جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


چرا تحولات بحرین مهم است

Posted: 17 Feb 2011 12:46 PM PST

جاناتان مارکوس

 

نا آرامی های بحرین موجب نگرانی از این بابت شده است که در پی تحولات تونس و مصر، نظام سیاسی بحرین هم ممکن است از هم پاشیده شود.

مقامات بحرین باشدت بیشتری از مصر و تونس با معترضان برخورد کرده اند که به کشته شدن چند تن منجر شده است.

سیاست دولت بحرین با تظاهرکنندگان نشان می دهد که عوامل دیگری هم در بروز ناآرامی‌های بحرین وجود دارد که تحولات جاری این کشور را از آن چه در مصر و تونس گذشت متفاوت می سازد.

موج ناآرامی در خاورمیانه که تونس در شمال آفریقا و مصر مهمترین کشور جهان عرب را فرا گرفت اکنون به خلیج فارس و بحرین رسیده است.

با آنکه وجه مشترکی بین عوامل ناآرامی در این کشورها وجود دارد، اما وقایع بحرین به خوبی نشان می دهد که در هریک از این کشورها عوامل داخلی ویژه ای وجود دارد که زمینه تحولات سیاسی را فراهم می آورد.

بحرین کشور فقیری نیست چون صادرکننده نفت است.

ریشه نا آرامی در این کشور تنش هایی است که مدت‌ها است بین اکثریت شیعه و اقلیت حاکم سنی وجود داشته است.

اصلاحات جزئی سیاسی نتوانسته است مردم را راضی کند که از خواسته تغییر در کشورشان دست بردارند.

دقیقا نمی توان میزان شکافی را که بین سنی و شیعه وجود دارد تعیین کرد؛ که یکی از دلایل آن سیاست دولت بحرین در اعطای تبعیت این کشور به سنی های مناطق دیگر است. این مسئله موجب نارضایتی بیشتر شیعیان بحرین شده است.

مقامات بحرین مصمم به نظر می رسند که با تظاهرات عمدتا صلح آمیز مردم با قدرت هرچه تمام و توسل به زور مقابله کنند که نشان دهنده فرق مهم دیگربین این کشور و مصر است.

شمار محدود نیروهای امنیتی بحرین اغلب از بین شهروندان کشورهای اسلامی دیگر نظیر پاکستان و یمن انتخاب می شوند و بهمین دلیل احتمال جانبداری آنها از معترضان داخلی بسیار کم است.

بحرین دارای موقعیت و نقش استراتژیکی کلیدی است. مقر ناوگان پنجم آمریکا است و مستقیما به عربستان سعودی و به قسمتی از آن وصل می شود که دارای جمعیت اکثرا شیعه است و بهمین دلیل عربستان سعودی با دقت تحولات بحرین را تحت نظر قرار می دهد.

ایران هم که به بحرین از نظر منافع استراتژیکی خود از دیرباز علاقه نشان داده است تحولات این کشوررا به دقت دنبال می کند.


منبع: بی بی سی 

سعیده منتظری خبرسازی بولتن جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تکذیب کرد

Posted: 17 Feb 2011 12:33 PM PST

 

 جرس:در واکنش به خبر سازی رسانه های جریان حاکمیت، که با استناد به خبر کذب بولتن جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نوشته بودند "سعیده منتظری برای راه اندازی شبکه ماهواره ای از کشور خارج شده"، ایشان ضمن تکذیب خبر فوق، آنرا دروغ و تهمت و افترا خواند.

 

 

به گزارش وبگاه سعیده منتظری، دختر مرحوم آیت الله منتظری، وی در تکذیبیه خود آورده است "خبری خلاف واقع با عنوان «سعیده منتظری برای راه اندازی شبکه ماهواره ای از کشور خارج شد» بر روی بولتن جامعه مدرسین حوزه علمیه قم (شماره 1076 - مورخ 14/11/89) می آید و متعاقب آن روزنامه ها و وبسایت های متعدد آن را نقل می نمایند؛ همانها که عملا معتقدند هدف وسیله را توجیه می کند، و در راه رسیدن به اهدافشان از دروغ و تهمت و افترا دریغ نمی ورزند. نمونه ای از این خبر را در اینجا می توانید ببینید. 

 

من بر این باورم که اگر ما یک خبر خلاف واقع از میان این همه اخبار کذبی که این جماعت خصوصا در مورد پدر و یا علاقه مندان پدر نقل می کنند تکذیب نماییم، شاید حمل بر تأیید بقیه اخبار آنان گردد؛ و در این صورت مقصود حاصل نیست. اما فرمایش دوستان گرامی این است که این خبر کاملا شخصی است و اگر خلاف واقع است بایستی تکذیب شود. 

 

به هر حال در این نوشتار کوتاه اذعان می نمایم که چنین خبری در مورد من و همسرم کذب محض است و اتهامی بیش نیست. حتی آنان در ارائه تصویر ما هم راه را به خطا رفته اند و تصویری دیگر را منتشر کرده اند. 

امیدوارم خداوند بصیرتی عنایت فرماید که همگان دریابند فراتر از این دنیای فانی، سرایی باقی نیز هست؛ و در آن سرای پروردگار توبه پذیر اگر از حقوق الهی درگذرد از حق الناس که بر اساس دروغ و تهمت و افترا ضایع شده هیچ گاه در نمی گذرد. و امید این که پوینده راه حق و حقیقت باشیم.

  

 

نامه ای به امام زمان (عج )

Posted: 17 Feb 2011 12:27 PM PST

مصطفی امینی

 

 
بسم الله الرّحمن الرّحیم
ای مولای عاشقان و ای سرور آزادگان 
ای موعود منتظر 
سلام 

 
این روز ها بیش از پیش دلم برایت تنگ شده ، بیش از پیش برای ظهورت لحظه شماری می کنم . 
مهدی جان ، پس کی میایی ؟ 
آقا جان ، دلم شکسته . 
به این اندازه ناجوانمردی ندیده بودم آنهم از حاکمی که جامه ی تقوی بر تن کرده ! ، حکومتی که هر صبح جمعه تدارک دعای ندبه می بیند برای ظهور شما ! ، دستگاهی که مدعیست مامورانش ، سربازان گمنام تو هستند ! ، قضاوت خانه ای که ادعا دارد احکام صادره اش ، دستورات اسلام است و کدام اسلام ؟! ، دولتی که نابخردی هایش را با همراه کردن نام مبارک شما ، توجیه می کند ! ، مجلسی که نمایندگی مردم را یدک می کشد و چاپلوسی و اطاعت محض از شخصی خاص آنهم بدون تفکّر و تعقّل ، شده کار هر روزش ! ، سپاهی که طرح های بصیرتش شده بی بصیرتی محض ، واهمه ای از هزینه کردن مقدّسات ندارد ، روزی از نام شما استفاده می کند برای ماندن در قدرت و روز دیگر از نام یاران شما و روایات مختلف !
 ای امید ستم دیدگان ، 
می بینم تنهائیت را، مظلومیّتت را و غربتت را . اکنون بیش از گذشته درک می کنم ستم هایی که بر خاندانت روا داشته شد! مشاهده می کنم تنهائی و خانه نشینی علی علیه السلام  را و سَرِ بشکسته ی او را ! ، می بینم مظلومیّت حسین علیه السلام را درصحرای کربلا ، آن هنگام که منافقان ، منافق و فتنه گر و خارجی خواندندش و ناجوانمردانه سر از تنش جدا کردند !      می شنوم ناله های بی پایان مادرت فاطمه سلام الله علیها را ! 
مولای ما ، 
خود نظاره گری بر ظلم های ظالمان ، می بینی مکرها یشان را ، همچون دو روی یک سکّه اند ، ریا کارانی که خود را به ظاهر تقوی آراسته اند و اینروزها فریاد وا اسلاما و وا قرآنا سر می دهند و قرآن بر سر نیزه کردن شده مکر آنها برای همراه کردن جامعه ای مذهبی تا در قدرت فاسد بمانند ! همان هایی که ناجوانمردانه سرکوب می کنند هر صدای حَقّی را حال آنکه غافل اند از ماندگاری و پیروزی حَق . 
مهدی جان ، 
شما بهتر از هر کس دیگر می دانی هدف جنبش ما چیست ، جنبشی که ستم دیده ترین افراد با آن همراه اند ، از کسانی که سالها درد غربت چشیده اند و چشم انتظار بازگشت به وطن خویش هستند تا آنهایی که هر روز شکنجه می شوند تا از آرمان های مقدّس خود دست بردارند . 
مشاهده کردی اعتراضات 25 بهمن را ، جوانان سبز را که اخلاص در آنها موج میزد ، به راستی چه منفعت دنیوی نصیب آنها می شد ؟! که اینگونه خود را به خطر انداختند ! ، زمانیکه کمی چاپلوسی و جان نثاری برای آقایان ، دنیای آنها را تضمین خواهد کرد ! . دورانی که معجزه طلا شده تدبیر آقایان در همراه کردن مردم با خود و ترفندی برای سرکوب صدای مردم در فیلمنامه ای همچون هدفمندی یارانه ها که به همه چیز شبیه است الّا هدفمندی !
در میان جمعیّت می دیدم انسان های ستم دیده را ، انسان های آگاه را ، بی هیچ چشم داشتی در میان گاز اشک آور و باتوم و حمله ی موتور سواران ، مقاومت می کردند و فریاد آزادی سر می دادند ، طالب عدالت حقیقی بودند ، فریاد مرگ بر دیکتاتور سر می دادند و از ابوالفضل مدد می خواستند ! . اشک های جاری بر گونه ها را ! . و یقین دارم خود شاهد این فصل تاریخ ساز هستید !  
ای فریاد رس ما 
می بینی خط نفاق را ! جریانی که با مشاهده خواسته های مردم تاب تحمّل نیاورد ، خشم و ترس در آنها همانند همیشه نمایان شد ، رسانه های خود را بسیج کردند و دوباره همانند همیشه ی تاریخ ، شعارهای مرگ بر منافق و مرگ بر فتنه گر و مرگ بر خارجی و باز هم اعدام ! ، خط نفاقی که سالها ، انقلاب را از مسیر خود منحرف کرده است ! ، خط نفاقی که یک سر آن را در دستگاه های جاسوسی بیگانگان باید جست و جو کرد و سر دیگر آنرا در حاکمیّت ! 
آقا جان ، 
دیدی دوباره گفتند : اغتشاشات ، دوباره گفتند : فتنه گران و دوباره گفتند : منافقان . 
ما هم همین ها را می گوییم ، ما هم می گوییم خواهان رفع اغتشاشاتیم ، باید هرکس بتواند آزادانه و در کمال آرامش ، خواسته های خود را بیان کند و گوش شنوایی هم باشد ، نه گلوله ای به سمت او شلیک شود و نه شکنجه ای ببیند ! 
ما هم می گوئیم خواستار کوتاه شدن دست فتنه گرانیم ، فتنه گران حقیقی ! ، آنانی که از حرکت های منطقی و مسالمت آمیز ، واهمه دارند ، می خواهند همیشه جوّ امنیتی حاکم باشد ، فضا غبارآلود باشد چون تنها راه ماندگاری آنهاست ، رسانه ها را تصاحب کرده اند و هر چه دلشان می خواهد می گویند و هر که را می خواهند زیر سوال می بردند حال آنکه این چاهی است که سرانجام خود بوسیله ی آن سقوط خواهند کرد !
مشاهده کردی شهدای جنبش را چگونه تصاحب کردند حال آنکه آنها تصاحب شدنی نیستند ! گفتند بوسیله ی گلوله منافقین به شهادت رسیدند ، کاملاً درست است ، ما هم همین را می گوئیم ، اصلاً اساس مبارزه جنبش سبز ، مبارزه با همین خطّ نفاق است ، خط نفاقی که می کوشد از انقلاب چهره ای خشن به جهانیان ارائه کند ، اقتدارگرایانی که جز منافع خود ، هیچ نمی بینند ، ما هم می گوئیم شهدای جنبش سبز ، توسط منافقین به شهادت رسیدند ، لاکن منافقین حقیقی ! ، خطّ نفاقی که سالها در دستگاه های مختلف حکومت نفوذ کرده ، خطّ نفاقی که روزی ترور های کور را بر عهده می گیرد و قتل های زنجیره ای را می آفریند ، روز دیگر موتور هواپیمایی را از کار می اندازد و سرداران واقعی را به شهادت می رساند و روز بعد به خاطر بهره برداری سیاسی ، فلان دانشمند برجسته را ترور می کند و اکنون حاظر می شود برای سرکوب معترضان به ناجوانمردانه ترین کارها دست بزند ، از منفجر کردن خطّ لوله گاز گرفته تا به شهادت رساندن دو جوان عزیز . بعد هم دست به کار می شود و رسانه ها را بسیج کرده ، از احساسات مذهبی مردم به نفع منافع پلید خود بهره برداری می کند . و بشارت که مکرهایشان بزودی آشکار خواهد شد ! 
ای امام عزیز ، 
می بینی ، این شرایط ماست . دروغ بستن به صالح ترین افراد را توسّط اقتدارگرایانی تمامیّت خواه را می بینی ، فشارها و تهمت ها بر خاتمی و کروبی و موسوی را ، شکنجه ها ی طاقت فرسا بر عزیزان انقلاب را ، حذف های پی در پی را ، و یقین دارم شما از همه اینها آگاهید . 
ای مصلح صالح و ای موعود منتظر 
هر گوشه ای از این کره ی خاکی را که مشاهده میکنم حاکمیّت ظلم را می بینم و فریاد ستم دیدگان را . احساس می کنم فصل ، فصل ظهور توست ! ، در کشوری حاکمیّت استعمار را می بینم در لباس دموکراسی و کشوری دیگر حاکمیّت استبداد را می بینم در لباس ثروت و اینجا حاکمیّت استبداد را در لباس دین ! که سوّمی از همه مخرّب ترست . و اکنون بیداری ملّت ها را ! 
ای مولای عاشقان 
در پایان  
ما با دعای شما و ایمانی که به این راه مقدّس آورده ایم ، این مسیر سبز را ادامه خواهیم داد و ناملایمات و سختی ها ، حرکت جنبش را متوقّف نخواهد کرد و یقین داریم پیروزی حقیقی نزدیک است !
 ای موعود منتظر 
همه ی ما منتظر ظهور شمائیم ، شمائی که همه ادیان و مذاهب به آمدنتان بشارت داده اند و ملّت ها ، گروه گروه به شما خواهند پیوست جز گروهی مستبد که از شما چهره ای دیگر در اذهانشان متصوّر بودند . 
پس به امید آینده سبز و ظهور شما 
 
 
والسلام
 
بهمن ماه 1389 
 
*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.

25 بهمن و تکلیف ما

Posted: 17 Feb 2011 12:08 PM PST

فرهاد علوی

 الله اکبر  (خداوند بی نهایت بزرگ و عظیم است)

یدالله فوق ایدیهم   ( دست خدا مافوق همه قدرتهاست )

ایاک نعبد وایا ک نستعین  (تنها ومنحصرا خدا پرستیدنی است  و منحصرا استعانت مختص ذاتش )

       قبل از آنکه مطلبم را عرض کنم اعلام میکنم که من لیسانسیه فنی بازنشسته یک اداره کوچک در یکی از شهرستانهای غرب کشور هستم  و برای خودم از دنیا چیزی نمیخوام جز یک مرگ زیبا .

چهار الی پنج روز پیش رنجنامه خانم نرگس محمدی همسر بزرگوار آقای تقی رحمانی را مطالعه کردم  تا امروز نتوانستم شبی را راحت بخوابم از آن روز از خودم بدم میاید از انسان بودنم ، مسلمان بودنم ، مرد بودنم  خجالت میکشم  از اینکه اینقدر بی خاصیت شده ایم و ناجوانمرد بی حمیت وبی غیرت . ودر 25 بهمن هم هر طور شده بود خودم را به تهران رساندم تار درکنار مردمان شجاع باشم .بیشتر مواقع دعا میکنم که یازینب به اذن خدا توجهی به ما کن که ازرکابت کمی جوانمردی بیاموزیم .

داشتم فکر میکردم ما ملتی هستیم که برای امام حسین اشگ میریزیم و برای مظلومیت زینب در اسارت شام ناله می زنیم و بر ماه منیر بنی هاشم و شهیدان کربلا بر سر و.سینه می زنیم  اما چگونه به همین راحتی میتوانیم  چشم بر این ظلم  شنیع که به خواهرمان نرگس محمدی واقع شده بر بندیم شما مجسم کنید که نیمه شب خواهر یا مادرتان آماده خوابیدن شده است ناگهان 5 تا شش مرد نکره دررا شکسته و بی اذن وارد شده وباصدای نخراشیده وریش نتراشیده بالای سر شما فریاد میزنند همسرتان کو؟ اینکه هزاران مرتبه بدتر از بریدن خلخال از دست وپای یک زن یهودی است پس چرا صدای حاکمان مدعی مسلمانی شنیده نمیشود  یا ظلمی را که بر خانواده های زندانیان سیاسی روامیدارند یا پیکر شهیدی را که برای سوء استفاده و رسیدن به مقاصد پستشان از ما میدزدند.

آیا گریستن بر حسین (ع)ضامن سعادت ماست یا پیمودن را ه آن بزرگوار ؟

یکایک کلام سالار شهیدان  رهائی بخش همه انسانیت است :

اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید.

هیهات که من ذلت را بپذیدم .

آیا یاری کننده ای است که مرا یاری کند.

حیات آدمی چیزی نیست الا  عقیده وجهاد درا ه آن .

راستش را بخواهید من از انفعال و بی تفاوتی واز مخالفت با ظلم  در پستو خانه و یا در پاتوقهای روشنفکری  در یک کنج امن و دنج چیزی نمی فهمم  و اساسا از پرگوئی وکم کاری (بی عملی ) بیزارم .

از اوضاع مسلط شده بر کشور هم اطلاع نسبتا کاملی دارم  و دوست دارم تاکتیک های عملی برا ی مبارزه بدهم  که خیلی از مردم بتوانند از انجام آن برآیند واولین گام به نظر من این است که با توجه به عربده کشی اعوان وانصار اربابان قدرت که همه گونه امکانات در اختیارشان است و به تعبیری تیغ در دست کافر زنگی است وبا این همه امکانات در اختیار مانند غریقی به برگی هم دست می آزد و  کشته شدگان جنبش سبز ماراهم به سرقت میبرد و رهبران مارا کشته میخواهد و........

ماهم برای خود یک تکلیف معین کنیم و بدان عمل کنیم و نشویم مانند کسانیکه صدای هل من ناصرا ینصرنی را شنیدند اما علاقه به فرزند و ثروت وزنده بودن و زندگی کردن باعث شود وقتی برسیم که عاشورا پایان یافته  و عمری حسرت وایکاش به جا مانده است ویک مرگ نکبت بار و آنهم مرگی از نوع مردار که به قول سردار سربه دار حلاج که خوش گفته است :

در مسلخ عشق جز نکو رانکشند     روبه صفتان زشت خو را نکشند

گزمرد رهی میان خون باید خفت      مردار بود هر آنکه اورانکشند

حداقل تکلیف ما که هم ساده است ، هم عملیاتی است  ، برای دشمنان مردم واین مرزو بوم وحشت آور است  اینکه تا وقتی که  قدرتمندان زرو زور وتزویر واربابان قدرت وثروت وقاتلان عربده کش  عقب نشینی نکرده اند و هرشب در یک ساعت مشخص با حضوری جانانه بر بامها فریاد االله اکبر   و مرگ بر دیکتاتور سر دهیم . آیا این را هم دریغ خواهیم کرد برای آنکه سرنوشتمان را خودمان رقم بزنیم ؟!!!!!!!!                  

 


 

 

 

 

با تو می نویسم

Posted: 17 Feb 2011 11:46 AM PST

ع.ص

 

 
برای تو که با صدای آزیر قرمز زیر نیمکت کلاس پنهان می شدی و می لرزیدی. برای تو که هر لحظه خبر می رسید "....شهید شد" و می شنیدی "چه سعادتی" و چه کودک بودی برای فهمیدن. 
برای تو که در کلاسهای بالاتر معنای "سعادت" را "مردن" نوشتی و معلم مانده بود این معنا را از کجا آورده ای. 
برای تو می نویسم که روی پاکت نامه هایت انگار گورستانی سرد بود. خیابان شهید...کوچه شهید...بن بست شهید...
برای تو که آذین شهرت تصاویریست با نوشته هایی چون "گمان مبرید شهدا مرده اند"
برای تو که "ملت شهید پرور"ی!
برای تو که قرآن را می خوانی و می فهمی و می خواهی بیشتر بفهمی. که می فهمی انسان عزیز است و جانش عزیز. 
و تصویرهایی که جلوی چشمت رژه می روند..شهید...شهید...شهید!
که می دانی اینها مرده اند. که اینها را دیگر نه می بینی، نه صدایشان را می شنوی و نه شورشان تورا سرمست می کند. 
بیدار شو!
وقت آن رسیده است که بر خود نلرزی! پنهان نشوی! سعادت را مردن نپنداری!   
همراهان سبز
راه سختی آمده ایم و راهی درازتر در پیش است. به گواه دین جان انسان بسیار عزیز است و مقدس و من و تو مسئولیم. همه آنها که از زمان دفاعمان از حقوقی مسلم اما پایمال شده از دست رفتند و در خون خود غلطیدند یاری من و شما را می طلبیدند. و هرگاه کسی از میان ما پر می کشد ما نیز می میریم. ما بارها می میریم. هربار با عکس آنها، نوشته های آنها، خاطرات آنها. جنبش سبز به زنده بودن ما نیازمند است تا حیات خود را برای برپا کردن حقوق انسان جاودانه کند. 
معتقدم زنگ پیروزی ما وقتی می خورد که به جای شهید پروری، صلح پرور باشیم. تاریخ قریب به دو ساله حضور ما نشان داده است که چون هر انسانی خشمگین می شویم، دل آزرده می شویم و احساساتمان طغیان می کند اما...اما برخلاف کوردلانی که طغیان احساساتشان به عمل می رسد، ما در جمعیتی میلیونی به سکوت قدم زدیم و امید پیروزی را نفس کشیدیم. پس ما هستیم که می توانیم! 
هدفمان بزرگ است، خواسته هایمان برحق و کاسه احساساتمان لبریز از نگرانی اما برخلاف آنها ما کسی را مقدس تر از خود نپنداشته ایم که کفن پوش در صحنه حاضر شویم. ما خدایان دروغین نداریم و خدای ما همان یکی است که جان انسان را مقدس می شمارد.
یک بار دیگر با از دست رفتن دو جوان دلهایمان را آشفته کرده است. و چه دردناک است وقتی از نوشته های آخر محمد مختاری این است: "خدایا ایستاه مردن را نصیبم کن که از نشسته زیستن در ذلت خسته ام" و چه آهی از درونت بر می خیزد که جوان! کاش می نوشتی : خدایا! ایستادگی و غلبه بر ذلت را نصیبم کن تا روزهای حقیقی تری را زندگی کنم. کاش می گفتی: خدایا! می خواهم زندگی کنم! و کاش....
اینها دردهای ماست. دولتی که بی هیچ درنگی آتش برمی کشد بر ملتش دوام چندانی نخواهد داشت. و ما باید زنده بمانیم تا جشن پیروزی بگیریم. با از دست دادن هر یک نفر گوشه دیگری از روح ما از دست می رود. ما نیاز داریم زمان حضور در اجتماعاتمان برای زنده ماندن و بهتر زندگی کردن برویم نه با اندیشه که "جان بر کف" می روم. 
می دانم! خوب می دانم کسی از ما برای مردن نمی رود اما بیایید ناخودآگاهمان را که در پی اینهمه تبلیغ شهید پروری گرایشی ناخواسته به آن سو دارد و مردن در راه رسیدن به هدف را سعادت می داند، آگاه کنیم! ما جز جان خود مقدس نداریم و همین است که رهبران اصلاح طلب ما نیز مدتها را به سکوت و عدم دعوت می گذرانند حال آنکه بسیاری از ما بارها برایشان نوشتیم که "شما بگویید، ما جان میدهیم". بیایید جان ندهیم! برای هیچکس! 
بیایید ما صلح پرور باشیم و آنها برای هر خدایی که ساخته اند کفن پوش بروند و جان خود را فدا کنند. بگذارید بگویند اینها به دنبال صلح و بهشت دنیوی هستند و ما بهشت اخروی را می خواهیم!
دیگر بار که به فریاد آزادی به خیابان می رویم یادمان نرود حلقه ای باشیم برای محافظت از جان هم. یادمان نرود اگر قطره خونی از "محمد"ی ریخته می شود نه با شتاب عمل کنیم و نه کندتر از آنچه باید. 
یادمان نرود که ما مسئول جان خودمان و یکدیگریم. 
باردیگر که می رویم یادمان باشد دستهایمان که درهم قفل شود سد آنها را خواهیم شکست.  
 


*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.
 

بن علی، رئیس جمهور برکنار شده و فراری تونس، سکته کرد

Posted: 17 Feb 2011 11:19 AM PST

جرس: منابع خبری گزارش داده اند که زین العابدین بن علی، رئیس جمهور برکنار شده و مخلوع تونس که ماه گذشته به جده عربستان گریخته بود، روز گذشته سکته کرده و در یکی از بیمارستان های این شهر بستری شد.


خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه فرانسوی لوموند نوشته است "زین‌العابدین بن علی، رئیس جمهور مخلوع تونس دچار سکته مغزی شده و در حال حاضر در کما بسر می‌برد."


به نوشته این روزنامه، این در حالی است که خبرهای مشابهی در مورد حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر نیز منتشر و اعلام کرده بودند که وی نیز در کما بسر می‌برد.
 

علی مطهری: اگر از زمان انتخابات عدالت رعایت می‌شد، امروز حوادثی مانند ٢۵ بهمن اتفاق نمی‌افتاد

Posted: 17 Feb 2011 11:12 AM PST

جرس: علی مطهری، نماینده اصولگرای تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه "اگر در مسائل بعد از انتخابات عدالت رعایت می‌شد، كار به اینجا نمی‌رسید و حوادثی مانند ٢۵ بهمن اتفاق نمی‌افتاد"، مجددا اظهار عقیده کرد "برخی ادعای تقلب در انتخابات كردند و مردم را به حضور در خیابان‌ها و آشوب دعوت كردند كه باید این افراد مجازات شوند، همچنین عده‌ای دیگر در مناظرات خود باعث بروز فتنه شدند."


به گزارش فارس، مطهری روز پنجشنبه ٢٨ بهمن ماه، با حضور در نهمین كنگره حزب مردم‌سالاری، طی سخنانی وجود احزاب قوی برای كشور را یك ضرورت دانست و بدون اشاره به فشارهای روزافزون بر احزاب مستقل و منتقد دولت، خاطرنشان کرد "فلسفه تاسیس حزب كسب قدرت است و نباید این موضوع را پنهان كنیم چرا كه بین قدرت طلبی و قدرت پرستی فرق وجود دارد. "


مطهری قدرت‌پرستی را امری مذموم خواند و ادامه داد: حزب در واقع اتاق فكر سیاسی است و وظیفه دارد كه افراد صالح را برای بدست گرفتن مسئولیت‌ها در جامعه معرفی كند.


نماینده اصولگرای تهران اظهار داشت: اگر نگاهی به تركیب دولت‌ها در طول سال‌های بعد از انقلاب داشته باشیم، می‌بینیم كه یك روش معقول در انتخاب افراد وجود نداشت، هر كسی كه روی كار می‌آمد معمولا دوستان و نزدیكان خود را در سمت‌های اجرایی نصب می‌كرد و كمتر می‌توان ادعا داشت كه انتخاب‌های افراد بهترین انتخاب بوده است.


وی تمام این مشكلات را ناشی از عدم وجود احزاب قوی در كشور دانست و گفت: اتاق فكری باید وجود داشته باشد كه افراد صالح را به جامعه معرفی كند، بر این اساس باید گفت كه یكی از كاربردهای حزب ممانعت از روی كار آمدن افراد قدرت‌پرست است.


مطهری در ادامه به تأسیس حزب جمهوری اسلامی اشاره كرد و اظهار داشت: از ابتدای تاسیس حزب جمهوری اسلامی برخی افراد مانند شهید مطهری مخالفت‌هایی با تأسیس آن به این صورت كه مؤسسین آن روحانی باشند، داشتند و حتی خود امام هم در این زمینه مخالف بود ولی در نهایت راضی شد و این حزب تأسیس شد.


مطهری ابراز امیدواری كرد كه حزب مردم‌سالاری در جهت آرمان‌های انقلاب حركت كند و افزود: آرمان ما پیاده كردن اسلام در جامعه است.


وی خاطرنشان كرد كه ما به دنبال عدالت در عرصه‌های مختلف اعم از اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هستیم.


نماینده مردم تهران به مسائل بعد از انتخابات سال گذشته اشاره كرد و گفت: اگر در این مسائل عدالت رعایت می‌شد، كار به اینجا نمی‌رسید.
وی افزود: به هرحال تخلفاتی از ابتدا در این زمینه شكل گرفت و اگر از همان اول این تخلفات بررسی می‌شد حوادثی مانند ٢۵ بهمن اتفاق نمی‌افتاد.
مطهری اظهار عقیده كرد: برخی ادعای تقلب در انتخابات كردند و مردم را به حضور در خیابان‌ها و آشوب دعوت كردند كه باید این افراد مجازات شوند، همچنین عده‌ای دیگر در مناظرات خود باعث بروز فتنه شدند.


وی با بیان اینكه اگر عدالت را مقیاس قرار دهیم وجدان جامعه آرام خواهد گرفت اظهار داشت: بنده از همان ماه‌های اول گفتم كه همه افراد باید با هم محاكمه شوند، اگر چه جرم عده‌ای بیشتر و جرم عده‌ای كمتر بود و اگر این اتفاق بیافتد جامعه اسلامی آرام می‌شود.

نماینده مردم تهران همچنین اظهار داشت: اگر ولی فقیه به اشاره و یا تصریح از یك كاندیدا حمایت كرد مردم حق دارند كه از كاندیدای دیگری حمایت كنند و بعد از پیروزی یك كاندیدا در انتخابات نباید گفت كه ولی‌فقیه نقص دارد.

مطهری ادامه داد: ولی فقیه حكم ارشادی خود را می‌گوید و مردم هم در انتخاب آزادند، متاسفانه برخی كاسه‌های داغ‌تر از آش در این بین پیدا می‌شوند و مسائل را به بحران تبدیل می‌كنند.


نماینده مردم تهران گفت: ما حق داریم كه با وجود نظر مثبت رهبری در خصوص یك كاندید به كاندیدای دیگر رای بدهیم.

مطهری یكی از آفات حزب را تك ارزشی شدن آن دانست و اظهار داشت:‌ مثلا برخی مسئله آزادی و دموكراسی را بیش از اندازه مورد تاكید قرار می‌دهند كه باید به این مسئله توجه كرد.
 

حمله بی رحمانه مامورین به مردم - دو ویدیو

Posted: 17 Feb 2011 10:06 AM PST

 

 

کروبی: جمهوری اسلامی توسط میراث خواران حکومتی، سرنگون شده است

Posted: 17 Feb 2011 09:40 AM PST

 جرس: کروبی در پیامی اعلام کرد: آنچه امروز در کشور حاکم است نه جمهوری است ونه اسلامی. جمهوری اسلامی توسط  میراث خواران حکومتی ، سر نگون شده است.                

 مجتبی واحدی مشاور مهدی کروبی پیام جدید کروبی را در فیس بوک خود بدین شرح آورده است:

 دقایقی پیش با سختی فراوان با شیخ شجاع وافتخار آفرین ، صحبت کردم . برای من که بیست ونه سال است با شیخ در ارتباط هستم تعجبی نداشت که روحیه او با زمانی که رئیس مجلس بود هیچ فرقی نکرده و حتی استوار تر از آن ایام ،  بر سر عهد خود با ملت ایستاده است.

او از من خواست پیامش را به مردم ایران وهمه آزادگان جهان برسانم.

متن پیام کروبی بدین شرح است:

یک-آقای کروبی قبل از هرچیز از من خواست که از همسایگان و اهالی صبور محل که دیشب بار دیگر تا حدود ساعت نیمه شب ، ناچار شدند شعارهای رکیکِ « لات » های حکومت را بشنوند عذرخواهی کرد

دو ـ  کروبی بار دیگر آمادگی خود را برای محاکمه در یک دادگاه علنی اعلام  وخطاب به سران حکومت گفت :« اگر غیرت و شجاعت دارید  لااقل مانند حکومت شاه رفتار کنید که ا گر مبارزانی مانند طالقانی ، گلسرخی ، بخارایی و دهها مبارز با اندیشه های متفاوت به بند می کشید اجازه انتشار محاکمات آنها در رسانه ها را می داد.
کروبی گفت تکلیف صدا وسیمایِ دروغ پرداز مشخص است اما اگر حاکمیت ، شجاعت و غیرت دارد فوراً دادگاه علنی برای من تشکیل دهد  وبه رسانه های مکتوب  ومجازی در داخل کشور اجازه دهد دفاعیات واسناد من را منتشر نمایند

سه ـ کروبی پیامی هم برای آقایان قالیباف ، ناطق نوری و حسن روحانی داشت او با اشاره به اینکه شکستن هم زمان سکوت این سه نفر وبرخی ظرایف موجود در اظهار نظر آنها و نیز هم زمانی آن با اطلاعیه دستوری هیئت رئیسه خبرگان هر نوع تردید در خصوص الزام آقایان به اظهار نظر را برطرف می کند از این سه نفر خواست با صدور اطلاعیه ای، محاکمه علنی او واجازه انتشار دفاعیاتش در رسانه ها را نیز خواستار شوند.

چهار – کروبی از برخی شیرهای کاغذی حکومتی خواست اگر شجاعت وغیرت دارند او را به صورت علنی محاکمه کنند تا او در یک دادگاه علنی نشان دهد براندازان اصلی چه کسانی هستند .
به گفته کروبی ، بر اندازی قبلا توسط بخش هایی از حاکمیت انجام شده و آنچه امروز در کشور جاکم است نه جمهوری است ونه اسلامی . یعنی جمهوری اسلامی توسط  میراث خواران حکومتی ، سر نگون شده است.

 

گزارش تصویری - دیدار صانع ژاله و جمعی از دانشجویان انجمن اسلامی دانشکده هنر با آیت الله منتظری

Posted: 17 Feb 2011 09:24 AM PST