جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


امام جمعه اصفهان: محو بیکاری و گرسنگی تا دوسال دیگر توخالی است

Posted: 12 Aug 2011 08:43 AM PDT

جرس: امام جمعه اصفهان گفت: شعارهايي مثل اين‌كه "تا دو سال ديگر در كشور هيچ گرسنه و بيكاري نخواهيم داشت"، توخالي است، چرا كه در هيچ جاي دنيا چنين چيزي امكان ندارد.

به گزارش ایسنا، "طباطبايي‌نژاد"، در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهر اصفهان با اشاره به اين كه برخي از مسئولان براي اين كه براي خود بازار سياه ايجاد كنند، مردم را به حضور نمي‌پذيرند، اظهار كرد: دوري طولاني مدت حاكم از مردم باعث بي‌خبري او از مشكلات جامعه و فهم نادرست مسائل از طرف مردم مي‌شود.
نماینده ولی فقیه در اصفهان افزود: بايد ببينيم علت مشكلاتي چون بالا بودن تورم چيست. بخشي از تورم بالا به علت اجراي قانون هدفمندي يارانه‌هاست و طبيعي است، اما بخشي از اين تورم غيرطبيعي است و باعث ايجاد مشكلاتي براي كارخانه‌ها شده است.
طباطبايي‌نژاد از حل نشدن مشكل مصلاي اصفهان اظهار تاسف کرد و گفت: با وجود آن كه در اصفهان كارهاي بزرگي انجام مي‌شود، درباره پروژه مصلا هنوز راه‌حلي پيدا نشده است.

 

 

دیگر امام جمعه ها چه گفتند؟
امامان جمعه شهرهای مختلف کشور، دو موضوع جنگ 33 روزه و حمایت از حزب الله لبنان، و نیز لزوم واقع بینی و حمایت از اقدامات دولت، حسب تاکید رهبر جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار دادند. حوادث اخیر انگلستان نیز محور مشترک سخنان نمایندگان ولی فقیه در نماز جمعه این هفته شهرهای گوناگون ایران بود. آنچه در پی می خوانید برخی از ملاحظات متفاوت و دیدگاه های خاص خطیبان امروز است.


تبریز؛ مجتهد شبستري، در خطبه‌هاي نماز جمعه ، با اشاره به ناآراميهاي اخير در كشور انگلستان، اظهار كرد: كشته شدن يك جوان سياه‌پوست به دست پليس به اين اعتراضات دامن زد كه البته اين ظاهر قضيه است و ريشه اين اعتراضات بسيار گسترده‌تر از اين موارد است.
امام جمعه تبریز افزود: بحران اقتصادي، فقر و بيكاري در اروپا، اسباب ناراحتي مردم شده است به خصوص در انگلستان تبعيض‌نژادي به حدي است كه سفيدپوستها، نور چشمي‌اند و از تمام امكانات عالي استفاده مي‌كنند ولي رنگين‌پوستها و سياه‌پوستها مظلوم واقع شده‌اند و از تمامي امكانات محرومند.

 

کاشمر؛ يعقوبي امام جمعه کاشمر در سخنان خود به فتنه‌هاي بعد از انقلاب و نمونه بارز آن در سال 88 اشاره کرد و گفت: متاسفانه عده‌اي به خاطر اين که نتوانستند حق را از باطل تشخيص دهند، در اين فتنه افتادند و اين گرداب نه تنها آنها را بلکه بسياري ديگر را در خود بلعيد.
وي با تاکيد بر اينکه نسبت به فتنه‌ها بايد حواسمان را جمع کنيم، گفت: بحمدالله امروز ملت ايران افتخار بصيرت، بينايي و عبور از فتنه‌ها را دارا شده و در دنيا به عنوان يک ملت الگو مطرح شده است.
وي خطاب به افرادي که مدام با سخنراني، صحبت در محافل مختلف و چاپ مقاله، درصدد شعله‌ورتر کردن فتنه هستند، گفت: اين افراد که به ظاهر با مسلمانان هستند ولي حضورشان در هر محفل و جمعي مايه دلخوشي فتنه‌انگيزان و دشمنان اسلام بوده و حضورشان را در اين محافل مايه پيروزي خود مي‌دانند.
يعقوبي با بيان اينکه متاسفانه هنوز عده‌اي حاضر نيستند فتنه‌اي را که رهبر معظم انقلاب بارها به صراحت آن را محکوم کرده‌اند، محکوم کنند، افزود: همه کساني که از ولايت دم مي‌زنند بايد با جرأت و قاطعيت اين فتنه را محکوم کنند.
وي به جنگ 33 روزه و پيروزي حزب‌الله لبنان در مقابل رژيم صهيونيستي اشاره کرد و افزود: امروزه کشورهاي اسلامي فهميده‌اند که تنها راه موفقيت و اقتدارشان جدايي از رژيم غاصب اسرائيل و آمريکاي جنايتکار است.

 

خرم آباد؛ سيد احمد ميرعمادي در نمازجمعه مرکز استان لرستان گفت: اوضاع كنوني جهان برخلاف ميل و اراده قدرتهاي استعماري است و بحران شديد اقتصادي، قيام عليه تبعض نژادي و اعتراضات وسيع مردمي، بحران‌آفرينان بين‌المللي را گرفتار كرده است.

 

شهرضا؛ سيف‌الله يعقوبي ، جايگاه عبادي سياسي نماز جمعه را متعلق به رهبري دانست و گفت: لازم است ولايت و رهبري امام خامنه‌اي را قدر بدانيم.


قم؛
حسيني‌بوشهري امام جمعه این شهر علت وقوع آشوب‌هاي خياباني در كشور انگلستان را بازشدن زخم كهنه تبعيض و تحقير در اين كشور دانست و از سكوت مجامع بين‌المللي در برابر پايمال شدن حقوق بشر در اين كشور انتقاد كرد.
امام جمعه قم اظهار داشت: امروز شاهد هستيم كه آمريكا با بحران اقتصادي روبه‌رو شده و انگليس نيز با بحران خياباني دست و پنجه نرم مي‌كند.
وي با اشاره به اين‌كه در سراسر كشور انگليس آشوب و آتش‌سوزي به راه افتاده است، اضافه كرد: اين وقايع به دليل بازشدن زخم كهنه تحقير و تبعيض است كه جوانان انگليس، يونان و اسپانيا را به خيابان كشانده است.
حسيني‌بوشهري تصريح كرد: امروز شاهد هستيم كه پليس بريتانيا برخورد خشني با جوانان اين كشور دارد و اين در حالي است كه اگر نظير چنين اتفاقاتي در يك كشور جهان سومي رخ مي‌داد شوراي امنيت چندين قطعنامه براي دفاع از حقوق بشر صادر كرده بود.
وي افزود: آيا در اين كشورها بحث دفاع از حقوق بشر مطرح نيست و يا اين‌كه شوراي امنيت به فكر مصالح خود بوده و به فكر مردم محروم دنيا نيست.


سبزوار؛ غلامحسين ابراهيمي، در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهرستان از تابلوي کمرنگ نماز جمعه انتقاد کرد و خواستار توجه به اين امر شد.
وي گفت: «مقام معظم رهبري نيز در يکي از سخنان خود اساسي‌ترين مسائل را مسائل فرهنگي عنوان کرده‌اند، مبني بر اينکه گمان مي‌کنم در زمينه کارهاي فرهنگي دچار يک نوع غفلت و بيهوشي مي‌شويم که بايد هوشيارانه آن را اصلاح کنيم.»
 

تحریم های جدید روسیه علیه لیبی

Posted: 12 Aug 2011 08:02 AM PDT

جرس: رئیس جمهور روسیه فرمان اجرای تحریم‌ها علیه لیبی را امضا کرد.

 

 

به گزارش ایسنا، بخش مطبوعاتی کرملین اعلام کرد: دیمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه، فرمان انجام اقدامات لازم برای اجرای قطعنامه 1973 شورای امنیت سازمان ملل متحد را که در 17 ماه مارس به تصویب رسید، امضا کرد.

 

قطعنامه 1973 شورای امنیت سازمان ملل متحد ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در لیبی و تشدید تحریم‌ها علیه این کشور را فراهم می‌کند.

بر اساس این فرمان انجام هر گونه معامله و انتقال دارایی بستگان نزدیک معمر قذافی به روسیه ممنوع، و از ورود برخی از شهروندان لیبی به روسیه جلوگیری می‌شود.

تداوم اعتراض مخالفان اسد و سرکوب خونین تظاهرکنندگان توسط دمشق

Posted: 12 Aug 2011 07:33 AM PDT

جرس: پس از نماز جمعه امروز شهرهای زیادی در سوریه شاهد تظاهرات مردم معترض به حکومت اقتدارگرای بشار اسد بودند. نیروهای امنیتی و نظامی نیز مطابق ماه‌های گذشته با آتش گشودن روی تظاهرکنندگان به سرکوب خشونت بار و خونین اعتراض آنان پرداختند.

 

 

بی بی سی به نقل از فعالان سوری خبر داد: «ارتش سوریه موج تازه ای از سرکوب گسترده در مناطق شمال و شرق آن کشور را آغاز کرده و نیروهای امنیتی و نظامی در مناطق دیرالزور در شرق و خان شیخون در شمال وارد عمل شده اند.»


شاهدان عینی از شدید بودن آتشباری نیروهای ارتش اسد بر مردم معترض و سرکوب خونین آنان گزارش داده اند. ارتش سوریه معمولا از تانک علیه اهداف شهری استفاده می کند و تک تیراندازان هم با استقرار روی بلندی علیه افراد وارد عمل می شوند.

به گفته فعالان سوری نظامیان سوری به روی هزاران تن در آن مناطق آتش گشوده اند.  

 

در دور تازه عملیات یاد شده ارتش سوریه از تانک و خودروهای زرهی استفاده کرده است.عبدالرحمان، سرپرست گروه نظارت بر حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است به خبرگزاری فرانسه گفته که ارتش در ساعات بامدادی در حجمی گسترده وارد شهر خان شیخون شد.

به گفته وی در این عملیات ده ها تانک، نفربر زرهی و اتومبیل های غیرنظامی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

طبق روال ماه های اخیر، تظاهرات مردمی پس از پایان مراسم نماز جمعه امروز هم برگزار شده است.

جیم میور، خبرنگار بی بی سی در بیروت گفت تلویزیون دولتی سوریه به برپایی تظاهرات پس از نماز جمعه اذعان کرد اما آن را تظاهراتی کوچک خواند. به گفته جیم میور این درحالی است که مخالفان حجم تجمعات را بسیار بزرگتر از ادعای تلویزیون دولتی توصیف کرده اند.

 به گفته فعالان حقوق بشر، حداقل یک نفر در بیرون مسجدی در شهر حماة کشته شد. به گفته این فعالان، دو نفر غیرنظامی دیگر هم پس از نماز صبح در نقاط دیگر سوریه کشته شدند.

 

فشارهای بین المللی روی حکومت سوریه، تحت رهبری بشار اسد تشدید شده است. افزون بر پیام‌ «قاطعانه» ترکیه، و واکنش اتحادیه عرب ، برخی کشورهای غربی نیز نسبت به خشونت علیه معترضان سوری و سرکوب خونین اعتراضات آنان، واکنش های تند نشان داده اند. در جدیدترین مورد، هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا برای بالا بردن فشارها روی حکومت دمشق از چین و روسیه که با سوریه ارتباطات نزدیک سیاسی و اقتصادی دارند خواست با دیگر کشورهای جهان همگام شده و خواهان تغییر رویه دولت سوریه شوند.

طی روزهای اخیر چند کشور عربی، از جمله عربستان سعودی، سفرای خود را از دمشق خارج کرده و خواهان تغییر رویه دولت بشار اسد در مقابل معترضان شده اند.

بیش از  هزار و هفتصد نفر در ناآرامی ها و سرکوب های سوریه کشته، چندین هزار نفر مجروح و زخمی، و ده ها هزار نفر بازداشت شده اند. دیروز هم ۲۴ نفر دیگر کشته شدند.

 

ولایتی: لاریجانی و قالیباف بین اصولگرایان نفود بالایی دارند

Posted: 12 Aug 2011 07:15 AM PDT

جرس: علي اكبر ولايتي با تاکید بر اینکه «حضور بزرگاني چون آيت‌الله مهدوي‌كني و آيت‌الله يزدي در  جمع 7 + 8، براي اين است كه نظارت كنند در داخل اصولگرايان گروه‌گرايي نشود» افزود: «آقاي دكتر لاريجاني، رئيس مجلس و آقاي دكتر قاليباف، شهردار در بين اصولگرايان نفوذ بالايي دارند.»

 

علي‌اكبر ولايتي در گفت‌وگويي با هفته نامه "شما" ارگان حزب موتلفه اسلامی، در پاسخ به اين‌كه با توجه به فعاليتي كه در كميته 7+8 داريد و از قبل به عنوان كميته سه نفره فعاليت داشتيد، چشم‌انداز وحدت اصولگرايان را در انتخابات مجلس نهم چطور مي‌بينيد؟ چقدر اميدوار هستيد در ساز و كار 7+8 به وحدت نهايي برسند؟ گفت: 7خاطرم نمي‌آيد كه بعد از انقلاب، مجموعه متدينين و پيشكسوتان مبارزين مسلمان و بزرگان روحانيت اين‌ مقدار و اين‌طور منسجم به ميدان آمده باشند، اين‌كه حضرت آيت‌الله مهدوي‌كني قبول كردند پرچم اين وحدت را در دست داشته باشند و بزرگاني مثل آيت‌الله جنتي به‌طور غيرمستقيم و آيت‌الله يزدي به‌طور مستقيم حمايت كردند و بعداً اين ساز و كار با مقبوليت اكثريت اصولگرايان ـ ‌نمي‌گويم همه ‌ـ تشكيل شد، امر بي‌سابقه يا كم‌سابقه‌اي است. اگر بخواهيم دلايلش را در يك كلمه خلاصه كنيم، چنانچه اتفاق نظر و اتحاد و اتفاق كلمه نباشد، يك احساس تكليف در مقابل مخاطراتي است كه پيش رو احساس مي‌شود.


ولايتي تصريح كرد: به نظر بنده وجود آيت‌الله مهدوي‌كني يك ذخيره الهي براي اين زمان بودند كه براي اولين بار در خبرگان شركت كردند و بعد هم رئيس خبرگان شدند. حالا هم معذلك با وجود مشكلات جسمي به دليل سنشان كه قوت سابق را ندارند، هنگام تكليف پرچم را به دست گرفتند و به ميدان آمدند كه ما چنين چيزي را در گذشته نداشتيم. اميد بسيار هست.


اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه عنوان كرد: اگر قرار باشد همه گروه‌هاي اصولگرا، بعضي كوچك‌تر و بعضي بزرگ‌تر و افراد شاخص اصولگرا نماينده داشته باشند، اصلاً اين عدد نهايت ندارد، يعني دائماً اشخاصي مدعي خواهند شد نماينده ما كيست و كجاست؟ اگر قرار بر اين باشد هر فرد شاخص يا گروهي از اصولگرايان در آنجا نماينده داشته باشد، وارد يك دور معيوبي مي‌شويم كه امكان خلاصي از آن نيست و حضور بزرگاني چون آيت‌الله مهدوي‌كني و آيت‌الله يزدي در اين جمع، براي اين است كه نظارت كنند در داخل اصولگرايان گروه‌گرايي نشود.


مشاور بین الملل رهبر جمهوری اسلامی همچنین گفت: نظر برخي از بزرگاني كه در جلسه خدمتشان بوديم اين بود كه افرادي كه به دليل شخصيت حقوقي‌شان نفوذي در بين اصولگرايان دارند و نفوذشان هم بالاست، ناديده گرفته نشوند. آقاي دكتر لاريجاني، رئيس مجلس و آقاي دكتر قاليباف، شهردار در بين اصولگرايان نفوذ بالايي دارند و نمايندگان اين آقايان كه باشند، عملاً اين كه گروه‌ها هر كدام دارند، هيچ كدام از اين‌ها گروه نيستند و يك نفرند و همين نشان مي‌دهد كه بزرگاني كه اين مورد را پيشنهاد كردند به اين موضوع عنايت داشتند كه فقط اضلاع و گروه‌ها نيستند كه در اينجا هستند و به هر حال رئيس مجلس رأي بالاي 200 نفر را بين نمايندگان مجلس دارد كه اين ميزان نفوذ و محبوبيت را مي‌رساند. همين‌طور هم در مورد آقاي قاليباف. اتفاقاً حضور اين دو نماينده به جامع بودن كار كمك مي‌كند و از اين تصور خارج مي‌شويم كه اين مجموعه فقط نمايندگان سه ضلعند كه سه نوع تشكلند و قرار شد فقط نماينده تشكل‌ها در جمع نباشند.

 

مصباح یزدی: برای خرید یک لباس باید پول قرض کنیم

Posted: 12 Aug 2011 07:07 AM PDT

جرس: مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، گفت: «شما شاید بشناسید کسانی را كه در این مملکت به اندازه هفت پشت خود املاک و دارایی و مال و اموال دارند و هفت پشت آن ها بتوانند از این امکانات استفاده کنند اما هنوز هم قانع نیستند. »


به گزارش ايلنا،  محمد تقی مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: «این افراد فقط فکرشان این است که مال و اموال خود را زیاد کنند، این افراد به یک جنونی بر اثر حرص دنیا گرفتار شده اند.»


مصباح يزدي با تاکید بر قناعت، و با اشاره به دشورای های در پیش گرفتن قناعت، خطاب به حضار گفت: «برای مثال قناعت کردن به لباسی که انسان در حال حاضر دارد بسیار سخت است؛ مخصوصا برای کسانی که پول زیاد دارند و نمی دانند که آن ها را کجا خرج کنند؛ اما حالا برای ما که هر موقع بخواهیم برویم یک لباس نو بخریم باید چقدر پول از این و آن قرض کنیم این قدر سخت نیست.»


وی گفت: «آیا ارزش دارد که بیشتر عمر خود را روی جمع کردن مال و اموال بگذاریم که شاید بعد از ما برای دیگران بماند؟»

احضار مجدد سفیر انگلیس در تهران

Posted: 12 Aug 2011 06:59 AM PDT

جمهوری اسلامی حقوق معترضان انگلیسی را پیگیری می کند

جرس: وزارت امور خارجه با دعوت از کاردار انگلیس در تهران از برخورد پلیس این کشور با معترضان ابراز نگرانی کرد.

 

 

به گزارش  مهر، در پی حوادث اخیر انگلیس، رئیس اداره اول غرب اروپای وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی صبح روز پنج شنبه با دعوت کاردار انگلیس در تهران مراتب نگرانی تهران در قبال برخورد خشن نیروهای پلیس انگلیس با معترضان را به اطلاع وی رساند و خواستار توجه به مطالبات و درخواستهای واقعی معترضان شد .

 

بنا بر این گزارش، در همین ارتباط کاردار سفارت جمهوری اسلامی در انگلیس نیز مراتب نگرانی تهران را از برخوردهای صورت گرفته با معترضان را به طرف انگلیسی منتقل خواهد کرد.
 

نامه ۴١ زندانی سیاسی سابق به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل

Posted: 12 Aug 2011 05:21 AM PDT

جــرس: در آستانۀ آغاز به کار گزارشگر ویژۀ حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران و درحالیکه مقامات جمهوری اسلامی کماکان از ورود و حضور و فعالیت وی در ایران ممانعت بعمل می آورند، گروهی از فعالان سیاسی، مطبوعاتی و دانشجویی سابق و فعلی ایران، که طی سالهای اخیر مدتی را در زندان های جمهوری اسلامی به سر برده بودند، طی نامه ای به این مقام بین المللی، خواستار اقدام و پیگیری فوری وی پیرامون مسئلۀ نقض حقوق بشر در ایران شدند.


در این نامه که نسخه ای از ترجمۀ فارسی آن در اختیار جرس قرار گرفته، چهل و یک تن از فعالان ایرانی و زندانیان سیاسی سابق، در نامه خود به احمد شهید، آمادگی خود را برای "در اختیار قرار دادن تجریبات و مشاهدات خود از زندان های جمهوری اسلامی" اعلام کرده اند.


ترجمه فارسی این متن، که نسخه انگلیسی آن به دفتر گزارشگر ویژۀ سازمان ملل ارسال و اعلام وصول شده، به شرح زیر است:


جناب آقای احمد شهید
گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
با عرض سلام
ما امضا کنندگان این نامه ، زندانیان سیاسی پیشین درایران ، از طیف های گوناگون،مصرانه توجه سازمان ملل متحد را به نقض گسترده حقوق بشر درایران جلب می کنیم.ما بخصوص ازشما می خواهیم به دقت بدرفتاری با زندانیان سیاسی درسرتاسر ایران را مورد توجه قرار دهید، چون درنبود هر نوع قانون درارتباط با جرم سیاسی، با زندانیان سیاسی رفتاری غیر انسانی صورت می گیرد.


زیرپانهادن غیر قانونی حق زندانی و شرایط رقت برانگیز زندانها درسراسر ایران بویژه از سال 1388و به دنبال انتخابات ریاست جمهوری به سطح هشداردهنده ای رسیده است.ایران از امضا کنندگان اعلامیه جهانی حقوق بشر است، با وجود این مقامهای ایرانی درجریان بازجوئی و محاکمه زندانیان سیاسی، بطورمداوم به اصول این اعلامیه ونیز قانون اساسی این کشور بی توجهی نشان می دهند .اغلب زندانیان ایران رافعالان سیاسی صلح طلبی تشکیل می دهند که به اتهامات نفرت برانگیزی چون تروریسم و جاسوسی به زندان افتاده اند.فعالان جامعه مدنی ،روزنامه نگاران و شهروندان عادی به اتهام به خطر انداختن امنیت ملی زندانی می شوند. حریم خصوصی زندگی این افراد مورد هجمه قرار گرفته و برای اعتراف های اجباری علیه خود و دیگر افراد و گروهها مورد شکنجه روانی و بدنی قرار می گیرند.ازجمله شکنجه ها ی رایج درزندانهای ایران کتک زدن، حبس طولانی مدت در سلول انفرادی، تهدید اعضای خانواده های زندانی و تهدید به اعدام را می توان نام برد.


زندانیان از حق داشتن وکیل در زمان بلند بازجوئی محرومند.حتی وکلای مدافع زندانیان سیاسی تنها به خاطر انجام وظیفه تهدید و زندانی می شوند . دادن مرخصی ونیز آزادی زندانی دردست بازجو- شکنجه گر است. به بعضی از زندانیان اجازه ملاقات با خانواده شان داده نمی شودچون با شکنجه گرشان همکار ی نکرده اند. ما گواهی می دهیم که درخیلی از موارد بازجو متن رای محکومیت را به قاضی دیکته می کرد. این نظام قضائی مبتنی بربازجوئی موجب تضعیف دستگاه قضائی ایران شده و به فلاکت ورنج بسیاری از قربانیان بیگناه منجر شده است.


شرایط سرکوب درزندانهاموجب شده است تا شماری از زندانیان دست به اعتصاب غذا بزنندو بدین وسیله اعتراض خود به بی عدالتی را نشان دهند.اما حتی همین اقدام که نشانه سرخوردگی کامل زندانی است کارگر نیفتاده و حس انسان دوستی را درمیان مقامهای قضائی ایران برنیانگیخته است. درمواردی زندانی به دلیل اعتصاب دربدترین وضعیت سلامت جسمی قرار می گیرداما مقامات ،از ارائه مجوز درمان و جلوگیری ازفاجعه امتناع می ورزند.
همان طورکه می دانید درماه ژوئن رضا هدی صابردراعتراض به کشته شدن هاله سحابی درمراسم تشییع جنازه پدرش دست به اعتصاب غذازد و تازه ترین زندانی سیاسی بودکه قربانی بی عدالتی حکومت ایران شد.64 زندانی گواهی داده اند که هدی صابردرهمان روزی که درگذشت از سوی امنیتی ها مورد حمله قرار گرفت. اوبه خاطر وخیم شدن وضعیت سلامتش برای درمان به درمانگاه زندان مراجعه کرده بود.


جناب آقای شهید ،
ما قربانیان بیعدالتی درایران ، تصمیم سازمان ملل در تعیین گزارشگر ویژه حقو ق بشر برای ایران را به فال نیک میگیریم و از شما موکدا می خواهیم موارد زیر پا نهاده شدن حقوق بشر درایران را بی درنگ و بصورت پیگیر و بی وقفه بررسی کنید تا از بروز چنین ضایعه های اندوهناک انسانی پیشگیری شود.


ما امضا کنندگان این نامه آماده ایم درهر دادگاه درباره تجربه خود از زندان گواهی و مشاهدات و تجربیات خود را در اختیار شما قرار دهیم .


با احترام


رضا اشرفپور- مرتضی اصلاحچی - علی افشاری - احمد باطبی - مازیار بهاری – آرش بهمنی - سعید پورحیدر- سپیده پور آقایی - پویا جهاندار - فرزاد حمیدی - عباس حکیم زاده - عباس خرسندی - مصطفی خسروی – فریبا داوودی مهاجر - ایمان رضایی - حسن زارع زاده اردشیر - محسن سازگارا - کیانوش سنجری - سلمان سیما - تارا سپهری فر- کاوه شیرزاد - محمد صادقی - کوروش صحتی - بیژن صف سری - حمید رضا ظریفی نیا - ماشاالله عباس زاده - حمید علیزاده - روزبه فراهانی پور - سعید قاسمی نژاد - کاوه کرمانشاهی - سعید کلانکی - مهرداد ماجدی - رضا مبین - احمد مدادی - پویان محمودیان - منوچهر محمدی - سیمین محمدی - بهزاد مهرانی - صباح نصری - مجید نیکنام - رضا ولی زاده



امام جمعه تهران: انگلستان گرفتار آتش خشم مردم خود شد

Posted: 12 Aug 2011 04:49 AM PDT

جــرس: امام جمعه موقت تهران ناآرامی ها و بحران های اخیر انگلیس را نشانه ای از فروپاشی دنیای غرب و همچنین "حقانیت وعده های الهی" دانست و با بیان اینکه "این مسائل نتیجه مستقیم جنایات و سیاست های استعماری آنهاست"، گفت: هیچ كس فكر نمی كرد انگلیس كه خود زمانی پرچم دار استعمار و استكبار بود، روزی این چنین گرفتار شعله های خشم مردم خود شود.


به گزارش ایرنا، كاظم صدیقی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران، همانند دیگر مقامات جمهوری اسلامی در روزهای اخیر، حوادث و تحولات جاری در انگلیس را نشانه ای از فروپاشی دنیای غرب دانست و موج ناآرامی های اخیر در انگلیس را نشانه ای از "حقانیت وعده های الهی و همچنین نشان دهنده بصیرت امام" ذکر کرد و گفت كه "فرموده های آن بزرگوار امروز در حال تحقق یافتن است."


امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه هیچ عملی بدون عكس العمل باقی نمی ماند، ناآرامی های گسترده ای را كه اخیرا گریبانگیر انگلیس شده است، عكس العمل و نتیجه چالش ها و مشكلاتی دانست كه انگلیسی ها در گذشته برای جهان ایجاد كرده اند و امروز آتش این چالش ها دامن خود انگلیسی ها را گرفته است.


وی گفت: استعمارگران توطئه می كردند و پول خرج می كردند كه كشورها را به هم بریزند و امروز نتیجه توطئه های آنان همین حوادثی است كه گریبانگرشان شده است.


قحطی سومالی
صدیقی در بخشی دیگر از خطبه ها با اشاره به قحطی شدید در سومالی، با بیان اینكه میلیون ها انسان در این كشور با قحطی شدید مواجهند و خطر مرگ آنان را تهدید می كند، از سیاست های استعماری آمریكا و برخی دیگر كشورها در قبال كشورهای آفریقایی انتقاد كرد و گفت: آمریكا بسیاری از ذخایر آفریقا را به غارت برده و امروز هم خبری از كمك رسانی این كشور به قحطی زدگان سومالی نیست.

وی با اشاره به ارسال كمك های انسان دوستانه جمهوری اسلامی به آفریقا، این حركت انسان دوستانه را مورد ستایش قرار داد و مردم را به ادامه كمك های انسان دوستانه به قحطی زدگان سومالی فراخواند.


رهبری
صدیقی در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان رهبری در دیدار اخیرش با مسوولان نظام، تاكید وی بر ضرورت دیده شدن نقاط قوت و ضعف را بسیار مهم توصیف كرد و گفت "در كنار پرداختن به نقاط قوت و ارزیابی آنها، دیدن نقاط ضعف نیز ضرورت دارد و این كار می تواند به شناختن اولویت ها كمك كند. "


دعوت به شركت در راهپیمایی روز قدس
وی با اشاره به روز قدس گفت: مردم ایران بیش از سی سال است كه در راهپیمایی های مختلف حضوری باشكوه دارند و امسال نیز با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر وفاداری خود را به نظام و رهبری اعلام خواهند كرد.


صدیقی با بیان كه مناسبت هایی نظیر روز جهانی قدس و بیست ودوم بهمن برای ملت ایران به یك فرهنگ تبدیل شده است و ملت ایران در این روزها مجددا حمایت خود را از نظام اعلام می كنند، تجمعات حکومتی نهم دی ٨٨ را "حماسۀ بعد از جریان فتنه" نامید و آن را "نشانه حمایت بی سابقه مردم از نظام و انقلاب" دانست.



انفجار مجدد در بزرگترین لوله انتقال گاز ایران به ترکیه

Posted: 12 Aug 2011 04:30 AM PDT

سومین انفجار طی یک ماه گذشته
جــرس: دو هفته پس از انفجار خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه و توقف صدور گاز به آن کشور، و یک هفته پس از انفجار بزرگترین لوله انتقال نفت کشور در خوزستان، سخنگوی شركت ملی گاز ایران از انفجار مجدد خط لوله صادراتی گاز ایران به تركیه در ساعات اولیه بامداد جمعه بیست و یکم امرداد ماه خبر داد.


به گزارش فارس، بامداد امروز خط لوله انتقال گاز ایران به تركیه در داخل خاك این كشور منفجر شد و شلعه های آتش ناشی از این انفجار تا ارتفاع ۶۰ متری بالا رفت. به دنبال وقوع این انفجار كه در بخش شرقی تركیه رخ داده، مجددا صادرات گاز ایران به تركیه متوقف شده است.


بر اساس این گزارش، مجید بوجار‌زاده با اشاره به این انفجار كه ساعت یك و ده دقیقه بامداد امروز رخ داد، گفت: این خط در ۶۰ كیلومتری مرز بازرگان در خاك تركیه بار دیگر منفجر شد كه صادرات گاز ایران به محض اطلاع شركت ملی گاز از این حادثه قطع شده است.


سخنگوی شركت ملی گاز ایران تصریح كرد: ما در مكاتباتی اعلام آمادگی كردیم كه می‌توانیم خط را تعمیر كنیم.


وی تصریح كرد: شركت بوتاش تركیه هنوز علت انفجار خط را اعلام نكرده است.


بوجارزاده تصریح كرد: سابقه‌ایی كه طرف ترك از تعمیر این خط داشته است نشان می‌دهد صادرات گاز ایران حداقل ۳ تا ۷ روز به این كشور قطع خواهد بود.


بر اساس این گزارش، پلیس تركیه احتمال تروریستی بودن این حادثه را رد نكرده است.


پیش تر گروه های کرد مسلح منطقه، بارها این خط لوله را هدف حملات خود قرار داده بودند.


گفتنی است چهاردهم مردادماه نیز، خط لوله انتقال نفت قلعه‌نار به تاسیسات نفتی اهواز به عنوان یکی از بزرگترین لوله انتقال نفت کشور دچار انفجار و آتش‌سوزی شد.


دو هفته گذشته نیز خط لوله سی اینچی صادرات گاز ایران به ترکیه، در سه کیلومتری جاده دوغوبیازیت به مرز بازرگان توسط گروههای مخالف جمهوری اسلامی دچار انفجار شده بود که با وجود توقف صادرات، پس از یک روز صدور گاز طبیعی ایران به ترکیه از سر گرفته شد.


مصباح یزدی: جوانان غربی شده اند

Posted: 12 Aug 2011 04:14 AM PDT

جــرس: یک نماینده مجلس خبرگان رهبری، فرهنگ موجود در جامعه را در برخود با فرهنگ‌های الحادی آسیب پذیر دانست .


به گزارش مهر، محمد تقی مصباح یزدی طی سخنانی در قم، با بیان اینكه فرهنگ ما در برخورد با فرهنگ‌های الحادی آسیب پذیر است افزود: در آیات مختلفی در قرآن پیروی از هوای نفس در ردیف شرك آمده است و در واقع هوای نفس در حكم شرك و بسیار خطرناك است.


وی ادامه داد: "فرهنگی كه امروز در بین نسل جدید ریشه گرفته است گفتن لفظ دلم می‌خواهد و همچنین دوست دارم است كه این واژه‌ها در فرهنگ‌های غربی وجود داشته و دارد و آن‌ها در فیلم‌هایشان آن را به جوانان آموزش می‌دهند."


عضو جامعه مدرسین حوزه با انتقاد از كنار گذاشتن برخی از اصطلاحات اصیل فرهنگی در بین نسل جدید افزود: امروز می‌بینیم كه وقتی جوانان می‌خواهند از هم جدا شوند به جای خداحافظی جمله‌های دیگری همچون "مواظب خودت باش" و یا "بعد می‌بینمت" به كار می‌برند كه این گرایش‌ها مربوط به دوره مدرنیته است كه بشر در پی تأمین صد در صدی منافع خود است و كاری به تكلیف ندارد.


گاهی از كارهای مباح هم باید اجتناب كرد
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی موسوم به امام خمینی قم، با بیان اینگه حكم عقل فاصله گرفتن از پرتگاه‌ها و مرز سقوط است افزود: اگر می‌خواهیم از سقوط و لغزش محفوظ بمانیم باید از موارد گناه فاصله بگیریم و گاهی باید از چیزهایی كه حرام هم نیست اجتناب كنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان كرد: "به عنوان مثال نگاه اول در فقه اسلامی مانعی ندارد و حرام نیست ولی اگر ادامه یابد، هوس در انسان زنده می‌شود و موجب نزدیكی به پرتگاه سقوط خواهد شد."


گاهی غیبت كردن واجب است
مصباح یزدی ادامه داد: به عنوان مثال گاهی اوقات غیبت كردن واجب می‌شود مثلا در زمان تحقیق برای ازدواج و یا اگر نهی از منكر متوقف بر غیبت كردن باشد این امر واجب می‌شود كه در این موارد عقل انسان به تنهایی نمی‌تواند قضاوت كند بلكه باید حكم شرعی در این زمینه‌ها را هم دانست.


وی با بیان اینكه ارضای هر تمایلی حرام نیست افزود: مباهات زیادی وجود دارد كه مطابق با هوای نفسانی است اما حرام نیست كه نكته مهم در این است كه باید بدانیم در كدام موارد هوای نفس غالب و باعث رخ دادن گناه می‌شود.