جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


مدیر امور هماهنگی قوای سه گانه: مشایی بایستد با شمشیر ذوالفقار رهبری روبرو می شود

Posted: 27 Aug 2011 09:24 AM PDT

جرس: مدیر امور هماهنگی قوای سه‌گانه و بازرسی نهاد ریاست جمهوری گفت:  فتنه بزرگی پیش رو است که ۷۰ درصد آن در فضای رسانه اتفاق می‌افتد، بر اساس برآوردهای ما فتنه مذکور از اواسط مهرماه آغاز می‌شود، باید هوشیار بود و در راستای بصیرت افزایی اقدام کرد.
 

با اشاره به قدرت روز افزون نظام اسلامی
 

به گزارش فارس محسن فولادی در ورامین گفت: فتنه گران ۸۸ در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد فتنه در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند اما این افراد غافل از این هستند که کوچک‌ترین جلسات و تحرکات آنها رصد می‌شود.


مدیر امور هماهنگی قوای سه‌گانه و بازرسی نهاد ریاست جمهوری وجود تفکر بسیجی را مانع نیل فتنه‌گران به اهداف شوم خود دانست و عنوان کرد: هرکس تفکر بسیجی نداشته باشد، نمی‌تواند دلسوز نظام باشد، اگر انقلاب اسلامی و تفکر انقلابی از سال ۴۲ تا به حال مقتدر ایستاده است به دلیل وجود نگاه بسیجی در رهبری نظام و انقلابیون است.


وی سپس  گفت: هر مدیر و مسئولی تا زمانی که مکتب ولایی داشته باشد برای ما عزیز است و به محض آن که نگاه شبهه‌دار به ولایت داشته باشد از طرف مردم طرد می‌شود.
وی اضافه کرد: برخی مشایی را مطرح می‌کنند در حالی که عیب است که مشایی را محور و وزنه قرار دهیم، وی در اندازه ایستادن در مقابل نظام و ولایت فقیه نیست، محور نظام ما ولایت فقیه است.


مدیر امور هماهنگی قوای سه‌گانه و بازرسی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر وی کار را به جایی برساند که مجبور شویم با اشاره ولایت حرکت می‌کنیم و با شمشیر ذوالفقاری ولایت روبه‌رو می‌شود.

 

صدور مجوز برای بكه تلویزیونی خصوصی موسیقی

Posted: 27 Aug 2011 09:17 AM PDT

جرس: درپی اقبال بخش های از جامعه به شبکه های موسیقی ماهواره ای، مجوز شبكه موسیقی «ایرانیان» از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصویب شد.

 

به گزارش برنا،  مجوز آغاز به كار شبكه موسیقی «ایرانیان» از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به تصویب نهایی رسید.

گزارش مزبور می افزاید: «این شبكه كه به طور كامل از سوی بخش خصوصی اداره خواهد شد قرار است ویترینی برای ارائه آثار مجاز خواننده های داخلی شود تا هنرمندان داخل كشور بالاخره به آرزوی چندین و چند ساله شان برسند و بتوانند از شبكه ای رسمی و مجاز آثارشان را به مخاطبان داخلی و خارجی معرفی كنند.»

 

«ایرانیان» با وجود كسب مجوز نهایی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرحله پیش تولید برنامه هایش قرار دارد و پیش بینی می شود تا سه ماه آینده بصورت رسمی آغاز به كار كند.

پیش از این نیز شبكه هایی در این زمینه وارد گود رقابت شده بودند كه بعدتر از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد غیر مجاز اعلام شدند .

خشونت پلیس علیه اعتراض مدنی مردم تبریز و ارومیه

Posted: 27 Aug 2011 09:11 AM PDT

سرکوب تظاهرات مدنی درباره دریاچه ارومیه

جرس: در پی دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی، راهپیمایی مدنی و مسالمت آمیز مردم آذربایجان از سوی این نیرو‌ها به خشونت کشیده شد.

  

به  گزارش هرانا،  پلیس ضد شورش در شهر تبریز به صورت مستقیم به سمت مردم گاز اشک آور شلیک می‌کند به طوری که موجب زخمی شدن عده‌ای از تجمع کنندگان شده است.

نیروهای لباس شخصی نیز در اقدامی عجیب شیشه‌های مغازه‌ها و تلفن‌های عمومی در شهر تبریز را شکسته‌اند، اقدامی که بار‌ها در تظاهرات‌های مردمی در تهران نیز مشاهده شده است.

 

بر اساس گزارش شاهدان عینی درگیری‌ها در مقابل خانه مشروطه همچنان ادامه دارد و تجمع کنندگان شعار می‌دهند: «آذربایجان دور سس ور / اورمو گولونه نفس ور» (آذربایجان برخیز و فریاد کن / به دریاچه ارومیه نفس بده)، «اورمو گولو جان وریر مجلس اونون قتلینه فرمان وریر» (دریاچه ارومیه جان می‌دهد/مجلس فرمان قتل آن را می‌دهد) بر اثر این درگیری‌ها بسیاری از شهروندان مجروح شدند.

هم چنین بنا بر گزارش شاهدان عینی خیابان های اصلی شهر تبریز  مملو از نیروهای امنیتی است و اکثر پاساژهای مرکز شهر تعطیل و تخلیه شده است.

 

 

 

نیروهای امنیتی در باغ گلستان، چهار راه شهناز، گونگا باشی، بازار، بازار آغزی خیابان فردوسی، چهار راه آبرسان حضور چشمگیری دارند.

 

اختلال در شبکه تلفن همراه نیز از سوی شاهدان عینی گزارش شده و نیروهای امنیتی به زور اقدام به بستن مغازه های شهر کرده اند.


هم چنین درگیری‌ها در شهر ارومیه به بازار یکانیان، آغ داش و دروازه شاپور نیز کشیده شده است، بر اساس گزارشات شاهدان عینی تعداد مجروحین این درگیری نیز افزایش چشمگیری یافته است.

 در نتیجه درگیری های نیروهای ضد شورش با شهروندان معترض در شهر ارومیه تا کنون ده ها تن از شهروندان بازداشت شدند.

 

با مداخله نیروهای ضد شورش غیربومی و بازداشت دست کم ۳۰ تن از معترضان، جو کنونی مناطق درگیری آرام گزارش شده و مردم معترض به کوچه ها اطراف محل درگیری عقب نشینی کرده اند.

 

حاکمان ایران از سرنوشت دیکتاتورها عبرت بگیرند

Posted: 27 Aug 2011 06:46 AM PDT

اعضای خارج از کشور نهضت آزادی ایران
جرس: اعضای خارج از کشور نهضت آزادی ایران در بیانیه ای با تبریک به مردم لیبی و با آرزوی امحای دیکتاتوری بشار اسد، از حاکمان ایران می خواهد از گذشته تاریخ کشورمان درس عبرت بگیرند و از سقوط پی در پی دیکتاتورهای منطقه به خود آیند.



به گزارش ندای آزادی در این بیانیه آمده است: تاریخ همواره نشان داده است که مجهزترین و مخوف ترین دیکتاتوری ها وقتی پایگاه اجتماعی نداشته باشند، نهایتاً مغلوب ملت های به پا خاسته خواهند شد.


 متن کامل این بیانیه بشرح زیر است :


بسمه تعالی


زنگ های آزادی به صدا در می آیند


بعد از سال ها سکوت گورستانی در کشورهای عربی، سرانجام زمزمه های آزادی خواهی و رهایی با خودسوزی یک جوان دستفروش در تونس، به فریاد تبدیل شد و شعله های این آتش، دامان حکومت های توتالیتر، انتصابی، تک حزبی و ریاست جمهوری های مادام العمر و موروثی را گرفت.


دیکتاتورها، از آنجایی که ریشه در جامعهء خود ندارند و اغلب متکی به قدرت های خارجی هستند، وقتی منافع قدرت های خارجی با تدوام حکومت های آنان در تضاد قرار می گیرد و دست حمایتشان را بر می دارند،خشم توده های مردم که همواره آتش زیر خاکستر است، در نتیجهء این تضادها مجال بروز می یابد.


تاریخ همواره نشان داده است که مجهزترین و مخوف ترین دیکتاتوری ها وقتی پایگاه اجتماعی نداشته باشند، نهایتاً مغلوب ملت های به پا خاسته خواهند شد.


رژیم سلطنتی در ایران با دستگاه های عریض و طویل "ساواک" نمونهء عینی پوشالی بودن قدرت و تجهیزات اینگونه نظام هاست.


آنچه بعنوان "بهار عربی" از آن یاد می  شود شاهدی بر این حقیقت است و بعد از تونس و مصر، اینک دیکتاتور سوریه نیز آخرین روزهای حکومت موروثی خود را تجربه می کند.


از طرفی دیگر، خبرهایی که از لیبی میرسد، حاکی از آن است که دیکتاتور لیبی نیز همچون صدام، از کاخ های به ظاهر غیر قابل نفوذ خود گریخته و دیر یا زود گرفتار خواهد شد.


آنجا که قدرت، حد و مرزی نداشته باشد و حکام پاسخگوی مردم نباشند و جز مدح و ستایش صدایی را نشنوند، به مرور دچار مسخ و توهم میشوند و هر اعتراض و کنشی را به دشمن فرضی و یا قدرت های خارجی منتسب می نمایند.


در اندیشهء خودکامگان، غیر خودی ها، "تروریست"، "اراذل و اوباش" و "خس و خاشاک" نامیده می شوند.


طنز تلخ تاریخ در جوامع اسلامی اینست که چنین حاکمانی خود را حافظان ارزش های اسلامی معرفی می کنند و با تکیهء فریبکارانه به دین و مذهب، به قتل عام ملت خویش می پردازند.


اعضای خارج از کشور نهضت آزادی ایران ضمن تبریک به مردم لیبی و با آرزوی امحای دیکتاتوری بشار اسد، از حاکمان ایران می خواهد از گذشتهء تاریخ کشورمان درس عبرت بگیرند و از سقوط پی در پی دیکتاتورهای منطقه به خود آیند.

ما به تمامیت خواهان و صاحبان زر و زور و تزویر در ایران یادآوری می نماییم سرنوشت شوم محمدرضا پهلوی را به یاد آورند.



به باور ما، هنوز اندک مجالی برای بازگشت به خواست مردم وجود دارد.




المک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم (حکومت با کفر میماند اما با ظلم واژگون می گردد)



اعضای خارج از کشور نهضت آزادی ایران



۵ شهریور ۱۳۹۰

 

سفر چند ساعتۀ امیر قطر به ایران برای بحث پیرامون بحران سوریه

Posted: 27 Aug 2011 05:35 AM PDT

انتقاد از رویکرد خشونت بار بشاراسد

جـــرس: شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر شامگاه پنجشنبه در سفری چند ساعته و به منظور دیدار و گفت‌وگو با محمود احمدی‌نژاد وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و مورد استقبال علی سعیدلو معاون امور بین‌‌الملل رئیس دولت قرار گرفت، که روزنامه شرق اعلام کرد وضعیت سوریه یکی ازمحورهای مذاکرات دو کشور بود.


به گزارش فارس، امیر قطر كه توسط نخست‌وزیر، وزیر خارجه، وزیر تجارت، وزیر تبلیغات و چند تن از مقامات بلندپایه این كشور همراهی می‌شد، در دیدار با محمود احمدی نژاد، در خصوص مسائل دو جانبه در تحولات منطقه بحث و تبادل‌نظر کرد.


بر اساس این گزارش، عبدالله سهرابی، سفیر جمهوری اسلامی در دوحۀ قطر گفته بود که هدف سفر شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی به تهران "هماهنگی در راستای همکاری رو به گسترش تهران و دوحه" است.


به گفته وی این ششمین سفر امیر قطر به ایران در طول دو دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد است.


عبدالله سهرابی همچنین گفت که همکاری ایران و قطر حل مسایل کشورهای اسلامی و منطقه موثر بوده است.


همزمان روزنامه شرق در شماره روز پنجشنبه خود با تیتر "نا‌آرامی سوریه امیر قطر را به تهران کشاند" خاطرنشان کرد "امیر قطر در سفر خود به ایران، نزدیک کردن دیدگاه تهران و دوحه در قبال دمشق را دنبال می‌کند."


گفتنی است قطر در جریان نا‌آرامی‌های اخیر در کشور‌های عربی – بویژه لیبی- نقش فعالی را بازی کرده و نیروهای نظامی قطر در کنار انقلابیون مخالف معمر قذافی در لیبی نقش زیادی را ایفا کردند.


این شیخ نشین در جریان نا‌آرامی‌های بحرین نیز، برای کمک به این کشور برای سرکوب معترضان نیرو اعزام کرده بود و از جمله ۲۴ کشوری بود که هفته گذشته خواستار تشکیل شورای حقوق بشر در روز سه شنبه برای بررسی نقض حقوق بشر در سوریه شدند.


بر اساس گزارش ها، شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی پس از دیدار و گفت‌وگو با محمود احمدی‌نژاد نیمه‌شب تهران را به مقصد قطر ترك کرد و برخی منابع بین المللی اعلام کرده بودند که مقامات جمهوری نتوانستند این مقام ارشد قطر را در موضوع سوریه با خود همگام نمایند.


به 
 گزارش خبرگزاری دولتی قطر ،شیخ حمد پس از سفر به تهران با انتقاد از سوریه گفت:  رویکرد خشونت بار رژیم سوریه «بی ثمر»  است. 


انفجارهای تروریستی در الجزایر و افغانستان، دهها کشته و زخمی بر جای گذاشت

Posted: 27 Aug 2011 04:33 AM PDT

جـــرس: روز جمعه ٢۶ ماه اوت، در نتیجه‌ یک سوء‌قصد انتحاری در مقابل یک آکادمی نظامی در الجزایر، دست‌کم ۱۶ سرباز و دو غیرنظامی جان باختند. همچنین روز شنبه ٢٧ ماه اوت نیز، در افغانستان انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده به مرگ دست کم چهار تن و زخمی شدن ۲۲ تن دیگر انجامید.


خبرگزاری آلمان گزارش داده است که در حادثۀ تروریستی الجزایر، همچنین ۲۰ زخمی برجای گذاشت که حال برخی از آنان وخیم است.


بر اساس این گزارش، مقامات الجزایر گفته اند که این سوء‌قصدهای انتحاری در شهر بندری شرشل واقع در ۱۰۰ کیلومتری غرب پایتخت انجام گرفته است، که در جریان آن، دو مهاجم انتحاری موتورسوار به در ورودی آکادمی آموزش افسران نزدیک شده و مواد منفجره‌ همراه خود را منفجر کرده‌اند.


خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که این حادثه زمانی به وقوع پیوست که دو عامل انتحاری شامگاه جمعه دقایقی پس از افطار، سوار بر موتورسیکلت، به ورودی این مرکز آموزش نظامی هجوم بردند.


این یکی از سنگین‌ترین عملیات تروریستی سال گذشته در الجزایر است. هنوز کسی مسئولیت این ترور را برعهده نگرفته است.


از ۱۹ سال پیش، هنگامی که ارتش الجزایر انتخابات سراسری را لغو کرد، درگيری‌ها ميان نیروهای امنیتی و اسلام گرایان تاکنون حدود دویست هزار کشته بر جای گذاشته است.


آخرین حمله بزرگ این گروه در تابستان چند سال پیش بود که در جریان حمله به یک آموزشگاه ژاندارمری در منطقه ایسرس، ۴۸ تن جان باختند. سال گذشته نیز، تروریست ها ۱۸ افسر پلیس و یک غیرنظامی را در یک تهاجم به کام مرگ فرستادند.


افغانستان
روز شنبه ٢٧ ماه اوت نیز، رادیو اروپای آزاد گزارش داد که حمله‌ای انتحاری به در منطقه پرترددی در لشکرگاه، مرکز استان جنوبی هلمند، کشته شدن چهارتن و زخمی شدن دست کم ۲۲ تن دیگر را به دنبال داشت.


بر اساس این گزارش، مقام‌های پلیس گفته اند که انفجار انتحاری یک خودرو بمب‌گذاری شده، عامل اصلی این حمله بوده و۱۰ سرباز و چهار نیروی پلیس در میان زخمی‌شدگان هستند اما سایر حادثه‌دیدگان این حمله را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند.


یک دختر هفت ساله، و سه جوان دیگر، افرادی هستند که در اثر این حمله جان خود را از دست داده‌اند.


همچنین در این گزارش به نقل از شاهدان عینی آمده است که "پس از این حمله انتحاری، در همان محل، انفجار مین رخ داد که در اثر آن یک نیروی پلیس و ۱۵ غیرنظامی مجروح شدند."


در این حادثه نیز، همچون الجزایر، هیچ فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت انفجارها و حملات را بر عهده نگرفته است.


جان پسرم در خطر است و کسی هم جوابگو نیست

Posted: 27 Aug 2011 03:56 AM PDT

نامه پدر حسین رونقی به دادستان
جـــرس: پدر زندانی سیاسی حسین رونقی ملکی، طی نامه ای مجدد به دادستان تهران، ضمن شرح گوشه ای از مشکلات حاد جسمانی فرزندش در زندان، خواستار مرخصی استعلاجی وی گردید و نسبت به خطر جانی برای حسین هشدار داد.


بنا به گزارش  رسیده به جرس، احمد رونقی در نامه خود به عباس جعفری دولت آبادی، خطاب به وی خاطرنشان کرده است "فرزندم حسین رونقی ملکی 13 ماه در سلول انفرادی در زندان اوین زیر شکنجه‏های بازجویان سپری کرده است و همین باعث گردیده هر دو کلیه هایش و کیسه صفرا و سلامتی‏اش را از دست بدهد. در حالی که در دین مقدس اسلام و قانون الهی این عمل بسیار زشت و ناپسند شمرده شده، کسی هم جوابگو نیست. در خاتمه درخواست اینجانب مجدداً این است طبق قانون و گواهی پزشکان معالج و بیمارستان که به حضورتان تقدیم شده به فرزندم طبق قانون مرخصی اهدا گردد تا در منزل، ایشان توسط پزشکان متخصص رسیدگی و درمان گردد."


متن نامه پدر حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس زندانی، خطاب به دادستان تهران به شرح زیر است:


بسمه تعالی
محضر مبارک دادستان محترم عمومی و انقلاب کل تهران جناب آقای جعفری دولت‏آبادی
سلام علیکم
احتراماً به استحضار مقام محترم قضایی می‏رساند در مورخ 3/5/90 نامه‏ای به دفتر پیگیری دادستان محترم در مورد وخیم بودن حال سید حسین رونقی ملکی تقدیم نمودم و رونوشت نامه را جهت استحضار و اقدام قانونی به ریاست محترم دادگاه انقلاب اسلامی جناب آقای لطفی، دادسرای عمومی و انقلاب شهید مقدسی دادیار محترم ناظر بر زندان اوین، اداره کل پزشک قانونی استان تهران منطقه شمال و کمیسیون حقوق بشر اسلامی تقدیم نمودم.


با عنایت بر این که سید حسین رونقی ملکی از 1) درد شدید کیسه صفرا با بودن 17 میلیگرم سنگ 2) درد شدید دو کلیه وی که بشدت نامبرده را آزار می‏دهند 3) سوزش شدید ادرار 4) تکرار ادرار و 5) خونریزی شدید کلیه‏هایش رنج می‏برد، به استحضار دادستان محترم کل تهران و مقامات قضایی و مسئولین زندان اوین می‏رساند بنده، پدر ایشان، فرزندم را بعد از معالجه سالم به زندان تحویل داده بودم اما تا کنون به فرزند اینجانب مرخصی نداده‏اند تا تحت درمان قرار بدهیم. حتی متأسفانه مسئولین زندان به مرخصی ایشان عنایت ندارند و برایش می‏گویند تو می‏خندی و صحبت می‏کنی، آیا عمل خندیدن و راه رفتن و صحبت کردن با یکدیگر در زندان می‏تواند موید عدم بیماری ایشان باشد یا بهبودی ایشان را تأیید کند؟ علت چیست که مسئولین زندان و مأموران محترم با فرزند اینجانب چنین برخوردی را دارند؟ مضافاً بر اینکه در مورخ 17/5/90 پزشک محترم معالج وی گواهی صادر نموده که نامبرده نیاز به رادیولوژی TVP دارد که ببینند خونریزی ایشان از کدام ناحیه است و همچنین در تاریخ 17/5/90 برای آزمایش خون نیز مجدداً در دفترچه ایشان پزشک معالج مرقوم فرموده است و لذا با خونربزی ادرار و وخیم بودن حال حسین در مورخ 17/5/90 ساعت ده و پنجاه دقیقه شب به بیمارستان شهید هاشمی نژاد برده شده و در آزمایش نیز نشان داده شده که ایشان خونریزی دارند. قابل ذکر است که از دادستان محترم کسانی که به فرزند اینجانب جهت آزمایش کمک کرده اند و به بیمارستان هاشمی نژاد برده اند کمال تشکر و قدردانی را می نمایم و از دادستان محترم و مقامات قضایی و مسئولین زندان تقاضا دارم برای مرخصی فرزندم به منظور درمان و مداوای ایشان (کلیه‏ها و کیسه صفرا) در منزل زیر نظر پزشکان متخصص و معالج درمان اقدام نمایند تا نامبرده از بین نرود.


اگر به فرزند اینجانب سید حسین رونقی ملکی توجه نگردد جان ایشان در خطر خواهد بود با توجه بر اینکه دین اسلام دین رحمت و بخشش و فتوت و عفو و گذشت و حامی مسلمین و مستضعفین است.


ناگفته نماند به استحضار دادستان محترم و مقامات قضایی و مسئولین زندان می رسانم که فرزندم حسین رونقی ملکی 13 ماه در سلول انفرادی در زندان اوین زیر شکنجه‏های بازجویان سپری کرده است و همین باعث گردیده هر دو کلیه هایش و کیسه صفرا و سلامتی‏اش را از دست بدهد. در حالی که در دین مقدس اسلام و قانون الهی این عمل بسیار زشت و ناپسند شمرده شده، کسی هم جوابگو نیست. در خاتمه درخواست اینجانب مجدداً این است طبق قانون و گواهی پزشکان معالج و بیمارستان که به حضورتان تقدیم شده به فرزندم طبق قانون مرخصی اهدا گردد تا در منزل، ایشان توسط پزشکان متخصص رسیدگی و درمان گردد.


ضمناً به استحضار دادستان محترم و مقامات قضایی می‏رساند آقای ستاری رئیس دفتر آقای پیرعباسی شعبه 26، اختلافاتی با اینجانب دارد و اجازه نمی‏دهد نامه‏هایم را به جناب آقای پیرعباسی قاضی پرونده فرزندم تقدیم نمایم.


والسلام
با احترم سید احمد رونقی ملکی
پدر دانشجو سید حسین ملکی رونقی


وزیر خارجه جمهوری اسلامی:  اظهارات مقامات آمریکایی درباره سوریه وقیحانه است

Posted: 27 Aug 2011 02:58 AM PDT

جـــرس: وزیر خارجه جمهوری اسلامی، اظهارات مقام‌های آمریکایی که در واکنش به تداوم کشتار معترضان در سوریه، خواستار "کناره‌گیری" بشار اسد، رئیس جمهور انتصابی آن کشور از پست خود شده بودند را "وقیحانه" خواند.


به گزارش مهر، علی اکبر صالحی، طی گفتگویی پیرامون اوضاع منطقه، مواضع دیپلماتیک جمهوری اسلامی و همچنین روابط با برخی کشورها، اظهارات مقامات آمریکایی که خواستار توقف کشتار در سوریه و کناره گیری فوری رئیس دولت آن کشور شده بودند را، "مغایر کنوانسیون های بین المللی و ناشی از خوی استکباری آمریکا" دانست و ضمن حمایت از حکومت سوریه گفت "آمریکا هنوز فکر می کند ژاندارم جهان است."


وزیر امور خارجه دولت دهم که ماه پیش از سیاست رهبری سوریه در برابر اعتراضات مردم آن کشور حمایت کرده و گفته بود در سوریه، برخی از مطالبات مردم مشروع نیست، طی گفتگو با مهر ادعا کرد "سوریه کشور مستقلی است و کنوانسیون های بین المللی میثاق های بین المللی اجازه نمی دهند که مقامات کشوری مداخله جویانه درباره کشور دیگری موضع گیری کنند از یک طرف اینها می گویند نباید در امور داخلی کشورها دخالت کرد و این را به عنوان یک اصل سیاست خارجی ادعا می کنند و از طرفی وقیحانه چنین اظهاراتی دارند. علت این سخن ها تکبر و استکباری است که دارند."


صالحی در خصوص قرار دادن نام ایران در لیست کشورهای حامی تروریسم از سوی آمریکا نیز گفت: چه چیز دیگری هست که آمریکا ایران را به آن متهم نکرده است؟! من به مزاح جایی گفتم که سونامی که در ژاپن آمده را ممکن است بگویند علتش ایران بوده و یا زلزله اندونزی می گویند سرمنشاش ایران است! یعنی دیگر مسخره شده است.


وی گفت: آیا حمایت ما از حزب الله که دفاع مشروع از وطنش می کند حمایت از تروریسم است؟ آیا حمایت معنوی از حماس حمایت از تروریسم است؟ اگر این معنایش حمایت از تروریسم است باید بازنگری کنند.


صالحی گفت: خوشبختانه افکار عمومی جهان با رفتار ها و معیارهای دوگانه ای که آمریکا از خودش بروز داده آگاه شده اند و با این تناقض ها و معیارها و رفتارهای دوگانه آشنا تر شده اند و با وجود عرصه اینترنت و ارتباطات افکار را نمی توان گول زد الان همه بیدارند و آنها آب در هاون می کوبند.


وزیر خارجه جمهوری اسلامی در خصوص پیروزی انقلاب مردم لیبی نیز گفت: پیام من به مردم لیبی این است که مراقب دشمنان اصلیشان باشند نگذارند عده ای بیایند و انقلابشان را مصادره کنند.


صالحی در خصوص اخرین وضعیت ارتقای روابط ایران و مصری گفت: مصری ها علاقه مندند که با ایران رابطه داشته باشند و ما مطمئنیم در آینده ای نه چندان دور سطح روابط ارتقاء خواهد یافت خیلی هم بحث یک ماه یا سه ماه زمان طولانی نیست باید صبر کنیم تا شرایط برای مصری ها به گونه ای باشد که بتوانند قدم مورد نظر را بردارند.
ما اعلام کرده ایم هر لحظه ای که مصری ها آمادگیشان را اعلام کنند همان لحظه حاضریم سفیرمان را به مصر بفرستیم.

احتمال آزادی تمامی زندانیان جرائم غیر عمد در ایران

Posted: 27 Aug 2011 02:36 AM PDT

جـــرس: قائم مقام وزیر دادگستری از افزایش زندانیان در کشور و همزمان حضور ٩هزار زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های سراسر كشور خبر داد و گفت "پیش‌بینی می‌شود امسال تقریبا تمام زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شوند."


به گزارش ایسنا، غلامرضا سعیدی در مراسمی تحت عنوان جشن گلریزان آزادی زندانیان استان سمنان گفت "آزادی این تعداد از زندانیان به دو هزار و پانصد تا سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. "


وی با بیان اینكه سال گذشته از محل ١٣٠ میلیارد ریال كمك‌های مردمی ٨٠ درصد از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شده‌اند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال تقریبا تمام زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شوند.


این مقام قضایی با بیان اینکه امسال شمار زندانیان در کشور افزایش یافته است، اظهار کرد: مشکلات مالی، بیمه شخص ثالث و مهریه از جمله زمینه‌های اصلی افزایش زندانیان غیر عمد کشور است و با اجرای قوانین سختگیرانه در خصوص جرایم دیه می‌توان از افزایش آمار زندانیان جرایم غیر عمد جلوگیری کرد.


گفتنی است بهمن ماه سال گذشته نیز، معاون مدیر عامل ستاد دیه کشور از فراهم شدن شرایط آزادی تمامی زندانیان زن جرایم غیرعمد كشور در دهه‌ فجر خبر داده و گفته بود "زندانیان زن جرایم غیر عمد محبوس در زندان های سراسر کشور از زندان آزاد خواهند شد."


معاون مدیر عامل ستاد دیه کشور آمار زندانیان جرایم غیر عمد کشور را بیش از ١٢٠٠٠ نفر اعلام کرده و گفته بود: از این تعداد ٣٠٠٠ نفر به دلیل مهریه ۵٠٠٠ نفر به علت چک های بلا محل و ١٧۴ نفر به دلیل نفقه در زندان به سر می‌برند. ١٣٠٠ نفر نیز به دلیل تصادفات منجر به پرداخت دیه که همان جرح غیر عمد است و بیش از ١۵٠٠ نفر به دلیل تصادفات منجر به فوت در زندان های کشور محبوس هستند .

خاتون به دادگاه رفت

Posted: 27 Aug 2011 03:23 AM PDT

 جرس: پرونده اتهامی سرپرست روزنامه ایران با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، پیش از این دادستان تهران به عنوان مدعی‌العموم علیه سرپرست روزنامه ایران اعلام جرم کرده بود که متعاقباً پس از استماع اظهارات سرپرست روزنامه ایران و انجام تحقیقات مقدماتی، کیفرخواست یاد شده صادر شد. 

در این کیفرخواست برای سرپرست روزنامه ایران به لحاظ نشر مطالب مخالف موازین اسلامی، انتشار عکس و تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی و نیز استفاده ابزاری از تصاویر و تحقیر و توهین نسبت به جنس زن، در ویژه نامه منتشره با استناد به قانون مجازات اسلامی و قانون مطبوعات از دادگاه درخوست مجازات شده است.