جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


حکم حبس برای ‌١٣زمین‌خوار بزرگ تهران

Posted: 14 Mar 2011 09:17 AM PDT

جــرس: استاندار تهران از صدور حکم قطعی حبس و زندانی شدن ۱۳ نفر از زمین خواران بزرگ استان در سال جاری خبر داد و گفت: در طی سال جاری حدود ۳ میلیون و ۶۵۵ هزار مترمربع در سطح استان به ارزش تقریبی ۳ هزار میلیارد تومان از تصرف زمین‌خواران خارج شد.


به گزارش آفتاب نیوز، مرتضی تمدن افزود: حکم جلب و رسیدگی به پرونده ۱۴ نفر از محکومین قطعی به اتهام زمین خواری به پلیس امنیت نیروی انتظامی تهران بزرگ ارسال شده است.


وی، از صدور۹۰ فقره حکم قطعی الزام به رفع تصرف از اراضی ملی در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در این مدت بیش از ۳۲۷ میلیون ریال جزای نقدی از محکومین پرونده‌های زمین خواری وصول و به خزانه دولت واریز شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت برای بالغ بر ۳ میلیون متر مربع از اراضی شمال و شمال شرق تهران، سند مالکیت اخذ شد و در اختیار ارگانهای دولتی قرار گرفته است.


استاندار تهران خاطرنشان کرد: از مهمترین پرونده‌هایی که در شورای حفظ حقوق بیت‌المال به آن رسیدگی شده است، می‌توان به پرونده تصرف ۶۰۰ هکتاری در شهر جدید پردیس، پرونده ۵ / ۸ هکتاری اراضی سوهانک، اراضی حصارک کن، اراضی چشمه فرضعلی و چنار شرق شهرستان دماوند و اراضی کلاک در حاشیه سد لتیان اشاره کرد.


وی تشکیل دادسرای ویژه مبارزه با زمین خواری را گام بلند و استوار شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی استان دانست و خاطرنشان کرد: بررسی آمارهای موجود حاکی است که از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۳۰ میلیون و ۲۸۳ هزار مترمربع از اراضی دولت و ملی رفع تصرف شده و یا مورد رسیدگی قرار گرفته که ارزش آن بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان است.


وی پیرامون مجموعه اقدامات شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران، با ذکر اینکه این اقدامات در عین مثبت بودن کافی نیست و تلاش‌های گسترده‌تری را می‌طلبد، گفت: مبارزه با پدیده زمین خواری و حفظ حقوق بیت المال در دولت نهم و دهم تصمیمی جدی بوده و ادامه خواهد داشت چرا که خود رئیس‌جمهور پیشگام در احقاق حقوق مردم است.

ادعای این مقام ارشد دولت درحالیست که طی ماههای گذشته رئیس دولت مانع رسیدگی به پرونده فساد مالی و اختلاس معاون اول خود شده و از طریق تهدید مقامات قضایی و فشار بر نمایندگان مجلس، هرگونه رسیدگی به اتهامات مالی دولت را در مُحاق قرار داده است.
 

برپایی نشست جانبی حقوق بشر در ایران در مقر اروپایی سازمان ملل

Posted: 14 Mar 2011 08:35 AM PDT

ایجاد تنش و ترک مراسم توسط هیات فرستاده شده از سوی جمهوری اسلامی
  جرس: همزمان با شانزدهمین اجلاس جهانی حقوق بشر در مقر اروپایی سازمان ملل، نشستی از سوی انجمن "سودویند" در زمینه حقوق بشر در ایران در ساختمان اصلی سازمان ملل در ژنو برگزار شد که هیات فرستاده شده از سوی جمهوری اسلامی نیز در این مراسم حضور یافتند.  

 

به گزارش خبرنگار جرس، هیات فرستاده شده از سوی جمهوری اسلامی در پایان مراسم، با ایجاد تنش و عنوان اتهاماتی چون "دروغ‌گویی" به سخنرانان، محل جلسه را ترک کردند که این کار با اعتراض شدید تمامی حاضران ایرانی و اروپایی حاضر در نشست همراه شد.

 

 

در این روز که ارائه گزارش از موارد نقض حقوق‌بشر ایران در دستور کار سازمان ملل قرار گرفته بود، سهراب مختاری، بهداد بردبار و بهنام دارایی‌زاده در زمینه حقوق بشر در ایران سخنرانی کردند.

 

بهداد بردبار، اولین سخنران این مراسم با اشاره به روند کنونی اعدام‌های پی‌درپی در ایران گفت: در چند سال اخیر آمار اعدام‌های سیاسی به شدت افزایش یافته است و تنها سال‌های دهه ۶۰ را می‌توان از نظر میزان آمار با روزهای کنونی مقایسه کرد.

 

این عضو کمپین بین‌المللی لغو مجازات مرگ در ایران، با درخواست مجدد از سازمان ملل متحد مبنی بر فرستادن نماینده ویژه برای بررسی وضعیت نقض حقوق بشر در ایران اظهار کرد: اعدام زندانیان سیاسی، اعدام اطفال زیر ۱۸ سال و اعدام‌های دسته‌جمعی در استان خراسان موارد بسیار نگران کننده است.

 

وی از زندانیان محکوم به اعدام در استان کردستان نام برد و با تاکید بر این که قطعی شدن این احکام امکان کار حقوقی را از وکلای این زندانیان سلب کرده است، گفت: ما خواستار حمایت جامعه جهانی برای توقف روند اعدام‌ها در ایران هستیم.

 

بهنام دارایی‌زاده وکیل حقوق بشری در ادامه به کاستی‌ها و نواقص موجود در مجموعه قوانین جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:  واقعیت این است که رژیم مبارزه با شکنجه ایران به مانند سایر مولفه‌های ساختار حقوقی قضایی جمهوری اسلامی، ناکارآمد، ناقص و فاقد استانداردهای جهانی است.

 

وی افزود: در سراسر نظام حقوقی ایران هیچ ماده یا قانونی را نمی‌توان معرفی کرد که شکنجه سفید و یا شکنجه روانی را ممنوع اعلام و جرم تلقی کرده باشد.

 

این روزنامه‌نگار یکی دیگر از کاستی‌های جدی در نظام حقوقی ایران، قربانیان شکنجه تنها حق مطالبه دیه شرعی یا قصاص خود را دارند. با این که در نظر گرفتن دیه به عنوان سقف جبران ضرر و زیان وارده خود ضعف‌های اساسی دارد. برای مثال روشن نیست که وقتی شخصی تحت شکنجه‌های شدید روانی قرار می‌گیرد اما آسیب جسمی شدیدی ندیده‌ است، ایرادات و خسارات چگونه جبران خواهد شد.

 

دارایی‌زاده به ماده ۵۷۸ قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و گفت: این قانون به مانند مجموعه قوانین پیش از انقلاب تنها از شکنجه بدنی نام برده و اشاره‌ای به شکنجه‌های روحی یا شکنجه‌ی سفید نمی‌کند. از سوی دیگر ما در مجموعه قوانین جمهوری اسلامی مشخصا برخی از مجازات‌های بدنی را داریم که در ماهیت و محتوا شکنجه است ولی فرم و صورت قانونی دارد؛ مانند شلاق، قطع عضو و سنگسار.

 

سهراب مختاری، فرزند محمد مختاری نیز از "نقض سیستماتیک حقوق بشر" در ایران سخن گفت و با اشاره به پرونده قتل‌های زنجیره‌ای در دهه ۷۰ اظهار داشت: براین  اساس پرونده‌ی در ایران در رابطه با این قتل‌ها تشکیل شد و مدارک و اسنادی که به دست آمد، نشان می‌داد که این قتل‌ها به طور سیستماتیک توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی و اجرا شد.

 

وی در ادامه افزود: به عنوان مثال کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در پی شکایت خانواده‌های قربانیان قتل‌ها، در گزارش خود اعلام کرد که "در بررسی پرونده‌ی این قتل‌ها به نام اشخاصی رسیده‌اند که از اعلام هویت آن‌ها ناتوان هستند، به دلیل این که با افشای هویت آنان منافع نظام به خطر می‌افتد."

 

مختاری همچنین به سخنان عبدالله نوری، وزیر وقت آن دوران اشاره کرد و گفت: نوری در مراسم استیضاح خود در مجلس، مستقیما از دری نجف‌آبادی به عنوان یکی از عاملان قتل‌ها نام برد. در دوره ریاست آبادی دری‌نجف‌آبادی، که در زمان ریاست محمدخاتمی مجبور به استعفا شده بود، به مقام دادستانی کل کشور ارتقا یافت.

 

فرزند یکی از کشته‌شدگان پرونده‌ی قتل‌های زنجیره‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره  به"چشم‌اندازهای عدالت انتقالی و آشتی" اشاره کرد و گفت: آماده شدن بستر اجتماعی برای آشتی و همزیستی مسالمت‌آمیز در یک آینده دموکراتیک اهمیت بسیاری دارد. برای مثال جنبش دموکراسی خواهی مردم ایران که پس از انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفت، با محور قرار دادن قانون گرایی و حقوق‌بشر، در جهت برساختن پیش‌زمینه‌های این همزیستی مسالمت‌آمیز حرکت می‌کند.

 

در پایان این مراسم و بخش پرسش و پاسخ، یکی از اعضای هیات فرستاده شده از سوی جمهوری اسلامی نکات مطرح شده از سوی سهراب مختاری را "دروغ" و "موجب خنده" دانست و او را به "قصه‌گویی" متهم کرد.

 

وی و همراهانش پس از ایراد سخنان خود حاضر نشدند به صحبت مخالفان گوش کنند و محل جلسه را ترک کردند که این کار موجب تعجب و پرسش مسئولان اتریشی این نشست شد، که البته پاسخی دریافت نکردند.

 

فاطمه شجاعی

چهارشنبه سوری به یاد ماندنی

Posted: 14 Mar 2011 07:33 AM PDT

آذر اهورائي

موج جنبش اعتراضي مردمي ابتدا از تهران برخاست و سپس دامنه آن به تونس و مصر وليبي كشيده شد. اينكه رهبر ايران ادعا مي كند جنبش هاي اعتراضي اعراب تحت تاثير انقلاب اسلامي ايران است از جهاتي صحيح و از جهاتي غلط است . مردم ايران اولين ملتي بودند كه از انقلاب اسلامي خود در سه دهه پيش درس عبرت گرفتند و پس از انتخابات اخير به عينه دريافتند كه در طي سه دهه گذشته راه را به اشتباه رفته اند و از انقلاب ضد استبدادي شان چيزي به جز اسمي بي محتوا به نام نظام جمهوري اسلامي بافي نمانده كه نه جمهوري ونه اسلامي است و لذا كمر همت به اصلاح آن بستند و چنان موج سبزي به راه انداختند كه چون يك سونامي اكنون سراسر منطقه خاورميانه را در نورديده است. موجي كه در تونس و مصر به اساني به پيروزي رسيد و اينك در ليبي و يمن و بحرين در حال جوشش است .


اعراب از جنبش اعتراضي مردم ايران اين درس بزرگ را آموختند كه نبايد اشتباهات آنها در جريان انقلاب اسلامي سال 57 و پس از آن را دوباره تكرار كنند و لذا در جريان انقلاب هاي اخير عربي عليرغم وجود نشانه هاي آشكار دينداري در مردم معترض اين كشورها كمتر نشانه ای از تمايل به تشكيل دولت ديني در ميان مردم و رهبران آنها به چشم مي خورد .
از آنجا كه رژيم سركوبگر ولايت فقيه به دو سلاح قدرتمند و كارآمد دين دولتي و پول نفت مجهز است به شدت در برابر خواست و اراده مردم آزاديخواه ايران مقاومت و ايستادگي مي كند و مردم ايران تا رسيدن به ساحل پيروزي راه طولاتي تري نسبت به مردم مصر و تونس در پيش دارند. اما رژيمهاي سركوبگر و خودكامه تونس و مصر از آنجا كه به دو سلاح مذكور مجهز نبودند و عمدتا به حمايت غرب متكي بودند و از آنجا كه غرب هم در برابر موج اعتراضات مردمي از آنها سلب حمايت كرد لذا به سرعت و به آساني از هم پاشيدند. اما نظام سركوبگر معمر قذافي از آنجا كه به در آمد سرشار نفت متكي است و به حمايت غرب اتكاي چداني ندارد لذا با استخدام مزدوران داخلي و خارجي مي تواند مدت بيشتري در برابر خواست و اراده مردم خود مقاومت كند اما سرانجام او نيز بايد چون رژيمهاي نامردمي مصر و تونس از قدرت كنار برود.


در ايران نظام حكومتي بر مثلث تاريخي زر و زور و تزوير استوار است . در اينجا نظام ديكتاتوري علاوه بر پول نفت به سلاح تزوير و ريا از نوع ديني آن هم مجهز است و دين داران و مزدوران را در كنار هم به استخدام خويش در مي آورد. در اينجا كساني براي كسب پول و بدون اعتقاد به خدا و بهشت و جهنم، و كساني هم براي رضاي خدا و رفتن به بهشت آدم مي كشند و انسانهاي بيگناه را تحت شكنجه و آزار قرار مي دهند.
با تداوم اعتراضات و افزايش سطح اطلاع و آگاهي مردم و با گسترش استفاده از روشهاي غير اخلاقي و مخالف با اصول اوليه دين توسط حكومت عليه مردم معترض؛ سلاح دين و تزوير و ريا كم كم كارآئي خود را از دست مي دهد و رفته رفته از تعداد حاميان ديندار حكومت كاسته می شود. رژیم سرکوبگر ولایت فقیه چاره ای ندارد جز آنکه با تکیه بر پول نفت، سرکوب خشن تری را با همراهی مزدوران خود در دستور کار قرار دهد.


به نظر می رسد که تداوم اعتراضات مسالمت آميز و هفتگي مردمي در هر سه شنبه و بخصوص سه شنبه آخر امسال، از يك سو سبب كنار رفتن نقاب دين از چهره حكومت و افشاي ماهيت واقعي آن و اطلاع عموم از استفاده ابزاري آن از سلاح دين و بي اثر شدن اين سلاح مي شود، و از سوي ديگر سبب استخدام مزدوران بيشتر و تزريق پول بيشتر به آنها و در نتيجه گسترش ابعاد بحران مالي حكومت و افزايش تورم و توسعه فقر و نیز پيوستن فقرا و طبقه متوسط به يكديگر و گسترش دامنه اعتراضات به لايه هاي مختلف جامعه و عقب نشيني حكومت در برابر خواست مردم مي شود.


در دومين سه شنبه اعتراض حكومت در برابر خواست مردم مجبور به عقب نشيني و بازگرداندن سران جنبش از زندان به خانه هاي خود شد. در استانه سومين و آخرين سه شنبه سال حكومت از ترس قيام عمومي مردم و از كنترل خارج شدن اوضاع متوسل به تدابير شديد امنيتي و اعمال حكومت نظامي اعلام نشده از ساعت سه بعد از ظهر گرديده است. چهارشنبه سوري امسال روزي به ياد ماندني در تاريخ مبارزات مردم ايران خواهد شد. هرچند كه آخوندهاي درباري و همسو با حكومت سرکوبگر مراسم سنتي اين روز را حرام و مكروه اعلام كرده اند؛ اما مردم آزاديخواه ايران آن را عبادتي چونان جهاد در راه خدا و براي آزادي ميهن از دست ديكتاتور بي دين تلقي مي كنند.

 

*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما" دیدگاه جرس نیست.

ژاپن در معرض یک تهدید بزرگ اتمی قرار گرفت

Posted: 14 Mar 2011 06:10 AM PDT

احتمال تکرار فاجعه چرنوبیل
جــرس: در حالیکه زمین لرزه و در پی آن سونامی اخیر ژاپن، علاوه بر تلفات گسترده انسانی، خسارات های فراوانی را نیز به تاسیسات صنعتی آن کشور وارده کرده بود، گزارش های تازه حاکی است که صبح روز دوشنبه ۱۴ مارس، انفجاری جدید در نيروگاه اتمی فوکوشيما در شمال شرقی ژاپن رخ داده است و در جريان آن شش نفر مجروح شده اند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، با اینکه مقام های ژاپنی گفته اند که این انفجار به هسته اصلی اين نيروگاه آسیب وارد نکرده است، اما گزارش ها حاکی از آن است که "در اثر انفجار در راکتور شماره سه تاسيسات فوکوشيما، ذوب جزئی در يکی از اين راکتورها رخ داده است."


گفتنی است به دنبال وقوع زلزله و سونامی روز جمعه در ژاپن که ويرانی های گسترده ای به بار آورده است، در يکی از راکتورهای تاسيسات اتمی فوکوشيما انفجاری رخ داد که نگرانی های فزاينده ای در جهان از تکرار فاجعه اتمی چرنوبيل ايجاد کرده است.


بنابر گزارش ها، سه راکتور از شش راکتور این مجتمع در خطر افزایش شدید حرارت و انفجار هستند و مدیران نیروگاه هسته ای فوکوشیما هشدار داده اند که آنها نمی توانند احتمال ذوب میله های سوخت در رآکتور شماره دو را رد کنند.


تاسيسات فوکوشيما در ۲۴۰ کيلومتری شمال توکيو، پايتخت، قرار دارد و سيستم های خنک کننده آن با مشکل روبرو شده اند.


کارگران اين نيروگاه توليد برق در حال خنک کردن راکتورهای شماره يک و سه آن برای جلوگيری از ذوب هسته ای هستند که می تواند مواد راديو اکتيو را در اطراف خود پخش کند.


ذوب هسته ای به معنای ذوب شدن ميله های سوخت هسته ای در اثر حرارت بيش از حد است که در نتيجه آن مواد مرگبار راديو اکتيو به محيط بيرون نشت خواهند کرد.


مقامات اتمی ژاپن گفته اند که با افزایش دمای راکتورها، خطر ذوب شدن محفظه‌های اصلی و در نتیجه انفجار وجود دارد، که در آن صورت تشعشعات هسته‌ای منطقه را فرا خواهد گرفت. مسئولان نیروگاه مذکور نیز گفتند این احتمال وجود دارد که آب خنک کننده در رآکتور شماره دو تبخیر شده باشد و میله های سوخت، عایقی در برابر حرارت بالای این رآکتور نداشته باشد.


به دنبال هشدار سازمان برق منطقه ای توکيو در باره نشست راديو اکتيو از تاسيسات فوکوشيما، هزاران نفر از ساکنان منطقه تخليه شده اند.


خبرگزاری ها گزارش داده اند که ارتش آمریکا که به اقدامات امدادرسانی در ژاپن کمک می کرده است، گفته که پس از آن که یکی از هواپیماهای این نیروها میزان پایینی از مواد رادیواکتیو را در صد و هشتاد کیلومتری ساحل ردیابی کرده، عملیات خود را از منطقه فوکوشیما دور کرده است.


در تحولی دیگر، شرکت نیروی برق توکیو می گوید سرگرم آماده سازی برای پمپاژ آب دریا به رآکتور دوم است تا سعی کند که از افزایش حرارت بیش از اندازه در آن که ممکن است بالقوه باعث انفجار سوم در این نیروگاه شود، جلوگیری کند.


از آغاز بحران در این نیروگاه، بیست و دو نفر به دلیل تاثیرات مواد رادیواکتیو تحت درمان قرار گرفته اند.
در اثر این فاجعه دست کم صدها نفر کشته و هزاران نفر ناپدید شده اند.


عملیات نجات وسیعی در منطقه آغاز شده است و دهها هزار نفر از مناطق اطراف نیروگاه هسته ای فوکوشیما دائیچی رفته اند.


خبرگزاری رسمی ژاپن، کيودو، گزارش داده است که دو هزار جسد در دو شهر ساحلی آسيب ديده از زلزله و سونامی پيدا شده است و بیش از پانصد هزار نفر به دلیل بروز زمین لرزه، سونامی و خطر انتشار مواد رادیواکتیو آواره شده اند.


بر اساس گزارش خبرگزاری رويترز، آسيب های ناشی از زلزله روز جمعه ژاپن بسيار بالا بوده و در يکی از برآوردها آمده است که ۱۷۰ ميليارد دلار فقط به صورت مستقيم به مناطق آسيب ديده خسارت وارد شده است.


کارشناسان اتمی و همچنین فعالان محیط زیستی جهان، نسبت به وقوع رخدادی همانند انفجار اتمی چرنوبیل در زمان شوروی سابق، در ژاپن نیز ،ابراز نگرانی کرده اند.
 

محسنی اژه ای: در گزارش های قبل از انتخابات گفته بودیم دشمن به دنبال انقلاب رنگین است

Posted: 14 Mar 2011 05:30 AM PDT

تنها کسی که به گزارشها اعتنا کرد رهبری بود

جــرس: دادستان کل کشور و وزیر سابق اطلاعات می گوید "در گزارشها مطرح کردیم دشمن به دنبال انقلاب رنگین است، اما تنها کسی که اعتنا کرد رهبری بود."


به گزارش روزنامه خراسان، غلامحسین محسنی اژه ای در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی این روزنامه، با دفاع از عملکرد خود و وزارت اطلاعات در دوران تصدیش در این وزارتخانه، این مطلب را که وزارت اطلاعات حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ را پیش بینی نکرده بود، نپذیرفته و مدعی شد "آن زمان وزارت اطلاعات بروز چنین اتفاقاتی را بعد از انتخابات پیش بینی می کرد اما نه به این عمق و سطح" و اولین بار به احتمال قوی سال ۸۶ البته شاید هم سال ۸۷ بود گزارش هایی را به مسئولان ذی ربط دادیم، مطرح کردیم دشمن در کشور ما دنبال انقلاب مخملی و انقلاب رنگین است. اما بعضی از مسئولان نظام من را مسخره کردند که این چه حرفی است که می زنید! تنها کسی که به گزارش های وزارت اطلاعات اعتنا کرد و ما را تشویق کرد و دستور پیگیری داد مقام رهبری بود."


چهار ماه قبل از انتخابات، وزارت اطلاعات ستاد تشکیل داد
دادستان کل کشور بدون اشاره به حمایت های پیش از موعد نهادها و مقامات فراقانونی و فرماندهان نظامی از یک نامزد خاص، از نیمه دوم سال ۸۷، مدعی شد "همان زمان استارت مربوط به مطرح کردن ماجرای تقلب در انتخابات زده شد و این بار چون کلمه تقلب به کار رفته بود؛ برخلاف دوره های قبل که وزارت اطلاعات چند ماه مانده به انتخابات ستاد انتخابات خود را تشکیل می داد، این بار ۴ ماه مانده به پایان سال ۸۷ ستاد انتخابات را تشکیل دادیم."


کروبی گفته بود هیچ شکلی متکی به خارجی ها نخواهم شد، اما...
سخنگوی قوه قضاییه همچنین ادعا کرد "یکی از عوامل اصلی در ایجاد این فتنه، مقابله باطل با نظام برحق ما بوده و هست ولی در کنار این افراد داخلی هم بودند که در طول ۳۱ سال بعد از انقلاب به لحاظ جهات شخصی با نظام زاویه پیدا کردند و آرام آرام درجهت خاص دشمن قرار گرفتند و چه بسا بعضی الان همراه با دشمن حرکت می کنند. به عنوان نمونه بعید می دانم یکی از این کسانی که الان نامش جزو سران فتنه قرار گرفته با توجه به شناختی که از او دارم و نشست و برخاستی که برای مدت طولانی با او داشتم از اول این برنامه که امروز دنبال می کند را در ذهن داشته است. در روزهای اول در صحبتی که با ایشان داشتم عنوان می کرد که تو مطمئن باش که آن چه که نسبت به اصل نظام باشد و نظام را تضعیف کند حتی اگر صد درصد به ضرر خودم باشد آن کار را انجام نمی دهم، مطمئن باش از ولایت فقیه و رهبری دست بر نخواهم داشت."

اژه ای افزود "شاید یک مورد از این صحبت ها بعد از انتخابات انجام شده باشد. ولی یقین دارم از این نوع صحبت ها قبل از انتخابات بود یعنی زمانی که ایشان هنوز نامزدی خود را به صورت رسمی اعلام نکرده بود و بعد از آن. خود ایشان از اولین کسانی بود که نامزدی خود را درانتخابات اعلام کرد. منظورم آقای کروبی است .ایشان اصرار می کرد که شما مطمئن باش که در هیچ شکلی متکی به خارجی ها نخواهم شد ولی امروز می بینیم غیر از این است. بنابراین علاوه بر دشمن، عوامل درونی و شخصی نیز، صفاتی که انسان را از مسیر آرام آرام خارج می کند مانند لجبازی و یکدندگی، گاهی کار را به جاهای خطرناک می رساند. "


ادعای این مقام امنیتی و قضایی در حالیست که مهدی کروبی، میرحسین موسوی و دیگر فعالین جنبش، از آغاز بر استقلال خود و جنبش از کشورهای خارجی و دولت های بیگانه تاکید داشته و آنرا مدنظر قرار داده اند.


قوه قضاییه حتما در خنثی کردن و مقابله با این توطئه نقش داشته است
محسنی اژه ای همچنین گفت "همه نمی توانند وقتی حرفی می زنند و می فهمند که اشتباه است براحتی از حرفی که زده اند برگردند.اگر خدای نکرده نفس بر ما مسلط شد چه بسا حق مسلم را نادیده میگیریم و برای این که از حرف باطل خودمان برنگردیم راهمان را تا ثریا کج ادامه می دهیم. به هر صورت تاحق هست باطل جولان می دهد منتهی ممکن است که تاکتیک دشمن عوض شود یک روز جنگ نرم است یک روز جنگ سخت و روز دیگر جنگ دیگر. "


وزیر اطلاعات دولت پیشین احمدی نژاد اظهار عقیده کرد "این جریانی که سال قبل اتفاق افتاد جریانی دارای ابعاد مختلف است. کسانی که در یک صف قرار گرفتند افرادی کاملا متفاوت بودند و انگیزه های متفاوتی داشتند ولی عملا در یک صف بودند و امکان ندارد که با یک مسئله چند بعدی و دارای مصادیق متعدد با انگیزه های مختلف و با تابلوها و عناوین مختلف و با یک عقبه کاملا متفاوت ،به همه یک نگاه داشته باشیم و بخواهیم با همه این قضایا فقط از طریق قضایی اقدام شود این نتیجه معکوس خواهد داشت. "


دادستان کل کشور مدعی شد "دستگاه قضایی کارهای بسیار پرحجم و خوبی کرده در عین این که ممکن است بخش هایی از کارهایش قابل نقد باشد .این اقدامات اکنون هم ادامه دارد. تعداد پرونده هایی که در دادسرای تهران تشکیل شده حجم قابل توجهی است و واقعا بعضی از بازپرس ها و مسئولان دادگاه های ما برای مدتی اصلا نتوانستند وقتشان را صرف زندگی خصوصی اشان کنند حتی شب عید سال قبل هم سر کار بودند . لذا این که بگوییم قوه قضاییه کار کمی کرده یا کاری نکرده حتما صحیح نیست.قوه قضاییه حتما در خنثی کردن و مقابله با این توطئه نقش داشته است. "


قوه قضاییه با دیگر نهادها همکاری داشته است
اژه ای همچنین ادعا کرد "خیلی از کسانی که در فتنه سال گذشته به خصوص ماه های اول در این صف قرار گرفتند عاقبت قضیه را نمی سنجیدند که دشمن تا کجا این مسیر را دنبال می کند و خودشان هم کردند به زعم این افراد این فرض که که تقلب صورت گرفته است واقعی بود. لذا شما می بینید از زمان صحبت رهبری در ۲٩ خرداد ریزش ها شروع شد و تا الان ادامه پیدا کرد. یک اقدامی شاید امروز برای یک فرد نابخشودنی باشد ولی در یک سال و نیم پیش قابل اغماض است بنابراین از اقدامات قوه قضاییه هم صرف بحث قضایی نبوده بلکه همراهی با سایر دستگاه ها نیز بوده است . "


گفته بودیم دشمن در کشور ما دنبال انقلاب مخملی و انقلاب رنگین است
وزیر اطلاعات دوران انتخابات سال گذشته ادعا کرد "بحثی در این جا مطرح است مسئله جنگ نرم و انقلاب مخملی است که دشمن دنبالش بود و آن را در قضیه انتخابات بروز و ظهور داد. این یک بحث است که در این زمینه شاید وزارت اطلاعات مقدم بر همه نهادها بود .خاطرم هست که اولین بار بعد از این که گزارش هایی را به مسئولان ذیربط دادیم، مطرح کردیم دشمن در کشور ما دنبال انقلاب مخملی و انقلاب رنگین است. هرچند تاکید کردم که دشمن البته کور خوانده و ایران اسلامی دیگر کشورها نیست اما آن ها دنبال این قضیه هستند.همان موقع بعضی از مسئولان نظام من را مسخره کردند که این چه حرفی است که می زنید! نمی توانستیم این موضوع را جا بیندازیم که این بار دشمن ما تمام همتش را بر مسائل فرهنگی و اجتماعی و فراهم کردن یک انقلاب مخملی درکشورمان متمرکز کرده است .وقتی این را می گفتیم واقعا برخی ما را مسخره می کردند! "


وی با اشاره به بازداشت چند سال پیش افرادی که توسط وزارت اطلاعات به "تلاش برای انقلاب مخملی" متهم شده بودند، گفت "ما برای این که این قضیه را جا بیندازیم چند نمونه را دستگیر کردیم تا مستنداتی که قابل فهم بیشتری باشد ارائه بدهیم . همین آقای (کیان) تاجبخش که بعدا در قضایای فتنه دستگیر شد محکومیت بالای ۱۵ سال حبس گرفت که البته خاطرم نیست حکمش در دادگاه تجدید نظر تایید شد و یا خانم هاله اسفندیاری . نه این که ما این ها را عناصر مهمی می دانستیم بلکه می خواستیم این مطلب را جا بیندازیم که این ها دنبال انقلاب مخملی هستند. همان موقع در راستای بنیاد سوروس حرف هایی زده می شد که کسی باور نمی کرد . خیلی ها این را قبول نداشتند . بنابراین وزارت اطلاعات هم کاملا این مطلب را متوجه شده بود و هم اطلاع رسانی کرده بود . در این شرایط تنها کسی که به گزارشات وزارت اطلاعات اعتنا کرد و ما را تشویق کرد و دستور پیگیری داد، رهبری بودند .این در حالی بود که خیلی از مسئولان دیگر اصلا این حرف را تحویل نمی گرفتند."


وزارت اطلاعات در جریان بود که بعضی از عوامل به آمریکا رفته اند
اژه ای مدعی شد "آن زمان وزارت اطلاعات بروز چنین اتفاقاتی را بعد از انتخابات پیش بینی می کرد اما نه به این عمق و سطح ! در این عمق که یک شخصی مثل موسوی به میدان بیاید و این گونه در برابر حق و قانون روشن و موضوعی که خودش سالیان سال دیده و شنیده بایستد! نه! فکرش را نمی کردیم .این که این مجموعه این گونه با هم متحد بشوند بعضی را می دانستیم اما این گونه که چنین مجموعه ای با هم متحد شدند و طی زمانی کوتاه با خارج از کشور وصل شوند آن هم به صورت علنی و عریان تصورش را نمی کردیم . البته وزارت اطلاعات در جریان بود که بعضی از عوامل این ها به آمریکا رفته اند.اما وزارت اطلاعات پیش بینی نکرده بود که با این سرعت همه این ها با هم پیوند بخورند و این جور آشکارا در جهت دشمن قرار گیرند و با هم کار کنند. خلاصه وزارت اطلاعات اجمالا پیش بینی می کرد که رویکرد دشمن به سمت جنگ نرم است و در فکر انقلاب مخملی است ولی سرعت حوادث و در هم تنیدگی آن را پیش بینی نکرده بود ولی همین مقدار پیش بینی وزارت را هم خیلی ها قبول نداشتند. "


وزارت اطلاعات پیش بینی می کرد که...
این مقام امنیتی – قضایی جمهوری اسلامی، بدون اشاره به مستندات محرز و آشکاری از دخالت افراد و نهادهای حکومتی در جریان انتخابات سال گذشته، با فرافکنی گفت "وقتی این جریان تا این اندازه روشن شد خیلی ها موضوع انقلاب رنگین و مخملی را مطرح کردند همان موضوعی که وقتی وزارت آن را در جلسات مطرح می کرد بعضی آن را مسخره می کردند. وزارت اطلاعات پیش بینی می کرد با توجه به فضایی که وجود داشت، کدهای اطلاعاتی و غیر اطلاعاتی و شواهد پنهان و مسائل ظاهری بعید نیست که در روز انتخابات یا بعد از آن بخواهند فضا را متشنج کنند حتی روزهای آخر روشن شده بود که حتی اگر پیروز بشوند یا شکست بخورند باز هم چنین فضا یی را ایجاد می کنند که مستندات این مسئله موجود است .بر همین اساس یکی از کدهایی که روی آن زیاد کار کردیم بحث تقلب در انتخابات ۲۲خرداد ۸۸ بود. این موضوع را از حدود چند ماه قبل از انتخابات مورد توجه قرار دادیم . در نیمه دوم سال ۸۷ بود که آقای هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه اولین استارت مربوط به این ماجرا را زد .ایشان مطرح کردند که باید مراقب بود که در انتخابات تقلب نشود. شواهد دیگری هم مطرح بود که می خواهند بعد از انتخابات مسائلی از جمله مسئله تقلب را مطرح کنند . "


اژه ای افزود "وزارت اطلاعات از حدود چهار ماه مانده به پایان سال ستاد انتخابات را تشکیل داد البته از سال های قبل هم همیشه چند ماه قبل از انتخابات ستاد انتخاباتی را تشکیل می داد که موضوعات مربوط به وزارت را به صورت ویژه پیگیری کند .اما این بار چون کلمه تقلب به کار رفته بود گفتیم بر روی تمام مسیرهایی که ممکن است بر اساس آن تقلب صورت بگیرد کار اطلاعاتی انجام شود و این مسئله مورد پیگیری قرار گیرد که احیانا کسی از ما سئوال کرد یا خواستیم اطلاع رسانی کنیم کاملا به موضوع مسلط باشیم .چون نمونه هایی هم در انتخابات قبل صورت گرفته بود که وزارت اطلاعات بر اساس این پیش بینی کار فوق العاده سنگینی روی این موضوع انجام داده بود .این جا بود که به دلیل پیش بینی ها که یکی از فاکتورهای آن تقلب بود وزارت اطلاعات کار بسیار سنگینی انجام داد. "


وزیر سابق اطلاعات ادعا کرد "بعد از انتخابات با ارائه چندین ماه کار اطلاعاتی به میدان آمده بودیم و نتیجه پیگیری ها را به مسئولان ارائه دادیم. در جلسات متعدد گفتم من به عنوان وزیر اطلاعات حاضرم با هر کسی که ادعا می کند تقلب سازمان یافته موثر درنتیجه انتخابات یا حتی غیر سازمان یافته ولی موثر در نتیجه انتخابات صورت گرفته به صورت مستدل صحبت کنم چرا که اطمینان داشتم کارهایی که انجام دادیم کاملا مستدل است که هر انسان منصفی با اطلاع از آن متوجه می شود که تقلبی در انتخابات صورت نگرفته است. البته شاید در جایی یک نفر با دو شناسنامه رای داده باشد و یا حتی در گوشه ای شناسنامه ای را جعل کرده باشند و این گونه کارها چه بسا اتفاق افتاده باشد ما چنین موضوعی را در این حد نفی نمی کنیم ."


گفتیم ابطال انتخابات اصلا شدنی نیست
وی افزود "در این زمینه خدمت هاشمی رفسنجانی رفتم و توضیحاتی ارائه دادم خدمت بعضی آقایان دیگر هم رفتم . دو سه نوبت با آقای کروبی صحبت کردم با آقای موسوی هم همین طور. همان موقع به موسوی گفتم به عنوان یک مرجع رسمی نظارتی و کسی که مدعی است، حاضرم با استدلال با هر کسی که شما بگویید تمام مسائل را بررسی کنیم. بسیاری از کسانی که اطراف موسوی بودند افرادی اطلاعاتی بودند. من با مردم عوام روبرو نبودم . به عنوان مثال آقای یونسی وزیر قبلی اطلاعات یکی از این افراد بود یا آقای امین زاده هم اطلاعاتی بودند.ایشان به خوبی می توانست بفهمد که وقتی من ادعا می کنم تقلبی صورت نگرفته و دلایل خود را ارائه می کنم آیا سخن راست می گویم یا خلاف. حتی بعضی از این افراد بازنشسته وزارت اطلاعات و افرادی اطلاعاتی بودند بنابراین وقتی می گفتم ما ستاد داریم و در انتقال صندوق ها از روزی که از انبار بیاورند چه کارهایی کرده ایم و یا در مورد پلمب صندوق ها و انتقال آن ها و یا در زمان شمارش آرا و جمع بندی آرا چه کارهایی انجام داده ایم به خوبی متوجه می شدند که ما دروزارت اطلاعات چه کار کرده ایم .آن ها به خوبی می فهمیدند که کار اطلاعاتی یعنی چه؟"


محسنی اژه ای بدون اشاره به تاییدات زودهنگام نتایج توسط حکومت و رهبری و نهادهای زیرمجموعه وی، گفت "به آقای موسوی گفتیم که ما بعنوان یک مرجع رسمی نظارتی که احساس مسئولیت می کنیم حاضریم با شما یا اطرافیان شما استدلال کنیم و تاکید می کردیم مسیری که شما می روید و بی دلیل می گویید ابطال انتخابات اصلا شدنی نیست . به آقای موسوی گفتم دو سئوال از شما می کنم اگر به فرض محال فردا صبح انتخابات را باطل کردند و دوباره انتخابات برگزار شد و باز رای نیاوردید آیا نتیجه را قبول دارید؟ گفتند نه. گفتیم شما به شورای نگهبان نامه نوشتید و خواستید اقداماتی انجام شود اگر شورای نگهبان بازشماری کرد، به هر صورت و هرچه که شما گفتید و کار به نتیجه مطلوب شما نرسید آیا شما قبول می کنید باز هم گفتند نه ."


ماجرای کهریزک
این مقام ارشد قضایی در مورد وقایع بازداتشگاه کهریزک نیز مدعی شد "در جریان ماجرای کهریزک به نظرم من اولین نفری بودم که نسبت به کهریزک هشدار دادم . در تیرماه سال ۸۸ بود که بر اساس تجربه برای سرکشی به زندان اوین رفتم تا از بازداشتگاه و زندانیان بازدید کنم . در بازدید اولی که داشتم چند زندانی را دیدم که از سر و وضع خوبی برخوردار نیستند وقتی از جزییات شرایط آن ها پرسیدم گفتند که این زندانیها از کهریزک آمده اند. من تا آن موقع نمی دانستم که کهریزک چگونه اداره می شود و در این مورد اطلاعی نداشتم . شاید این ایراد به من گرفته شود که تو به عنوان وزیر اطلاعات چرا از این موضوع اطلاع نداشتی که این ایراد را می پذیرم و ایرادی صحیح است .البته می دانستم بازداشتگاهی به نام کهریزک هست. به هر صورت پیگیری کردم و فهمیدم که وضعیت آنجا مناسب نیست لذا به بعضی مسئولان گفتم که وضعیت آن جا مناسب نیست و زندانی به آن جا برده نشود.همان زمان بود که در۱۸ تیرماه باز تجمعات و درگیری های خیابانی صورت گرفت و تعدادی متهم به آن جا بردند. "


وی ادعا کرد "گزارش داده بودم آنجا وضع مناسب نیست . بعدا شنیدم از دفتر رهبری هم ابلاغ شده بود که به این زندان زندانی نبرید بعضی از آقایان گفته بودند ما در زندان اوین از نظر جا محدودیت داریم. می گفتند امکان این که همه متهمان از جمله متهمان مواد مخدر و دیگر متهمان را در یک جا نگهداری کنیم نیست بنابراین باید این ها را جابجا کنیم. در آن زمان مقام معظم رهبری فرمودند اگر جا ندارید آن ها را آزاد کنید. "


اژه ای بدون تصریح وقایع گفت "در ذهن من این گونه است که این ماجرا مربوط به شب ۱۹ تیر می شود اما آقای مرتضوی می گفت شب ۲۱ تیر بوده است. ولی صرف نظر از این موضوع ما مطلع شدیم که تعدادی را به آنجا برده اند . بر همین اساس هم دستور داده شد که آن هایی را که بردند را سریع منتقل کنند که به نظر می رسد در انجام این دستور قدری تعلل شد. چنین دستوری بعد از ظهر داده شد و آخر شب بر آن تاکید شد ولی عملا تا زمانی که انتقال صورت گرفت ۲۴ ساعت طول کشید که البته شاید این زمان غیر طبیعی نبود ولی به هر تقدیر از بعداز ظهر و بخصوص آخر شب که در حضور دادستان کل وقت آقای دری نجف آبادی و آقای مرتضوی دادستان تهران تاکید شد که حتما این ها منتقل شوند که با تاخیر ۱۰-۱۵ ساعته منتقل شدند."


قضاوت در مورد وزارت اطلاعات...
وزیر سابق اطلاعات مجددا ادعا کرد "در مورد عملکرد وزارت اطلاعات در این زمینه نیز باید بگویم قضاوتمان باید بر مبنای شرایط خاص زمانی و موقعیت خاص آن زمان باشد.اگر شرایط زمانی و موقعیت ها را در نظر نگیریم نقد وارد است اما اگر آن شرایط را در نظر بگیریم یا نقد وارد نیست یا نقد صورت گرفته کمرنگ می شود. این که چرا بعضی از این متهمان روزهایی در زندان مانده اند و بعد آزاد شده اند و بعد ممکن است تبرئه شوند؟ باید گفت وقتی جمعی بر خلاف قانون به خیابان می ریزند آتش می زنند، تخریب می کنند و نیروی انتظامی آن ها را که دستگیر می کند ممکن است افرادی که دستگیر می شوند الزاما مجرم نباشند ممکن است بر خی از آن ها صرفا نظاره گر بوده باشند و یا مشکل کمی داشته باشند . از طرف دیگر شاید در شرایطی کسانی که دستگیر شده اند مشکلشان صرفا با سئوال جواب حل بشود اما در شرایط دیگر این گونه نباشد."
 

برای شیخی شجاع که عافیت طلب نشد

Posted: 14 Mar 2011 04:09 AM PDT

جرس: با گذشت یک ماه از بی خبری و بازداشت مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی، مریم شربتدار قدس در یادداشتی با تجلیل از این رهبر جنبش سبز نوشت: در 20 ماه گذشته یکی از تسلی بخش ترین تماس های تلفنی را از این پدر دلسوز داشتم و اینک نمی دانم کجاست و چه می کند.

 

در این یادداشت که نسخه ای ازآن در اختیار جرس قرار گرفت آمده است: 
 

یک ماه گذشت . در 20 ماه گذشته یکی از تسلی بخش ترین تماس های تلفنی را از این پدر دلسوز داشتم و اینک نمی دانم کجاست و چه می کند .

شیخی شجاع از خطۀ لرستان که خواست خدا و مردم را به آسایش خود و خانواده اش ترجیح داده و با وجود کهولت سن، به همراه یاور همیشگی و همسر قهرمانش حاضر نشد حق را زیر پا نهاده و عافیت طلبی پیشه نماید.

نمی دانم چگونه باید به خانوادۀ مقاوم این شیخ پر صلابت، امیدواری داد که سالم هستند و با سرافرازی باز می گردند، که خود نیز مانند هموطنان افتخار آفرین لر و میلیون ها انسان دیگر، نگران وضعیت این زوج مهربان و فرزند غیورشان هستم. لکن آنچه مشخص است ایستادگی و پایمردی ایشان است که روز به روز بر عزت و بزرگی این خانواده در انظار مردم و افکار عمومی می افزاید.

ای کاش ستمکاران و زورگویان لحظه ای با خدا و وجدان خویش خلوت نموده و خود را آن سوی گود فرض نمایند، آنگاه اگر هنوز مورد لطف و عنایت خداوند باشند خواهند دانست که این دنیای فانی و زودگذر و قدرت های موقت آن، ارزش از دست دادن سرای جاوید را نداشته و آنان جز روسیاهی در مقابل ملت و شرمساری در بارگاه الهی، توشه ای نخواهند داشت.

آنچه تاریخ می نگارد نه آن چیزیست که از رسانه های دولتی به گوش می رسد بلکه آن لحظه هائی است که در دیدگان نقش می بندد و بر جان ها می نشیند و خاطراتش از صفحۀ ذهن کودکان پاک نخواهد شد تا برای نسل های پس از خود تعریف کنند.


ای کاش زودتر می فهمیدند که آنچه رو به زوال و نابودی است هویت فرهنگی و مذهبی می باشد که با رفتارهای خشن و غیر اسلامی گروهی مغرض و بی دین، آسیب پذیر گشته است.

ای کاش دلسوزان واقعی اسلام و مردم قبل از آنکه خیلی دیر شود به خود آمده و اجازه ندهند دین و مملکت، ملعبۀ دست افرادی معلوم الحال شود.

اگرچه امسال نیز سال نو را دور از عزیزان در بندمان آغاز می کنیم اما همچنان منتظر بوده و امیدواریم که بزرگانمان، کروبی و موسوی و همسران عزیزشان را در کنار مردم و در آزادی کامل داشته باشیم .


فإنّ مع العُسرِ یُسرأ ، إنّ معَ العُسرِ یُسرأ

به اسم کهریزک - سری دوم قسمت پنجم تا هشتم

Posted: 14 Mar 2011 04:08 AM PDT

 به اسم کهریزک 5

 

لینک دانلود

 

 به اسم کهریزک 6

 

 

لینک دانلود

 

 به اسم کهریزک 7

 

 

لینک دانلود

 

 به اسم کهریزک 8

 

لینک دانلود

 

نماینده اصولگرا با اعلام خبر از نگرانی مراجع: طرح مکتب ایرانی، مخربترین فتنه است

Posted: 14 Mar 2011 03:51 AM PDT

 جرس: يك عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با انتقاد از رواج يافتن طرح مكتب ايراني از گله‌ها و انتقادهاي مراجع تقليد از اين موضوع خبر داد. 


سيد جلال يحيي‌زاده نماينده تفت و ميبد در گفت‌وگو با  ايلنا، درارتباط با برخي هشدارها در مورد شكل‌گيري فتنه جديد در ميان اصولگرايان و مطرح شدن موضوع مكتب ايراني گفت: مي‌توان تاكيد داشت كه مخرب‌ترين مطلب و موضوعي كه طي يكي دو سال اخير مطرح شده و قادر است وحدت در ميان جامعه و بي‌اعتمادي مراجع عظام تقليد را به شدت دامن بزند، طرح مكتب ايراني است. 
وي ادامه داد: متاسفانه تاييدهايي كه از طرفا احمدی نژاد در اين مورد صورت مي‌گيرد درست نيست و هرچه سريعتر اين مبحث بايد جمع شود. 

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس تاكيد كرد: آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها اين موضوع را دست‌آويز قرار دادند تا كشورهايي كه در حال انقلاب هستند از نظام ما نااميد و جدا كنند. 
يحيي زاده ادامه داد: اي كاش برخي از آقايان بازتاب بسيار منفي اين موضوع در حوزه تحولات خاورميانه را مي‌دانستند. بسياري از ا فرادي كه براي اسلام و قرآن دلسوز بوده‌اند در حال دلسردي از نظام ما هستند. 
اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس تصريح كرد: بهتر است كه افرادي كه طرح مكتب ايراني را عنوان كرده‌اند زمينه نگاهشان را به سمت سخنان رهبري و توصيه‌هاي مراجع عظام تقليد معطوف كند ، چرا كه در حال حاضر انسان‌هاي دلسوز و فرهيخته به شدت طرح مكتب ايراني را نفي مي‌كنند. 
يحيي‌زاده همچنين به ملاقات دو هفته پيش روحانيون مجلس با مراجع تقليد اشاره كرد و گفت:در اين ديدار اين موضوع به شدت از سوي برخي مراجع طرد شد و دو نفر از مراجع تاكيد بسيار در مورد خطرناك بودن مكتب ايراني داشتند. 
وي نامی از این مراجع نبرد.

 

یحیی زاده در پايان گفت: مراجع و دلسوزان همه در مورد اين خطاي فاحش نگرانند و بهتر است اين موضوع بعنوان يك موضع اشتباه در نظر گرفته شود. 

همزمان با قیام مردم اردن، ملک عبدالله برای جشنهای نوروزی به ایران می آید

Posted: 14 Mar 2011 03:51 AM PDT

 جرس:  رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس دعوت «ملک‌عبدالله» پادشاه اردن را به ایران در حالی که مردم این کشور دست به قیام زده اند، را محکوم کرد.

احمد توکلی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خانه ملت در خصوص دعوت از "ملک عبدالله" پادشاه اردن برای سفر به تهران، گفت: در شرایطی که جهان اسلام از کشورهای عربی خاورمیانه تا شمال آفریقا گرفته، علیه دولت‌های دست‌نشانده قیام کردند، براساس عزت و هویت اسلامی، سرنوشت منطقه را به دست خود رقم می‌زنند، دعوت از ملک عبدالله پادشاه اردن برای نوروز به ایران علیه مصالح مسلمانان و مردم منطقه و منافع ملی ایران اسلامی است.


نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، افزود: این کار در عمل یک اشتباه فعلی است که گرچه فاعلی نباشد، ملک عبدالله در روزهای آخر عمر پدرش ملک حسین با زور و فشار سیا ولیعهد اعلام شد و ملک حسن که بردار کوچکتر ملک حسین پادشاه قبلی که سیاستمداری طرفدار اخوان‌المسلمین بود و پیش از ملک عبدالله ولیهعد شده بود، کنار زده شد.

وی ادامه داد: این روزها هم مردم اردن که اکثریتشان را فلسطینیان تشکیل می‌دهند، دست به تظاهرات زده‌اند، در این شرایط چه دلیلی دارد که یک دست‌نشانده سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) که مورد مخالفت مردمش است به بهانه نوروز به ایران دعوت شود.

 توکلی تصریح کرد: این حرکت غیرانقلابی، درکنار سایر حرکات انفعالی وزارت خارجه و دفتر ریاست جمهوری محکوم است و نیروهای انقلابی کشور نباید در مقابل آن سکوت کنند.

دعوت همسر احمدی نژاد از همسر امیرقطر برای سفر به تهران

Posted: 14 Mar 2011 03:51 AM PDT

همزمان با اوج اعتراضات مردمی به شيخ حمد بن خليفه آل ثاني

 جرس: در حالی که قیام های مردمی یکی پس از دیگری دامن حاکمان دیکتاتور را می گیرد، موزه بنت ناصر آل مسند همسر امیر قطر بنا به دعوت همسر احمدی نژاد در بهار سال 90 به تهران سفر می کند.


به گزارش مهر، موزه بنت ناصر آل مسند همسر امیر قطر بنا به دعوت همسر احمدی نژاد در بهار سال 90 به تهران سفر می کند.

بنت ناصر مسئول شورای تحقیقاتی و بهداشتی و آموزشی قطر است.

عبدالله سهرابی سفیر ایران در دوحه در این باره به خبرنگار مهر گفت: موضوعات سفر همسر امیر قطر نهایی شده و هیئت مقدماتی نیز برای جمع بندی این سفر چندی قبل به تهران سفر کردند.

گفتنی است  فارس به نقل از شبكه خبري "التوافق " گزارش داد که  فعالان قطر در شبكه‌ اجتماعي فيس‌بوك در فراخواني از مردم خواسته‌اند 16مارس براي سرنگوني "شيخ حمد بن خليفه آل ثاني " هم پيمان نزديك آمريكا در منطقه، به خيابانها بريزند.