جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


مجموعه دو جلدی سوگنامه رهبر معنوی جنبش سبز

Posted:



 این صفحه در حال تکمل است جلد دوم تا دقیقی‌ دیگر اضافه خواهد شد

  Montazeri
 

           جلد اول سوگنامه

pdf MS Word

 

نماهنگی برای چهلمین روز از دست دادن پدر معنوی جنبش سبز، آیات ا... منتظری

Posted:



چهل روز گذشت از نبودنت،یادت اما چون سرو سبز است...چشمه اندیشه ات همچنان جاری است ... آینده رنگ تو را خواهد داشت

 

لینک برای دانلود- با حجم کم

پدر معنوی جنبش سبز.gp

 

لینک برای دانلود- با کیفیت بالا

پدر معنوی جنبش سبز.gp

آقای یزدی کدام اسلام؟!

Posted:



اعظم طالقاني -

 

هُوَالْسّميعُ الْعَليمْ

ضُرِبَتْ عَلَيهِمُ الذِّلَّهُُ أَينَ ما ثُقِفُوا إِلاَّ بِحَبلٍ مِّن اللّهِ وَحَبلٍ مِّنَ النّاسِ وَ بآؤُوا بِغَضَبٍ مِّنَ اللّهِ وَ ضُرِبَت عَلَيهِمُ المَسكَنَهُُ ذلِكَ بِأَنَّهُم كانُوا يَكفُرُونَ بِآياتِ اللّهِ وَ يَقتُلُونَ الْأَنبِياءَ بِغَيرِ حَقٍّ ذلِكَ بِما عَصَوا وَّكانُوا يَعتَدُون. (آل‌عمران،112).

 

هركجا يافته شوند به خوارى دچار شده‏اند مگر آنكه به ریسمان خدا و ریسمان مردم چنگ زنند و به خشمى از خدا گرفتار آمدند و [مهر] بينوايى بر آنان زده شد اين بدان سبب بود كه به آيات خدا كفر مى‏ورزيدند و پيامبران را بناحق مى‏كشتند [و نيز] اين [عقوبت] به سزاى آن بود كه نافرمانى كردند و از اندازه درمى‏گذرانيدند

 

جناب آیت‌الله آقای یزدی کدام اسلام؟!

آقای یزدی، رئیس جامعة مدرسین حوزة علمية قم، در دیدار مدیران صدا و سیما، مطالبی را اظهار داشتند که از نظر افکار عمومی در رابطه با آن مطالب، نیاز به پاسخ متقنی است تا از هرگونه تحریف حقایق، جلوگیری شود. سعی داریم در اين مجال كوتاه به برخی از نکات در مطالب ایشان پاسخ دهیم كه پاسخ تفصيلي، به زمان و شرایط وسیع‌تری نیاز دارد:

 

1.        آقاي هاشمي، در اين ديدار با تکرار سخنان و مواضع خود در خطبه‌هاي نماز جمعه گفته است: «در شرايط امروز نيز براي برون رفت از وضعيت کنوني راه‌حل‌هايي به ذهن من مي‌رسد که با توجه به تجربياتم در خطبه‌هاي نماز جمعه نيز آن را مطرح کرده‌ام.» ... سؤال من از آقاي هاشمي اين است که تجربة شما در کجا به دست آمده؟ رهبري تکليف را در نماز جمعه مشخص کردند ... .

2.        امروز بحث رياست ‌احمدي‌نژاد يا موسوي نيست، بحث براندازي نظام و اسلام است و اين موضوع براي هيچ کسي مخفي نيست ...  .

3.        نظام اسلامي قوي‌تر از اين است که با اين مسائل سرنگون شود ... .

4.        دشمنان نيز صراحتاً از آشوبگران حمايت کردند و هزينه هاي گزافي را براي اين امر اختصاص دادند.

5.        رهبري تکليف را در نماز جمعه مشخص کردند، نماز جمعه شما راهگشاتر بود براي مردم يا نماز جمعه رهبري؟... .

6.        من حضوراً به آقاي هاشمي گفتم شما چرا در امور دخالت مي کنيد خود قوه قضائيه به اين مسائل رسيدگي      مي کند ... .

7.        «آقاي هاشمي شما خودت منصوب رهبري هستي و رسميت کار شما در مجمع با نصب معظم له است و بايد سمت رهبري را هم به کار ببريد.»

8.        اما من مي خواهم بگويم دشمنان انقلاب هيچگاه دست از سر ما و امام و رهبري برنخواهند داشت و تا حاکميت اسلام وجود دارد توطئه و خصومت دشمنان نيز وجود خواهد داشت ... .

9.       ما دل مان نمي خواهد وضعيتي که براي آقاي منتظري پيش آمد براي شما هم پيش بيايد، نظام با کسي تعارف و شوخي ندارد و اين انقلاب نيز به سادگي به دست نيامده که به سادگي از دست برود. وي گفت؛ وقتي امثال ايشان اين گونه برخورد مي کنند ما نمي دانيم تکليف مان چيست؟ ... .

 

در ارتباط با اين سخنان چند نکته مهم متصور است:

                  أ‌-          بنابر اذعان تاريخ و سوابق(!)، براي اهل نظر كاملاً محرز است كه اهليت سياسي آقاي هاشمي ارجح بر ديگران است.بنابر شواهد بسياري، آقاي هاشمي نسبت به اكثر مسئولين بر شرايط فعلي اشراف بيشتري دارد، اگر ايشان مسير خطايي را طي كرده باشد بسياري از افراد و عملكردها زير تيغ تيز سؤال است.

                 ب‌-         اگر «بحث بر سر براندازی نظام و اسلام است...!» چه کسی برانداز است؟ آنان که حقوق مادی، جانی، فکری و معنوي ملتي برایشان ارزش ندارد؟!، یا آناني که از پیامبر(ص) و علی(ع) پیروي می‌ كنند؟!.

                 ت‌-         اگر معتقدیم که نظام اسلامی قویتر از آنست که با این مسائل سرنگون شود چرا شما این اندازه اظهار نگرانی می‌کنید؟! تا آنجاکه سخنان رئیس مجلس خبرگان را در نمازجمعه برنمی‌تابید!.

                 ث‌-         مگر نه این است که سراسر قرآن و نهج البلاغه دغدغه ها و نگرانی ها از بي تفاوتي مسئولین جوامع نسبت به حقوق حقه مردم حكايت مي كند؟! مگر ناله‌ها و فریادهای علی(ع) غیر از این بود!؟ چگونه است كه اگر ملتی با نهايت متانت و مسالمت،‌ جویای حقوق طبیعی‌اش باشد «آشوبگر» تلقی می‌شود؟! اگرچه هنگامی که بستری فراهم مي شود عده‌ای هم با سرخوردگی‌های سی‌ساله عکس‌العملی خواهند داشت! و موجب ماهي گيري بيگانگان از آب گل آلود مي شود، چرا آب را گل‌آلود کرده اید!؟ شما كه سالها بر مسند قضا تكيه زديد چگونه به خود اجازه مي دهيد مردمی را که از 25خرداد تاکنون عزیزانشان را كه در زندانها هستند یا کشته شده‌اند، آشوبگر خطاب كنيد؟!. آشوبگران کسانی هستند که حق و جان و مال و امنیت مردم را به رسمیت نمی‌شناسند و با ایجاد رعب و وحشت و ... می‌خواهند جامعه را نسبت به حقوق حقه‌شان بی‌تفاوت کنند. ما تاكنون نشنیده ایم که حضرتعالي در مقابل مبالغ هنگفتی که از بیت المال مردم مفقود شده، دم بزنید و معترض باشید؟!

                 ج‌-         چگونه است که همگی صرفاً به سخنان مقام رهبري در اولین نماز جمعة پس از انتخابات اشاره می‌کنید در حالي كه ایشان از آن تاریخ تاکنون بارها مطالبی را مطرح کرده اند که بعضاً با سخنان آن روز متفاوت بوده است(به نظر شما چه کسانی مایلند رابطة مقام رهبری با آقای هاشمی دچار مشکل شود؟!).

                 ح‌-         اگر رئیس مجلس خبرگان بنابر موقعيت حقوقي خود و رفاقت پنجاه ساله با مقام رهبری، حق دخالت در امور را ندارد پس چه كسي دارد!؟. هنوز حافظة ملت ايران فراموش نكرده است که پس از رحلت حضرت امام، آقای هاشمی بود كه رهبری ایشان را مطرح کردند و خبرگان نيز تأييد كردند!.ا

                 خ‌-         با نظر شما كاملاً موافقم كه عموم مسئولين و خصوصاً اعضاي خبرگان كه بايستي ناظر بر رهبري باشند منصوب رهبري نيز هستند!! مثلاً اعضاي شوراي نگهبان، ائمه جمعه و ... .

                  د‌-          از حاکمیت اسلام مي گوييد ولي به ياد داشته باشيد آن تعریفی که شما از اسلام دارید آن تعریفی نیست که ما با آن انقلاب کرديم!، اسلامي كه توجه دادن مسئولین به حقوق ملت را متذكر است و نمی‌پذیرد که کسی از حقوق مردم دم بزند و مردم را تقسیم کند، و جامعه را پاره پاره کند.

 

بدانيد!

همة کسانی که دراین آب و خاک متولد شده‌اند حق حیات دارند و حق دارند از نعمات این سرزمین بهره گیرند. این حکم خداست که از کلامش استنباط می‌شوند و اجرای قسط را عدالت می‌دادند. علی(ع) هم همين گونه امور را اداره می‌کردند. بنابراین حاکمیت اسلام از دید ما که انقلاب کردیم رسیدن مردم به حقوق حقه‌شان است.

این بود و خواهد بود تعریف اسلام از کتاب خدا و سنت، با همین نگاه ملت شكنجه گاههای رژیم شاهنشاهی را تحمل کرد و خواهان تغییر رژیم شد. نه خس و خاشاک خواندن مردم! نه آنكه مقبولیت از او باشد و مشروعیت از خدا، بلکه اگر به این معتقد نباشیم که ذات باریتعالی تجلی ناس و ناس تجلی حضرت حق است توحید و اسلام، تعریفي تهی از هویت الهی خواهد داشت. همین می‌شود که امروز حفظ نظام بدون چنگ زدن به ریسمان الهی و ناس اصل مي شود!. گو اينكه شأن نزول آية صدرالذكر دربارة بني اسرائيل است وليكن حكم آن تعميم دارد.

                  ذ‌-          اگر وضعیتی که برای آیت الله العظمي منتظری پیش آمد برای هر کس ديگري هم پیش آید، افتخار و سرافرازی در پيشگاه خدا و مردم است. هرکه بر ریسمان خدا و مردم چنگ زند چنین افتخاری نصیبش می‌شود.

نديديد كه بیش از سه میلیون نفر از مردماني كه صلحاي بيشماري را نيز در بين خود داشت(و با تمام مشکلاتی که برای عده اي جهت شركت در مراسم تشييع آن بزرگوار به وجود آمد) در تشییع جنازه‌اش شرکت کردند و گریستند و خود را یتیم یافتند. بله حساسیت برای حق خدا و مردم چنین افتخاری دارد. نه تشنگي برای قدرت!.

مراقب باشید که نسبت به مرجع تقلید ملت شريف ایران، حضرت آيت الله العظمي منتظري حرمت شکنی نکنید. اگر نمی‌دانید پس سخن نگویید و بستر بروز تشنجات را افزایش ندهید اگر می‌دانید تجاهل هم نكنيد كه در شأن شما نيست!... .

 

اللهم الجعل عواقب امورنا خيرا

تهران، هفتم بهمن ماه 1388

وکیل آرش رحمانی پور: حکم اعدام مخفیانه اجرا شده است

Posted:



حتی پس از اجرا هم خانواده را در جریان قرار ندادند -

جنبش راه سبز (جرس): وکیل آرش رحمانی پور که امروز به اتفاق محمد رضا علیزمانی اعدام شد ، اعلام کرد: حکم اعدام به صورت مخفیانه اجرا شده و حتی بعد از اجرای حکم نیز به خانواده رحمانی پور اطلاع نداده اند.
 

نسرین ستوده در گفت وگو با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: پدر آرش حتی تا امروز ظهر در تماس تلفنی که با من داشت از اجرای حکم اطلاع نشد. این نشان می داد که نه تنها حکم مخفیانه اجرا شده است بلکه حتی پس از اجرا هم خانواده را در جریان قرار ندادند. این درحالی است که قانون اجرای احکام مربوط به اعدام قوه قضاییه را ملزم می کند که در زمان اجرای حکم به خانواده اطلاع بدهد تا تشریفات قضایی و قانونی را پیش بینی کنند تا با حضور متهم و وکلا حکم اجرا شود. تمام این تشریفات در مورد موکلم آقای رحمانی پور نادیده گرفته شد تا به سرعت برق و باد اعدام شود و فقط پس از اجرای حکم خبر را در رسانه ها اعلام کردند.

وی با بیان اینکه به عنوان آرش رحمانی پور از خبر اعدام ناگهانی وی شوکه شده است ، تاکید کرد: به موجب قانون هیچ حکمی قبل از ابلاغ قابلیت اجرا ندارد. این حکم مخفیانه صادر شد و مخفیانه دور از کسانی که باید اطلاع داشته باشند برای اجرا رفت و پس از اجرا پایگاه اطلاع رسانی دادسرا آن را اعلام کرد. هیچ دلیلی جز ایجاد رعب و وحشت در این پرونده برای صدور حکم آرش وجود نداشت. آرش بر خلاف مطلبی که در پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی انقلاب اعلام شده در ماجراهای پس از انتخابات بازداشت نشد. او در فروردین سال جاری و دوماه قبل از انجام انتخابات و در منزل خودش بازداشت شد و در زمان دستگیری بیش از ۱۹ سال نداشت. بسیاری از اتهاماتی که علیه آرش مطرح شد مربوط به زمانی بود که کمتر از ۱۸ سال داشت. بنابراین به طور قطع ویقین پرونده آرش از پرونده های اعدام های زیر ۱۸سال است که اعلام شده و این بار اعدام زیر ۱۸ سال از بین متهمان سیاسی قربانی گرفت. در تمام طول بازداشت و محاکمه علیه وی فشارها و وعده و وعید های فراوانی در جریان بود. از ابتدا خواهر آرش بازداشت شد. دو ماه خواهر آرش در بازداشت بود. پس از آن با قرار منع تعقیب آزاد شد اما فشارهایی که در زمان بازداشت تحمل کرده بود منجر به از دست دادن فرزندش شد. آرش در تنها ملاقاتی که من به مدت ربع ساعت با وی داشتم به من گفت که در دو تا بازجویی خواهرش را روبروی او گذاشته اند و گفتند که اگر می خواهد آزاد شود باید به اعتراف هایی که از او درخواست می شود اقرار کند. همین طور به من به عنوان وکیل انتخابی آرش هرگز اجازه شرکت در محاکمه داده نشد. در جلسه ای که مرداد ماه دادگاه آرش تشکیل شد من برای شرکت در جلسه دادگاه اصرار کردم. این موضوع باعث شد ماموران امنیتی من را تهدید به بازداشت کنند و سپس با اخذ پروانه وکالت من آن را صورت جلسه کردند و بعدا پروانه را به من برگرداندند

نسرین ستوده توضیح داد: در نامه ای که همان زمان به رییس قوه قضاییه نوشتم عنوان کردم که اگر علیه وکلا چنین فشارهایی اعمال می شود علیه خود متهمان چه فشارهایی وارد می شود. درهمان جلسه که حضور من به این ترتیب جلوگیری شد از پدر آرش خواستند که آرش را متقاعد کند که جلوی دوربین قرار بگیرد و وقتی با مقاومت پدر مواجه شدند تهدید کردند که اگر آرش را وادار به اعتراف نکنی همان جا خودش را بازداشت می کنند. بنابراین یک سوال وجود دارد: اگر آرش مرتکب چنین جرم سنگینی شده بود که مستوجب مجازات اعدام باشد این فشارها علیه آرش چه ضرورتی داشت. که با اعمال این فشارها او را وادار به اعتراف به کارهای ناکرده بکنند؟ بنابراین به دلایل مختلف حکمی که صادر شده کاملا غیرقانونی، غیرعادلانه و غیرمنصفانه است.

ستوده با توجه به نقش سعیدمرتضوی و لزوم بازبینی درچنین پرونده هایی به دلیل اتهاماتی که هم اکنون در گزارش مجلس علیه وی وارد شده گفت: من که یک بار اجازه مطالعه پرونده را پیدا کردم متوجه شدم که اساسا قرار مجرمیتی در پرونده نیست. دوم آنکه کیفرخواست آرش در یک روند غیرمعمول توسط آقای مرتضوی که در آن زمان دادستانی تهران را به عهده داشت امضا شده بود. اگر پرونده اتهامی آقای مرتضوی در دادسرای انتظامی قضات به موجب گزارش کمیته ویژه مجلس در جریان است، بنابراین باید جلوی اجرای کلیه احکامی که به استناد کیفرخواست صادره توسط ایشان صادر شده جلوگیری شود. من از این فرصت استفاده می کنم و نگرانی خودم را نسبت به بقیه احکام اعدامی که صادر شده اعلام می کنم. نسبت به موکل خودم آقای رضا خادمی و نسبت به اجرای حکم یعقوب پرکار طبیعی است که جامعه باید هوشیار باشد و من نگران اجرای حکم اعدام در مورد موکلانم هستم.

وکیل آرش رحمانی پور افزود: پدر آرش حتی تا امروز ظهر در تماس تلفنی که با من داشت از اجرای حکم اطلاع نشد. این نشان می دهد که نه تنها حکم مخفیانه اجرا شده است بلکه حتی پس از اجرا هم خانواده را در جریان قرار ندادند. این درحالی است که قانون اجرای احکام مربوط به اعدام قوه قضاییه را ملزم می کند که در زمان اجرای حکم به خانواده اطلاع بدهد تا تشریفات قضایی و قانونی را پیش بینی کنند تا با حضور متهم و وکلا حکم اجرا شود. تمام این تشریفات در مورد موکلم آقای رحمانی پور نادیده گرفته شد تا به سرعت برق و باد اعدام شود و فقط پس از اجرای حکم خبر را در رسانه ها اعلام کردند.

ستوده در پایان گفت: فکر می کنم این احکام تنها برای ایجاد رعب ووحشت صادر شده بود. پس از ماجرای عاشورا و ترسی که در حاکمیت ایجاد شد به صورت عجولانه به اجرای این احکام رو آوردند و شبانه روز قضات را به صدور احکام سنگین تشویق و موظف می کردند. حتی طرحی را گفتند به مجلس می بریم که به موجب آن در ظرف پنج روز احکام اعدام قابلیت اجرا پیدا کند.
 

.سناتورهای آمریکایی: اوباما ایران را در ماه ژانویه تحریم کند

Posted:



 جنبش راه سبز (جرس): 9 سناتور دموکرات و جمهوریخواه از جمله سناتور جان مک کین، رقیب انتخاباتی اوباما و نیز سناتور دموکرات چاک شومر روز چهارشنبه (27 ژانویه) با ارسال نامه ای از باراک اوباما خواستند که برای تحریم ایران منتظر قطعنامه شورای امنیت نباشد.

این سناتورها نوشته اند که چین به احتمال زیاد با تحریم های جدی مخالفت خواهد کرد.

آن می گویند بیم دارند که منافع مالی کوتاه مدت چین در ایران، مانع از یافتن راه حلی دیپلماتیک برای مناقشه اتمی ایران شود.

چین به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد، اعلام کرده است که این نهاد در ماه ژانویه تحریمی را علیه ایران بررسی نخواهد کرد.

به گزارش بی بی سی، سناتورهای آمریکایی خواهان این شده اند که باراک اوباما در ماه ژانویه با استفاده از اختیاراتی که کنگره پیشتر به کاخ سفید داده، مجازات های تازه ای علیه ایران در نظر بگیرد.

این در حالیست که تعدادی از نهادهای بازرگانی آمریکا روز سه شنبه (26 ژانویه) به کاخ سفید هشدار دادند که تحریم های "گسترده" مد نظر کنگره علیه ایران، منافع ملی ایالات متحده را به خطر خواهد انداخت.

9 سازمان از جمله اتاق بازرگانی، انجمن ملی تولیدکنندگان و نیز شورای تجارت خارجی آمریکا با ارسال نامه ای به کاخ سفید، درباره پیامدهای این تحریم های یکجانبه که کنگره با تصویب آن چندان فاصله ای ندارد، "عمیقا" ابراز نگرانی کرده اند.

هری رید، رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنای آمریکا می گوید، طرح کنگره که تحریم بنزین وارداتی ایران را نیز در بر می گیرد، تا چند هفته دیگر در صحن سنا بررسی خواهد شد.

باراک اوباما پیشتر اعلام کرده بود در صورتی که ایران تا پایان سال میلادی 2009 میلادی خط مشی اتمی اش را تغییر ندهد، این کشور با تحریم های تازه ای مواجه خواهد شد.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز به دفعات هشدار داده است که ایران با تحریم های "فلج کننده" روبرو خواهد شد.

سناتورهای آمریکایی حال از رئیس جمهوری آمریکا خواسته اند که به این وعده ها عمل کند.

آن ها جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی و حمایت آمریکا از حقوق بشر و "آرمان های صلح آمیز" مردم ایران را برای منافع ملی آمریکا مهم دانسته اند.
 

مسجد قبا همچنان در التهاب؛اقدام غیر شرعی مدعیان ولایت در خانه خدا

Posted:



جنبش راه سبز (جرس): سایت مرجع سبز گزارش داده است:دیشب را می توان یکی از متفاوت ترین شب های مسجد قبا دانست.

گرچه تا به امروز و پس از گذشت بیش از ده روز از بازگشایی مسجد قبا در شهر شیراز، چهره های شناخته شده (که بعضا سن و سالی هم داشتند)، تحت عنوان جوانان ولایتی به مسجدقبا می آمدند و با ماندن در شبستان مسجد و شعرخوانی و سر دادن شعار، اخلال جدی در نظم برنامه های این مسجد ایجاد می کردند (به عنوان نمونه می توان به برنامه مطالعه طلاب اشاره کرد که این جمع با اصرار بر شعار دادن و شعرخوانی و تجمع، مشکلاتی را برای برگزاری آن ایجاد کردند) و بعضا درگیری هایی را ایجاد می نمودند، اما دیشب نیروهای وابسته به برخی نهادها تمامی توان خود را بسیج کرده بودند تا با حضوری به قول خود عاشورایی و پرشور، استارت تشکیل پایگاهی با نام “بحر ولایت” را بزنند.

از ظهر دیروز در سطح شیراز و در میان مردم، پیامک هایی با یک شماره ارسال کننده تبلیغاتی منتشر شده بود که از طرف جونان ولایت مدار شیراز، مردم را جهت حضور در مراسم تاسیس پایگاه مقاومت بسیج “بحر ولایت” دعوت می کرد. هماهنگی های سازماندهی شده ای نیز بنا به برخی شنیده ها صورت گرفته بود تا بتوان نیروهای بسیج مقاومت برخی پایگاه ها را وارد مسجد قبا نمود.

کسانی که تا دیروز تمامی تلاش خود را بر ناشناخته ماندن گذاشته بودند و از اینکه وابستگی شان به نهادی خاص علنی شود ابا داشتند، دیشب با لباس داخل مسجد قبا شدند تا در حضور تنها یک روحانی همسو مراسم به قول خود تشکیل پایگاه مقاومت خودساخته “بحر ولایت” را برگزار کند.

مراسم دیشب اما با اقامه نماز مغرب و عشاء به جماعت شروع شد و پس از آن نیز، حجت الاسلام و المسلمین ترابیان به سخنرانی پرداخت. موضوع سخنرانی دیشب، بیشتر معطوف به اهمیت استقامت و صبر و بردباری (به خصوص در اجرای فرامین الهی) بود. در پایان نیز حجت الاسلام و المسلمین ترابیان با اشاره به این نکته که بنا به دستور رهبری، رئیس قوه قضاییه و دبیر شورای عالی امنیت ملی و به استناد مصوبه وزارت کشور، مسجد قبا پس از اینکه به خاطر سوتفاهماتی که ایجاد شده بود پلمپ گردید، دوباره فک پلمپ شده و به متولی سابق خود برگردانده شد، متذکر شد که انجام هرگونه اقدامی و ایجاد هر جایگاهی در یک مسجد، شرعا و قانونا، نیازمند کسب رضایت و هماهنگی با متولی و هیئت امناء و امام جماعت آن مسجد است.

او سپس بر این نکته تاکید کرد که اکنون متولی، رئیس هیئت امناء و امام جماعت اصلی این مسجد، آیت الله سیدعلی محمد دستغیب بوده و بدون رضایت ایشان، انجام هر فعالیتی و ایجاد هر جایگاهی، قانونا و شرعا مجاز نیست.

حجت الاسلام و المسلمین ترابیان هم چنین در ادامه، با بیان این نکته که مساله گفته شده، نظر اجماعی تمامی فقها و مراجع تقلید است، حاضرین و به خصوص “مهمانان عزیز” مسجد را نصیحت نمود که از انجام هرگونه فعالیتی بدون کسب رضایت متولی مسجد (که هم چنان که گفته شد غیرشرعی است)، بپرهیزند. حجت الاسلام و المسلمین ترابیان، سخنرانی خود را با ذکر مصیبت خاندان عصمت و طهارت به پایان برد.

اما سخنان حجت الاسلام و المسلمین ترابیان و دست نوشته ای که از طرف مسئولین مسجد قبا بر روی دیوار محراب این مسجد نصب شده بود، هیچ تاثیری نداشت و هم زمان با پایان یافتن سخنرانی، جمعیت بسیجی شرکت کننده، در قسمت انتهایی مسجد تجمع کردند و این بار گردانندگان برنامه که در میان شان چهره های شناخته شده ای نیز وجود داشت، به نحو بسیار مشهودتری به سازماندهی جمعیت پرداختند و در نهایت، جمعی حدودا ۲۰۰-۳۰۰ نفره تشکیل شد تا پایگاه بسیج مقاومتی که عنوان “بحر ولایت” را داشت، در این حضور پرشور مردم شیراز، افتتاح گردد.

همین موقع بود که طلاب و نمازگزارن قدیمی مسجد که معترض به اقدامات خودسرانه افرادی بودند که دیشب بالاخره پس از گذشت چند ماه از اعمال بر فشار بر آیت الله دستغیب، ماهیت و وابستگی تشکیلاتی خود را نمایان ساخته بودند، در قسمت ابتدایی و حیاط مسجد قبا باقی ماندند و شروع به فرستادن صلوات کردند. فضا به گونه ای شده بود که جمعیت قسمت ابتدایی مسجد صلوات می فرستادند.

دقایقی که گذشت و جمعیت موسوم به بحر ولایت، دیدند طلاب و اهلی قدیمی مسجد قبا از ختم صلوات منصرف نمی شوند، در پاسخ به صلوات های ایشان، شعارهای مرگ بر منافق و حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست را سر دادند. در همین حین چند نفری از بسیجیان حاضر در مسجد، که به شدت معترض به صلوات فرستادن ها بودند، نیز عصبانی شده و قصد ایجاد درگیری داشتند که در پی بروز این اتفاقات، فضا برای دقایقی ملتهب شده و در نهایت، مسئولین مسجد از پشت بلندگو، تمامی “بچه های مسجد” را دعوت نمودند تا بنا به گفته آیت الله دستغیب از هرگونه درگیری بپرهیزند و شبستان مسجد را ترک نمایند.

در این هنگام، اما اتفاقاتی دیگر نیز روی داد. مسئول حاضر در مراسم، با مسئولین مسجد وارد گفتگوی کوتاهی شد و سپس به میان جمعیت بسیجیان بازگشت و برای چند دقیقه سخنرانی کوتاهی کرد. او در سخنان خود، با اعلام خبر تاسیس پایگاه مقاومت بحر ولایت در مسجد قبا، بر این نکته تاکید کرد که این مسجد پایگاه همه ایثارگران است و نباید و نمی گذاریم که اینجا جایگاه منافقین شود.

این سخنان، اعتراض یکی از افرادی که در کنار جمعیت ایستاده بود (و از نمازگزاران قدیمی مسجد قبا بود) را برانگیخت و همین امر موجب شد تا بسیجیان حاضر واکنش نشان داده و فضا برای دقایقی مجددا ملتهب گردد.

پایان سخنرانی و ترک مسجد از طرف او و برخی اطرافیانش اما، هم زمان با شروع مراسم شعرخوانی و شعار دادن جمعیت موسوم به بحر ولایت گردید. جمعیت حاضر مطابق معمول شب های گذشته شعارهای خود را تکرار کرده و در خلال اشعاری که می خواندند (دادند بیانیه به شخصی که یزید است/ قوم تو شهید است)، میرحسین موسوی را تلویحا یزید و شهید علی موسوی (خواهرزاده او) را قوم و خویش یزید خطاب کردند و نسبت به ارسال پیام تسلیت به میرحسین موسوی به خاطر شهادت خواهرزاده اش، از سوی آیت الله دستغیب اعتراض نمودند و در همین حین نیز شبستان مسجد را به سمت حیاط، ترک نمودند و پس از گذشت مدتی، به سمت کوچه ورودی مسجد قبا (در بولوار شهید دستغیب) رفته و با تجمع در ورودی آن کوچه، شعارهای سابق خود را تکرار کردند.

با پایان این تجمع، وزیر شعار جمع از حاضرین خواست تا در شب های آتی نیز به مسجد قبا آمده و حضوری پرشورتر و موثرتر (در ختم صلوات ها و …) داشته باشند. او هم چنین مدعی شد “آقای دستغیب گفته تا این جوانان ولایتی می آیند، من به مسجد نمی آیم، پس به کوری چشم شان، هر شب حضوری پررنگ خواهیم داشت.”
 

بی اطلاعی از وضعیت قائم مقام بنیاد باران و ابراز نگرانی از سلامت وی

Posted:



جبز (جرس): خانواده حسن رسولی، قائم مقام دربند بنیاد باران، که مبتلا به بیماری قلبی و کلیوی است و احتیاج به درمان مستمر تحت نظر پزشکان متخصص دارد، نسبت به وضعیت وی در زندان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ندای سبز آزادی، خانواده و وکیل این فعال سیاسی علیرغم درخواست های مکرر هنوز موفق به ملاقات با وی نشده اند. وکیل وی نیز چندین بار برای گرفتن امضای وکالتنامه از موکلش به زندان مراجعه کرده که موفق به این امر نشده است.

حسن رسولی روز هفتم دیماه در منزل خود دستگیر شد و تاکنون چند تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود داشته است.

خانواده استاندار خراسان رضوی در دوران اصلاحات، از برخوردهای اولیه در دادگاه انقلاب که بسیار زشت و زننده و با استفاده از الفاظ توهین آمیز بوده به شدت گله دارند و نسبت به بی توجهی دادستانی به مشکلات خانواده ها معترضند و می گویند: علیرغم مراجعات و پیگیری هایی که انجام داده ایم، به درخواست ملاقاتمان پاسخی نداده اند و اعلام می کنند که دستگیر شدگان عاشورا ممنوع الملاقات هستند. این در حالی است که آقای رسولی از مدیران سی ساله انقلاب است که در سمت های مختلف و در استان های مختلف خدمت کرده و در منزل دستگیر شده است.

لازم به ذکر است این مدیر با سابقه دولتی را به اتهام انجام فعالیت های تبلیغاتی علیه نظام و همکاری در تنظیم "بیانیه های ساختارشکنانه"، بازداشت کرده اند. 
 

خبر بازداشت فرزند رئیس مجلس تکذیب شد

Posted:



جنبش راه سبز (جرس): روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای، خبر دستگیری فرزند "علی لاریجانی" در جریان حوادث عاشورای تهران را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا در این بیانیه آمده ست: نظر به انتشار خبر معجول و غیرواقعی دستگیری فرزند علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جریان حوادث عاشورای تهران توسط نیروی انتظامی در برخی رسانه ها، ضمن تکذیب این خبر اظهار می دارد اصل و اساس این شایعه بدور از واقعیت می باشد و تنها در جهت ایجاد تشویش در جامعه مطرح شده است.
 

چهار نفر دیگر از بازداشت شدگان سنندجی آزاد شدند

Posted:



جنبش راه سبز (جرس): صبح امروز 4 نفر دیگر از بازداشت شدگان مراسم سال‌گرد ابراهیم لطف الهی در سنندج آزاد شدند. آزاد لطفی پور، مهدی دعاگو، امید شیخی و لقمان احمدی از فعالان مدنی و اعضای اتحادیه دمکراتیک دانشجوبان کُرد، هر یک با قرار وثیقه‌ی 40 میلیون تومانی آزاد شدند.

پیش از این نیز 4 فعال دانشجویی دیگر به نام‌های خلیل شهبازی، دارا حسینی، سیوان آداک و هیوا کریمی با سپردن تعهد آزاد شده بودند. مختار زارعی، عضو شورای مرکزی جبهه متحد کُرد و مجید حمیدی، فعال کارگری از دیگر بازداشت شدگان این مراسم هستند که همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

مراسم دومین سال‌گرد ابراهیم لطف‌الهی 24 دی ماه بر سر مزار این دانشجوی جان باخته در سنندج برگزار شد. نیروهای انتظامی مستقر در محل به شرکت کنندگان در این مراسم اجازه تجمع گسترده بر سر مزار را ندادند. مأموران لباس شخصی حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی نیز 10 نفر از شرکت کنندگان را بازداشت کردند. بازداشت شدگان پس از دو روز به بازداشت‌گاه اداره اطلاعات سنندج منتقل و مورد بازجویی قرار گرفتند.

ابراهیم لطف الهی دانشجوی حقوق دانشگاه پیام نور سنندج بود كه 15 دی ماه 1386 توسط مأموران اداره اطلاعات اين شهر بازداشت و 10 روز بعد خبر مرگ وی به خانواده‌اش اعلام شد. هر چند اداره اطلاعات سنندج علت مرگ این دانشجوی کُرد را خودکشی عنوان کرد، اما از سوی ديگر گفته می‌‌شود و‌ی بر اثر شدت شكنجه جان خود را از دست داده است.

 

تقاضا برای‌ تحت‌الحفظ بستری شدن‌بهشتی دربیمارستانی خارج از زندان‌

Posted:



جنبش راه سبز (جرس): خانواده دکتر علیرضا بهشتی با ابراز نگرانی از سلامت فرزند شهید بهشتی اعلام داشتند: تقاضای خانواده برای تحت الحفظ بستری شدن ایشان در یک بیمارستان خارج از زندان وبا تقبل همه هزینه ها از طرف خانواده تا کنون از طرف مقامات ذی ربط بی جواب مانده است.

بیش از یک ماه از بازداشت دکتر سید علیرضا حسینی بهشتی می گذرد. دراین یک ماه تمام تلاشهای خانواده ایشان برای پایان بازداشت ایشان بی نتیجه مانده است.

این در حالیست که هفته گذشته ایشان در زندان دچار حمله قلبی شده و خانواده اش هنوز در نگرانی به سر می برند،اظهارات جناب دادستان هم برایشان قانع کننده نبوده است.

دادستان تهران پس از انتشار حمله قلبی دکتر بهشتی در زندان با تکذیب این خبر وضعیت جسمی علیرضا بهشتی را مناسب دانست واظهار داشت:پزشک زندان وضعیت جسمی آقای بهشتی را مطلوب ارزیابی کرده است.

خانواده دکتر بهشتی در گفت و گو با سایت کلمه ضمن تایید خبر حمله قلبی عنوان کرده اند علی رغم تکذیب دادستان محترم از سخنان ایشان قانع نشده و همچنان از وضعیت ایشان بی اطلاع و در مورد سلامتی ایشان نگران می باشند.

پس از حمله قلبی دکتر بهشتی تنها توسط پزشک عمومی بهداری زندان اوین و نه متخصص مورد معاینه قرار گرفت.

به گفته خانواده علیرضا بهشتی ،علیرغم تمام تلاشهای انجام شده، ایشان هنوز از ملاقات با وکیل خود محروم است. همچنین تقاضای خانواده برای تحت الحفظ بستری شدن ایشان در یک بیمارستان خارج از زندان وبا تقبل همه هزینه ها از طرف خانواده نیز تا کنون از طرف مقامات ذی ربط بی جواب مانده است.

به گفته خانواده علیرضا بهشتی تنها راه اطلاع اجمالی از وضعیت ایشان یعنی تماسهای کوتاه تلفنی هفتگی ایشان نیز در این هفته انجام نشده است.

نزدیک شدن پایان هفته و بی خبری از وضعیت ایشان و عدم پاسخ روشن به درخواستهای مکرر برای ملاقات با ایشان نگرانی خانواده را تشدید کرده است.