جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


شعار دادن افراد سپاه داخل مسجد قبا و اختلال در برنامه‌های عادی مسجد- ۳ ویدئو

Posted:



 

 

 

 

مرور خطبه هاي جمعه؛ از درخواست شدت عمل بیشتر در تهران تا مخالفت با اعدام در زاهدان

Posted:

مرور خطبه هاي جمعه؛ از درخواست شدت عمل بیشتر در تهران تا مخالفت با اعدام در زاهدان

سپهر سعادت -


مشهد- علم الهدي: اعتراف كنيد كه تقلب نشده است

 

نوك پيكان حمله علم الهدي در نمازجمعه اين هفته مشهد متوجه طراحان تز حكميت براي برون رفت از بحران سياسي موجود بود.وي در رد حكميت مدعي شد كه اين طرح "از شعارهاي ضد ارزشي و ضد ولايت فقيه در فتنه روز عاشورا هم ناپاکتر است. " علم الهدي طرفداران تز حكميت را به پيروان معاويه و خوارج و لشكر شام تشبيه كرد و مدعي شد كه ولي فقيه به عنوان حجت خدا يعني امام زمان در ايران حكومت مي كند.او با رد پيشنهاد كساني كه مي گويند بايد گذشته را فراموش كرد از اعتراض هاي ميليونها ايراني پس از انتخابات رياست جمهوري به عنوان اغتشاش و فتنه ياد كرد و گفت "مگر مي شود بر گذشته صلوات بفرستيد و مسايل گذشته را فراموش کنيد. "او بدون توجه به اين كه هيچ از رهبران جبش سبز خواهان بازگشت از راه خود نيستند مدعي شد "اشخاصي که با زياده روي و به بهانه تقلب بعد انتخابات زمينه ساز چنين فتنه ها و اغتشاشات بودند، بايد از همان مسير که اين مسايل را مطرح کردند دوباره برگردند و به اشتباه خود اعتراف کنند."وي در نهايت رهبران مخالف دولت را دعوت كرد كه "اعتراف کنند تقلبي در انتخابات رخ نداده و مساله تقلب در انتخابات تنها توهمي در فکر آنان بوده است."

او همچنين در اظهار نظري عجيب پيرامون سقوط يك فروند هواپيماي توپولف در فرودگاه مشهد اين ماجرا را به مسايل عبادي ربط داد و اظهارات يكي از مسافران اين هواپيما را ملاك قرار داد كه گفته بود "زماني كه مي‌خواستيم حركت كنيم 10 دقيقه به اذان صبح باقي مانده بود، همه اصرار كردند كه نماز بخوانند اما خلبان قبول نكرد."علم الهدي بر اساس اين گفته ها نتيجه گرفت كه شايد اگر مسافران نماز مي‌خواندند اين طور نمي‌شد.او پرسيد كه "اصلا سر نماز صبح چرا هواپيما بايد حركت داشته باشد و چرا در جامعه اسلامي هنوز براي فرودگاه ها جا نيفتاده كه زمان نماز بايد پرواز كنسل شود يا به تاخير بيفتد.

 

 

تبريز- مجتهد شبستري: نگران هدفمندسازي يارانه ها نباشيد

سخنان خطيب جمعه تبريز هم با قدرداني از عملكرد دستگاه قضايي براي اجراي حكم اعدام دو نفر از متهمان انتخابات رياست جمهوري آغاز شد." محسن مجتهد شبستري" از سركوب هاي قضايي پس از انتخابات با تعبير قاطعيت ياد كرد و گفت كه اين قاطعيت در برخورد با مسببان و مباشرين حوادث اخير لازم و ضروري است. وي در بخشي ديگر از خطبه خود نيز به طرح هدفمند سازي يارانه ها اشاره كرد و مدعي شد كه اين طرح "نبايد موجب نگراني مردم و به خصوص قشر مستضعف جامعه شود. "مجتهد شبستري براي دلگرمي دادن به اقشار محروم جامعه نيز مدعي شد كه "اگر در خوشه بندي اين طرح نيز اشتباهاتي رخ داده بنا به قول مسوولان امر در آينده و مراحل بعدي قابل جبران بوده و مي توان مابه التفاوت آنرا به خانوارها پرداخت کرد."

 

اصفهان- طباطبايي نژاد:الان دنيا فقط روي شيعه كار مي كند

ادعاي " سيد يوسف طباطبايي نژاد" در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه اصفهان در نوع خود جالب توجه بود.او سخنان خود را با ابراز شعف از گسترش روزافزون تشيع آغاز كرد و با بيان اين كه در گذشته بسياري از مردم نمي دانستند كه شيعه از كلام رسول خدا نشات گرفته مدعي شد كه "الان دنيا فقط روي شيعه کارمي کند."او در توضيخ اين ادعا به ادعاي ديگري متوسل شد و گفت:" در سناي آمريکا 55 ميليون دلار براي مبارزه با شيعه، مکتب اهل بيت(ع)، وابستگان اميرالمومنين (ع) و کساني که درعاشوراي حسيني تربيت شدند درحال سرمايه گذاري است."

خطيب جمعه اصفهان يك ادعاي عجيب ديگر را نيز براي نمازگزاران بازگو كرد و با اشاره به لايحه هدفمند كردن يارانه ها گفت كه "دولت با اين طرح به طورقطع مي خواهد مردم در رفاه باشند و هيچگونه ضرري به مردم نمي رسد."سخن او در شرايطي ابراز مي شود كه بسياري از كارشناسان اقتصادي نزديك به دولت نيز نسبت به تبعات تورمي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها اذعان دارند.

 

شيراز- ايماني: جهان آبستن تحول است

هر چند كه امام جمعه اصفهان در خطبه هاي نماز ابراز اطمينان كرده بود كه با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه هاي هيچ مشكلي براي مردم پيش نمي آيد اما " اسدالله ايماني" امام جمعه شيراز با آگاهي از پيامدهاي تورمي اجراي اين طرح از مسولان خواست كه مراقب باشد زمان اجراي آن به اقشار ضعيف جامعه آسيبي نرسد.خطيب جمعه شيراز در بخشي ديگر از خطبه خود تحولات برخي از جوامع اسلامي مانند غزه،عراق، پاکستان، افغانستان و يمن را يادآور شد و بر مبناي اين تحولات پيش بيني كرد كه جهان آبستن تحول است و كشورهاي اسلامي بايد هوشيار و مراقب باشند

وخامت حال مهدیه گلرو در زندان

Posted:



وضعیت دیگر زندانیان سیاسی نیز نگران کننده است -

شبکه جنبش راه سبز (جرس): خانواده مهدیه گلرو صبح روز گذشته موفق به ملاقات کابینی با او شدند.

به گزارش "گزارشگران وفعالان حقق بشر" -رهانا-  گلرو در این دیدار به خانواده خود گفته است که بیش از ده روز است به عفونت شدید روده مبتلا شده است اما به خاطر نبود دارو و بی‌توجهی مسئولان زندان، بیماری وی روز‌به‌روز وخیم‌تر می‌شود.

وی در این دیدار ضمن تاکید به وضعیت بسیار بد بند ۲۰۹، گفته است: “تعداد زندانیان در بازداشتگاه اوین بعد از عاشورا به قدری زیاد شده که دارو، به ویژه آنتی‌بیوتیک بسیار کم پیدا می‌شود و حتی غذا که کیفیت پایینی هم دارد، به اندازه کافی به زندانیان داده نمی‌شود.”

وی همچنین از سرمای زندان در پی خرابی وسایل گرمایشی خبر داد و گفت: “زندانیان بسیاری به آنفولانزا و سرماخوردگی دچار شده‌اند که به خاطر نبود دارو و تغذیه مناسب، بهبود پیدا نمی‌کنند.”

 خانواده گلرو همچنین از کاهش شدید وزن مهدیه، و بی‌حالی و ناتوانی وی در زمان دیدار خبر دادند.

گلرو که بیش از ۶۰ روز پیش به همراه همسرش بازداشت شده بود، همچنین از ارسال نامه‌ای به بازجویش خبر داد که در آن از عدم تعهد بازجو به قول‌اش شکایت داشته است. وی در این‌باره به خانواده‌اش گفت: “بازجو قول داده بود، وحید را به زودی آزاد کند، در حالی که وی همچنان پس از دو ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برد.”

مهدیه گلرو در مورد انتصاب اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق، به خانواده‌اش گفت: “این اتهام را به هیچ عنوان نپذیرفته و آن را در تعارض کامل با افکار و اندیشه‌های خود می‌دانم.”

همچنین خانواده گلرو خبر دادند که در هفته گذشته به همراه وکیل برای اعلام وکالت به شعبه ۱۲ بازپرسی دادگاه انقلاب مراجعه کرده‌اند، اما بازپرس پذیرش وکالت نامه را منوط به نظر دادستان تهران دانسته است و اعلام کرده که اجازه انجام هیچ کاری را بدون نظر دادستان ندارد.

مهدیه گلرو، عضو شورای دفاع از حق تحصیل است که در حال حاضر اغلب اعضای آن از جمله، مجید دری، ضیا نبوی، شیوا نظرآهاری، پیمان عارف و سعید جلالی‌فر در زندان هستند.

تشدید فشارها بر عبدالله مومنی و شهاب طباطبایی

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): در روزهای اخیر و به دنبال انتقال مسعود باستانی روزنامه نگار جوان به زندان رجایی شهر و محصور ساختن وی در سلولی با حضور 5 قاتل سابقه دار اقدامات ایذایی دیگری نیز علیه سایر جوانان آزادیخواه در زندان اوین صورت گرفته است.

به گزارش میزان، عبدالله مومنی سخنگوی سازمان ادوار تحکیم و از فعالین سابق دانشجویی که در جریان بازداشتهای بعد از انتخابات بازداشت شده بود و پس از مدتها زندان انفرادی و فشارهای روانی سرانجام به شش سال حبس محکوم شده بود در روزهای اخیر مجدداً به بند 209 اوین انتقال یافته است.

همچنین سید شهاب الدین طباطبایی رئیس شاخه جوانان جبهه مشارکت و ستاد88 جوانان در انتخابات نیز که ماه هاست در زندان به سر می برد در روزهای اخیر به کرات از بند 209 به 240 و بالعکس انتقال یافته است

در جریان این نقل و انتقالات کلیه لوازم شخصی و البسه ایشان توسط مسوولان زندان توقیف شده و این دو زندانی در حال حاضر در سرمای سلولهای اوین محبوس هستند.

توقیف لوازم شخصی زندانی که با هزینه شخصی آنها و پس از پایان بازجویی ها و انتقال آنها به بند عمومی توسط خانواده تهیه و پس از گذر از سیستم بوروکراسی و کارشکنی های مسوولان سرانجام در اختیار زندانیان قرار گرفته بود نمایانگر دور جدیدی از اقدامات ایذایی برای محروم نمودن جوانان فعال سیاسی از ابتدایی ترین حقوق در سیستم قضایی است.

این اقدامات در حالی صورت می گیرد که روز پنجشنبه مسوولان زندان اوین حتی با حکم رسمی دادستانی از ملاقات حضوری زندانیان ممانعت نمودند و صراحتا اعلام نمودند که تنها نهاد تصمیم گیرنده در مورد ملاقات زندانیان بازجویان هستند.

گزارش شبکه انگلیسی زبان الجزیره در مورد آرش رحمانی پور

Posted:



ابهام در زمان بازداشت و اتهام اعدام شدگان در ایران

Posted:



گزارشی از بی‌ بی‌ سی‌ فارسی -

 

امام جمعه زاهدان : شاه زماني صداي اعتراض مردم را شنيد كه خيلي دير شده بود

Posted:



اعدام ها امنیت و همدلی نمی آورد -

شبکه جنبش راه سبز (جرس): مولوي عبدالحميد ؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز زاهدان در مسجد مكي اين شهر گفت : پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1357 با قيام و به خواست مردم ايران بود و مانند بسياري از كشورهاي ديگر با كودتاي نظامي اين انقلاب پيروز نشد. و امروز نيز استمرار و بقاي آن به خواست و اراده مردم بستگي دارد.

وي گفت : من آنچه را كه به خير و صلاح ملت و مسئولان و دلسوزانه مي‌دانم بيان مي‌كنم و نبايد سخنان من مورد سوءتعبير قرار گرفته و مغرضانه تعبير شوند. همه ما مسئوليتهايي داريم كه نبايد از زيربار آنها شانه خالي كنيم.

مولوي عبدالحميد گفت : تدبير رهبر فقيد و بنيانگذار انقلاب اسلامي كه توانست همه اقشار جامعه و تفكرات و سليقه‌هاي مختلف و اقوام و مذاهب را حول يك هدف مشترك و يك پيام واحد گردهم آورد و وحدت كلمه و اتحاد مردم موجب پيروزي ملت در برابر يكي از بزرگترين قدرتهاي حكومتي شد. اينك نيز همان اتحاد و وحدت كلمه براي بقاي جمهوري اسلامي لازم است.

وي افزود : جمهوري اسلامي كه به جاي نظام پادشاهي در ايران مستقر شد با راي و انتخاب مردم استقرار يافت و نه با قدرت سلاح و خشونت. هيچ سيستم حكومتي در دنيا با قدرت اسلحه حفظ نشده است بلكه آنچه موجب بقاي حكومتهاست ، گسترش عدالت و حفظ مردم در صحنه است. انقلاب اسلامي نيز با زور اسلحه پيروز نشده است بلكه حضور مردم در صحنه و خواست آنان بوده كه انقلاب را پيروز كرده است امروز نيز خواست مردم و رضايتمندي آنان موجب بقاي نظام است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت : متاسفانه ما دسترسي مستقيم به مسئولان نظام نداريم و اگر مي‌داشتيم من بطور مستقيم اين مسايل را با آنان مطرح مي‌كردم كه بايد آنان چاره‌اي براي بدست‌آوردن و جلب رضايت مردم بيانديشند. نظام نمي‌تواند با يك جناح اصولگرا يا اصلاح‌طلب حفظ شود زيرا در اين كشور گروهها و تفكرات و اقوام و مذاهب مختلفي زندگي مي‌كنند كه بايد همه آنان در قدرت شريك باشند و تنها راه جلب رضايت مردم و ضامن بقاي نظام در شرايط فعلي مي‌تواند تشكيل يك دولت فراگير متشكل از گروههاي مختلف اصولگرا و اصلاح‌طلب و اقوام و مذاهب با سعه صدر باشد.

مولوي عبدالحميد گفت : در بسياري از ممالك شرق و غرب دنيا زمانيكه يك سياست جواب نمي‌دهد آنرا تغيير مي‌دهند . در كشور ما نيز بسياري از سياستها جواب نداده و اعتراضات و مسايلي كه در كشور بوجود آمده است حكايت از مطالباتي دارند كه بي‌پاسخ مانده است. اين اعتراضات بايد شنيده شوند و سياستهاي نادرستي كه موجب آن شده‌اند تغيير يابند.

وي افزود : آنچه قابل تغيير نيست قرآن و احاديث پيامبر است . اما قانون وحي منزل نيست كه قابل تغيير نباشد. بلكه بايد به نحوي قوانين و سياستها را تنظيم و اصلاح كرد كه رضايت همه مردم جلب شود. با كوچكترين انتقاد و سخني نگوييم كه اسلام و نظام در خطر هستند. اسلام و نظام زماني در خطر هستند كه دايره و حلقه براي مردم در آن روزبروز تنگ‌تر شود. اگر اعتراضات به حق پذيرفته شوند و اعتراضات ناحق نيز پاسخ قانع‌كننده‌اي دريافت كنند مشكلات بهتر حل خواهند شد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت : وقتي ما سخني را از سر خيرخواهي و دلسوزي بيان مي‌كنيم و يا از حق و حقوقمان سخن مي‌گوييم اين به معناي زياده‌خواهي نيست . ما مي‌گوييم اگر نظام به اعتراضات و انتقادات اقوام و اهل سنت و اقشار ديگر مردم ايران گوش فرا دهد استمرار آن تضمين مي‌شود و اگر سعه صدر و تحمل وجود نداشته باشد مردم احساس مي‌كنند كه نظام اسلامي نمي‌تواند مشكلات را حل كند.

مولوي عبدالحميد افزود : آنچه موجب نجات و علاج كشور مي‌شود اين است كه هيچكس نبايد خود را بالاتر از انتقاد بداند . در اسلام همه انسانها مسئول هستند و خط قرمزي براي انتقاد سازنده نبايد وجود داشته باشد. بطور معمول دوستان و مشاوران انتقادات را صريح و روشن بيان نمي‌كنند. مشكلي كه شاه داشت نيز همين بود كه دوستان و مشاوران وي اعتراضات و انتقادات مردم را به او نمي‌گفتند و او زماني صداي اعتراضات را شنيد كه ديگر خيلي دير شده بود.

وي گفت : هيچكس نبايد از انتقاد فرار كرده و از آن دوري كند . جمهوريت نظام به معناي حق حاكميت مردم است و اسلاميت آن اين حق و آزادي را بيشتر مي‌كند نه اينكه آنرا محدود نمايد. بنيانگذار انقلاب اسلامي و رهبر انقلاب بارها براين نكته تاكيد كرده‌اند كه مردم ولي نعمت نظام هستند. پس بگذاريم مردم انتقاد كنند. و همه بايد پاسخگو باشند حتي در بسياري از كشورهاي غيراسلامي مردم براحتي از عاليترين مقامات كشور و روساي جمهور انتقاد مي‌كنند . اگر فضاي انتقاد سازنده در كشور وجود داشته باشد تخريب و انفجار فريادهاي مردم بوجود نمي‌آيد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه گفت : پيامبر و خلفاي راشدين از انتقاد استقبال مي‌كردند . حتي يك نفر يهودي حضرت علي را به نزد قاضي منتسب و منتخب وي برد و از وي طلب حق كرد. حضرت علي با وجود آنكه خليفه بود در دادگاه حاضر شد و به دليل اينكه شهادت فرزند براي پدر پذيرفته نشد حكم دادگاه عليه وي و به نفع فرد يهودي صادر شد و حضرت علي با وجوديكه مي‌دانست حق با خودش است حكم دادگاه را پذيرفت . چنين عدالتي موجب مشرف شدن فرد يهودي به اسلام شد و در روايتي ديگر از حضرت عمر خليفه دوم مسلمانان فردي از ميان مردم برمي‌خيزد و شمشيرش را درآورده رو به حضرت عمر مي‌گويد اگر از مسير سنت پيامبر تخطي كردي با اين شمشير تو را به راه راست بازمي‌گردانيم و خليفه خداوند را بخاطر وجود چنين افرادي در جامعه سپاس مي‌گويد. بنابراين نبايد شرايطي فراهم شود كه مردم نتوانند حرف و ديدگاه خود را آزادانه بيان كنند و به مسئولان دسترسي نداشته باشند. زيرا فلسفه حكومت گرفتن حق مظلوم از ظالم و برقراري انصاف و مساوات است.

مولوي عبدالحميد در ادامه با اشاره به افزايش آمار اعدامها در كشور گفت : مسئله اعدامها در كشور ما موجب نگراني مردم شده است. كشور ما از معدود كشورهايي است كه آمار اعدام در آن زياد است. بويژه آمار اعدامها در استان سيستان و بلوچستان از همه استانهاي كشور بيشتر است. در حاليكه اسلام فقط در مورد قتل اجازه قصاص قاتل را آنهم در صورت عدم رضايت اولياي دم داده است و در موارد ديگر راههاي بهتري مانند زندان و ... وجود دارد. اعدام نمي‌تواند مشكلات جامعه را حل كند بلكه بر ميزان مشكلات مي‌افزايد. ( تكبير مردم ) بايد توجه داشته باشيم كه در طول دوران پيامبر و خلفاي راشدين بويژه حضرت علي تعداد اعدامها بسيار معدود و انگشت‌شمار بوده‌اند.

وي افزود : ما در ميان مردم مي‌بينيم كه اين اعدامها آثار مثبتي نداشته‌اند و درخواست خيرخواهانه و دلسوزانه ما اين است كه براي اين مسئله چاره‌جويي شود زيرا اعدام نمي‌تواند امنيت و همگرايي و همدلي رابيشتر كند . (تكبير مردم )

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت : مطلب ديگري كه موجب نگراني مردم شده است اعتراف گرفتن با اعمال فشار و شكنجه است كه چنين پديده‌اي را نه اسلام و دين قبول دارد و نه قانون اساسي ( تكبير مردم ) . ما مي‌گوييم بايد قانون اجرا شود و مسئولان نيز مجري قانون باشند.

مولوي عبدالحميد در بخش پاياني سخنان خود به مشكلات مرزي و معيشتي مردم استان سيستان و بلوچستان اشاره كرد و گفت : اين استان كشاورزي و دامداري و صنعت قابل توجهي ندارد و مردم از طريق مرزها امرار معيشت مي‌كردند. با بسته شدن مرزها مشكلات مردم چند برابر شده است و نرخ بيكاري نيز افزايش يافته است تا آنجائيكه برخي از مردم حتي قدرت خريد نان را ندارند.و هر چه ميزان فقر بيشتر باشد فساد و ناامني در جامعه بيشتر خواهد شد. و مسئولان بايد با درايت و تدبير مرزها را باز كنند تا مردم زندگي راحتي داشته باشند

اختصاصی جرس / سعید لیلاز و ساسان آقایی ممنوع ملاقات شدند

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): ساسان آقایی و سعید لیلاز ممنوع الملاقات شدند.


به گزارش جرس، با وجود اینکه دادستانی مجوز ملاقات با خانواده را به این دو روزنامه‌نگار زندانی داده بود، اما مامورین زندان اوین به صورت خودسرانه و به بهانه‌ همکلام شدن این دو هنگام اعزام به سالن ملاقات از ملاقات با خانواده‌هایشان منع کردند.

 

امام جمعه ارومیه : جنازه اعدام شدگان را در خیابانها بچرخانید!

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): غلامرضا حسني امام جمعه ارومیه ، در خطبه هاي نمازجمعه امروز ابن شهر گفت: تمنا و خواهش ملت اين است که فرامين رهبر معظم انقلاب اسلامي را به سمع ملت ايران برسانند و چشم فتنه را از بيخ و بن برکنند.


 به گزارش جرس وی، با اشاره به اعدام دو نفر و محکوميت 11 نفر ديگر گفت: بايد براي جلوگيري از آشوبها، جنازه هاي اعدام شده ها در خيابانهاي تهران در مقابل ديد عموم قرار بگيرد.


وي افزود: اين زباني که به جاي جمهوري اسلامي، جمهوري ايراني مي گويد بايد کنده شود و قلوب داغدار خانواده هاي شهدا و دلسوزان انقلاب با اعدام آنهايي که به عاشوراي حسيني اهانت کردند، درمان مي يابد.
امام جمعه اروميه گفت: ايران براي فتنه گران جا ندارد بايد اينها بروند اگر اين افراد بمانند نماز مقدس جمعه را آلوده مي کنند، اينها افرادي هستند که در نماز جمعه تهران رقصيدند، اينها در ايران ماندني نيستند.

آیت الله امینی : جوانان عدالت می خواهند نه وعده

Posted:



اگر اين نظام برود، و نظامي مي‌آيد كه به صغير و كبير شما رحم نمي‌كند. -

شبکه جنبش راه سبز(جرس): آيت‌الله اميني با بيان اينكه دهه فجر، دهه عظيمي بود و در تاريخ اسلام و تاريخ ما كمتر چنين جرياني سابقه داشت، تاكيد كرد: حضرت امام زماني به ايران آمد كه ايران خرمني از آتش بود و هر چند شاه فرار كرده بود؛ اما دولت ديكتاتور با كمال قدرت بر سر كار حضور داشت.

 

به گزارش ايسنا، اميني كه در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه قم سخن مي‌گفت، افزود: كسي باور نمي‌كرد به امام اجازه داده شود به فرودگاه مهرآباد بيايد، ورود امام نيز از تائيدات الهي بود.

 

وي در ادامه با اشاره به حوادث اخير و توطئه‌ دشمنان اظهاركرد: ما در طول اين سي سال با انواع مشكلات مواجه بوديم و توطئه‌هاي اين‌چنيني نيز اوايل انقلاب وجود داشت كه با رهبري امام خميني (ره) و امروز نيز با رهبري خلف صالح امام خنثي شده است.

امام جمعه موقت قم با بيان اين كه نگهداري انقلاب به مراتب از اصل آن نيز دشوارتر است، افزود: انقلاب در زمان محدودي به وجود مي‌آيد و تمام مي‌شود ولي حفظ آن سخت است و ما بايد سعي كنيم اين امانت را به هر طريق ممكن نگه داريم.

وي ادامه داد: اگر بخواهيم اين امانت را حفظ كنيم بايد با تمام توان و قدرت از ولي فقيه حمايت كنيم.

اميني هم‌چنين با بيان اين مطلب كه ولايت فقيه ركن اين نظام است و اگر ركن نباشد، ديگر كاري ساخته نيست، تصريح كرد: امروز دشمنان ولايت فقيه را مورد هجمه قرار داده‌اند؛ از اين رو وظيفه همه‌ ما حمايت همه‌جانبه از ايشان است و بايد در اين مسير با كمال جديت تلاش كنيم.

وي در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه با بيان اين مطلب كه صدا و سيما بايد در اين دهه دستاوردهاي انقلاب را براي مردم تبيين كند، افزود: چون عده‌اي از مردم ما رژيم سابق را درك نكرده‌اند و خبري از آن ندارند مسئولان بايد در اين دهه در برنامه‌هاي صدا و سيما امكانات آن زمان را با امروز مقايسه كنند و اين مقايسه نيز بايد با صداقت بيان شود و لازم نيست آمار اغراق‌آميزي عنوان شود؛ گفتن واقعيات خود گوياي همه چيز است.

وي ادامه داد: مسئولان بايد تلاش كنند كمبودها و مشكلات برطرف شود و اين درست نيست كه عده‌اي بگويند نظام بايد از بين برود تا مشكلات رفع شود؛ نبايد فريب تبليغات دشمن را خورد. مطمئن باشيد اگر اين نظام برود، نظام مطلوب شما نمي‌آيد و نظامي مي‌آيد كه به صغير و كبير شما رحم نمي‌كند.

اميني در ادامه با اشاره به اينكه اين نظام، نظام اسلامي است و بايد اسلام در همه جهات هم تحقق يابد، افزود: مسئولان بايد جديت به خرج دهند تا آرمان‌هاي انقلاب تحقق يابد.

امام جمعه قم ادامه داد: جوانان عدالت مي‌خواهند و نه وعده‌ عدالت در بخش‌هاي مختلف، هم‌چنين بايد قانون در دستگاه قضا، ادارات، بازار و در همه جا رعايت شود.

وي در پايان تذكر داد كه در ايام دهه فجر و جشن‌هايي كه برگزار مي‌شود بايد حرمت ماه محرم و صفر را نگه داريم و كاري نكنيم كه دل امام حسين (ع) و حضرت زينب (س) را به درد آوريم.

انتهاي پيام