جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


خانواده كروبی: پس از ۱٨شب، چراغ های منزل والدینمان روشن شده، اما از آنها خبری در دست نیست

Posted: 11 Mar 2011 05:24 AM PST

جــرس: با گذشت هجده روز از وضعیت نامشخص و مبهمِ مهدی و فاطمه کروبی، منابع خبری روز جمعه بیستم اسفند ماه گزارش دادند که شب گذشته چراغ های پاركینگ و ورودی و یكی از اتاق های نشیمن منزل مهدی كروبی روشن شده، اما کماکان از حضور و سلامتی آنها خبری در دست نمی باشد.


به گزارش سحام نیوز؛ خانواده مهدی كروبی شب گذشته مطابق هر روز مجددا به منزل والدینشان مراجعه نمودند و علیرغم زدن درب منزل و انتظار برای پاسخگویی؛ هیچ كسی اقدام به باز نمودن درب منزل و یا پاسخگویی نشد.


این گزارش افزود "تنها نكته قابل تامل، روشن بودن چراغ های پاركینگ و ورودی ساختمان و یكی از اتاق های خواب و اتاق نشیمن منزل بعد از هجده شب خاموشی مطلق بود."


این عضو خانواده كروبی در ادامه گفت: هنوز هم معتقدیم که پدر و مادرمان در یک عملیات بازداشت - ربایش به محل نامعلومی منتقل شده اند و اگر هم بر اساس فشارهای فراوان داخلی و خارجی و اقدامات قهرمانانه ملت ، به خانه باز گردانده شوند تا آنها را در منزل نبینیم فریب اقدامات حکومت را نخواهیم خورد. ضمن آنکه این تغییر مکان را به معنای پایان بازداشت آآنها تلقی نخواهیم کرد."


لازم به توضیح است از نوزده روز قبل تاكنون خبری از مهدی كروبی و فاطمه كروبی نیست و هیچ اطلاعی از وضعیت ایشان و محل نگهداری آنان بدست نیامده است.
 

خطیبان نماز جمعه: اجلاس اخیر خبرگان، باعث کسب رضایت رهبری شده است

Posted: 11 Mar 2011 04:40 AM PST

 

جــرس: امامان جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استانهای کشور معتقدند "هوشیاری علما و روحانیون و اعضای خبرگان رهبری در انتخابات اخیر سبب شد تا توطئه های دشمنان در این مجلس خنثی شده و رضایت رهبری نیز حاصل شود."
 

خطیبان جمعه بیستم اسفند ماه ٨٩، با اشاره به اجلاس مجلس خبرگان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته و کناره گیری هاشمی رفسنجانی از ریاست آن مجلس - که طی ماههای اخیر تحت فشار و اهانت های شدیدی قرار داشت- جایگزینی مهدوی کنی به جای هاشمی و نتایج اجلاس دو روزه این نهاد را، نشانۀ "حاکمیت اخلاق والای سیاسی در جمهوری اسلامی ذکر کرد.

 

ادعای نمایندگان رهبری در استانها پیرامون نتایج "مثبت" و "دشمن شکن" اجلاس خبرگان درحالی بود که حاکمیت با مانع تراشی های بسیار، از حضور حتی یک منتقد رهبری (آیت الله علی محمد دستغیب) در این اجلاس جلوگیری بعمل آوردند.

 

 همچنین با گذشت دو هفته از هتاکی و اهانت لباس شخصی های حامی حکومت نسبت به برخی شخصیت های کشور و سکوت معنادار امامان جمعه در هفته گذشته، در پی اظهار نظر رهبری طی دیدار با خبرگان که از این مسئله ابراز ناراحتی کرده بود، این هفته امامان جمعه با ابلاغیۀ مرکز، در مذمت و زشتیِ هتاکی و فحاشی و تندروی خطبه قرائت کردند.

 

تاکید بر "محاکمۀ سران فتنه" و طرح ادعای "خواست مردم" جهت مجازات فعالان و رهبران جنبش سبز نیز، از دیگر مدعیات خطیبان جمعه و نمایندگان رهبر جمهوری اسلامی در استان ها بود.

 

امام جمعه تهران: دشمن می خواست از انتخابات خبرگان جریان سازی کند

خطیب جمعه تهران معتقد است "دشمنان منتظر مشاهده اختلاف در انتخابات مجلس خبرگان بودند" و خاطرنشان ساخت "می خواستند از انتخابات خبرگان برای خود جریان بسازند و از آن بهره برداری سیاسی كنند اما ناكام ماندند."

 

به گزارش ایرنا، محمد امامی‌ كاشانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران افزود "دشمنان روی انتخابات خبرگان رهبری حساب كرده بودند كه از آن بهره برداری سیاسی كنند. "

 

وی با اشاره به اینكه هاشمی رفسنجانی و مهدوی كنی دو شخصیت ممتاز انقلابی و دینی هستند، مدعی شد "در انتخابات نام این دو نفر مطرح بود، اما هاشمی رفسنجانی می گفت كه اگر مهدوی كاندید باشد من نامزد نمی شوم و با كمال صمیمیت این پستی را كه جز رنج و زحمت چیز دیگری ندارد به برادر بزرگوارمان مهدوی كنی تفویض شد."

امامی كاشانی گفت: روز سه شنبه كه انتخابات مجلس خبرگان برگزار شد، دشمنان دست خالی ماندند چرا كه تصور می كردند دو صف در مجلس خبرگان در برابر هم قرار می گیرد و آنها می توانند از این انتخابات جنجال بسازند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به توصیه های اسلام در رعایت اخلاق تاكید كرد: باید برخی تندروی ها و افراط گری ها در كشور تعدیل شود، باید الگو باشیم. علاوه بر آن نیز چنین اقداماتی خلاف شرع است و كسانی كه دست به چنین رفتارهایی زده‌اند باید توبه كنند.

 
 امام جمعه رشت: خواست مردم محاكمه علنی سران فتنه است

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اعتراضات و خیزش های اخیر حامیان جنبش سبز، آنرا از "اقدامات اخیر سران فتنه" ذکر کرد و مدعی شد "خواست مردم، محاكمه علنی آنان است."

 

غلامرضا شفیع زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت، ادعا کرد "تنها محصور كردن سران فتنه در خانه های خودشان و قطع ارتباط آنان با دشمنان برای محكومیتشان كافی نیست."


وی ادامه داد: سران فتنه با هماهنگی دشمنان ضربه سختی به آرمانها و اصول انقلاب وارد كرده و خسارت هایی هم به بیت المال زدند، بنابراین محاكمه آنان امری ضروری است و باید در دادگاه علنی حضور یافته و براساس شكایت مدعی عموم محاكمه شوند. "

 

امام جمعه موقت رشت با اشاره به انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: هوشیاری علما و روحانیون و اعضای خبرگان رهبری در این انتخابات سبب شد تا توطئه های دشمنان در این مجلس خنثی شده و رضایت رهبری نیز حاصل شود.

 

امام جمعه قم: هتاكی و اهانت، خلاف شرع و عقل سیاسی است

امام جمعه موقت قم با اشاره به سخنان رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر دوری از هتاكی و اهانت به دیگران گفت: همانگونه كه تذكر داده اند هتاكی و اهانت، خلاف شرع و عقل سیاسی است و همه باید از این منكر پرهیز كنند.

 

محمد سعیدی در خطبه های نمازجمعه قم خاطرنشان كرد: رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان، روشنگری مستند، نقد فكر و اندیشه را با هتاكی و اهانت متفاوت دانسته اند.


سعیدی خطاب به مردم قم گفت: شما غیرتمندان ولایی باید گوش به فرمان ولایت فقیه باشید تا به این كشور آسیبی وارد نشود.


امام جمعه موقت قم اظهار داشت: "در پاسخ به پیام و فرمایشات رهبری، از نماز جمعه شهر خون و قیام و از طرف مردم قهرمان این استان اعلام می كنم ما همه سرباز توایم خامنه ای گوش به فرمان توایم خامنه ای."

 

امام جمعه مشهد: مردم اگر مشكلات خود را عنوان نمی كنند، دلیل آن نیست كه حرفی برای گفتن ندارند

امام جمعه موقت مشهد گفت: مسوولان از فرصت مغتنم مسوولیت خود برای خدمت رسانی بی منت به آحاد مردم حداكثر استفاده را بكنند.


علی اصغر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد افزود: مسوولان در هر جایگاهی كه هستند مسوولیت خود را امانتی در مسیر خدمت به جامعه بدانند و در انجام این وظیفه مهم حداكثر تلاش خود را به كار گیرند.


حسینی از نمایندگان مجلس نیز خواست تا از نقش نظارتی خود استفاده كرده از اجحاف در حق مردم جلوگیری كنند.


وی گفت: مردم اگر مشكلات خود را عنوان نمی كنند ، دلیل بر آن نیست كه حرفی برای گفتن ندارند و مسوولان بویژه نمایندگان مجلس باید با ایفای هر چه بهتر نقش خود از تضییع حقوق مردم جلوگیری كنند.

امام جمعه اردبیل: نشست خبرگان، حاکمیت اخلاق والای سیاسی را نشان داد

امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در این استان اظهار عقیده کرد : نشست اخیر مجلس خبرگان رهبری ، حاكمیت اخلاق والای سیاسی را در نظام اسلامی نشان داد .

 

سید حسن عاملی، در نماز جمعه اردبیل، بدون اشاره به اینکه مجلس خبرگان به وظیفه ذاتی خود عمل نکرده و تنها در تایید عملکرد رهبری گام برداشته، مدعی شد: این نشست همچنین اهمیت مجلس خبرگان رهبری را كه متشكل از ٨۶ نفر از عالمان و مجتهدان اهل تقوا و فضیلت می باشد كه نه مناصب و مطامع دنیوی بلكه فقط اسلام و مصالح كلان كشور را در نظر می گیرند بار دیگر به اثبات رساند .


وی اظهار كرد : مهدوی كنی بعد از اینكه به عنوان رییس مجلس خبرگان برگزیده شد در سخنانی گفت كه رقیب من با بزرگواری در واقع این مسوولیت را تفویض نمود .


عاملی همچنین با اشاره به سخنان اخیر رهبری در باره پرهیز از اهانت و فحش در مناسبات سیاسی گفت: در واقع باید فعالیت های سیاسی ما با فعالیت های سیاسی غرب متفاوت باشد و در این غیر این صورت حرفی برای گفتن نخواهیم داشت .


امام جمعه ارومیه: خیزش های امروز کشورهای منطقه را امام پیش بینی کرده بود

امام جمعه ارومیه گفت: با توجه به خیزش های مردمی در كشورهای اسلامی، ماهیت واقعی و سرسپردگی آنها به استكبار و غرب برای ملتهای این كشورها تبیین شود.

 

غلامرضا حسنی درخطبه های نمازجمعه این شهر، این خیزش ها را ناشی از تاثیرات انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: تحقق این امر را امام سال ها پیش، پیش بینی كرده بودند و ما در حال حاضر شاهد و ناظر آن هستیم.


امام جمعه ارومیه بامحكوم كردن كشتار مردم مسلمان لیبی توسط دیكتاتور این كشور اظهار داشت "باید چهره واقعی معمر قذاقی دیكتاتور حاكم بر این كشور مسلمان و خانواده آن برای ملت این كشور تبیین تا نقاب از چهره كریه این دیكتاتور خون آشام كنار زده شود. "

 

حسنی همچنین به خیزش ملتهای مسلمان در كشورهای یمن، عمان، بحرین، عربستان و دیگر كشورهای منطقه اشاره كرد و در تحلیل شباهت های آنان گفت: تقارن فرار بن علی دیكتاتور تونس از این كشور با فرار شاه از ایران و سقوط حسنی مبارك دیكتاتور مصر با پیروزی انقلاب اسلامی را به فال نیك می گیریم.

هاشمی رفسنجانی: ابزارهای جدید اطلاع‌رسانی بیش از هر زمانی مردم را آگاه کرده است

Posted: 11 Mar 2011 02:54 AM PST

بیداری مردم ممکن است گران تمام شود اما بالاخره به نتیجه می‌رسد
جرس: آیت الله هاشمی رفسنجانی می گوید: بیداری مردم ممکن است مثل لیبی گران تمام شود اما بالاخره به نتیجه می‌رسد. علاوه بر کشوری مثل لیبی، این اتفاقان ممکن است جای دیگر هم روی دهد. همانطور که در 15 خرداد اتفاق افتاد رژیم فکر می‌کرد با برخورد تند می‌تواند مردم را عقب براند اما امام خمینی و شاگردان ایشان با حضور در اقصی نقاط ایران،‌ مردم را آگاه کردند و نتیجه این آگاهی، پیروزی انقلاب بود.



به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در مراسم تجدید بیعت تعدادی از اعضای مجلس خبرگان در  آرامگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی، آیت الله هاشمی رفسنجانی در سخنانی، با تاکید بر آگاهی مردم، گفت: امام از ابتدای مبارزه تاکید داشتند که همت اساسی باید این باشد که مردم آگاه شوند. بدون آگاهی مردم نمی‌شود کاری کرد. جنایت بزرگ استعمار این است که مردم را در جهل نگه داشته است. استعمارگران اگر اطلاعاتی هم به مردم داده‌اند، ‌انحرافی بوده است. 

رییس سابق مجلس خبرگان رهبری افزود: من امروز می‌توانم به مرجع عظیم‌الشان خودمان بگویم که ملت اسلام بیش از هر زماندیگری آگاه شده‌اند. شاید ما نتوانستیم این آگاهی را ایجاد کنیم اما ابزارهای جدید اطلاع‌رسانی این کار را انجام داده است. 

وی با اشاره به تحولات جاری در خاورمیانه، گفت: هوشیاری ملت اسلام در اعمال و شجاعت و رفتارشان، بی‌سابقه است این مسأله در عصر جدید و در تاریخ معاصر کشورهای اسلامی، پدیده‌ای نو و مبارک است. 


آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنحانی اظهار داشت: بیداری مردم ممکن است مثل لیبی گران تمام شود اما بالاخره به نتیجه می‌رسد. علاوه بر کشوری مثل لیبی، این اتفاقان ممکن است جای دیگر هم روی دهد. همانطور که در 15 خرداد اتفاق افتاد رژیم فکر می‌کرد با برخورد تند می‌تواند مردم را عقب براند اما امام خمینی و شاگردان ایشان با حضور در اقصی نقاط ایران،‌ مردم را آگاه کردند و نتیجه این آگاهی، پیروزی انقلاب بود. 
 

گفتنی است در این مراسم که اعضای مجلس خبرگان حضور داشتند، آیت‌‌الله هاشمی رفسجانی و  سید حسن خمینی، پس از قرائت فاتحه بر سر مزار مرحوم سید احمد خمینی،‌ مرحوم آیت‌الله سلطانی طباطبایی، مرحوم آیت‌الله توسلی، مرحوم دکتر بروجردی و همسرآیت الله خمینی‌ برای ادای احترام به شهدای 72 تن، عازم بهشت زهرا شدند.

انتقال ناگهانی زندانی سیاسی مسعود باستانی به حفاظت اطلاعات زندان

Posted: 11 Mar 2011 02:27 AM PST

جــرس: درحالیکه طی روزهای اخیرمسعود باستانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، بدلیل بازداشتِ همسرش در جریان رخدادهای اسفند ماه، در وضعیت روحی بسیار بدی قرار داشت، منابع حقوق بشری از انتقال ناگهانی وی به دفتر حفاظت اطلاعات زندان خبر داده اند.


به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسعود باستانی صبح روز جمعه بیستم اسفند ماه، به دلایل نامعلوم به دفتر حفاظت اطلاعات زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.


از سرنوشت این زندانی سیاسی و بازگرداندن و یا عدم بازگرداندن وی به بند ۴ زندان رجایی شهر کرج (بندی که در آن تحمل حبس می‌نماید) اطلاعاتی در دست نیست.


طی روزهای اخیر مسعود باستانی، به علت بازداشت همسرش مهسا امرآبادی از سوی نیروهای امنیتی در وضعیت روحی نامساعدی قرار داشت و روز گذشته نامه‌ای در رسانه‌ها به قلم وی و خطاب به عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران منتشر شده بود، که در آن وی به بی‌گناهی همسرش پرداخته و بازداشت وی را به چالش کشیده بود.


وی که در دادگاه‌های جمعی و نمایشی پس از انتخابات محاکمه و به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده و اکنون در زندان رجایی شهر کرج محبوس است، در پی دستگیری مهسا امرآبادی (همسرش) در حوادث دهم اسفند ماه تهران و ادامه بازداشت وی، طی نامه ای خطاب به دادستان تهران، نسبت به تداوم وضعیت فعلی خطاب به وی هشدار داد و خاطرنشان ساخت "به من حق بدهید که نگران باشم چرا که وقتی می شنوم در ملا عام با فائزه هاشمی که دختر یکی از مقام های عالی رتبه نظام است اینگونه رفتار می شود و چنین الفاظ رکیک و رفتار وقیحانه ای با او صورت می گیرد چه تضمینی برای من که زندانی هستم و همسرم در بازداشتگاه بند دو الف به سر می برد باقی می ماند."
 

علم الهدی: رویكرد فرهنگی احمدی نژاد خیلی دینی و ارزشی نیست و باید در آن تجدیدنظر كند

Posted: 11 Mar 2011 02:27 AM PST

جــرس: نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ادعا کرد "احمدی‌نژاد روند دولت خاتمی در سركوب فرهنگی دینی را متوقف كرد اما رویكرد فرهنگی وی نیز خیلی دینی و ارزشی نیست و باید در آن تجدیدنظر كند."


به گزارش فارس، احمد علم‌الهدی، در حاشیه اجلاسیه نهم دوره چهارم این مجلس گفت كه وضعیت فرهنگی كشور نسبت به گذشته بهتر شده اما اگر بخواهیم تحولات این حوزه در دولت‌های خاتمی و احمدی‌نژاد را بررسی كنیم، هیچ پیشرفتی نكرده‌ایم.


وی مدعی شد: در دولت خاتمی با سركوب فرهنگ دینی مواجه بودیم كه این روند در دولت احمدی‌نژاد متوقف شد اما آنگونه كه انتظار داشتیم این دولت واقعا خسارات دولت گذشته به فرهنگ دینی را جبران كند، این كار صورت نگرفت و دولت در این حوزه موفق نبوده است.


امام جمعه مشهد گفت: رویكرد فرهنگی دولت احمدی‌نژاد خیلی دینی نیست و او به دنبال آن است كه فرهنگ جامع و فراگیر نسبت به همه اندیشه‌ها، بینش‌ها و اقشار به نام فرهنگ ایرانی در كشور تولید كرده و آن را توسعه دهد كه این موضوع با مبانی دینی و ارزشی ما سازگار نیست.


علم‌الهدی با اشاره به مانورهای تبلیغاتی دولت پیرامون موضوع مكتب ایرانی و اصرار بر باستان‌گرایی و توجه بیش از حد به جشن نوروز را اقدامی نادرست توصیف كرد و متذكر شد این خط فكری مغایر ارزش‌هاست.


وی با بیان اینكه رئیس دولت باید نسبت به تمام برنامه‌های فرهنگی دولت و همكاری با كسانی كه بر فرهنگ ایرانی تاكید دارند، تجدیدنظر كند، گفت كه خبرگان ملت بارها نسبت به این موضوع تذكر داده و با احمدی‌نژاد مذاكره كردند كه انتظار می‌رود وی به این توصیه‌ها توجه داشته باشد.


وی تصریح كرد: اگر رئیس‌ دولت با این ضریب هوشی و قاطعیت دنبال‌رو دو یا سه نفر برخوردار از افكار نادرست باشد، تاسف‌برانگیز است اما به نظر می‌رسد كه این‌گونه نیست و برنامه‌های فرهنگی موجود ناشی از نوعی غفلت و كم‌‌توجهی است.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان، در خصوص برگزاری جشن نوروز توسط دولت كه قرار بود با حضور سران برخی كشورها در تخت جمشید برگزار شود، اما به توصیه مقامات ارشد کشور برنامه مذكور تغییر كرده و قرار است این مراسم در تهران برگزار شود، گفت: آنچه در حوزه فرهنگی توسط دولت در حال انجام است در مجموع برنامه‌ریزی منسجم دینی و ارزشی نیست اما اظهارنظر درباره هر طرح و برنامه‌ای منوط به اجرای آن است.
 

پایان محکومیت حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران

Posted: 11 Mar 2011 02:24 AM PST

 جرس: سید حسین مرعشی، معاون رئیس‌جمهور در دولت دوم اصلاحات و سخنگوی حزب کارگزاران پس از تحمل یک سال حبس، صبح امروز از زندان آزاد شد.


به گزارش تحول سبز، سیدحسین مرعشی که  اسفند ماه سال گذشته از سوی شعبه ۵۴دادگاه  تجدید نظر انقلاب اسلامی تهران به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود صبح امروز با پایان یافتن دوران محکومیتش از زندان اوین آزاد شد .

همچنین وی بنا به حکم صادره از سویی دادگاه از شرکت و فعالیت در هرگونه حزب و موسسه ای که به کارهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بپردازد منع شده و محرومیت مادام العمر برای ایشان صادر شده است.

گفتنی ست، ایشان در طول زمان محکومیتش همواره مورد ناملایمتی های مسئولین و مراجع قضائی قرار داشت و همواره از حقوق یک زندانی محروم بود که این موضوع در زمینه عدم موافقت با مرخصی و یا ملاقات ایشان با خانواده اش طی دوران محکومیت مشهود بود.



 

ادامه بازداشت و بی خبری از وضعیت هانی محمدزاده، دانشجوی ۱٩ ساله

Posted: 11 Mar 2011 02:02 AM PST

جــرس: بنا به گزارش منابع حقوق بشری، هانی محمدزاده، دانشجوی ۱۹ ساله‌ی دانشگاه شهید بهشتی، از بهمن ماه ۸۸ بازداشت شده و اکنون در بند ۳۵۰‌ زندان اوین به‌سر می‌برد.


به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، محمدزاده متولد سال ۱۳۷۰ در جریان اعتراض‌های دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی بازداشت شد و از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت پیرعباسی به تحمل ۹ ماه حبس و ۸۴ ضربه شلاق محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق کاهش یافت.


هانی محمدزاده در حال حاضر حق تلفن، ملاقات حضوری و مرخصی ندارد و این امر بر نگرانی خانواده‌اش افزوده است.
 

مصباح یزدی: نباید توقع داشت با تشكیل حكومت اسلامی همه سلمان و ابوذر شوند

Posted: 11 Mar 2011 02:02 AM PST

جــرس: مصباح یزدی در خصوص انتقادات وارده به حكومت اسلامی گفت: از آن‌جایی كه كارآمدی یك مكتب با نتایج آن در عمل قابل ارزیابی است برخی معتقدند مكتب اسلام كارآمد نبوده چرا كه علی‌رغم تشكیل حكومت اسلامی رشوه‌خواری‌ها، رانت خواری‌ها و امثال آن هنوز وجود دارد. اما در اینجا نوعی مغالطه وجود دارد و اینكه عده‌ای می‌گویند اگر اسلام خوب بود نباید این مشكلات در جامعه باشد، سخنی نادرست است. چرا که حتی با وجود مدیریت پیامبر و قانون قرآن، مردم پس از رحلت ایشان به بیراهه رفتند، پس نباید توقع داشت با تشكیل حكومت اسلامی همه سلمان و ابوذر شوند. "


به گزارش ایلنا، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم، در دیدار با جمعی از مجمع نمایندگان طلاب، با اشاره به مشكلات روحانیت در رژیم گذشته، گفت: سعی شده بود تا قشر روحانی یك قشر پرتوان و پرتحرك و مؤثر نباشد از این رو هم از نظر امكانات مادی و هم از نظر جایگاه اجتماعی، این قشر تضعیف می‌شد و همین امر به علاوه عوامل دیگری دست به دست هم داد تا حوزویان نتوانند تعاون، مشورت و همفكری داشته باشند و اگر كار تأثیرگذاری صورت می‌گرفت غالبا سلیقه فردی روحانیان بود.


وی با اشاره به این‌كه روحانیت در دوران حکومت پهلوی تجربه كار جمعی را از دست داده بود، اظهار داشت: این عدم تعاون به صورت یك فرهنگ درآمده و در همه بخش‌های جامعه نهادینه شده بود كه همین امر مقابله با آن را بسیار دشوار كرده بود. هنوز هم در برخی از محافل ما این نوع فرهنگ وجود دارد و مبارزه با این نوع تفكر نیاز به كار ریشه‌ای و تدریجی دارد.

مصباح با بیان "سوء‌استفاده دشمن از عدم تعاون موجود در حوزه" گفت: دشمن با استفاده از این ضعف مسأله دیكتاتوری را مطرح كرد و به صورت چماقی بر سر حوزویان قرار داد.


عضو خبرگان رهبری تاکید کرد "البته باید توجه داشت كه نمی‌توان هر مسئولیتی را در هر موقعیتی به افراد واگذار كرد. "

وی در قسمتی دیگر از سخنان خود در خصوص انتقادات وارده به حكومت اسلامی گفت: از آن‌جایی كه كارآمدی یك مكتب با نتایج آن در عمل قابل ارزیابی است برخی معتقدند مكتب اسلام كارآمد نبوده چرا كه علی‌رغم تشكیل حكومت اسلامی رشوه‌خواری‌ها، رانت خواری‌ها و امثال آن هنوز وجود دارد. در اینجا نوعی مغالطه وجود دارد چرا كه خداوند انسان را مختار آفریده تا انسان با اختیار خودش راه صحیح را انتخاب كند و اگر خداوند می‌خواست می‌توانست همگان را در مقابل پیامبران خاضع كند، اما چنین نكرد تا زمینه امتحان فراهم شود و كسانی كه می‌خواهند رشد كنند با اختیار خود و كسانی كه می‌خواهند عصیان كنند بدون اجبار عمل كنند. به عنوان نمونه خداوند می‌توانست همان‌گونه كه آتش را بر ابراهیم گلستان كرد سیدالشهدا را نیز در عاشورا نجات دهد تا كشته نشود، اما این امتحان الهی بود.


مصباح ادامه داد: پس اینكه عده‌ای می‌گویند اگر اسلام خوب بود نباید این مشكلات در جامعه باشد، سخنی نادرست است. چرا كه اسلام تنها نشان‌دهنده راه است و این انسان است كه می‌تواند با اختیار خود حق یا باطل را انتخاب كند، البته اگر فردی راه حق را انتخاب كرد و در این راه استقامت و فداكاری نمود، نصرت الهی نیز شامل حال او خواهد شد.


وی ادامه داد: نمی‌توانیم حكومتی بهتر از حكومت امام علی و مدیریتی بالاتر از پیغمبر و قانونی بالاتر از قرآن داشته باشیم، ولی با وجود مدیریت پیامبر و قانون قرآن مردم پس از رحلت ایشان به بیراهه رفتند، پس نباید توقع داشت با تشكیل حكومت اسلامی همه سلمان و ابوذر شوند.


مصباح یزدی با اشاره به مفید بودن تشكیلات از مجمع نمایندگان طلاب تا جامعه مدرسین گفت: باید توجه داشت همه تصمیماتی كه در این تشكیلات گرفته می‌شود وحی منزل نیست، اما قطعا این‌گونه كار كردن نفع فراوانی دارد و باید بین روحانیت ترویج شود.


وی ادامه داد: در همفكری و مشورت باید از كسانی كه تجربه و هوش بالایی دارند، استفاده نمود، و قضایای چند ساله اخیر مثال خوبی برای محك زدن خود است؛ چه كسی گمان می‌كرد برخی افراد با آمریكا و اسرائیل همنوا شوند؟ آیا کسی می‌توانست وقوع آن را پیش‌بینی كند؟
 

دستیار ارشد محمد احمدی نژاد: هر اقدامی می کنیم، اگر تنفیذ رهبری نباشد، باطل است

Posted: 11 Mar 2011 01:45 AM PST

جــرس: دستیار ارشد محمود احمدی نژاد و مشاور ارشد وی در دولت نهم معتقد است "اینکه می گویند احمدی نژاد با كسب رای بالا در انتخابات، خود را در اوج محبوبیت می داند و اعتنایی به رهبری ندارد؟، جفای بزرگی به دولت است و با این سخنِ رهبری كه دولت نهم قطار انقلاب را به ریل خود بازگرداند، می توان پاسخ اینگونه القائات را داد."

وی معتقد است " این نظام یك نظام ولایی است و دولت هم صد در صد ولایی است .هر اقدامی كه ما انجام می دهیم اگر تنفیذ رهبری را به دنبال نداشته باشد و هر قانونی كه قانونگذار طراحی می كند یا هر حكمی كه قاضی صادر می كند اگر متنهی به تنفیذ ایشان نباشد، مردود و باطل است. "


به گزارش ایرنا، وی که در دولت نهم علاوه بر پست مشاور ارشد رییس دولت، مدتی هم معاونت سیاسی وزارت كشور را بر عهده داشت، در بیان تفاوت دولتهای نهم و دهم با دولتهای گذشته در موضوع هسته ای، بدون اشاره به بازیهای چندگانه و عدم اعتمادسازی بین المللی دولت، مدعی شد: در گذشته برنامه هسته ای مان به یك چالش ملی تبدیل شده بود و مردم در آن زمان برداشت رضایتمندانه ای از این موضوع نداشتند و احساس می كردند عزت آنان مورد هجمه قرار گرفته است. به همین دلیل هنگامیكه احمدی نژاد دستور داد مهر و موم هایی كه بر دستگاه های انرژی هسته ای زده شده بود، گشوده شود ملت هم جانانه در هر شهر و روستایی از این تصمیم دولت حمایت كرد."


وی در ادامه مدعیات خود گفت "دولت اعلام كرد كه سر سوزنی از حق خود عقب نشینی نخواهد كرد و پس از آن با اتكا به قدرت الهی وارد میدان شد. پس از این مرحله برای مردم جهان توضیح داد كه كسی نمی تواند مانع پیشرفت های ما شود و به انحراف از استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای متهممان كند، به ویژه صاحبان سلاح هسته ای در جهان در جایگاهی نیستند كه بخواهند علیه ما وارد عمل شوند بلكه ابتدا باید خودشان خلع سلاح شوند. "


ثمره هاشمی با اشاره به تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل گفت "شورای امنیت اكنون ابهت و اعتباری ندارد و دیگر شورای امنیت سابق نیست و این نهاد به طور طبیعی دیگر اعتباری ندارد."


دستیار ارشد رییس دولت ادعا کرد با این عمل ما در سطح بین المللی، بسیاری از ملتهای دیگر هم تشویق شدند كه در مقابل زورگویان بایستند و از حق خود در همه موضوعات دفاع كنند لذا آثار جهانی این موضوع امروز به طور كامل هویداست به گونه ای كه اكنون شاهد یك نوع جنبش و حركت مردمی برای دفاع از استقلال و مبارزه با استبداد در سطح جهان هستیم. "


بهترین زمان برای ایجاد رابطه با آمریكا زمانی است كه آنان تسلیم عدالت باشند
ثمره هاشمی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینكه بهترین زمان برای ایجاد رابطه با آمریكا چه زمانی است، گفت: بهترین زمان هنگامی است كه آنان علاوه بر قانع بودن به حق خود ، تسلیم عدالت باشند و دست از تجاوز به حقوق دیگران بردارند .


وی بدون اشاره به نامه نگاری ها و تلاش های مقامات دولت نهم و دهم برای ارتباط با آمریکا، با ادعای اینکه مسئولان نظام همیشه به این مفهوم اشاره كرده اند كه معیارهای ما در ارتباط با سایر كشورها چیست، گفت هر زمان این موضوع از سوی آمریكا نیز اثبات شود آن وقت مشكلی باقی نمی ماند.


پایبندی به گفتمان بنیانگذار جمهوری اسلامی بازگشت به مبانی انقلاب است
ثمره هاشمی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر دیدار رهبر جمهوری اسلامی در قبل از انتخابات سال گذشته با هیات دولت و تاكید وی بر اینكه "دولت احمدی نژاد (نهم) قطار انقلاب را به ریل خود بازگرداند"، در مورد اینكه قطار انقلاب در چه حوزه هایی از ریل خارج شده بود؟ مدعی شد "یكی از مباحث مهم گفتمان دولت است و هنگامیكه گفتمان دولت عدالت، خدمت، دوستی، محبت، پیشرفت و تعالی كشور باشد گفتمان انقلاب اسلامی شكل خواهد گرفت. "

ثمره هاشمی اظهار عقیده كرد: "با پشتیبانی و حمایت رهبری، قدم های مهمی در راه اجرای عدالت در دولتهای نهم و دهم برداشته شد."


ثمره هاشمی بدون اشاره به تبعیض ها و بیعدالتی های موجود در کشور ادامه داد: حكومتها باید بدانند بدون هماهنگی مردم نمی توانند عدالت را اجرا كنند و مردم هم بدون اینكه بخواهند نمی توانند دولتی را سر كار بیاورند و طرفدار دولت شوند زیرا دولت منبعث از مردم است و دولت مبعوث مردم وقتی می تواند عدالت را اجرا كند كه آن مردم عدالت را خواسته باشند لذا دولت نتیجه تلاش مردم و خواست ملت است.


دولت احمدی نژاد صد در صد ولایی است
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه گفته می شود احمدی نژاد با كسب رای بالایی در انتخابات، خود را در اوج محبوبیت می داند و اعتنایی به رهبری ندارد؟ گفت: این سخنان جفای بزرگی به دولت است و با این سخنِ رهبری كه "دولت نهم قطار انقلاب را به ریل خود بازگرداند"، می توان پاسخ اینگونه القائات را داد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال كه اساسا نوع رابطه احمدی نژاد با رهبری چگونه است؟ اظهار داشت: احمدی نژاد در سخنان خود دائم مطرح می كند كه اساس نظام اسلامی مبتنی بر ولایت است لذا همه نظام اسلامی مشروعیت دینی خود را از مقام ولایت می گیرد و هر اقدامی كه ما انجام می دهیم اگر تنفیذ رهبری را به دنبال نداشته باشد و هر قانونی كه قانونگذار طراحی می كند یا هر حكمی كه قاضی صادر می كند اگر متنهی به تنفیذ نباشد، مردود و باطل است.
ثمره هاشمی خاطرنشان كرد: بسیار واضح است كه این نظام یك نظام ولایی است و دولت هم صد در صد ولایی است و در همین جهت كار می كند.


احتمال ارسال پیامهای دیگری به سران كشورها وجود دارد
دستیار ویژه رییس دولت همچنین در پاسخ به این سوال كه آیا شما همچنان پیامهایی را برای سران كشورها می برید یا خیر؟ تصریح كرد: در سال اخیر پیامی را برای رییس جمهور سودان بردم و در موارد دیگری هم ماموریتهایی داده شد كه برخی از آنها انجام و برخی دیگر هم انجام نشده است لذا هر زمان انجام شود خبر آن نیز منتشر خواهد شد.
وی ادامه داد: بردن پیام ها منوط به نظر احمدی نژاد است و وی هر زمان صلاح بداند این ماموریتها را انجام می دهم.


به راحتی از گردنه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها عبور كردیم
دستیار ارشد رییس دولت در پاسخ به سوالی در مورد اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها، مدعی شد "هدفمند كردن یارانه ها در حقیقت گذر از یك گردنه بلند و صعب العبور بود به گونه ای كه بسیاری در كمین بودند تا در این گردنه فشارهایی را وارد كنند و دل مسئولان را برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها خالی كنند و در این نقطه تعرضاتی را داشته باشند اما چون همه چیز از قبل پیش بینی شده بود و همه اقشار مردم حقیقتا به دولت خود اعتماد كرده بودند ، دولت این قانون را با موفقیت اجرا نمود.


وی بدون اشاره به افزایش سرسام آور قیمت کالاها و خدمات و انباشت نارضایتی های عمومی، با ادعای اینكه عبور از این گردنه بسیار راحت انجام شد، افزود: با اجرای این قانون ظرفیت ملت در اجرای برنامه های بزرگ بیشتر نمایان شد و مشخص گردید كه این ملت، ظرفیت برداشتن گام های بسیار بلندتری را دارد.


برخی آماده برای اغتشاش بودند
وی همچنین گفت: تصور برخی این بود كه در ایران هم این اتفاق خواهد افتاد و دولت از وسط راه بازخواهد گشت اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلكه حمایت مردم وسیعتر و گسترده تر شد. بسیاری از خارجی ها نیز تصور می كردند كه با استفاده از این فرصت و با كمك برخی از عناصر داخلی می توانند در ایران آشوب برپا كنند و برنامه هایی را تدارك ببینند اما همگی خنثی شد.


ثمره هاشمی با ادعای اینكه در این رابطه مستنداتی نیز وجود دارد، تصریح كرد: وزارت اطلاعات موارد مختلفی را در این خصوص اعلام كرد به گونه ای كه برخی در تماسهایی از خارج كشور اجرای این قانون را پیگیری می كردند و دائم منتظر بودند كه با اجرای این طرح ، برنامه های خود را عملی كنند اما با تدابیر الهی این قانون در بهترین زمان ممكن اجرا شد.


 گفتمان توحیدی بالاترین گفتمان دولت احمدی نژاد بوده است
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه آیا دولت با روحانیت و مرجعیت زاویه دارد و درصدد كمرنگ كردن نقش آنان است، بدون اشاره به نارضایتی مراجع از اظهارات و دیدگاههای برخی مقامات ارشد دولت گفت: برخی با سر دادن داستانهایی مبنی بر اینكه دولت از روحانیت و مرجعیت فاصله دارد درصدد القای این مطلب هستند كه مبانی دولت اسلامی و دینی نیست درحالیكه تنها دولتی كه بیشترین مباحث را پیرامون دولت اسلامی انجام داده و بالاترین گفتمان را با حفظ مبانی انسانی و الهی داشته دولت احمدی نژاد است.

 وی همچنین بدون رویکرد به فساد محرز معاون اول و سخنگوی دولت و توقف رسیدگی به آن با فشار نهادهای فراقانونی گفت: هنگامیكه موضوع دست پاكی مسئولان دولت مطرح می شود تلاش می كنند به نحوی این موضوع را مخدوش نمایند و زمانیكه بحث عدالت می شود به نحو دیگری وارد عمل می شوند و تلاش می كنند عدالت محوری دولت را زیر سوال قرار بدهند.


احتمال فعال بودن حامیان گفتمان دولت برای انتخابات وجود دارد
دستیار ویژه احمدی نژاد در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد فضای زود هنگام انتخابات ریاست جمهوری و انتشار برخی خبرها مبنی بر اینكه افرادی از دولت برای فعال كردن ستادهای انتخاباتی به استانها سفر می كنند ، گفت: دولت به معنای دولت وارد این مباحث نمی شود اما ممكن است طرفداران گفتمان دولت تحركاتی در استانهای مختلف داشته باشند.

ثمره هاشمی ادامه داد: برخی تحركاتی را از همان ابتدای انتخاب احمدی نژاد به عنوان رییس دولت دهم آغاز كرده اند و در همه جا مشغول سازماندهی هستند.
 

آغوش سبز - وداع آخر مجید و محمد مختاری

Posted: 10 Mar 2011 10:16 PM PST

 منبع: وبگاه اول اسفند