جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


پشت پرده لغو حضور رضایی و ولایتی در برنامه ” رو به فردا”

Posted:



اصلا برای برنامه شب گذشته مناظره ای درکار نبوده است -

جنبش راه سبز (جرس): سایت تابناک، متعلق به محسن رضایی پشت پرده لغو حضور رضایی و ولایتی در برنامه " رو به فردا" را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار جرس، شب گذشته بر اساس اعلام صدا و سیما قرار بود محسن رضایی و علی اکبر ولایتی در برنامه رو به فردا به مناظره بپردازند که این برنامه لغو شده و دو تن ا زحامیان محمود احمدی نژاد با حضور در برنامه به طرح اتهامات علیه سران اصلاح طلب پرداختند.


سایت تابناک در مطلبی با عنوان "مناظره یا گفتگو" با اشاره به دوستی نزدیک محسن رضایی و علی اکبر ولایتی و اینکه هر دو این افراد در جبهه اصولگرایی حضور دارند، مناظره محسن رضایی باعلی اکبر ولایتی را سئوال برانگیز خوانده است!


این سایت که متعلق به محسن رضایی است در ادامه به پشت پرده برنامه شب گذشته "رو به فردا " اشاره کرده و نوشته است: اصلا برای برنامه شب گذشته مناظره ای درکار نبوده و توافق صدا وسیما با ان دو گفتگو پیرامون "اداب مناظره" بوده است و قرار براین بوده که عنوان گفتگو راهم "اداب مناظرات" بگذارند. البته اقای ولایتی( به نقل از اقای ضرغامی) گفته بود خوب است درباره مسائل خارجی وامنیت ملی هم بحث شود که محسن رضایی هم قبول کرده بود. ولی ماجرا به همین جا ختم نمی شود. وقتی که زیرنویس های صدا وسیما شروع شد که مناظره شب جمعه بین اقایان ولایتی و محسن رضایی هست، محسن رضایی به مسئولان صدا وسیما اعلام نمود که اگر قرار به مناظره است طرف من یکی از سران معترضین باشد. مثلا اقای موسوی بیاید مناظره کنیم. واگر گفتگو هست من با آقای ولایتی موافقم ولی خبر صدا وسیما را اصلاح کنید. بعد که به محسن رضایی گفتند که اقای ولایتی توافق خود را لغو کرده وبه برنامه نمی اید ایشان گفتند با اقای( ح .ع) هم كه پيشنهاد دوم صدا وسيما بوده موافقم و وقتی گفتند که ایشان بیمار هستند، محسن رضایی گفتند چون قرار شما گفتگو بوده به تنهایی هم اماده هستم که به برنامه بیایم. برای مناظره هم مشروط به همان شرط که از اصلا ح طلبان باشد وانهم از سران انها موافقم .که صدا وسیما گفته بودند هردو وضعیت ممکن نیست!


 

دادستان تهران: تا زمانیکه افکار نوری زاد مهار نشود ،از حق ملاقات محروم است

Posted:



جنبش راه سبز (جرس): فاطمه ملکی ،همسر محمد نوری زاد پس از گذشت یکماه که از زندانی بودن همسرش می گذرد هیچ خبری از وضعیت جسمکی و روحی این روزنامه نگار ندارد و تاکنون هیچ گونه تماسی با همسرش نداشته است

این در حالیست که.در این مدت خبر اعتصاب غذای محمد نوری زاد نیز بر نگرانی های خانواده او افزوده است .
خانم نوری زاد هفته گذشته در همین رابطه به ملاقات دادستان کل کشور رفت تا به او یاد آور شود که اکنون همسرزندانی اش از کمترین حقوق شهروندی یعنی تماس با خانواده محروم است.

فاطمه ملکی از دادستان تهران درخواست کردکه به خانواده اجازه ملاقات، تماس تلفنی و پیگیری پرونده همسرش داده شود .دادستان در پاسخ به اعتراض همسرنوری زاد گفته است : ” تا زمانی افکار ایشان مهار نشود ،به هیچ یک از خواسته های شما پاسخ داده نخواهد شد.”

خانم نوری زاد در همین زمینه نامه سرگشاده ای خطاب به مردم ایران نوشته است که متن کامل آن به این شرح است :

بسمه تعالی

مردم شریف و آگاه ایران

بیش از یک ماه از بازداشت همسرم، محمد نوری زاد، می گذرد؛ بی آنکه هیچگونه اطلاعی از وضعیت ایشان داشته باشیم. در ملاقاتی که در تاریخ ۲۳/۱۰/۸۸ با دادستان کل کشور صورت گرفت، ایشان جرم همسرم را “بسیار بسیار سنگین” اعلام کردند و نهایتاً درمقابل درخواست تماس، ملاقات و پیگیری پرونده فرمودند: “تا زمانی که افکار ایشان مهار نشود، به هیچ یک از این خواسته ها پاسخ داده نخواهد شد.”


البته با درنظرگرفتن آنچه که در چند ماه اخیر بر مردم بیگناه و آگاه کشورمان گذشت و انبوه جمعیتی که هنوز بعد از گذشت هفت ماه، روبروی ساختمان دادگاه انقلاب اسلامی، با نگاهی نگران و مستاصل، چشم انتظار عزیزانشان هستند و از همه دردناکتر سکوتی است که بر فضا حاکم است و یا در قالب وارونه انگاری وقایع خود را نشان می دهد، مشاهده ی چنین برخوردی نیز چندان دور از انتظار نبود.


اگر “مهار افکار افراد” در قوانین اسلامی، مدنی و یا انسانی ما، حقیقتاً از جایگاه قابل اعتنایی برخوردار است، و اگر امروز به جایی رسیده ایم که باید شمشیرها را علیه “اندیشه”ی افراد بالا ببریم، باکی نیست. چه؛ او خودش سال ها پیش در مناجات روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان،* خطاب به ابوذر می نویسد: “…هان ای ابوذر خوب، تو مگر چه گفتی و چه کردی که تو را به این ورطه ی بلا تبعید کرده اند؟ تو نه از اشراف بودی، نه سپاه داشتی و نه زور؛ تو اساساً جز زبانت که سرخ و صریح بود و از ایمانت گرما می گرفت، هیچ نداشتی. تو ای ابوذر خوب، نه وامدار کسی بودی و نه انتظار داشتی مردمان به خاطر سالها مجاهدت و یاوری پیامبر خدا، مطیع و دست به سینه ی تو باشند. نه بابت سالها خون دل خوردن و شمشیر زدن و پاک بودن و گرسنگی کشیدن از کسی طلبکار بودی و نه ایمانت را از سر راه آورده بودی که اجازه بدهی نوکیسه ها و ازراه رسیده ها و سراسیمگان، هرکس که می خواهند باشند، به اسم اینکه حالا منصبی یافته اند و موقعیتی به دست آورده اند، پوست از تن دین خدا بکنند و هیچ از او به جا نگذارند…”


و عجیب که امروز، خود، گویی مصداق ابوذر زمان شده است. و چه حقیقت دردناکی که جزای بر زبان آوردن کلمه ی حق، آن هم در محترمانه ترین و دلسوزانه ترین وجه ممکن، این چنین تلخ و غیرمنصفانه است.


باری؛ در پایان این نامه، باز از کلمات همسرم کمک می گیرم که در جایی دیگر از مناجات هایش، خدا را اینطور می خواند: “خدایا، به سیاسیون و سیاست مداران ما، سینه ای فراخ برای شنیدن و تحمل سخن مخالفان خود عنایت فرما. یعنی همان خصلتی که قرن های قرن، پیامبران و امامان ما، جانانه، و نه در شعار، به انجام آن همت می کرده اند. خدایا سیاسیون ما را آنچنان هوشمندی عنایت فرما که نگاهشان در کوچه پس کوچه های هم طریقان و حاجت های صنفی شان متوقف و محدود نشود. و آنچنان صداقتی نصیبشان کن که اگر خطا کرده اند و می کنند و یا در انجام کاری توانایی ندارند، مرد و مردانه از مردم پوزش بخواهند و مسئولیت خطاهای خود را بپذیرند…”

آمین. یا رب العالمین.

فاطمه ملکی

اول بهمن ماه هزار و سیصد و هشتاد و هشت
 

احتمال برگزاری دادگاه عرب سرخی در هفته آینده

Posted:



جنبش راه سبز (جرس): همسر فیض الله عرب سرخی در مصاحبه با روزنامه بهار حال عمومی این عضو دربند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را مساعد توصیف کرد و اظهار داشت: دادگاه روز یکشنبه گذشته آقای عرب سرخی به تعویق افتاد و احتمالا هفته آینده برگزار می‌شود.


همزمان وب سایت ندای سبز آزادی خبر داد که بهزاد نبوی، مصطفی تاج زاده، محسن امین ‌زاده، فیض ‌الله عرب سرخی و کیان تاجبخش با تغییر سلولشان، در یک مکان مشترک در زندان اوین نگهداری می شوند.
 

كشف تازه ایرنا:نقش خاتمی درجنایت كهریزك!

Posted:



جنبش راه سبز (جرس): خبرگزاری دولتی ایرنادر تازه ترین اكتشاف خود كه تحت عنوان "جمعی از دانشجویان عدالت خواه" و البته گمنام منتشر كرده، از نقش محمد خاتمی در جنایت كهریزك پرده برداشته است!


به نظر می رسد این گونه اخبار در كنار شایعاتی به نقل از خاتمی، پاسخی به اوست كه در یكی دو ماه اخیر با مواضع معتدل تلاش كرده زمینه نوعی همگرایی را در داخل نظام فراهم سازد.


ایرنا نوشت: گروهی از دانشجویان در پاسخ به اظهارات اخیر سید محمد خاتمی و گزارش تعدادی از نمایندگان مجلس در رابطه با بازداشتگاه كهریزك،باصدوراطلاعیه ای اعلام كردند که این مركز با دستور خاتمی و پول دولت اصلاحات تاسیس و راه اندازی شده است.

براساس ادعای خبرگزاری دولتی ایرنا، این دانشجویان تحت عنوان "جمعی از دانشجویان عدالت خواه " دراطلاعیه خود نوشته اند: نمایندگان محترم مجلس چنانچه در رابطه با اصل تاسیس بازداشتگاه كهریزك و مقایسه امكانات موجود در آن در زمان دولت آقای خاتمی و وضعیت فعلی آن بپردازندمشخص می گردد این بازداشتگاه كه محصول دوران اصلاحات است به چه انگیزه ای تشكیل شده و دولت اصلاحات چه گروه هایی را به این بازداشتگاه با حجم وسیع اعزام كرده است.


در بخش دیگری از متن نوشته شده است: شایسته است مجلس شورای اسلامی با تاریخچه این بازداشتگاه و سوابق آن در هشت سال دولت اصلاحات نیز توجه و به دور از یكطرفه نگری و پس از تتبع لازم نتیجه را به افكار عمومی برسانند تا روزنامه های دوم خردادی كه هر روز مباحث خود را به این بازداشتگاه اختصاص داده اند بدانند بازداشتگاه كهریزك محصول بلافصل دولت اصلاحات بوده است. 
 

شبکه حامی روزنامه نگاران تبعیدی راه اندازی شد

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): از ۲۲ خرداد امسال، صدها روزنامه نگار و بلاگر ایرانی بازداشت و احضار شده‌اند. بیش از ۵۰ نفر از این روزنامه نگاران که بعد از بازداشت یا بازجویی از کشور خارج شده اند، در کشورهای همسایه منتظردریافت کمک از سازمان‌های بین‌المللی هستند. "شبکه اجتماعی حامی روزنامه نگاران تبعیدی" که برای یاری به این روزنامه نگاران راه اندازی شده، اولین برنامه حمایتی خود را در آمریکا برگزار خواهد کرد.

بسیاری از این روزنامه نگاران بدون هرگونه آمادگی به این کوچ اجباری تن داده اند. از سوی دیگرو با وجودحمایت برخی نهادهای بین المللی، هنوز تعدادی از این روزنامه نگاران، بدون امکان هر گونه فعالیت حرفه ای و بدون اجازه کار، در انتظار پذیرفته شدن از سوی کشورهای دیگر، در اردوگاه ها به سر می برند. وضعیت مالی و امنیتی بسیاری از این روزنامه نگاران کوچ کرده هم مناسب نیست.
"شبکه اجتماعی حامی روزنامه‌نگاران تبعیدی" برای یاری به این همکاران، نخستین برنامه خود را در شهرسن‌فرانسیسکو برگزار می‌کند. مجریان و سخنرانان این مراسم، دی-جی رش، اردلان پایوار و دوستان، آرش سبحانی از گروه کیوسک، سیامک سنایی، تاراکمانگر و نیک‌آهنگ کوثر هستند.


این شبکه متشکل از فعالان هنری و اجتماعی، کمک به روزنامه‌نگاران وهمراهی با سازمان گزارش‌گران بدون مرز را به فیس‌بوک کشانده‌اند.
ورودی این مراسم که درآمد آن از طریق سازمان گزارشگران بدون مرز صرف کمک و حمایت از روزنامه‌نگارانی می‌شود که بعد از انتخابات از ایران خارج شده‌اند، برای دانشجویان ۲۵ و برای بقیه، ۵۰ دلار است.
کمک‌های مردمی صرف تهیه بلیط، مخارج مربوط به سکونت و خوراک و تهیه دارو و خدمات بهداشتی خواهد شد.همچنین در این مراسم، کتاب کاریکاتوری از آثار احمد سخاورز، فائزعلیدوستی، علی جهانشاهی، مانا نیستانی، افشین سبوکی و نیک آهنگ کوثر که به همین مناسبت چاپ شده، برای فروش عرضه می‌شود که در آمد حاصل از فروش کتاب هابه صندوق حمایت از روزنامه‌نگاران ایرانی در سازمان گزارشگران بدون مرز واریز خواهد شد.


نشانی مراسم:
Saturday, Jan 23rd 2010 || 8 – Midnight Open Bar Faz Restaurant 1108 N
Mathilda Sunnyvale

نشانی صفحه گروه در فیس‌بوک

محل ارسال کمک‌های مالی در سایت گزارش‌گران بدون مرز

<input name="submit" src="https://www.paypal.com/en_US/i/btn/btn_donateCC_LG.gif" type="image">

دیدار سیدمحمد خاتمی با صفایی فراهانی، حاجی و خانواده علیرضا بهشتی

Posted:



جنبش راه سبز (جرس): سید محمد خاتمی با برخی از زندانیان آزاد شده حوادث بعد از انتخابات دیدار کرد.

رئیس جمهور سابق ایران بعد از آزادی مرتضی حاجی، مدیرعامل بنیاد باران و محسن صفایی فراهانی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت به دیدار آن‌ها رفت.

رئیس دولت اصلاحات همچنین با حضور در خانواده دکتر سیدعلیرضا بهشتی با خانواده فرزند شهید بهشتی دیدار کرد.

خاتمی یک روز قبل نیز با محمد کیانوش راد که به تازگی از زندان آزاد شده دیدار کرده بود.

تلاش برای راه اندازی جریانی فرهنگی هنری علیه جنبش مردمی سبز

Posted:



جنبش راه سبز (جرس): بر اساس اخبار رسیده فردی که چندی پیش در مناظره تلویزیونی مقابل یکی از چهرهای منتقد اصولگرا شرکت داشت به دنبال راه اندازی جریانی فرهنگی- هنری علیه جنبش عدالت خواهانه مردمی-جنبش سبز – است .


وب سایت کلمه گزارش داده این فرد که برادر یکی از مسئولان دولتی است، برای عملی کردن اهداف خود به چند نفر از هنرمندان با گرایش اصول گرا مراجعه کرده واز آنان خواسته است تا متن هائی را به سبک شاهنامه ودر قالب شعر تدارک ببینند تا در مناسبت های خاصی به شکل پرده خوانی ویا تعزیه برای مردم به نمایش درآورند .

گویا برای اجرای این طرح هم هیچ محدودیت مالی وجود ندارد .

هم چنین شنیده شده مجری این طرح یکی از سردبیران گروه مجلات همشهری است که البته چندی است از مجموعه همشهری جدا شده است.
 

احتمال برگزاری دادگاه ساسان آقایی طی ۱۰ روز آینده

Posted:



جنبش راه سبز (جرس): خانواده ساسان آقایی روز پنجشنبه موفق شدند با این روزنامه نگار دیدار کنند.

به گزارش وبلاگ تا آزادی روزنامه نگاران زندانی، خانواده آقایی، روحیه فرزند در بند خود را بسیار خوب توصیف کرده و از احتمال برگزاری دادگاه این روزنامه نگار طی ۱۰ روز آینده خبر داده اند.
این در حالی است که وکیل وی تا کنون موفق به خواندن پرونده و دیدار با ساسان نشده است.


ساسان آقایی به خانواده اش گفته است با دو دانشجو و یک فرد تبعه سریلانکایی هم سلول است.

این روزنامه نگار و وبلاگ‌نویس،روز یکشنبه اول اذرماه در خانه شخصی خود و توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

بر اساس بر خی گزارش هاامضای نامه ۲۹۳ نفر ازروزنامه نگاران فعالان سیاسی و اجتماعی به مراجع تقلید علت اصلی این دستگیری بوده است.
 

بی خبری مطلق از بازداشت شدگان نهضت آزادی

Posted:



شبکه جنبش راه سبز (جرس): هيچ يك از خانواده بازداشت شدگان نهضت آزادي تا به امروز موفق به ملاقات با زندانيان خود نشده اند و در مراجعه به زندان و دادگاه انقلاب با پاسخ منفي مسئولان روبرو مي شوند . مهدي معتمدي مهر عضو دفتر سياسي نهضت ازادي ايران و دبير كميته آموزش اين تشكل از تاريخ سيزدهم دي ماه سال جاري به دفتر كميته پيگيري وزارت اطلاعات احضار شد و از آن تاريخ هيچگونه اطلاعي از وضعيت وي در دسترس نيست . اين عضو نهضت آزادي ايران پيش از اين در ارديبهشت ماه سال جاري به مدت 45 روز در انفرادي و بدون بهره مندي از امكانات اوليه يك متهم بازداشت بود . مهدي معتمدي مهر همزمان با موج جديد بازداشت ها پس از عاشورا به همراه تني چند از اعضاي ديگر نهضت آزادي ايران بازداشت و به مكان نامعلومي منتقل شد . در حالي كه مسئولان زندان اوين از پاسخگويي به خانواده هاي بازداشت شدگان خودداري مي كنند و مدعي هستند كه اسامي بازداشت شدگان نهضت آزادي در ليست زندانيان اوين نيست ، در تماس تلفني برخي از بازداشت شدگان با خانواده هاي خود پيش شماره هاي اين زندان منعكس شده است . بنا به گزارش برخي از خبرگزاري ها محسن محققي ، امير خرم ، مهدي معتمدي مهر از اعضاي نهضت آزادي به همراه كيوان مهرگان ، محمد رضا تاجيك از فعالان عرصه مطبوعات و سارا توسلي روز يكشنبه هفته گذشته به دادگاه انقلاب تهران منتقل و قرار بازداشت براي نامبردگان تمديد گرديده است . در دي ماه 1388 علاوه بر دكتر ابراهيم يزدي دبير كل نهضت آزادي ايران و وزير امور خارجه دولت موقت ، مهدي قلي زاده ، سلماز عليمرادي از اعضاي شاخه جوانان ، محسن محققي ، امير خرم ، فريد طاهري از اعضاي شوراي مركزي ،‌ مهدي معتمدي مهر عضو دفتر سياسي ، خسرو قشقايي و محمود نعيم پور از اعضاي با سابقه نهضت آزادي ايران واحد تهران و خانم ها ليلا و سارا توسلي فرزندان محمد توسلي رييس دفتر سياسي نهضت آزادي ايران توسط مقامات امنيتي بازداشت شده اند.

دادستان تهران: همکاری با کمیته گزارشگران حقوق بشر جرم است

Posted:



شیوانظرآهاری آزاد نخواهد شد. -

شبکه جنبش راه سبز( جرس) خانواده شيوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر طی ديداری با عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران خواهان رسيدگی به وضعيت فرزند خود شدند.

 

به گزارش ادوار نیوز جعفری دولت‌آبادی در اين ديدار ابراز داشته است: « بنابر گزارش کارشناسان پرونده سايت کميته وابسته به منافقين است و هرگونه همکاری با سايت جرم محسوب می‌شود.»

 

به گفته خانواده نظرآهاری برخورد دادستان در کل مثبت بوده و او ابراز داشته شخصا به ملاقات شيوا نظرآهاری در زندان خواهد رفت. دادستان تهران در پاسخ به سوال خانواده نظرآهاری در مورد زمان آزادی شيوا گفت: « وی تا زمان برگزاری دادگاه و اعلان حکمش آزاد نخواهد شد.» شيوا نظرآهاری به همراه دوتن ديگر از اعضای کميته گزارشگران حقوق بشر، کوهيار گودرزی و سعيد حائری در تاريخ ۲۹ آذرماه در اتوبوس عازم به مراسم تشيع پيکر آيت‌الله منتظری بازداشت شدند.

 

در حال حاضر ۷ تن از اعضای کميته گزارشگران حقوق بشر در بازداشت نيروهای امنيتی به سر می‌برند. کميته گزارشگران حقوق بشر نهادی مستقل است که هدفش اطلاع‌رسانی و دفاع از قربانيان نقض حقوق بشر می‌باشد. اين کميته در طول ۴ سال فعاليت خود گزارش‌ها، اطلاعيه‌ها، بيانيه‌ها و مقالات متعددی را در زمينه نقض حقوق بشر منتشر نموده و خود را به عنوان نهادی مدنی و فارغ از هرگونه جهت‌گيری سياسی در ميان فعالان داخلی و خارجی مطرح نموده است.