جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


قانون اساسی، و راهکار برای عبور از بحران موجود

Posted: 06 Mar 2011 05:16 AM PST

حبیب الله امیری

»بسم الله الرّحمن الرّحیم. من یکسب خطیئة أو إثما ً ثم یرم به بریأ ً فقد احتمل بهتانا ً و إثما ً مبینا ً » (نساء / 112)
و کسی که خود مرتکب خطا یا گناهی می شود، سپس آن را به گردن بی گناهی می اندازد، بهتان و گناهی آَشکار گردن گرفته است.
در خرداد ماه 1388 دوره‌ی دهم ریاست جمهوری فقط به 4 نفر کاندیدا اجازه داده شد تا در رقابت انتخاباتی شرکت کنند که پس از اعلام نتایج انتخابات، 3 نفر از آنان نسبت به شیوه‌ی برگزاری انتخابات اعتراض کردند. در تاریخ 25 خرداد 88 طبق اصل 27 قانون اساسی قشرهای کثیری از ملت به ویژه در تهران نسبت به شیوه‌ی برگزاری انتخابات در یک راهپیمایی آرام اعتراض خود را نشان دادند که متأسفانه حکومت به شدیدترین وجه ممکن با این ملت فهیم و مظلوم برخورد نمود و عدّه ای را به خاک و خون کشید و نیز عدّه ای دستگیر و زندانی شدند.
جمهوری اسلامی ایران با ملت معترض خود نسبت به شیوه‌ی برگزاری اتنتخابات سال 88 توسط نیروهای خود با شدّت تمام و کاملا ً بی رحمانه و خشن برخورد نمود. لکن در کشورهای منطقه مثل تونس و مصر و یمن وبحرین و... که ادّعای آزادی و جمهوریّت و اسلامیّت ایران را ندارند، شاهد بودیم نیروهای آن کشورها چنین خشونتی که حکومت ایران با ملت معترض خود برخورد کرد، هرگز با ملت معترض خود برخورد نکردند.به عنوان مثال مردم معترض مصر چندین شبانه روز در میدان بزرگ قاهره به عنوان اعتراض به هیئت حاکمه‌ی خویش دست به تحصن زدند، آیا حکومت ایران تحمل چنین تحصنی را از جانب مردم معترض خود دارد؟
در تاریخ 26 خرداد 88 حضرت آیة الله العظمی منتظری (ره) پیامی بسیار به جا و شیوا صادر کردند که در قسمتی از آن پیام آمده بود: «... با اعلام نتایجی که هیچ عقل سلیمی آن را نمی پذیرد و براساس شواهد موثق، تغییرات عمده ای در آرای مردم داده شده است...» انتظار ملت ایران با همه‌ی سوابق درخشان از حکام خود این است که حدّاقل مثل کشورهای منطقه که از آزادی های نسبی برخوردارند ملت ایران نیز مثل ملت همان کشورها از آزادی نسبی برخوردار باشند.
باید بگویم آیا این است سزای ملتی که به روحانیّت و مرجعیّت اعتماد کرد و در مقابل دشمنان اسلام و قرآن سینه سپر نمود و جانانه دفاع کرد تا جمهوری اسلامی تشکیل شد؟ آیا این است سزای ملتی که در مقابل آن همه توطئه های داخلی و در مقابل آن هجوم ناجوانمردانه‌ی لشگریان صدام از همه‌ی هستی خویش گذشت و نگذاشت یک وجب از خاک میهن اسلامی اشغال شود؟ آیا این است تکریم و تعظیم از آن همه شهدای والا مقامی که برای دفاع از اسلام وانسانیّت جان های شیرین خویش را به جانان تسلیم نمودند؟
نمی دانم چرا بسیاری از اصول قانون اساسی را که عصاره‌ی آن قول های حضرت امام خمینی (ره) (صحیفه‌ی نور جلد 1 تا 5 ) به مردم و اهداف مقدّس شهدا می باشد، به طور رسمی نقض می کنند.
نمی دانم چرا اصل 37 آن که می‌گوید: «اصل، برائت است و هیچ کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی شود، مگر این که جرم او در دادگاه ثابت گردد.» را در مورد جناب آقای مهندس میر حسین موسوی و جناب حجة الاسلام والمسلمین حاج آقای کروبی نقض می کنند و قبل از تشکیل دادگاه و قبل از ثابت شدن جرم آقایان در دادگاه، به طور رسمی در صدا و سیما و در محافل حکومتی به عنوان سران فتنه و ضد انقلاب متهم و محکوم می شوند.
نمی دانم چرا اصل هشتم آن را بی پروا و بدون توجّه به اصل 32 و35 و159 و....به راحتی نقض و این آقایان به همراه همسرانشان در مکان نا معلومی در حبس هستند.
نمی دانم چرا به دنبال اعتراض به شیوه‌ی انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 با توجّه به این که جهانیان می دانند که همه‌ی هستی ملت ایران با حادثه‌ی عاشورای حسینی عجین است، لکن از سوی حکومت آن انبوه جمعیّت معترض را متهم به ضد عاشورای حسینی و متهم به ضد انقلاب و متهم به ارتباط با بیگانگان و گروهک ها نمودند.
مگر مسئولین نظام با این گونه نقض اصول قانون اساسی به دنبال بدنام کردن اسلام و به دنبال سقوط جمهوری اسلامی هستند؟ مگر اوضاع حساس منطقه را اطلاع ندارند؟ چرا بسیاری از مواد اعلامیّه‌ی حقوق بشر در ایران رسما ً نقض می شود؟ چرا ماده‌ی نهم آن «هیچ کس را نباید خودسرانه دستگیر، توقیف یا تبعید کرد» نقض می شود؟ چرا مصوبات ژنو راجع به حقوق زندانیان در ایران که باید در عمل به آن قوانین الگوی همه‌ی جهانیان باشد، در روز روشن نقض و با حیثیّت اسلام و ایران بازی می شود؟
با توجّه به وضعیّت بسیار حساس منطقه و با توجّه به این که بایستی هر گونه بهانه ای از بیگانگان گرفته شود، اگر واقعا ً به دنبال حاکمیّت قانون اساسی و قانون گرایی در کشور هستید، اگر واقعا ً به دنبال پیشرفت اسلام و قرآن و مملکت و نظام و توصیه های حضرت امام خمینی (ره) هستید، اگر آموزه های قرآن و تاریخ اسلام را در مورد نیکان و بدان حکام گذشته قبول دارید، اگر قضاوت نسل آینده را می خواهید ملاک عمل خویش قرار دهید، اگر به دنبال نجات از این بحران خطرناک برای موجودیّت جمهوری اسلامی و مملکت هستید، می توانید از این دو گزینه یکی را انتخاب کنید:
الف: هیأتی به عنوان " حَکم " متشکل از چند نفر از سوی مهندس میرحسین موسوی و جناب حجة الاسلام والمسلمین حاج آقای کروبی و نیز به همان تعداد از سوی حکومت افرادی انتخاب و مجموعا ً با تشکیل جلسه و یا جلساتی هرچه تصویب کردند، طرفین ملزم به اجرای آن مصوبات باشند و کوشش شود از دامن زدن و عنوان نمودن پیروزی و شکست هر جناح برای حفظ وحدت و انسجام ملت پرهیز شود.
ب : با توجّه به درخواست رسمی آقایان موسوی و کروبی که خواستار تشکیل دادگاه علنی برای خویش شده اند و طبق اصل یازدهم قانون اساسی مسئولیّت تشکیل دادگاه با قوّه‌ی قضاییه است و در اصل سی و چهارم آن آمده است (دادخواهی حقّ مسلم هر فرد است...) و در اصل یک صد و شصت و پنجم آن آمده است (محاکمات علنی انجام می شود...) و در اصل یک صد وشصت وهشتم آن آمده است (رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی علنی است...) اگر واقعا ً به دنبال ختم بحران در مملکت هستید و قبول دارید که قانون اساسی ثمره‌ی خون هزاران شهید است و باید اجرا شود، پس نسبت به درخواست آقایان با تشکیل دادگاه علنی هر چه سریع تر موافقت شود. البته علنی بودن دادگاه به این است که همه‌ی مردم بتوانند به طور مستقیم آن را پیگیری نمایند، همانگونه که در مناظره های انتخاباتی انجام شد.
امیدوارم همه‌ی دوستان و دو طرف گفتگو با اخلاق اسلامی و از خود گذشتگی بتوانند مسائل را حل کنند و الگوی یک ایرانی مسلمان باشند.


*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.
 

شورای هماهنگی کارگران و کشاورزان جنبش سبز گروگان گیری رهبران جنبش را محکوم کرد

Posted: 06 Mar 2011 04:05 AM PST

جرس: شورای هماهنگی جنبش سبز کارگران و کشاورزان ایران پیرامون چالش های جامعه کارگری و محکومیت گروگان گیری رهبران جنبش سبزبیانیه ای منتشر کرد.


در این بیانیه آمده است:  از آنجایی که کارگران و مستمری بگیران همراه با خانواده شان جمعیتی را بالغ بر ۳۰ میلیون نفر تشکیل می دهند و نمی توانند نسبت به سرنوشت خود و کشور بی تفاوت باشند و می توانند در کنار دانشگاهیان وسایر طبقات اجتماعی نیروی عظیمی را به وجود آورند بر خود لازم می دانند که در تمام اعتراضات قانونی مصرح در قانونی اساسی شرکت جسته و ضمن اعتراض به گروگان گیری رهبران حنبش سبز از حقوق قانونی خود نیز دفاع نمایند بنابراین از تمام کارگران و کشاورزان و مستمری بگیران سراسر کشور می خواهد در تمام اعتراضات مسالمت آمیز شرکت جسته و از حقوق و آزادی های قانونی خود دفاع نمایند.

 

متن کامل این بیانیه به گزارش کلمه به شرح زیر می باشد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران کارگران و کشاورزان زحمتکش و مستمری بگیران تامین اجتماعی

همان طوری که به خوبی می دانید در سال ۱۳۵۷ کارگران همراه با سایر اقشار جامعه توانستند چرخ های اقتصادی طاغوت را به ویژه با اعتصاب کارگران و مهندسین شرکت نفت از کار بیندازند و زمینه سقوط حکومت زور و جور را به وجود آوردند و در طول استقرار نظام جمهوری اسلامی باز این کارگران بودند که علیرغم فرار سرمایه داران و طاغوتیان چرخ های صنعت را به حرکت درآوردند. و در طول ۸ سال دفاع مقدس نیز این کارگران بودند که در دو جبهه تولید و نبرد با دشمن به حمایت از استقلال کشور پرداختند که تقدیم هزاران شهید از خانواده بزرگ کارگران و کشاورزان خود گواه این مدعا می باشد.

در پاسخ به این همه ایثار و جانفشانی و تلاش های بدون ادعا انتظار این بود که نظام جمهوری اسلامی دین خود را به این قشر زحمتکش و مولد ادا نماید. اما علیرغم تمام ادعاها و بعضا کارهای انجام شده به هیچ وجه نظام جمهوری اسلامی نتوانسته است رسالت خود را به این جامعه شریف به ویژه در سال های اخیر که دولتمردان با شعارهای پر طمطراق مثل عدالت، مهرورزی و… آرای اقشاری از طبقات پایین اجتماعی از جمله کارگران را کسب نمودند و متاسفانه آمارهای رسمی دولت نشان می دهد که در سال های اخیر با توجه به خط فقر وضعیت کارگران و به ویژه مستمری بگیران وخیم تر شده است. هزینه های زندگی حتی فشارش بیش از زمان جنگ بر روی دوش کارگران سنگینی می کند.

امروز کارگران و بازنشستگان از امینت لازم برخوردار نیستند هدفمند کردن یارانه ها که هدفش به ظاهر حمایت از اقشار ضعیف بود به بلای جان آن ها تبدیل شده است. علیرغم تورم بالا گفته می شود برای سال آینده قرار نیست دستمزدها اضافه شود. سازمان تامین اجتماعی به علت سوئ مدیریت ها به ورشکستگی و نابودی کشیده شده است و می خواهند با گرفتن فرانشیز از بیمه شدگان هزینه درمان را به دوش ضعیف آنان بیندازند و بر خلاف قانون مثل سال جاری حقوق مستمری بگیران را افزایش ندهند و از همه مهم تر تمام تشکلات واقعی کارگری را به نابودی کشاند و یک مشت تشکل های غیر صنفی تحت فرمان منصوب کردند و امروزه کارگران را چنان مشغول به دست اوردن یک لقمه نان شرافتمندانه کرده اند که گاها از مسائل، اجتماعی وسیاسی خود غافل شده اند و شاید به همین دلیل بوده است که نتواسته اند حتی از حقوق قانونی خود به درستی دفاع نمایند.

با وجود همه این کاستی ها در سال گذشته وجه غالب کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس حقوق شهروندی خود به این نتیجه رسیدند که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت فعال داشته باشند و از کاندیدایی حمایت کنند که در عمل و نه در شعار و به صورت نهادی از کار و تولید حمایت کنند پشتیبانی نمایند که آنچه در عمل اتقاق افتاد از حوصله این بیانیه خارج است و ملت شریف ایران این روند را به خوبی می دانند اما از آنجایی که کارگران و مستمری بگیران همراه با خانواده شان جمعیتی را بالغ بر ۳۰ میلیون نفر تشکیل می دهند و نمی توانند نسبت به سرنوشت خود و کشور بی تفاوت باشند و می توانند در کنار دانشگاهیان وسایر طبقات اجتماعی نیروی عظیمی را به وجود آورند بر خود لازم می دانند که در تمام اعتراضات قانونی مصرح در قانونی اساسی شرکت جسته و ضمن اعتراض به گروگان گیری رهبران حنبش سبز از حقوق قانونی خود نیز دفاع نمایند بنابراین از تمام کارگران و کشاورزان و مستمری بگیران سراسر کشور می خواهد در تمام اعتراضات مسالمت آمیز شرکت جسته و از حقوق و آزادی های قانونی خود دفاع نمایند.

شورای هماهنگی جنبش سبز کارگران، کشاورزان و مستمری بگیران تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران

تشکیل بزرگترين زنجیره انساني در بحرین

Posted: 06 Mar 2011 02:26 AM PST

جرس:ده‌ها هزار شهروند بحريني در منامه در حالي كه بزرگترين زنجیره انساني را تشكيل داده بودند بار ديگر استعفاي دولت و تدوين قانون اساسي جديد را خواستار شدند.  

 

به گزارش خبرگزاریها، بيش از 50 هزار شهروند بحريني در مناطق مهم منامه تجمع كرده و طي شعارهايي خواسته‌هاي خود را مطرح و بر وحدت ملي تاكيد نمودند. طول اين زنجيره انساني در داخل منامه شش كيلومتر بود و در آن هزاران تن بين ميدان لؤلؤ و دانشگاه الفاتح حضور داشتند.

یک گزارش دیگر حاکیست، هزاران معترض بحريني در برابر ساختمان نخست وزيري اين كشور تظاهرات كرده و خواستار بركناري دولت شدند.

به گزارش پايگاه اينترنتي فلسطين اليوم، هزاران معترض بحريني امروز (يكشنبه) در برابر كاخ القضيبيه در منامه، محل برگزاري جلسات دولتي، تظاهرات كرده، عليه دولت شعار سر داده و خواستار سرنگوني آن شدند.

در حالي كه تظاهر كنندگان پرچم بحرين در دست داشتند و عليه حمد بن عيسي آل خليفه، پادشاه بحرين شعار "حمد سرنگون شود" سر داده و خواستار سرنگوني نظام وي شدند، نيروهاي ضد شورش اين كشور در پشت در اصلي كاخ القضيبيه مستقر شده بودند.

از سوی دیگر،‌ علي سلمان، دبير كل جمعيت وفاق ملي اسلامي كه از گروه‌هاي سياسي مخالف و شيعه در بحرين است نسبت به درخواست‌ها براي تشكيل گروه‌هايي در زمينه دفاع از خود هشدار داد و گفت:‌ دعوت‌ها براي تشكيل شبه نظاميان موجب افزايش ناامني در كشور مي‌شود.
سلمان به خبرگزاري فرانسه گفت: من از مردم مي‌خواهم كه تحت هر عنواني به اين گروه‌ها ملحق نشود. بايد براي حفظ امنيت از پليس كمك بگيرند چرا كه سيستم‌هاي امنيتي مسئول امنيت كشور هستند.
وي از شهروندان خواست در اماكني كه در آن درگيري وجود دارد حضور پيدا نكرده و به هيچ درخواستي براي حضور در منطقه‌اي كه در آن درگيري است پاسخ ندهند.
علي سلمان گفت: ما در جامعه‌اي متمدن هستيم و هرگز از خشونت حمايت نمي‌كنيم. نمي‌خواهيم كه بذر شبه نظامي‌گري را تحت هر بهانه‌اي در كشو ر بپاشيم.

از طرف دیگر، وزير كشور بحرين گفت تحقق ثبات سياسي و مطرح كردن خواسته‌ها تنها از طريق مذاكره قابل حل است.
به گزارش روزنامه اماراتي دارالخليج، شيخ راشد بن عبدالله آل خليفه، وزير كشور بحرين در ديدار با خبرنگاران گفت: حمد بن عيسي آل خليفه، پادشاه بحرين همواره بر حفظ امنيت شهروندان و افزايش استخدام نيروهاي انساني در سيستم‌هاي وزارت كشور تاكيد كرده است.ما در اين راستا هرچه سريعتر طرح استخدام 20 هزار كارمند را كه شرايط استخدام داشته باشند به منظور تامين نياز در بخش‌هاي مختلف وزارت كشور اعلام خواهيم كرد. هدف از اين اقدام حفظ نظام است نه خونريزي و كشتار هدف ما در درجه اول حمايت از مردم است.


 

 

شاه عمان در پی اعتراضات مردمی دو تن از وزیران خود را برکنار کرد

Posted: 06 Mar 2011 01:28 AM PST

 

 

جرس: شاه عمان درپي گسترش اعتراضات براي پايان دادن به فساد حکومتي، دو تن از وزراي خود را برکنار کرد.

 


به گزارش منابع خبری، سلطان قابوس بن سعيد روز شنبه خالد بن هلال بن سعود آل بوسعيدي را به جاي سيد علي بن خمود آل بوسعيدي براي وزارت دربار معرفي کرده و سلطان بن محمد النوماني را به جاي ژنرال علي بن ماجد المعمري به سمت وزير دفتر پادشاه گمارده است. علي بن ماجد المعمري يكي از همراهان نظامي سلطان قابوس در اواخر دهه 70 به شمار مي‌آمد. وي بعد از اين دوره به عنوان وزير دفتر پادشاهي و رئيس دفتر فرمانده عالي نيروهاي مسلح كه بعد‌ها به دفتر پادشاهي تبديل شد، انتخاب شد.

 

اين اقدام سلطان قابوس درحالي صورت مي گيرد که موج جديد اعتراضات مردمي بر شهرهاي صحار، صلاله و مسقط، پايتخت امان سايه افکنده است.

 

گفته مي‌شود معترضان مجازات مقامات فاسد، تغييرات در کابينه و افزايش حداقل دستمزدها را خواستار شده‌اند.

 

معترضان خواستار تبدیل شوراي مشاوران انتصابي به پارلماني برخوردار از نمايندگان منتخب هستند.

 

گفتنی ست در تظاهرات يکشنبه هفته گذشته (8 اسفند) در شهر صنعتي صحار، دست‌کم 6 نفر در اثر حملات نيروهاي پليس جان باختند.

 

روز سه‌شنبه هفته گذشته نيز ارتش عمان تانک ها و ادوات جنگي خود را در ميدان زمين مستقر کرد تا از حرکت معترضاني که با استفاده از کاميون قصد تعطيل کردن بندر نزديک کارخانجات پتروشيمي و آلومينيوم را داشتند، جلوگيري کند.

 

هم‌چنين روز چهارشنبه مردم يمن در برابر ساختمان شورا در مسقط تجمعي همراه با سکوت برپا کردند و با حمل پلاکارد، آزادي مطبوعات و ايجاد فرصت‌هاي شغلي را خواستار شدند.

 

در عين حال سلطان قابوس براي جلوگيري از گسترش ناآرامي‌ها، ايجاد 50 هزار فرصت شغلي براي شهروندان عمان و افزايش حقوق بي‌کاري تا 150 ريال عمان (390 دلار امريکا) را وعده داده است.

 

سلطان قابوس که در 40 سال گذشته شکل‌گيري هرگونه حزب سياسي را ممنوع کرده است.

 

نامجو در وزارت نيرو ماندني شد

Posted: 06 Mar 2011 01:16 AM PST

جرس: نمايندگان مجلس امروز بعد از استماع توضيحات وزير نيرو مجددا به وي راي اعتماد دادند.


 

به گزارش  فارس، نمايندگان مجلس در جلسه علني امروز بعد از استماع توضيحات مجيد نامجو وزير نيرو، عدم راي اعتماد به وي را به راي گذاشتند كه نامجو توانست مجددا با 101 راي موافق استيضاح، 102 راي مخالف و 6 راي ممتنع از مجموع 209 راي مأخوذه از مجلس راي اعتماد بگيرد. 


گفتني است پيش از اين مجيد نامجو در جلسه علني آبان ماه سال گذشته توانست 210 راي نمايندگان را از آن خود كند و از مجلس براي تصدي مسئوليت وزارت نيرو راي اعتماد بگيرد. 

بازداشت چند تن از علمای اهل سنت در خراسان رضوی

Posted: 06 Mar 2011 01:16 AM PST

 جرس:  تعدادی از علمای اهل سنت خراسان رضوی،در شهرستانهای مشهد و تایباد، طی روزهای اخیر بازداشت شده اند.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین، طبق آخرین خبرها از شهرستان تایباد، سه تن از علمای اهل سنت این شهرستان به نامهای مولوی "ادهم اختری"، مولوی "مظفر" و مولوی "شمس الله حیدری" شب جمعه 89/12/14 توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند و تا کنون هیچ اطلاعی از وضعیت آنان در دست نیست.
 مردم تایباد، پس از ادای نماز جمعه، به نشانه اعتراض از وضعیت مبهم مولوی محمد فاضلی، امام جمعه برکنار شده اهل سنت تایباد، که مدتی است در بازداشت به سر برده و هیچ اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست، درخواست برگزاری تحصن در مسجد جامع این شهر را نمودند که تعدادی از علما، با این وعده که ما موضوع را از طریق قانونی و ملاقات با مسئولین مربوطه پیگیری خواهیم کرد، مانع تحصن مردم شدند.


گفتنی است "حافظ عبدالرشید"، استاد شعبه حفظ و امام جماعت مسجدالنبی مشهد (محله تاجرآباد)، که قبلا مولوی عبدالعلی خیرشاهی مسئولیت امامت جمعه و جماعت این مسجد را بر عهده داشته است، یکشنبه هفته گذشته (89/12/8) پس از احضار به دادگاه، بازداشت شد و تا کنون  در بازداشت به سر می برد.  

مولوی عبدالعلی خیرشاهی، از علما و خطیبان برجسته اهل سنت خراسان رضوی به شمار می رود که حدود سه سال قبل توسط دادگاه ویژه روحانیت مشهد بازداشت و پس از مدتی به 4/5 (چهار و نیم) سال زندان و 5 سال تبعید محکوم شد، و هم اکنون در حال سپری نمودن دوران محکومیت خود می باشد.
 

شصت و هشتمین سالگرد تاسیس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران

Posted: 06 Mar 2011 12:58 AM PST

 جرس: به مناسبت شصت و هشتمین سالگرد تاسیس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران مجمع سالیانه این تشکل برگزار می‌شود.


فاضلیان، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: ‌این مراسم فردا (دوشنبه) ساعت ۱۳:۳۰ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی از دکتر ظفرقندی، صادق خرازی و جمشید انصاری به عنوان سخنرانان این مراسم نام برد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با سابقه ترین تشکل دانشجویی مسلمان در ایران می باشد که ابتدا در سال 1321 در دانشکده فنی دانشگاه تهران توسط تنی چند از دانشجویان مسلمان تشکیل گردید

سردار وهاب درویش جانشین محسن هاشمی شد

Posted: 06 Mar 2011 12:34 AM PST

 جرس: سردار وهاب درویش به عنوان مدیر عامل جدید شرکت راه آهن شهری تهران و حومه جایگزین محسن هاشمی شد. 


به گزارش مهر، درویش جایگرین محسن هاشمی که دو روز پیش از سمت مدیریت شرکت راه آهن شهری استعفا داده بود شد. او پیش از این مسئولیتی در شرکت راه آهن شهری نداشته است. 


سردار وهاب درویش پیش از این  فرمانده سابق مهندسی ناجا بود. 


مراسم تودیع و معارفه محسن هاشمی و درویش فردا با حضور تشکری هاشمی، معاون شهردار و جمعی از مدیران حمل و نقل عمومی برگزار می‌شود. 

محسن هاشمی دو روز پیش پس از 17 سال مدیریت در شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با ارسال نامه ای به محمدباقر قالیباف ضمن تشریح عملکرد خود و قدردانی از حمایت‌های شهردار تهران، محدودیت‌هایی را که مانع توسعه خدمات مطلوبتر به شهروندان تهرانی است را برشمرد و از سمت خود استعفا کرد که استعفای وی مورد موافقت شهردار قرار گرفت. 

البته محسن هاشمی همچنان در هیأت مدیره مترو تهران باقی می‌ماند.

جواد لاریجانی: کروبی و موسوی به چهره انقلاب پنجه می اندازند

Posted: 06 Mar 2011 12:34 AM PST

جرس: مشاور رئيس قوه قضائيه بدون اشاره به اقدامات غیر قانونی و غیر شرعی حکومت در حبس و حصر رهبران جنبش سبز می گوید: بنده اعتقادم اين است كه افشاي ماهيت حركات فتنه‌گران بر محاكمه آنان ارجحيت دارد. دشمنان در اين توطئه شكست سنگيني خوردند؛ ملت ما فتنه‌گران را طرد كرد.


 

محمد‌جواد لاريجاني در گفت‌وگو با  فارس مدعی شد: فتنه سال 88 يك حادثه منفرد نبود بلكه بخشي از توطئه وسيع آمريكا و دولت‌هاي غربي عليه تجربه افتخار‌آميز جمهوري اسلامي ايران بود؛ چرا كه ايران يك نظام سياسي _ - مدني بر اساس اسلام است. 

وی نگفت آیا رفتارهای خشونت آمیز ماموران امنیتی و انتظامی با شهروند و حبس های غیرقانونی نمونه هایی از این رفتار سیاسی و مدنی جمهوری اسلامی است. 

وي ادعا کرد: تجربه جمهوري اسلامي در طي 3 دهه، ايران را به قوي‌ترين و پيشرفته‌ترين كشورهاي منطقه تبديل كرده است. 

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با تأكيد بر الگوي پيام انقلاب اسلامي در ميان ساير ملل‌هاي اسلامي، تصريح كرد: طبيعتاً اين تجربه براي منافع دولت‌هاي غربي‌ كه در آن از ادبيات تجارت‌گرانه، سلطه‌طلبانه و تحقير‌آميز كه عليه ملل اسلامي به كار گرفته شده است، تهديد جدي به شمار مي‌رود. 

لاريجاني همانند سایر مسئولان حکومتی مدعی شد: فتنه سال 88 يكي از حربه‌هاي توطئه عليه نظام اسلامي ايران است و اتفاق 25 بهمن سال جاري، حكايت از همين توطئه را دارد. 

وي بدون اشاره به تداوم اعتراضات مردمی اظهار داشت: خوشبختانه دشمنان در اين توطئه شكست سنگيني خورده‌اند و افرادي مانند كروبي و موسوي كه در اين توطئه به دام نفاق افتاده و بر سر سفره انقلاب مشهور و حيثيت پيدا كردند، اكنون در حال پنجه انداختن به چهره انقلاب اسلامي ايران هستند. 

فتنه گران وزن بين‌المللي ندارند 

لاريجاني بدون اشاره به واکنشهای بین المللی به حبس غیر قانونی رهبران جنبش سبز ادعا کرد که این افراد وزنه بین المللی نبودند و ملت آنان را طرد کرده است.  

مشاور رئيس قوه قضائيه گفت: دستگاه قضايي در چارچوب قوانين خود طبيعتاً اينگونه اقدامات بسيار رسوا و زشت نسبت به ملت را پيگيري خواهد كرد. 

لاريجاني ادامه داد: بنده اعتقادم اين است كه افشاي ماهيت حركات فتنه‌گران، بر محاكمه آنان ارجحيت دارد، چرا كه اين فتنه قربانياني از ميان جوانان ما گرفته است و ما بايد سعي كنيم تا در اين توطئه افراد كمتري از ميان ملت قرباني شوند. 
 

برآورد شورای عالی امنیت ملی از تظاهرات 25 بهمن در تهران

Posted: 06 Mar 2011 12:19 AM PST


جرس: تظاهرات 25 بهمن 1389 چرت مسئولان عالی رتبه نظام را پاره کرده است. اخبار جسته و گریخته ای که از محافل حکومتی و جلسات اصول گرایان به بیرون درز کرده است در فضای سقوط پی در پی رژیمهای دیکتاتوری خاورمیانه حکایت از واهمه جدی حکام جمهوری اسلامی دارد.
به گزارش منابع خبری جرس از تهران شورای عالی امنیت ملی بعد از راه پیمائی 25 بهمن جلسه اضطراری تشکیل داده است. بر اساس تحقیقات مفصل و کارشناسی های متخصصان امنیتی و نظامی و انتظامی شورای عالی امنیت ملی، آمار مورد پذیرش شورا از تظاهر کنندگان تهران در روز 25 بهمن عدد ششصد هزار تا یک میلیون نفر بوده است. از نظر شورا این آمار فوق محرمانه تلقی شده است!
آمار روزنامه کیهان 300 تا 400 نفر بود! و آمار فعالان جنبش سبز حداقل بین یک تا یک و نیم میلیون نفر در تهران بوده است.