جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


مدیر عامل ایسنا استعفا داد

Posted: 08 Mar 2011 09:34 AM PST

 جرس: مدیر عامل خبرگزاری دانشجویان روز 16 اسفند ماه از سمت مدیریت خبرگزاری ایسنا استعفا داد.

 

به گزارش پانا، اخبار رسیده حاكی از آن است كه "علی متقیان" استعفای خود را به "محمدحسین یادگاری" رییس جهاد دانشگاهی تقدیم كرد و وی نیز با استعفای او موافقت كرده است.

 

در همین حال افرادی همچون "كریمی" دبیر سرویس سیاسی خبرگزاری فارس و "قبادی" به عنوان گزینه‌های اصلی برای تصدی پست ریاست خبرگزاری ایسنا مطرح شده‌اند ولی بر اساس آخرین اخبار كسب شده توسط خبرنگار پانا، "ساسان والی‌زاده" به احتمال زیاد مسئولیت خبرگزاری ایسنا را بر عهده خواهد گرفت.

آزادی علی باقری، عضور شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب

Posted: 08 Mar 2011 09:34 AM PST

 جرس: علی باقری عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، عصر امروز آزاد شد.

 

به گزارش کلمه، علی باقری عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب و مدیر کل سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات، که ۲۵ بهمن پس از احضار به وزارت اطلاعات بازداشت شده بود، عصر امروز با وثیقه پنجاه میلیون تومانی آزاد شد.

اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود به افزایش قیمت غذای دانشگاه

Posted: 08 Mar 2011 09:29 AM PST

جــرس: اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود نسبت به افزایش بهای غذای دانشگاه همچنان ادامه دارد.


همزمان مقامات آن دانشگاه در برخی مراکز علمی دانشجویان دیوار تفکیک جنسیتی نصب کرده اند، که سبب اعتراض دانشجویان شده است.


به گزارش منابع خبری جرس، اخیرا مقامات دانشگاه با نصب اطلاعیه ای اعلام داشته بودند که از تاریخ ۱۴ فروردین سال ٩٠، بهای غذای دانشجویان با افزایش قیمت روبرو خواهد شد .


به گزارش دانشجو نیوز، دانشجویان معترض، با سردادن شعار هایی اعتراض خود را نسبت به اطلاعیه معاونت دانشجویی نشان دادند. در این اطلاعیه آمده است که طبق مصوبه وزارت علوم و در راستای طرح هدقمندی یارانه ها از ابتدای سال آینده قیمت غذای دانشجویان با افزایش ۵ برابری به ۱۰۰۰ تومان خواهد رسید. در پایان تجمع دانشجویان که خواستار پاسخگویی مسولین نسبت به مطالبات صنفی خود بودند با سر دادن شعار هایی اعلام داشتند که این قبیل تجمعات تا حصول به نتیجه ادامه خواهد داشت.


این در حالی است که حسن نیکوفرد، معاون دانشجویی دانشگاه شاهرود پس از پایان این تجمع ضمن تهدید دانشجویان به برخورد های انضباطی این اطلاعیه دانشجویان را در راستای اهداف دولت دهم دانست.


شایان ذكر است برخی از اعضای منتسب به بسیج دانشجویی با حضور در حاشیه این تجمع و طرح مباحث انحرافی سعی در پراکنده نمودن دانشجویان داشتندکه با واکنش شدید دانشجویان مواجه شدند.


دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود اعلام كرده اند كه در روزهای آتی نیز به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.
گفتنی است وزارت علوم دولت احمدی نژاد در بخشنامه هایی به دانشگاه های مختلف دستور حذف و كاهش شدید خدمات رفاهی به دانشجویان را داده است.‏


پیش بینی می شود با اجرای طرح وزارت علوم در دیگر دانشگاه های كشور نیز اعتراضات مشابه ای برگزار شود.‏

اعتراض دانشجویان در روز سه شنبه هفدهم اسفندماه با تهیه طومار و امضا کردن آن ادامه پیدا کرد .


لازم به ذکر است که دانشجویان بسیجی از امضا کردن این طومار سر باز زدند.


همزمان منابع خبری جرس گزارش داده اند که با شروع ترم جدید تحصیلی، مسئولین دانشگاه دیواری را جهت جدا سازی دختران از پسران در مرکز کامپیوتر این دانشگاه کشیده اند که این کار باعث بروز نارضایتی هایی بین دانشجویان پسر و دختر شده و شورای صنفی آن دانشگاه صنعتی شاهرود نسبت به این مسئله واکنش نشان داده است.


 

تاکید فرمانده کل بسیج برمحاكمه و مجازات رهبران جنبش سبز

Posted: 08 Mar 2011 09:29 AM PST

جــرس: فرمانده کل بسیج با استقبال از خشونت عریان در جامعه و تاكید بر "لزوم مقابله حداكثری" با کسانی که وی آنها را "فتنه‌گران و مزدوران صهیونیسم جهانی"، خواند، گفت: "مطالبه محاكمه و مجازات این مفسدین، حق همه ملت است و با صدای بلند باید علیه این دو نفر فاسق و مفسد فی الارض و نوكر و جیره خوار اجنبی، فریاد زد و مجازات سریع آنان را خواستار شد."


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بسیج، سردار محمدرضا نقدی با بیان اینكه عقب ماندن یا جلو زدن از ولایت هردو گمراهی است، گفت: وقتی انسان همراه كشتی ولایت نباشد، چه جلو بیفتد و چه عقب بیفتد غرق خواهد شد.


وی با تاكید بر لزوم پرهیز از افراط و تفریط در هر كاری افزود: بسیجیان كه حلقه اول دایره ولایت و پیشتاز عمل عالمانه به منویات رهبری هستند، هیچ گاه گرفتار افراط و تفریط نمی‌شوند و مثل همیشه تا رسیدن به قله‌های پیروزی كه همان حاكمیت اسلام بر جهان است، گام به گام پشت سر "امام خامنه‌ای" حركت می‌كنند، بسیجیان هشیارتر از آنند كه با شعارهای افراطی، امكان مظلوم نمایی افراد منحرف و فتنه‌گر را فراهم آورند.


فرمانده کل بسیج با تاكید بر لزوم مقابله حداكثری با کسانی که وی آنانرا "فتنه‌گران و مزدوران صهیونیسم جهانی" خواند، ادعا کرد "شعار مرگ، بر منحرفانی كه برای بر هم زدن امنیت كشور و زمینه سازی تجاوز بیگانگان، نوكری استكبار را می‌كنند و با هدایت رسانه‌های اجنبی تلاش می‌كنند صحنه‌های آشوب را برای غوغا علیه جمهوری اسلامی فراهم كنند، افراط نیست. "


این مقام نظامی همچنین ادعا کرد "مطالبه محاكمه و مجازات این مفسدین، حق همه ملت است و با صدای بلند باید علیه این دو نفر فاسق و مفسد فی الارض و نوكر و جیره خوار اجنبی، فریاد زد و مجازات سریع آنان را خواستار شد."


نقدی در تبیین شاخصه‌های اعتدال سیاسی تصریح كرد: خروج از اعتدال آن است كه هركس لغزشی از او سر زد را ضد انقلاب بدانیم و علیه او شعار بدهیم و راه را برای بازگشت افراد خطا كار، به مسیر انقلاب ببندیم. البته كسانی هم كه لغزش داشته‌اند باید بدانند كه بدون اعلام برائت از فتنه‌گران، ملت آن‌ها را نمی پذیرد.


وی در پایان اظهار داشت: كار برای ارشاد واماندگان از انقلاب را لازم نیست به شعار ها بكشیم و آن‌ها اگر به انقلاب برنگردند سرنوشتی مثل بقیه گمراهان و جاماندگان از انقلاب داشته و نامشان برای همیشه تاریخ به رسوایی برده خواهد شد.
 

برخورد شديد نيروهاي ضد شورش با مردم- 17اسفند

Posted: 08 Mar 2011 09:17 AM PST

جلوگیری نیروهای امنیتی از برگزاری جلسه قرآن خانواده‌های زندانیان سیاسی

Posted: 08 Mar 2011 09:16 AM PST

 جرس: نیروهای امنیتی، با تهدید و ارعاب، از برگزاری جلسه قرآن خانواده‌های زندانیان سیاسی جلوگیری کردند.

 

به گزارش کلمه، جلسه قرآن خانواده‌های زندانیان سیاسی که سه‌شنبه‌های هر هفته در منزل گروهی از خانواده‌های زندانیان سیاسی برگزار می شد، ظهر امروز با تهدید نیروهای امنیتی، لغو و به روز دیگری منتقل شد.

 

نیروهای اطلاعاتی امروز با حضور در منزل میزبان جلسه امروز خانواده زندانیان سیاسی و تهدید میزبان و خانواده‌ی او و همه ی شرکت کنندگان در جلسه‌ی قرآن، او را مجبور به اعلام لغو این برنامه کردند.

 

بر اساس این گزارش، آنها همچنین مادر این خانواده را هم احضار کرده‌اند.

 

این در حالی است که از اولین هفته‌های پس از انتخابات و به دنبال بازداشت گسترده‌ی فعالان عرصه‌های سیاسی و رسانه‌ای و حتی فرهنگی و مدنی، خانواده‌های بازداشت‌شدگان هر هفته با جمع شدن در منزل یکی از خانواده‌ها و برگزاری جلسه‌ قرائت و تفسیر قرآن، تلاش کرده بودند فارغ از مسائل سیاسی و صرفا در جهت حفظ روحیه‌ی خود، گرد هم جمع شوند.

 

گزارش خبرنگار کلمه همچنین حاکی است که از مدتی قبل، وزارت اطلاعات با احضار پیاپی این خانواده‌ها، آنها را با تهدید به بازداشت خود یا تشدید فشار بر عزیزان زندانی‌شان، از شرکت در این جمع برحذر می‌دارد.

 

اما با این حال تاکنون برگزاری این جلسه متوقف نشده بود و این بار هم، خانواده‌های زندانیان سیاسی جلسه‌ی قرآن خود را به روز دیگری موکول کرده‌اند.

ادامه بی خبری از مهدي كروبي و فاطمه كروبي

Posted: 08 Mar 2011 09:14 AM PST

از سوي خانواده اعلام شد

جرس:آخرین اطلاعات نسبت به بی خبری از وضعیت مهدی کروبی، همسر و فرزندش از سوی یکی از اعضای خانواده اعلام شد.

در پي انتشار خبري توسط سايت كلمه مبني بر اینکه “میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در بازداشت خانگی هستند” ؛ سحام نیوز در گفتگو با یکی از اعضای خانواده کروبی، آخرین وضعیت مهدی و فاطمه کروبی را جویا شد. اين عضو خانواده مهدي كروبي  گفت” متاسفانه تا اين لحظه هيچ اطلاعي از وضعيت مهدي كروبي و فاطمه كروبي نداريم و بنا به شواهد قوي معتقديم ايشان در منزل نبوده و به مكان نامعلومي منتقل شده اند.”
اين عضو خانواده كروبي در ادامه افزود: تا زماني كه به صورت حضوري با پدر و مادر در منزل ديدار نداشته باشيم، هرگونه خبر مبني بر حصر خانگي ايشان و مواردي از اين دست را تكذيب مي كنيم.
لازم به توضيح است كه هنوز از سرنوشت سومين عضو خانواده كروبي، يعني علي كروبي كه در بازداشت به سر مي برد نيز خبري در دست نمي باشد.
 

 

 

سایت کلمه: میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در بازداشت خانگی هستند

Posted: 08 Mar 2011 09:13 AM PST

 

 

 


جرس: سایت کلمه در تصحیح خبری که چند روز پیش در رابطه با انتقال رهبران جنبش سبز به پادگان حشمتیه داشت، اصلاحیه ای منتشر و اعلام کرد موسوی ورهنورد در بازداشت خانگی بسر می برند.

به گزارش کلمه، پس از سه هفته ابهام و تناقض در گفتار مسوولین  عالیرتبه و  نپذیرفتن مسوولیت قطع ارتباط موسوی و کروبی توسط  متصدیان امور، تحقیق و بررسی کلمه مشخص کرد آقای موسوی و خانم رهنورد در بازداشت خانگی به سر می برند.

کلمه در ادامه می افزاید: به اطلاع مخاطبان محترم می رساند، در روزهای گذشته با توجه به  انکار و ابهام  مسوولین در اطلاع رسانی، با پیگیری زیاد،  خبری به کلمه مبنی بر انتقال موسوی و رهنورد به  پادگان حشمتیه  رسیدکه بر  مبنای آن و نیز به دلیل برخی اخبار نگران کننده دیگر اقدام به اطلاع رسانی صورت گرفت. بدیهی است تناقض گویی، پرده پوشی و ابهام در گفتار مسوولان در مورد وضعیت این عزیزان نیز به اخبار نگران کننده دامن می زد، وضعیتی  ابهام الودی که هم اکنون نیز از سوی مسوولان ادامه دارد. عدم شفافیت و صداقت مسوولان در این زمینه  و عدم اطلاع رسانی  امکان دریافت خبر دقیق و  قطعی را تا کنون با مشکلات جدی مواجه کرده است.

اما با  ادامه تحقیقات کلمه در روزهای اخیر  مشخص شد خانم رهنورد و آقای موسوی  تا لحظه تنظیم خبر در بازداشت خانگی  به سر می برند که  بدینوسیله خبر انتقال و از منزل به  بازداشتگاه تصحیح و از  مخاطبان محترم عذر خواهی می شود.

لازم به ذکر است  وضعیت نگهداری ایشان در منزل، با توجه به قطع کامل ارتباطات با دنیای خارج و سلب اختیار تردد از ایشان، چیزی فراتر از حصر به معنای ممنوعیت  تردد و خروج از منزل است  و در واقع نوعی بازداشت خانگی است که تاکنون هیچ مرجع قانونی حاضر به موضع گیری و پذیرش مسئولیت رسمی این عمل غیر اخلاقی و غیر حقوقی نشده است. کلمه در صورت  هر گونه اطلاع از وضعیت آقایان موسوی و کروبی مخاطبان  را در جریان قرار خواهد داد.

 

چهره تهران مجددا امنیتی – پادگانی شد

Posted: 08 Mar 2011 07:07 AM PST

همزمان با فراخوان برای تجمعات سه شنبه ۱٧ اسفند
 جــرس: در پی فراخوان فعالان زن ، تشکلهای زنان و حامیان جنبش سبز برای بزرگداشت روز زن و تداوم اعتراضات، از بعد از ظهر سه شنبه هفدهم اسفند ماه، تهران مجددا چهره پادگانی نظامی با آرایش گستردۀ نیروهای امنیتی و انتظامی و گارد ضد شورش به خود گرفت و همزمان نیروهای لباس شخصی، به مانورهای پیاده و سواره در میادین و خیابانهای اصلی پایتخت دست زدند.
 
 

به گزارش تارنمای کلمه، هم زمان با حضور چند صد نفر از معترضان در میدان مادر واقع در خیابان میرداماد تهران، حضور اتومبیل های یگان ویژه و همین طور خودروهای گشت اخلاق، عصر امروز در این میدان چشمگیر است.صدای بوق ممتد اتومبیل ها به نشانه اعتراض در این میدان و خیابان های منتهی به آن شنیده می شود.

 

این گزارش از خیایان میرداماد تهران خاطرنشان کرد "هم اکنون (ساعت ۱۷) چند صد نفر از معترضان در سکوت کامل در میدان مادر و همچنین خیابان میرداماد تا تقاطع شریعتی حضور دارند.از ابتدای خیابان میرداماد تا میدان مادر بیش از ده خودروی سیاه که روی آن نوشته شده یگان ویژه دیده می شود.علاوه بر این چند خودروی گشت اخلاقی نیروی انتظامی نیز در این مسیر دیده می شود که سرنشینان آن پلیس های زن هستند.استقرار گشت های اخلاقی و ارشاد در روز تجمع معترضان اتفاق تازه ای است."

 

براساس همین گزارش، بیشترین تجمع نیروهای گارد ویژه و نیروهای بسیج که لباس پلنگی بر تن دارند در اطراف محوطه اصلی میدان مادر، در کنار مجسمه نرگس عاشقان، ساخته زهرا رهنورد است. در خیابان مقابل میدان مادر نیز تعداد زیادی از خودروهای ون متعلق به نیروهای نیروی انتظامی استقرار یافته است.

 

نیروهای گارد و لباس شخصی از تشکیل هرگونه تجمع در این میدان و خیابان های منتهی به آن خودداری می کنند.

 

گفتنی است جمعی از فعالان جنبش زنان ایران اعلام کرده بودند که سه شنبه ۱۷ اسفند امسال “همگام و هم دوش با برادران هم وطن خود” به خیابان ها خواهند آمد، تا اعتراضات خود را پیگیری کنند.

 

شورای هماهنگی راه سبز امید طی بیانیه شماره پنج خود، با بیان اینکه روز سه شنبه ۱٧ اسفند(هشتم مارس) فرصت دیگری برای پیوند «روزجهانی زن » با جنبش سبز مردم ایران در پیگیری مطالبات جامعه زنان ماست”، همراهی و همگامی خود را با برنامه های فعالان و نهادهای حوزه زنان برای پاسداشت این روز اعلام و از تبدیل آن به تجمع های اعتراضی نسبت به زندانی بودن دو بانوی سبز و رهبران جنبش حمایت کرده و همزمان از همراهان سبز خواسته بود که فعالانه در برنامه های این روز شرکت کنند.

 

همچنین آمده است "معترضان یکی از محل های تجمع اعتراضی امروز را هم زمان با زندانی بودن زهرا رهنورد و میرحسین موسوی، میدان مادر انتخاب کرده اند که مجسمه نرگس عاشقان، ساخته زهرا رهنورد در آن نصب شده است."

 
 

لازم به ذکر است همزمان با تهران، طیف گسترده ای از نیروهای امنیتی، پلیس، یگان امداد و یگان ویژه نیز، در میادین و خیابان های اصلی شهر های بزرگ مستقر شده و به هیچوجه اجازه حضور و جمع شدن مردم حتی در پیاده رو ها را نمی دهند.

 

 

 
 

استقرار نیروهای امنیتی و انتظامی در خیابان های مشهد در سه شنبه ۱٧ اسفند

Posted: 08 Mar 2011 06:07 AM PST

جــرس: در پی فراخوان حامیان جنبش سبز برای بزرگداشت روز زن و تداوم اعتراضات، امروز سه شنبه هفدهم اسفند ماه طیف گسترده ای از نیروهای امنیتی، پلیس، یگان امداد و یگان ویژه در میادین و خیابان های اصلی شهر مشهد مستقر شده اند.


به گزارش خبرنگار جرس از مشهد در خیابان های وكیل آباد، امامت، معلم، سجاد، ملك آباد، احمد آباد، راهنمایی، دانشگاه و میادین آزادی، فلسطین، احمد آباد، تقی آباد و بسیاری دیگر از نقاط مشهد نیروهای حامی دولت به صورت گسترده ای مستقر شده اند و به هیچوجه اجازه حضور و جمع شدن مردم حتی در پیاده رو ها را نمی دهند.


به گفته شاهدان عینی شرایط در خیابان های مركزی مشهد شبییه حكومت نظامی اعلام نشده می باشد.


حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در سه راه راهنمایی و پارك ملت و اطراف دانشگاه فردوسی مشهد بسیار گسترده میباشد. اطراف دانشگاه فردوسی مشهد مملو از نیروهای لباس شخصی و پلیس میباشد و نیروهای امنیتی داخل دانشگاه را زیر نظر دارند و از هرگونه جمع شددن مردم و دانشجویان تا كنون جلوگیری كرده اند.


اخبار تكمیلی از مشهد متعافقبا منتشر خواهد شد.