جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


رییس فراکسیون کارگری مجلس: رمضان یعنی سفره های خالی کارگران

Posted: 29 Aug 2011 08:48 AM PDT

جرس: رييس فراكسيون كارگري مجلس گفت: رمضان يعني سفره هاي خالي كارگران كه ماه هاست حقوق نگرفته اند، چگونه پر شود! چگونه به گرسنگان و ناتوانهاي اجتماعي رسيدگي كنيم.


به گزارش ايلنا، عليرضا محجوب در جلسه علني امروز مجلس گفت: پرونده مجلس هشتم به زودي بسته مي‌شود تا فرصت باقي است براي بي چيزان و مستضعفان، كارگران، كشاورزان، بيكاران، بازنشستگان كاري بكنيم.


وي افزود: آيا در رمضان كاري مهمتر ازاين قبيل طرح‌ها و لوايح وجود دارد ! تقاضا مي‌كنم با توجه به نگاه ويژه رياست محترم مجلس به اين طرح مهم، هيئت محترم رئيسه هرچه سريع‌تر آن را در دستور كار هفتگي قراردهند.
محجوب ادامه داد: متاسفانه با وجود اينكه طرح استفساريه مشاغل سخت و زيان آور كه اكنون به سختي و با مزاحمت‌هاي زياد اعمال و اجرا مي‌گردد و اين استفساريه روان‌سازي اجرا در بعضي از بخش‌ها انجام شد، متاسفانه در تمام طول ماه مبارك رمضان در دستور كار مجلس قرار نگرفت، با وجود درخواست اجراي تبصره ماده 102 آيين نامه براي بررسي خارج از نوبت و درخواست اجراي صد ماده نيز به جايي نرسيد و هزاران قلب شكسته و مكدر از تاخير مجلس در اهتمام به مشكل زحمتكش ترين و ستمديده ترين كارگران همچنان در انتظار مي‌باشند!‌آيا رمضان فصل پرداختن به اين امور هم نبود!


رييس فراكسيون كارگري با انتقاد از سكوت مجلس در مورد مسكوت ماندن قانون بازنشستگي با 25 سال سابقه، گفت: اكنون حدود يكسال و پنج ماه است كه قانون بازنشستگي با 25 سال سابقه كه ترتيبات اجرايي آن مطابق ماده 10 قانون نوسازي صنايع معلوم شده بود، مسكوت مانده است و حتي تعهدات و ترتيب پرداخت بار مالي تعريف شده در قانون معلوم بوده و در قانون برنامه چهارم تا پايان برنامه يعني تا پايان سال گذشته تمديد گرديده و سپس مطابق قانون برنامه پنجم اين تمديد بايد استمرار مي‌يافت، اما با وجود معلوم بودن نحوه تامين بار مالي تعريف شده در قانون چگونه مجلس محترم يك سال و نيم تعطيل قانون را با سكوت تاييد كرده است.


محجوب با بيان اينكه تعطيل كردن ماده 10 قانون نوسازي صنايع فاقد دليل مستند و قانوني است، تصريح كرد: لذا بايد سازمان تامين اجتماعي هر چه سريع‌تر اجراي محدود قانون را آغاز كند.


وي افزود: موضوع ديگر مربوط به كارگران خارجي است، كه متاسفانه به جاي كنترل و جلوگيري امروز بسياري از زمينه‌هاي شغلي و حرف در اختيار كامل آنها قرار گرفته است، اكنون ديگر كارساده ساختماني نيز از ما دريغ شده است، بعضي حِرَف چون كفاشي، خياطي و نظاير آن كه بخشي از آن توسط وارد كنندگان به تصرف درآمده، مابقي نيز در اختيار كارگران خارجي است، به جاي تعادل و حركت در جهت بازگرداندان كارگران خارجي هر روز مجوز جديدي براي طولاني كردن و حتي مقيم كردن بيش از 2 ميليون نفر نيروي كار خارجي مبذول مي‌گردد.
 

 

 

شورای انتقالی: قذافی تهدیدی برای لیبی و جهان است

Posted: 29 Aug 2011 08:42 AM PDT

جرس: رییس شورای ملی انتقالی لیبی روز دوشنبه معمر قذافی را که هنوز مخالفان نتوانسته‌اند محل اختفایش را پیدا کنند، همچنان تهدیدی برای لیبی و جهان دانست و از نیروهای ناتو درخواست کرد تا به حمایت خود از مخالفان حکومت قذافی ادامه دهند.

 

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مصطفی عبدالجلیل که در نشستی با حضور وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف نظامی علیه لیبی در دوحه قطر صحبت می‌کرد، گفت: «من از نیروهای ناتو و همپیمانانش می‌خواهم تا به حمایت خود [از مخالفان] در مقابل این حاکم مستبد ادامه دهند... او هنوز، نه فقط برای شورای ملی انتقالی که برای تمام جهان یک تهدید به شمار می‌رود.»

به گزارش رادیو فردا، به دنبال اظهارات مصطفی عبدالجلیل فرمانده عملیات ائتلافی ناتو در لیبی نیز تاکید کرد که نیروهای ناتو همچنان به مأموریت خود در لیبی ادامه خواهند داد.

ساموئل لاکلیر با تاکید بر اعتقاد ناتو به نزدیک بودن سقوط قذافی گفت که منابع مالی نیروهای قذافی روز به روز در حال کاهش است و حکومت معمر قذافی دیگر قادر نیست دست به عملیات قاطع بزند.

 

وی همچنین تأکید کرد ناتو متعهد است که عملیات در لیبی را به نتیجه برساند.

فرمانده عملیات ائتلافی در لیبی با این‌حال تأکید کرد که مدت زمان عملیات ناتو تا ۲۷ سپتامبر، برابر با پنجم مهرماه، تعیین شده و تمدید این مدت باید در نشستی از سوی اعضای ناتو به تصویب برسد.

هم‌اکنون مخالفان مسلح معمر قذافی در طرابلس حضور دارند و به گفته آنها کنترل تمامی پایتخت را به دست گرفته‌اند.

 

روز یکشنبه، «احمد عمر بنی»، سخنگوی مخالفان در کنفرانسی در بنغازی اعلام کرد که نیروهای مخالف حکومت لیبی از زمان ورود به طرابلس «بیش از ۱۰ هزار زندانی» را آزاد کرده‌اند و تأکید کرد که همچنان از سرنوشت حدود «۵۰ هزار» تن دیگر خبری در دست نیست.

در عین حال گروهی از مخالفان به سمت «سِرت»، زادگاه معمر قذافی، در حرکتند و قصد دارند تا با محاصره شهر از اطراف و تنگ‌تر کردن حلقه محاصره، بر حامیان معمر قذافی در این شهر غلبه کنند.

جنگنده‌های ناتو نیز روز یکشنبه با پرواز بر فراز «سِرت»، مناطق مختلف این شهر را بمباران کردند.

برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال پنهان شدن معمر قذافی و خانواده‌اش در «سِرت» حکایت می‌کند.

 

پیشروی مخالفان به سمت زادگاه معمر قذافی در حالی ادامه دارد که روز یکشنبه دفتر آسوشيتدپرس در نيويورک اعلام کرده بود فردی که در تماس تلفنی با اين خبرگزاری خود را موسی‌ ابراهيم، سخنگوی معمر قذافی معرفی کرده گفته است که رهبر پيشين ليبی، فرزند خود، سعدی قذافی را به عنوان طرف مذاکره با معترضان برای تشکیل دولت انتقالی منصوب کرده است.

مخالفان معمر قذافی این پیشنهاد را رد کرده، و گفته‌اند که به عملیات خود برای «شکار معمر قذافی» ادامه خواهند داد.

شاخص فلاکت در ایران همچنان سیر صعودی دارد

Posted: 29 Aug 2011 08:13 AM PDT

جرس: شاخص فلاکت که از حاصل جمع نرخ بیکاری و تورم به دست می آید، بار دیگر در ایران سیر صعودی به خود گرفته است.

 

 

خبرآنلاین گزارش داد، بنابر بر اعلام رسمی بانک مرکزی که این روزها مشخص شده در مقایسه با مرکزآمار ایران، نرخ تورم خوشبینانه تری را اعلام می کند، نرخ تورم سال 89 حدود 12.4 درصد بوده است. همچنین رییس مرکز آمار که مسوول محاسبه و برآورد نرخ بیکاری است، چندی پیش با حضور در جمع نمایندگان مجلس، نرخ بیکاری سال 89 را 13.5 درصد اعلام کرد.

لذا شاخص فلاکت سال 89 حدود 25.9 به دست می آید. اما مساله این جاست که عادل آذر، رییس مرکز آمار ایران در همان جلسه اعلام کرده است که نرخ تورم تیرماه به نزدیکی 20 درصد یعنی حدود 19.6 درصد رسیده است. البته او با خوش بینی گفته بود که نرخ بیکاری در سال جاری 11 درصد خواهد بود.

بر این اساس، مطابق گزارش مرکز آمار ایران، شاخص فلاکت در سال 90 تاکنون به 30.6 درصد رسیده است.

 

البته شاید این شاخص با لحاظ نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی قدری بدبینانه به نظر برسد ولی محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی امروز نرخ تورم مرداد ماه را 17.2 درصد برآورد کرد.

لذا شاخص فلاکت بر پایه نرخ تورم بانک مرکزی و نرخ بیکاری مرکز آمار ایران هم 28.2 درصد به دست خواهد آمد.

 

 

گفتنی است شاخص فلاکت در سال 1384، حدود 21.9؛ در سال 1385، حدود 23.2؛ در سال 1386، حدود 28.9؛ در سال 1387، حدود 35.9؛ در سال 1388، حدود 22.7؛ در سال 1389، حدود 25.9؛ و در سال 1390، حدود 28.2 بوده است.

 

حال با توجه به سیر صعودی نرخ تورم در سال جاری، حتی اگر پیش بینی رییس مرکز آمار ایران در خصوص کاهش نرخ بیکاری در سال 90 محقق شود، آینده شاخص فلاکت اقتصاد ایران با فرض نرخ 11 درصدی بیکاری این روزها به توان بانک مرکزی در کنترل نرخ تورم گره خورده است.

رییس فراکسیون روحانیون مجلس: علما و مراجع مایل به دیدار با برخی مسئولان نیستند

Posted: 29 Aug 2011 07:40 AM PDT

جرس:رئیس فراکسیون روحانیون مجلس گفت: «اقدامات دولت باعث شده علما و مراجع مایل به دیدار با برخی مسئولان نباشند.»

 

به گزارش مهر، محمدتقی رهبر با اشاره به سخنان اخیر رهبر جمهوری  اسلامی در دیدار با اعضای هیئت دولت گفت: «عملکرد دولت در ارتباط و مشورت با علما و بزرگان ضعیف بوده و همین امر انتقادات رهبر انقلاب را بر انگیخته است.»

نماینده اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه دولت به توصیه ها و تذکرات علما و مراجع عمل نکرده است افزود: «دولت به تذکرات مراجع پیرامون وضعیت عفاف و حجاب اهمیت نداد و همین امر موجب نارضایتی علما و مراجع شده است.»

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تصریح کرد: «دولت دایره مشاوران اقتصادی دارد که در زمینه تدوین قانون هدفمند کردن یارانه ها فعال بوده اند اما این مشورت ها با علما و مراجع قم و برخی نخبگان کم رنگ بوده است.»

 

رهبر با اشاره به اینکه مراجع در دیدار با اعضای فراکسیون روحانیون مجلس همواره از دولت گله می کنند، گفت: «تنها خواسته علما و مراجع تحقق احکام اسلام در جامعه است.»

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با تاکید بر «لزوم مشورت و نزدیکی دولت ولایت مدار با مراجع» افزود: «در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی که رئیس جمهور برای گرفتن رای اعتماد برای وزرایش به مجلس آمده بود نامه ای 2 صفحه ای به وی دادم و با آیات و روایت وی را توصیه به شورا نمودم و از ایشان خواستم از افرادی که در حاشیه اش جمع شده اند فاصله گرفته و به مشورت با علما و نخبگان بپردازد تا تنها محدود به مشورت با حلقه کوچک اطرافیانش نشود. »

 

رهبر با اشاره به «دلخوری آیت الله مصباح یزدی از دولت» گفت: «مردم پشتوانه اصلی دولت هستند که در راس آن ها مراجع قرار دارند، دولت باید مراجع و علما را به عنوان مهمترین حلقه مشاوران خود قرار دهد.»

وی تاکید کرد: «عده ای دولت را محاصره کرده اند و هر کاری که می کنند به نام دولت تمام می شود.»

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه باید از انتقادها و اشکالات مجامع نخبگان استقبال کرد، افزودند: نباید به دلیل نحوه بیان برخی از مسائل، از دیدگاههای سازنده و مفید اکثریت نخبگان محروم شد.

آیت الله دستغیب: آنچه در این دو سال دیدیم نقض مکرر قانون بود

Posted: 29 Aug 2011 07:32 AM PDT

 

 

جرس: آیت الله دستغیب گفت: «آنچه ما درباره نقض قانون اساسی و خروج از دایره شرع می گوییم، سخنانی مبتنی بر شایعه نیست. تا یقین به چیزی نداشته باشیم، حرفی نمی زنیم.»

 

به گزارش حدیث سرو، این مجتهد حامی جنبش سبز در انتهای جلسه تفسیر قرآن خود، تصریح کرد: «کسی تنها به شنیده ها بسنده می کند که در پی ریاست و شهرتی باشد، ما از برکت امام زمان  اینچنین نیستیم و هدفی جز نصیحت و امر به معروف و نهی از منکر نداریم و به امید خدا این تکلیف خویش را رها نمی کنیم. بنای ما بر آشوب و بر هم زدن اوضاع نیست، هدف ما قرار گرفتن در مسیر قانون و شرع است تا آرامش و راحتی برای حاکمان مردم فراهم شود.»

 

آیت الله دستغیب افزود: «این قانون را خود علما و عمامه به سرها گذاشتند اگر به آن عمل شود، هم خود آقایان در راحتی خواهند بود و هم مردم. اما اگر بنا بر بی قانونی باشد و بخواهند مردم را بی محاکمه و اثبات گناه زندانی و محصور کنند ـ مانند آقایان موسوی و کروبی ـ بعد هم بگویند ما کاری بر خلاف قانون نکردیم، هم مردم به زحمت می افتند و هم خود آقایان و هم آشوب و هرج و مرج برپا می شود.»

عضو منتقد مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: «ممکن است ادعا کنند قانون حاکم است. عمل به قانون باید مشهود باشد آنچه ما در این مدت دو سال دیدیم و برایمان یقین حاصل شد، نقض قانون، به صورت مکرر و بی شمار بود. برای ما اهمیتی ندارد که چه کسی رئیس می شود، مهم عمل به قانون و شرع است. قصد ما توهین به هیچ کس نیست و اسم هیچ کس را هم هرگز بر منبر نیاورده ایم.»

آیت الله بیات: نمی شود گروهی را در زندان نگاه داشت و سپس مدعی انتخابات آزاد بود

Posted: 29 Aug 2011 05:29 AM PDT

جــرس: آیت الله بیات زنجانی با بیان اینکه "خداوند عالم گواه است که نمی توانم در برابر رخدادهای در حال وقوع بی تفاوت بمانم"، پیرامون انتخابات آتی تاکید کرد: "نمی توان جمع قابل توجهی از افرادی را که قابلیت تصدی چنین امر خطیری دارند در زندان نگهداشت و سپس از همگان خواست تا بیایند و در انتخابات شرکت کنند؛ یا اینکه رقیب را به انواع و اقسام تهمت ها آنهم از طریق رسانه های مرتزق از بیت المال متهم ساخت و از صحنۀ رقابت حذف کرد، سپس مدعی برگزاری انتخابات سالم بود. در حقیقت این موضوع، اصلاً انتخابات نیست و نام دیگری باید بر آن نهاد."


به گزارش تارنمای رسمی آیت الله بیات زنجانی، اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران با حضور در دفتر این مرجع مردمی، با وی دیدار و گفتگو کردند.


در این دیدار که یکشنبه شب ششم شهریور ماه برگزار شد، آیت الله بیات زنجانی
تاکید کرد: "خداوند عالم گواه است که نمی توانم در برابر رخدادهای در حال وقوع بی تفاوت بمانم چرا که در برابر دیدگانم آن چیزی که در حال آسیب دیدن است، اصل دین است و سکوت و بی تفاوتی در برابر این موضوع را خلاف شرع بیّن می دانم."


این مرجع مردمی در ادامه و در پاسخ به سئوال یکی از حضار پیرامون انتخابات پیش روی مجلس، با اشاره به "مؤلفه های انتخابات صحیح" گفت: "انتخابات الزاماً یک حرف یا یک شعار نیست بلکه قواعدی دارد و نمی توان به سادگی و بدون در نظر داشتن آن قواعد، پیرامون این اصل موضعگیری کرد. بدیهی است که یکی از پیش زمینه ها برای بوجود آمدن یک انتخاب سالم، فضای اجتماعی بدون دغدغه و نیز فضاسازی مناسب جهت رقابت سالم بین کاندیداهاست؛ والّا نمی توان جمع قابل توجهی از افرادی را که قابلیت تصدی چنین امر خطیری دارند را در زندان نگهداشت و سپس از همگان خواست تا بیایند و در انتخابات شرکت کنند؛ یا اینکه رقیب را به انواع و اقسام تهمت ها آنهم از طریق رسانه های مرتزق از بیت المال متهم ساخت و از صحنۀ رقابت حذف کرد، سپس مدعی برگزاری انتخابات سالم بود. در حقیقت این موضوع، اصلاً انتخابات نیست و نام دیگری باید بر آن نهاد."


آیت الله بیات زنجانی در ادامه تاکید کرد اصلی ترین کاری که برای این موضوع باید صورت گیرد، تفقد و دلجوئی از مردم است.


این مرجع حامی جنبش سبز، در پایان برای رفع مشکلات و مظالم جاری در کشور، برای آزادی همۀ زندانیان سیاسی مخصوصاً آقایان مهدی کروبی و میرحسین موسوی و همسران آنها دعا کرد.


مصباح یزدی: برخی برای تحقیق در مورد اسلام سراغ آدمهای منحرف می روند

Posted: 29 Aug 2011 05:06 AM PDT

جــرس: عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه "سرانجام افرادی که در مسائل دینی حرف‌های بی‌منطق می‌زنند کفر است"، اظهار عقیده کرد: "در قرآن چند گونه آیه داریم، که آنهایی که دچار مرض هستند از اول به سراغ متشابهات می‌روند که این امر باعث ایجاد فتنه می‌شود."


همزمان معاون وزیر ارشاد اعلام کرد: "عرصه را برای جولان جریان‌های انحرافی تنگ می‌کنیم."


به گزارش مهر، محمد تقی مصباح یزدی، شامگاه یکشنبه در قم گفت: "کسانی در زمینه مسائل دینی حرف‌های بی‌منطق می‌زنند که این امر از گرایش های شیطانی است و انسان را از راه حق جدا می‌کند و اگر انسان این مسیر را ادامه دهد سرانجامش کفر است."



عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: "همه کسانی که برای تحقیق به منابع مختلف دینی مراجعه می‌کنند با مسائل مبهمی مواجه می‌شوند که نیازمند تفسیر و توضیح است که ضرورت دارد این تفسیر را از زبان نویسنده آن بیان شود تا منظور دقیق آن مشخص شود."


مصباح یزدی با اشاره به اینکه ممکن است در هر مکتب و دینی هزاران سئوال وجود داشته باشد اما فرصت تحقیق و فهم قطعی همه آن‌ها در اختیار نباشد اظهار داشت: "برخی از مطالب موجود در هر دین از مفاهیم اصلی است که انکار آن در واقع انکار دین و فهم آن فهم دین است و باید در این زمینه جواب قطعی کسب کرد."


رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی قم گفت: "در قرآن تصریح شده مطالبی که در این کتاب آمده دسته‌ای آیات محکمات است که به راحتی می‌شود آنها را فهمید و برخی دیگر آیات متشابهات است که باید با کمک تحقیق به مفهوم آنها پی برد. آنهایی که دچار مرض هستند از اول به سراغ متشابهات می‌روند که این امر باعث ایجاد فتنه می‌شود."



وی اظهار داشت: "برخی‌ برای تحقیق از اسلام به سایت‌ها و منابع مکاتب دیگر رجوع می‌کنند و دنبال منابع صحیح نمی‌گردند و به سراغ افراد منحرف می‌روند که این راه درستی برای شناخت اسلام نیست بلکه باید به خود منابع اسلام رجوع کرد. برخی‌ معتقدند که این واژه به معنای یک نوع کنجکاوی خاصی است که انسان به جای اینکه به اسرار دین بپردازد به سراغ اوهام می‌رود."


گرایش انحرافی در زمان اهل بیت هم وجود داشت
عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه گرایش های انحرافی در زمان خود اهل بیت نیز وجود داشته و اعتقادات بی پایه موجب پیدایش مکتب‌ها و فرقه‌های انحرافی شده بود، افزود: "دین متن و حواشی دارد که اگر کسی می‌خواهد دین را به درستی بشناسد باید سراغ متن برود نه حاشیه و تعمق نیز به معنای به دنبال حاشیه رفتن در مفاهیم دین است که این امر انسان را به کفر می‌کشاند.کسانی هستند که خودشان مذهب و دین درستی ندارند و تنها به دنبال محکوم کردن دیگران هستند و وقتی از او درخصوص دین و مذهبش بپرسی چیزی نمی‌داند و این بدان معنا است که کالای زندگی او جهل است."


وی با بیان اینکه برخی‌ آئینه دلشان کج است و هر چه را می‌بینند از زاویه انحرافی است و همواره کج اندیشند، گفت: "برخی‌ها می‌خواهند از اول تکروی داشته باشند و بدنبال مطرح کردن خود هستند."


معاون وزیر ارشاد: عرصه را برای جولان جریان‌های انحرافی تنگ می‌کنیم
همزمان، معاونت وزیر ارشاد، از برگزاری جشنواره‌ ملی مطالعات قرآنی دانشجویان کشور با موضوع کتابی از مصباح یزدی خبر داد و اعلام کرد: "عرصه را برای جولان دادن جریان‌های انحرافی تنگ می‌کنیم."

بر اساس همین گزارش، بهمن دری اظهار عقیده کرد: "فقر، جنگ و تضعیف جدی جایگاه خانواده و سرخوردگی‌های عظیم روحی بشر از یک سو و رشد عقلانی و درک بهتر انسان از ارزشمندی خود از سوی دیگر، انسان و بشر امروز را دوباره متوجه معنویت دینی کرده است و دقیقا در همین نقطه شیاطین دام‌های بسیار خطرناکی را برای انسان سرخورده‌ای که به دنبال معنویت راستین است، تدارک دیده‌اند، بنابراین شاهد بروز هزاران جریان و مسلک و ظهور عرفان‌های متنوع هستیم."

خط تولید موشک ضد زره پیشرفته در ایران به بهره برداری رسید

Posted: 29 Aug 2011 03:19 AM PDT

جــرس:  خط تولید انبوه راکت ضدزره، با حضور وزیر دفاع جمهوری اسلامی در تهران به بهره‌برداری رسید و از خصوصیات این موشک، قابلیت بالا برای انهدام تانک‌ها، نفربرها، خودروهای سبک زرهی، محل تجمع نفرات، انبارهای مهمات و استحکامات دشمن اعلام شده است.

به گزارش فارس، احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم بهره‌برداری از خط تولید انبوه راکت ضد زره در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع گفت: سر جنگی راکت ضدزره از نوع خرج گود است که به هنگام اصابت تا فاصله ١٣٠٠ متری با نفوذ ٣٠٠ میلیمتری در زره، اهداف موردنظر را منهدم می کند. این سلاح با خودرو قابل حمل است و همچنین به علت سبکی، فرد می تواند آن را حمل کند.


وی افزود: این سلاح از سه پایه نشانه‌روی مستقیم، شلیک می‌کند و به علت سبکی، سادگی و سهولت در بکارگیری، قدرت خوب سرجنگی و سرعت و دقت اصابت بالا، نقش مهمی در رزم‌های دور و نزدیک و جنگ‌های منظم و نامنظم برای انهدام اهداف مورد نظر دارد.


وزیر دفاع جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه موشک مذکور در عملیات های زمینی و تاکتیکی نقش مهمی دارد، تصریح كرد: قدرت نفوذ بالا و دقت بسیار بالا از دیگر ویژگی های راکت ضدزره است، یکی از راهبردهای اصلی وزارت دفاع در طراحی و تولید سلاح، افزایش تحرک نیروهای مسلح است که با تولید و تحویل انبوه این سلاح به یگان‌های عملیاتی نیروهای مسلح، تحرک عملیاتی آنان به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد.


بر اساس این گزارش، راکت ضد زره فوق، یکی از انواع راکت‌های ضدزره است که برای انهدام تانک‌ها، نفربرها، خودروهای سبک زرهی، محل تجمع نفرات، انبارهای مهمات و استحکامات دشمن طراحی و تولید شده است.


هفته گذشته نیز، موشک کروز ایرانی با برد ٢٠٠ کیلومتر، سامانه بومی «اژدر» و نوعی از موتور دریایی، روز اول شهریور ماه، به عنوان سه دستاورد جدید جمهوری اسلامی با حضور محمود احمدی نژاد رونمایی شد.

در این مراسم که محمود احمدی‌نژاد، احمد وحیدی وزیر دفاع و برخی مسئولان و مقامات لشکری شرکت داشتند، سه پروژه «موشک قادر»، «سامانه اژدر والفجر» و «موتور دریایی بنیان ١» رونمایی گردید.


ماه گذشته نیز، پس از آزمایش های موشکی دوربرد سپاه پاسداران و اعلام پرتاب موشکهای سپاه تا دهانه اقیانوس هند، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء از بهینه‌سازی تمامی سامانه‌های موشك دور برد «اس ٢۰۰» خبر داده بود.

در جریان مانور سپاه و رزمایش «پیامبر اعظم ۶» ، ٩ موشك زلزال، ٢ موشك شهاب یک، ٢ موشك شهاب دو و ١ موشك شهاب سه از نوع قدر«اس» پرتاب شد، که تمامی آنها از نوع موشك‌های زمین به زمین، دوربرد و هوشمند بودند كه با حجم انبوه و قدرت تخریب بالا مورد آزمایش قرار گرفتند.



موسی قربانی: اگر باز هم برخی ها بر طبل اختلاف بکوبند،  رهبری گوش آنها را می گیرد

Posted: 29 Aug 2011 03:07 AM PDT

جــرس: یک نماینده اصولگرای مجلس هشتم تشکیل هیات حل اختلاف میان قوای سه گانه از سوی رهبری را، به دلیل "بی توجهی قوا" به توصیه های رهبری دانست و تاکید کرد "اگر باز هم برخی ها بر طبل اختلاف بکوبند، رهبری امکان دارد گوش آنها را بگیرد."


به گزارش خبرآنلاین، موسی قربانی در نطق روز دوشنبه هفتم شهریور ماه خود در مجلس، ضمن حمایت از هیئت «حل اختلاف قوا» توسط رهبری، با بیان اینکه این هیات در نتیجه تمرد قوای سهگانه از توصیه های وی در کوتاه آمدن در موارد اختلاف و دوستانه عمل کردن؛ تشکیل شده است، افزود: اگر با وجود تشکیل این هیات باز هم برخی بر طبل اختلاف بکوبند، ممکن است رهبری گوش آنها را بگیرد که امیدواریم به آن روز نرسیم.


وی بدون اشاره به نتایج سوء مدیریت ها در حوزه های مختلف کشور، با انتقاد از برخی نطقهای نمایندگان که "دستاوردهای دولت را نادیده گرفته و تنها از ضعفها و محرومیتها می گویند"، مدعی شد "گاهی برخی نطقها به گونه ای است که اگر کسی یکباره رادیو را روشن کند، فکر میکند به جای رادیو مجلس، موج رادیوهای بیگانه را گرفته است."


نماینده اصولگرای قائنات از دیدار روز گذشته رهبری با اعضای هیات دولت سخن گفت و خطاب به دولت اظهار داشت: نصایح رهبری را آویزه گوش خود قرار داده و به شعارهایتان در خدمت رسانی پایبند باشید و با صداقت به مردم بگویید که برخی کارها را تلاش کرده ولی نتوانسته انجام دهید. مردم قدر این تلاشها را خواهند دانست.


قربانی همچنین از دولت خواست تا به جای ایران قبل از اسلام بر ایران بعد از اسلام تاکید کند.


این عضو فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه وحدت اصولگرایان انکار ناپذیر است، هشدار داد: کسی نباید با بهانه های بی دلیل این وحدت را خدشه دار کنند. با اختلاف نباید زمینه نفوذ اصلاح طلبان فتنه گر را فراهم کرد.


این فعال اصولگرا همچنین از توزیع شبنامه هایی علیه برخی مسئولان استان خراسان جنوبی در این استان، خبر داد و گفت: از وزارت کشور انتظار دارم در این باره اقدام کند تا دامن اعضای وزارت کشور و استانداری از همکاری با این خاطیان پاک شود.

عضو فراکسیون اصلاحات مجلس: اگر قرار باشد با زور با مردم حرف بزنیم سرانجام یكجا كم می‌آوریم

Posted: 29 Aug 2011 02:50 AM PDT

جــرس: وزیر دولت اصلاحات و نماینده فراکسیون اقلیت مجلس هشتم می گوید "اگر قرار است فرهنگ اسلامی در كشور رواج پیدا كند، ‌حاکمیت مطمئن باشد هیچ راهی بهتر از اصلاحات ندارد. این اصولگرایان نگاهشان اشتباه است و بلد نیستند با مردم حرف بزنند... با دعوا و از روی سر نیزه نمی شود فرهنگ را در جامعه اشاعه دهیم. دفع كردن مردم كه هنر نیست. اگر قرار باشد با زور با مردم حرف بزنیم سرانجام یكجا كم می‌آوریم و نمی‌توانیم ادامه دهیم و اگر قرار است بمانیم، باید با مردم باشیم نه در برابر آنها."


به گزارش روزنامه «اعتماد»، مسعود پزشكیان از چهره‌های اصلاح‌طلب و نماینده تبریز در مجلس می‌گوید هنوز برای اصولگرایی اولویت ندارد و آنها هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند كه دفع كردن مردم هنر نیست و نمی‌توان با زور و جبر به مردم گفت ما دوست داریم به شما خدمت كنیم. و به نظرم راه حل نیز یك نظرسنجی است تا توده مردم بگوید چه كسی را می‌خواهد و چه چیزی را پس می‌زند.


وی در کالبدشکافی جناح های سیاسی در ایران گفت "جناح راست همان روزهای نخستین كه كار سیاسی در ایران را شروع كردند یك اشتباه بزرگ مرتكب شدند، تصور می‌كردند كه می‌توان در یك كشور به چشم‌اندازهای بهبود وضع كشور رسید بدون آنكه تفكر اصلاح‌طلبی وجود داشته باشد. ایراد آنها این است كه تصور می‌كنند یك تابلوی نقاشی را می‌توانند بیاورند به مردم نشان دهند و بگویند ببینید این بوم اصلاح‌طلبی است. در تمام علم سیاست، اصلاح‌طلبی معنای خاص خودش را دارد كه دیگر جناح راست نمی‌تواند آن را به دلخواه خودش تغییر دهد و دلخوش باشد با ادبیات راست، می‌توان جناح چپ ایجاد كرد. اصلاح‌طلبی یعنی عدالت‌خواهی، كیفیت، كارایی و جلب اعتماد عمومی."

 
این فعال اصلاح طلب افزود "مگر اصولگرایان نمی‌گویند كه می‌خواهند فرهنگ خاص خودشان را در جامعه رواج دهند؛ خب با این رفتارهایی كه می‌كنند بیشتر مردم را از خود دور می‌كنند. به عنوان نمونه اگر قرار است فرهنگ اسلامی و مذهبی در كشور رواج پیدا كند، ‌مطمئن باشند هیچ راهی بهتر از اصلاحات ندارند. آنها نگاهشان اشتباه است. بلد نیستند با مردم حرف بزنند. یك مثال برای اصولگراها همین موضوع فرهنگ است كه در آن گرفتار شده‌اند. وقتی می‌خواهیم در جامعه فرهنگ را اشاعه دهیم بالاخره باید طوری رفتار كنیم كه مقبولیت ایجاد كنیم، نه اینكه با دعوا و از روی سر نیزه بخواهیم یك فرهنگ را در جامعه اشاعه دهیم. دفع كردن مردم كه هنر نیست."


پزشکیان در خصوص این ادعا که "اصولگرایان معتقدند مردم از ادبیات و نحوه رفتار آنها راضی هستند" گفت "اگر قرار بود با همان روش و با همان فكر اصولگرایی كارشان را در بین مردم جلو ببرند كه امروز با این میزان مشكل مواجه نبودند. چرا با مشكل مواجه شدند؟ چون نتوانستند با توجه به وضع و شرایط جامعه روش و منش و شیوه‌های حكومت‌گری خود را تغییر دهند و اگر قرار باشد همچنان با همان شیوه سابق با مردم حرف بزنند، خوب مسلم است كه نتیجه‌یی نمی‌گیرند. اصولگرایان خودشان هم خوب می‌دانند كه اگر با مردم اینگونه رفتار كنند كه با یك نگاه بسته و جزمی بگویند هر چه ما می‌گوییم همان است، با همان روش و با همان فكر، به همان بن بستی می‌رسند كه تاكنون رسیده‌اند. "


این نماینده اصلاح طلب تاکید کرد "اگر قرار باشد با زور با مردم حرف بزنیم سرانجام یكجا كم می‌آوریم و نمی‌توانیم ادامه دهیم. اگر قرار است در جامعه بمانیم، باید با مردم باشیم نه در برابر آنها. موفقیت داشتن قدرت دولت و چندقوه نیست. اگر می‌خواهند مردم آنها را بپذیرند باید بتوانند مردم را قانع كنند كه خیر آنها را می‌خواهند و تصمیم دارند به آنها خدمت كنند. اینها را باید در عمل ثابت كرد نه در شعار. مشكل دوستان این است كه می‌خواهند به زور به مردم بگویند ما می‌خواهیم به شما خدمت كنیم. خب مردم هم می‌گویند؛ ما نمی‌خواهیم شما به ما خدمت كنید؛ دیگر چه می‌خواهید بگویید؟"


عضو فراکسیون اصلاحات مجلس هشتم پیرامون اینکه "اصولگرایان تصور می‌كردند اصلاح‌طلب‌ها پاشنه آشیلشان رفاه اقتصادی مردم بود و با شعار عدالت می‌توانند هم دل مردم را بربایند هم گوی سیاست را"، تحلیل کرد "مشكل آقایان همین بود كه فكر می‌كردند در اصلاحات عدالت نیست. در حالی كه اندیشه چپ یكی از كلید واژگانش عدالت است. مگر می‌شود حرف از اصلاح‌طلبی زد و عدالت را سانسور كرد؟ حالا هم بد نیست، قضاوتش با مردم كه عدالت اصلاح‌طلبی دودش به چشم مردم رفت یا عدالت‌خواهی اصولگرایی؟ اصلاحات بدون عدالت ظلم به ملت بود و انصافا اصلاح‌طلب‌ها حالا كارنامه?شان را با افتخار می‌توانند ارایه كنند كه چقدر به شكل واقعی و نه شعاری برای بهبود وضع مردم تلاش كرده بودند. اصلا اصلاح‌طلبی مجبور است بر اساس اندیشه‌هایش به تمام قومیت‌ها و فرهنگ‌ها عادلانه نگاه كند و خود مردم بهترین قاضی برای داوری هستند. درد آنجاست كه ما نظر مردم را حذف و سانسور می‌كنیم و آرزوهای خودمان را به اسم مردم ارایه می‌دهیم. خب معلوم است كه در نهایت یك جای كار بدجور لنگ می‌خورد. مشكل این است كه آقایان دم از عدالت می‌زنند اما در نهایت تمام اراده شان بر این است كه حرف خود را غالب كنند. "


پزشکیان تاکید کرد "سیاستمداری كه پشتوانه مردمی ندارد چطور می‌خواهد در برابر تهاجم‌های دول دیگر بایستد و با اعتماد بگوید مردم در كنار ما هستند. حالا نوع تهاجمش فرقی ندارد از فرهنگی شروع می‌شود تا... . مردم را باید آگاه و توانمند در كنار خود داشت. این نكته مهمی است كه بسیاری از اصولگرایان به آن توجهی ندارند. ارزش داشتن مردم در كنار خودمان این است كه مردم آگاهانه بدانند ما كه هستیم، چه می‌كنیم و چه برنامه‌یی داریم و آنگاه بیایند و به ما اعتماد كنند. اعتماد مردم را معادل حضور چند میلیون نفر در راهپیمایی‌ها می‌گیرند و نتیجه این می‌شود كه مردم به ما اعتماد دارند.
این نگاه ساده‌انگارانه‌یی است كه مردمی را كه در یك راهپیمایی حضور پیدا می‌كنند و برای نظام می‌آیند و در صفوف حضور می‌یابند به حساب خودمان بگذاریم و فكر كنیم حالا كه هنوز مردم در صحنه هستند پس هر چه من می‌گویم را قبول خواهند داشت."