جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


مراسم تشییع پدر میرحسین موسوی

Posted: 31 Mar 2011 08:40 AM PDT

 

 

برای میرحسین موسوی

Posted: 31 Mar 2011 06:40 AM PDT

عباس


قدری صبور باش که این نیز بگذرد

این فصل زرد غم انگیز بگذرد

هرچند در فراق عزیزان نشسته ای

دل زنده دار که شام بلا خیز بگذرد

 

*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.

نگاه محتضر

Posted: 31 Mar 2011 06:38 AM PDT

مهرداد نصرتی ( مهرشاعر )

هنوز نگاه بر پنجره داشت
که می پرسید :
او کجاست ؟
چرا نمی آید؟
و طولانی تر می کرد
لحظات انتظار را
پا به پا کردن ساربان
برای عبور از منزل واپسین
***
کدام کلام
سئوالی را آرام کند
که جز یک نگاه
هیچ نمی خواهد
و کدام دهان
دندان بسته به هم نساید از زخم این روزگار
وقتی آنکه دیر کرده است
اسیر آنانی است
که روزی پناه جسته بودند
به مامن این چشمهای محتضر
***
اینک
درای عبور نواخته است
اما
وعده فروغ ابدی بود
صدا ......
صدا ......
تنها صداست که می ماند
صدایی که در این کاروانسرا همچنان پیچیده است:
او کجاست؟
چرا نمی آید؟
و کاروان منزل ها گذشته است
از این سرای سر تا پا انتظار ......

*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.

نزدیکان موسوی: به میرحسین اجازه شرکت در مراسم  را ندادند، این را به حساب ترسشان بگذارید

Posted: 31 Mar 2011 06:02 AM PDT

جرس: یکی از نزدیکان موسوی گفت:"وقتی مادر مهندس فوت شد میر حسین نخست وزیر بود و چون از قبل برنامه سفر کاشان داشت فقط آمد مادر را بوسید و رفت ، درمراسم تشییع نبود .داخل هلی کوپتر سر به دیوار آرام آرام گریه می کرد. وقتی پدرش که به هم خیلی وابسته بودند فوت کرد، فقط  توانست بیاید... جسد را بوسید و رفت."

 

جرس در گفت و گویی کوتاه  با یکی از نزدیکان میر حسین از کم و کیف برنامه امروز و ملاقات شب گذشته میرحسین سوال کرد.

متن این گفتگوی کوتاه در پی می آید:

 
آیا در مراسم تشییع امروز  مهندس حضور داشت؟
 
به او اجازه شرکت در مراسم  را ندادند. این را به حساب ترسشان بگذارید. صبح ساعت 8:45 اجازه  حرکت دادن به جنازه را ندادند.ولی میر محمود و مردم به زور آمدند توی خیابان اصلی .نیروی ویژه راه را بست و به زور در خیابان جسد را در آمبولانس گذاشت.


 پنجاه دوربین فیلم میگرفت و کلی لباس شخصی بود.مردم هم شعار "یاحسین میر حسین "سر می دادند و کمی درگیری شد. دختری را چند مامور مرد کشان کشان می بردند که خانواده موسوی دخالت کردند .محسن برادر زاده مهندس رفت وساطت کند و  او به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند .پدر شهید سید علی رفت جدایشان کند که او را هم بازداشت کردند.داماد میر حسین هم رفت وساطتت کند که او را هم بازداشت کردند.
پسر محسن (برادر زاده مهندس)که اول رفته بود برای کمک به ان دختر رفت سراغ بابایش را گرفت، او را هم با خود بردند.


در بهشت زهرا چه خبر بود؟


در بهشت زهرا (س) بعد از غسل جنازه را بیرون ندادند. تنها 20  نفر از اعضای خانواده  موفق شدند از درب پشت داخل غسالخانه شوند و نماز بخوانند.


بعد با ماشین خودشان جسد را به قطعه 9 بردند.(فاصله 100 متر) مردم بدون جسد بر سر خاک رفتند.


حتی اجازه ندادند ،مراسم ختم را اعلام کنند.


چند نفر را حدودا دستگیر کردند؟


بیشتر از بیست نفر را جلوی چشم ما گرفتند.چند نفر را هم سر خاک گرفتند.حتی در رستوران مامور لباس شخصی و بیرون نیروی انتظامی بود.


چه خاطره ای از میراسماعیل موسوی بزرگ خانواده تان دارید که به میر حسین هم مرتبط می شود؟


وقتی مادر مهندس فوت شد میر حسین نخست وزیر بود و چون از قبل برنامه سفر کاشان داشت فقط آمد مادر را بوسید و رفت ، درمراسم تشییع نبود .داخل هلی کوپتر سر به دیوار آرام آرام گریه می کرد.


وقتی پدرش که به هم خیلی وابسته بودند فوت کرد، فقط آمد جسد را بوسید و رفت.


جمعیت چقدر بود؟ چه اشخاصی بر سر مزار بودند؟


انقدر جمیعیت بود که نمی توانستیم کسی را ببینیم و شناسایی کنیم.... افرادی هم از طرف مراجع آمده بودند.


وضعیت جسمی و روحی میر حسین در دیدار دیشب چگونه بود؟


 وضعیت روحی خوبی داشت و دائم می گفت صبر کنید و ما را دعوت به مقاومت می کرد.
 

گفتگو از سارا تابنده

قائم مقام حزب اعتمادملی: اخطار مکرر مقامات سبب لغو اجلاس اخیر حزب شده است

Posted: 31 Mar 2011 04:46 AM PDT

جــرس: درحالیکه دبیرکل حزب اعتمادملی کماکان در حصرخانگی به سر می برد، رسول منتجب نيا، قائم مقام دبيرکل این تشکل اصلاح طلب خاطرنشان کرد که تاکنون چندین بار شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصميم به بر گزاری جلسات خود گرفته، اما اخطار مقامات ذيربط باعث شده تا اين نشست ها لغو شود.


به گزارش خبرآنلاین، رسول منتجب نيا روز چهارشنبه دهم فروردین ماه، طی گفت وگو با این پایگاه خبری، گفته است که حزب اعتماد ملی تعطيل يا توقيف نشده است.
منتجب‌نيا در پاسخ به اظهارات اخیر حميدرضا فولادگر، عضو کميسيون ماده ۱۰ احزاب، پیرامون تعيین تکليف حزب اعتماد ملی صحبت می کرد، که گفته بود اعضای حزب اعتماد ملی می بايست برای ادامه فعاليت خود شورای مرکزی و دبيرکل جديد انتخاب کنند.


گفتنی است مهدی کروبی دبيرکل حزب اعتماد ملی، از زمان برگزاری تجمع های اعتراضی در ۲۵ بهمن ماه سال گذشته در حصر خانگی به سر می برد و ارتباط وی و فاطمه کروبی، همسرش، با بيرون توسط نيروهای امنيتی قطع شده است.


به گزارش خبرآنلاین، رسول منتجب نيا در واکنش به اظهارات حميدر ضا فولادگر گفته است: "حزب اعتماد ملی نه تعطيل شده و نه توقيفش کرده اند. تنها به دليل مسائل مربوط به شخص آقای کروبی، دفتر حزب اعتماد ملی را پلمپ کردند که بعد از مدتی با تلاش صاحب خانه (مالک)، رفع پلمپ شد و به او تحويل داده شد. ولی در مورد حزب اعتماد ملی تا کنون هيچ اعلام رسمي‌ای دال بر ممنوعيت فعاليت ما نشده است."


رسول منتجب‌نیا اضافه کرده است:" البته به صورت غيررسمی چندين بار خواستيم جلسات شورای مرکزی حزب را تشکيل دهيم ولی مقامات ذيربط اخطار دادند و ما هم از برگزاری جلسات ممانعت کرديم. چون نمي‌خواستيم مشکلی برای اعضا به وجود بيايد."


وی افزود "اگر بدانيم که مي توانيم جلسه بگذاريم، بار ديگر حزب اعتماد ملی را فعال مي کنيم و چنانچه اجازه تشکيل جلسات شورای مرکزی داده شود، انتخابات شورای مرکزی برای انتخاب اعضای جديد برگزار خواهد شد.


رسول منتجب نيا در پاسخ به اين پرسش که اگر انتخابات جديد شورای مرکزی حزب اعتماد ملی برگزار شود، آيا احتمال انتخاب فرد ديگری به جای مهدی کروبی وجود دارد، گفته است: "همه چيز محتمل است. اگر ما بتوانيم کنگره تشکيل دهيم، شايد ايشان ديگر تمايل نداشته باشند که در اين کنگره شرکت کنند و داوطلبانه نخواهند برای دبيرکلی حزب کانديدا شوند."


لازم به ذکر است تشکل های عمدۀ اصلاح طلب و فعال در جنبش سبز، کماکان در محدودیت و فشار و کنترل و بازداشت اعضا هستند.
 

مراسم تشییع جنازه میراسماعیل موسوی نشان مظلومیت پدر و پسر بود

Posted: 31 Mar 2011 04:54 AM PDT

 جرس: جاوید قربان اوغلی، از اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و سفیر سابق ایران در الجزایر، از حاضرین در مراسم تدفین حاج میر اسماعیل موسوی بود، جزییات مراسم تشییع و تدفین پدرمیرحسین موسوی را تشریح کرد.


وی در گفت و گو با کلمه اظهار داشت:  مهندس موسوی علی رغم سالیان سال مشغولیت در حوزه های مختلف دیدار هر صبح جمعه با پدر و تماس تلفنی هر شب با او قطع نمی شده، حال سخت بود که پدر را این همه مدت نبیند و در آخر بدون خداحافظی ترکش کند. مظلومیت این پدر و پسر تا جایی بود که اجازه ندادند بر سر خاک پدرش حاضر شود و خود جنازه اش بر دوش بگیرد.


شما در مراسم تشییع و تدفین مرحوم حاج میراسماعیل پدر بزرگوار جناب مهندس موسوی حاضر بودید. ممکن است برای مخاطبان کلمه درباره این مراسم و برخورد ماموران امنیتی بفرمایید؟

در شب درگذشت حاج آقا میراسماعیل موسوی و با جمع شدن اعضای خانواده و برخی از اقوام درجه یک در ساعات اولیه شب ماموران امنیتی به منزل ایشان می آیند تا درباره چگونگی برگزاری مراسم دستورات و به اصطلاح نکات امنیتی شان را به خانواده دیکته کنند. برادر جناب آقای مهندس موسوی به آن دو نفر تاکید کرد تا جناب میرحسین که بزرگ خانواده است بر سر بالین پدرمان نیاید ما جنازه را از جایش تکان نمی دهیم. باید ایشان بیاید و به ما بگوید چه کنیم تا ما همانطور عمل کنیم. این تهدید و مقاومت خانواده به نوعی ماموران را مستاصل کرد و چند ساعت بعد جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و همسرشان خانم زهرا رهنورد را به خانه آوردند و تنها اجازه دادند این فرزند بعد از ۵۰ روز دوری و علی رغم بیماری و چشم انتظاری پدر، بعد از مرگش بتواند پدر را ببیند.

گفتید مهندس موسوی و خانم رهنورد را به خانه آوردند؟ تا کی ایشان آنجا بودند و آیا امکان صحبت یا تماس با دیگران را داشتند؟

این دیدار هم با حضور نیروهای امنیتی در منزل و تنها در حد چند دقیقه بود و سریعا مهندس و همسرش را با خود بردند. مهندس موسوی علی رغم سالیان سال مشغولیت در حوزه های مختلف دیدار هر صبح جمعه با پدر و تماس تلفنی هر شب با او قطع نمی شده، حال سخت بود که پدر را این همه مدت نبیند و در آخر بدون خداحافظی ترکش کند. مظلومیت این پدر و پسر تا جایی بود که اجازه ندادند بر سر خاک پدرش حاضر شود و خود جنازه اش بر دوش بگیرد.

خبرهایی از درگیری ماموران امنیتی با حاضران و بازداشت چند تن منتشر شده بود. در این باره توضیح می دهید؟

علت این درگیری خود ماموران بودند. از آغاز صبح خیابان ۱۵ خرداد و خیابان های اطراف مملو از نیروهای انتظامی و یگان ویژه بود، به گونه ای که جو پلیسی سنگینی بر مراسم حاکم شده بود. با این حال چون خانواده اصرار داشتند مراسم در کمال آرامش برگزار شود اعتنایی نداشتند. جنازه بر دوش اقوام و نزدیکان درجه یک تا مسافتی کوتاه بر طبق سنت با ادای لااله الاالله برده می شد که یکباره تعدادی از ماموران به تشییع کنندگان هجوم آوردند و جنازه را از دستان آنها کشیدند و به داخل آمبولانس بردند. این رفتار زشت ماموران با اعتراض خانواده مواجه شد و مردم حاضر هم در این موقع شعار یاحسین میرحسین سر دادند. مظلومیت این مراسم به حدی بود که به روحانی سرشناسی مثل آیت الله نوراللهیان که خود سالیان سال در بیت رهبری حضور داشته هم به طور غیرمحترمانه و با هتاکی و توهین برخورد کردند و نهایتا ایشان را بازادشت کردند. چند تن از اقوام درجه یک خانواده مهندس موسوی را نیز با ضرب و شتم بازداشت کردند. رفتار زشت و وقیحانه ماموران عامل تشنج و ناآرامی در مراسم شد وگرنه خانواده می خواست به احترام آن مرحوم فقید تشییع در آرامش برگزار شود.

آمبولانس پیکر آن مرحوم را به بهشت زهرا منتقل کرد. در آنجا برخورد ماموران چگونه بود؟ آیا اجازه برپایی نماز دادند؟

متاسفانه در بهشت زهرا هم به همین ترتیب عمل کردند. اجازه ندادند کسی وارد غسالخانه شود. تنها به اقوام نزدیک اجازه دادند که در درب پشتی غسالخانه منتظر بمانند. با اینکه در پنجشنبه آغاز سال بهشت زهرا شلوغ بود، اما ماموران چنان جو امنیتی و قرق کاملی را برپا کرده بودند که مبادا مردم عادی به تشییع کنندگان بپیوندند. وقتی آقای دکتر شکوری راد برای نماز و ادای تسلیت آمد، ماموران به گونه ای وحشیانه با ایشون برخورد و بازداشتش کردند. همینطور دختر آیت الله موسوی اردبیلی، از مراجع عظام تقلید را هم بازداشت کرده بودند. که بعد از ساعتی آزاد شدند. آقای دکتر شکوری راد را هم ساعتی بعد در گوشه ای از بهشت زهرا آزاد کردند. مراسم ساعت ۱۱ صبح به پایان رسید و نیروهای امنیتی مجبور کردند که حاضران سریعتر محل را ترک کنند، ولی خودشان همچنان در بهشت زهرا و بر سر مزار برای ممانعت از حضور مردم باقی ماندند.

برنامه خانواده مهندس موسوی برای مجالس ختم آن مرحوم چگونه است؟ آیا ماموران اجازه برپایی مراسم را دادند؟

ماموران امنیتی در همان شب نخست که برای مذاکره و دیکته دستورات امنیتی به خانه آمده بودند اصرار داشتند که مجلس ختم روز جمعه ۱۲ فروردین ماه برپا شود که خانواده و به خصوص برادر جناب مهندس مخالفت کردند و طبق قرار روز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه مجلس ختم آن مرحوم در مسجد نور واقع در میدان فاطمی در ساعت شش تا هفت و نیم عصر برگزار می شود. البته امیدواریم بر سر قرارشان بمانند و اجازه برگزاری مراسم را به خانواده و دوستداران آن مرحوم بدهند.

ثبت بالغ بر ١٣ هزار مورد نقض حقوق بشر در ایران، طی اسفند ماه ٨٩

Posted: 31 Mar 2011 03:42 AM PDT

جــرس: بر اساس گزارش تنظیمیِ مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در اسفند ماه سال ٨٩، بالغ بر ۱۳۴۷۹ نقض موردی حقوق بشر در ایران رخ داده، که این میزان، حداقل موارد ثبت شده به طور رسمی می باشد.


به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر، در طول ماه گذشته (اسفند)، بیش از ۸۹۷۱ مورد نقض حقوق کارگران، ۳۹۲ مورد نقض حقوق دانشجویان، ۲۴۰۸ مورد نقض حقوق فعالین سیاسی و مدنی در حوزهٔ آزادی اندیشه و بیان، ۵۶ مورد صدور، تایید یا اجرای حکم اعدام، ۴۴۸ مورد شکنجه و نقض حقوق زندانیان سیاسی و عادی در زندان‌ها، ۵۷ مورد بازداشت و نقض حقوق اقلییت‌های ملی، ۸۹ مورد بازداشت و نقض حقوق اقلییت‌های مذهبی در ایران رخ داده است.


خلاصه ای از گزارش تنظیمی این نهاد حقوق بشریِ مستقل، پیرامون موارد نقض حقوق بشر در ایران، به شرح زیر است:

زندانیان:
در طی اسفند ماه دست کم ۴۴۸ مورد نقض حقوق زندانیان به ثبت رسیده است، ۳ گزارش مربوط به شکنجه و ضرب و شتم زندانیان، ۱۶۰ مورد عدم رسیدگی پزشکی، ۵ مورد انتقال به سلول انفرادی، ۷۳ مورد اعتصاب غذا، ۴ مورد نقل و انتقال اجباری و یا تبعد به زندانی دور افتاده، یک مورد خودکشی، شش مورد اعمال فشار و تهدید، دست کم ۸۰ مورد قتل زندانیان، ۹ مورد بلاتکلیفی و یک مورد مرگ در اثر عدم رسیدگی پزشکی از جمله مواردی است که در این حوزه قابل ذکر است.


اندیشه و بیان:
در طی اسفند ماه سال ۸۹ دست کم ۲۴۰۸ مورد نقض حقوق رخ داده است که ۲۳۰۸ مورد آن مربوط به بازداشت شهروندان و فعالان سیاسی و اجتماعی در اعتراضات روز‌های ۸ مارس و چهار شنبه سوری و تجمعات یکم و دهم اسفند ماه بوده است.

دست کم ۱۰ مورد توقیف نشریات، ۴ مورد فیلترینگ وب سایت‌های خبری و ۳ مورد اختلال در شبکه اینترنت از جمله مواردی است که در این ماه رخ داده است.

۱۴ مورد گزارش ممانعت از شکل گیری تجمعات و اعمال خشونت در برپایی آن به ثبت رسیده است و ۱۰ مورد ضرب و شتم فعالین سیاسی و مدنی نیز از جمله موارد ثبت شده در این ماه است.


دانشجویان:
در طی اسفند ماه و در حوزه حقوقی دانشجویان ۳۹۲ مورد نقض حقوق دانشجویان به ثبت رسید و یکی از آمار‌های بی‌سابقه در اسفند ماه در خصوص بازداشت دانشجویان رخ داد و تنها در طی این ماه ۴۵ دانشجو توسط نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی بازداشت شدند.

هم چنین در برخورد‌های صورت گرفته توسط کمیته‌های انضباطی ۲۱۳ ترم محرومیت از تحصیل برای دانشجویان صادر شد.

یک دانشجو اخراج و ۱۲ تن نیز به کمیته انضباطی احضار شدند و دست کم ۱۶ دانشجو نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجوز یک نشریه دانشجویی نیز لغو شد.

سه تجمع دانشجویی مختل شد و ۷ دانشجو نیز به نهاد‌های اطلاعاتی و یا دادگاه‌های انقلاب احضار شدند.


کارگران:
در طی اسفند ماه ۸۹ یک فعال کارگری بازداشت شد و در این حوزه نیز ۸۹۷۱ مورد نقض حقوق کارگران از سوی گزارشگران مستقل گزارش شده است.

بیش از ۱۵۰۰ کارگر با تعدیل نیرو و یا اخراج مواجه شدند و دست کم ۱۴ مورد تجمع اعتراضی و یا اعتصاب کارگری به ثبت رسید.

دست کم ۳۳ ماه حقوق تعویقی کارگران گزارش شده است و بیش از ۱۰۰۰ کارگر بیکار توسط این نهاد به ثبت رسیده است.

یک فعال کارگری نیز از سوی دستگاه قضایی به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد.


اقلیت‌های قومی:
در طی این ماه ۵۷ مورد نقض حقوق اقلییت‌های قومی جمع آوری شده است که عمده آن مربوط به بازداشت شهروندان در این حوزه حقوقی است.

دست کم ۳۳ نفر از سوی نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی بازداشت شدند و ۱۲ تن از شهروندان و کولبران توسط نیروهای انتظامی کشته شدند.

سه نفر در این حوزه از سوی دستگاه قضایی به ۹۰ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.


اقلیت‌های مذهبی:
در طی اسفند ماه ۵۶ مورد نقض حقوق بشر در خصوص صدور و یا اجرای حکم اعدام به ثبت رسیده است که در این بین ۳۹ تن از شهروندان به اتهامات مختلف از جمله مواد مخدر اعدام شدند.

دست کم ۳ تن در ملائ عام اعدام شدند و برای ۱۷ تن دیگر حکم اعدام صادر شده است.

آذربایجان غربی با اجرای ۶ مورد اعدام در صدر و تهران و کرمان در رده‌های بعدی قرار دارند.


اصناف:
در طی ماه اسفند ۵۲۰ مورد نقض حقوق در حوزه اصناف مختلف به ثبت رسیده است که در این میان اخراج اساتید دانشگاه‌ها و کارکنان هواپیمایی قابل ذکر است..

در این حوزه ۳ تن بازداشت، ۳ تن اخراج و برای ۶ نفر نیز احضاریه جهت معرفی به دادگاه صادر شده است.

بیش از ۵۰۰ نفر نیز برای ۱۰ ماه حقوق معوقه خود دست به تجمع اعتراضی زدند.


گزارش تفصیلی این موارد، در تارنمای آن مجموعه قابل دسترسی می باشد.
 

پیام تسلیت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی خارج از کشور به میرحسین موسوی

Posted: 31 Mar 2011 04:37 AM PDT

 جرس: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، شاخه خارج از کشور به مناسبت رحلت حاج میر اسماعیل موسوی پیام تسلیتی صادر کرد و این مصیبت را به بازماندگان آن مرحوم و به ویژه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد تسلیت گفت.


متن این پیام که در سایت امروز منتشر شده، به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

حاج میر اسماعیل موسوی پس از عمری خدمتگزاری به اسلام و ایران و تربیت فرزندانی مومن و صالح همچون مهندس موسوی ، و درحالی که درآخرین روزهای عمرش در فراق دیدار فرزند رشیدش بدلیل زندانی بودن در خانه اش بسر می برد ، از دار فانی را بسوی دار باقی شتافت و به دیدار خدا رفت.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی خود را در سوگ خاندان موسوی شریک می داند و این داغ را به همه مردم شریف ایران، بازماندگان آن مرحوم و به ویژه مهندس میرحسین موسوی و زهرا رهنورد یاران و همراهان دربند و پایدار جنبش سبز تسلیت می گوید و ازخداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و بردباری مسئلت می نمائیم .
 

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی (شاخه خارج از کشور)
۱۱ فروردین ۱۳۹۰

مراسم تدفین پیکر پدرمیرحسین موسوی در فضای امنیتی پایان یافت

Posted: 31 Mar 2011 03:43 AM PDT

جرس: مراسم تشییع و تدفین پیکر پدر میرحسین موسوی در فضایی امنیتی پایان یافت. در این مراسم حداقل هفت نفر بازداشت شدند. 


به گزارش رسیده به جرس در این مراسم که در قطعه نه بهشت زهرا صورت گرفت حتی به نزدیکان اجازه داده نشد با بزرگ خاندان موسوی وداع کنند و مراسم تدفین در حلقه امنیتی لباس شخصی ها برگزارشد. 


گفتنی است از صبح امروزفضای بهشت زهرا و خیابانهای منتهی به خانه پدر میرحسین موسوی در محاصره کامل نیروهای امنیتی بود و حتی به مردم عادی اجازه داده نمی شد که آزادانه به بهشت زهرا رفت و آمد کنند.


گزارشهای رسیده از تهران به نقل از کلمه حاکی است که جمعیت انبوهی که صبح امروز در محله درخونگاه واقع در جنوب شهر برای تشییع پیکر مرحوم میر اسماعیل موسوی حاضر شدند با شمار زیادی از ماموران لباس شخصی و پلیس مواجه شدند.

ماموران پرشمار لباس شخصی که جو  سنگین امنیتی و پلیسی بسیار سنگینی در مراسم ایجاد کرده بودند پس از مشایعت از مقابل منزل و بعد از ورود مشایعت کننده ها به خیابان ۱۵ خرداد، پیکر مرحوم را با فشار و تهدید و فریاد به  آمبولانس منتقل کرده و بردند.

از سوی دیگر درمراسم امروز دست کم هفت نفر دستگیر شدند که در این میان دو تن از همسران خواهر میرحسین موسوی از بازداشت شدگان هستند. 

علی شکوری راد که امروز پس از حضور در خانه پدر میرحسین موسوی بازداشت شده بود، ساعاتی بعد آزاد شد.

گفتنی است پدر میرحسین موسوی، بامداد چهارشنبه دهم فروردین ماه ١٣٩۰ به رحمت ایزدی پیوست.


 مراسم ختم وی، روز یکشنبه ۱۴ فروردین، از ساعت ۱۸ تا ۱۹ و سی دقیقه در مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران برگزار خواهد شد.


شب گذشته میر حسین موسوی با حضور درخانه پدری با میر اسماعیل موسوی که در آخرین روزهای عمرش در انتظار فرزندنش بود وداع کرد. این وداع با حضور انبوهی از نیروهای امنیتی همراه بود. 

تاکنون از سوی محمدخاتمی، بیت آیت الله منتظری، شهید بهشتی، مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه، شورای هماهنگی راه سبز امید و افراد حقیقی و حقوقی پیامهای تسلیت برای میرحسین موسوی ارسال شده است. 

 


 

 

 

 

چهار تن از فعالان جنبش سبز و شاکیان پرونده سردار مشفق به زندان اوین بازگردانده شدند

Posted: 31 Mar 2011 02:35 AM PDT

جــرس: در راستای احضار ناگهانی زندانیان سیاسی که برای ایام نوروز به مرخصی چند روزه آمده بودند، محسن امین زاده، فیض الله عرب سرخی، عبدالله رمضان زاده و محسن میردامادی، از فعالان جنبش سبز و چهار تن از شاکیان از سردار مشفق، معروف به پرونده ی کودتای مخملی، ظهر پنجشنبه ١١ فروردین، با بدرقۀ دوستان و خانواده، رهسپار زندان اوین شدند.


لازم به ذکر است در ساعات پایانی چهارشنبه دهم فروردین ماه، از سوی مقامات زندان و همچنین نهادهای امنیتی با تعدادی از زندانیان سیاسی که به مرخصی نوروزی آمده بودند، تماس گرفته شده و ابلاغ شده بود که سریعا (پنجشنبه) خود را به زندان اوین معرفی کنند. این شرایطی است که مرخصی زندانیان سیاسی که برای عید نوروز آمده بودند تا ۱۴ فروردین تمدید شده بود.


محسن امین زاده رییس ستاد اصلاح طلبان میرحسین موسوی(ستاد قیطریه) و عضو مؤسس جبهه مشاركت كه در ٢۶ خرداد سال ۱۳۸۸ بازداشت و به ۵ سال زندان محكوم شد. او كه پس از گذراندن ١۶ ماه در زندان روز اول فروردین به مرخصی نوروزی آمده بود، صبح امروز در پی لغو ناگهانی مرخصی خود به زندان اوین بازگشت.

 

فیض الله عرب سرخی، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب نیز، که به ۶ سال حبس محکوم شده، برای استفاده از حق قانونی خود، به چند روز مرخصی نوروزی آمده بود، که در پی لغو مرخصی ها و احضار به زندان، روز پنجشنبه رهسپار اوین گردید.

 

 

 

محسن میردامادی، دبیرکل جبهه مشارکت و نماینده مجلس ششم نیز که، روز ۳۰ خرداد دستگیر و بعد از ماهها بازداشت، به شش سال حبس و ده سال محرومیت از فعالیت سیاسی محکوم شده، ظهر امروز به اوین رهسپار شد.

 


همزمان، عبدالله رمضان زاده، قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت و سخنگوی دولت محمد خاتمی که در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و به تحمل ۶ سال حبس محکوم شده نیز، در حالیکه هنوز در روزهای مرخصی قانونی به سر می برد، در میان بدرقه دوستان و خانواده، رهسپار زندان شد.


بدین ترتیب چهار تن از شاکیان از سردار پاسدار مشفق، که به دخالت نظامیان و نهادهای خاص، در انتخابات ریاست جمهوری اذعان کرده بود، به اوین بازگشتند.


گفتنی است سید مصطفی تاج زاده، عضو جبهه مشارکت و از مقامات ارشد دولت اصلاحات نیز، نزدیک به ۶ ماه است که در قرنطیه نگهداری می شود و بهزاد نبوی و محسن صفایی فراهانی، دیگر شاکیان سردار مشفق نیز، هم اکنون در مرخصی استعلاجی به سر می برند.


صاحبنظران علت این تماس ها و احضارهای ناگهانی را، نگرانی از حضور این زندانیان در مراسم تشییع پدر میرحسین موسوی ذکر کرده بودند. مراسمی که روز پنجشنبه با دخالت و خشونت عوامل حکومت، ناتمام ماند و گروهی دیگر را روانه بازداشتگاه کرد.