیر است.

 

اخبار تایید نشده ای نیز از اعتصاب شهروندان در دیگر مناطق کردنشین وجود دارد.

 

پیش از این کمیته هماهنگی اعتراضات به قتل صانع ژاله» در دومین بیانه خود ضمن پشتیبانی از اعتراضات سراسری در ایران، در اعتراض به قتل جانباختگان در روز ۲۵ بهمن، صانع ژاله دانشجوی کرد و محمد مختاری دانشجوی تهرانی، از مردم کردستان درخواست کرد تا روز یکشنبه را به اعتصاب سراسری تبدیل کنند.

 

.

فائزه هاشمی بازداشت شد

Posted: 20 Feb 2011 07:57 AM PST

 جرس: در حالی که تنها چند ساعت از انتشار خبر "تهران در آرامش" از سوی خبرگزاری فارس می‌گذرد، این ارگان خبری وابسته به حکومت خبری با عنوان "فائزه هاشمي در حال ليدري دستگير شد" را بر روی خروجی خود گذاشت.

 

به گزارش جرس، در خبر فارس آمده است که دختر هاشمی رفسنجانی "در حال هدايت عده‌اي ضد انقلاب و آشوبگر" دستگير شد.

 

این خبرگزاری از بازداشت فائزه هاشمی در تقاطع فاطمی- ولیعصر خبر داده است و علت بازداشت وی را "شعار دادن و تحریک مردم" عنوان کرده است.

 

فائزه هاشمی پیش از این و در روزهای آغازین پس از انتخابات، ۲۴ ساعت در بازداشت بود که خبرگزاری‌ها آن را "حفاظت از وی در برابر خطرات احتمالی در جمع اغتشاش‌گران" عنوان کردند.

تجمعات مردمی  اول اسفند به رغم تمام فشارهای امنیتی

Posted: 20 Feb 2011 07:01 AM PST

فاطمه شجاعی
  جرس: یک هفته پس از راهپیمایی پرشمار ۲۵ بهمن شورای هماهنگی راه سبز امید از مردم دعوت کرد تا اول اسفند ماه به منظور برگزاری مراسم هفتم شهدای ۲۵ بهمن تظاهراتی برگزار شود. امروز به رغم تمام فشارهای امنیتی وارده، مردم در شهرهای مختلف ایران از راهپیمایی استقبال و در آن شرکت کردند.  

 

گرچه هنوز تصاویر و اخبار کامل و جامعی از حوادث رخ داده در سطح شهرها به دست نرسیده است، شاهدان عینی از استقبال  مردمی از یک سو و شمار بالای نیروهای امنیتی و انتظامی  و لباس شخصی خبر می‌دهند.

 

از ساعت اولیه ظهر امروز، به گزارش شاهدان عینی، تجمعات اول اسفند در جو امنیتی – پلیسی حاکم بر مناطق مرکزی و اصلی شهر آغاز شد، اما بعد از اولین موج درگیری ها، حضور مردم  در میدان ولی عصر چشمگیر بوده است.

 

به گزارش شاهدان عینی و منابع خبری، نیروهای گارد ضد شورش در برخی میادین پایتخت حضور چشمگیر یافته اند و محورهای انقلاب – ولی عصر، ولی عصر شمالی (حوالی جام جم و همچنین میدان ولی عصر)، میدان هفتم تیر و همچنین خیابان سهروردی، تجمعاتی شکل گرفته و مردم شروع به شعار دادن و فریاد الله اکبر کردند.

 

بر اساس این گزارش ها نیروهای نظامی و گارد ضد شورش با دهها دستگاه موتور سیکلت میدان ولی عصر را بسته و در تجمع حوالی جام جم (صدا و سیما) فریادهای مرگ بر دیکتاتور و الله اکبر توسط حامیان جنبش سر داده  شد.

 

یکی از شاهدان عینی به جرس گفته است که "میدان ولیعصر شدیدا شلوغ شده و یگان های ضد شورش به سمت جمعیت لحظاتی پیش گاز اشک آور شلیک کرده اند و جنگ و گریز خیابانی به سمت بلوار کشاورز و خیابان کریمخان شکل گرفته است."

 

همچنین گزارشهای رسیده حاکی از تجمع گروهی از شهروندان معترض در خیابان توانیر تهران بوده است. بنابراین گزارش شهروندان در دسته های ده ها نفری شعار الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور سر می دهند و دست های خود را به علامت پیروزی بالاگرفته اند. موتور سوارهای بسیج با حرکت در پیاده روها و ضرب و شتم شهروندان در صدد پراکندن معترضان هستند. این گزارش همچنین حاکی از شدت یافتن درگیریها در حوالی میدان ونک است.

 

تارنمای ندای سبز آزادی نیز گزارش داده است که با پایان یافتن ساعت کاری ادارات و سازمان ها هر لحظه بر تعداد مردم و آزادی خواهان اضافه می شود. حضور گسترده نیروهای امنیتی و لباس شخصی در خیابان های انقلاب و آزادی مشهود است. تعداد زیادی از تظاهرکنندگان در مسیر میدان ونک و چهار راه ولیعصر حضور دارند.

 

همچنین در تهران نیروهای ضد شورش در میدان پاستور، چهارراه کارگر، آذربایجان حضور دارند. ماموران نیروی انتظامی در ضلع شرقی میدان انقلاب مستقر شده و ماموران شهرداری سطلهای زباله را جمع می کنند تا از آتش زدن آنها جلوگیری شود.

 

این گزارش افزود "در محدوده صدا و سیما گزارش شده است که بخشی از نیروهای سپاه که پادگان آنها در پایین سازمان صدا و سیما قرار دارد، مسئول حفاظت از این سازمان شده اند. گستردگی مسیرهای تظاهرات امروز تمرکز نیروهای امنیتی را برهم ریخته و خودروهای آنان در تمام این مسیرها در حال رفت و آمد هستند."

 

همچنین گفته می‌شود، هوای تهران کاملا ابری  است و باد نسبتا شدیدی می وزد که از جهاتی به نفع تظاهرکنندگان است و کار نیروهای امنیتی را در پرتاب گاز اشک آور سخت می کند.

 

از میدان انقلاب خبر می رسد که لباس شخصی ها از کتاب فروشی های حوالی دانشگاه تهران می خواهند تا هرچه سریع تر مغازه های خود را تعطیل کنند. در مقابل دانشگاه تهران و دانشگاه شریف تعداد زیادی از خودروهای انتظامی و موتورهای یگان های ضد شورش مستقر شده اند.

 

آخرین گزارش ها از تسلط مردم بر میدان ولی عصر و شکل گیری تجمعی وسیع در آن خبر می‌داد.

 

از سوی دیگر از تهران خبر می‌رسد که دقایقی پس از شکل‌گیری تجمع اعتراضی امروز، مامورین نظامی- امنیتی در میدان هفت تیر به سوی مردم تیراندازی کردند.

 

به گزارش دانشجونیوز بر اثر شلیک این نیروها که مجهز به سلاح گرم بودند، یک نفر از معترضین در میدان هفت تیر به شهادت رسید. همچنین بر اثر درگیری ها در میدان هفت تیر تعدادی دیگر از مردم نیز مجروح شدند.

 

یکی از حاضران در صحنه به دانشجونیوز گفت: شدت جراحت وارده بر فردی که مورد هدف گلوله قرار گرفت، به حدی بود که این شهروند پس از دقایقی در میدان هفت تیر جان سپرد.

 

این در حالی است که بی بی سی فارسی هم به نقل از یک شاهد عینی دیگر گزارش کرده است که صدای تیراندازی از حوالی خیابان عباس آباد در تهران شنیده است.

 

مسئولین مختلف جمهوری اسلامی طی روزهای گذشته هشدار داده بودند که به شدت با تجمع مردم برخورد خواهند کرد. خبرگزاری فارس نیز از صبح امروز با انتشار خبری، پیشاپیش اعلام کرد که مردم توسط نیروهای مخالف جمهوری اسلامی کشته خواهند شد. اما علیرغم این مسئله گزارش های متعدد حاکی از آن است که شهرهای مختلف ایران از جمله اصفهان، شیراز، مهاباد، سنندج، رشت و... شاهد حضور و تجمع مردم معترض است.

 

در تهران اخبار رسیده حکایت از درگیری نیروهای امنیتی با معترضان در میدان انقلاب دارد. گزارش ها همچنین حاکی از آن است که حوالی میدان ونک و پارک ملت شاهد انبوده جمعیت معترض بوده است.

 

بی بی سی ساعتی پیش گزارش داده است که جمعیت معترض سبز در بلوار کشاورز در حال شعار دادن و حرکت به سمت میدان ولیعصر بوده است. این در حالی است که برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که در میدان ولیعصر پلیس ضد شورش به سمت جمعیت گاز اشک آور شلیک کرده است.

 

از دیگر سو، وبسایت کلمه گزارش می‌دهد، تعداد زیادی از موتور سواران که مشخص نیست دقیقا به کجا وابسته‌اند، در خیابان‌های مرکزی تهران به ویژه میدان‌های اصلی شهر در حال برگزاری مانور قدرت هستند. گفته می شود اغلب این موتور سواران از نیروهای لباس شخصی، بسیج و نیروهای امنیتی هستند.

 

حرکات موتور سواران به گونه ای است که قصد ایجاد رعب و وحشت شدید را در میان مردم و جلوگیری از شکل گیری تجمع‌های بزرگ را دارند.

 

حضور مردم در نقاط مختلف شهر تهران به‌ ویژه خیایان ولی عصر و انقلاب چشمگیر است..

 

اول اسفند در شهرستان‌ها

 

علاوه بر تهران، مردم در شهرستان‌های ایران نیز دست به تجمع و راهپیمایی زده‌اند. از اصفهان خبر رسید که جمعیت مردم معترض در میدان انقلاب اصفهان از ساعتی پیش رو به افزایش است.

 

بنا به اخبار رسیده به جرس، بسیاری از معترضان که از اصفهان و شهرهای اطراف در این میدان جمع شده‌اند در گروه‌های چند ده نفری جمع شده و به طور پراکنده شعار می‌دهند.

 

علاوه بر این گفته می‌شود در دروازه شیراز این شهر، جمعی بسیجی مستقر شده‌اند و در خیابان نظر شرقی عده‌ای موتور سواران لباس شخصی با در دست گرفتن پرچم جمهوری اسلامی در ورودی خیابان ایستاده‌اند. گروه‌های یگان ویژه نیز در میدان انقلاب و اطراف آن مستقر شده‌اند اما هنوز گزارشی مبنی بر درگیر شدن آنان با مردم نرسیده است.

 

همچنین خیابان مطهری رشت امروز شاهد درگیری شدید مردم معترض با نیروهای امنیتی و لباس شخصي‌ها در این شهر بود.برخی از شاهدان عینی از رشت، شمار افراد شرکت کننده در این راهپیمایی را بیش از روز ۲۵ بهمن برآورد کرده‌اند.

 

 این شاهدان همچنین از شمار بالای بسیجی‌ها و نیروهای امنیتی و انتظامی در شهر خبر دادند که با تهدید و ارعاب سعی در متفرق کردن جمعیت داشتند.

 

از شیراز نیز خبر می‌رسد با افزایش جمعیت مردم معترض خیابان‌ها، نیروهای انتظامی و لباس شخصی به مردم حمله ور شدند.

 

نیروهای انتظامی و لباس شخصی با حضور گسترده در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر و همچنین مانور با موتور، قصد ایجاد رعب و وحشت دارند و حتی عابرین و رانندگان عادی را نیز مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. گفته می‌شود شيرازي ها در خيابان‌های ملاصدرا و حوالي ميدان نمازی و دانشگاه مهندسي دست به تظاهرات زدند. 

 

 

گفته می شود مردم زاهدان نیز امروز در ساعت ۴ بعد از ظهر از خیابان دانشگاه به طرف میدان امام علی تظاهرات کرده اند و شعارهای علیه دیکتاتور سر داده اند.

 

 

 

همچنین اعتصاب گسترده در سطح مهاباد- مردم در خيابانهاي اصلي شهر مغازه ها را تعطيل كرده اند.در ميدان اصلي شهر در ساعت حوالي 15 درگيري در بين جوانان و نيروي انتظامي رخ داد.

 

  

محمد مصطفی(ص) پیامبر اخلاق

Posted: 20 Feb 2011 06:57 AM PST

زهرا ربانی املشی
 امید است در سالروز میلاد آن عزیز، اخلاق نیک را جایگزین بداخلاقیها کرده به جای "خودخواهی"‌، "خداخواهی" بر جامعه‌ حاکم شود.

 

بسمه تعالی

در محیطی سراسر جنگ و نزاع و وحشی‌گری، پیامبری به دنیا ‌آمد و در خلاف مسیر رفتاری اکثریت جامعه رشد کرد و سرانجام به پیامبری مبعوث گردید. تا انسان‌ها را به فطرت خود رهنمون سازد و بین حلقه‌های فطرت و آموزه‌های دینی پیوند برقرار نماید. لذا نبوتش با آیه "اقرأ" شروع شده و هدف این نبوت را "انیّ بعثت لاتمّم مکارم الاخلاق" می‌داند. تا از مسیرخلق نیکو، جامعه به اصلاح و رشد و تکامل برسد.

شاید اینکه اغلب آیات مربوط به عقاید مثل توحید و معاد، در سال‌های اول نبوت و آیات مربوط به احکام در سال‌های آخر آن نازل گردیده است، مؤید این مطلب باشد. یعنی تا به روش و طریقت درست دست نیابیم؛ و تا اعتقاد پیدا نکنیم که زندگانی بشر در همین چند روزه دنیا خلاصه نشده؛ و کاشته‌های خود را روزی درو خواهیم کرد؛ تعبّد و بندگی معنای کامل نداشته؛ و به اوامر و نواهی خدا و احکام و شریعت عمل نکرده‌ایم.

بدیهی است که در جوامع بشری، مهم‌ترین ضامن برای ایجاد جامعه‌‌ی متخلق به اخلاق نیکو، وجود نظام حکومتی و قوانینی است که باید کتابت گردد (ما یسطرون) و سپس اجرا شود؛ که در سایه آن حقوق و تکالیف انسانها نسبت به یکدیگر و نیز حقوق انسانها نسبت به خدا معین شده و حدود رفتاری و گفتاری مشخص می‌گردد. لذا می‌بینیم پیغمبراکرم(ص) به محض وجود شرایط مناسب، سعی در برقراری حکومت می‌نماید.

 قرآن کریم از قوم بنی اسرائیل که اولین اجتماع دینی بشر است، بسیار یاد می‌کند و حدود یک‌چهارم آیات را به آن اختصاص داده و طی آنها درباره نقاط ضعف و قوت و علل عروج و نزول آنها صحبت می‌کند. البته واضح است که هدف قرآن داستان‌سرایی نیست؛ بلکه می‌خواهد، انسان‌ها با بررسی آن، خود به راه درست، دست یابند. لذا بر این اساس در جامعه‌ای که پیامبر بنا می‌نهد؛ هرگز سعی نمی‌کند که توحید را به عنوان یک تکلیف بیان کند(لا اکراه فی‌الدّین). بلکه می‌کوشد در سایه اخلاق نیکو، منیّت‌ها و خودخواهی‌ها را از بین برده و توحید را به عنوان یک فرهنگ ارائه دهد. به عبارتی پیامبر و نیز امامان هرگز سعی نکردند که با مشرکان مبارزه کنند (البته تا هنگامی که مشرکان دست به شمشیر نبرده باشند). بلکه دغدغه و هدف اصلی آنان مبارزه با شرک بوده است. این درست بر خلاف رفتاری است که امروزه از حکومت‌ها سر می‌زند و متأسفانه شاهدیم که تلاش می‌کنند با مخالفان طوری برخورد کنند، که آنان را از سر راه خود بردارند و کمتر به فکر می‌افتند که به اولیاء خدا اقتدا کرده، و مخالفان را اعم از اینکه بر حق باشند یا نه، بپذیرند و موقعیتی فراهم کنند تا حتی آنان که بر حق نیستند راه صلاح را بیابند و انتخاب کنند و متخلق به اخلاق نیکوی پیامبر گردند. چرا که خلق و خوی پیامبر نمونه کامل مکارم اخلاقی یعنی هدف بعثت است و خداوند خطاب به وی می فرماید: "انّک لعلی خلق عظیم" و سپس در آیات دیگر آن خلق عظیم را تفسیر می‌کند که از آن جمله است: "رحمةً للعالمین" و"بالمؤمنین رئوفٌ رحیم" و "اسوةٌ حسنه" و "شاهداً ومبشّراً و نذیراً " و داعیاً الی الله" و " سراجاً منیرا" و "فاعف عنهم" و "و شاورهم فی‌الامر" و.....

امید است در سالروز میلاد با سعادت آن عزیز، اخلاق نیک را جایگزین بد اخلاقیها کرده و به جای سرکوب، مدارا؛ به جای دروغ، صداقت؛ به جای حبس و حصر، تحمل و تکریم مخالف؛ به جای بستن دهان‌ها، آزادی بیان؛ به جای ترساندن، امان دادن؛ به جای خرده‌‌گیری، عفو و گذشت؛ به جای بدبینی، حمل به صحت؛ به جای رفاقت‌ سالاری، شایسته‌ سالاری؛ و در یک جمله به جای "خودخواهی"، "خداخواهی" بر جامعه‌ حاکم شود. والسلام.

1/12/1389


 

 

 *نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.   

درگیری شدید میان مردم و نیروهای امنیتی در رشت

Posted: 20 Feb 2011 06:45 AM PST

 جرس: خیابان مطهری رشت امروز شاهد درگیری شدید مردم معترض با نیروهای امنیتی و لباس شخصي‌ها در این شهر بود.

 

بنا به اخبار رسیده به جرس، برخی از شاهدان عینی از رشت، شمار افراد شرکت کننده در این راهپیمایی را بیش از روز ۲۵ بهمن برآورد کرده‌اند.

 

این شاهدان همچنین از شمار بالای بسیجی‌ها و نیروهای امنیتی و انتظامی در شهر خبر دادند که با تهدید و ارعاب سعی در متفرق کردن جمعیت داشتند.

گزارش شاهدان عینی: شهادت یک نفر بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در میدان هفت تیر

Posted: 20 Feb 2011 06:31 AM PST

  جرس: دقایقی پس از شکل‌گیری تجمع اعتراضی امروز، مامورین نظامی-امنیتی در میدان هفت تیر به سوی مردم تیراندازی کردند.

 

به گزارش دانشجونیوز بر اثر شلیک این نیروها که مجهز به سلاح گرم بودند، یک نفر از معترضین در میدان هفت تیر به شهادت رسید. همچنین بر اثر درگیری ها در میدان هفت تیر تعدادی دیگر از مردم نیز مجروح شدند.

 

یکی از حاضران در صحنه به دانشجونیوز گفت: شدت جراحت وارده بر فردی که مورد هدف گلوله قرار گرفت، به حدی بود که این شهروند پس از دقایقی در میدان هفت تیر جان سپرد.

 

این در حالی است که بی بی سی فارسی هم به نقل از یک شاهد عینی دیگر گزارش کرده است که صدای تیراندازی از حوالی خیابان عباس آباد در تهران شنیده است.

 

از صبح امروز ماموران گارد ویژه و نیروهای انتظامی به همراهی نیروهای بسیج مجهز به انواع سلاح های سرد و گرم، در میدان های اصلی شهر حضور یافتند تا مانع از شکل گیری تجمع های اعتراضی مردم شوند ولی با این وجود در برخی از نقاط شهر تهران همچون میدان ولیعصر، میدان هفت تیر، میدان ونک و مقابل پارک ملت مردم تجمع کرده و شعارهایی بر علیه حکومت سر دادند.

 

مسئولین مختلف جمهوری اسلامی طی روزهای گذشته هشدار داده بودند که به شدت با تجمع مردم برخورد خواهند کرد. خبرگزاری فارس نیز از صبح امروز با انتشار خبری، پیشاپیش اعلام کرد که مردم توسط نیروهای مخالف جمهوری اسلامی کشته خواهند شد. اما علیرغم این مسئله گزارش های متعدد حاکی از آن است که شهرهای مختلف ایران از جمله اصفهان، شیراز، مهاباد، سنندج، رشت و... شاهد حضور و تجمع مردم معترض است.

 

در تهران اخبار رسیده حکایت از درگیری نیروهای امنیتی با معترضان در میدان انقلاب دارد. گزارش ها همچنین حاکی از آن است که حوالی میدان ونک و پارک ملت شاهد انبوده جمعیت معترض بوده است. بی بی سی ساعتی پیش گزارش داده است که جمعیت معترض سبز در بلوار کشاورز در حال شعار دادن و حرکت به سمت میدان ولیعصر بوده است. این در حالی است که برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که در میدان ولیعصر پلیس ضد شورش به سمت جمعیت گاز اشک آور شلیک کرده است.

 

همچنین شاهدان عینی می گویند حوالی چهار راه پارک وی نیز گروهی از معترضان علیه رهبر جمهوری اسلامی ایران شعار هایی سر داده اند. همچنین تجمعاتی در خیابان سهروردی و خیابان ولیعصر مقابل جام جم نیز شکل گرفته است. آخرین گزارش ها حاکی از آن است در میدان انقلاب جمعیت معترض موفق شده اند به هم بپیوندند و جمعیت در حال افزایش است.

اسلام ستیزی یا اسلام خواهی (۲)

Posted: 20 Feb 2011 06:22 AM PST

شاگرد کوچک آیت الله منتظری

اسلام ستیزی یا اسلام خواهی (۲)

 بازخوانی بهره گیری از دین در جمهوری شیطانی

شیوه عملکرد و بهره برداری مزورانه حکومت جمهوری شیطانی از دین و دینداران در طول این ۳۲ سال را میتوان به این شکل ترسیم کرد که

الف-  استفاده از ذخیره معنوی و جایگاه تقدس  پیامبر ،امامان و چهرهای روحانی و معنوی و حتی عرفانی که در طول قرنهای متمادی مورد توجه و احترام مردم ایران بوده و هست  (هر چند که  در پس انقلاب ۱۳۵۷ و پس از  رونمایی از روش و مقاصد  این گروه خاص  تعدادی از افراد و سازمانها  و گروه های روشنفکر و آزادی خواه همانگونه که در نوشتار پیشین بیان شد همه اشکال را در اسلام دیده و هر چه بوی معنویت و یا دین میداده را یکسره نفی نموده و خیال خود را راحت کردند غافل از آنکه با پاک کردن صورت مساله چیزی  از میان نمیرود  و فقط بر قدرت  مزوران افزوده میشود که  شد)

این گروه در طول این سالهای متمادی با استفاده ازافراد، نامها ، اماکن ، زمانها و شعارهای مقدس آنقدر از این ذخیره معنوی بهرگیری کردند که دیگر جایی برای توجه  به معنویت در میان مردم باقی نمانده دیگر نام علامه طباطبایی  و یا امثال ان تحریک کننده احساست کسی نیست و کسی را به عرفان نمی خواند ، لباس روحانی که دیگر جای خود را دارد استقبال از فیلم مارمولک  نشانه خوبی ازرویکرد مردم به هر نقدی است که ممکن است بتوان از صنف روحانی و قداست توام با فرد روحانی نمود،(هر چند که این فیلم نیز ساخته و پرداخته وزارت اطلات بود تا بتواند روحانیون خارج از دسترس حکومت را به یوغ بکشاند که در مورد آن نیاز به نوشتار جداگانه است که در پی خواهد آمد ).

این بخش از ابتدای انقلاب  توسط بهره گیری از روحیه خرافه زده  جامعه ایرانی با نقشه توهم آمیز امام تو ماه است  آغاز و با اسب سفید در جبهه ها  ادامه دار شد تا اینکه سریال های جدید آفریده و بدان افزوده  شد  و حاشیه مقدس را از ذات خدا قرض و به دامن منبرهای دیروز و مراجع حکومتی امروز که هیچ نشانی از تقدس و یا حتی سواد نداشته و تنها از فقدان بزرگان علم و ادب حوزه به خوبی بهره گرفته  و در قالب ظاهری از پیش مقدس شده جای گرفته و نسخه بدل ایشان شدند، برای رسیدن به این مقصود  میباید از ابتدا با مرگ ،اتهام و یا تبعید و حصر آغازید که این قرعه  به ترتیب  به نام و جان بسیاری از بزگان حوزه داغی ابدی گذاشت از جمله :

۱ حضرت آیت الله شریعتمداری  با اتهام دست داشتن دار کودتا (خانه نشینی ومرگ مشکوک) 

۲حضرت آیه الله علی صفایی قمی فرزند حضرت آیه الله محمد علی صفایی به اتهام واهی .......توسط قاضی دادگاه ویژه قم خانه نشینی ومرگ و تشییع جنازه بسیار غریبانه)

۳حضرت آیه الله سید احمد خوانساری به  اتهام مخالفت با ولایت فقیه (خانه نشینی ومرگ و تشییع جنازه همراه با هتک حرمت)

 ۴ حضرت آیه الله سید حسن طبا طبایی قمی به  اتهام مخالفت با ولایت فقیه (حصر،خانه نشینی ومرگ و تشییع جنازه همراه با سکوت وابهام)

۵ حضرت آیه الله سید رضا صدر برادرامام موسی صدر به اتهام نماز بر جسد حضرت آیت الله شریعتمداری (زندان،حصر،خانه نشینی ومرگ)

۶ حضرت آیه الله سید صادق روحانی (تا مدتها حصر و خانه نشینی) 

-۷ حضرت آیه الله سید محمد شیرازی به اتهام مخالفت با ولایت فقیه (حصر،خانه نشینی ومرگ بدون تشییع جنازه همراه با توهین به جسد با دزدیدن آن در صبحدم از منزل )

۸ حضرت آیه الله طسوجی به اتهام ارتباط با آیت الله شریعتمداری (خانه نشینی و محرومیت از تمامی مناصب اجتماعی و حوزوی ومرگ)

۹ حضرت آیه الله مرعشی نجفی با اتهام به صوفی گری و ........بارها اوباشان را به در خانه ایشان روانه کردند تا ایشان را  به سکوت وادار کنند که کردند تا دم مرگ.

۱۰ حضرت آیه الله سید محمد رضا گلپایگانی بارها به منزل ایشان ریخته و با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه توانستند تاحدودی بیت و خود ایشان را کنترل کنند.

  ۱۱ حضرت آیه الله شیخ محمد صادقی طهرانی به اتهام  مخالفت با ولایت فقیه (خانه نشینی و محرومیت از تمامی مناصب اجتماعی و حوزوی آتش کشیدن محل تدریس ایشان توسط اوباش).

12 - حضرت آیه الله سید رسول موسوی طهرانی به اتهام  مخالفت با ولایت فقیه و حمایت از آیت الله شریعتمداری (زندان،خانه نشینی و محرومیت از تمامی مناصب اجتماعی و حوزوی).

۱۳ - حضرت آیه الله سید محمد روحانی به اتهام مخالفت با ولایت فقیه  (حصر،خانه نشینی ومرگ بدون تشییع جنازه همراه با توهین به جسد و دفن درمنزل)

 -حضرت آیه الله موسوی اردبیلی  به اتهام مخالفت با مرجعیت و رهبری خامنه ای (خانه نشینی و سکته مغزی طراحی شده ۱۴

۱۵  حضرت آیه الله صانعی  به اتهام مخالفت با مرجعیت و رهبری خامنه ای (خانه نشینی و محرومیت از تمامی مناصب اجتماعی و حوزوی و آتش زدن دفتر ایشان و حذف مرجعیت ایشان )

۱۶- حضرت آیه الله شیخنا الاستاد مجاهد نستوه ، فقیه عالیقدر شیخ حسینعلی منتظری که خوب میدانید با او چه ها کردند که هر چه بود ملجا حوزه و حوزویان آزادی خواه بود .

و صدها نمونه کوچک و بزرگی که در قلم نخواهد گنجید این خیانت و سفاکی که از قبل آغاز و در دوره خامنه ای تکمیل شد و طراح این سناریو برخی از اعضای خبرگان بودند ، چرا که باید بدل جایگزین شده و اصل نابود میشد که شد، اینک در حوزه کسی به عنوان آزادی خواه نمیتواندمطرح نیست مگر قلیلی که آنها را نیز اوباش به ظاهر طلبه کنترل میکنند،با توجه به  تهی شدن حوزه از سکانداران دین با مرگهای خدا خواسته و یا رهبر خواسته و ساکت کردن مقاوماتشان  یک حوزه منفعل  و بی بازده فراهم آوردند که بتواند  خود را عرضه کنند تا رقیبی نداشته باشند.

دیده بان حوزه و حوزویان را به خوبی رصد میکنند : چهار

معاونت تهذیب حوزه (که در خبرها نام نامبارکش را به تازه گی  مردم ایران میشنوند ولی آشنا برای حوزویان)

دادگاه ویژه روحانیت

وزارت اطلاعات

دفتر پیگیری و بازرسی رهبری در امور روحانیون

علاوه بر نهادهای غیر رسمی موجود در متن روحانیت حکومتی مثل تیپ امام صادق ، سازمان تبلیغات ،دفترتبلیغات و .................... چماقداران به اصطلاح  طلبه (افراد  باز پرورده  مدرسه معصومیه که از سوی وزارت اطلاعات پایه گذاری و سپس با پیوند با موسسه آقای مصباح تکمیل میشود البته نقش تیپ امام صادق نیز در این میان بی تاثیر نبوده و تاکنون این فوج شوم در حوزه جنایتها با مراجع دینی داشته  هر جا نیاز بوده کسی را کتک بزنند یا خانه ای را به آتش بکشند حضور کامل داشته هر جا نیاز بوده  تائیدیه مرجعیت  بگیرند به طوروحشیانه روانه شده( در شب اعلام مرجعیت خامنه ای در سال ۱۳۷۶ ) و ماموریت را به أحسن وجه بدون وجود مانعی به اتمام رسانده و ساله دیافت کرده اند .مگر پناهیان را در تخریب بیت آگی منتظری ترفیع ندادند و مگر احمد خاتمی به مامت جمه بر نیامد چرا که وحشیانه  به آن بزرگ مرد تاخت و مزد گرفت. 

ب - بهره گیری از احساسات و عواطف مذهبی و دینی مانند کربلا ؛ این  ماموریت  نیز به مداحان و روضه خوانها واگذار شد تا با مقلوب کردن حسین هنگام انقلاب تا زمان جنگ از حسین شور و حماسه  به حسین شفاعت و آخرت، وظیفه سر سپردگی را تکمیل و اثر یک شور انقلابی و آزادی خواهی را شیره کشیده و بدون رمق تحویل جامعه دهند که دادند در این میان دست منبری های بیسواد و مداحان خائن و سر سپرده کاملا آشکار است امثال صدیقی ،پناهیان ،احمد خاتمی ،نقویان و .....     منصور ارضی، سعید حدادیان،کریمی ، و صدها مداح خود فروخته  دیگر که هر ساله برای عرض اندام و پابوسی به  بارگاه کفر خامنه ای  پا گذارده و آستان بوسی میکنند کم نیستند . حکومت جمهوری شیطانی از تمامی این مداحان و دستجات عزاداری و هیات های  مذهبی و مداحان سنتی برای بهره برداری خود کمال استفاده را نموده و اثری از یک شور واقعی برای این مجالس باقی نگذاشته البته در این مورد، به دلیل عدم مقاومت  این گروه در برابر  حکومتیان این کار سهل تر و ساده تر انجام  شد و چه بسا که به دلیل آلودگی این قشر به خرافه وضعف علمی موجود یک سراشیب تندتری نسبت به حوزه داشتند .همین ایناند که زمینه کودتای ۸۸ را فراهم نموده و رقیب را از میدان به در کردند همین اینانند که با صرف هزینه ۳۰۰ میلیاردی  شهرداری در زمان احمدی نژاد برای تقویت جایگاه اجتماعیشان دامنه قدرت را برای صاحبشان  حفظ میکنند و مردم را با تحریک  و ترغیب  احساسات مذهبی در دسته خود حفظ میکنند و با مسخ روح افراد تلاش میکنند از ایشان نوکران بی جیره و مواجب برای روز آتش فراهم آورند، فکر میکنید مگر چه کسانی در خیابانها جرات زدن و یا کشتن  هم وطنان خود را دارد به جز یک انسان کوته فکر احساسی مسخ شده و یا جیره خوار وابسته درگاه ... سخن بسیار است.

ج-  استفاده از حیله های به ظاهر شرعی و مساله اضطراری موجود در شریعت به نام حیل  شرعی و راه فرار فقهی مانند  توریه ،خدعه در حرب ، قواعد ثانوی و مصلحت(به عنوان اصل) تا بتوانند الباقی مانده در میان جامعه که پایبند انقلاب نبوده ولی تشنه احکام شرعی بودند را فراهم آورده تا در تور حکومتیان جای گرفته و در چنگال ایشان بزیند این نیز کارا افتاد و گروهی که به هیچ وجه سخنی و یا همراهی با این حکومت نداشته ولی مذهبی بودند نیز بدین ترتیب با حکومت به ناچار همراه شده و هم آوا شدند.

د-  استفاده از نیروی جوانی واحساسات  مرد سالارانه و غیرت بی جای ایرانی که هزاران سال در این سامان به شکل آشکار و پنهان وجود داشته توانستند دیگر نیرو و رمق به جای مانده را از آن خود کنند.در این میان زنان که واماندگان جامعه و جنس درجه ۲ محسوب شده درحالی که نیمی از قدرت جامعه  در اختیار نیمی دیگر قرار گرفته و آن نیم به ظاهر صاحب قدرت  نیز در اختیار بخش کوچکی از جامعه و همه و همه در اختیار قدرت حاکم پس معنای غیرت و ناموس فقط کاستن و در فرودادن و بی بازده کردن نصف از جامعه به حساب دین و اسلام است نه چیز دیگر.

 دقت کنید این غیرت داری و ناموس خواهی به نام دین تا کجا پیش میرود که در هنگام مرگ  نیز زنان  بر اساس یک روش و سنت بی جا از نام برده شدن به نام خود محرومند و صرفا به نام فامیل خوانده میشوند یعنی نه نامی نه نشانی ,زنان با قرار گرفتن در بخش دوم جامعه و جنس پستتر کار حکومت  را کمتر و درگیری با آنرا ساده تر نموده.

 

در نهایت با به روی کار آوردن بی سوادان حوزه و درو کردن بزرگان و بهره گیری از یاد و خاطره ایشان و همراهی مداحان و روضه خوانهای درباری و ایجاد  شور و التهاب کذب و مسخ افراد و تبدیل کردن روحیه آزادی خواهی  حسینی به مرگ و آخرت خواهی و شفاعت طلبی واستفاده از اقتدار مردانه در گرو کشیدن جان زنان ایران زمین وتولید فوج بی منطق و سر سپرده به نام بسیج و سپاه (که در متدولوژی و رفتار شناسی این گروه نوشتاری در دست تهیه دارم که به زودی عرضه خواهم نمود) از طریق همان ۲ گروه بالا و به تور انداختن دینداران بی تفاوت با  حیله ها و شریعت دستکاری شده مجموعه ای از افراد و نیروها را فراهم آوردند که هیچ منطقی نمیتواند در شکست دنده کج ایشان به کار آید مگر زور آنچنان از ذخیره اسلام و معنویت و پس انداز هزاران ساله دین داری مردم ایران سوء استفاده شده که شاید نتوان قرنها در جبران آن بر آییم. .

این جماعت دغل باز به ظاهر دین دار در باطن شیطان سفت نمونه کامل فریب و شیطنت در طول تاریخ بشریت بوده و حتی  کلیسا و یا هیچ فرقه مذهبی زور گو نمیتواند جایگزین ایشان در عملکرد باشد روی تمام دیکتاتوران را سفید و تمام شاهان و حاکمان زور گو را سر افراز کردند ایشان نمونه طغیان و کافران هستند که راهی جز دوزخ خشم ملت ندارند . دشنه  جمهوری شیطانی تا دسته در قلب دین فرو  رفته. اگر قداست بی جا و خرافه عرفی را از متن دین بزدایم هرگز فرصتی برای استفاده از دین برای طاغیان و زورمداران باقی نمیماند.

به امید آن روز


۲۹ بهمن ۱۳۸۹

فب   ۱۸   ۲۰۱۱

حمله نیروی انتظامی و لباس‌شخصی‌ها به معترضان در شیراز

Posted: 20 Feb 2011 06:21 AM PST

جرس: با افزایش جمعیت مردم معترض خیابان‌های شیراز، نیروهای انتظامی و لباس شخصی به مردم حمله ور شدند.

 

بنا به اخبار رسیده به جرس، نیروهای انتظامی و لباس شخصی با حضور گسترده در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر و همچنین مانور با موتور، قصد ایجاد رعب و وحشت دارند و حتی عابرین و رانندگان عادی را نیز مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

 

گفته می‌شود شيرازي ها در خيابان‌های ملاصدرا و حوالي ميدان نمازی و دانشگاه مهندسي دست به تظاهرات زدند.

 

علی عسکری دانشجوی سبز شیراز امروز اول اسفند ماه در شیراز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

 

وی پیش از این نیز در ۱۳ آبان ماه سال گذشته همراه با شماری از دانشجویان شیراز بازداشت شده بود.