جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


روزنامه آسمان توقیف شد

Posted: 20 Feb 2014 06:13 AM PST

جرس: روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: با اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه روزنامه آسمان به دلیل انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی و توهین به مقدسات اسلامی توقیف شد.


بر اساس گزارش دستگاه قضایی، روزنامه یاد شده در شماره روز سه شنبه مورخ 29/11/1392 با انتشار مطلبی نوشته بود که حکم قصاص غیر انسانی است.

متعاقب انتشار این مطلب سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه علیه مدیر مسئول این روزنامه اعلام جرم کرد و خواستار توقف انتشار آن شد.



در پی ارجاع پرونده به شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ، بازپرس پرونده پس از رسیدگی دستور توقیف این روزنامه را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر و ابلاغ کرد. این گزارش هم چنین حاکیست که مدیر مسئول این روزنامه نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.



طی روزهای اخیر رسانه های امنیتی حملات زیادی را متوجه این روزنامه کرده بودند. روزنامه آسمان از روز ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ که تمام صفحه اول خود را به تصویر رییس جمهوری اختصاص داده، روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفته بود.

حمله به بند ٣٥٠ زندان اوین و اعتراض زندانیان سیاسی

Posted: 20 Feb 2014 03:29 AM PST

جرس: منابع خبری جرس گزارش داده اند که صبح امروز پنجشنبه اول اسفند ماه، گارد امنیتی و تنی از مسئولین حفاظت زندان اوین، از جمله قبادی (رئیس حفاظت)، امانیان (رئیس حفاظت استان)، خطیبی و فراوان، غافلگیرانه به بند ٣٥٠ زندان اوین یورش بردند و اتاق زندانیان را مورد بازرسی اهانت آمیز قرار دادند.

 

بر اساس این گزارش، با وجود مخالفت و خارج نشدن برخی زندانیان سیاسی از اطاقهای بند، اما نیروهای امنیتی اول زندانیان را مورد بازرسی بدنی قرار دادند و سپس به بازرسی شدید اطاق و تخت های زندانیان و تمامی اطاقهای بند پرداختند و بسیاری از وسایل زندانیان را با خود انتقال دادند.

 

در ادامه آمده است که زندانیان شعار مرگ بر دیکتاتور دادند و گارد امنیتی و مقامات زندان را هو کردند.

 

همچنین گزارش شده است که میان زندانیان سیاسی و مقامات زندان درگیری لفظی همچنان ادامه دارد.

 

گفتنی است، فردی بنام «فراوان»، از حمله کنندگان امروز، کسی است که بارها زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

امضا و اعلام حمایت احمد منتظری از نامه مردمی به رییس جمهور برای رفع حصر از رهبران جنبش سبز

Posted: 20 Feb 2014 02:33 AM PST

در ادامه اعلام حمایت ها از نامه نگاری به رئیس جمهور پیرامون رفع حصر از رهبران جنبش سبز، احمد منتظری، فرزند مرحوم آیت الله العظمی منتظری نیز با امضای این نامه ی مردمی خواستار توجه حکومت به این مهم شد. همزمان جمعی از خانواده های شهدا و آسیب دیدگان جنبش سبز با امضای نامه ی مردمی به رییس جمهور برای رفع حصر از همراهان جنبش سبز، از این حرکت مردمی حمایت کردند.

 

به گزارش کلمه، احمد منتظری در اعلام حمایت از این طرح مردمی در یادداشت کوتاهی که در اختیار کلمه قرار داده ، نوشته است: امیوارم مسئولین امر با رفع حصر از این بزرگان ثابت کنند که منافع و خواسته های مردم و آبروی نظام را بر منافع شخصی خود ترجیح می دهند. ان شاالله موفق باشید.

رفع حصر یکی از مطالبات مردم و فعالان بود که در انتخابات ریاست جمهوری بارها به آن اشاره شد و از سوی حسن روحانی نیز پاسخ همراهی گرفت. مطالبه ای که در شادی های خیابانی پس از پیروزی روحانی نیز تکرار شد.

اینک این مطالبه در قالب نامه ای مردمی به رییس جمهور ارسال خواهد شد. محوریت این کنش مردمی بر اساس امضای اینترنتی نامه ای خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور است. در این نامه، با اعلام حمایت از مجموعه برنامه ها و اهداف و وعده های دولت یازدهم، از رئیس جمهور خواسته شده تا نسبت به انجام یکی از وعده های خود مبنی بر رفع حصر اقدام لازم را به عمل آورد.

در این نامه کوتاه، ضمن اشاره به سوابق درخشان حصر شدگان در خدمت به انقلاب و کشور، حصر اقدامی غیر قانونی خوانده شده که تاثیرات روانی منفی و عمیقی بر روی بخش بزرگی از جامعه گذاشته است.

خانواده های شهدا و آسیب دیدگان جنبش سبز

همزمان جمعی از خانواده های شهدا و آسیب دیدگان جنبش سبز با امضای نامه ی مردمی به رییس جمهور برای رفع حصر از همراهان جنبش سبز، از این حرکت مردمی حمایت کردند.

به گزارش کلمه، خانواده های شهدا و آسیب دیدگان جنبش سبز در اعلام حمایت از این طرح مردمی در یادداشت کوتاهی که در اختیار کلمه قرار داده اند، نوشته اند: ما جمعی از خانواده های شهدا و آسیب دیدگان همگی از آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد حمایت می کنیم. هم چنان که فرزندانمان با دستبندهای سبز از آنها حمایت کردند ما نیز هنوز دستبندهای سبزمان بر دستانمان است و برای رفع حصر و حبس آزادی محصورین و زندانیان سیاسی این نامه را امضاء خواهیم کرد و امیدواریم که سال ۹۳ را همگی با آزادی آنها جشن بگیریم.

رفع حصر یکی از مطالبات مردم و فعالان بود که در انتخابات ریاست جمهوری بارها به آن اشاره شد و از سوی حسن روحانی نیز پاسخ همراهی گرفت. مطالبه ای که در شادی های خیابانی پس از پیروزی روحانی نیز تکرار شد.

اینک این مطالبه در قالب نامه ای مردمی به رییس جمهور ارسال خواهد شد. محوریت این کنش مردمی بر اساس امضای اینترنتی نامه ای خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور است. در این نامه، با اعلام حمایت از مجموعه برنامه ها و اهداف و وعده های دولت یازدهم، از رئیس جمهور خواسته شده تا نسبت به انجام یکی از وعده های خود مبنی بر رفع حصر اقدام لازم را به عمل آورد.

در این نامه کوتاه، ضمن اشاره به سوابق درخشان حصر شدگان در خدمت به انقلاب و کشور، حصر اقدامی غیر قانونی خوانده شده که تاثیرات روانی منفی و عمیقی بر روی بخش بزرگی از جامعه گذاشته است.

هشدار ظریف به غرب: راه دشواری است، بی اعتمادی مردم ایران را تشدید نکنید

Posted: 20 Feb 2014 02:05 AM PST

آمریکایی‌ها باید بپذیرند تحریم‌ها هیچ تاثیری بر مردم ما نگذاشته
جرس: با گذشت سه روز مذاکره اتمی میان ایران و جامعه جهانی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با بیان اینکه سه روز کاری مفید و فشرده داشتیم، گفت: بر روی چارچوب زمانی و موضوعات مورد بحث برای رسیدن به راه حل نهایی توافق کردیم . گزارش ها همزمان می گوید دو طرف هنوز نتوانسته‌اند درباره موارد اختلاف به توافق نهایی برسند.

 

به گزارش ایرنا، رییس هیات مذاکره کننده هسته ای ایران روز پنجشنبه پس از پایان مذاکرات وین در نشست مشترک خبری با کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با قدردانی از دولت اتریش و نمایندگی سازمان ملل در وین به دلیل میهمان نوازی خوب از مذاکره کنندگان افزود: سه روز کاری بسیار مفید و فشرده داشتیم و احساس دوطرف این است که شروع خوبی برای کار دشواری که پیش رو داریم،بود.

 

ظریف افزود: موضوعاتی را که باید به آنها برای رسیدن به راه حل نهایی و توافق جامع پرداخته شود مورد بررسی و تبادل نظر قراردادیم.

 

وی اضافه کرد: در این مذاکرات علاوه بر بحث هایی که در سطح سیاسی داشتیم کار فنی را هم آغاز کردیم و درمورد چارچوب زمانی نیز توافق کردیم تا در 4 ماه آینده به صورت مقدماتی بحث ها را دنبال کنیم.

 

محمد جواد ظریف پس از پایان این دور از مذاکرات در کنفرانسی خبری در جمع خبرنگاران گفت: طبق برنامه اقدام مشترک ژنو توافق کردیم با هدف ادامه برنامه صلح آمیز هسته‌ای و ایجاد اطمیان از صلح‌آمیز بودن آن را ادامه دهیم.

 

وی گفت : طبق برنامه حداکثر ظرف یک سال از تاریخ اجرایی شدن، مرحله اول مذاکرات برای رسیدن به راه‌حل جامع می‌تواند انجام شود و توافق نهایی به اجرا گذاشته شود که فکر می‌کنم تا بهمن سال دیگر بکشد، البته ما می‌خواهیم در کوتاه‌ترین زمان به توافق برسیم که امیدواریم طی شش ماه انجام شود.

 

ظریف ادامه داد: طرفین دیدگاه‌های خود درباره موضوعات را بیان کردند و قبل از آن، من و خانم اشتون در جلسه اصلی سه شنبه صبح موضوعات اصلی را مطرح کردیم و بعد کارشناسان در جلسات مختلف دو جانبه وچند جانبه مسایل را بررسی کردند.

 

وی افزود: بحث‌های مهمی مطرح شد که چه موضوعاتی می‌تواند در دستور کار باشد وچه موضوعاتی نمی‌تواند. در برخی موارد تفاهم است و در برخی موارد نه، اما توافق کردیم با حوزه‌هایی که تفاهم است کار را شروع کنیم، اما دیدگاه عمومی این است که جز موضوع هسته‌ای هیچ موضوع دیگری بحث نمی‌شود و این چارچوب در توافق ژنو به دست آمده است.

 

رییس هیات مذاکره‌کننده ایران گفت: تاریخ جلسات سطح سیاسی تا آخر اردیبهشت و خرداد را هماهنگ کردیم اما تا خرداد چندین جلسه سطح سیاسی وکارشناسی را توافق کردیم که برگزار کنیم و اولین آن جلسه کارشناسی درحاشیه نشست بعدی شورای حکام است وجلسه سیاسی بعدی از 26 تا 29 اسفند که در سطح سیاسی نشست برگزار می‌شود.

وی گفت: راه دشواری در پیش داریم و ما تاکید کردیم دو طرف باید مراقبت کنند و باید در اقدامات و اظهارات کاری نکنند که بی‌اعتمادی مردم ایران را تشدید کنند و از این فرصت بی‌نظیر و تاریخی که مردم ایران با حضور در انتخابات و مراسم راهپیمایی 22 بهمن فراهم کردند استفاده کنند و از اظهاراتی که فقط برخی گروه‌های فشار را راضی می‌کند خودداری کنند.

 

ظریف اظهار کرد : فضای مذاکرات خیلی جدی بود و دو طرف معتقد بودند که برای جلسه اول شاید قدری مثبت تر از آن چیزی بود که فکر می‌کردیم.

 

وی تاکید کرد: ما نمی‌پذیریم کسی برای ما نسخه بپیچد. در زمان مذاکره هیچ کس این امکان را نداشت و نخواهد داشت که با نمایندگان ایران جز با زبان احترام و تکریم صحبت کند. هیچ‌ کس نمی تواند موضوعی را به ما تحمیل کند و در موضوعاتی که دشوارتربوده ما مواضعمان را بیان کردیم و احساس شد که تلاش می‌شود با دید انتخاب‌های منتفاوت نه جزمی و تاکید بر فقط یک راه با موضوع برخورد شود.

 

وی یادآور شد: فعلا در ابتدای راه هستیم و نیاز است به جزییات بپردازیم که در برخی موارد فنی خواهد بود و موضوعات ریز حقوقی مطرح خواهد بود و راه پر فراز و نشیب در پی داریم و به همدلی همه اقشار مردم و نخبگان جامعه نیاز داریم و بیش از آن به دعای خیر.

 

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی گفت: چارچوب ما آن چیزی است که در توافق آمده و تنها موضوعات مربوط به برنامه هسته‌ای قابل مذاکره است اما هنوز درباره همه مسایل و جزییات به توافق نرسیدیم.

 

ظریف گفت: ما اصرار می‌کنیم که درباره هیچ چیز جز این که اطمینان دهیم برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز می‌ماند صحبت نمی‌کنیم و تمام اسناد مورد توجه ما بر موضوعات هسته‌ای متمرکز است و مسایل دفاعی و توانمندی ما خارج از این مباحث است و همه می‌دانند که موضع ما این است که مسایل دفاعی خارج از بحث مذاکرات است.

 

وزیر خارجه گفت: ما هیچ چیز برای پنهان کردن نداریم اما نحوه اطمینان پیدا کردن از این مساله از طریق بستن سایت میسر نیست بلکه تنها با نظارت‌های بین‌المللی این کار میسر است و تعطیلی هیچ چیز در دستور کار نیست.

 

وی گفت: هنوز چیزی مکتوب نشده است اما موضوعات دو طرف در جلسه دو روز گذشته مطرح شده و توافق هم کردیم که در میان راه دو طرف همدیگر را سورپرایز و متعجب نکنند.

 

ظریف در جمع خبرنگاران ایرانی در وین

وی با بیان این که اظهاراتی که در دو ماه گذشته مشاهده کردیم کمکی به اعتماد نکرده است، افزود: این موضوع را در همه سطوح برخورد و تعامل بر این مساله تاکید می‌کنیم که از این اظهارات پرهیز کنند.

ظریف در پاسخ به این پرسش که درباره راکتوراراک و محدوده غنی‌سازی و مسایل دیگر در چارچوب توافق ژنو بحث شد؟ گفت که اگر درباره این مسایل بحث شده بود که دیگر مذاکرات تمام شده بود.

وی ادامه داد: ما درباره موضوعات صحبت کردیم و درباره مسایلی که شما اشاره کردید هنوز به آنها وارد نشده‌ایم.

ظریف تاکید کرد: روش‌های مختلفی وجود دارد که از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران اطمینان حاصل شود و این کار از نشست‌های کارشناسی آغاز می‌شود . ما چند موضوع داریم که یکی از آنها بحث تحریم‌هاست و دیگر بحث هسته‌ای و روی این دو موضوع تمرکز خواهیم کرد ضمن این‌که بحث همکاری‌های هسته‌ای هم داریم که از همین مذاکرات یک جلسه تکنیکی مقدماتی درباره همکاری‌های هسته‌ای داشتیم.

وی ادامه داد : در جلسه بعدی فنی بیشتر با بحث هسته‌ای مثل غنی‌سازی صحبت می‌کنیم و بعد در جلسه رسمی درباره تحریم‌ها صحبت خواهیم کرد . در عین حال ما موضوعات را هم‌زمان پیش می‌بریم.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که دراین مذاکرات موضوعات مطرح شد نه این که این موضوعات نهایی شده باشد. بر اساس برنامه اقدام بحث اراک، حوزه‌های غنی‌سازی و تحریم‌های دوجانبه و چند جانبه مطرح است و در زمینه همکاری هسته‌ای برای ساخت راکتور هسته‌ای و غیره مطرح است و ما موضوعات را هم‌زمان بررسی می‌کنیم . وقتی به مرحله نهایی برسیم این موضوعات در زمان‌بندی مشخص اجرا می‌شود اما در قالب یک مجموعه واحد.

رییس هیات مذاکره‌کننده ایران تصریح کرد: ما بر روی یک سری اقدامات در چارچوب توافق ژنو به تفاهم رسیدیم و بر روی برخی مسایل توافق نکردیم. ما معتقدیم اقدامات آمریکا در افزایش تحریم‌ها به بی‌اعتمادی دامن زده است اما برنامه هسته‌ای ما هم ادامه دارد. موضوعاتی در برنامه مشترک است که به آنها اشاره شده و موضوعاتی هست که در توافق ژنو به آن اشاره نشده است.

 

وی گفت: آمریکایی‌ها باید بپذیرند که تحریم‌ها هیچ تاثیری بر مردم ما نگذاشته است علاوه بر این‌که غیرقانونی و ناکارآمد است.

ظریف خاطرنشان کرد: به برخی موضوعات در توافق ژنو نپرداختیم و موضوع مرحله اول نبوده است ضمن این‌که اقدامات خلاف جهت اطمینان است. آنچه که مهم است این ‌که برنامه دفاعی ما موضوع هیچ مذاکره‌ای نیست. ما از مذاکرات به دنبال این هستیم که اطمینان دهیم ایران به دنبال سلاح هسته‌آی نیست و براساس منافع استراتژیک مان این دیدگاه را داریم و آن را مخل امنیت خود می‌دانیم و بارها توسط مسوولان کشور بیان شده است و اساسا این موضوع سالبه به انتفاع موضوع است .

 

وی درباره تشکیل کارگروه های بررسی موضوعات درباره مسایل گام نهایی گفت: همین جلسات فنی و کارشناسی شکلی از کارگروه‌هاست.

وزیر خارجه ایران، درباره اراده طرف مقابل برای رسیدن به راه‌حل جامع تاکید کرد: پشت میز مذاکره همه با نمایندگان ایران با عزت و احترام صحبت می‌کنند و ندیدم در سطح بنده و دوستانم کسی با تحکم صحبت کند.درفضا و لحن مذاکرات احترام متقابل درباره نمایندگان ایران وجود دارد اما در فضای بیرونی چنین چیزی نمی‌بینیم و امیدواریم این فضا در بیرون مذاکرات باشد تا کار را بهتر پیش ببریم.

 

قاضی‌پور: احتمال بازداشت مرتضوی وجود دارد

Posted: 19 Feb 2014 11:21 PM PST

جرس: گزارش كميسيون تحقيق و تفحص مجلس در رابطه با تخلفات صورت گرفته در سازمان تامين اجتماعي در زمان سعيد مرتضوي تكان دهنده بود. از نام رحيمي، معاون اول رئيس دولت نهم و دهم تا بابك زنجاني ويژه خوار معروف و پر حاشيه در اين گزارش به چشم مي خورد.



به گزارش قانون، گزارشي كه توسط هيات تحقيق و تفحص مجلس تهيه و در صحن مجلس خوانده شد و يكي از بزرگترين تخلفات اداري و مفاسد مالي را علني كرد و سپس براي پيگيري نهايي به قوه قضاييه ارجاع داده شد.



اما گويا پرونده مرتضوي از گزارش تهيه شده توسط مجلس نيز وزين‌تر است. خبرها حاكي از رسيدن اسناد و مداركي علاوه بر مدارك موجود در گزارش تهيه شده توسط مجلس است. اكنون افكار عمومي منتظر نتيجه بررسي قوه قضاييه در رابطه با اين پرونده است. مجلسيان در اين باره نظرات مختلفي دارند.



قوه قضاييه پيگير است، احتمال بازداشت مرتضوي وجود دارد
نادر قاضي پور، عضو كميسيون تحقيق و تفحص مجلس در رابطه با پرونده تامين اجتماعي اظهار داشت: اين پرونده از مجلس به قوه قضاييه ارجاع داده شده است و ما ديگر نقشي در اين پرونده نداريم.

پيش تر حسين دهدشتي ديگر عضو كميسيون تحقيق و تفحص مجلس از ادامه جلسات اين كميسيون با مقامات دولتي خبر داده و عنوان كرده بود كه با وجود خروج پرونده از مجلس، اين كميسيون باز هم اين پرونده را پيگيري خواهد كرد اما قاضي پور اين صحبت را رد كرده و ادامه داد: اين موضوع صحت ندارد و قرار نيست ديگر ما پيگيري كنيم. وي در پاسخ به  سوالي درباره اين كه چرا پس از خروج پرونده از مجلس اين پرونده مسكوت مانده است عنوان كرد كه اين پرونده مسكوت نمانده و دادسرا كارگروهي تشكيل داده است و پيگير اين پرونده است.

وي با اشاره به احتمال بازداشت مرتضوي ادامه داد كه اين اتفاق با توجه به نظر بازپرس  این پرونده  ناممكن نيست. كمال الدين پيرموذن،‌ ديگر نماينده مجلس اما با اشاره به احضار آقاي مطهري به دادگاه و مسكوت ماندن پرونده تامين اجتماعي در قوه قضاييه از اين رفتار گلايه كرد.



قوه قضاييه به پرونده تامين اجتماعي اولويت دهد
پيرموذن، نماينده مردم اردبيل، نمين، نير و سرعين در رابطه با پرونده فساد تامين اجتماعي گفت: ما از قوه قضاييه انتظار داريم با توجه به مواردي كه در اين پرونده مطرح بوده خصوصا در رابطه با زنجاني و ساير موارد مطروحه در شستا، اين پرونده را به جد تا وصول نتيجه نهايي ادامه دهند و كار اين تحقيق را هر چه زودتر تمام كنند.

پيرموذن در ادامه با گلايه از احضار علي مطهري به دادگاه به خاطر اظهاراتش در صحن مجلس بيان داشت: ما انتظار داريم كه قوه قضاييه هر چه سريع تر به پرونده تامين اجتماعي  رسیدگی کند.

وي با اشاره با موارد قانوني مربوط به اظهارات نمايندگان ادامه داد: قانون گفته است كه نمايندگان براي اظهارنظر آزاد هستند. ما هم در قانون اساسي و در دو اصل اين قانون اين مورد را دارا هستيم و همچنين در يكي از مفاد قانون هيات رسيدگي به رفتار و عملكرد نمايندگان آمده است كه نماينده براي ابراز نظر آزاد است و رهبري نيز بر اين  مسئله تاكيد داشته است.



آيا مرتضوي چتر امنيتي دارد؟
كمال الدين پيرموذن در نهايت با اشاره به حضور نام بابك زنجاني در پرونده تامين اجتماعي و با اشاره به اين موضوع كه حالا بابك زنجاني در بازداشت است اما هيچ خبري از برخورد با سعيد مرتضوي شنيده نمي شود عنوان كرد: اين اتفاق در بين مردم اين شائبه را ايجاد مي كند كه سعيد مرتضوي تحت يك چتر امنيتي است و قوه قضاييه در برخورد با وي دچار محدوديت است.

وي ادامه داد: در جهت اين كه قوه قضاييه آن اقتدار و عظمت خودش را بيشتر نشان بدهد ابتدا پيش از هر چيز بايد به پرونده مرتضوي بپردازد و اين اتفاق باعث افزايش سرمايه اجتماعي مي شود.  به هر حال بايد منتظر ماند و ديد كه پرونده تخلفات تامين اجتماعي به كجا خواهد كشيد و آيا ما شاهد برخورد با دانه درشت‌هاي حاضر در اين پرونده خواهيم بود يا بررسي اين پرونده دچار مرور زمان مي‌شود. 



از جايگاه مجلس دفاع مي‌كنم

پيرموذن همچنين در رابطه با سخنان مطهري عنوان داشت: پس از اظهارات مطهري، هيات نظارت بر عملكرد نمايندگان اين مورد را پيگيري كرد و هيچ گونه مورد اتهامي كه نيازمند رسيدگي كيفري باشد را در رابطه با اظهارات مطهري مترتب نديد و با وجود اين برائت مطلق آقاي مطهري، روز گذشته خبر آمد كه براي آقاي مطهري از طرف دادگاه احضاريه رسيده است.

پيرموذن در رابطه با تاثير اين اتفاق روي افكار عمومي اعلام داشت: معتقدم كه افكار عمومي در جهت افزايش باورهاي جوانان و سرمايه‌هاي اجتماعي اين را خواهان است كه مسئولان قضا به پرونده  تخلفات شكل گرفته در تامين اجتماعي رسیدگی کنند.

پيرموذن اضافه كرد: من به عنوان خادم ملت و فدايي رهبر و مددرسان دولت از قوه قضاييه انتظار دارم كه اين اقدام بحق مجلس را با راي قاطعشان به اتمام برساند. من از جايگاه نمايندگان كه محل جلوس مدرس‌هاست دفاع مي كنم و كاري به اظهارات آقاي مطهري ندارم. من از اختيارات قانوني مجلس كه مظهر اعلاي حاكميت ملي است و نماينده كه تبلور اراده ملي و منتخب مردم است دفاع مي كنم و معتقدم مجلس ساكت و نماينده بي خاصيت جز ضعف و نقصان به كشور نمي‌رساند. ما خيلي علاقه‌منديم كه سه قوا قوي و با انسجام پيش بروند و بدانند كه اولويت افكار عمومي رسيدگي به پرونده  تامين اجتماعي است.

رد صلاحیت ۲۹ نفر از داوطلبان انتخابات کانون وکلا

Posted: 19 Feb 2014 11:21 PM PST

جرس: یک وکیل دادگستری تاکید کرد: بهمن‌ماه امسال مصادف بود با تایید صلاحیت‌ها که متاسفانه 29 تن از نامزدهای بیست و هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز ردصلاحیت شدند.

 

به گزارش ایسنا، حسین ساعتچی در نشست بررسی لایحه جدید وکالت پیشنهادی قوه‌قضاییه که در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، گفت: لحظاتی پیش اسامی واجدان شرایط برای انتخابات هیئت مدیره کانون مرکز اعلام شده‌اند و 29 نفر از همکاران ما از جمله آقای «عباس کریمی» ردصلاحیت شدند.

 

وی افزود: اکنون کسانی درباره عضویت در هیئت مدیره کانون مرکز تصمیم‌گیری می‌کنند که خارج از جامعه وکلا هستند.

 

این وکیل دادگستری با اشاره به لایحه جدید وکالت، گفت: موادی در این لایحه آمده است که استقلال را از کانون‌ها می‌گیرد و اکنون ما وکلا باید دغدغه اصلی‌مان این لایحه باشد.

 

در ادامه این نشست عباس کریمی با انتقاد از ردصلاحیت خود در انتخابات هیئت مدیره کانون مرکز، گفت: اگر ردصلاحیت بنده به خاطر اعتراضم به شنود تلفنی و فیلمبرداری‌هایی است که در کانون مرکز صورت می‌گیرد باز هم اعتراض می‌کنم.

 

وی افزود: اکنون وکلا و قضات باید استقلال حرفه‌ای داشته باشند و استقلال آنها تامین شود. متاسفانه عمده مشکلات وکلای ما مجموعه داخلی کانون مرکز است و اکنون وکلا و تشکل‌های وکلا با هم فاصله دارند.

 

این استاد دانشگاه تاکید کرد: ما نباید اجازه دهیم دست‌های ناپاک حرفه وکالت را آلوده کند و باید عهد ببندیم تا اختلافات را کنار بگذاریم زیرا اکنون زمان اتحاد است.

 

این وکیل دادگستری درباره ردصلاحیت خود در انتخابات هیئت مدیره کانون مرکز، گفت: بنده نامه‌ای را بابت اعتراض نسبت به ردصلاحیتم نمی‌نویسم اما همین امشب نامه‌ای را خطاب به رییس قوه‌قضاییه می‌نویسم و از ایشان درخواست می‌کنم که مطرح کنند چرا بنده در این انتخابات ردصلاحیت شدم.

 

در ادامه این نشست غلام‌نبی فیضی‌چکاب طی سخنانی گفت: جامعه وکالت ما مطالباتی را مطرح می‌کند که در شان آنها نیست. همچنین بی‌تفاوتی قشر وکلا به مسائل‌شان باعث شده که سطح مشکلات آنها پایین بیاید.

 

وی با اشاره به اینکه بهتر است به جای ستیزه‌جویی، مسائل‌مان را از طریق حوصله، تحمل و خردورزی حل کنیم، گفت: حوصله و تحمل در قوانین و مقررات موثرتر و کارسازتر برای حل مسائل است.

 

این وکیل دادگستری با اشاره به لایحه جامع وکالت، گفت: در تماسی که روزگذشته با آقای میرکوهی (مشاور وزیر دادگستری) داشتم، آخرین وضعیت لایحه جامع وکالت را از وی جویا شدم و وی مطرح کرد که آخرین نظرات درباره لایحه‌ای که قبلا قوه‌قضاییه به دولت ارسال کرده بود و نیز لایحه‌ای که دولت اکنون تهیه کرده، از دولت و قوه قضاییه اخذ شده و مجموعا به دستگاه قضایی ارسال شده است و احتمالا آخرین ملاحظه را فردا ریاست قوه‌قضاییه روی لایحه خواهد داشت.

فیضی‌چکاب تاکید کرد: زیبنده دولت و قوه‌قضاییه نیست که قشر اصلی لایحه جامع وکالت را که وکلا هستند، فراموش کنند.

 

وی مجددا تاکید کرد که آقای میرکوهی اعلام کرده مطالبات وکلا را حتما استخراج می‌کنند و حتی از ما در کمیسیون‌های دولت و مجلس دعوت خواهند کرد.

این وکیل دادگستری گفت: ما نباید فرصت را از دست دهیم و لایحه هر چه هست ذائقه رفتار ماست و پس از این باید این لایحه را تغییر دهیم و با هم مشارکت کنیم.
 

فرمانده کل سپاه: مذاکرات اتمی برای کاهش تحریمهاست، فعلا بغض در گلو، سکوت می کنیم

Posted: 19 Feb 2014 11:21 PM PST

جرس: فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه "هدف از مذاکرات هسته ای کم کردن تحریم ها علیه جمهوری اسلامی است"، گفت: به دلیل مقطع حساسیتی که باید مذاکرات به جلو برود، تا بهانه دست کسی ندهیم، فعلا باید سکوت کنیم و بغض در گلو نگه داریم چون کار بسیار حساسی است.

 

فرمانده کل سپاه همچنین گفت: سیستم‌های اداری حاکم بر کشور، برخی نهادهای انقلابی را استحاله کرده و از بین برده و به سپاه هم هجمه می‌آورند اما سپاه در برابر این هجمه ها مقاومت می‌کند.

 

به گزارش فارس، پاسدار محمدعلی جعفری در افتتاحیه نشست دو روزه مسئولین حوزه‌های بسیج دانشجویی سراسر کشور که در محل سابق سفارت آمریکا برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه وضعیت انقلاب اسلامی در خارج، بهتر از داخل است، گفت: انقلاب، طوفنده و با صدای رسا در حال گسترش در جهان است. هر جا نام سپاه و بسیح است، نام انقلاب اسلامی هم هست و این راه و هدف ما را بهم نزدیک می‌کند.

 

فرمانده کل سپاه همچنین با اشاره به حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: دعوای خیابانی سال88 بر سر موضوع انقلاب اسلامی بود. انقلاب اسلامی یعنی حرکت جمعی در یک جامعه و امت تحت رهبری یک فقیه عادل که جامعه را به سمت اسلامی شدن ببرد.

 

جعفری خاطرنشان کرد: برخی چهره خودشان را به مردم نشان نمی‌دهند و کار خودشان را می‌کنند که این، همان نفاق است و مشکل ما این است که اینها با دشمنان خارجی گره خورده‌اند.

 

وی گفت: غربی‌ها در علوم انسانی به دنبال جداکردن دین از سیاست هستند که کتابهایشان در دانشگاههای ما تدریس می‌شود و ما هم تند تند می‌خوانیم تا دکتر شوبم که البته این برای شناختن فلسفه و ایدئولوژی غربی‌ها خوب است نه برای عمل دانشجویان بسیجی.

 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تحول در علوم انسانی علی رغم تاکیدات رهبری هنوز صورت نگرفته، گفت: این در حالیست که روز به روز هم مدرک دکتری می‌دهیم. دانشجویان علوم انسانی باید با مبانی دینی در این علوم آشنا شوند. چه بحرانی بالاتر از این که آموزه‌های دانشگاهی ما متناسب با آموزه‌های انقلاب نیست. تحول باید در همه دستگاهای کشور اتفاق بیفتد و این مطالبه رهبری معظم انقلاب است.

 

جعفری افزود: سیستم‌های اداری حاکم بر کشور، برخی نهادهای انقلابی را استحاله کرده و از بین برده و به سپاه هم هجمه می‌آورند اما سپاه در برابر این هجمه ها مقاومت می‌کند.

 

وی تصریح کرد: سیسستم‌ها و روش‌های اداره کشور عوض نشده و نیاز به تحول داد چراکه بدون آن، اهداف انقلاب اسلامی محقق نمی‌شود.

 

جعفری خطاب به دانشجویان بسیجی گفت: امیدی به نسل قبلی نداشته باشید چراکه آنان یا مسن شده‌اند و یا آموزش دیده دانشگاه‌های خارج هستند که از حالت انقلابی خارج شده‌اند.

 

وی با تاکید بر اینکه مبنای انقلابی بودن، گوش دادن به حرفهای ولی فقیه است، ادامه داد: مشکل ما با خیلی از انقلابی‌های قبلی همین است که انقلابی بوده‌اند ولی انقلابی نماندند.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: تجربه بسیج باعث شده تا خیلی از کشورها به ما التماس کنند و بپرسند که چکار کرده‌اید و بسیج را در کشور ما هم راه بیندازید ولی وقتی به اعتقادات آن کشور نگاه می‌کنیم، می‌گوییم نمی‌شود، لازمه بسیج، اعتقاد به اسلام و شیعه است.

 

جعفری در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته ای نیز گفت: دولت با نرمش قهرمانانه و با حفظ اصول وارد مذاکره شده تا یا فشار تحریم‌ها کم شود و یا مسئولین کشور از خارج ناامید شوند و بر توان داخلی تمرکز کنند، که هرنتیجه‌ای بدهد، مثبت است. البته مشروط بر اینکه کسی از خطوط قرمز عبور نکند که البته آقا هم اجازه نمی‌دهند.


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت:کنون در موقع بسیار حساسی قرار داریم که بنا بر اراده رهبری، دولت وارد مذاکرات شده است و هدف مذاکرات نیز این است که یا فشار تحریم‌ها برداشته شود یا مسئولان از مذاکرات ناامید شوند و به ظرفیت‌های داخلی کشور توجه کنند؛ پس به هر جهت ما پیروز مذاکرات هستیم. البته باید خطوط قرمز نظام در مذاکرات حفظ شود و مسئولان به گونه‌ای عمل نکنند که غرور ملی دچار خدشه شود. اکنون ما باید بغض در گلو فرو بریم و منتظر شویم ببینیم نتیجه مذاکرات چه می‌شود و سکوت می‌کنیم. هدف مذاکرات برداشتن فشار اقتصادی بر مردم است؛ پس باید از برخی مسائل با ملاحظه عبور کرد.

 

وی افزود: به دلیل مقطع حساسیتی که باید مذاکرات به جلو برود، تا بهانه دست کسی ندهیم، فعلا باید سکوت کنیم و بغض در گلو نگه داریم چون کار بسیار حساسی است.

فتوای شش مرجع تقلید درباره چگونگی اجراء حدود در ملاء عام

Posted: 19 Feb 2014 11:21 PM PST

جرس: در پی تداوم انتقادات پیرامون اجرای حکم اعدام در ملاء عام و تبعات حضور کودکان در تماشای این احکام، آیات عظام شبیری زنجانی، مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی، سید صادق روحانی، نوری همدانی و صانعی، به پرسشی درباره چگونگی اجرای این حدود در ملاء عام پاسخ گفته اند.

 

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)نوشت: متن پرسش مطرح شده و پاسخ این مراجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

آیا اجرای حدود در ملاء عام از ضروریات اجرای حدود و جزو لاینفک آن است یا می توان حدود را در ملاء خاص نیز اجرا کرد؟

منظور از ملاء عام در شرع مقدس چیست؟

آیا توصیه یا نهی از شرکت کودکان و افراد غیر بالغ در هنگام اجرای حدود شده است؟ با توجه به آنکه بعضا ممکن است تماشای برخی صحنه ها نظیر اعدام بر روی روح و روان کودک تاثیر مناسبی نداشته باشد، آیا میتوان از شرکت کودکان و افراد غیر بالغ در هنگام اجرای حدود ممانعت به عمل آورد؟

 

 آیت الله شبیری زنجانی:

- وجوب اجرای حدود در ملاعام از ضروریات دین نیست، بلکه اصل وجوب آن- حتی در حد زنا- مورد اختلاف است. البته در رجحان آن بحثی نیست.

- ممانعت از شرکت افراد در فرض ترتب مفسده بر حضور آنان مانعی ندارد و تشخیص آن با حاکم شرع است.

 

آیت الله مکارم شیرازی:

الف - دربرخی از حدود سفارش شده که در حضور عده ای اجرا شود،اما اگر اجرای حد در ملا عام پیامدهای منفی داشته باشداز آن پرهیز شود.

ب- سزاوار است در این گونه موارداز حضور آنها جلوگیری شود.

 

 آیت الله موسوی اردبیلی:

بسمه تعالی

باید اجرای حد درحضور جمعی ،که اقل آن سه نفر است صورت بگیرد. البته در بعضی موارد به حسب دلیل خاصی کم تر ازسه نفر کفایت می کند ولی حضور مردم جزء لا ینفک اجرای حدود نیست وچنانچه حضور مردم مفسده داشته باشد به طور پنهانی اجرای حد می شود وچنانچه حضور بعضی از افراد به مصلحت نباشد،از حضورآنان جلوگیری می شود.

 

 آیت الله سید صادق روحانی:

باسمه جلت اسمائه

1.اجرای حدوددر ملا عام به مقتضای دلیل که دال است براینکه سزاوار است اعلام شود به مردم برای حضور اقامه عدل وحتی عده ای گفته اند واجب است حضور جماعت همان گونه که حضرت امیر علیه السلام می فرمودندبر حضور در هنگام اقامه حد

2.ظاهر دلیل خاصی نیست ومانعی ندارد.

 

آیت الله نوری همدانی:

بسمه تعالی

بهتر است درملاعام باشد وچند نفرهم باشند کافی است . در صورتی که آثارنامطلوب برای بعضی دارد شرکت نکنند.

 

 آیت الله صانعی:

بسمه تعالی

به طور کلی در شرع مقدس هیچ الزامی بر علنی بودن تعزیرات بلکه حدود ( بغیراز حد زنا فی الجمله ) نداریم و اگر علنی بودن اجرا مجازات موجب اذیت و تضییع حیثیت مجرم و یا وابستگان به آنها یا موجب بد بینی به اسلام و مضر به آن باشد، حرام و غیر جایز و تعدی در مجازات محسوب و معصیت کبیره است و حکم آوردن کودکان و غیر آنها از کسانی که تماشای اجرای حکم موجب تاثیر نامناسب ولو با احتمال در آنها باشد به حکم حرج و ضرر روحی برای آنها نیز حرام و معصیت است.

توافق ایران و انگلیس در زمینه روابط مستقیم و فعالیت کارداران غیر مقیم

Posted: 19 Feb 2014 11:21 PM PST

جرس: ایران و انگلیس در پی مذاکرات و توافقات به عمل امده، از اول اسفند ماه به وضعیت حفاظت منافع پایان داده و به صورت مستقیم و از طریق کارداران غیر مقیم روابط دوجانبه را دنبال می کنند.

 

به گزارش ایرنا به نقل از منابع آگاه، ایران و انگلیس توافق کردند که از این پس دو کشور روابط دوجانبه خود را به جای این که از طریق کشور های ثالث پی گیری کنند به صورت مستقیم و از طریق کارداران غیر مقیم دنبال کنند.

 

در پی تعطیلی سفارتخانه های ایران و انگلیس، دو کشور عمان و سوئد به عنوان حافظ منافع ایفای نقش کرده اند.

 

پیش از این و طی سه ماه گذشته ایران و انگلیس در دیدار ها و گفت وگوهای متعدد در سطوح مختلف برای بهبود روابط دو کشور به صورت گام به گام توافق کرده اند

مقامات غربی: مذاکرات اتمی به نحو تعجب‌آوری خوب پیش می‌روند

Posted: 19 Feb 2014 01:58 PM PST

جرس: در پایان دومین روز از دور جدید مذاکرات اتمی میان ایران و جامعه جهانی، یک عضو نزدیک به هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی گفت که بر اساس گفت‌وگوهای صورت گرفته زمان‌بندی مشخصی برای مذاکرات آینده درباره گام نهایی توافق ژنو تعیین شده است. همزمان یک خبرگزاری بین المللی با اشاره به تلاش ایران و گروه 1+5 برای مشخص کردن دستور کار لازم جهت رسیدن به یک توافق نهایی با ایران گزارش داد که دیپلمات‌های غربی روند مذاکرات را خوب توصیف کرده‌اند. در آخرین گزارش های اتمی نیز آمده است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شامگاه چهارشنبه برای نهایی کردن چارچوب مذاکرات جامع با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

معاون وزیر خارجه ایران گفت: روی چارچوب مذاکرات آتی توافق و برنامه کاری مشخص شد و مذاکرات بعدی اواخر اسفند خواهد بود.

سید عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد ایران با 1+5 افزود که مذاکرات در فضای مثبتی صورت گرفت اما هنوز نمی‌توان خوش‌بین به پیشرفت مذاکرات آتی بود.

او گفت که مذاکرات بعدی نیز در وین برگزار می‌شود.

عراقچی ادامه داد که اشتون و ظریف روز پنج‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک شرکت می‌کنند و نتایج را اعلام خواهندکرد.

به گزارش ایسنا، نشست ایران و 1+5 ساعت 9 صبح به وقت محلی در مقر سازمان ملل آغاز و ساعت 10 کنفرانس خبری ظریف و اشتون برگزار می‌شود.

 همچنین، یک عضو نزدیک به هیات مذاکره‌کننده ایران گفت که بر اساس گفت‌وگوهای صورت گرفته زمان‌بندی مشخصی برای مذاکرات آینده درباره گام نهایی توافق ژنو تعیین شده است.

 

این دیپلمات نزدیک به هیات مذاکره‌کننده ایران با 1+5 گفت که ملاقات دو جانبه کاترین اشتون و محمدجواد ظریف پایان یافت و دو طرف به جمع‌بندی مشخصی از مذاکرات دو روز گذشته دست یافتند؛ در عین حال صبح روز پنج‌شنبه نشست ایران و 1+5 با حضور ظریف و اشتون در مقر سازمان ملل انجام خواهد شد تا نقطه‌نظرات و نتایج به دست آمده در دیدار اشتون و ظریف به اطلاع دیگر اعضا برسد.

 

این دیپلمات نزدیک به هیات مذاکره‌کننده ایران هم‌چنین درباره ادعای رسانه‌ها و برخی مقامات آمریکایی مبنی بر این‌که موضوع موشک‌های بالستیک در مذاکرات طرح شده است و از موضوعات مورد مناقشه بوده است گفت: ما از ابتدا اعلام کردیم آن چه مورد بحث است در چارچوب توافق ژنو است و مسایل دفاعی ایران شامل این موضوعات نمی‌شود.

 

او درباره چارچوب به دست آمده در این مذاکرات برای ادامه گفت‌وگوها تصریح کرد: در این مذاکرات مسایل و موضوعات مورد نظر و مطرح در گام نهایی مرور شد و ایده‌ها و پیشنهادات بحث شد.

 

پیشرفت تعجب آور مذاکرات

همزمان رویترز با اشاره به تلاش ایران و گروه 1+5 برای مشخص کردن دستور کار لازم جهت رسیدن به یک توافق نهایی با ایران گزارش داد که دیپلمات‌های غربی روند مذاکرات را خوب توصیف کرده‌اند.

 

خبرگزاری رویترز در این گزارش نوشت: آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه، چین و آلمان به دنبال یک توافق دراز مدت درباره دامنه احتمالی برنامه هسته‌ای ایران هستند تا بتوانند نگرانی‌ها درباره این فعالیت‌ها را برطرف کنند.

 

یک مقام عالی‌رتبه غربی با رد برخی شایعات از جانب طرف ایرانی درباره اینکه موانعی بر سر گفت‌وگوها پیش آمده است، گفت: مذاکرات به نحو تعجب‌آوری خوب پیش می‌روند.

 

این دیپلمات‌ها گفتند که جلسه روز سه شنبه "مفید و سازنده" بود.

 

یک دیپلمات اروپایی نیز گفت: تمرکز آن روی پارامترها و پروسه مذاکرات، جدول زمانی آن چه یک پروسه متوسط تا دراز مدت خواهد بود، بود. ما انتظار نتایج فوری نداریم.

 

کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است بعدازظهر روز پنج‌شنبه در نشست فوق العاده وزیران خارجه این اتحادیه در بروکسل شرکت کند تا درباره بحران اوکراین گفت‌وگو کنند.

 

رویترز گزارش داد که مذاکرات فعلی با ایران ابتدا قرار بود حداقل سه روز کامل ادامه داشته باشد، ولی به گفته دیپلمات‌های غربی ممکن است صبح پنج‌شنبه به دلیل تشدید وضعیت اوکراین پایان یابد.

 

گروه 1+5 هنوز درخواست های خود از ایران را مشخصا اعلام نکرده‌اند. ولی مقامات غربی نشان داده‌اند که از ایران می‌خواهند غنی سازی اورانیوم را تا غنای شکافت‌پذیر پایینی کاهش دهد، تحقیق و توسعه تجهیزات هسته‌ای جدید را محدود کند و بخش قابل توجهی از سانتریفیوژهایش را برچیند.

 

پیش از آغاز مذاکرات، یک مقام عالی‌رتبه آمریکایی گفت که روند رسیدن به توافق نهایی " یک پروسه طولانی، دشوار و پیچیده خواهد بود".

 

او افزود: وقتی مساله مورد بحث این چنین مهم است و جزییات حقیقتا اهمیت دارد، باید وقت بگذاریم تا اطمینان حاصل کنیم که نتیجه آن اعتماد جامعه بین‌المللی خواهد بود. در چنین شرایطی این اتفاق نمی‌تواند در عرض یک روز، یک هفته و یا حتی یک ماه بیفتد.

 

این مقام آمریکایی در عین حال که هشدار داد مذاکرات ممکن است زمان ببرد گفت که واشنگتن مایل نیست این مذاکرات بیش‌تر از ضرب‌الاجل شش ماهه‌ای که در 24 نوامبر در ژنو حاصل شد، بیش‌تر طول بکشد. ضرب‌العجل ماه ژوییه می‌تواند بنا بر توافق دو طرف به مدت نیم سال دیگر تمدید شود.

وی گفت: ما علاقه‌مندیم که از این شش ماه برای مذاکره درباره یک توافق جامع استفاده کنیم. من فکر می‌کنم ما در عرض شش ماه و احتمالا زودتر از آن می‌فهمیم که آیا شانس موفقیت برای رسیدن به یک توافق جامع افزایش یافته است یا خیر. اما هدف ما این است که از این شش ماه استفاده کنیم تا به یک توافق جامع دست یابیم.

 

این مقام آمریکا‌یی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که تضمینی وجود ندارد که مذاکرات وین به توافقی ختم شود.

 

او گفت: همان‌طور که باراک اوباما (رییس‌جمهور آمریکا) گفته است و من با وی موافق هستم، احتمال رسیدن به یک توافق به اندازه احتمال نرسیدن به آن است.

این مقام آمریکایی علاوه بر آن نشان داد که آمریکا آماده مصالحه در زمینه یکی از حساس‌ترین موضوعات سه دور مذاکراتی است که به توافق 24 نوامبر در ژنو منجر شد؛ راکتور آب سنگین اراک.

 

این مقام آمریکایی که در واقع به اظهارات علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران درباره این که تهران مایل بود با تغییر دادن این راکتور نگرانی‌های غرب را برطرف کند پاسخ می‌داد، گفت ما خوشحال شدیم که دکتر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت که آن‌ها مایل به مذاکرات درباره این که آیا تغییرات امکان‌پذیر است یا خیر هستند. من فکر می‌کنم ما راه درازی را در این مذاکرات درپیش داریم، ولی فکر می‌کنم که باید آمادگی پذیرش ایده‌ها و روش‌هایی برای پرداختن به نگرانی‌های‌مان را داشته باشیم.