جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


فشار بر اساتید و علمای حوزه علمیه قم جهت مصاحبه بر علیه رهبران جنبش سبز

Posted: 04 Mar 2011 08:38 AM PST


جرس: در پی فشارها و تهدیدات امنیتی برای محکوم نمودن تظاهرات 25 بهمن منتقدان مسالمت جوی نظام، نیروهای سپاه و اطلاعات قم فشار بر روی اساتید و شخصیت های حوزه علمیه قم تشدید کردند

به گزارش منابع خبری جرس از قم مقامات امنیتی نظامی با تماس با نزدیک به یکصد نفر از اساتید و فضلای قم خواهان آن شدند که آنها با مصاحبه با صدا و سیما، آقایان موسوی و کروبی را محکوم کنند و از جنبش سبز برائت جویند. این درخواست با عدم قبول اکثر اساتید و علمای حوزه قم مواجه شده است

دو نمونه از این تماسها در محافل قم دهان به دهان می گردد. آیت الله مسعودی خمینی تولیت سابق آستانه حضرت معصومه (س) در پاسخ مقامات نظامی امنیتی گفته است من که فعلا مقامی در حکومت ندارم تا آنها را محکوم کنم. مقام امنیتی در پاسخ گفته: به عنوان عضو جامعه مدرسین فتنه گران را محکوم کنید. آقای مسعودی پاسخ می دهد: من دو سال است در جلسات جامعه مدرسین هم شرکت نمی کنم. و در نهایت از انجام مصاحبه امتناع می کند.



همچنین فشارها بر آیت الله ابراهیم امینی همچنان ادامه دارد. آیت الله امینی از محبوبیت فراوانی در قم برخوردار است و به تقوا و انصاف مشهور است. ایشان تا کنون در برابر درخواست فزاینده مقامات امنیتی نظامی مقاومت کرده است و به اساتیدی که با ایشان از فشارهای وارده شکایت کرده اند توصیه کرده است که آخرتتان را به دنیای دیگران نفروشید و برخلاف عقیده تان سخن نگوئید .


 

فشار بر شاگردان آیت الله منتظری همچنان ادامه دارد

Posted: 04 Mar 2011 08:38 AM PST




جرس: با اینکه بیش از یک سال از رحلت آیت الله العظمی منتظری می گذرد، فشار بر بیت و شاگردان ایشان همچنان ادامه دارد

به گزارش منابع خبری جرس دادگاه ویژه روحانیت اصفهان هفته گذشته حجت الاسلام محمود صلواتی محقق و نویسنده و از شاگردان برجسته مرحوم آیت الله منتظری را احضار کرده و او را مورد بازجویی قرار داده است. موضوع بازجویی، سخنرانی ایشان در شهرستان خمینی شهر از توابع اصفهان در مورد "ظلم، ظالم و عاقبت آن" بوده است. لازم به ذکر است که صلواتی در زمان شاه محکوم به حبس ابد شده بود

همچنین به تازگی کتاب محمود صلواتی توسط واحد پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه قم به عنوان کتاب سال حوزه انتخاب شده است. این کتاب با عنوان "نهج العباده" مشتمل بر تمام دعاهایی امام سجاد(ع) علاوه بر آنچه که در صحیفه سجادیه آمده می باشد. قرار بود که از وی طی مراسمی رسمی که کتاب های برگزیده حوزه در آن معرفی و نویسندگان آنها مورد تشویق قرار می گیرند تقدیر به عمل آید که در اثر فشارها وتهدیدات اداره اطلاعات قم، از شورا با نویسنده تماس گرفتند و به وی متذکر شده اند: شما در مراسم شرکت نکنید
همچنین به گزارش منابع خبری جرس حجت الاسلام سعیدیان فر نماینده دوره دوم و سوم مجلس شورای اسلامی و از شاگردان مرحوم آیت الله منتظری و از مبارزین قبل از انقلاب، توسط اداره اطلاعات اصفهان برای روز شنبه 14 اسفند احضار شده است. علت این احضار مشخص نیست

 

 

محمدتقی کروبی خطاب به وزیر امور خارجه: من راه فرار را در توسل به دروغ نمی بینم

Posted: 04 Mar 2011 06:39 AM PST

واکنش به دروغ سازی وزیر دولت احمدی نژاد

جــرس: محمد تقی کروبی در واکنش به ادعای وزیر خارجه جمهوری اسلامی مبنی بر "آزاد بودن مهدي کروبی و مير حسين موسوی"، از این خبر کذب اظهار تعجب و تاسف کرده و خاطرنشان کرد "مگر می توان قبول کرد کسی که بر راس دستگاه دیپلماسی کشور تکیه زده از مهمترین حادثه کشورش که به یکی از جنجالی ترین اخبار رسانه های مستقل جهان تبدیل شده، بی خبر باشد. من راه فرار را در توسل به دروغ نمی بینم."


به گزارش سحام نيوز، این استاد دانشگاه با اشاره به اظهارات علی اکبر صالحی که در گفتگو با یورو نیوز ادعا کرده بود که "آنها(موسوی و کروبی) در خانه های خود هستند، اما ممکن است به ميل و تصميم خود الان در خانه حاضر نباشند"، در بخشی از این نامه آورده است "شاید شما همچون لباس شخصی ها در یک حرکت برق آسا و انقلابی از فرزندان کروبی و موسوی سلب نسب کردید و ماموران امنیتی و زندانبانان را جایگزین ما کردید."


متن كامل اين نامه بدين شرح است:

يا اَيُّهَا الَّذين آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصادِقين.
جناب آقای دکتر صالحی
وزیر محترم امور خارجه
با سلام
خبری دیروز از شما نقل شد که در حاشیه اجلاس حقوق بشر در ژنو مدعی شده اید که آقایان موسوی و کروبی آزاد هستند و خانواده هایشان با آنها دیدار می کنند. انتشار این خبر کذب موجب تعجب و تاسف گردید. شنیدن این خبر آن هم از لسان شخصیتی نظیر شما و در مقابل چشم تیزبین رسانه های بین المللی و مردم باهوش ایران همگان را متعجب کرد. جنابعالی به خوبی میدانید که 22 روز است تمامی اعضای خانواده های کروبی و موسوی نه تنها نتوانسته اند پدر و مادر خود را ببینند بلکه 12 روز است که نمی دانند بر سر آنان چه آمده است. بعید می دانم ایرانی پیدا شود و نداند 12 روز از ناپدید شدن این بزرگان می گذرد. آیا رنجنامه فرزندان مهندس موسوی را نخوانده اید؟ آیا فریاد های اعتراض مردم را در این روزها نشنیده اید؟ آیا روند محکوم کردن این حرکت را از سوی تعدادی از مراجع و شخصیت های مطرح کشور ندیده اید؟


دوست دارم خودم را به عوامی زده و فرض را بر عدم اطلاع جنابعالی از ماجرا بگذارم زیرا دروغ در شریعت اسلامی به شدت مذمت شده، در روایات علاوه بر نهی آن برای مرتکب عذاب مقرر گشته و در فرهنگ غنی و کهن ایرانی جایگاهی ندارد. اما در این حالت توان شما را در اداره دستگاه دیپلماسی کشور، آنهم در این برهه حساس زیر سوال برده ام. مگر می توان قبول کرد کسی که بر راس دستگاه دیپلماسی کشور تکیه زده از مهمترین حادثه کشورش که به یکی از جنجالی ترین اخبار رسانه های مستقل جهان تبدیل شده است، بی خبر باشد. اگر این فرض را بپذیریم آنگاه باید به این سوال پاسخ داد که آیا چنین فردی که از بدیهیات جامعه خود بیگانه است می تواند منافع ملی کشوری را با عزت، مصلحت و حکمت در دنیای پیچیده امروز استیفاء کند؟ آیا این فرد و زیر مجموعه اش می تواند اعتماد جامعه بین دالمللی را به صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای کشور جلب کند؟ و دهها سوال بی پاسخ دیگر.


اما فرض دیگری نیز هست و آن سلب نسب از همگی ماست. شاید شما نیز به مانند جماعت لباس شخصی هائی که در 14 خرداد امسال در مرقد امام نسب فرزند امام را از وی گرفتند و به سید حسن نصرالله دادند، در یک حرکت برق آسا و انقلابی از فرزندان کروبی و موسوی سلب نسب کردید و ماموران امنیتی و زندانبانان را جایگزین ما کردید. آری آنان روزانه این بزرگان را در بازداشت می بینند. حکایت شما من را یاد داستان سوهان فروش قمی می اندازد که شاگردی بنام عبدالله استخدام کرد و بلافاصله عبائی برای وی خرید و تن وی کرد و سپس آن را در جا رختی آویزان کرد. هرگاه کسی از کیفیت سوهان ها سوال می کرد با فریاد پاسخ می داد به اباعبدالله چنین و چنان است. او به عبای شاگردش قسم می خورد و مشتری ها قسم به فرزند رسول خدا را می شنیدند.


جناب آقای صالحی
موقعیت خانوادگی، تحصیلات، افتخار معلمی دانشگاه و مهمتر از همه روح و روان انسانی شما باید مانع از توسل به چنین روش هایی گردد. آری می دانم شما سال ها بعنوان یک دیپلمات فعال در اروپا بودید و آثار زیان بار چنین رفتار هایی را بخوبی می دانید، اما راه فرار را در توسل به دروغ نمی بینم.


با تشکر
محمد تقی کروبی
 

تحلیل خطیبان نماز جمعه ازحصر سران جنبش

Posted: 04 Mar 2011 05:44 AM PST

جهت حفاظت جان آنها از ترور و پروژه کشته سازی ضد انقلاب

 

جــرس: خطیبان نماز جمعه سیزدهم اسفند ماه با اعلام مجدد این که قیام های اعتراضی و آزادیخواهانۀ مردم منطقه، به تاسی و الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران بوده و تداوم راه آن است، همزمان اعتراضات مردم ایران که در راستای همان خواسته ها و مطالبات مطرح می شود را، همانند دیکتاتورهای منطقه، "تحت تاثیر و بازیچۀ غرب و استکبار جهانی" ذکر می کنند.

 

نمایندگان رهبر جمهوری اسلامی در استانها و نمایندگان خبرگان رهبری، در خطبه های مشترک خود همچنین با اشاره و حمله به جنبش سبز و راهبران و فعالان آن، اظهار عقیده کرده اند که "حصر خانگی سران فتنه یك محاكمه قاطع نیست بلكه این حصر ارتباط فتنه گران با آمریكا، استكبار و ضد انقلاب را قطع می كند و از سوی دیگر به منزله حفاظت از این فریب خوردگان است تا منافقین نتوانند در راستای سناریوی شهید سازی آنان را كشته و آن را به گردن نظام بیندازند. "

 

تهران: افتخار می کنم در لیست تحریم استکبار هستم

امام جمعه موقت تهران قرار گرفتن نامش در فهرست تحریمی اتحادیه اروپا – بدلیل نقش داشتن در نقض حقوق انسانی و شهروندان - را مایه مباهات خود دانست و گفت به خود می بالد و افتخار می كند كه مورد نفرت و بغض استكبار است.

 

احمد خاتمی كه در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران سخن می گفت، خاطر نشان كرد "اتحادیه اروپا در هفته گذشته نام ٨٠ نفر از شخصیت های ایرانی را در فهرست تحریم ها قرار داد كه یكی از آن ها اینجانب است و بنده به عنوان همراه مردم! به خود می بالم كه مورد نفرت و بغض استكبار باشم."

 

وی با بیان اینکه "این هفتادمین خطبه نماز جمعه است كه می خوانم و پس از هر خطبه، رسانه های غربی با فحاشی بنده را روحانی تندرو خوانده اند. اگر تندروی حركت در مسیر اسلام و ولایت باشد، به آن افتخار می كنم"، افزود "به این كه مورد نفرت استكبار باشم، مباهات می كنم و این امر شامل سایر افراد تحریم شده نیز می شود."

 
امام جمعه موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: در تابستان امسال دو دفعه سفیر انگلیس تقاضای ملاقات با بنده را كرد كه آن را نپذیرفتم و تودهنی به مامور انگلیس زدم و این تقاضا، تطمیع بود و این تحریم نیز تهدید است.

احمد خاتمی بر "بی اثر بودن" تحریم های خود تاکید کرد و گفت "اینجانب تنها یك حساب سیبا در بانك ملی دارم و تحریم برای مسدود كردن حساب بانكی در سایر كشورها بی معنی است. "

وی مدعی شد "تحریم ها نشانه كامل هماهنگی اصحاب و سران فتنه با دنیای استكبار است و هشتاد نفر تحریم شده همان هایی هستند كه در طول سال های گذشته در مقابل فتنه ایستاده اند و این مایه افتخار است و نفرت مردم از سران فتنه ننگ ابدی است."

 

 ایران امن ترین‌، مقتدرترین و آرام ترین كشور است
خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران، ایران را به عنوان "امن ترین‌، مقتدرترین و آرام ترین كشور" و الهام بخش قیام های اخیر كشورهای منطقه ارزیابی كرد و گفت "استكبار چه بخواهد و چه نخواهد این یك واقعیتی است كه قیام های اخیر كشورهای منطقه در تداوم انقلاب اسلامی است ."

 

 
وی بدون اشاره به خواسته های نادیده گرفته شدۀ مردم و سرکوب اعتراضات آنان، با ادعای اینکه "استكبار در تلاش است به دروغ القا كند كه در ایران اغتشاش است"، گفت: "آنها با آوردن چند ضد انقلاب در صحنه تلاش دارند این الگو را مشوه جلوه دهند."

 

احمد خاتمی‌ با ادعای اینكه ‌"سران فتنه در ٢۵ بهمن بیشترین خیانت را به نظام اسلامی، استقلال ، تمامیت ارضی و مردم!" كرده اند گفت‌: تعداد اندكی كه در شعاع تهران ده میلیونی عددی نیستند ، خوراك برای بیگانگان تهیه كرده اند."

وی گفت " آن نظام ها دیكتاتوری هستند اما آنچه ایران اسلامی می كند مبارزه با دیكتاتورها است و شعار مرگ بر آمریكا از زبان مردم نمی افتد و در جریان بیش از بیست ماه فتنه، این نظام با پیاده نظام دیكتاتورها جنگیده است.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان همچنین با اشاره به قیام مردم لیبی گفت "دولت های فرانسه، ایتالیا و آمریكا، عقبه حمایت از دیكتاتور لیبی به شمار می آیند و باید دولت های فرانسه، آمریكا و ایتالیا را در خط مقدم مجرمین قرار داد."

 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش ضمن حمله به مراسم باستانی چهارشنبه سوری گفت "در شان یك ملت بزرگ مثل ایران نیست كه اعتنا و پایبندی به خرافات بی اساسی مثل چهارشنبه سوری داشته باشد."

 

اصفهان: اكنون كه ارتباط سران فتنه با مردم قطع شده رسانه های غربی خود به میدان آمده اند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: خیزش هایی كه در روزهای اخیر در كشورهای اسلامی شاهد هستیم، درس بزرگی است كه این ملت ها از انقلاب اسلامی گرفته اند.

 

یوسف طباطبایی در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان افزود: گذشت بیش از سی سال از عمر انقلاب اسلامی و موفقیت الگوی ارایه شده در نظام جمهوری اسلامی، امروز ثمرات خود را نمایان كرده و موج بیداری مردم در كشورهای منطقه بدون شك متاثر از انقلاب ایران است.


وی بدون اشاره به شعارها و مطالبات مردم منطقه از جمله ایران مبنی بر "نفی دیکتاتوری" گفت"شواهد بیانگر آن است كه دیگر دوران 'آل' ، 'شاه' و 'سلطان' ها به سرآمده است و مردم می خواهند خود برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند. "

 

خطیب جمعه اصفهان افزود: "دشمنان در شرایط كنونی سعی دارند تا دامنه این اعتراضات به ایران نیز كشیده شود و اكنون كه ارتباط سران فتنه با مردم قطع شده رسانه های غربی خود به میدان آمده اند و برای تحریك مردم به اعتراض تلاش می كنند. "

 

مشهد: حصر سران فتنه برای حفاظت جان آنهاست

امام جمعه مشهد گفت:‌ "پرونده سران فتنه به صراحت و شفافیت بیانگر مزدوری و جاسوسی آنها برای مستكبران است و لذا باید این افراد محاكمه شده و به سزای اعمال خود برسند."

 

احمد علم الهدی امروز درخطبه های نماز جمعه مشهدافزود:‌ "آنهایی كه عنوان نخست وزیری دوران امام راحل را یدك می كشند و یا مدعی هستند كه پنج حكم از ایشان گرفتند، امروز بازیچه دست اوباما رییس جمهور آمریكا ، معاندان و استكبار جهانی شده اند و در راستای اهداف دشمنان حركت می كنند. رییس جمهوری آمریكا هفت روز بعد از بركناری مبارك و برای تحت الشعاع قرار دادن خیزش های اسلامی مردم در كشورهای عربی و در راستای اهداف خصمانه خود علیه نظام جمهوری اسلامی، هواداران فتنه را به اغتشاشات در كشورمان فراخواند و‌ سران فتنه با لبیك به ندای دشمنان با صدور بیانیه از هواداران خود خواستند كه ٢۵ بهمن ماه به خیابانها بیایند و دست به اغتشاش بزنند. "


علم الهدی اظهارداشت : حصر خانگی سرانه فتنه یك محاكمه قاطع نیست بلكه این حصر ارتباط فتنه گران با آمریكا، استكبار و ضد انقلاب را قطع می كند و از سوی دیگر به منزله حفاظت از این فریب خوردگان است تا منافقین نتوانند در راستای سناریوی شهید سازی آنان را كشته و آن را به گردن نظام بیندازند.

 

عضو مجلس خبرگان افزود:‌ آمریكا و كشورهای غربی بعد از تجربه نافرجام رواج اصلاحات در ایران از مردم كشورهای اسلامی می خواهند كه اسم قیام خود را به جای انقلاب، اصلاحات بگذارند و در این رابطه تلاشهای زیادی می كنند اما به یقین به اهداف خصمانه خود نخواهند رسید.

قم: امروز به جای فتنه گران، ضد انقلاب در صحنه است

امام جمعه موقت قم با اشاره به اینكه آمریكا به دنبال فعال كردن ضدانقلاب در كشور است، گفت: استكبار جهانی پس از شكست های پی در پی به این فكر افتاده كه با دامن زدن به اغتشاشات، ضد انقلاب را در داخل كشور فعال كند.

 

هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نمازجمعه این هفته قم افزود: دشمنان می خواهند، انقلاب اسلامی به عنوان الگوی مردم منطقه باقی نماند لذا با مشغول كردن ما به مسایل داخلی، اهداف شوم خود را دنبال می كنند.


وی اظهار داشت: خطی كه پس از راهپیمایی ٢٢ بهمن در كشور آغاز شده بر اساس تحقیقات مستند، از طریق آمریكا و رژیم صهیونیستی تعقیب می شود و امروز دیگر حرف از فتنه نیست چرا كه در شرایط فتنه، فضا غبارآلود بود، در شرایط كنونی شاهد حضور ضد انقلاب در عرصه كشور می باشیم.


شیراز: در آن کشورها به جای قانون، اراده حاکم حکومت می کرد

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: كشورهای اسلامی باید از خیزش عمیق و انقلابی كشورهای منطقه در رسیدن به وحدت واقعی بهره گیرند.

 

اسدالله ایمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته شیراز افزود: خیزش اسلامی در این كشورها به لحاظ ایستادگی مردم در مقابل حكمرانان دیكتاتور، محكوم كردن دخالت آمریكا، شعارهای اسلامی و صف آرایی آمریكا در مقابل آنها مشترك هستند.

 

وی همچنین گفت: در این كشورها بجای قانون، اراده حاكم حكومت می كرد و اینك كه خیزش اسلامی آغاز شده آمریكا در مقابل آنها ایستادگی می كند.


امام جمعه شیراز گفت: مقام رهبری نیز، اکنون افسران اطلاعاتی را به رصد هرچه بیشتر حوادث دعوت كرده اند

 

 

بیانیه شماره ۵ شورای هماهنگی راه سبز امید برای تقدیر از حضور مردم و پاسداشت روز جهانی زن

Posted: 04 Mar 2011 05:44 AM PST

فراخوان به تجمعات اعتراضی
جــرس: شورای هماهنگی راه سبز امید طی بیانیه شماره پنج خود، با بیان اینکه "روز سه شنبه ۱٧ اسفند(هشتم مارس) فرصت دیگری برای پیوند «روزجهانی زن » با جنبش سبز مردم ایران در پیگیری مطالبات جامعه زنان ماست"، همراهی و همگامی خود را با برنامه های فعالان و نهادهای حوزه زنان برای پاسداشت این روز اعلام و از تبدیل آن به تجمع های اعتراضی نسبت به زندانی بودن دو بانوی سبز و رهبران جنبش حمایت کرد و همزمان از همراهان سبز خواست که فعالانه در برنامه های این روز شرکت نمایند. 


به گزارش جرس، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:


مشارکت پرشور مردم در اعتراض به زندانی کردن رهبران جنبش سبز و همسرانشان از سوی حاکمیت در روز ده اسفند در خیابانهای تهران و شهرستانها پویایی و زنده بودن این جنبش مدنی و حقوق محور را به رغم فضای پلیسی و امنیتی حاکم و تمهید هزاران نیروی نظامی و شبه نظامی برای جلوگیری از این حضور به نمایش گذاشت . جنبشی که بیش از بیست ماه است به رغم همه سرکوبها و زندانها و شکنجه ها با صبر و استقامت راه بسوی آزادی و عدالت و حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش و نفی هرگونه استبداد و خود کامگی را به مدنی ترین وجه همپای رهبران خود پیموده و در رسیدن به این اهداف لحظه ای تردید بخود راه نداده است و قطعا تا دستیابی به نتیجه از پای نخواهد نشست . شورای هماهنگی راه سبز امید وظیفه خود می داند از اینهمه احساس وظیفه و شور نسبت به وضعیت رهبران جنبش آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی و حضور خیابانی سبزها تقدیر و تشکر نموده وبراین امر تاکید نماید که تا آزادی این رهبران باید به اعتراضات به هر شیوه ای که ممکن است ادامه داد تا حاکمیت در یابد که فکر و اندیشه آنان در ذهن و دل ما جاری است و به بند کشیدن آنها جز اینکه برگ سیاه دیگری برکارنامه حاکمیت اقتدارگرا اضافه کند اثر دیگری ندارد و فقط یک مطالبه دیگر بر فهرست مطالبات تاریخی جنبش سبز می افزاید و آنهم ازادی رهبران جنبش است که درستی راه و انگیزه پایداری سبزها را در برابر وضعیت نامطلوب کنونی دامن می زند .


در روزهای پیش روی « روز جهانی زن » را داریم . حضور فعال زنان در جنبش سبز را می توان با شهادت «ندا آقاسلطان » در روزهای آغازین و در پیشانی آن شناسایی کرد بگونه ای که به نماد این جنبش در سراسر جهان تبدیل شد ، و این حضور را در همه روزهای سخت پشت سر گذاشته شده می توان در همه جا دید ، از کهریزک تا اوین ، از صبوری مادران وهمسران هزاران زندانی ، و از همراهی دکتر زهرا رهنورد و فاطمه کروبی همپای رهبران جنبش میرحسین موسوی و مهدی کروبی ، که اینروز به همین دلیل به بند اسارت و زندان گرفتار آمده اند . ایندو بانوی سبز جلوه ای نو به جنبش داده و آن را از همه جنبش های تاریخ معاصرمان متمایز ساخته اند و اینکه این جنبش در پی دستیابی به جامعه ای است که در آن زنان همپای مردان از همه حقوق انسانی و منزلت اجتماعی و سیاسی برخوردار شوند و هیچگونه تبعیضی آنها را از حضور فعال درعرصه عمومی محروم نکند .


در ویراست دوم منشور جنبش که به امضای دو رهبر زندانی رسیده ، تصریح شده است :" حضور مؤثر زنان در جنبش سبز را باید فرصتی برای برداشتن گام هایی بلندتر در جهت رفع تبعیض های جنسیتی و تحقق مطالبات برحق آنان شمرد. جنبش سبز حمایت همه جانبه و همراهی با جنبش زنان را در زمره اولویت های بنیادین خویش می داند و معتقد به این ضرورت تاریخ اجتماعی ایران است که زنان علاوه بر ایفای نقش مهم خود در خانواده، بعنوان هویتی مستقل، جایگاه بایستة خویش را در جامعه بازیابند." روز سه شنبه ۱٧ اسفند(هشتم مارس) فرصت دیگری برای پیوند «روزجهانی زن » با جنبش سبز مردم ایران در پیگیری مطالبات جامعه زنان ماست، از این رو شورای هماهنگی راه سبز امید همراهی و همگامی خود را با برنامه های فعالان و نهادهای حوزه زنان برای پاسداشت این روز اعلام و از تبدیل آن به تجمع های اعتراضی نسبت به زندانی بودن دو بانوی سبز و رهبران جنبش حمایت می نماید و از همراهان سبز می خواهد که فعالانه در برنامه های این روز شرکت نمایند.


شورای هماهنگی راه سبز امید
سیزدهم اسفندماه ٨٩
 

احمد خاتمی: افتخار می کنم و به خود می بالم که در لیست تحریم استکبار هستم

Posted: 04 Mar 2011 05:18 AM PST

امام جمعه موقت تهران قرار گرفتن نامش در فهرست تحریمی اتحادیه اروپا – بدلیل نقش داشتن در نقض حقوق انسانی و شهروندان - را مایه مباهات خود دانست و گفت به خود می بالد و افتخار می كند كه مورد نفرت و بغض استكبار است.


به گزارش ایرنا، احمد خاتمی كه در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران سخن می گفت، خاطر نشان كرد "اتحادیه اروپا در هفته گذشته نام ٨٠ نفر از شخصیت های ایرانی را در فهرست تحریم ها قرار داد كه یكی از آن ها اینجانب است و بنده به عنوان همراه مردم! به خود می بالم كه مورد نفرت و بغض استكبار باشم."


وی با بیان اینکه "این هفتادمین خطبه نماز جمعه است كه می خوانم و پس از هر خطبه، رسانه های غربی با فحاشی بنده را روحانی تندرو خوانده اند. اگر تندروی حركت در مسیر اسلام و ولایت باشد، به آن افتخار می كنم"، افزود "به این كه مورد نفرت استكبار باشم، مباهات می كنم و این امر شامل سایر افراد تحریم شده نیز می شود."


امام جمعه موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: در تابستان امسال دو دفعه سفیر انگلیس تقاضای ملاقات با بنده را كرد كه آن را نپذیرفتم و تودهنی به مامور انگلیس زدم و این تقاضا، تطمیع بود و این تحریم نیز تهدید است.


احمد خاتمی بر "بی اثر بودن" تحریم های خود تاکید کرد و گفت "اینجانب تنها یك حساب سیبا در بانك ملی دارم و تحریم برای مسدود كردن حساب بانكی در سایر كشورها بی معنی است. "


وی مدعی شد "تحریم ها نشانه كامل هماهنگی اصحاب و سران فتنه با دنیای استكبار است و هشتاد نفر تحریم شده همان هایی هستند كه در طول سال های گذشته در مقابل فتنه ایستاده اند و این مایه افتخار است و نفرت مردم از سران فتنه ننگ ابدی است."


ایران امن ترین‌، مقتدرترین و آرام ترین كشور است
خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران، ایران را به عنوان "امن ترین‌، مقتدرترین و آرام ترین كشور" و الهام بخش قیام های اخیر كشورهای منطقه ارزیابی كرد و گفت "استكبار چه بخواهد و چه نخواهد این یك واقعیتی است كه قیام های اخیر كشورهای منطقه در تداوم انقلاب اسلامی است ."


وی بدون اشاره به خواسته های نادیده گرفته شدۀ مردم و سرکوب اعتراضات آنان، با ادعای اینکه "استكبار در تلاش است به دروغ القا كند كه در ایران اغتشاش است"، گفت: "آنها با آوردن چند ضد انقلاب در صحنه تلاش دارند این الگو را مشوه جلوه دهند."


احمد خاتمی‌ با ادعای اینكه ‌"سران فتنه در ٢۵ بهمن بیشترین خیانت را به نظام اسلامی، استقلال ، تمامیت ارضی و مردم!" كرده اند گفت‌: تعداد اندكی كه در شعاع تهران ده میلیونی عددی نیستند ، خوراك برای بیگانگان تهیه كرده اند."


وی گفت " آن نظام ها دیكتاتوری هستند اما آنچه ایران اسلامی می كند مبارزه با دیكتاتورها است و شعار مرگ بر آمریكا از زبان مردم نمی افتد و در جریان بیش از بیست ماه فتنه، این نظام با پیاده نظام دیكتاتورها جنگیده است.


عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان همچنین با اشاره به قیام مردم لیبی گفت "دولت های فرانسه، ایتالیا و آمریكا، عقبه حمایت از دیكتاتور لیبی به شمار می آیند و باید دولت های فرانسه، آمریكا و ایتالیا را در خط مقدم مجرمین قرار داد."


خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فحاشی های لباس شخصی های حامی رهبری به برخی شخصیت ها گفت "در عرصه های اعتقادی، اخلاقی و سیاسی نشان دادم كه اگر افتخاری داشته باشم همراهی با شما بسیجیان است، اما تندروی جواب نمی دهد. "


وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش ضمن حمله به مراسم باستانی چهارشنبه سوری گفت "در شان یك ملت بزرگ مثل ایران نیست كه اعتنا و پایبندی به خرافات بی اساسی مثل چهارشنبه سوری داشته باشد."
 

رئیس سازمان اطلاعات سپاه: در آینده اخبار خوبی در زمینه عملیات سایبری سپاه خواهیم داد

Posted: 04 Mar 2011 04:14 AM PST

جــرس: رئیس سازمان اطلاعات سپاه ادعا کرد: ما بهترین وضعیت امنیتی و اشراف اطلاعاتی در حوزه تهدیدات دشمن را داریم و با همگرایی سیستم‌های اطلاعاتی در ابعاد مختلف، رصد ما بر بیگانگان، رصدی كاملاً مسلط و مناسب است.


به گزارش فارس، حسین طائب با اشاره به نقش و جایگاه نیروهای امنیتی اطلاعاتی در دوران جنگ و پس از آن، اظهار عقیده کرد: آن چیزی كه انقلاب ما را حفظ كرده و باعث تداوم آن در مقابل تهدیدات مختلف بوده، "قدرت نرم و حضور مردم" بوده است.


وی ادامه داد: امام در این قدرت نرم، بازتولید قدرت كرد و به این قدرت سازمان داد و در جایی فرمودند ارتش بیست میلیونی، و در جایی دیگر به اطلاعات ٣۶ میلیونی اشاره كردند؛ مگر می‌شود ملتی بخواهد روی پای خود بایستد ولی نداند كه در اطرافش چه اتفاقی رخ می‌دهد و دشمنان داخل سرزمنیش چه كار می‌كنند؟ قطعاً چنین ملتی باید به محیط پیرامونی خود اطلاعات و اشراف داشته باشد و تحركات دشمن را رصد كند.


رئیس سازمان اطلاعات سپاه با بیان اینكه سیستم‌ اطلاعاتی مانند دیدبانی به‌هنگام است كه تمام تهدیدات و آسیب‌های انقلاب را رصد می‌كند و برای مقابله با آن اقداماتی را انجام می‌دهد، یادآور شد: بحمدالله سیستم اطلاعاتی پس از ٣٢ سال از پیروزی انقلاب به سرعت در مقابل انواع تهدیدات نیروهای ماركسیستی، حزب توده، شبكه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، سیا، انگلیس و جنگ نرم دشمن ایستادگی كرده است.


در آینده اخبار خوبی در زمینه فعالیت‌های سایبری اعلام می‌شود
وی در ادامه با اشاره به آمار عملكرد اطلاعات سپاه در فضای سایبری و مجازی، اظهار داشت: اطلاعات سپاه مأموریت‌های متعددی دارد و یكی از مأموریت‌ها این است كه در صورت فعالیت دشمن در فضای سایبری، بر آن فعالیت‌ها اشراف خوبی داشته و در آینده اخبار خوبی را در این زمینه خواهیم داد.


اشاره وی به گروههای اطلاعاتی و سرکوبگر سپاه در فضای اینترنت و همچنین هکرهای وابسته به حکومت است، که به شناسایی و بازداشت و اختلال در زمینه آزادی اطلاع رسانی مشغول می باشند.


رئیس سازمان اطلاعات سپاه درباره خیزش های سال گذشته که از آن بعنوان "فتنه ٨٨ و پسماندهایی كه در سال جاری نیز اقداماتی انجام دادند" یاد کرد و گفت "در فتنه و فضای غبارآلود بخشی از نیروی خودی نیز راه را گم ‌كردند؛ امروز پس از گذشت نزدیك دو سال از جریان فتنه می‌بینیم كه غبارها برطرف شده و حتی كسانی كه مسیر را گم كرده بودند، مسیر را یافته‌اند و نقش سیستم‌های بیگانه در چگونگی به چالش كشیدن انقلاب را می‌بینند. "


وی مدعی شد: با كنار رفتن غبارها، دیگر مسأله انقلاب و ضدانقلاب مطرح است؛ امروز ما با جریان ضد انقلاب و شبكه‌های سازماندهی شده از سوی منافقان و سلطنت‌طلبان رو در رو هستیم و ملت ما نیز آگاه شده‌اند كه سرویس اطلاعاتی موساد سوژه‌سازی‌هایی از جمله ترور دانشمند هسته‌ای را طراحی می‌كند و طبیعی است كه ما در این مسیر كار اطلاعاتی خود را انجام می‌دهیم و به محورهای آنها اشراف داریم.


فرمانده سابق بسیج افزود: متناسب با حجم تهدیداتی كه بر كشور ما وجود دارد، تمام دنیای كفر درصدد لطمه زدن به جمهوری اسلامی و ستون خیمه انقلاب است؛ با این حال ما بهترین وضعیت امنیتی و اشراف اطلاعاتی در حوزه تهدیدات دشمن را داریم؛ در واقع با همگرایی سیستم‌های اطلاعاتی در ابعاد مختلف، رصد ما بر بیگانگان، رصدی كاملاً مسلط و مناسب است.


خیزش‌های مردمی در خاورمیانه از انقلاب اسلامی تأسی گرفته است
رئیس سازمان اطلاعات سپاه در پایان به تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه اشاره كرد و اظهار عقیده کرد: اكنون در خاورمیانه خیزش‌های مردمی صورت می‌گیرد كه تمام اینها از مقاومت ملت‌ها به خصوص انقلاب اسلامی تأسی گرفته‌اند؛ در نتیجه یادآوری جهاد و شهادت‌، انرژی را در مردم بازتولید می‌كند كه وعده الهی زودتر تحقق می‌یابد.
 

افشای نقش معاون اجرایی دفتر رهبری در ربایش رهبران جنبش

Posted: 04 Mar 2011 04:14 AM PST

جرس: در پی افشاگری منابع خبری جنبش سبز پیرامون نقش دفتر رهبر جمهوری اسلامی در ایجاد حصر و سپس ربایش راهبران جنبش سبز، منابع خبری دیگری در تایید این خبر خاطرنشان کرده اند که "سردار پاسدار وحید حقانیان، مشهور به «سردار وحید»، معاون اجرایی دفتر رهبری و عالیترین مقام دفتر و معاون اجرایی وی، مجری این طرح بوده است."


منابع خبری گزارش دادند که روز گذشته (پنجشنبه) خانواده مهدی كروبی برای چندمین مرتبه با مراجعه درب منزل پدرشان، مجددا با درب بسته روبرو شدند و یكی از اعضای خانواده كروبی به سحام نیوز گفته است "طی دو روز گذشته برای اثبات دروغگویی و کذب بودن ادعاهای دادستان تهران مبنی بر اینكه كروبی و موسوی در منازلشان هستند، چندین مرتبه به منزل آنها مراجعه کردیم، که هرچقدر درب زدیم هیچ شخصی پاسخگو نبود. از همسایگان در مورد رفت و آمد ها پرس و جو نمودیم و آنها به ما گفتند چراغ های ساختمان طی این مدت همیشه خاموش بوده است و مشخصا كسی در آن سكونت ندارد."


در همین خصوص خبرنگار سحام نیوز طبق اخبار بدست آورده برخی ابعاد دیگر این آدم ربایی حكومتی را فاش نمود. به گزارش سحام نیوز، "در شب آدم ربایی، سردار وحید (از مسئولین رده بالای دفتر رهبری و معاون اجرایی وی)، به همراه چندین نفر دیگر با حضور در منزل مهدی كروبی، شخصا فرماندهی اصلی این كار را به عهده داشته و مهدی كروبی و فاطمه كروبی را از منزل خود خارج کرده و به مكان نامعلومی منتقل كردند. همچنین نیروهای تحت فرمان وی، كتاب ها، اسناد شخصی، داروها و حتی برخی اثاثیه منزل را نیز خارج نموده و به تاراج برده اند. همچنین این نیروها شروع به تعویض تمامی قفل های منزل کرده اند و ما معتقدیم مسئولیت این آدم ربایی سیاسی بر عهده شخص رهبری بوده و سردار وحید به عنوان عالیترین مقام دفتر و نیز معاون اجرایی وی، مجری این طرح بوده است."

 

لازم به توضیح است «وحید حقانیان» یا بنا به قول مشهور "وحید" معاون اجرایی دفتر رهبری است که به عنوان یک چهره بسیار بانفوذ و قدرتمند وظیفه ابلاغ تصمیمات و نقطه نظرات آقای خامنه ای به دستگاه های مختلف سیاسی، امنیتی و نظامی و ایجاد هماهنگی میان آنها را بر عهده دارد. از وحید حقانیان به عنوان دست راست رهبر جمهوری اسلامی یا به عبارت دقیق تر مباشر اصلی ایشان نام برده می شود. با وجود این هیچ اطلاعاتی درباره این او در رسانه ها به چشم نمی خورد و هیچ کدام از مسئولان ارشد نزدیک به آقای خامنه ای در خاطرات، نقل قول ها یا اظهار نظرات خود اشاره ای به این فرد نکرده اند.

 

 

نخستین تصاویری که از وحید در رسانه ها به چشم خورد مربوط به مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری احمدی نژاد در دور دوم است که او حکم تنفیذ را به دستان آقای خامنه ای می دهد و سپس همانجا می ایستد. این کار معمولا توسط رئیس جمهور قبلی یا رئیس مجلس خبرگان یا افرادی در رده‌های مشابه انجام می‌گرفته‌است. وی همچنین در مراسم تحلیف احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی نیز حضوری بسیار پر رنگ داشت.


لازم به یادآوری است در پی تداوم حصر و ربایش راهبران جنبش سبز و بی خبری از وضعیت و سرنوشت آنان، سامانه خبری- تحلیلی کلمه هفته گذشته خاطرنشان کرده بود "از آنجا که هیچ مقامی تا امروز و پس از این همه مدت حاضر نشده مسئولیت حصر را بپذیرد و یا آن را انکار کند، و تمامی مقامات اظهار نظر کننده نیز کمتر از آن‌ هستند که بتوانند به موضوع حصر مشروعیت ببخشند، تمام شواهد نشان می‌دهد که آمر اصلی حصر، «دستگاه حاکمه» بوده و عوامل اصلی حصر، اگر رسماً از رهبری دستور نگرفته باشند، قطعاً ریشه‌ای در بیت رهبری دارند و تنها جایی که می‌تواند فرمان آتش را به این همه افراد صادر کند، بیت رهبری است. "
 

استعفای محسن هاشمی از مدیر عاملی متروی تهران

Posted: 04 Mar 2011 03:23 AM PST

جــرس: در پی عدم تبعیت دولت از مصوبات قانونی جهت تامین بودجۀ مترو، محسن هاشمی مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با ارسال نامه ای به محمدباقر قالیباف ضمن تشریح عملکرد خود و قدردانی از حمایت های شهردار تهران ، محدودیت هایی را که مانع توسعه خدمات مطلوبتر به شهروندان تهرانی است را برشمرد و از سمت خود استعفا کرد .


به گزارش «فردا نیوز» به نقل از "تهران سما" محسن هاشمی در نامه ای به محمدباقر قالیباف شهردار تهران، استعفای خود را از سمت مدیرعاملی مترو تهران اعلام کرد .


دربخشی از نامه استعفای محسن هاشمی خطاب به شهردار تهران آمده است : عطف به استعفاهای مکرر گذشته و پیرو مصوبه اخیر در مورد ابقای این جانب برای یک دوره جدید ، ضمن قدردانی از عنایات و اطمینان مجدد آن بزرگواران ، همانگونه که مستحضر می باشید ، ۱٧ سالی است که به عنوان عضو ، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مترو تهران انجام وظیفه می کنم . خوشبختانه با حمایت اعضای محترم مجمع ، هیئت مدیره و همکاری و تلاش کارگران ، کارکنان ، مشاوران ، پیمانکاران و صنعت گران موفق به راه اندازی حدود ۱٢۵ کیلومتر از خطوط مترو در چهار خط با ٧۵ ایستگاه شده ایم . اخیرا هم انجام سه میلیارد سفر با حدود ٨٠٠ واگن در شهر تهران را جشن گرفتیم . در طول این سال ها هم سیستم حمل و نقل ریلی تهران توانست کارایی خود را نشان داده و مورد استقبال همشهریان قرار گیرد .


در بخش دیگری از این نامه آمده است : هم اکنون نیز 15 کیلومتر از تونل و ایستگاه های مترو آماده ریل گذاری و نصب تجهیزات بوده و در صورت حمایت ، راه اندازی حدود ۱۵ کیلومتر مترو در سال به راحتی امکان پذیر خواهد بود و سرعت ساخت تونل با چهار دستگاه حفار اتوماتیک به بیش از بیست کیلومتر در سال خواهد رسید.


در ادامه این نامه آمده است : متاسفانه علی رغم حمایت مجلس شورای اسلامی ، شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران برای تامین نقدینگی از طرق مختلف از جمله بودجه سالیانه ، فاینانس بین المللی ، حساب ذخیره ارزی و اوراق مشارکت ، به دلایل مختلف از جمله تحریم خارجی ومشکلات داخلی امکان استفاده از اعتبارات قانونی فراهم نمی گردد و با وجود درآمد ارزی در سال های اخیر ، برنامه های مهم مترو در امر توسعه خطوط با عدم همکاری دولت دچار تاخیر در تجهیز می شود .


وی در این نامه با اشاره به مشکلات نقدینگی برای خدمت رسانی به مردم آورده است : متاسفانه هم اکنون به دلیل کمبود و تجهیز ناقص واگن از نصف ظرفیت خطوط استفاده می شود ، این در حالی است که واگن ها و تجهیزات آن در گمرک در حال خاک خوردن هستند.


در این نامه تاکید شده است : اکنون مردمی که خدمت رسانی عزت مدارانه به آن ها آرزوی نظام اسلامی و بالاترین عبادت برای مسئولان است و زنان ، کودکان و سالخوردگان که از آلودگی هوا و ترافیک به ایستگاه های مترو پناه آورده اند از فشار و ازدحام که ناشی از کم لطفی مسئولان دولتی در تامین خواسته های قانونی مترو است ، رنج می برند و تمام پیگیری ها از وزارت کشور ، ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت ، شورای اسلامی شهر ، مجلس و دولت به نتیجه مناسبی که در شان پروژه حیاتی چون مترو باشد نرسیده است.( گزارش دقیق تر مشکلات و پیگیری ها به پیوست این نامه تقدیم می شود.)


هاشمی در ادامه این نامه ضمن عرض پوزش ، با بیان اینکه قطعا قبول مسئولیت مجدد در این وضعیت به نفع توسعه و بهره برداری از خطوط مترو نخواهد بود و با اشاره به اینکه برخی مشکلات به وجود آمده و عدم حمایت ها از مترو ممکن است به دلیل حضور وی در مدیریت این شرکت باشد آورده است : برای این که بیشتر از این مردم ، مسافران و توسعه مترو در فشار قرار نگیرند ، علی رغم اعتقاد به خدمت و اعتماد به توان جناب عالی و همکارانم خواهشمند است موافقت فرمایید فرد دیگری که امکان ایجاد هماهنگی بیشتر خواهد داشت در راس مدیریت این شرکت قرار گیرد . بدیهی است اینجانب از ادامه هرگونه همکاری با شهرداری و شرکت مترو دریغ نخواهم کرد.


دولت محمود احمدی نژاد، طی ماههای اخیر، از پرداخت بودجه مصوب مجلس در مورد مترو خودداری کرده است.


لازم به یادآوری است هفته گذشته سردار محمدرضا رویانیان، رئیس ستاد حمل و نقل سوخت کشور، با تاکید مجدد بر واگذاری مترو به دولت، مدعی شده بود "صراحتاً اعلام می‌کنم دولت این آمادگی را به صورت کامل دارد که با هدف دفاع از حقوق مردم و حفظ آرامش و آسایش آنها با قیمتی کمتر از ۴۰۰ تومان برای هر بلیت که سهم مردم از آنها ۱۵۰ تومان و کمتر خواهد بود تمام فعالیت‌های مترو اعم از اقدامات زیربنایی توسعه ناوگان و خطوط و فعالیت‌های جاری و بهره‌برداری را برعهده بگیرد و برای همیشه به ۵ سال جوسازی و فراکنی سیاسی برخی افراد پایان دهد."
 

فرمانده کل بسیج: رفتارهای انسانی و مشفقانه  ماموران اطلاعاتی از مجرمان، تواب می سازد

Posted: 04 Mar 2011 01:28 AM PST

جــرس: فرمانده کل بسیج معتقد است "هر كجا از الگوی اطلاعاتی دفاع مقدس فاصله گرفتیم، ضربه خوردیم، كه نمونه آن را در دوران اصلاحات و برخی حوادث تلخی كه به وقوع پیوست به عینه دیدیم. "


به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی در مراسم یادواره شهدای سازمان اطلاعات سپاه، با تاكید بر عملکرد دستگاههای اطلاعاتی- امنیتی کشور گفت: الگویی كه ما را در نبرد با مخوف‌ترین و پیچیده‌ترین سازمان‌های اطلاعاتی جهان به پیروزی رساند، الگوی اطلاعاتی شهدای جنگ است و هر جا كه توكل بر خدا و مسئله اطلاعات مردمی را فراموش و به الگوهای غربی دلخوش كرده ایم، ضربه خورده‌ایم.


فرمانده کل بسیج با اشاره به خلاء اطلاعاتی كه پس از فروپاشی ساواك در كشور به وجود آمد، گفت "خلاء اطلاعاتی شكل گرفته در كشور، شوروی و آمریكا را به طمع انداخته بود، اما ظرف مدت كوتاهی با همت جوانان غیور، آن‌چنان سازمان اطلاعاتی در كشور به وجود آمد كه پشت سرویس‌های اطلاعاتی مخوفی چون، سیا، موساد، استخبارات عراق و KGB را به خاك مالید. "


سردار نقدی مدعی شد ویژگی عناصر اطلاعاتی ایران "مردمی بودن" آنهاست و گفت: این یك خصیصه منحصر به فرد و استثنایی است كه نظیر آن در هیچ كجای جهان قابل مشاهده نیست. وقتی امام بحث اطلاعات ٣۶ میلیونی را مطرح كرد تحولی عظیم رخ داد و جاسوسان دشمن در هیچ جای ایران احساس امنیت نداشتند و فقط در یك مورد از اطلاعات مردمی، كودتای عظیم نوژه شناسایی شد.


وی هم‌چنین ادعا کرد: "انسانی و مشفقانه بودن"، یكی دیگر از ویژگی‌های سازمان‌های اطلاعاتی ماست و این در حالی است كه در دنیا چهره عناصر اطلاعاتی بسیار مخدوش است.

نقدی افزود: "در نتیجه همین رفتارهای مشفقانه، بسیاری از عناصر دشمن متنبه شده‌اند و نمونه بارز آن را می توان احسان طبری تئوریسین ارشد ماركسیسم در جهان دانست كه با رفتار مشفقانه و اقناعی سربازان گمنام امام زمان توبه كرد و در نقد كمونیسم دست به قلم شد. "


وی "شهادت طلبی" را دیگر ویژگی عناصر اطلاعاتی كشور خواند و گفت: خون شهدای اطلاعات امروز بركت كرده و به ثمر نشسته است و امروز ملت‌های منطقه به پا خاسته‌اند.
فرمانده کل بسیج، کشته شدگان دستگاههای امنیتی- اطلاعاتی را "مظلوم‌ترین شهدا" دانست و افزود: بسیاری از خدمات انجام گرفته توسط شهدای اطلاعات هنوز هم قابل گفتن نیست و آنها غرق در مظلومیت و غربت‌اند.